• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yngve

Problemet med Bentley er at han skårar lite mål.

QuoteChukwuma «Bentley» Akabueze tjente 798k hos Odd i 2009. En lønn på 1100-1200k kan sikkert Brann tilby, og det er trolig en lønn spilleren er fornøyd med.
http://skattelister.aftenposten.no/skattelister/soek.htm?firstMiddleName=Chukwuma&lastName=Akabueze&countyId=&x=28&y=16&srchMode=smpl&taxYear=2009


Skal du bruka skattelistene som kjelde, er det viktig at du kan lesa dei skikkeleg. Dei tala du visr til, viser at han har minst 1,2 millionar i inntekt per i dag. Du har nettoinntekt + skatt + minstefrådrag= litt meir korrekt løn. I tillegg har ofte folk hus og billån, og dermed kan dei trekka meir av på inntekta si..

Berre til info

krakra

9 mål fra en kantposisjon er da ikke så lite

SK

Quote from: Yngve on February 14, 2011, 12:35:43 PM
Problemet med Bentley er at han skårar lite mål.

QuoteChukwuma «Bentley» Akabueze tjente 798k hos Odd i 2009. En lønn på 1100-1200k kan sikkert Brann tilby, og det er trolig en lønn spilleren er fornøyd med.
http://skattelister.aftenposten.no/skattelister/soek.htm?firstMiddleName=Chukwuma&lastName=Akabueze&countyId=&x=28&y=16&srchMode=smpl&taxYear=2009


Skal du bruka skattelistene som kjelde, er det viktig at du kan lesa dei skikkeleg. Dei tala du visr til, viser at han har minst 1,2 millionar i inntekt per i dag. Du har nettoinntekt + skatt + minstefrådrag= litt meir korrekt løn. I tillegg har ofte folk hus og billån, og dermed kan dei trekka meir av på inntekta si..

Berre til info


Nei, det er ikke gitt at han har 1,2 millioner. Tallene er ikke fullstendige, men de er i hvert fall før skatt, så den kan du ikke legge til. VGs skattelister har en beregning av "egentlig inntekt" for å utligne de effektene du nevner. De beregner da inntekten hans til ca. 858 000. Hvis han ikke har noen helt spesielle forhold, vil dette være i nærheten.
http://skattelister.no/skatt/profil/chukwuma-emmanuel-akabueze-32945920/

Xminator

Quote from: krakra on February 14, 2011, 12:36:33 PM
9 mål fra en kantposisjon er da ikke så lite


Nei, men det er fortsatt ikke nok til å erstatte Huseklepp. Han er nok den spilleren i Tippeligaen som er nærmest, men det må ekstra steg i utviklingen, eller andre spillere må ta over de målene og assistene som ikke kommer fra Huseklepp lenger.
Haugen/Mjelde kommer ikke til å kopiere PVM's 2010-sesong.
Jeg tror heller ikke vi kan vente noe vesentlig mer av Guastavino (og da blir det i så fall omtrent likt fra begge sider av midtbanen Bentley/Guastavino). Så hele regnestykket hviler på at Ojo scorer like mye som Bakke + målene Haugen/Mjelde ikke klarer å kopiere fra PVM + målene Bentley ikke klarer å kopiere fra Huseklepp. Det blir i sum såpass mye at jeg ikke tror det er nok selv uten å direkte floppe. I sum betyr det at Brann blir dårligere offensivt i 2011.

Hvordan definere flopp på Ojo? Mindre mål enn Bakke.
Hvordan definere flopp på Haugen? Vil si grensen går på 10 poeng på poengligaen (mål+assist)
Hvordan definere flopp på Guastavino? Mindre enn 2010.
Hvordan definere flopp på Bentley/Huseklepperstatteren? Mindre enn Bentley i 2010.

