• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Så Brann og Hardball skal bruke 5 millioner på fremtiden til SK Brann etter å ha sanken inn 15 millioner på salget av Huseklepp. Hvor blir det av resten av pengene?

Yngve

Quote from: Xminator on February 08, 2011, 12:40:55 PM
Så Brann og Hardball skal bruke 5 millioner på fremtiden til SK Brann etter å ha sanken inn 15 millioner på salget av Huseklepp. Hvor blir det av resten av pengene?


Hardball kor mykje fekk dei av Husekleppsalet? Halvparten? Dei bidreg ikkje fullt ut.

Brann har jo eit enormt hol å putta pengane i.

Huff

Quote from: Xminator on February 08, 2011, 12:40:55 PM
Så Brann og Hardball skal bruke 5 millioner på fremtiden til SK Brann etter å ha sanken inn 15 millioner på salget av Huseklepp. Hvor blir det av resten av pengene?


Hardballguttas kontoer, Fyllingen og inndekking av budsjettap i forbindelse med publikumssvikt antar jeg. Er det snakk om 5 mill tipper jeg Brann har investert 2,5 mill og HB investerer 2,5. Da forsvinner vel 1,5 av Branns egne Klepp-penger i det sorte hullet.

Quote from: Yngve on February 08, 2011, 12:43:31 PM
Hardball kor mykje fekk dei av Husekleppsalet? Halvparten? Dei bidreg ikkje fullt ut.

Brann har jo eit enormt hol å putta pengane i.


HB fikk dekket inn sinde tidligere utgifter på Klepp og deretter halvparten av det som ble igjen. De sitter med andre ord fint i det etter Klepp er solgt, men det dekker på ingen måte tapene i forbindelse med PVM, Solli, Bakke, Helstad og co.

dudo

Quote from: Yngve on February 08, 2011, 12:43:31 PM
Hardball kor mykje fekk dei av Husekleppsalet? Halvparten? Dei bidreg ikkje fullt ut.

Brann har jo eit enormt hol å putta pengane i.


Disse 1,9 millionene Huse sa fra seg er jo pr def ikke friske penger som uten videre kan brukes til nye spillere, og kanskje heller ikke penger HB ser noe til? Det som er åpenbart er ihvertfall at vi ser at HB ikke er i nærheten av å reinvestere alle pengene. En annen ting er spenningen om hvor disse pengene kommer i budsjettet. Jeg håper at det så og si var ferdig for 2011, slik at dette utelukkende er penger som bygger opp EK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Borges blir for dyr.
Me må kanskje vera nøgd med Storesund, Ernandes og Jallow.

Jallow var vel 1 av 2 gambiske spelarar Jaiteh tipsa RBH om for sånn ca. 2,5 år sidan, men som RBH ikkje hadde tid å dra til Tyskland for å sjå.  Men det hadde Brøndby som var kjapt frampå og sikra seg Jallow nærast usett.  Var vel gratis Bosman også?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Med tallene vi har fått i dag er Borges for dyr ja. Men de pengene HB ikke reinvesterer tror jeg kan dekke inn overgangssummen alene. Tenker da en 5-7 mill.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gepard

Det trengs vel en rask spiller på topp, en som kan utnytte bakrom. Ergo er ikke Borges noe sjakktrekk, en god spiller for all del, men helst ikke den man velger om man skal kun hente en spiller til angrepet.


dudo

Nei, ikke Borges som eneste signering, men i tillegg til et alternativ som kan brukes på topp, som f eks denne Ernandez. Selv om jeg er litt ambivalent, han er strengt tatt såpass god at jeg vil ha han uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

5 mill til spillerkjøp er rett og slett helt fenomenalt i dagens marked. Nå har vi virkelig muligheten til å høste fruktene fra omfattende spillerkartlegging over flere år. Jeg gleder meg allerede til å se nye fjes ta tippeligaen med storm.

Basert på hva andre klubber får til, bør summen kunne rekke til 2-3 meget gode spillere. Det er vel ikke kontroversielt å anta at det dreier seg om 2 forsvarsspillere og en spiss.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Quote from: Joggi Bogga on February 08, 2011, 13:53:52 PM
5 mill til spillerkjøp er rett og slett helt fenomenalt i dagens marked. Nå har vi virkelig muligheten til å høste fruktene fra omfattende spillerkartlegging over flere år. Jeg gleder meg allerede til å se nye fjes ta tippeligaen med storm.

