• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Velvel. På torsdag vet vi.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Falkman


Prica og Santos var jo et fryktet spiss-par i Helsingborg på begynnelsen av 2000-tallet.. at vi får tak i begge, er vel litt for mye for langt.. skal være veldig godt fornøyd hvis en av dem kommer. dersom det kommer inn 2 spisser, vil jeg foretrukket at  en av dem er i begynnelsen av 20-årene, begynner å bli noen år siden vi hadde en ung spiss av virkelig klasse.

Vebjørn

Moldskred putta mot RBK. Ligger på offsidegrensa og rykker perfekt!

Klaus_Brann

Kanskje det er Adriano vi bør hente?
Drit i Moldskred.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Utenom Hoff bør vi drite i alle TL-spisser.

mads1..

Vi driter i Tromsø spisser..
Vi gir ikke de penger. Moldskred e ikke god nok for oss..
Ser lyst på året..

Bossmann

Brann jobber med Morten Skoubo. Danske med mange landskamper. Spiller i Real Sociedad. Spilt i West Bromwich Albion, Borussia Mönchengladbach og Brøndby. Har ingen kilder, kun et rykte.

krakra

En høy, sterk og hodesterk spiller med lav scoringsrate er ikke akkurat det vi trenger da. Man kan ikke bare kjøpe en spiller fordi han er god hvis han ikke er god på det vi trenger.

Falkman

Quote from: mads1.. on August 03, 2008, 20:07:24 PM
Vi driter i Tromsø spisser..
Vi gir ikke de penger. Moldskred e ikke god nok for oss..


nuvel.. vi er  ikke i  nærheten av å ha en spiss med sånne  egenkaper.. men han er selvsagt  ikke verdt 15 mill.

storB

hmmmm...Moldskred har virkelig funnet go formern...kunne forsvart å bruke 15 mill på han om han hjalp oss inn i gruppespill samt sikret en plass i tippeligaen som sikrer oss e-cup til neste år. En annen fordel er at han hadde gått rett inn i Helstad rollen, og gjerne prestert fra dag 1, ettersom han er kjendt med Helstad rollen fra TIL og fra å ha møtt/sett Brann en del ganger....

oppsummert: Fryktelig mye peng, men løp å kjøp...vi kan med dette kjøpe oss tid istedefor å kaste masse penger etter skadeutsatte svensker i PL og Brasser i Frankrike..For de lukter "Lange" kvalitet laaaang vei........
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

Dersom man skal tro rykter om Prica og Skoubo tyder vel det meste på at man jobber for å skaffe seg to spisser, da det vil være ekstremt merkelig å ikke hente en bakromsspiss i tillegg.

Xminator

Om man er på jakt etter Skoubo som blir beskrevet som targetspiss, så betyr det vel at man vil ha Karadas tilbake i forsvar/benken som han selv ønsker. Regner med at man klarer å ha to tanker i hodet og ser at laget kunne trenge en bakromsspiss også. Slik situasjonen er akkurat ser jeg likevel helst at Karadas er angriper ut sesongen så vi holder på ett fast kort i angrepet.

eivhelle

Quote from: storB on August 03, 2008, 20:48:07 PM
hmmmm...Moldskred har virkelig funnet go formern...kunne forsvart å bruke 15 mill på han om han hjalp oss inn i gruppespill samt sikret en plass i tippeligaen som sikrer oss e-cup til neste år. En annen fordel er at han hadde gått rett inn i Helstad rollen, og gjerne prestert fra dag 1, ettersom han er kjendt med Helstad rollen fra TIL og fra å ha møtt/sett Brann en del ganger....

oppsummert: Fryktelig mye peng, men løp å kjøp...vi kan med dette kjøpe oss tid istedefor å kaste masse penger etter skadeutsatte svensker i PL og Brasser i Frankrike..For de lukter "Lange" kvalitet laaaang vei........


Nå må det legges til at RBK spillte rævva i forsvar og da er det ikke så vanskelig å score. Når en møter lag med bedre forsvar faller han lettere gjennom, som mot VIF i forrige uke.

I forhold til CL kvalifisering trenger vi spillere av en litt annen klasse. Ighalo kunne ha vært en sånn spiller. Jeg har for så vidt tro på at Demba også er en spiller som kan løfte seg ved store anledninger, men det er tynnt på topp når det bare er Demba og Azar som holder mål.

storB

Uansett så vill en ny spiss trenge tid på å tilpasse seg Brann. Det vil ikke Moldskred i like stor grad.


"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gepard

Noen som merket seg kommentaren til Moldskred etter kampen på spørsmål om en evt overgang til Brann ? "Da får klubbene først bli enige" Trodde Brann hadde sent sitt siste bud til norges mest grinete sportsdirektør ?

