• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: Super Hasund on February 06, 2011, 13:17:57 PM
Det er på backplass vi er svakest. Her må vi ha inn kvalitet før andre plasser.


Uenig. Spissplassen er mye mer prekær.
Vi har antallet, men vi har ikke kvalitet nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eskelinen

Quote from: osoerli on February 06, 2011, 01:33:32 AM
Kva posisjon spelar eigentleg denne Mix?
Er han spiss, offensiv midtbane, kant?
Me treng som absolutte minimum 2 spissar.  1 target Prica/Karadas/Rushfeldt-kloning og 1 kjappfot Helstad/Huseklepp-kloning.
Aller helst 2 spissar og 1 god offensiv (høgre) kant.
Om det finns villige investorar:
2 spissar, venstre- og høgre kant.
Om det finns veldig villige investorar som kastar pengar etter Brann:
2 spissar, 2 kantar, 1 ventreback.


Mix er midtbanespiller ifølge wikipedia, men jeg ser på han som en huseklepp kloning, kjapp, lettbeint, og dribblesterk...mulig han kan brukes i angrep også :)

psv-hasund

Quote from: Klaus_Brann on February 06, 2011, 14:09:36 PM
Quote from: Super Hasund on February 06, 2011, 13:17:57 PM
Det er på backplass vi er svakest. Her må vi ha inn kvalitet før andre plasser.


Uenig. Spissplassen er mye mer prekær.
Vi har antallet, men vi har ikke kvalitet nok.


Helt enig med Klaus at det er offensivt vi må styrkes.

roaldinho

Enig med Klaus her ja. Det er en spiss vi trenger, vi er ganske tynn der fremme.

Når det kommer til backplassene har vi antallet, men kvaliteten er ikke noe særlig. Håpte Kalvenes skulle spille back sånn at kvaliteten hever seg iallefall litt, men når man må bruke El Fakiri på venstreback forstår man at kvaliteten er elendig. Jeg mener det å bruke El Fakiri på venstrebacken ødelegger ganske mye av spillet, og Fakiri må stoppe opp for å legge inn f.eks. Ikke bare det, men føler også bredden på spillet blir mye mindre av å bruke en høyrebeint på venstreback. Man får ikke brukt hele banen siden Fakiri bruker høyrebenet og dermed er venstresiden hans ikke i bruk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

vebo

Spiss og rene kanter til 4-4-2 mener jeg er mest prekært å forsterke.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Vi skal spille 4-2-3-1 så det viktigste må da være å stable på beina en slagkraftig stall for den formasjonen. Vi trenger en venstrekant til å erstatte Huseklepp og en etablert spiss, samt en ung og fremadstormende, eller god, defensiv midtbanespiller. Ikke middelmådige Storesund.

psv-hasund

Quote from: roaldinho on February 06, 2011, 17:10:33 PM
Enig med Klaus her ja. Det er en spiss vi trenger, vi er ganske tynn der fremme.

Når det kommer til backplassene har vi antallet, men kvaliteten er ikke noe særlig. Håpte Kalvenes skulle spille back sånn at kvaliteten hever seg iallefall litt, men når man må bruke El Fakiri på venstreback forstår man at kvaliteten er elendig. Jeg mener det å bruke El Fakiri på venstrebacken ødelegger ganske mye av spillet, og Fakiri må stoppe opp for å legge inn f.eks. Ikke bare det, men føler også bredden på spillet blir mye mindre av å bruke en høyrebeint på venstreback. Man får ikke brukt hele banen siden Fakiri bruker høyrebenet og dermed er venstresiden hans ikke i bruk.


Det ser ikke ut til at Kalvenes klarer å etablere seg i midtforsvaret, så det at Fakiri eventuelt spiller er for at Rune synes han er en bedre spiller enn Kalvenes. At Fakiri skal være så utrolig dårlig at han ødelegger Brann sitt spill er jeg uenig i. Helt grei back for tippeligaen.

roaldinho

Quote from: psv-hasund on February 06, 2011, 19:17:24 PM
Quote from: roaldinho on February 06, 2011, 17:10:33 PM
Enig med Klaus her ja. Det er en spiss vi trenger, vi er ganske tynn der fremme.