Basert på hva andre klubber får til, bør summen kunne rekke til 2-3 meget gode spillere. Det er vel ikke kontroversielt å anta at det dreier seg om 2 forsvarsspillere og en spiss.
Vanskelig å vite om noe her var seriøst eller om alt var ironi.

ostraume

Neppe ironi. 5 millioner er mye penger i dagens marked, og er noe man burde kunne handle to kvalitetsspillere for. Så får vi se hva som kommer...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: krakra on February 08, 2011, 13:55:39 PM
Quote from: Joggi Bogga on February 08, 2011, 13:53:52 PM
5 mill til spillerkjøp er rett og slett helt fenomenalt i dagens marked. Nå har vi virkelig muligheten til å høste fruktene fra omfattende spillerkartlegging over flere år. Jeg gleder meg allerede til å se nye fjes ta tippeligaen med storm.

Basert på hva andre klubber får til, bør summen kunne rekke til 2-3 meget gode spillere. Det er vel ikke kontroversielt å anta at det dreier seg om 2 forsvarsspillere og en spiss.
Vanskelig å vite om noe her var seriøst eller om alt var ironi.


Drister meg til en omfattende analyse: Basert på debattanten, tipper jeg at første setning er seriøs, andre og tredje setningen er ironi/sarkasme, mens tredje setning er seriøs. Siste setning er trolig seriøs, men jeg drister meg til å si at jeg føler meg rimelig trygg på at Joggi tar feil her.

krakra

Quote from: ostraume on February 08, 2011, 14:19:27 PM
Neppe ironi. 5 millioner er mye penger i dagens marked, og er noe man burde kunne handle to kvalitetsspillere for. Så får vi se hva som kommer...
Derfor vanskelig å vite om noe eller alt var ironi.

Snakket om at vi skal høste fruktene fra en omfattende spillerkartlegging og hente to forsvarsspillere oppfattet jeg som ironi.

ostraume

Ah, ja, det har du nok rett i.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

nummer9

Om jeg skal gjette, tipper jeg alt etter dette var sterk ironi (det passer i alle fall)
Quote from: Joggi Bogga on February 08, 2011, 13:53:52 PM
5 mill til spillerkjøp er rett og slett helt fenomenalt i dagens marked...

Gepard

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/tyskland/artikkel.php?artid=10029571

Man klarte ikke å hente Reginiussen sist (da han gikk fra Alta til Tromsø), nå har man igjen muligheten.

En fantastisk stopper. Sammen med Zsolt vil de danne landets soleklart mest spennende midtstopperpar. Et lite forbehold må dog taes, er de for like ?

Tarik gikk til Fredrikstad. En spiller som ville erstattet Huseklepp. Nå bør en ikke gi fra seg muligheten til å hente en stjerne til laget. Noe klubben desperat trenger.

Reginiussen til Viking eller Tromsø ville vært enormt skuffende.


krakra


Gepard

Klar over det Kraka, hurtig spiss er viktigst, men poenget er bare at han er mange mange hakk bedre en Amankwah og Grorud. Kan man da la sjansen gå fra seg ?

Mener dog man da bør si vi har 4 stoppere. Kalvenes kan regnes som back. Og 4 stoppere er ingen skandale. I tillegg er Reginussen kapabel til å spille som defensiv midt.

Han vil forsterke etthvert TL lag. Og dermed blir avstanden bli enda større fra Brann og oppover tabellen.

Hardball prosjekt, men stort videresalgs potensiale.


Joggi Bogga

Haha, mange gode forslag og Huff var omtrent helt korrekt i sin analyse.

Summen synes jeg er god og den bør kunne gi oss virkelig gode spillere. Jeg frykter imidlertid at det ikke har skjedd mye positivt i forhold til kartlegging siden sist det var i fokus.

Til nå har Skarsfjord, etter mitt syn, gjort fornuftige sprell på overgangsmarkedet. Ikke for dyre og ikke for gamle. Likevel blir de forestående handlene en slags svenneprøve for det nye sportsregimet. Nå gjelder det å unngå gamle feil. Fristelsen for å gå for noen overprisede, men relativt stabile, spillere er sikkert stor. Er de gamle, så får man de lettere til Bergen ved å gi de et ekstra år i kontrakt.