Jeg tror ikke vi kan forvente mer enn 30 mål delt på kvartetten. Og da har ingen av dem floppet. Om noen av dem dekker inn alle de 10 manglende målene alene har denne personen slått til på en slik måte at jeg ikke tror det er realistisk. Delt på to spillere en smule mer realistisk. Men det er altså fult mulig at 3 av dem tar store nok steg til å holde Brann oppe offensivt. Problemet er da at 3 av dem må slå til på en gang... Jeg regner det egentlig som like sannsynlig at en eller flere av dem presterer under det vi kan forvente. Og da er vi gått ut i null i forhold til skjema til 30 mål.

I sum kommer Brann 2011 til å score 10 færre mål enn i 2010 selv om vi henter en så god erstatter som Bentley.

Så da er egentlig spørsmålet om Brann kan gamble med at Haugen skal slå til. Eller at Ojo skal takle eliteserien. Ideelt sett trenger vi en hodesterk spiss som kan gjøre en jobb i en del spesielle kamper, og Borges hadde helt klart gjort oss mindre sårbare for formsvikt i angrepet.

I sum, vi trenger Bentley, men Bentley er ikke nok...

dudo

Det er ikke i overkant strengt å gi en 18-åring floppstempel om han ikke når 10 målpoeng?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: Xminator on February 14, 2011, 13:58:17 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 12:36:33 PM
9 mål fra en kantposisjon er da ikke så lite


I sum kommer Brann 2011 til å score 10 færre mål enn i 2010 selv om vi henter en så god erstatter som Bentley.


Hva om vi slipper inn ti mål færre enn i 2010 og skorer ti færre mål, er forsvarsspillet irrelevant for om Brann er styrket eller svekket? Hva om vi totalt sett slipper inn ti mål og skorer 38, er vi da svekket selv om dette garantert innebærer medalje (selvsagt rent hypotetisk eksempel).

Nixon

Quote from: dudo on February 14, 2011, 14:02:05 PM
Det er ikke i overkant strengt å gi en 18-åring floppstempel om han ikke når 10 målpoeng?


Jo, det er strengt. Og jeg tror ikke at han kommer helt opp dit, uten at det som sagt skal brukes mot han.

Da er det viktigere at Ojo leverer varene. Og der er jeg mye mer skeptisk. Jeg har ikke blitt imponert over det jeg har sett til nå. Jeg ser for meg uendelig mange brente sjanser i år. Så at Brann trenger en kvalitetsspiss er helt klart!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Xminator on February 14, 2011, 13:58:17 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 12:36:33 PM
9 mål fra en kantposisjon er da ikke så lite


Nei, men det er fortsatt ikke nok til å erstatte Huseklepp. Han er nok den spilleren i Tippeligaen som er nærmest, men det må ekstra steg i utviklingen, eller andre spillere må ta over de målene og assistene som ikke kommer fra Huseklepp lenger.
Haugen/Mjelde kommer ikke til å kopiere PVM's 2010-sesong.
Jeg tror heller ikke vi kan vente noe vesentlig mer av Guastavino (og da blir det i så fall omtrent likt fra begge sider av midtbanen Bentley/Guastavino). Så hele regnestykket hviler på at Ojo scorer like mye som Bakke + målene Haugen/Mjelde ikke klarer å kopiere fra PVM + målene Bentley ikke klarer å kopiere fra Huseklepp. Det blir i sum såpass mye at jeg ikke tror det er nok selv uten å direkte floppe. I sum betyr det at Brann blir dårligere offensivt i 2011.

Hvordan definere flopp på Ojo? Mindre mål enn Bakke.
Hvordan definere flopp på Haugen? Vil si grensen går på 10 poeng på poengligaen (mål+assist)
Hvordan definere flopp på Guastavino? Mindre enn 2010.
Hvordan definere flopp på Bentley/Huseklepperstatteren? Mindre enn Bentley i 2010.

Jeg tror ikke vi kan forvente mer enn 30 mål delt på kvartetten. Og da har ingen av dem floppet. Om noen av dem dekker inn alle de 10 manglende målene alene har denne personen slått til på en slik måte at jeg ikke tror det er realistisk. Delt på to spillere en smule mer realistisk. Men det er altså fult mulig at 3 av dem tar store nok steg til å holde Brann oppe offensivt. Problemet er da at 3 av dem må slå til på en gang... Jeg regner det egentlig som like sannsynlig at en eller flere av dem presterer under det vi kan forvente. Og da er vi gått ut i null i forhold til skjema til 30 mål.