Når det kommer til backplassene har vi antallet, men kvaliteten er ikke noe særlig. Håpte Kalvenes skulle spille back sånn at kvaliteten hever seg iallefall litt, men når man må bruke El Fakiri på venstreback forstår man at kvaliteten er elendig. Jeg mener det å bruke El Fakiri på venstrebacken ødelegger ganske mye av spillet, og Fakiri må stoppe opp for å legge inn f.eks. Ikke bare det, men føler også bredden på spillet blir mye mindre av å bruke en høyrebeint på venstreback. Man får ikke brukt hele banen siden Fakiri bruker høyrebenet og dermed er venstresiden hans ikke i bruk.


Det ser ikke ut til at Kalvenes klarer å etablere seg i midtforsvaret, så det at Fakiri eventuelt spiller er for at Rune synes han er en bedre spiller enn Kalvenes. At Fakiri skal være så utrolig dårlig at han ødelegger Brann sitt spill er jeg uenig i. Helt grei back for tippeligaen.


Enig i at han er grei backup for tippeligaen og kan gjøre en god innsats og hjelpe til, men ikke som venstreback. Da heller som høyreback eller midtbanespiller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

roaldinho har helt rett i forhold til Fakiri. Det hemmer breddespillet kraftig at Fakiri må vende opp hver eneste gang han skal legge inn. Er et veldig handikap og spille med en høyrebeint spiller i venstreback posisjon.

Huff

At Fakiri får spille i stedet for Kalvenes betyr ikke at sistnevnte er en elendig back, jeg kan ikke stadfeste at han er en kvalitetsback, men ut fra det lille jeg har sett tyder det meste på at han er bedre enn Fakiri. Det kan være så enkelt at Skarsfjord tar feil angående hvem som er best. Dette er ikke noe nytt angående treneres laguttak og vi ser det gang på gang. Forrige vår ble jo eksempelvis en Bjarnasson som presterte forferdelig svakt i kamp etter kamp foretrukket foran Yaw, som på ingen måte var noen klassestopper, men langt, langt bedre. Klassespilleren Tchoi fikk ikke spilletid av Sandstø i Odd. Stadig vekk ser en at trenerbytter medfører at nye stjerner kommer frem fra benke, eller tribunetilværelser i klubber. SN vurderte med riktighet ikke David Nielsen som god nok for Brann, Skarsfjord mente han kunne levere viktige bidrag og flyttet han ned fra tribunen til en flittig brukt reserve, han klarte ikke en dritt annet enn å skade en Leedsspiller.

Trenere tar feil hele tiden og dette gjelder både gode, dårlige og middelmådige trenere. De beste er de som skjelden tar feil samtidig som de ser potensialet der andre ikke ser det. Når Grønhagen overtok FFK så han visstnok kun en feit gammel tulling i Kvisvik, en spiller han ikke kunne begripe at var i TL i det hele tatt. Når skader og suspensjoner reduserte alternativene hans så han etterhvert at han tok skammelig feil. På samme måte ble Brann gjort til latter for hele landet når vi hentet en litt rund skotte. Samtlige fotballkommentatorer var vel enige om at denne Charlie Miller typen ikke var i nærheten av TL-nivå. Mons visste bedre, men Mons tok og tidvis feil og hadde liten tro på Klepp samtidig som han så et voldsomt potensiale i Dylan Macbås. Vi supportere er selvsagt ikke noe bedre selv, halve Bergen trodde jo tidvis at Cato Hansen var en klassespiller, mens Erlend Hanstveits avgang ble møtt med voldsom jubel fra en meget stor andel av supporterne. Selv synes jeg at Scharner var bra, men overhodet ikke verd 5,7 mill etter et halvår, en horribel feilvurdering sett i ettertid. I skrivende stund håper jeg selvsagt at jeg tar skammelig feil angående Branns siste beiler og at Storesund blir årets midtbanespiller i TL i 2011.

Xminator

Quote from: krakra on February 06, 2011, 19:12:36 PM
Vi skal spille 4-2-3-1 så det viktigste må da være å stable på beina en slagkraftig stall for den formasjonen. Vi trenger en venstrekant til å erstatte Huseklepp og en etablert spiss, samt en ung og fremadstormende, eller god, defensiv midtbanespiller. Ikke middelmådige Storesund.