Hvis Skarsfjord skal vise seg tilliten verdig, må han fortsette å hente spillere som styrker oss både sportslig og økonomisk. Ojo-handlen må benyttes som mal på hvilke typer man går for.

Både forsvarsleddet og midtbaneleddet må styrkes. Forsvarsleddet lider av mangel på kvalitet, mens midtbaneleddet mangler kvantitet. Det kan imidlertid raskt justeres ved å bestemme seg for å anse Guastavino, Hassan og Holmvik som midtbanespillere. Ved nærmere ettertanke tror jeg derfor man ideelt kunne hatt bruk for en spiller til i hvert ledd.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

February 08, 2011, 16:56:12 PM #17719 Last Edit: February 08, 2011, 17:00:03 PM by Huff
Quote from: Gepard on February 08, 2011, 14:58:44 PM
poenget er bare at han er mange mange hakk bedre en Amankwah og Grorud. Kan man da la sjansen gå fra seg ?


Ja, det kan man. Yaw har potensiale og kan bli en meget god spiller om han får tillit. Dessuten vil en ny stopper vil gå på bekostning av andre posisjoner, og selv om vi ikke har Reginiussenklasse over stopperne våre med et potensiellt unntak i Zsolt, er den økonomiske situasjonen slik at en ikke lengre kan hente spillere bare fordi de er gode. Faktisk er vi slik stilt at jeg er imot henting av spillere som er både billige og gode hvis de spiller i posisjoner vi er godt besatt. Skal en hente spillere nå skal en se både på ferdigheter, potensiale, spillertype skadefrekvens og posisjon. Kort sagt skal spilleren holde nivået, ha ytterligere potensiale, spille i riktig posisjon og ikke ha noe i nærheten av en skadehistorikk ala Bakke. I tillegg kommer lønn og overgangssum inn som flere variabler. Finner en en 17-åring som er så god at han går rett inn på laget skal en selvsagt gjøre unntak, men ellers ikke. Dette betyr ikke at en ikke skal forsterke posisjoner der en har en del spillere hvis de nevnte spillerne ikke holder mål, men det viktigste er å få på plass typer vi mangler, eksempelvis en offensiv breddeholder på venstre kant.

Quote from: Joggi Bogga on February 08, 2011, 15:01:23 PM
Likevel blir de forestående handlene en slags svenneprøve for det nye sportsregimet. Nå gjelder det å unngå gamle feil. Fristelsen for å gå for noen overprisede, men relativt stabile, spillere er sikkert stor. Er de gamle, så får man de lettere til Bergen ved å gi de et ekstra år i kontrakt.


Enig i det meste her, og vi har egentlig ikke råd til å feile. Men, skulle en feile synes jeg ikke vi kan slakte det nye sportslige regimet. De må egentlig lykkes, men er likevel såpass ferske at de og må få litt tid. Flopper er uakseptabelt, men jeg har en viss forståelse for at folk som Skarsfjord og Fossum ikke har opparbeidet seg noe voldsomt nettverk utenlands ennå. Og, hvor mye speiding utenlands Hauge rekker i en 50-prosents stilling -hvor han i tillegg skal trene andrelaget- stiller jeg meg tvilende til. Derfor skulle vi selvsagt ha ansatt noen med erfaring som sportssjef, men når vi ikke har det må folkene over [les klovneveldet] bære et visst ansvar. Skars og co fremdeles ta noe av skylden om vi ikke lykkes helt på overgangsmarkedet, men ikke hele. I Norge skal dagens sportslige ledelse dog ha peiling og her kan en stille større krav. Klepperstatteren må nok likevel hentes i det store utland.

Synes også du svartmaler litt defensivt. Vi er no trolig godt besatt på keeperplass og tross mangel på fart er stopperparet spennende med en kombinasjon av rå kraft, spilleforståelse og teknikk samt utviklingspotensiale. På backplass er det mye rart, men jeg tror en Kalv både vil være sterk defensivt på backen og styrke oss defensivt i feltet. Sævarsson er svak defensivt en-mot-en, og mangler både teknikk og innleggsferdigheter, men han er god offensivt i en såpass dårlig liga som vår pga stor fart og en halvanstendig skuddfot. I tillegg har vi etter Annans exit kanskje Tls beste defensive midtbanespiller i rivjernet Rudolf, og håper Torp er ok defensivt i tillegg.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on February 08, 2011, 13:53:20 PM
Nei, ikke Borges som eneste signering, men i tillegg til et alternativ som kan brukes på topp, som f eks denne Ernandez. Selv om jeg er litt ambivalent, han er strengt tatt såpass god at jeg vil ha han uansett.


