• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Bra vendig og bra skudd.
Ka du ve?

Innlandsmax

August 01, 2009, 22:06:54 PM #8501 Last Edit: August 01, 2009, 22:08:43 PM by Innlandsmax
Quote from: CFD on August 01, 2009, 19:35:04 PM
Har RBK eller Brann solgt flest spillere til utlandet de siste årene? Jeg sitter ikke med tallene ,men den uttalelsen din høres veldig rart ut. Opplys meg gjerne :)

Da kan man ikke regne med spillere som har gått bosmann.
Ingen tall fra meg heller. Forventer du saklighet, eller??!!  ;)

Eller for å være seriøs: Det jeg mener er at Branns policy er å være velvillige og "løsningsorienterte" overfor spillere som får tilbud fra utlandet. RBK er striere på å få riktig pris for gutta sine, samt opprettholde egen agenda (eks. ikke selge før de er ute av CL-mulighetene).

Brann får rett som det er bra med pepper fra supporterne sine pga. sin praksis, men opprettholder den vel nettopp fordi den nettopp er et "pluss-kort" for å få spillere til klubben.

RBKs holdning reflekterer er en holdning av typen: "Vi burde være et like godt alternativ for spilleren som en hvilken som helst middels europeisk klubb". Branns holdning reflekterer en holdning av typen: "Gjør du det bra hos oss, så får du sikkert et tilbud fra en eller annen klubb i utlandet, og hvis du syns det er interessant, så skal du selvfølgelig få lov å gå fra oss".

RBKs holdning reflekterer større grad av selvbevissthet og pondus. Branns holdning er i større grad å "logre" for spillerne. Som nevnt: Noe som rett som det er får supporterne til å se rødt, men som altså muligens kan være et pluss-argument for spilleren.

nummer9

Liverød viser seg som en enda større tulling enn antatt:
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2839508.ece

Synes denne kommentaren sier det meste:
- Han kommuniserer at vi er grådige og uetiske, men det er ikke hos oss problemet ligger. Hadde han villet dra til Brann kunne han ha sittet på Torgallmenningen nå, sier Langerud.

Henrik8

Våger å komme med ett forslag mens vi holder pusten og venter på at Guastavino skal bestemme seg; hva med å legge inn ett skambud på Shane Stefanutto? Han er venstrebent, kan vel spille både back og kant, og bør ha en ok pris ettersom Lyn trenger alle penger de kan få. Ikke verdens beste spiller, men kanskje en spiller vi kan få med en gang, og som kan gi Holmvik/Sævarsson/PVM sårt tiltrengt konkurranse.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Ser forresten at kontrakten hans går ut etter 2010-sesongen. Bør vel være enda ett argument for en ikke altfor ublu pris.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Har forresten en litt morsom historie om Guastavino fra en som jobber i administrasjonen til Lyn:

Etter en av de første kampene i fjor ønsket Henning Berg å gi beskjed til Guastavino at han ikke måtte skyte så mye, men måtte komme i bedre posisjon før han skjøt. Berg fikk et problem da han skulle gi denne beskjeden til Guastavino, ettersom Guastavino ikke snakker engelsk, og ingen i Lyns trenerteam snakket spansk. Dette ble løst ved at man kalte inn en fra administrasjonen som mente han snakket spansk.

Den påfølgende kampen skjøt Guastavino fra alle mulige og umulige vinkler, verre enn tidligere. Det visste seg at den ansatte i administrasjonen ikke var så stødig i spansk som han trodde, da Guastavino etterhvert fikk forklart på det bittelille han faktisk kunne av engelsk at han hadde fått beskjed om å skyte mer, og ikke vente til han kom i bedre posisjoner. Visste seg at Lyns ansatte på spansk hadde satt inn "ikke" på feil sted i setningen.

Noen i vårt trenerapparat som snakker spansk;)?
Kjør over pakket 09`

Torvanger

Fant endelig en uttalelse direkte fra Guastavino, det er bare å legge ballen død, G vil til nidtriste Trondheim og Lerkendal. Han vet ikke hva han går glipp av ved å avvise Brann.

http://www.dagsavisen.no/sport/article429588.ece

Romarius

Nja, dette er vel gammelt nytt, og artikkelen er fra fredag.
I en nyere artikkel i samme avis
http://www.dagsavisen.no/sport/article429732.ece
står det "... avviser at Lyn er i samtaler med Rosenborg om en overgang for uruguayaneren".
Tror det fremdeles godt kan hende han havner i Brann. Men enig i at slike uttaleser ikke gjør han til en umiddelbar favoritt i Bergen, selv om når man ser på det han er sitert på, så er jo ikke det så ille.
Det mest negative med en evt overgang er at vi må slite med Liverød, og at oddsene for fremtidig bråk er lave.