I sum kommer Brann 2011 til å score 10 færre mål enn i 2010 selv om vi henter en så god erstatter som Bentley.

Så da er egentlig spørsmålet om Brann kan gamble med at Haugen skal slå til. Eller at Ojo skal takle eliteserien. Ideelt sett trenger vi en hodesterk spiss som kan gjøre en jobb i en del spesielle kamper, og Borges hadde helt klart gjort oss mindre sårbare for formsvikt i angrepet.

I sum, vi trenger Bentley, men Bentley er ikke nok...
Nå spilte ikke Guastavinho alle kampene i fjor, med mindre han blir skadet så vil han nok gjøre det i år. Det alene burde jo øke målkontoen litt, i tillegg tror jeg han rett og slett vil være bedre enn i fjor hvor han i deler av sesongen slet med motivasjonen.

Hvis vi følgende målkonto:

Gustav: 13
Bentley: 12
Ojo: 10
Haugen: 5

Så har vi 40 mål på de fire offensive. Det alene skulle være mer enn godt nok til å redde plassen hvis vi leverer brukbart defensivt og jeg syns ikke jeg har spesielt urealistiske forventninger til noen av dem. I tillegg vil jo andre også score.

Vi har en klassestopper i Zsolt, en ok stopper i Yaw(og brukbar backup) en god keeper i Piotr(og en klassekeeper i Opdal hvis han danker ut Piotr) og et klasseanker i Austin. Vi har dog noen svake backer, men jeg forventer likevel at vi presterer ok defensivt også. Dermed tviler jeg på at det vil være nødvendig med like mange mål som i fjor og jeg tror ikke vi vil være spesielt dårlige offensivt. Vil vil iallefall skape mer enn nok sjanser, men trolig slite endel på uttellingen i år også. Likevel tror jeg vi scorer nok til å berge plassen.

bernu

Quote from: krakra on February 14, 2011, 14:36:16 PM
Quote from: Xminator on February 14, 2011, 13:58:17 PM
Quote from: krakra on February 14, 2011, 12:36:33 PM
9 mål fra en kantposisjon er da ikke så lite


Nei, men det er fortsatt ikke nok til å erstatte Huseklepp. Han er nok den spilleren i Tippeligaen som er nærmest, men det må ekstra steg i utviklingen, eller andre spillere må ta over de målene og assistene som ikke kommer fra Huseklepp lenger.
Haugen/Mjelde kommer ikke til å kopiere PVM's 2010-sesong.
Jeg tror heller ikke vi kan vente noe vesentlig mer av Guastavino (og da blir det i så fall omtrent likt fra begge sider av midtbanen Bentley/Guastavino). Så hele regnestykket hviler på at Ojo scorer like mye som Bakke + målene Haugen/Mjelde ikke klarer å kopiere fra PVM + målene Bentley ikke klarer å kopiere fra Huseklepp. Det blir i sum såpass mye at jeg ikke tror det er nok selv uten å direkte floppe. I sum betyr det at Brann blir dårligere offensivt i 2011.

Hvordan definere flopp på Ojo? Mindre mål enn Bakke.
Hvordan definere flopp på Haugen? Vil si grensen går på 10 poeng på poengligaen (mål+assist)
Hvordan definere flopp på Guastavino? Mindre enn 2010.
Hvordan definere flopp på Bentley/Huseklepperstatteren? Mindre enn Bentley i 2010.

Jeg tror ikke vi kan forvente mer enn 30 mål delt på kvartetten. Og da har ingen av dem floppet. Om noen av dem dekker inn alle de 10 manglende målene alene har denne personen slått til på en slik måte at jeg ikke tror det er realistisk. Delt på to spillere en smule mer realistisk. Men det er altså fult mulig at 3 av dem tar store nok steg til å holde Brann oppe offensivt. Problemet er da at 3 av dem må slå til på en gang... Jeg regner det egentlig som like sannsynlig at en eller flere av dem presterer under det vi kan forvente. Og da er vi gått ut i null i forhold til skjema til 30 mål.