Jeg tror ikke vi klarer å erstatte Huseklepp (og PVM) med gode nok spillere til å komme styrket ut i 4-2-3-1 i 2011. Eneste måten er som mange sier her å skappe flere spillertyper så man kan variere med 4-4-2. Da kunne vi fått i gang en del synergier som erstattet Huseklepp med FLERE spillere. 4-2-3-1 var på mange måter bygget opp rundt egenskapene til Bakke. Så snart Bakke gikk av banen falt ofte prestasjonen også.

vebo

Quote from: Xminator on February 07, 2011, 12:48:17 PM
Quote from: krakra on February 06, 2011, 19:12:36 PM
Vi skal spille 4-2-3-1 så det viktigste må da være å stable på beina en slagkraftig stall for den formasjonen. Vi trenger en venstrekant til å erstatte Huseklepp og en etablert spiss, samt en ung og fremadstormende, eller god, defensiv midtbanespiller. Ikke middelmådige Storesund.




Jeg tror ikke vi klarer å erstatte Huseklepp (og PVM) med gode nok spillere til å komme styrket ut i 4-2-3-1 i 2011. Eneste måten er som mange sier her å skappe flere spillertyper så man kan variere med 4-4-2. Da kunne vi fått i gang en del synergier som erstattet Huseklepp med FLERE spillere. 4-2-3-1 var på mange måter bygget opp rundt egenskapene til Bakke. Så snart Bakke gikk av banen falt ofte prestasjonen også.


Enig
Tiocfaidh ár lá

Huff

Quote from: Xminator on February 07, 2011, 12:48:17 PM
Quote from: krakra on February 06, 2011, 19:12:36 PM
Vi skal spille 4-2-3-1 så det viktigste må da være å stable på beina en slagkraftig stall for den formasjonen. Vi trenger en venstrekant til å erstatte Huseklepp og en etablert spiss, samt en ung og fremadstormende, eller god, defensiv midtbanespiller. Ikke middelmådige Storesund.


Jeg tror ikke vi klarer å erstatte Huseklepp (og PVM) med gode nok spillere til å komme styrket ut i 4-2-3-1 i 2011. Eneste måten er som mange sier her å skappe flere spillertyper så man kan variere med 4-4-2. Da kunne vi fått i gang en del synergier som erstattet Huseklepp med FLERE spillere. 4-2-3-1 var på mange måter bygget opp rundt egenskapene til Bakke. Så snart Bakke gikk av banen falt ofte prestasjonen også.


Uenig. Ser ikke at vi har spillertypene til 4-4-2. Haugen kunne kanskje fungert i 4-4-1-1, men ser ikke for meg han som ideell i 4-4-2. En sentral midtbane med Austin/torp eler Austin/Mjelde kunne kanskje fungert bra, men ser ikke på Mjelde som en som slår mange målgivende og ser samtidig ikke på Torp som noen målskorer. Austin er ingen av delene. Vi har verken høyre eller venstre midtbanespiller, Mjelde er for treg Gustav blir feil, Sævarsson har farten, men eier ikke teknikk eller innleggsferdigheter. Da må en hente inn to kanter, tre dersom en skal ha noen backup utenom Kalve. Dessuten er ingen av spissene våre utpregede målskorere. Gustav er ikke en skikkelig spiss, og Ojo har mange ferdigheter uten å være en goalgetter. Slik jeg oppfatter det er 4-3-2-1 et system der en snarere baserer seg på kollektivet en et par utpregede målskorere og her ser det litt lysere ut. Haugen slår meg som en spiller som vil putte en del. Gjør han ikke det har Mjelde levert tidligere og Gustav kan og putte en del. Ojo skorer ikke 20 mål, men litt kan han nok putte og samtidig vil han forhåpentligvis gjøre medspillerne bedre ved å binde opp forsvarere.

I 4-4-2 ser jeg ikke at vi kan komme utenom tre nye spillere hvor en må være en målskorer og samtlige må holde bra nivå.