Xminator

Quote from: monzilla on August 01, 2009, 17:07:50 PM
Quote from: Xminator on August 01, 2009, 10:08:01 AM
Nedgangstidene sitter i hodet. Brann hadde fint klart å priortiere på en måte som hadde spart oss for den sportslige ørkenvandringen vi opplever nå.

Dessuten, hvor var nedgangstidene før sesongen 2008? men for all del, heltene dine på kniksens plass kan umulig gjøre feil. Umulig!

Tror de gjør bedre jobb enn en gjeng anonyme besserwissere på bataljonsforumet.


Og der stiller du først i køen! Fra å være oppegående forumdebatant er du redusert til å fremstå som en blind sau som godttar absolutt alt som foregår på Stadion. Hva pokker skjedde? Jeg er selv selvstendig næringsdrivende, og eneste stedet det er økonomiske nedgangstider er i media.

monzilla

Quote from: Xminator on August 02, 2009, 09:38:47 AM
Og der stiller du først i køen! Fra å være oppegående forumdebatant er du redusert til å fremstå som en blind sau som godttar absolutt alt som foregår på Stadion. Hva pokker skjedde? Jeg er selv selvstendig næringsdrivende, og eneste stedet det er økonomiske nedgangstider er i media.


Det får heller bare være. At noen reagerer på den ensidige og mangelfulle kritikken av Brann-ledelsen betyr ikke at de er en blind sau. Det er nettopp det du skriver der som er litt av problemet i slike debatter. Det blir polarisert. Det er enten eller. Enten har man nulll tillit eller så er man en blind sau. Folk greier ikke å skille saker fra hverandre. Folk drar konklusjoner når de antar at de sitter på riktig og nok informasjon. Jeg er litt mer forsiktig av meg. Liker ikke å si at "sånn og sånn er det". Og da blir jeg stemplet som en blind sau. Vel, jeg kan leve med det.

TCAC

Quote from: Xminator on August 02, 2009, 09:38:47 AMOg der stiller du først i køen! Fra å være oppegående forumdebatant er du redusert til å fremstå som en blind sau som godttar absolutt alt som foregår på Stadion. Hva pokker skjedde? Jeg er selv selvstendig næringsdrivende, og eneste stedet det er økonomiske nedgangstider er i media.


Jeg håper ikke du er så dum. Uansett; Om du henter all informasjon fra media skal du ha rimelig tydelige medieuttalelser fra personer innad i klubben før det kan slukes rått og kritiseres. Det er enormt mye kritikk basert på vås og konklusjoner tatt ut fra lufta eller lest mellom linjene fra suspekte avisartikler. Jeg skjønner ikke at man skal være en blind sau fordi man velger å begå litt kildekritikk og heller la tvil om saker gå de stadionansatte til gode. De skal i utgangspunktet ihvertfall vite hva de gjør...

Xminator

Hva har det med å være dum å gjøre? "Nedgangstidene" er blåst ut av enhver porporsjon og kan sammenlignes med årets pest - svineinfluensaen.

Jeg kjøper ikke bortforklaringene til Branns administrasjon. De har alle motiver for å bruke unnskyldningene. Ansvaret for den sportslige nedturen ligger hos Branns ledere - ikke økonomisk stagnasjon i samfunnet generelt. Det ble jo klaget så voldsomt på renteutgifter i fjor, man skulle jo tro vi det siste året dermed skulle vært lottovinnere. Hører ikke så mye om det, det er tross alt ikke like effektivt å si "vi klarer ikke å kjøpe spillere fordi vi har lavere renteutgifter".


Vi kommer sannsynligvis til å omsette for 2 ganger og litt til av det vi gjorde i 2005. Dette har skurret skikkelig lenge, og ansvaret ligger hos dem som blåste administrasjonsutgiftene ut av alle proporsjoner etter gullet, og hos en sportssjef som virker å mangle både tyngde innad i organisasjonen og ovenfor markedet han opererer i. Er jo fortsatt noen og 20 dager igjen av overgangsvinduet, men sjansen for at vi får en dacapo på "vi prøvde jo å hente Guastavino, men se hvor vanskelig det var" enn at vi går mot en ny sesong med en balansert stall.

Jeg grøsser med tanke på stoppersituasjonen vi er på vei inn i.