Borges hadde vært en herlig signerin uansett ja!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gepard on February 08, 2011, 14:58:44 PM
Klar over det Kraka, hurtig spiss er viktigst, men poenget er bare at han er mange mange hakk bedre en Amankwah og Grorud. Kan man da la sjansen gå fra seg ?


Dessverre, ja. Er det et sted vi ikke trenger forsterkninger nå, er det på stopperplass.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ricky

Quote from: Joggi Bogga on February 08, 2011, 15:01:23 PM
Ved nærmere ettertanke tror jeg derfor man ideelt kunne hatt bruk for en spiller til i hvert ledd.


Enig i den. Og med tanke på hvor lite penger det er i norsk fotball for tiden, så kunne vel Brann like gjerne bare ha startet spillerjakten med å sende ut et brev til alle klubbene og spørre "hva kan dere tilby for 5 mill?" :)

Markmus

Enten et sjakktrekk eller en tabbe at dette kommer i media. Enten er det et sjakktrekk fordi vi i realiteten har mer penger å handle for eller så er det en tabbe fordi det er hva vi har å handle for, noe som vil medføre at andre klubber vil kreve nettopp 5 millioner for spillerne sine...
Ka du ve?

Huff

Quote from: Markmus on February 08, 2011, 18:15:16 PM
Enten et sjakktrekk eller en tabbe at dette kommer i media. Enten er det et sjakktrekk fordi vi i realiteten har mer penger å handle for eller så er det en tabbe fordi det er hva vi har å handle for, noe som vil medføre at andre klubber vil kreve nettopp 5 millioner for spillerne sine...


Hører stadig hvor ille det er at slike ting ender opp i media, og hadde vi lett i det norske markedet hadde jeg forstått det. Er meget usikker på hvor mye brasillianske klubber og agenter får med seg av hva som skjer i Norge. Evt kan det tenkes som du sier at en vil helle kaldtr vann i årene på eventuelle selgende klubber.

roaldinho

Quote from: Markmus on February 08, 2011, 18:15:16 PM
Enten et sjakktrekk eller en tabbe at dette kommer i media. Enten er det et sjakktrekk fordi vi i realiteten har mer penger å handle for eller så er det en tabbe fordi det er hva vi har å handle for, noe som vil medføre at andre klubber vil kreve nettopp 5 millioner for spillerne sine...


Tenkte det samme.

En tanke jeg nettopp hadde er at Brann har dialog med en rutinert spiller, og klubben ønsker å selge, men til 7-8 millioner. De leser i dagens BT at Brann kun har 5 millioner og senker kravet. Så i ettertid henter Brann noen spillere til for lave summer og dermed ett genitrekk fra gjengen på Kniksenplass.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

bernu

HANSA - Z

psv-hasund

Quote from: roaldinho on February 08, 2011, 18:42:14 PM
Quote from: Markmus on February 08, 2011, 18:15:16 PM
Enten et sjakktrekk eller en tabbe at dette kommer i media. Enten er det et sjakktrekk fordi vi i realiteten har mer penger å handle for eller så er det en tabbe fordi det er hva vi har å handle for, noe som vil medføre at andre klubber vil kreve nettopp 5 millioner for spillerne sine...


Tenkte det samme.

En tanke jeg nettopp hadde er at Brann har dialog med en rutinert spiller, og klubben ønsker å selge, men til 7-8 millioner. De leser i dagens BT at Brann kun har 5 millioner og senker kravet. Så i ettertid henter Brann noen spillere til for lave summer og dermed ett genitrekk fra gjengen på Kniksenplass.


Jeg tror det er lurt å gå ut med at vi ikke har 15 mill å handle for. Har en mistanke om at kilden er intern i denne saken.