GlennK

Fredrik Nordkvelle blir ikke RBK-spiller. Grunnen er at Rosenborg har brukt for lang tid. Ifølge Tv2sporten skal kravet ha vært på 3 millioner, mens RBK vill gi 2. Jeg vet at det ikke først og fremst er midtbanen som bør forsterkes, men flere som er enig med meg at hadde jeg vært Bruun Hanssen / Skarsfjord så ville jeg slått til?
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/nordkvelle-blir-ikke-rbkspiller-3410012.html

dudo

Nordkvelle er en spennende type, men jeg er usikker på om han passer så godt hos oss? Ser han mer som en indreløper, og kunne vel kanskje tatt en av de to defensive rollene på midten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror det sunneste på Brann er å fokusere på èn spillestil i første rekke og få den til å funke. Når den er satt kan man begynne å variere, men med en stall med så mange nye spillere tror jeg det vil være en dårlig idè å skulle sette to formasjoner og spillestiler på èn gang. Om man vil spille 4-4-2 eller 4-2-3-1 får Skarsfjord avgjøre, selv om jeg mener stallen passer best til 4-3-2-1, men han bør holde seg til den han valger inntil den sitter godt nok til at vi kan prøve å variere mer.

Gulløl

Et nytt Hardball prosjekt(se link), forhåpentligvis i tillegg til Helstad ? Da hadde Brann fått to klassespillere for Huseklepp pengene og hadde blitt en medaljekandidat og tribunene hadde blitt fylt opp igjen. Håper det jobbes i kulissene, ingen ting er umulig. Skarsfjord kjenner han også svært bra fra tiden som juniortrener i RBK.
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10021957

Uttalt av han sommeren 2010 (selv om han prøvde å ro seg i land senere om at det var uaktuelt :)):

"GLAD I BERGEN: - Kanskje jeg avslutter karrieren i Brann. Du skal aldri si aldri. Jeg elsker Bergen og Askøy. Denne byen er mitt fristed, sier Per Ciljan Skjelbred. "

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

En utenkelig overgang. Mer utenkelig enn RBK-ryktet om Huseklepp. Men det hadde unektelig vært gøy.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Gulløl on February 07, 2011, 17:16:00 PMHåper det jobbes i kulissene


Det håper jeg da virkelig ikke! Ansatte i Brann har mange viktigere arbeidsoppgaver akkurat nå!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Syns ikke Skjelbred har prestert oppmot hypen de siste sesongene. Dessuten trenger vil vel først og fremst en kantspiller og en spiss som kan score mål? Skjelbred er jo langr ifra noen målscorer og har klagd endel over å måtte spille på benken.

Han nekter å forlenge med RBK fordi han vil ut. Med andre ord skal det nok veldig mye til for å få ham til å signere for oss. Selv om han bare har 1 år igjen av kontrakten skal det nok veldig mye til for å få RBK til å selge også.

Ikke at jeg hadde vært misfornøyd med en Skjelbred som holder høy TL-klasse og har enkelte ferdigheter som går utenpå de fleste andre, men jeg tror ikke han er veldig aktuell for Brann og det er forsåvidt greit nok. I den situasjonen vi er i nå må vi  være kyniske på å hente inn spilletyper vi trenger og fylle roller der vi mangler kvalitet. Jeg syns ikke den offensive midtbanerollen er posisjoner hvor vi mangler mest. Vi har både Haugen og Mjelde som kan ta den.

Klaus_Brann

Han gikk nettopp ut og sa at det ikke var aktuellt å dra til et dårligere lag enn RBK, da er vi utelukket til han legger opp og vel så det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

February 07, 2011, 19:30:55 PM #17671 Last Edit: February 07, 2011, 19:59:58 PM by Gulløl
Litt morsomt hvordan RævBK pakket tar av i sin Per Ciljan Skjelbred tråd. Davy Wathne har terget de litt opp(hehe) og da får både han og Brann gjennomgå som bare det ;D
http://forum.rbk.no/viewtopic.php?f=9&t=295&start=330

De har absolutt ikke oppdaget at det er Brann Davyen har vært mest kritisk til og slengt klart mest dritt om i en årrekke, så det er vanskelig å forstå den koblingen de gjør mellom Brann og "Davy-Brann supporter".

