• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

GlennK

Sitter og ser på Odd - VIF, og gud bedre meg så dårlig Torgeir Børven er... Hvis han ikke er bedre enn det han har vært hittil i år håper jeg han aldri blir Brann-spiller.

krakra


Gulløl

Quote from: krakra on August 12, 2011, 19:37:44 PM


FÃ¥tt nytt tastatur krakra ? Eller pÃ¥ ferie i Kina ?  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

storB

Quote from: Gulløl on August 12, 2011, 20:10:44 PM
Quote from: krakra on August 12, 2011, 19:37:44 PM


FÃ¥tt nytt tastatur krakra ? Eller pÃ¥ ferie i Kina ?  ;)


Han er heller litt "oppglødd" i anledning Gustav sin mulige ferd videre til Spania. Da får nemlig Haugen spille fast hver kamp og bli toppscorer, samt vi kan kjøpe Dure, Børven, A.Solli, P.Addo ooog Hovland.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Minus solli hadde det gjort seg. Gullkandidater hadde vi blitt

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: Tusentakkk on August 12, 2011, 10:53:07 AM
Brann ønsker Daniel Sobralense fra svenske Kalmar FF.
http://www.komigenkalmar.se/2011/08/sobralense-far-inget-nytt-kontrakt/

Han er rapportert til politiet for seksuelle overgrep.
http://www.komigenkalmar.se/2011/08/kalmarspelare-anmald-for-sexuellt-ofredande/


Hehe. Kalmar hadde ein fyr i fjor og som blei anmeldt (og dømt) for voldtekt før han hadde spelt ein einaste kamp.

storB

Quote from: krakra on August 12, 2011, 20:49:42 PM
Minus solli hadde det gjort seg. Gullkandidater hadde vi blitt



Haha, du fornekter deg ikke.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Hatleking

Viss ein har midler til rådigheit, er det fullt mogleg å byggje opp eit storlag av stort sett norske spelarar. Me har etter kvart fått mange unge talent i dette landet. Viss Hardball er med på å satse, går det an å byggje noko opp frå grunnen med unge spelarar. Madsen, Hovland, Hedestad, Våge Nilsen - dette er berre nokre!

Gulløl

Sitter på benken i dag også, og vil nok sitte mye der resten av sesongen også. Bør ikke være så dyrt for Brann å løse han ut. Strømsgodset er sikkert fornøyd om de får litt penger for han nå i august som de kan bruke for å forsterke foran neste sesong.
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/nordkvelle-vraket-mot-stabaek-3558084.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: storB on August 13, 2011, 08:34:51 AM
Quote from: krakra on August 12, 2011, 20:49:42 PM
Minus solli hadde det gjort seg. Gullkandidater hadde vi blitt



Haha, du fornekter deg ikke.
Ingenting å fornekte. Hovland er en klassestopper me stor K og uendelig mye bedre enn Kalvenes og Grorud. Vi hadde blitt mange hakk bedre defensivt, og Hovland er også en solid bidragsyter offensivt. Addo hadde gitt oss et bedre angrepsvåpen fra kanten, med fart og skudd-/innleggsfot. Dure hadde gitt os bra dekning på defensiv midtbane. Børven er ikke så nøye, men et stort talent.

Vi hadde blitt litt svekket offensiv, men kvalitetsforskjellen mellom Hovland og Kalvenes er større en kvalitetsforskjellen mellom Haugen og Guastavino og vi hadde fortsatt vært solide offensivt. Ikke minst når vi omsider får dreisen på Bentley.

Vi er ikke langt unna gullet i dag. Seks poeng bak. Hovland, Dure, Addo og Børven inn for Guastavino hadde definitivt fått oss helt opp i gullstriden. Men dem får vi selvsagt ikke.

Klaus_Brann

Hvem skulle stått for målene og assistene hans da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Haugen, Hovland og Addo.

Klaus_Brann

Addo har vel 1, Hovland har 1 på 84 kamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Ja, men de spiller ikke på Brann. De har Fagermo og Aabrekk som trenere. Hovland får neppe all verdens med assist, men han kan score mål. Haugen og Addo får sikkert noen assists.