I sum kommer Brann 2011 til å score 10 færre mål enn i 2010 selv om vi henter en så god erstatter som Bentley.

Så da er egentlig spørsmålet om Brann kan gamble med at Haugen skal slå til. Eller at Ojo skal takle eliteserien. Ideelt sett trenger vi en hodesterk spiss som kan gjøre en jobb i en del spesielle kamper, og Borges hadde helt klart gjort oss mindre sårbare for formsvikt i angrepet.

I sum, vi trenger Bentley, men Bentley er ikke nok...
Nå spilte ikke Guastavinho alle kampene i fjor, med mindre han blir skadet så vil han nok gjøre det i år. Det alene burde jo øke målkontoen litt, i tillegg tror jeg han rett og slett vil være bedre enn i fjor hvor han i deler av sesongen slet med motivasjonen.

Hvis vi følgende målkonto:

Gustav: 13
Bentley: 12
Ojo: 10
Haugen: 5

Så har vi 40 mål på de fire offensive. Det alene skulle være mer enn godt nok til å redde plassen hvis vi leverer brukbart defensivt og jeg syns ikke jeg har spesielt urealistiske forventninger til noen av dem. I tillegg vil jo andre også score.

Vi har en klassestopper i Zsolt, en ok stopper i Yaw(og brukbar backup) en god keeper i Piotr(og en klassekeeper i Opdal hvis han danker ut Piotr) og et klasseanker i Austin. Vi har dog noen svake backer, men jeg forventer likevel at vi presterer ok defensivt også. Dermed tviler jeg på at det vil være nødvendig med like mange mål som i fjor og jeg tror ikke vi vil være spesielt dårlige offensivt. Vil vil iallefall skape mer enn nok sjanser, men trolig slite endel på uttellingen i år også. Likevel tror jeg vi scorer nok til å berge plassen.


Men det motsatte kan også skje. Gustav scorer mindre fordi han har dårligere spillere rundt seg. I fjor var både Moen og Huseklepp der til å ta oppmerksomhet fra forsvarerne, i tillegg til Solli med konstant løping. Ikke sikkert Gustav får noen bedre sesong i år.

Og selv om Opdal skulle danke ut Piotr betyr ikke det at han er blitt en klassekeeper. Skarsfjord kan godt la Opdal fortsette med klippekortet han sto på i hele fjor. Da er vi ikke styrket på keeperplass.

Bentley er det ikke vits i å diskutere ennå. Jeg tror dessverre ikke han kommer uansett.
Og Ojo scorer neppe 10 mål. Nærmere 5 tror jeg.

Da har vi plutselig scoret 10-15 mål mindre. Like realistisk det.
Overlever vi fortsatt da ?
HANSA - Z

dudo

Enig med bernu i alt utenom keeperplassen. Det er Skarsfjord selv som har hentet Pjotr, og da kommer han til å stå om Håkon sliter, den er enormt grei i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Om de fire foran scorer 30 mål så tror jeg fortsatt det holder til å overleve ja. Jeg tror som sagt ikke at disse vil være de eneste som scorer. Vi har fått inn en ny løpssterk spiller i Torp, så forsvarerne må fortsatt forholde seg til konstante dybdeløp. Får vi Bentley må de forholde seg til ham, samt Haugen som sikkert vil binde opp noen forsvarere. Vi har også en mye mer mobil spiss i Ojo i forhold til Bakke. Husk også at Gustav scorte endel mål for et pissdårlig Lynlag i 2009. Jeg tror ikke han er veldig avhengige av å ha klassespillere rundt seg for å score og jeg tror han vil være bedre i år enn i 2011.

Jeg tror ikke Skarsfjord hadde hentet inn Piotr hvis han hadde hatt planer om å gi Opdal klippekort. At Opdal spilte alle kampene i fjor tror jeg nok skyldes at konkurransen fra Udjus var laber. Han har jo fortsatt ikke klart å danke ut Piotrs backup i Sogndal.