ZsoltKorcsmar

Mitt tips er at vi i løper av denne uken henter Ernandes, på lån med opsjon.
Altså en vinn vinn situasjon. Da har vi to brasilianere i klubben som hjelper hverandre med trivsel og begge er på lån med opsjon.
Da sitter man altså igjen med 5 mill. ( i realiteten nermere 10 tror jeg, men dette med å offentligjøre tallet 5 er bare taktisk spill som andre her er inne på.)
For resterende penger er det da mulig å hente denne Ousman Jallow og muligens Borges. Med andre ord kan ting bli seende veledig spennende ut.

Men fort all del. Det er like store mulighter for at vi henter inn comebackgjengen Storesund, Knut Walde, Arve Walde og Sindre Marøy.

ZsoltKorcsmar

http://www.youtube.com/watch?v=zPwCs9epw6Y

Første treningen til Jallow med Brøndby etter at han signerte for de i 2008/2009 (?)
Ble den gang beskrevet som en veldig måfarlig angriper av treneren til Brøndby. Han har visst sine begrensninger tekniskt og litt på fart, men nese for mål er det ingen tvil om at han har.
Hva sier dere? Dette er altså ikke en typisk spiss som dribler av 2-3 mann og dundrer den i kassa, eller løper fra de fleste i løsdueller. Det er mer en spiss som er på rett sted til rett tid. Gode avslutningsferdigheter. Jeg tror dette blir litt vel likt Juninho etter det jeg kan forstå. Selfølgelig har nok Jallow tatt en en flere steg en juniho mtp alder, spilletid på høyt nivå osv. Men likheten spillermessig tror jeg er veldig stor. Juninho har ikke blendet noen med teknikken sin, og er heller ikke rask, men han lukter på returer, han plasserer seg perfekt og får ballen i mål. Ikke pent, men mål er mål.

Min mening er at man heller burde sett mot en spiss med fart. Ikke en Cato Hanssen, altså en kløne med ekstrem fart. Men en som både har fart, og nokk teknikk til å forsvare en plass i startelveren. Ojo er mer en møtende type.
Kommer ikke på noen i farten, men de finnes, det er det ingen tvil om.


brann-kalle

http://www.tv2sporten.no/fotball/fk-haugesund-tester-kamerunsk-midtbanespiller-3412024.html

Føler alle lag tester spillere jeg. Kan ikke vi få noen afrikanere/brasilianere på treningsleir i Tyrkia da? ENTUSUIASME!

Og Stabæk ser ut til å ha gjort et kupp... http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/stabaeks-nye-spiss-fortsetter-aa-score-3411401.html

Gulløl

February 09, 2011, 16:06:13 PM #17732 Last Edit: February 09, 2011, 16:10:00 PM by Gulløl
Quote from: Alzheimer/Silverspurs on February 09, 2011, 15:53:25 PM

En høyrekant som hadde 15 målgivende pasninger og 4 scoringer forrige sesong hadde Brann trengt. Noe slikt klarer neppe Bjarte Haugsdal ihvertfall. Om Brann hadde vært interessert burde de vel klart å konkurrere med FKH om betingelsene. Men han foretrekte vel uanett å gå til en toppklubb istedenfor en bunnklubb i eliteserien.
http://www.h-avis.no/sport/brasilianer-klar-for-fkh-1.6018922

Men nå blir kanskje venstrekanten Ollé Ollé ledig som imponerte i en treningskamp på tirsdag. Ikke sikkert FKH har økonomi til å gå for begge.
http://www.h-avis.no/sport/olle-olle-imponerte-1.6016802
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvorfor gir ikke Olli Brann beskjed om slike spillere:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ZsoltKorcsmar

Skulle likt å være speider. De må vel være drømmejobben, eller hva follens? Reise rundt og scoute talenter til klubben din:)
Hvertfall, en spiller jeg gjerne skulle sett i brann og som jeg ikke tror vil koste all verden (hadde vert gratis for to måneder siden da han var bosman) er Rabiu Ibrahim. Offensiv midtbanespiller med blendende teknikk og pasningsfot som er født i 1991. Med andre ord en meget spennende ung midtbanespiller. Var i 2007 ansett som en av de 50 mest spennende talentene i verden og klubber som United, Chelsea, liverpool og arsenal kjempet om signaturen hans. Ble ansett som et talent på nivå med landsmannen John Obi Mikel. Og som vi alle vet gikk det ikke så verst med han.
Det ble noe rot med arbeidstilatelsen i england, omtrent det samme som skjedde med vår kjære Rudolph Austin. Han gikk til toppklubben sporting i Portugal med klarte aldri å etablere seg i tøff konkuranse mot mer rutinerte spillere. Ble så frigitt i desember 2010. Og hvor er da klubber som oss? Han endte opp i en dårlig klubb i nederland.  Liverpool med Roy Hodgson i spissen prøvde seg igjen nå så sent som i desember, men han fikk ikke de nødvendige tilatelsene for å spille i England. Endte altså opp i den meget ukjente klubben Telstar. De kom på 18 plass i Erste divisjon i fjor og har en stadion som tar 3 500 mennesker.
Tror brann ville vert et perfekt steg for han med tanke på å få fart på karieren og tror også han ville vert perfekt for brann. Hadde heller ikke sagt neitakk til 50 mill når han går til chelsea/arsenal om 2 år.