Likevel vil vi nok bli litt svekket offensivt. Men ikke sÃ¥  voldsomt. Hovland inn for Kalvenes vil derimot være en voldsom styrkning defensivt.

Xminator

Krakra - Anti-Stråmyhr...

Lasaron

Si meg, hvem er denne Stråmyhr?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on August 13, 2011, 21:13:59 PM
Si meg, hvem er denne Stråmyhr?


En person som i alle innlegg - uansett hva temaet er - kun er opptatt av:

1) Plastduk over Stadion-gresset og treningsbanen på Nymark.
2) At "det enorme antall talenter i Bergen" må spille på Brann og helst samtidig, på alle plasser og i samtlige munutter av alle kamper.
3) At alle som ikke går inn under punkt 2 er smellfeite og overbetalte.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: krøvel vellevold on August 13, 2011, 21:18:45 PM
Quote from: Lasaron on August 13, 2011, 21:13:59 PM
Si meg, hvem er denne Stråmyhr?


En person som i alle innlegg - uansett hva temaet er - kun er opptatt av:

1) Plastduk over Stadion-gresset og treningsbanen på Nymark.
2) At "det enorme antall talenter i Bergen" må spille på Brann og helst samtidig, på alle plasser og i samtlige munutter av alle kamper.
3) At alle som ikke går inn under punkt 2 er smellfeite og overbetalte.
Må nevnes at de "enorme talentene" altså er de talentene som ikke får spille. Om en 17-åring hadde spilt fast i Brann hadde han i Stråmyhrs øyne ikke vært god nok.

Hatleking

Har Stråmyhr hatt konto her?

krakra

Ja, men han forsvinner fort.

Lasaron

Ah!
Jeg er relativt ny her på forumet, men jeg husker en slik på det gamle forumet på brann.no på slutten av 90-tallet. Husker spesielt det med plastduk og nye gressbaner på Nymark. Var det ikke spesielt Indrebø og Brandsdal som hele tiden måtte spille?
Tren på langskudd

dex1974

Quote from: krakra on August 13, 2011, 18:23:29 PM
Quote from: storB on August 13, 2011, 08:34:51 AM
Quote from: krakra on August 12, 2011, 20:49:42 PM
Minus solli hadde det gjort seg. Gullkandidater hadde vi blitt



Haha, du fornekter deg ikke.
Ingenting å fornekte. Hovland er en klassestopper me stor K og uendelig mye bedre enn Kalvenes og Grorud. Vi hadde blitt mange hakk bedre defensivt, og Hovland er også en solid bidragsyter offensivt. Addo hadde gitt oss et bedre angrepsvåpen fra kanten, med fart og skudd-/innleggsfot. Dure hadde gitt os bra dekning på defensiv midtbane. Børven er ikke så nøye, men et stort talent.

Vi hadde blitt litt svekket offensiv, men kvalitetsforskjellen mellom Hovland og Kalvenes er større en kvalitetsforskjellen mellom Haugen og Guastavino og vi hadde fortsatt vært solide offensivt. Ikke minst når vi omsider får dreisen på Bentley.

Vi er ikke langt unna gullet i dag. Seks poeng bak. Hovland, Dure, Addo og Børven inn for Guastavino hadde definitivt fått oss helt opp i gullstriden. Men dem får vi selvsagt ikke.



Vi er faktisk nærmere gullet enn du skriver...5 poeng for Ã¥ være korrekt  ::)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

fanthole

Det første vi trenger er en venstre back. Våge-Nilsen fra FKH, Addo fra ODD (som det er tragisk at Brann slapp ut av byen i første omgang), kanskje også Riise fra Ham Kam kunne vært noe å satset på.