Kanskje denne saken ikke er like avsluttet som RBH påstår.. sitter med følelsen av at Moldskred er i rødt før neste helg, for 10 mill. Så kan man mene hva man vil om det, men vi får hvertfall et godt alternativ på topp i bortekamper som spilles på KG. Der er Moldskred god nok.

osoerli

Dårleg gjort av Tromsø å ikkje gje oss Moldskred for ein neve dollars.  Dei har jo fått Haugen og Knutsen av oss så godt som gratis.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

storB

Quote from: osoerli on August 03, 2008, 23:44:01 PM
Dårleg gjort av Tromsø å ikkje gje oss Moldskred for ein neve dollars.  Dei har jo fått Haugen og Knutsen av oss så godt som gratis.


Hei!!! Når de gjør gull av gråstein så får det være deres fortjeneste;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

Joda, Tromsø burde være stolte over å kunne styrke hele norges Brann før europacupspill...

Håper fortsatt vi havner på en hylle høyere enn Moldskred.

JørnAE


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aso008

Saric har signert for Sandefjord fra 01.01.09. Her har Brann sovet i timen desverre...

Xminator

Gammelt nytt, og Brann har overhode ikke sovet i timen i forhold til Saric.

Pulekenn

Men sovet har de kanskje gjort ang denne gamle legenden her? http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6163246.

En får tro/håpe at Brann har vurdert karen, og funnet ut at vi har kvaliteten i egne rekker. Sweet dreams om han hadde returnert, dog :)




Skrivefeilredigert...
Den som har begge beina i bakken, står stille

steinbygger

Quote from: weirus on August 02, 2008, 21:20:49 PM
Denne personen...hvem da?
fantastisk med alle her inne som har hørt fra en sentral kilde, og den innerste sirkel...noen av dere som har vurdert journalist utdannelse?



Denne typen kommentarer synes jeg er unødvendig. Personlig synes jeg at kilden min treffer bra på det han kommer med, men hvis ikke det er av interesse for at de av oss som har kilder legger ut informasjonen på nettet er det bare å si ifra.

abe78

Tror en god del folk her inne er mer aktive og har flere kontakter i Brann enn mange av landets journalister. Brann er mer proff i dag enn for noen år siden så ikke like mye slipper ut, men litt av morro av å delta aktivt på forumet er at en får med seg en del som ikke nevnes i media eller som først kommer på trykk senere.
.og husk!

thesevs

Polens EM-spiss Marek Saganowski (29) står på Branns ønskeliste.

Brann-speider Harald Aabrekk har ikke sett polakken «live», men la merke til spissen i EM. Han har god kontroll på spissen når TV 2 Sporten ringer.

- Han spilte alene på topp for Polen i EM. Han er en sterk spiller, og et skikkelig arbeidsjern, forteller han.

- Minner om Winters
Både Robbie Winters og Trond Fredrik Ludvigsen forsvinner etter all sannsynlighet fra Brann etter sesongen, noe som gjør at Brann må hente inn erstattere. Aabrekk innrømmer at Saganowski har mange av de samme kvalitetene som skotten.

- Ja, han kan minne litt om Robbie Winters, bekrefter Aabrekk.

Brann har ikke vært i kontakt med verken Southampton eller Saganowski. Aabrekk ønsker ikke å si noe om det vil skje.

- Det får du ta med (red. anm. sportssjef) Roald Bruun Hanssen, er alt han vil si om saken.

http://tv2sporten.no/article2111119.ece
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nixon

EM-spiss trenger nødvendigvis ikke å være noen god attest. Vi hadde jo han fra Ham-Kam...
Rød makt på Hansa

thesevs

Tenkte faktisk det samme - litt redd for at dette er i samme kategori
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


tovatle

snart 30 år, 26 landskamper og 3 mål. tja...

Henki

Quote from: tovatle on August 04, 2008, 15:12:20 PM
snart 30 år, 26 landskamper og 3 mål. tja...


Bør vel være god nok grunn til å lete annensteds ja.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Ja, det er det. Føler at siden våre beste alternativer gikk i dass, letes det nå litt i vildens sky.
Det er ikke lovende at vi ser på en spiller som man har kun har sett i EM, og heller ikke overbeviste der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

August 04, 2008, 15:36:16 PM #1332 Last Edit: August 04, 2008, 15:39:04 PM by Falkman

Saganowski var jo en monsterhit i  Southampton for to sesonger siden..sist sesong gikk det betydelig tråere. en bra spiller, men jeg håper ikke han stå øverst på ønskelisten vår.

weirus

Når er det overgangsvinduet stenger??
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Xminator

August 04, 2008, 16:53:37 PM #1334 Last Edit: August 04, 2008, 16:55:21 PM by Xminator

Xminator

Quote from: weirus on August 04, 2008, 15:52:42 PM
Når er det overgangsvinduet stenger??