Velkommen til Brann Stadion 20 mars, vi har banket dere før 8)
http://www.youtube.com/watch?v=aGeyPELVvHY  
http://www.youtube.com/watch?v=2UYYlhgz-IM&feature=related
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

posemedsnopi

Quote from: Xminator on February 07, 2011, 12:48:17 PM
Quote from: krakra on February 06, 2011, 19:12:36 PM
Vi skal spille 4-2-3-1 så det viktigste må da være å stable på beina en slagkraftig stall for den formasjonen. Vi trenger en venstrekant til å erstatte Huseklepp og en etablert spiss, samt en ung og fremadstormende, eller god, defensiv midtbanespiller. Ikke middelmådige Storesund.


Jeg tror ikke vi klarer å erstatte Huseklepp (og PVM) med gode nok spillere til å komme styrket ut i 4-2-3-1 i 2011. Eneste måten er som mange sier her å skappe flere spillertyper så man kan variere med 4-4-2. Da kunne vi fått i gang en del synergier som erstattet Huseklepp med FLERE spillere. 4-2-3-1 var på mange måter bygget opp rundt egenskapene til Bakke. Så snart Bakke gikk av banen falt ofte prestasjonen også.



Hva med å erstatte Huseklepp med to-tre spisser, og spille 4-4-4?

Gulløl

Quote from: posemedsnopi on February 07, 2011, 20:14:36 PM
Hva med å erstatte Huseklepp med to-tre spisser, og spille 4-4-4?


Hadde Brann fått den unike muligheten til å spille 4-4-4, altså 2 spillere mer en motstanderne hadde vi trolig blitt seriemester i 2011. Du fikser vel det du  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Quote from: Gulløl on February 07, 2011, 20:46:37 PM
Quote from: posemedsnopi on February 07, 2011, 20:14:36 PM
Hva med å erstatte Huseklepp med to-tre spisser, og spille 4-4-4?


Hadde Brann fått den unike muligheten til å spille 4-4-4, altså 2 spillere mer en motstanderne hadde vi trolig blitt seriemester i 2011. Du fikser vel det du  ;D



              Piotr
Sævarsson - Zsolt - Yaw - Kalvenes
Haugsdal - Austin - Torp - Holmvik
Guastavino - Juninho - Ojo - Mjelde

Eg er neimen ikkje så sikker.

Belfort

Rart at ikke pressen har fått tak i hvem vi forhandler med? I og med at man har visst lenge at Huseklepp kom til og forsvinne så har man vel kartlagt hvem som blir hans erstatter(e)

Gulløl

Quote from: Belfort on February 07, 2011, 20:53:43 PM
Rart at ikke pressen har fått tak i hvem vi forhandler med? I og med at man har visst lenge at Huseklepp kom til og forsvinne så har man vel kartlagt hvem som blir hans erstatter(e)

Trolig tettere skott på Brann Stadion. Har vært mye lekkasjer tidligere som sikkert ikke har vært bra i alle forhandlingsprosesser og konkurransen om spillere med andre klubber. Men mitt tips ut fra sannsynlighetsberegning er at innen utgangen av neste uke er både Ernandes Dias Luz og Erlend Storesund klare for Brann. Så får en håpe på positive overraskelser fra en enda høyere hylle. Skarsfjord antydet i intervju før i dag 1 - 2 nye spillere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on February 07, 2011, 20:46:37 PM
Quote from: posemedsnopi on February 07, 2011, 20:14:36 PM
Hva med å erstatte Huseklepp med to-tre spisser, og spille 4-4-4?


Hadde Brann fått den unike muligheten til å spille 4-4-4, altså 2 spillere mer en motstanderne hadde vi trolig blitt seriemester i 2011. Du fikser vel det du  ;D


Bør ikkje bli noe problem. Er vel bare å melde på to ekstra spillere....?  ::)

ZsoltKorcsmar


Trolig tettere skott på Brann Stadion. Har vært mye lekkasjer tidligere som sikkert ikke har vært bra i alle forhandlingsprosesser og konkurransen om spillere med andre klubber. Men mitt tips ut fra sannsynlighetsberegning er at innen utgangen av neste uke er både Ernandes Dias Luz og Erlend Storesund klare for Brann. Så får en håpe på positive overraskelser fra en enda høyere hylle. Skarsfjord antydet i intervju før i dag 1 - 2 nye spillere.

