• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

KEO

Det finnes sikkert mange gode spillere som kan bidra, og øke kvalitet! Er bare så synd at de koster som regel penger! At vi har klart å finne 2 spillere som Torp og Ojo gratis er ikke hverdagskost!
Nu kør vi!

ostraume

Pinlig å lese at Fakiri og Kalven skal være "dårlige spillere" basert på det de har prestert i år. Prøv å se på prestasjoner, ikke alder, det går fint an å spille fotball når du er eldre enn 25 år også.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Prestasjonsmessig har de ikke vært gode iallefall. Det går ann å ha visse forventinger selv om de er over 19. Backrekken vår er jevnt over litt under middels. Zsolt trekker opp.

Lister

Fakiri har nå vært bunnsolid i år. Foppalklok som få og sikker pasningsfot, selv om han ofte ikke går lenger enn midtbanen og mangler en del på fart. Kalven har og gjort en habil sesong og har sjelden mer enn en glipp eller to annenhver serierunde, problemet der er at de få glippene han har fører ofte til baklengs.

Greit nok at de ikke er verdensklasse og at det nok er rom for forbedring så synes jeg det er feil å peke ut de to som problemet i forsvaret.

Regner med det er planlagt at de skal holde til eventuelle erstattere er på plass. På bakgrunn av sesongens prestasjoner så langt så ser jeg ingen problemer med at de begge holder minst en sesong til.

At Skars ser ut til å ønske å satse på Grønner fremfor å handle inn Dure er i min bok fair enough. Selv om Dure nok kanskje kunne tatt steget før.
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

August 05, 2011, 21:01:25 PM #20154 Last Edit: August 05, 2011, 21:03:17 PM by Jose Arrogantio
Hvis backrekken vår akkurat nå er så dårlig tror jeg neppe en 18 år gammel spiller fra et bunnlag i 1. divisjon er løsningen. For fremtiden kan det hende han ville vært god å ha, men med mindre du mener han er bedre enn Kalvenes og Grorud per dags dato blir det litt merkelig å argumentere for å hente ham på bakgrunn av hvordan førsteelleveren har gjort. Burde uansett bli et mål for oss å kunne dyrke fram talenter uavhengig av hvor god førsteelleveren er.

krakra

Ikke verdensklasse? De holder i beste fall middels TL-klasse. Fakiri har en sikker pasningsfot fordi han sjeldent slår pasninger lenger enn fem meter. Han gjør sjeldent feil med ballen, men gjør også veldig sjeldent noe som skaper noe særlig. Defensivt blir han ofte avslørt på farten og er overhodet ikke "bunnsolid". Ikke den samme rundingsbøyen som i fjor, men absolutt ikke bunnsolid.

Kalvenes startet bra, men blir alt for ofte avslørt på farten. Både i markeringen og rene løpsdueller blir han parkert flere ganger i løpet av en kamp. Han er også for passiv i støtingen og en voldsomt begrenset stopper.

For et lag som kjemper mot nedrykk, som vi trodde vi skulle gjøre, er de greie nok, men de har ingenting på et medaljelag å gjøre. Det er en voldsom kvalitetsforskjell mellom midtbanefemmeren og backrekken, som er vår klart svakeste ledd. Målene renner jo inn. Det er ikke akkurat noe prov på et kvalitetsforsvar.

Dure er et langt større talent enn Grønner. Grønner et et ordinært stort talent. Slik flere klubber har. Dure er, som Haugen, er ekstraordinært talent. Han har potensialet til å nå mye lenger enn TL og det er ingen av Branns talenter, minus Haugen, som er på hans nivå.