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2009, 17:30:35 PM
Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 17:04:22 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 01, 2009, 16:59:52 PM
Quote from: Ferguson on August 01, 2009, 16:45:10 PM

Etter det ble jeg mer skeptisk til han så om han glipper så er det ingen krise for meg iallefall!


Ford Karlsen sa det?Jeez.


Han har mer peiling enn de fleste på dette forumet iallefall og er vel den som har best oversikt over markedet i Norge!


Og så?
At han har peiling på markedet generellt har lite å si akurat her, for det er fler enn han som har sett Guastavino i år, og han har tidvis vært god på et dårlig Lyn lag. Sier ikke at han kommer til å herje med en gang han kommer til et bedre lag, men at han er god er det liten tvil om.

Forøvrig har jeg fått vite fra en grei kilde at Brann jobber på spreng med å få Guastavinos signatur innen mandag!


Sorry Klaus. Har formulert meg litt dårlig, for er ikke bare TTK sin vurdering om at Guastavino som gjør meg skeptisk til en overgang! Showet som Liverød lager nå med at han er slave i klubben og kontrakten må heves gjør meg meget lunken til en overgang. Tenk hvis Brann sier nei til en overgang i fremtiden, så kan Liverød lage et nytt show!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Markmus

Da er det strengt tatt bare å ignorere Liverød totalt. Han er ikke agent til Guastavino, men rådgiver. Med andre ord trenger ikke klubbene å ha noe som helst med ham å gjøre hvis de ikke vil.
Ka du ve?

Ferguson

Quote from: Markmus on August 02, 2009, 17:48:08 PM
Da er det strengt tatt bare å ignorere Liverød totalt. Han er ikke agent til Guastavino, men rådgiver. Med andre ord trenger ikke klubbene å ha noe som helst med ham å gjøre hvis de ikke vil.


Rådgiver er nok et annet ord for agent!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

steinbygger

Quote from: Romarius on August 02, 2009, 09:17:49 AM
Nja, dette er vel gammelt nytt, og artikkelen er fra fredag.
I en nyere artikkel i samme avis
http://www.dagsavisen.no/sport/article429732.ece
står det "... avviser at Lyn er i samtaler med Rosenborg om en overgang for uruguayaneren".
Tror det fremdeles godt kan hende han havner i Brann. Men enig i at slike uttaleser ikke gjør han til en umiddelbar favoritt i Bergen, selv om når man ser på det han er sitert på, så er jo ikke det så ille.
Det mest negative med en evt overgang er at vi må slite med Liverød, og at oddsene for fremtidig bråk er lave.


Det værste er jo at Liverød så åpent er kliden til media her i og med at det er sendt en mail til Lyn som ingen i Lyn har fått lest enda. Blir bare tull med han i nærheten, det burde Brann ha lært ett Lago/Eugoren flørten.


revert

Når det gjelder de to midtstopperne du nevner har jeg allerede nevnt de for en måned siden og er i så måte helt enig med deg. Kvalheim har jeg ingen tro på da jeg tror han har funnet sitt nivå i Adeccoen og ikke vil klare å ta det siste steget. Pedersen er interessant men har en følelse av at Godset nok vil leke litt TIL og kreve 15 mill for han per dags dato

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Om vi kunne tenke oss å leke 2005 igjen, så kunne jeg tenkt meg spillere som Bentley og Bolanos. Det er to spillere som kan bekle venstre og høyrekant, Bolanos er også ett sentralt alternativ. Slik norsk fotball er blitt er vel det urealistisk. Klubbene skal vel ha 100 millioner og agentene ser dem vel som like aktuelle for Real Madrid så snart Brann er på banen...

steinbygger

Quote from: Xminator on August 02, 2009, 19:32:12 PM
Om vi kunne tenke oss å leke 2005 igjen, så kunne jeg tenkt meg spillere som Bentley og Bolanos. Det er to spillere som kan bekle venstre og høyrekant, Bolanos er også ett sentralt alternativ. Slik norsk fotball er blitt er vel det urealistisk. Klubbene skal vel ha 100 millioner og agentene ser dem vel som like aktuelle for Real Madrid så snart Brann er på banen...


Det var det som var litt av poenget mitt, vi sitter og kritiserer RBH for ikke å få tak i spillere, men det jeg har vært mest kritisk til er at han har lagt seg etter spillere som ligger på en hylle som vi ikke har økonomi til, så jeg tenkte vi kunne komme opp med alternativet som ikke koster så mye og som sikkert kunne gjort en god jobb i Brann. Jeg har tidligere sagt at når vi har penger kan hvem som helst være sportssjef, mens når det er begrenset med penger så må man kjøpe kvalitet som kan utvikles videre og da kan ikke hvem som helst (RBH) være sportsjef.