ZsoltKorcsmar

Hadde forresten vært gøyalt med noen prøvespillere etter gammelt. Alltid gøy med nye folk på trening. Og ekstra gøy når man en gang i blandt finner en bosman/billig spiller som man virkelig ser potensialet i. Si at det i morgen dukker opp en fransk 21 år gammel venstreving. En 22 år gammel venstreback fra slovakia og en 20 år gammel spiss fra Nigeria. Sånne ting er ordentlig spennende. Selfølgelig er det mye boss rundtom. Men innimellom finner man "gullkornene". En Scharner/Olofinjana/Borges/Bolanos.

Chrisstah

Quote from: Gulløl on February 07, 2011, 21:01:42 PM
Quote from: Belfort on February 07, 2011, 20:53:43 PM
Rart at ikke pressen har fått tak i hvem vi forhandler med? I og med at man har visst lenge at Huseklepp kom til og forsvinne så har man vel kartlagt hvem som blir hans erstatter(e)

Trolig tettere skott på Brann Stadion. Har vært mye lekkasjer tidligere som sikkert ikke har vært bra i alle forhandlingsprosesser og konkurransen om spillere med andre klubber. Men mitt tips ut fra sannsynlighetsberegning er at innen utgangen av neste uke er både Ernandes Dias Luz og Erlend Storesund klare for Brann. Så får en håpe på positive overraskelser fra en enda høyere hylle. Skarsfjord antydet i intervju før i dag 1 - 2 nye spillere.


Intervju hvor?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te


OmOssSjølOgHansaøl

Det kommer garantert ikke inn en spiller av Huseklepp-kvalitet. Det beste vi kan håpe på er at det kommer inn totalt tre spillere i klassene "god tippeligakvalitet" og "talent" (2+1 eller 1+2), i tillegg til en Jaiteh-på-sitt-beste-erstatter.

Men jeg frykter at det blir totalt to "tippeliga medium/minus" og/eller "usikker utlending" samt en benkevarmer-Jaiteh-erstatter.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

February 07, 2011, 23:31:27 PM #17683 Last Edit: February 07, 2011, 23:49:37 PM by Gulløl
Quote from: Chrisstah on February 07, 2011, 22:38:59 PM
Intervju hvor?

Et ansikt eller to til før serien starter sier Skarsfjord i dette intervjuet fra i dag. http://fotball.bt.no/eliteserien/article192112.ece

Blir vel neppe tre da, når han snakker om en eller to på dette tidspunktet.
Blir det to er det sannsynligvis en defensiv midtbanespiller + en som både behersker å spille spiss og venstrekant.
Blir det tre er det vel sannsynligvis en defensiv midtbanespiller + spiss + venstrekant.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

February 07, 2011, 23:57:03 PM #17684 Last Edit: February 07, 2011, 23:58:37 PM by Huff
Huseklepp er en merkelig spiller som ikke passer inn i noen ''posisjonskategori'' (nytt ord?). Vi erstatter neppe Klepp med en klepptype (dvs en wingoffensivmidtbanespiss), men dersom vi får inn denne Ernandes kan det tenkes at vi skyter den berømte gullfuglen. En ung brasse som spiller fast i toppdivisjonen høres i alle fall meget pent ut for min del, men det gjenstår jo å se hvor god han faktisk er, om han er rett spillertype og om han klarer å tilpasse seg en fremed kultur og en fremmed fotballkultur. Ahn er dog ung, og spiller fast i en liga der de individuelle ferdighetene neppe står tilbake for noe i Europa bak de fire-fem store ligaene (Eng, Spa, Ty, Ita, Fra) At vi skal erstatte en ekstremt offensiv kant med en back høres skummelt ut, men dersom Roberto Carlos hadde hett Robert Karlsen og vært norsk tror jeg aldri han hadde vært dyrket frem som back for å si det slik. Så gjenstår det jo å se om brassen har nese for mål.

Forrige gang vi ikke hadde noe i nærheten av en utpreget målskorer var i 2002. Senere kom Winters, Sæternes, Helstad og senest Klepp og PVM til å skore en del. I 02 var vi elendige og rykket nesten ned, men dengang hadde vi ingen som kunne skore tosifret, Knarvik, Onkel Lego og PFO var vel ''5-7-mål per sesong'' typer alle sammen, med mindre de hadde geniale medspillere, men jeg tror vi er bedre besatt nå, bla med en Gustav som skoret 10 i fjor i en sesong der han satt mye på benken og ikke fikk ut potensialet. Får vi en offensiv spiller inn som kan komplimentere angrepet med bredde og fart samt slå innlegg og pasninger tror jeg målene kommer gjennom kollektivet. En ny Klepp kan vi nok glemme, men får vi inn denne Ernandes går jeg likevel til sesongen med forventninger, ikke om medalje, men om at det kan gå riktig bra ut fra forutsetningene.