krakra

August 05, 2011, 21:18:39 PM #20156 Last Edit: August 05, 2011, 21:20:22 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:01:25 PM
Hvis backrekken vår akkurat nå er så dårlig tror jeg neppe en 18 år gammel spiller fra et bunnlag i 1. divisjon er løsningen. For fremtiden kan det hende han ville vært god å ha, men med mindre du mener han er bedre enn Kalvenes og Grorud per dags dato blir det litt merkelig å argumentere for å hente ham på bakgrunn av hvordan førsteelleveren har gjort. Burde uansett bli et mål for oss å kunne dyrke fram talenter uavhengig av hvor god førsteelleveren er.
Du får lese diskusjonen. Jeg syns det er uforståelig at forhandlingene med Dure strandet på et lønnskrav på 180-250.000 når middelmådigheter som Groud og Kalvenes tjener mye mer. Jeg mener ikke at Dure er bedre, men ser ingen automatikk i at han skulle vært noe særlig dårligere. Selv om han er 18.

Jeg syns det er tragisk at vi er villige til å strekke oss mye lengre for å få middelmådigheter som Grorud og Kalvenes til klubben enn et veldig stort talent som Dure. Jeg tror heller ikke vi hadde vært veldig mye dårligere om Dure hadde spilt sammen med Zsolt, men det hadde ikke vært nødvendig. Hadde han hatt like mye spilletid som Grorud så langt i år hadde det vært bra med matching det.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 21:18:39 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:01:25 PM
Hvis backrekken vår akkurat nå er så dårlig tror jeg neppe en 18 år gammel spiller fra et bunnlag i 1. divisjon er løsningen. For fremtiden kan det hende han ville vært god å ha, men med mindre du mener han er bedre enn Kalvenes og Grorud per dags dato blir det litt merkelig å argumentere for å hente ham på bakgrunn av hvordan førsteelleveren har gjort. Burde uansett bli et mål for oss å kunne dyrke fram talenter uavhengig av hvor god førsteelleveren er.
Du får lese diskusjonen. Jeg syns det er uforståelig at forhandlingene med Dure strandet på et lønnskrav på 180-250.000 når middelmådigheter som Groud og Kalvenes tjener mye mer. Jeg mener ikke at Dure er bedre, men ser ingen automatikk i at han skulle vært noe særlig dårligere. Selv om han er 18.

Jeg syns det er tragisk at vi er villige til å strekke oss mye lengre for å få middelmådigheter som Grorud og Kalvenes til klubben enn et veldig stort talent som Dure. Jeg tror heller ikke vi hadde vært veldig mye dårligere om Dure hadde spilt sammen med Zsolt, men det hadde ikke vært nødvendig. Hadde han hatt like mye spilletid som Grorud så langt i år hadde det vært bra med matching det.


Men Kalvenes og Grorud ble jo hentet for å styrke førsteelleveren, helt naturlig at Brann prioriterer føresteellever og er villige til å strekke oss lenger for dem, i hvert fall i den situasjonen vi var i da. Hvordan de faktist har prestert er jo irrelevant, det er rollen de ble hentet inn til som er relevant for lønnen som ble gitt.

Uansett, hvis Dure er så fantastisk talent som du hevder vil jeg våge å påstå at det ville kommet fram i treningene han hadde med A-laget og vi ville godtatt 200 000 om vi hadde råd til det.

Lasaron

Rosenborg slipper til flere talenter, ja, men det er også et dårligere lag. Det er vanskeligere for enhver spiller å komme inn på Brann sitt lag enn Rosenborg sitt.
Tren på langskudd

krakra

August 05, 2011, 21:42:32 PM #20159 Last Edit: August 05, 2011, 21:44:12 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:35:41 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 21:18:39 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:01:25 PM
Hvis backrekken vår akkurat nå er så dårlig tror jeg neppe en 18 år gammel spiller fra et bunnlag i 1. divisjon er løsningen. For fremtiden kan det hende han ville vært god å ha, men med mindre du mener han er bedre enn Kalvenes og Grorud per dags dato blir det litt merkelig å argumentere for å hente ham på bakgrunn av hvordan førsteelleveren har gjort. Burde uansett bli et mål for oss å kunne dyrke fram talenter uavhengig av hvor god førsteelleveren er.
Du får lese diskusjonen. Jeg syns det er uforståelig at forhandlingene med Dure strandet på et lønnskrav på 180-250.000 når middelmådigheter som Groud og Kalvenes tjener mye mer. Jeg mener ikke at Dure er bedre, men ser ingen automatikk i at han skulle vært noe særlig dårligere. Selv om han er 18.