Klipp av denne fantastiske spilleren: http://www.youtube.com/watch?v=vibk3UUKM-I&feature=related

Interessen fra liverpool da han ble bosmanspiller i desember: http://www.givemefootball.com/premier-league/liverpool-wonderkid-target-now-available-on-free

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rabiu_Ibrahim

Klubben han nå spiller i: http://en.wikipedia.org/wiki/Telstar_(football_club)

osoerli

Quote from: ZsoltKorcsmar on February 09, 2011, 23:57:10 PM
Skulle likt å være speider. De må vel være drømmejobben, eller hva follens? Reise rundt og scoute talenter til klubben din:)
Hvertfall, en spiller jeg gjerne skulle sett i brann og som jeg ikke tror vil koste all verden (hadde vert gratis for to måneder siden da han var bosman) er Rabiu Ibrahim. Offensiv midtbanespiller med blendende teknikk og pasningsfot som er født i 1991. Med andre ord en meget spennende ung midtbanespiller. Var i 2007 ansett som en av de 50 mest spennende talentene i verden og klubber som United, Chelsea, liverpool og arsenal kjempet om signaturen hans. Ble ansett som et talent på nivå med landsmannen John Obi Mikel. Og som vi alle vet gikk det ikke så verst med han.
Det ble noe rot med arbeidstilatelsen i england, omtrent det samme som skjedde med vår kjære Rudolph Austin. Han gikk til toppklubben sporting i Portugal med klarte aldri å etablere seg i tøff konkuranse mot mer rutinerte spillere. Ble så frigitt i desember 2010. Og hvor er da klubber som oss? Han endte opp i en dårlig klubb i nederland.  Liverpool med Roy Hodgson i spissen prøvde seg igjen nå så sent som i desember, men han fikk ikke de nødvendige tilatelsene for å spille i England. Endte altså opp i den meget ukjente klubben Telstar. De kom på 18 plass i Erste divisjon i fjor og har en stadion som tar 3 500 mennesker.
Tror brann ville vert et perfekt steg for han med tanke på å få fart på karieren og tror også han ville vert perfekt for brann. Hadde heller ikke sagt neitakk til 50 mill når han går til chelsea/arsenal om 2 år.

Klipp av denne fantastiske spilleren: http://www.youtube.com/watch?v=vibk3UUKM-I&feature=related

Interessen fra liverpool da han ble bosmanspiller i desember: http://www.givemefootball.com/premier-league/liverpool-wonderkid-target-now-available-on-free

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Rabiu_Ibrahim

Klubben han nå spiller i: http://en.wikipedia.org/wiki/Telstar_(football_club)


Du burde nok ha tipsa Skars om denne.  Det kunne vert starten på speidarkarriera di.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det er da ikke for sent...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Definitivt en spiller det er verdt å se nærmere på og som ikke burde koste noe særlig.
Ka du ve?

osoerli

Det er vel lov å senda mail til sportsleg apparat om ein "kjem over" slike spelarar.  Særleg om dei er bosmenn.
Men er rett adressat Skars, RBH eller Fossum?
Nokon burde stillt spørsmålet på eit av supportermøta.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Fossum eller Skarsfjord. RBH vil bare føre mailen over i søppelbøtten siden ingen vet bedre enn ham.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on February 10, 2011, 11:38:41 AM
Det er vel lov å senda mail til sportsleg apparat om ein "kjem over" slike spelarar.  Særleg om dei er bosmenn.
Men er rett adressat Skars, RBH eller Fossum?
Nokon burde stillt spørsmålet på eit av supportermøta.