Angrepene til Brann fra venstre stopper opp nesten hver gang El-Fakiri er involvert. Han snur opp mot eget mål og slår en enkel støtte pasning til Torp eller Kalvenes. Dette fordi han ikke stoler på venstre foten sin i det hele tatt. Forståelig nok, men det er synd for Branns offensive spill. Hvem husker ikke Hanstveits offensive bidrag? Ikke den med størst fart, men han kom gang på gang. Brann har vært kjent for gode offensive backer lenge. Vi ser også hvor farlig det blir når Sævarsson setter på turboen oppover høyre sida. Få inn en skikkelig venstre back og Brann vil styrkes enormt!

dudo

A propos, nå begynner det vel etterhvert å haste for skjønningen om han vil ha seg jobb før høstsesongen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: fanthole on August 16, 2011, 15:03:51 PM
Hvem husker ikke Hanstveits offensive bidrag? Ikke den med størst fart, men han kom gang på gang. Brann har vært kjent for gode offensive backer lenge. Vi ser også hvor farlig det blir når Sævarsson setter på turboen oppover høyre sida. Få inn en skikkelig venstre back og Brann vil styrkes enormt!


Hanstveit er (eller var) overhodet ingen treg spiller. Beste eksempelet jeg kommer på i farten er hjemmekampen mot Deportivo. Hvem skaffet straffe? Hanstveit. Hvem kom i et så helvetes stort driv fremover at forsvareren ikke kunne gjør annet enn å rive i stykker drakten? Hanstveit. Han kan hvis han vil.
Ka du ve?

SK

Hanstveit er ikke voldsomt treg på samme måte som f.eks. Fakiri, men spesielt hurtig er han da heller ikke. Jeg vil si at farten hans er (eller i hvert fall var) rundt middels. Han ble f.eks. helt parkert på målet til Marseille på Stadion, riktignok mot en veldig hurtig spiller.

dudo

Toppfarten er bra, det er bare det at han bruker tid paa aa komme opp i denne. Derfor er han veldig bra paa overlap offensivt, og tilsvarende elendig defensivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, han har nesten ikke noe rykk og trenger bortimot hele banen før han holder maksfart, men da er han ganske rask. Mye raskere enn Fakiri.

Gulløl

August 16, 2011, 17:41:02 PM #20329 Last Edit: August 16, 2011, 17:55:42 PM by Gulløl
Brann kan innlede forhandlinger med Joakim Våge Nilsen neste sommer siden kontrakten hans går ut 31.12.2012. Og eventuelt kjøpe han fri neste sommer for et "fornuftig beløp" siden kontrakten hans da bare er noen måneder igjen av.
Så holder Fakiri og eventuelt Hanstveit(på 1 års kontrakt) en bra standard på venstrebacken ut neste år kan vi hente GRATIS et av landets beste venstrebacker. At han er bømling og hordalending skader heller ikke. Mulig dette er planen til Skarsfjord og at Hanstveit derfor bare er tilbud 1 års kontrakt, og derfor nå prøver å finne et annet klubbalternativ som kan gi han en lengre kontrakt. Ellers om Hanstveit nå kommer til å signere for Brann i siste halvdel av august må vi være førebudd på at han er ganske rusten og ut av kamptrening. Trenger nok en del kamper på Brann2 og noen innhopp fra benken før han eventuelt kan konkurrere ut Fakiri. Ellers er det vel en sjanse for at Hanstveit siden han var her sist for 2,5 år har blitt en anelse tregere, han er ihvertfall ikke blitt raskere siden han begynner å dra på årene. Og tiden i Gent spesielt siste året medførte mye benksitting, så han trenger nok en god del kamper før han nærmer seg 2007 nivå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

August 16, 2011, 19:13:03 PM #20330 Last Edit: August 16, 2011, 19:34:09 PM by Erlend
En italiensk Twitter-konto (@juventiknows) melder at Huseklepp har blitt solgt til Portsmouth for 2,1 millioner Euro. Han skriver at mesteparten vil gå rett til Brann. Blir spennende å følge utviklingen

Edit: Og der kom det opp hos resten av media også:
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/huseklepp-enig-med-portsmouth-3560357.html

Markmus

Fint for ham, det. Håper det er fint for oss også.