Jeg syns det er tragisk at vi er villige til å strekke oss mye lengre for å få middelmådigheter som Grorud og Kalvenes til klubben enn et veldig stort talent som Dure. Jeg tror heller ikke vi hadde vært veldig mye dårligere om Dure hadde spilt sammen med Zsolt, men det hadde ikke vært nødvendig. Hadde han hatt like mye spilletid som Grorud så langt i år hadde det vært bra med matching det.


Men Kalvenes og Grorud ble jo hentet for å styrke førsteelleveren, helt naturlig at Brann prioriterer føresteellever og er villige til å strekke oss lenger for dem, i hvert fall i den situasjonen vi var i da. Hvordan de faktist har prestert er jo irrelevant, det er rollen de ble hentet inn til som er relevant for lønnen som ble gitt.

Uansett, hvis Dure er så fantastisk talent som du hevder vil jeg våge å påstå at det ville kommet fram i treningene han hadde med A-laget og vi ville godtatt 200 000 om vi hadde råd til det.
Begge ble da vel ikke hentet for å forsterke eleveren? Det er bare plass til en av dem.
Jeg er enig i at lønnen er mest relevant i forhold til den rollen en spiller er tenkt i laget. Da er det vel ikke så merkelig at Dure var redd for at han ikke ville bli satset på når Brann nektet å innfri et relativt moderat lønnskrav. Er det noen spillere i Brann som tjener under 300.000? Kanskje Larsen og Barmen.

Hvor mange treninger har Dure hatt med Brann? Han var iallefall god nok til å få kontraktsforslag fra både RBK og FFK. Spennende å se om de syns han var verdt mer enn 200.000 i året.


Lasaron

Brann har 19 utespillere nå, vi trenger ikke større tropp. Svært mange har vært her i kort tid, og få er lokale. Nå trenger vi kontinuitet og forutsigbarhet. Jeg lever meget godt med at Hardball ikke henter tre klassespillere slik at Brann ikke lenger er til å kjenne igjen spillermessig.
I så måte vil Hanstveit være en grei signering, men da bør noen ut. Grorud.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 21:42:32 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:35:41 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 21:18:39 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 21:01:25 PM
Hvis backrekken vår akkurat nå er så dårlig tror jeg neppe en 18 år gammel spiller fra et bunnlag i 1. divisjon er løsningen. For fremtiden kan det hende han ville vært god å ha, men med mindre du mener han er bedre enn Kalvenes og Grorud per dags dato blir det litt merkelig å argumentere for å hente ham på bakgrunn av hvordan førsteelleveren har gjort. Burde uansett bli et mål for oss å kunne dyrke fram talenter uavhengig av hvor god førsteelleveren er.
Du får lese diskusjonen. Jeg syns det er uforståelig at forhandlingene med Dure strandet på et lønnskrav på 180-250.000 når middelmådigheter som Groud og Kalvenes tjener mye mer. Jeg mener ikke at Dure er bedre, men ser ingen automatikk i at han skulle vært noe særlig dårligere. Selv om han er 18.

Jeg syns det er tragisk at vi er villige til å strekke oss mye lengre for å få middelmådigheter som Grorud og Kalvenes til klubben enn et veldig stort talent som Dure. Jeg tror heller ikke vi hadde vært veldig mye dårligere om Dure hadde spilt sammen med Zsolt, men det hadde ikke vært nødvendig. Hadde han hatt like mye spilletid som Grorud så langt i år hadde det vært bra med matching det.


Men Kalvenes og Grorud ble jo hentet for å styrke førsteelleveren, helt naturlig at Brann prioriterer føresteellever og er villige til å strekke oss lenger for dem, i hvert fall i den situasjonen vi var i da. Hvordan de faktist har prestert er jo irrelevant, det er rollen de ble hentet inn til som er relevant for lønnen som ble gitt.