Huff

Quote from: Nixon on February 14, 2011, 14:29:49 PM
Quote from: dudo on February 14, 2011, 14:02:05 PM
Det er ikke i overkant strengt å gi en 18-åring floppstempel om han ikke når 10 målpoeng?


Jo, det er strengt. Og jeg tror ikke at han kommer helt opp dit, uten at det som sagt skal brukes mot han.

Da er det viktigere at Ojo leverer varene. Og der er jeg mye mer skeptisk. Jeg har ikke blitt imponert over det jeg har sett til nå. Jeg ser for meg uendelig mange brente sjanser i år. Så at Brann trenger en kvalitetsspiss er helt klart!


Ut fra det marginale jeg har sett er jeg helt enig i at Ojo ikke har overbevist. Når dette er sagt ville jeg definitivt sagt det samme om Helstad, og Winters på deres beste dersom jeg kun hadde sett dem i treningskamper. Begge varierte mellom svak og elendig når de spilte treningskamper.

Nixon

Joda, men da var de etablerte Brannspillere. Ojo er helt ny og skal jo overbevise.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

bernu

Quote from: Huff on February 14, 2011, 14:59:02 PM
Quote from: Nixon on February 14, 2011, 14:29:49 PM
Quote from: dudo on February 14, 2011, 14:02:05 PM
Det er ikke i overkant strengt å gi en 18-åring floppstempel om han ikke når 10 målpoeng?


Jo, det er strengt. Og jeg tror ikke at han kommer helt opp dit, uten at det som sagt skal brukes mot han.

Da er det viktigere at Ojo leverer varene. Og der er jeg mye mer skeptisk. Jeg har ikke blitt imponert over det jeg har sett til nå. Jeg ser for meg uendelig mange brente sjanser i år. Så at Brann trenger en kvalitetsspiss er helt klart!


Ut fra det marginale jeg har sett er jeg helt enig i at Ojo ikke har overbevist. Når dette er sagt ville jeg definitivt sagt det samme om Helstad, og Winters på deres beste dersom jeg kun hadde sett dem i treningskamper. Begge varierte mellom svak og elendig når de spilte treningskamper.


Forskjellen er vel at de holdt høyt tippeliganivå..... Vi aner fremdeles ikke om Ojo holder tippeliganivå i det hele tatt. Jeg tviler, syns han har scorte altfor lite i Adecco til å se tippeligagod ut. Og treningskampene har vel bare forsterket det inntrykket.
HANSA - Z

dudo

Jeg var en av dem som ønsket Ojo til klubben lenge før det ble en realitet, men skal glatt innrømme at han har til gode å overbevise. Når det er sagt er det lite som fungerer offensivt foreløpig, så jeg håper og tror at det går seg til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bernu

Quote from: dudo on February 14, 2011, 15:34:43 PM
Jeg var en av dem som ønsket Ojo til klubben lenge før det ble en realitet, men skal glatt innrømme at han har til gode å overbevise. Når det er sagt er det lite som fungerer offensivt foreløpig, så jeg håper og tror at det går seg til.


Men vet vi at nivået hans er så mye høyere enn det vi har sett ?
Han har ikke scoret mye i Adecco, og attpåtil flere av målene på straffer.
En kompis av meg fra Trysil som har fulgt laget der tett sier at det største problemet hans er at han trenger mange sjanser for å score. Han er ikke noen stor målscorer.
Jeg er veldig tvilende fremdeles. Jeg mener vi trenger minst en til to offensive spillere til.
Skeptisk til at Ojo skal være den eneste spissen vi har.
HANSA - Z

dudo

Nei, det vet vi ikke. Men han er fortsatt ung, og har gode fysiske forutsetninger. Jeg tror vi kan klare oss med han frem til sommeren, og hadde vi fått inn Helstad da, så hadde vi både klatret på tabellen og fått en jævlig bra mentor for Ojo. Om Helstad kunne lært han bevegelser og avslutning kunne vi fått en kanonspiss i løpet av 2012-sesongen.