Ellers begynner jeg p bli rimelig stresset av mangelen på rykter, prøvespill og noe som helst egentlig. Håper den totale stillheten fra Brann betyr at de har noe i emning. Ellers måtte de da vært despearte nok til å ha noen prøvespillere på plass?

Gulløl

February 08, 2011, 00:10:39 AM #17685 Last Edit: February 08, 2011, 00:33:22 AM by Gulløl
Ernandes Dias Luz. Scorer han noen slike mål(etter 6 sek.) fra sin venstrekantposisjon på Brann Stadion i løpet av en sesong er han god nok  :)
http://www.youtube.com/watch?v=dlzLT-FOIHE

Samme kamp, med et lengre opptak. I tillegg til målet et bra forsøk etter 50 sek.
http://www.youtube.com/watch?v=bzEEtmpwHQ4

Ut fra klippene her er det lett å se at brasiliansk toppserie holder et ganske mye høyere nivå en norsk eliteserie. Er han god nok til dette laget er han god nok for Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Chrisstah

Noen som har kjenskap til denne Ernandez? vet hvordan type spiller han er? Har Brann forresten bekreftet noe, eller er det bare vi på forumet som stoler på indikasjonene til Steinbygger?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

February 08, 2011, 01:00:53 AM #17687 Last Edit: February 08, 2011, 01:04:44 AM by Gulløl
Ernandes Dias Luz.

25.01.2009, kom til prøvespill for Brann:
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article127291.ece
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4075471.ece?service=print
http://www.brann.no/nyheter/-brasilianerne-ma-overbevise/

29.01.2009, Brann var imponert
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4085129.ece

30.01.2009, Brassene reiser hjem:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article128710.ece

Profil: http://www.cearasc.com/elenco/perfil/ernandes-dias-luz


Ernandes spilte hele kampen mellom Ficha técnica  - Ceará sist onsdag som klubben hans vant 0 - 2.
http://www.cearasc.com/competicoes/partida/701/

Klubben hans Ceará skal spille ny kamp på onsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Virker som en veldig spennende spiller, som jeg gjerne hadde sett i Brann.
Det gjør heller ikke noe at vi har Juninho fra før, da kan de hjelpe hverandre litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/-brann-faar-fem-millioner-til-spilelkjoep-3410269.html

5 millioner disponible for spelarkjøp, og me er interesserte i Celso Borges og Ousman Jalow (Brøndby). Me diskuterer også Ernandes Dias Luz, visstnok.

Det er både Brann og Hardball som spytter inn penger.
Gå av.

Huff

February 08, 2011, 08:05:51 AM #17690 Last Edit: February 08, 2011, 08:13:32 AM by Huff
Quote from: Spelaren on February 08, 2011, 07:45:20 AM
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/-brann-faar-fem-millioner-til-spilelkjoep-3410269.html

5 millioner disponible for spelarkjøp, og me er interesserte i Celso Borges og Ousman Jalow (Brøndby). Me diskuterer også Ernandes Dias Luz, visstnok.

Det er både Brann og Hardball som spytter inn penger.


Du var litt raskere enn meg her Spelaren.

Anyhoo. Denne Jalow beskrives som rask, bevegelig og en god avslutter, i det siste har en skade holdt hasn utenfor Brøndbys ellver. Han har såvidt jeg kan se skoret 21 mål på 79 kamper for klubben, hvorav to har vært cupmål, fem har vært i Europaligaen og 14 har vært i Superligaen. Synes dette er ganske bra mtp at han debuterte i 08, har vært 19/20-22 år gammel mens han har vært i klubben og er fra en fremmed fotballkultur. Han var kun fast på laget i 2010, før skaden. Ellers er Borges en spiller vi ønsker, men neppe får slik jeg tolker artikkelen. Fikk antageligvis et for høyt prisforlangende av FFK, evt en beskjed om å glemme hele mannen.