Uansett, hvis Dure er så fantastisk talent som du hevder vil jeg våge å påstå at det ville kommet fram i treningene han hadde med A-laget og vi ville godtatt 200 000 om vi hadde råd til det.
Begge ble da vel ikke hentet for å forsterke eleveren? Det er bare plass til en av dem.

Hvor mange treninger har Dure hatt med Brann? Han var iallefall god nok til å få kontraktsforslag fra både RBK og FFK. Spennende å se om de syns han var verdt mer enn 200.000 i året.

krakra

Vel, man blir ikke erfaren uten å få spille. Dure kunne godt vært tredjevalg i Brann uten at vi hadde tapt noe særlig på det. At vi heller vil satse på middelmådigheter uten utviklingspotensiale viser jo hvorfor talentene er redde for oss.

Jose Arrogantio

I situasjonen Brann var i hvor førsteprioritet var å unngå nedrykk synes jeg det var helt riktig å prioritere en sikrere backup enn Dure, til tross for manglende utviklingspotensiale. Om det betyr at vi ikke har råd til å hente inn spillere for fremtiden det vinduet får så være, det viktigste var å styrke stallen for ikke å rykke ned. I hvert fall når vi allerede har to talenter i klubben som kjemper om samme posisjon (Yaw og Grønner).

krakra

Yaw er et talent? Han er en 23-åring som ikke får spille overhodet. Tipper han forsvinner før neste sesong. Grønner er et bra talent, Dure er langt større. Tipper det går lenge før Grønner får noe særlig spilletid i TL også, 5-6 år.

Hvis feighet skal prege satsningen vår er nok talentarbeid ikke veien å gå. Da er det nok bedre med "trygge" middelmådigheter ja. Jeg syns det er fantastisk at vi kan gå til seriestart med kun en eneste spiss, fra adeccoligaen, uten erfaring og en dårlig forsesong, mens det å ha Dure som backup blir for risky. Som du sier: Vi har jo Yaw, som kunne gått inn hvis Dure absolutt ikke holdt nivået.

olebrann3

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:13:29 PM
Yaw er et talent? Han er en 23-åring som ikke får spille overhodet. Tipper han forsvinner før neste sesong. Grønner er et bra talent, Dure er langt større. Tipper det går lenge før Grønner får noe særlig spilletid i TL også, 5-6 år.

Hvis feighet skal prege satsningen vår er nok talentarbeid ikke veien å gå. Da er det nok bedre med "trygge" middelmådigheter ja. Jeg syns det er fantastisk at vi kan gå til seriestart med kun en eneste spiss, fra adeccoligaen, uten erfaring og en dårlig forsesong, mens det å ha Dure som backup blir for risky. Som du sier: Vi har jo Yaw, som kunne gått inn hvis Dure absolutt ikke holdt nivået.


Klart at yaw er et talent, i Brann er man talent til man legger skoene på hyllen. Brann bør begynne å matche talentene tidligere og på den måten kunne sende vekk de som ikke er gode nok før.  F.eks haugsdal som sitter på benken idag skulle ha vært prøvd på a-laget lenge før. Idag burde man spilt fast, eventuelt sent videre. Vi burde klare å ha 1-2 lokale spillere som er 18-20 år i startoppstillignen

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:13:29 PM
Yaw er et talent? Han er en 23-åring som ikke får spille overhodet. Tipper han forsvinner før neste sesong. Grønner er et bra talent, Dure er langt større. Tipper det går lenge før Grønner får noe særlig spilletid i TL også, 5-6 år.

Hvis feighet skal prege satsningen vår er nok talentarbeid ikke veien å gå. Da er det nok bedre med "trygge" middelmådigheter ja. Jeg syns det er fantastisk at vi kan gå til seriestart med kun en eneste spiss, fra adeccoligaen, uten erfaring og en dårlig forsesong, mens det å ha Dure som backup blir for risky. Som du sier: Vi har jo Yaw, som kunne gått inn hvis Dure absolutt ikke holdt nivået.