La oss gå ett år tilbake i tid. Hvis vi hadde spurt PVM og Huseklepp hvem som ville spilt hvor om et år, tror jeg nok begge hadde svart ePL for Huseklepp og Championship for PVM. Tror ikke noen av dem tenkte at det ville bli motsatt :P

Hvis Portsmouths-treneren er litt smart nå, så kjøper han PVM som tvilsomt får mye spilletid i QPR. PVM og Huseklepp er gode spillere hver for seg, men smashing sammen.
Ka du ve?

krakra

Så er spørsmålet om PVM virkelig kommer til å SPILLE i PL. Jeg har mine tvil. Et par innhopp blir det kanskje, men han får neppe noe særlig mer spilletid enn Kalvenes fikk i PL

Lasaron

Hvis Hanstveit signerer ønsker jeg en 2 1/2 års kontrakt. Han er ikke så gammel, og jeg ønsker meg kontinuitet og stabilitet.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Erlend on August 16, 2011, 19:13:03 PM
En italiensk Twitter-konto (@juventiknows) melder at Huseklepp har blitt solgt til Portsmouth for 2,1 millioner Euro. Han skriver at mesteparten vil gå rett til Brann. Blir spennende å følge utviklingen

Edit: Og der kom det opp hos resten av media også:
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/huseklepp-enig-med-portsmouth-3560357.html
Og Bari ønsker ikke at P'Mouth betaler det som Bari skylder oss direkte til Brann. De prøver å sno seg unna igjen. Jævla forbanna mafiaklubb.

krakra

Quote from: Lasaron on August 16, 2011, 19:43:17 PM
Hvis Hanstveit signerer ønsker jeg en 2 1/2 års kontrakt. Han er ikke så gammel, og jeg ønsker meg kontinuitet og stabilitet.

Nja. Vi vet ikke hva slags nivå han holder i dag. Han har ikke akkurat spilt fast i Belgia. En kontrakt ut sesongen, men forlengelse hvis han etablerer seg i førsteelveren er fair.

Klaus_Brann

Vi burde fått alt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Defintivt. Bari får mer enn de betalte for ham og dette burde vi fått for tort og svie.
Ka du ve?

Erlend

Enig med de to siste innleggene, men gidder ikke å prøve å håpe på at det skjer engang. Møkkaklubb

Ricky

Forståelig nok at konkurstruede Bari ikke forskuddsbetaler et avdrag som ikke forfaller før neste februar (?).. Er vel ingen av oss som hadde vurdert å gjøre noe slikt; heller ikke Brann.

Det er vel heller ikke gitt at Bari får hele overgangssummen fra Portsmouth cash i hånden med en gang; det kan jo fint være avdrag ute og går der også..

Xminator

Quote from: krakra on August 16, 2011, 19:45:31 PM
Quote from: Lasaron on August 16, 2011, 19:43:17 PM
Hvis Hanstveit signerer ønsker jeg en 2 1/2 års kontrakt. Han er ikke så gammel, og jeg ønsker meg kontinuitet og stabilitet.

Nja. Vi vet ikke hva slags nivå han holder i dag. Han har ikke akkurat spilt fast i Belgia. En kontrakt ut sesongen, men forlengelse hvis han etablerer seg i førsteelveren er fair.


Hanstveit holder nok minst samme nivå som da han reiste, sannsynligvis høyere. Det er avhengig av skader mer enn spilletid. Hanstveit begynner nå på de 5 årene der eliteseriespillere ofte er best.

Markmus

Quote from: Ricky on August 16, 2011, 21:39:30 PM
Forståelig nok at konkurstruede Bari ikke forskuddsbetaler et avdrag som ikke forfaller før neste februar (?).. Er vel ingen av oss som hadde vurdert å gjøre noe slikt; heller ikke Brann.

Det er vel heller ikke gitt at Bari får hele overgangssummen fra Portsmouth cash i hånden med en gang; det kan jo fint være avdrag ute og går der også..


Brann skal jo ha penger i august også.
Ka du ve?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

catometeret

SÃ¥ vidt jeg vet har brann sagt opp den avtalen, Bari mÃ¥ betale alt nÃ¥. "Avbetalingen" utgÃ¥r nÃ¥r man ikke betaler avdragene i tide. Tror neppe vi ser de pengene pÃ¥ lenge, om noensinne.Men dette er jo egentlig økonomitrÃ¥d. 