Ellers registerer jeg at vi er i dialog med Ernandes, noe som kan bety at vi har fått akseptert et bud og forhandler om kontrakt, samtidig som det kan bety at vi diskuterer været og krimlitteratur med fyren, trolig er det vel noe midt i mellom, ellers hadde saken vært vinklet annerledes. Skulle en derimot være i dialog med fyren fordi vi har fått akseptert et bud samtidig som vi jakter denne Jalow ser det derimot spennende ut.

Fem mill i overgangspenger  er forøvrig skuffende. Jeg hadde håpet på 7-10.

Brøndby om Jallow (beskrivelsen høres nesten ut som om de skulle skrive om Klepp).
http://brondby.com/player.asp?sid=265&id=33

Belfort

Var ikke meningen at hele beløpet fra Klepp skulle gå til spillerkjøp?? Det sier jo seg selv at det er tvingende nødvendig

GlennK

Jeg tror nok at hvis Brann har brukt penger på en spiller, og ønsker enda en, men får beskjed om at han vil bli 1 eller 2 millioner dyrere enn det SKB har igjen av de 5 millionene, så vil det bli gjort tilgjengelig ekstra midler.

Straffe!!!

Brann var, såvidt jeg kan huske, sterkt interessert i Jallow den gangen han gikk til Brøndby. Han og Jaiteh kjenner til hverandre fra Gambia, men danskene var kjappere på avtrekkeren ettersom Brann måtte rundt og tigge penger av investorene før de evt. kunne handle.

Har sett Jallow noen ganger for Brøndby og har et greit inntrykk av han. Ingen verdensstjerne, men muligens en norgesstjerne?

krakra

"Meget bevægelig angriber, der både er stærk i det opbyggende spil og som afslutter. Er god til at søge ned i banen og modtage bolden, spille den konstruktivt videre og så søge ind i feltet. "

Virker som en bra spilletype for oss iallefall

krakra

http://fotball.bt.no/eliteserien/article192186.ece

"Presset er på narvikingen og hans sportslige apparat i disse avgjørende ukene, rammene har de fått av daglig leder Roald Bruun-Hanssen som ellers ikke bidrar i jakten på forsterkninger. Feiler sportssjef Skarsfjord og sportskoordinator Odd Einar Fossum, kan det slå uheldig ut på mange fronter."


Hvis BT er like tøffe mot Skarsfjord og Fossum som de var mot den forrige innkjøpsansvarlige så kan jeg ikke skjønne annet enn at Skarsfjord blir et nervevrak i løpet av sesongen hvis han gjør noen feil.

Ellers bra at RBH holder seg unna spillerlogistikken. Forutenom å gi Skarsfjord relativt trange rammer.

Langhår

Som forventet blir det kun overført et absolutt minimum til spillerkjøp av Huseklepp-pengene. Brann må ha nye spillere uansett og nå får de altså litt penger til å hente noen. På den positive siden bør man få mer for fem mill. enn man fikk for få år siden.

Morsomt og megetsigende at Brann åpenbart har fortalt dem at BruunH ikke skal bidra i jakten. Nærmest som en forsikring til Bergen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Huff

Quote from: krakra on February 08, 2011, 09:36:12 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192186.ece


Ser ut som Ernandes blir neste mann inn etter Storesund:

''En venstre kantspiller er prioritet nummer én for pengesterke Rune Skarsfjord. En brasiliansk kjenning kan være på vei.''

Skjer dette blir det spennende å se om denne Jallow regnes som et alternativ til Ernandes eller et supplement. Tipper på det første, men håper på det siste. Får en inn begge er en vel bra besatt fremover selv om man selvsagt mangler en målgarantist.

Klaus_Brann

Ernandes og Borges inn hadde vært perfekt, da hadde vi fort kunne blitt "overraskelseslaget" i positiv forstand i år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: krakra on February 08, 2011, 09:36:12 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article192186.ece

Hvis BT er like tøffe mot Skarsfjord og Fossum som de var mot den forrige innkjøpsansvarlige så kan jeg ikke skjønne annet enn at Skarsfjord blir et nervevrak i løpet av sesongen hvis han gjør noen feil.



Den forrige innkjøpsansvarlige? Mener du RBH? Ble han tøft behandlet av BT? Ironi?
Lions led by donkeys.

Go Up