I Branns øyne er/var Yaw en ung spiller med utviklingspotensiale, ja.

Sier ikke at satsningen vår skal preges av feighet, men i en situasjon hvor vi har Tippeligaens tynneste stall og en av ligaens dårligste økonomier er det riktig å i hvert fall prioritere kjøp som styrker stallen, så får man heller matche talenter vi allerede har i klubben hvis man ikke har mer penger igjen.

Kjell249

August 05, 2011, 22:28:36 PM #20167 Last Edit: August 05, 2011, 22:30:14 PM by Kjell249
Det er bare å innse at Brann aldri var overstadig begeistret for Dure, i hvert fall i forhold til pris. Jeg skjønner de godt. Han var ikke fast på L-H på tidspunktet overgang var aktuelt, og når du som 17-18 ikke klarer å spille deg på fast plass på et første divisjonslag på et lag som nesten ikke har råd til å lønne spillere, så er du fryktelig langt unna enn startplass hos Brann. Vi har ikke råd til å betale en million for et "talent" som kanskje kan bidra i 2015.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Mens andre klubber med trang økonomi og liten stall satser på ungdommen velger Brann heller å satse på middelmådige 27 pg 33-åringer og lar andre TL-klubber ta seg av det største stoppertalentet Bergen kommer til å se på mange, mange år. Jeg syns det er tragisk. Vi kunne fint hatt tre "trygge" stoppere i stallen og gitt Dure den fjerde plassen, med en lønn som passer til en vanlig back-upspiller i Brann. Noe jeg vil tippe ligger rundt 500-760.000. Vi hadde ikke rykket ned av den grunn.

Ikke matcher vi de talentene vi har i klubben heller,

krakra

Quote from: Kjell249 on August 05, 2011, 22:28:36 PM
Det er bare å innse at Brann aldri var overstadig begeistret for Dure, i hvert fall i forhold til pris. Jeg skjønner de godt. Han var ikke fast på L-H på tidspunktet overgang var aktuelt, og når du som 17-18 ikke klarer å spille deg på fast plass på et første divisjonslag på et lag som nesten ikke har råd til å lønne spillere, så er du fryktelig langt unna enn startplass hos Brann. Vi har ikke råd til å betale en million for et "talent" som kanskje kan bidra i 2015.
Ja, du skjønner dem sikkert godt. Løv-Ham hadde et godt forsvar i fjor og spilte opprykksvaklikk. At en 17-åring, som slet med skader, ikke etablerer seg betyr ikke at han ikke er et veldig stort talent. Det er ikke uten grunn at klubber som RBK og FFK sikler på ham. Det er ikke uten grunn at han ble hentet opp til G18-landslaget i fjor og ble kåret til banens beste der. Det er ikke uten grunn at han har vært på prøvespill i Bundesligaen. Han er et stoppertalent som går langt utenpå Grønner og som vi ikke kommer til å se igjen i Bergen på veldig lenge.

Men selvfølgelig er han ikke verdig en plass i O'store Brann. Med mindre han er villig til å slite benken for en luselønn, men det alene burde jo være guttedrømmen. Vi er jo tross alt Brann.

Mitt tips er at Dure beviser at du og Brann tar feil innen utgangen av 2012.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:30:16 PM
Mens andre klubber med trang økonomi og liten stall satser på ungdommen velger Brann heller å satse på middelmådige 27 pg 33-åringer og lar andre TL-klubber ta seg av det største stoppertalentet Bergen kommer til å se på mange, mange år. Jeg syns det er tragisk. Vi kunne fint hatt tre "trygge" stoppere i stallen og gitt Dure den fjerde plassen, med en lønn som passer til en vanlig back-upspiller i Brann. Noe jeg vil tippe ligger rundt 500-760.000. Vi hadde ikke rykket ned av den grunn.