Som du ser er jeg enig i at det blir for tynt med bare Ojo på topp, og jeg kunne svært gjerne sett en venstreving inn òg. Og der er faktisk Bentley førstevalget (og har vært der en stund), så jeg har fint lite å sette fingeren på slik det ser ut nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on February 14, 2011, 10:59:03 AM
Hvis Borges er tilgjengelig for 3-4 millioner og Bentley for det samme, så kan jeg ikke skjønne annet enn at de begge bør være høyst mulige å hente?


Definitivt. Det hadde ikke skadet å hente Borges i samme slengen.
Man kan bli våt i buksa av mindre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: pidre on February 14, 2011, 12:05:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 14, 2011, 00:52:28 AM
Morsomt at folk sitter og sutrer over at det går for tregt når de ikke vet hva som skjer bak teppet.
Bentley hadde vært en real forsterkning!


Morsomt? Hvor da?

Dette handler vel om tillit, og når vi vet hvordan RBH m.fl. har floppet og misforvaltet sportsklubben de seneste årene, er det god grunn til å tvile på hva som skjer "bak teppet".



Morsomt på den måten at det er rimelig åpenlyst hva en del folk her inne kommer til å kommentere om diverse saker.
Nå er det jo ikke bare RBH som har kontrollen lenger, og hittil i år har det gått greit.
Selvfølgelig spiller historien inn, men jeg gidder ikke alle fall ikke sutre over spillere som ikke har kommet inn, før jeg ser hva som kommer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

February 14, 2011, 18:54:33 PM #17869 Last Edit: February 14, 2011, 18:57:01 PM by Gulløl
Bentley vil kun spille for Odd
Dag-Eilev Fagermo har snakket med Bentley, og hevder spilleren selv ikke ønsker en overgang til Brann.
http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5491481.ece

Se på det trynet til Fagermo. Fornøyd etter å brukt dagen til å hjernevaske Bently :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

4-5 mill, ja. Da skal vi ha 4-årskontrakt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, det er jo veldig morsomt hvis Brann bruker tid og ressurser på å forhandle frem en overgangssum og samle sammen penger til en spiller som ikke vil til klubben.

Gulløl

February 14, 2011, 19:20:45 PM #17872 Last Edit: February 14, 2011, 19:33:02 PM by Gulløl
Spørs om Odd ledelsen er så veldig fornøyd om Fagermo motarbeider en overgang for Bentley til Brann.
Odd har budsjettert med en del millioner på spillersalg i år også. Om de ikke hadde fått inn 7,1 mill på spillersalg i fjor hadde de fått et underskudd på 10,7 mill.
Odd budsjetter med at lønnskostnadene til spillerne skal reduseres med 3,5 millioner kroner i 2011, og for å komme i mål med dette også er nok et Bentley salg meget viktig.
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/kovacssalg-berget-odd-fra-rekordunderskudd-3410286.html

Alternativet til Odd om de sier nei til 4 mill fra Brann er at de får en totalkostnad på spilleren for 2011 på ca.5 mill. Tror ikke Fagermo har så mye han skulle ha sagt om ledelsen fokuserer på penger og budsjett og vil selge Bently. Fagermo sin mulighet er å snakke Bently fra å gå til Brann, og skal ikke forundere meg at han kan klare det.
http://www.varden.no/sport/kostbar-spiller-for-odd-1.6029397

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Det er litt enkelt å kun se på utgifter i forbindelse med en spiller. Det er faktisk høye inntekter knyttet til dette som ikke kommer med i regnestykket.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article192708.ece

Sogndal jakter T.A. Flo. Trodde den fyren var ferdig med fotball, men det er vel en god sjanse for at han knyter på seg skoene igjen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on February 14, 2011, 18:54:33 PM
Bentley vil kun spille for Odd
Dag-Eilev Fagermo har snakket med Bentley, og hevder spilleren selv ikke ønsker en overgang til Brann.
http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5491481.ece

Se på det trynet til Fagermo. Fornøyd etter å brukt dagen til å hjernevaske Bently :-\