Ja jeg vet at Kvalheim er godt til Sogndal, men mener at det kun er på lån.

posemedsnopi

Quote from: Henrik8 on August 02, 2009, 01:05:18 AM
Har forresten en litt morsom historie om Guastavino fra en som jobber i administrasjonen til Lyn:

Noen i vårt trenerapparat som snakker spansk;)?



Mener å ha lest at Håkon Opdal har studert spansk...

krøvel vellevold

Gustavino på RBK-kamp ser jeg...
Kan vi nå legge drømmene om denne mannen døde en gang for alle?
Legg ned hele klubben!

Yngve

Var det Aabrekk som var å sjå på Skagerak arena no?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: Yngve on August 02, 2009, 20:43:59 PM
Var det Aabrekk som var å sjå på Skagerak arena no?


Ja, han var oppe å håndhilste på Liverød og Guastavino..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

DangerousDan

Quote from: storB on August 02, 2009, 20:45:46 PM
Quote from: Yngve on August 02, 2009, 20:43:59 PM
Var det Aabrekk som var å sjå på Skagerak arena no?


Ja, han var oppe å håndhilste på Liverød og Guastavino..


Det lignet, men jeg tror ikke det var ham.
Sikkert en fra sportslig app. hos Rævbk, ettersom de nok skal ha et møte etter kampen.

dex1974

Gikk så fort så fikk ikke med meg om det var speideren vår.
Får ikke håpe det var han for da tyder mye på nok en "gentleman`s agreement ;-)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Innlandsmax

Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2009, 20:42:48 PM
Gustavino på RBK-kamp ser jeg...
Kan vi nå legge drømmene om denne mannen døde en gang for alle?

På ingen måte. Her blir det hvit-svarte mareritt i fleng....


Fanahallen

Håper Aabrekk får vasket hendene etter kampen. Godt gjort av TV2 og få det med under kampen, tenker det setter mer rykter i sving ja..


Patton

Quote from: dex1974 on August 02, 2009, 20:55:05 PM
Gikk så fort så fikk ikke med meg om det var speideren vår.
Får ikke håpe det var han for da tyder mye på nok en "gentleman`s agreement ;-)


Var Aabrekk ja

DangerousDan

Quote from: Patton on August 02, 2009, 20:59:32 PM
Quote from: dex1974 on August 02, 2009, 20:55:05 PM
Gikk så fort så fikk ikke med meg om det var speideren vår.
Får ikke håpe det var han for da tyder mye på nok en "gentleman`s agreement ;-)


Var Aabrekk ja


Var ikke Aabrekk nei.

TCAC

Quote from: Xminator on August 02, 2009, 15:44:01 PM
Hva har det med å være dum å gjøre? "Nedgangstidene" er blåst ut av enhver porporsjon og kan sammenlignes med årets pest - svineinfluensaen.


Kanskje jeg burde bruke ordet ignorant eller kunnskapsløs. Jeg kjenner ihvertfall til flere som har mistet jobben pga. finanskrisen. Kan du ikke komme og fortelle dem at den er medieskapt?

Patton

Quote from: DangerousDan on August 02, 2009, 21:00:44 PM
Quote from: Patton on August 02, 2009, 20:59:32 PM
Quote from: dex1974 on August 02, 2009, 20:55:05 PM
Gikk så fort så fikk ikke med meg om det var speideren vår.
Får ikke håpe det var han for da tyder mye på nok en "gentleman`s agreement ;-)


Var Aabrekk ja


Var ikke Aabrekk nei.


Var Aabrekk jo :-)

storB

Quote from: DangerousDan on August 02, 2009, 21:00:44 PM
Quote from: Patton on August 02, 2009, 20:59:32 PM
Quote from: dex1974 on August 02, 2009, 20:55:05 PM
Gikk så fort så fikk ikke med meg om det var speideren vår.
Får ikke håpe det var han for da tyder mye på nok en "gentleman`s agreement ;-)


Var Aabrekk ja


Var ikke Aabrekk nei.



Joda det var Aabrekk. Han finsikter Odd før cupkampen neste Lørdag. Mulig han så Liverød/Guastavino tillfeldig å stakk rett opp for å hilse, men planlagt var det ikke. Guastavino skal vist rett i møter m RBK etter kampen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

The Boss

Var definitivt Aabrekk..Og guastavinho er vel rbk spiller fom. tirsdag tenker eg!