Ikke matcher vi de talentene vi har i klubben heller,


Brann er tydeligvis uenig i at han er så stort talent som du hevder, ellers hadde de nok strukket seg til 200 000. De klarte jo å strekke seg til å betale Haugen hva enn han forlangte.

At vi ikke matcher talentene vi har i klubben er en annen problemstilling, og noe jeg er enig i at vi burde bli bedre på.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 22:37:43 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:30:16 PM
Mens andre klubber med trang økonomi og liten stall satser på ungdommen velger Brann heller å satse på middelmådige 27 pg 33-åringer og lar andre TL-klubber ta seg av det største stoppertalentet Bergen kommer til å se på mange, mange år. Jeg syns det er tragisk. Vi kunne fint hatt tre "trygge" stoppere i stallen og gitt Dure den fjerde plassen, med en lønn som passer til en vanlig back-upspiller i Brann. Noe jeg vil tippe ligger rundt 500-760.000. Vi hadde ikke rykket ned av den grunn.

Ikke matcher vi de talentene vi har i klubben heller,


Brann er tydeligvis uenig i at han er så stort talent som du hevder, ellers hadde de nok strukket seg til 200 000. De klarte jo å strekke seg til å betale Haugen hva enn han forlangte.

At vi ikke matcher talentene vi har i klubben er en annen problemstilling, og noe jeg er enig i at vi burde bli bedre på.
FFK, RBK og ungdomslandslagstrenerne er tydeligvis enige med meg. Men vi burde kanskje stole mer på Brann, med sin beviselige kompetanse på talentarbeid.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:39:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on August 05, 2011, 22:37:43 PM
Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:30:16 PM
Mens andre klubber med trang økonomi og liten stall satser på ungdommen velger Brann heller å satse på middelmådige 27 pg 33-åringer og lar andre TL-klubber ta seg av det største stoppertalentet Bergen kommer til å se på mange, mange år. Jeg syns det er tragisk. Vi kunne fint hatt tre "trygge" stoppere i stallen og gitt Dure den fjerde plassen, med en lønn som passer til en vanlig back-upspiller i Brann. Noe jeg vil tippe ligger rundt 500-760.000. Vi hadde ikke rykket ned av den grunn.

Ikke matcher vi de talentene vi har i klubben heller,


Brann er tydeligvis uenig i at han er så stort talent som du hevder, ellers hadde de nok strukket seg til 200 000. De klarte jo å strekke seg til å betale Haugen hva enn han forlangte.

At vi ikke matcher talentene vi har i klubben er en annen problemstilling, og noe jeg er enig i at vi burde bli bedre på.
FFK, RBK og ungdomslandslagstrenerne er tydeligvis enige med meg. Men vi burde kanskje stole mer på Brann, med sin beviselige kompetanse på talentarbeid.


Nå vet jeg ikke med deg, men Brann har i hvert fall bedre utgangspunkt for å vurdere talentet hans enn FFK og RBK, da vi har kunnet følge ham tettere over tid og har hatt ham med på treningskamp.

krakra

De har muligheten ja, spørsmålet er om de har benyttet seg av den. RBK har en spillerutviklinger som er assistenttrener for G18-landslaget så jeg tviler ikke på at han har sett Dure mer enn noen i Branns trenerteam.

krakra

Og Fredrikstad har tidligere Løv-Ham-trener Trond Amundsen, som sikkert også kjenner godt til Dure.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on August 05, 2011, 22:45:50 PM
De har muligheten ja, spørsmålet er om de har benyttet seg av den. RBK har en spillerutviklinger som er assistenttrener for G18-landslaget så jeg tviler ikke på at han har sett Dure mer enn noen i Branns trenerteam.