Jeg nekter å tro at Bentley kun vil spille for Odd, før han evt. går ut og sier det selv.
Selv da tror jeg det ikke. De fleste fotballspillere er klubbhorer uansett, og får Bentley en bedre kontrakt her, samt at Odd trenger grunker inn, blir det deal.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: kabelmann on February 14, 2011, 19:39:51 PM
Det er litt enkelt å kun se på utgifter i forbindelse med en spiller. Det er faktisk høye inntekter knyttet til dette som ikke kommer med i regnestykket.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Da er det litt mer oppløftende å lese BA. Brann har bydd 4 millioner og Bentley krever 1,5 millioner i året, men da kan han signere en lengre kontrakt.

Selv om 1,5 millioner er en høy sum så syns jeg han er verdt det. Fire millioner er også mye, men vi trenger kvalitet nå.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491591.ece

posemedsnopi

Brann har lagt inn bud på Bentley...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491591.ece

Synes 1.5 mill i året er drøyt.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on February 14, 2011, 19:59:46 PM
Da er det litt mer oppløftende å lese BA. Brann har bydd 4 millioner og Bentley krever 1,5 millioner i året, men da kan han signere en lengre kontrakt.

Selv om 1,5 millioner er en høy sum så syns jeg han er verdt det. Fire millioner er også mye, men vi trenger kvalitet nå.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491591.ece


Absolutt verdt det. Vi trenger desperat kvalitet på Bentley-nivå, og må være villig til betale det det koster.

Liker også Bentleys uttalelse om at "For å være ærlig så er Brann en god klubb". Det høres ut som om han er lysten på en tur til Bergen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ostraume

"Vil bare spille for Odd"? Selvsagt pisspreik fra sjefsklovnen Fagermo. Om Bentley får bedre lønn i Brann enn i Odd er det soleklart at han vil spille for Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TheRock

4 mill for å kunne irritere Fagermo grønn, og en kanonspiller i bonus? Krysser fingrer og tær.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: ostraume on February 14, 2011, 20:08:32 PM
"Vil bare spille for Odd"? Selvsagt pisspreik fra sjefsklovnen Fagermo.


Eventuelt er det pisspreik fra Bentleys agent til Fagermo som Fagermo tar for god fisk. Uansett er det pisspreik, uansett er Fagermo en sjefsklovn, og uansett er nok Bentley interessert i å spille for Brann hvis betingelsene er greie nok.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Eneste skepsisen her er at fyren kan være ute helt til seriestart. For jeg ser jo for meg at det kan bli brukt som unnskydning for dårlige prestasjoner til langt ut på sommeren.

Men vi kan ikke være kresen slik situasjonen er nå. Og Brann har tross alt lang tradisjon med å kjøpe spillere som er skadet...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Har bare sett BA skrive frem til seriestart. Bentley ble vel sitert på "10 dager" og legen sa to uker før han kunne trene normalt.

http://www.ta.no/fotball/telemark/odd/article5490196.ece

steinbygger

Brann har råd til den lønnen. Zsolt har høyere lønn.......

krakra

Quote from: steinbygger on February 14, 2011, 20:23:04 PM
Brann har råd til den lønnen. Zsolt har høyere lønn.......
Hvor mye høyere? Er ikke Brann så edruelige likevel?

bernu

Hvis Bentley kommer har vi i hvert fall en som kan cornere :)
Der har vi vel vært rimelig ufarlige i en del år nå.....
HANSA - Z

steinbygger

Quote from: krakra on February 14, 2011, 20:24:15 PM
Quote from: steinbygger on February 14, 2011, 20:23:04 PM
Brann har råd til den lønnen. Zsolt har høyere lønn.......
Hvor mye høyere? Er ikke Brann så edruelige likevel?


Vet ikke hva det endte på, men de var enig om en avtale på mellom 1,2 og 1,5 mill når opsjonen med klubben ble skrevet. Grunnen til at det tok tid før avtalen kom i havn var at agenten krevde 500' mer pr år enn hva de opprinnelig var enig om. De måtte ut med litt mer enn det som de opprinnelig var enig om, men vet ikke hvor mye.

psv-hasund

Det bør være uproblematisk å ha noen spillere som tjener opp mot 1,5 til 2 mill. Problemet var vel at alle spillerne våre tjente så mye også de på benken.