Gulløl

August 17, 2011, 12:00:39 PM #20344 Last Edit: August 17, 2011, 12:08:44 PM by Gulløl
FIFA kan vel nekte spilleren spillerlisens så lenge Bari ikke har betalt Brann. Går ut fra at Brann jobber på høytrykk med det opp mot FIFA. Om ikke kan det bli vanskelig å få ut pengene. Om Brann er riktig uheldig blir Bari slått konkurs like etter at de har fått pengene fra Portsmouth, da går alle pengene fra England i "det store sluket" og Brann får ikke en krone.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 20, 2011, 19:02:25 PM #20345 Last Edit: August 20, 2011, 19:21:24 PM by Gulløl
Det spekuleres om Yaw til Start.
http://fotball.smp.no/eliteserien/article206463.ece

Mitt forslag:

La en frustrert Yaw gå til Start der han trolig får mer spilletid.

La Kevin Dure overta plassen hans i Brann sin A-lags stall som 3-4 valg som midtstopper ut sesongen, men med et mål om at han kan danne midtstopperpar med Zsolt Korcsmár f.o.m. 2012 sesongen. Kalvenes får neppe forlenget kontrakten neste år så da får Dure en mindre å konkurrere med.
Kevin Dure kommer neppe nærmere A-lags spill i Rbk og Fredrikstad. Det kan nevnes at Rbk nettopp har hentet inn Per Verner Rønning som ny forsvarer så der er det nå flere å konkurrere med.

Den overgangssummen som Brann får fra Start er sikkert nok til å dekke inn det som Løv-Ham skal ha for Kevin Dure (og kanskje gå noe i pluss). Dermed vil trolig ikke dette koste noe ekstra for Brann i overgangssum begge overgangene tatt i betraktning. Brann sparer nok en del lønnsmidler på Dure i forhold til Yaw, selv om Dure får en bra lønn(høyere en det han er tilbudt tidligere).

Minus for Brann: Dure mindre erfaren en Yaw.

Pluss for Brann: Brann sikrer seg en av de største midtstoppertalentet i landet. I tillegg er han lokal.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hvis det lar seg gjøre, er jeg enig.
Tren på langskudd

krakra

August 20, 2011, 19:37:07 PM #20347 Last Edit: August 20, 2011, 19:39:02 PM by krakra
Neppe nærmere førsteelveren i RBK og FFK nei, men disse to klubbene er en god del bedre enn Brann til å gå de bak førsteelveren få prøve seg. Spesielt unge spillere. Samt la prestasjoner i løpet av sesongen avgjøre hvem som skal spille og ikke prislapp og/eller forventninger foran sesongen fra en sta trener.

Yaw til Start og Dure til Brann tror jeg hadde vært et greit bytte. Dure er nok ikke bedre enn Yaw, men heller ikke særlig dårligere. Det mest sentrale er dog at ingen er tjent med at en frustrert Yaw sitter og råtner på benken vår. Hans sjanser for spilletid er minimale, forutenom noen små innhopp her og der og kanskje 1-3 kamper fra start i løpet av en sesong.

Hent Dure nå og la ham matche seg forsiktig inn mot TL-nivået foran neste sesong, så han er klar fra dag en til å konkurrere om en plass på laget. Som man burde gjort med Haugen i fjor.

Lasaron

Men jeg ser heller at Grorud forsvinner enn Yaw. Jeg anser de som omtrent like gode, men Yaw representerer framtid, lokal forankring og kontinuitet. Men nå er det vel slik at Mjelde og Yaw kjenner hverandre.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 20, 2011, 20:05:22 PM
Men jeg ser heller at Grorud forsvinner enn Yaw. Jeg anser de som omtrent like gode, men Yaw representerer framtid, lokal forankring og kontinuitet. Men nå er det vel slik at Mjelde og Yaw kjenner hverandre.


Rent spelemessig hadde det vore betre å ha Grorud. Han er den einaste midtstopparen med god fart.

Go Up