Jeg mener å huske å lest at han har trent med Brannstallen noen ganger, så de har nok benyttet seg av muligheten, ja. Men høres ut som RBK har noe å å bedømme ham på også da, så da får tiden vise hvilken klubb som har hatt rett.

krakra

Jaja. Med Branns historie på talentsatsning og talentskepsis samt det faktum at Dure er fast på G18-landslaget, spilte kamper for G18(nå G19) i fjor og ble kåret til banens beste i en av kampene, har etablert seg som midtstopper i adeccoligaen som 18-åring, har vært innvitert til prøvespill i klubber som Werder Bremen og Newcastle og nå altså har kontraktsforslag fra både RBK og FFK så finner jeg få grunner til å tro at det er Brann som har rett mens alle andre tar feil.

ostraume

For å oppsummere: Du mener Brann ikke burde hentet Grorud i fjor høst? Eller ikke gitt Kalvenes ny kontrakt? Eller begge?

Om Dure hadde takket ja til tilbudet til Brann så kunne godt 4er-konstellasjonen sett annerledes ut. Kalven sin kontrakt ble jo forlenget på senest mulig tidspunkt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg mener at Brann burde gitt Dure en skikkelig kontrakt med en lønns som gjenspeiler en rolle som en reell backupspiller og ikke bare en unggutt som burde være glad for å få være i Brannstallen. 400-600.000. Jeg jeg hadde heller sett Dure enn Kalvenes i Brannstallen.

ostraume

Altså kontrakt til Grorud og Dure (som vi prøvde på, men han takket nei) og ut med Kalv? Fair nok det, men så lenge Brann faktisk prøvde å hente Dure så blir det jo vanskelig å mene at noe er blitt gjort feil. Bortsett fra å tilby for lav lønn altså.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det de gjorde feil var å ikke tilby ham en seriøs kontrakt. Brann kunne jo forsøkt seg på å tilby kun 200-300k til alle spillerne de forsøkte å hente i fjor. Da hadde vi veln sittet med en stall på 11-12 spillere i år. Men Brann hadde ikke gjort noe galt fordi de prøvde`?

ostraume

Jajo, men jeg synes ikke det blir feil å tilby Dure en laber kontrakt basert på det han hadde vist på tidspunktet. Og da snakker vi altså om en ungdom som ikke fikk plass på Løv-Ham. Hvordan går det forresten med Solli i Engen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: krakra on August 06, 2011, 11:49:14 AM
Det de gjorde feil var å ikke tilby ham en seriøs kontrakt. Brann kunne jo forsøkt seg på å tilby kun 200-300k til alle spillerne de forsøkte å hente i fjor.


Skal det ikke være forskjell på hva man tilbyr en 17-åring og hva man tilbyr en voksen etablert spiller?

De etablerte var atpåtil nøkkelspillere på sine lag, mens 17-åringen var skadeplaget og stort sett ute av laget. Sett i lys av det synes jeg det er hinsides å snakke om en lønn opp mot 600.000.
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 06, 2011, 12:54:16 PM
Quote from: krakra on August 06, 2011, 11:49:14 AM
Det de gjorde feil var å ikke tilby ham en seriøs kontrakt. Brann kunne jo forsøkt seg på å tilby kun 200-300k til alle spillerne de forsøkte å hente i fjor.


Skal det ikke være forskjell på hva man tilbyr en 17-åring og hva man tilbyr en voksen etablert spiller?

De etablerte var atpåtil nøkkelspillere på sine lag, mens 17-åringen var skadeplaget og stort sett ute av laget. Sett i lys av det synes jeg det er hinsides å snakke om en lønn opp mot 600.000.


For en spiller som ikke var fast på Løv-Ham.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

August 06, 2011, 17:13:58 PM #20186 Last Edit: August 06, 2011, 17:46:12 PM by krakra
Quote from: ostraume on August 06, 2011, 12:32:00 PM
Jajo, men jeg synes ikke det blir feil å tilby Dure en laber kontrakt basert på det han hadde vist på tidspunktet. Og da snakker vi altså om en ungdom som ikke fikk plass på Løv-Ham. Hvordan går det forresten med Solli i Engen?

ostraume

Sikkert mer enn hva Brann mente han fortjente i fjor. Rimelig, i og med at han nå har vist at han tar nivået i Adecco.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvis Brann virkelig har fulgt med på Dure så burde det virkelig ikke være noen overraskelse at han har etablert seg i årets Adecco. Akkurat som Sandstø sa han ville.