viktig å signere med fullt navn og adresse eller så havner den rett i bosspannet
"og der snubler Sæternes igjen"

ZsoltKorcsmar

Da har jeg sendt meldig til Fossum på facebook. Skader vel ikke å prøve.

pidre

February 10, 2011, 13:06:33 PM #17742 Last Edit: February 10, 2011, 13:28:13 PM by pidre
Det er nok vanskelig å overgå RBH, men tror nok mange av klubbens supportere har god peiling på fotball, og følger med på hva som skjer i markedet. Kanskje kunne dette vært en ressurs for klubben, et kostnadsfritt supporter speidernettverk...  
Saludar a los monos!

osoerli

Quote from: pidre on February 10, 2011, 13:06:33 PM
Det er nok vanskelig å ocvergå RBH, men tror nok mange av klubbens supportere har god peiling på fotball, og følger med på hva som skjer i markedet. Kanskje kunne dette vært en ressurs for klubben, et kostnadsfritt supporter speidernettverk... 


Heilt sikkert eit poeng det.  Men RBH har vel nemnt at dei dagleg får 20 mail og telefonar frå agentar som skal selje inn spelarar.  Det er nok tidkrevande å sila ut klinten.   måtte nok vore ein ansvarleg i Bataljonen då som sto for silinga.  Ellers måtte vel Brann ha oppretta ei eigen stilling til å ta imot all informasjonen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Utmedsnolken

Kan jo heller lage en crowdsourcing side der man kan legge inn statistikk og youtube filmer av potensielle spillere og så får RBH hver uke oversendt en rapport over hvilke spillere som har fått flest tomler/likes el.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: osoerli on February 10, 2011, 13:16:20 PMmåtte nok vore ein ansvarleg i Bataljonen då som sto for silinga.  Ellers måtte vel Brann ha oppretta ei eigen stilling til å ta imot all informasjonen.


Er du ironisk nå? For hvor mye tror du at det blir av henvendelser fra supportere? Jeg tror nok dette blir for spesielt interesserte.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Akkurat. Det kommer ikke til å renne inn med haugevis av forslag hver uke. Hadde det gjort det, hadde vi jo sett det her, og det skjer ikke her.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 14:31:17 PM
Akkurat. Det kommer ikke til å renne inn med haugevis av forslag hver uke. Hadde det gjort det, hadde vi jo sett det her, og det skjer ikke her.


Nei, men 99% gjeld vel spelarar dei allereide kjenner til, gjentakingar, spelarar som ikkje held mål eller ikkje passar inn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on February 10, 2011, 14:41:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 14:31:17 PM
Akkurat. Det kommer ikke til å renne inn med haugevis av forslag hver uke. Hadde det gjort det, hadde vi jo sett det her, og det skjer ikke her.


Nei, men 99% gjeld vel spelarar dei allereide kjenner til, gjentakingar, spelarar som ikkje held mål eller ikkje passar inn.


Det er greit nok, det virker ikke som folk kommer med noen spesielt ukjente navn her inne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ZsoltKorcsmar

Quote from: osoerli on February 10, 2011, 14:41:39 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 10, 2011, 14:31:17 PM
Akkurat. Det kommer ikke til å renne inn med haugevis av forslag hver uke. Hadde det gjort det, hadde vi jo sett det her, og det skjer ikke her.


Nei, men 99% gjeld vel spelarar dei allereide kjenner til, gjentakingar, spelarar som ikkje held mål eller ikkje passar inn.


Riktig at de mest sannsynlig vil kjenne til det aller meste vi kommer opp med. Det skulle bare mangle at folk som jobber med dette dagen lang skal ha en del bedre oversikt enn feks. jeg som sitter og surfer litt rundtom noen timer en kveld eller to i uken. Denne spilleren er likevel en sånn spiller som kansje kan ha fallt utenfor "systemet" til brann. En spiller som man ville trodd var urealistisk, siden storklubber verden over snuste på han. Når situasjonen er blitt som den nå er blitt er han likevel en "realistisk" spiller vil nå jeg anta. Når vi drømmer om Fall, Borges, Bolanos, Ciljan osv. Er dette spillere som brann garatert kjenner til. På det afrikanske markedet er brann derimot midre etablert og jeg tør vedde en del kroner på at dette er en spiller brann aldri har hatt på blokka.

Go Up