B-moderator

Brann inside

gitarbroiler

Quote from: TCAC on August 02, 2009, 21:02:00 PM
Quote from: Xminator on August 02, 2009, 15:44:01 PM
Hva har det med å være dum å gjøre? "Nedgangstidene" er blåst ut av enhver porporsjon og kan sammenlignes med årets pest - svineinfluensaen.


Kanskje jeg burde bruke ordet ignorant eller kunnskapsløs. Jeg kjenner ihvertfall til flere som har mistet jobben pga. finanskrisen. Kan du ikke komme og fortelle dem at den er medieskapt?

TCAC

Quote from: gitarbroiler on August 02, 2009, 23:43:48 PM


Det er dette som i så fall blir verdt å diskutere, men det er så godt som umulig å gjøre. Joda, kanskje er Brann-administrasjonen for stor til å være perfekt i nedgangstider, og kanskje er den for liten til å være effektiv nok i blomstrende tider i næringslivet. Men man må innse at man ikke bare kan sparke et lass med ansatte i motgang og hente inn nye folk i medgang. Resten av landets relativt store bedrifter må gå gjennom nedgangstider med en mindre effektiv inntjening og et snev av langsiktig tenking, det er ingen grunn til at det skal være noe annerledes for Brann.

gitarbroiler

Akkurat det er nå en sannhet med modifikasjoner. Det finnes flere eksempler på store bedrifter som permitterer og sier opp ansatte nå i disse tider (spesielt i vinter), så å si at man ikke kan sparke i motgangstider blir feil. Hvor etisk det er, er en annen diskusjon, men i forretningslivet går nok business foran personal. Og det er forsåvidt helt korrekt, for dersom man skulle hatt det omvendt er det mange selskaper som hadde gått konkurs.

Xminator

Man skulle aldri blåst opp administrasjonen. Den skulle blitt holdt på 2005-nivå, og ikke på "konkurrere med FCK" nivå. Og istedenfor å beskytte hovedproduktet vårt - det sportslige - er det blitt første offer for "krisen". "Krisen" fordi selv i ett kort historisk perspektiv så har Brann rekordomsetning.

Førstevelgeren åpner nå for å selge Moa for å kjøpe stopper. Interessen er vistnok ikke overveldende, så er Brann frekke nok til å prøve seg? Problemet vårt er at vi står ovenfor ett tilsvarende stopperproblem selv... At man ikke har gitt en spiller som Bjørnsson ny kontrakt allerede er en gåte for meg.

dudo

Avgjørelsen om ikke å selge Moa for 40 mill i vinter er ihvertfall mer horribel enn noen noensinne har funnet på i vår administrasjon.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Tja, avgjørelsen om å selge Helstad har kostet oss ett ukjent antall millioner - og før noen maser om CL, den biten er ikke med i regnestykket.

Ferguson

Har Brann baller så legger de fra seg Guastavino overgangen og heller jobber med å få Reginiussen og Moa til Brann. 25 mill for begge kan fort vise seg å være riktig sum! Riktige spillere for Hardball er de og!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Gulløl

August 03, 2009, 09:25:14 AM #8545 Last Edit: August 03, 2009, 09:30:03 AM by Gulløl
Klippet fra nettutgaven til Rogaland Avis:





http://www.rogalandsavis.no/sport/article4493973.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

vist 2 mill til lyn tok for mye av gustavinho sin bit får vi finne 2 mill til og hente han. De pengene er tjent inn igjen innen 2 år

steinbygger

Quote from: olebrann3 on August 03, 2009, 09:35:55 AM
vist 2 mill til lyn tok for mye av gustavinho sin bit får vi finne 2 mill til og hente han. De pengene er tjent inn igjen innen 2 år


Tror vi bare skal innse at G ikke vil til Brann. Hvis det er overgangssummen til Lyn som stopper overgangen kunne de bare gitt G disse pengene og skrevet en avtale som gjelder fra 01.01.10.

Gulløl

Nå har han også fått vondt i magen :-\. Er nok stresset etter alt overgangsmaset, og med Liverød som rådgiver oppi alt dette er det vel ikke noe annet å vente.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article146666.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

monzilla

Lyn har truet med å sette han ut av laget dersom han ikke signerer ny kontrakt - eller blir solgt. Det kan være en god grunn for han til å ønske seg vekk nå, og ikke etter sesongen. For en 25-åring som er en het potet på overgangsmarkedet vil et halvt år uten kamptrening på høyt nivå legge en stor demper på dette.

Nei, vi må starte med å forsterke mot 2010-sesongen. TR ville være en fin signering i den forbindelse.

Go Up