ostraume

Nei, det er kanskje ikke noen overraskelse, men du er sikkert enig i at det forskjell i å forvente at han skulle ta nivået i Adecco (og bli kvitt skadeproblemene), og det at det faktisk har skjedd. Forventning og empiri er to ganske forskjellige ting.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det var iallefall veldig sannsynelig. Skal vi signere spillere basert utelukkende på emperi blir det lite med spillere. Men faktum er at Sandstø var tilnærmet sikker på at han ville etablere seg i Adeccoligaen i år. At han ikke etablerte seg i fjor skyldes nok i stor grad at han var mye skadet i starten av sesongen og da han var tilbake hadde Løv-Ham satt en backrekke som holdt veldig bra Adeccoliga-nivå.

Xminator

Quote from: krakra on August 05, 2011, 20:50:09 PM
Prestasjonsmessig har de ikke vært gode iallefall. Det går ann å ha visse forventinger selv om de er over 19. Backrekken vår er jevnt over litt under middels. Zsolt trekker opp.


Nå må du slutte å prate tull. Kalvenes har vert utrolig viktig for oss denne sesongen. Fakiri har ikke vert dårlig han heller. I forhold til Haugen har de storspilt.

krakra

Dure med storspill på Løv-Hams midtbane i dag. Kommentatorene er veldig imponert og mener at han er klar for større oppgaver.

Lasaron

Dure spiller godt. Dessalegn spiller dårlig.
Tren på langskudd

krakra

Dessalegn er et mer ordinært talent. Stort talent, men ikke noe ekstraordinært. Så da er det ikke så spesielt at han ikke storspiller mot et av de bedre lagene i Adeccoligaen.
Dure viser, igjen, at han kan spille nesten like godt som DM som han spiller som stopper. Men vi har jo allerede for mange defensive midtbanespillere. Så det er vel ikke plass til ham.

Gulløl

August 07, 2011, 20:14:00 PM #20195 Last Edit: August 07, 2011, 20:16:48 PM by Gulløl
Noe jeg hadde i kamptråden som passer inn her:
Ellers var Nordkvelle en av Strømsgodset sine beste spillere i dag. Han smilte lurt når tv2 reporteren spurte han om han var interessert i å gå til Brann, men fikk han ikke til å si noe annet en at han konsentrerte seg om Strømsgodset så lenge han spilte der. Personlig tror jeg han blir Brann spiller og at han flytter til kjæresten sin i Bergen foran 2012 sesongen. Jeg har et håp om at Hardball kan stille med midler for å løse han ut nå i august allerede, spesielt viktig nå som andre midtbanespillere som Haugen og Maxi er skadet og Austin sannsynligvis kan risikere å  sone et par tre kamper i resten av sesongen. I tillegg merker Torp og Mjelde hardkjøret.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det kommer helt ann på prisen. Jeg ser ikke noe særlig poeng i å betale 2-3 mill for Nordkvelle hvis vi kan få ham gratis etter sesongen.

Gulløl

Quote from: krakra on August 07, 2011, 20:18:21 PM
Det kommer helt ann på prisen. Jeg ser ikke noe særlig poeng i å betale 2-3 mill for Nordkvelle hvis vi kan få ham gratis etter sesongen.


Men rundt 1 mill. kunne vært noe begge klubber kunne vært fornøyd med. Signerer for eks. Nordkvelle for Brann i neste uke for spill fra nyttår av kan det hende at Strømsgodset heller vil velge den millionen isteden for og ha en umotivert spiller som har hodet sitt i Bergen resten av sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Ser ut som sagaen om huseklepp forsetter i følge fotballrunden. Men for håpe han kommer tilbake til brann da blir vi i allefall styrket i angrepet foran høst sesogen var det 8 mill denne mnd eller RBH vil ha klepp tilbake.

Lister

Guinness - Makes you drunk

Go Up