Håper overgangen går igjennom.

Gulløl

Går Brann for både Bently og Borges og begge spillerene går i boks. Er det lov å begynne å håpe på medaljekamp da ?  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bernu

Quote from: Gulløl on February 14, 2011, 20:58:49 PM
Går Brann for både Bently og Borges og begge spillerene går i boks. Er det lov å begynne å håpe på medaljekamp da ?  :)


Nei, men vi kommer ikke til å kjempe mot nedrykk.
HANSA - Z

krakra

Får vi Bentley er vi allerede gode nok til å unngå nedrykk. Får vi Borges også er selvfølgelig stallen bra nok til å kunne kjempe om medaljer. Hvem andre enn VIF og RBK har merkbart bedre staller?

Gustavinho, Borges, Bentley, Austin og Zsolt har alle bevist høyt TL-nivå. Det kommer nok også Haugen, Torp og Piotr til å gjøre.

Nevnte det i går.

         Piotr
Sæv - Zsolt - Yaw - Kalven
          Austin - Torp
Gustav - Haugen - Bentley
             Borges

Gi meg fire førsteelvere i TL som er bedre enn den der. Men Borges er nok ikke realistisk.

Huff

February 14, 2011, 21:08:28 PM #17893 Last Edit: February 14, 2011, 21:41:10 PM by Huff
Borges er nok ikke realistisk, men så lenge Kalven utelukkende vurderes som stopper ser jeg gjerne Addo i Brann. På den andre siden vil jo et Addobud nå trolig få det til å virke som Brann faktisk prøver å sende løvene ned en divisjon.

Edit: Tror fremdeles ikke dette går gjennom, men skulle vi hente Bentley er dette jaffal en spiller på en hylle det er lenge siden vi handlet på. Lenge siden en så RBKere oppriktig irriterte over at ikke deres folk er på pletten med motbud. Kan ikke si jeg husker mange trøndere som hisset seg opp over Hoftuns manglende handlekraft når ryktet om at vi vurderer Storesund slapp ut-merkelig.

nummer9


Gulløl

Quote from: nummer9 on February 14, 2011, 21:56:04 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491591.ece
Brann skal visstnok ha bydd 4 millioner nå.
Velkommen etter, den ble lagt inn for 18 innlegg siden :P


Ellers står det i en ny BT-artikkel at Odd kommer med en tilbakemelding til Brann i morgen på budet. Kan tenke meg at begge klubber vil ha en avgjørelse raskt. Odd trenger tid til å finne en erstatter også.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192756.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 14, 2011, 21:58:57 PM
Quote from: nummer9 on February 14, 2011, 21:56:04 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5491591.ece
Brann skal visstnok ha bydd 4 millioner nå.
Velkommen etter, den ble lagt inn for 18 innlegg siden :P


Ellers står det i en ny BT-artikkel at Odd kommer med en tilbakemelding til Brann i morgen på budet. Kan tenke meg at begge klubber vil ha en avgjørelse raskt. Odd trenger tid til å finne en erstatter også.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192756.ece


Odd krevde jo akkurat 4 millionar for han då utanlandske klubbar melde interessa si. Då burde Brann få tilslag!

dudo

Vet vi det? Vet vi ikke bare at de avslo drøye 3,8?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg setter bare min lit til at Brann skjønner at de ikke har tid til å surre rundt nå. De har snakket med Odd og det at de går til det steget å legge inn et bud håper jeg skyldes at de vet at dette er et bud Odd vil godta. Jeg forventer også at Brann vet sånn ca. hva Bentley krever(og at han i det hele tatt vil til Brann) og at vi kan tilby dette.

Hvis denne saken ender med med at det ikke blir noen deal har Brann kastet bort tid vi ikke har.

ostraume

Man kan da ikke vite med sikkerhet om et bud blir akseptert før man legger det inn?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up