31. august. Viktigere er fristen for påmelding til 3. kvalikkrunde i CL, som vel er 7. august.

dudo

Enig med X, wiki-artikkelen er positiv i mine øyne, og gjør han samtidig dessverre ganske så uaktuell - igjen i mine øyne. Når det er sagt er ikke the Championship mitt sterkeste felt, og jeg aner ingenting om Sotons ambisjoner for året. Spill i Europa kan kanskje være mer fristende?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Bjørnar Holmvik er foresten bosmanspiller, så vil overraske meg om han ikke har vert diskutert på venstrebacken i Brann.

nummer9


nummer9

Har ikke lagt merke til Holmvik, men en spiller som er fast på Stabæk er vel kanskje lite lysten på å sitte på Branns benk og se Hanstveit beholde klippekortet sitt?

Ser vel uansett ut som om førstevelgeren i Oslo har valgt allerede? :P
http://fotball.bt.no/eliteserien/article114814.ece

Hvem har VIF på sin venstreback?

Falkman

Quote from: Xminator on August 04, 2008, 16:53:37 PM


vel, 3 mål på 30 kamper ( 16 fra start) forrige sesong, er jo  ikke særlig imponerende. føler han er på vei ned, ønsker meg en yngre spiss.

Doffen85

Vålerenga har spilt endel 4-4-2, ellers har Storbæk og Jepsen spilt der de gangen de har spilt med fire bak. Holmvik er vel 23 år tror jeg, så absolutt en spennende fremtidig back. Tror han er Vålerenga-fan, så stikker sikkert dit han også.

Baunebob

Lundekvam anbefaler Saganowski:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3700535.ece

"Men etter det BA erfarer, er spissen likevel ikke aktuell for å komme til Bergen"

Xminator

All den tid Hanstveit enda ikke har signert ny kontrakt bør enhver venstreback være høyaktuell.

Og jeg regner med at viktigste grunn til at Saganowski er uaktuell er at han har takket nei - eller Southampton takket nei. At Lundekvam anbefaler sier meg at dette hadde vert en forsterkning å stole på.

Man kunne jo falle for fristelsen og tro at siden han ikke er aktuell så har de andre spillere på vei inn. Slik markedet er nå tror jeg nok likevel de fortsatt er like langt fra en nysignering og at vi trygt kan se torsdagen komme og gå uten noen signering i nærheten av det vi kan kalle en Helstad-erstatter. Eller en "winters før 2007"- erstatter.

Belfort

Quote from: Xminator on August 04, 2008, 18:02:38 PM

Man kunne jo falle for fristelsen og tro at siden han ikke er aktuell så har de andre spillere på vei inn. Slik markedet er nå tror jeg nok likevel de fortsatt er like langt fra en nysignering og at vi trygt kan se torsdagen komme og gå uten noen signering i nærheten av det vi kan kalle en Helstad-erstatter. Eller en "winters før 2007"- erstatter.


Da sier det nesten seg selv at Bruun er ferdig i klubben ettersom han har solgt toppscoreren vår uten og få inn en erstatter. Vanligvis styrkes klubbene i overgangsvinduet men da er vi svekket. Da er det tilbake til byråkratiet for Brunn sin del

Doffen85

Føler at Brann er helt på bærtur her, tror neppe vi får inn noen som er like god eller bedre enn Helstad. Ender vel opp med en eller to middels spisser. RBH uttalte i et intervju at Helstad-saken ikke kunne vært løst annerledes. Hva med å gi han det han fortjenTE?

Holmvik bør også være aktuell. Ender vel med at Hanstveit takker nei til 2,7 mill i året nå, så må vi se etter ny venstreback etter sesongen også, de er det jo en hel haug av!

dark_ole

Noen som vet kem som spiller venstreback på det islandske landslaget?

osoerli

Kva med han australieren Nathan Burns som var på prøvespel under treningsleiren i Spania i vinter.  Var jo bare 19 år, hadde A-landskampar.  Burde jo ha eit visst potensiale.  Nokon som veit kor det vart av han?  Om me ikkje får tak i andre før overgangsvinduet-/påmeldingsfristen for  neste runde i champions league stenger?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Pulekenn

Brann kommer ikke til å få inn noen som er like god eller bedre enn Helstad, det bør jo alle forstå.
Markedet er jo tørt for spisser av en viss kvalitet. 15 mill for en skadeskutt spiller som ikke har prestert mer enn en halv sesong i en alder av 28 viser faktisk hvor tørt det er.

Erstattes må han uansett, det er det sure eplet. Frykter vi henter en overpriset Moldskred eller en ukjent rask og påståelig målfarlig spiss fra utlandet. Begge alternativ dømt til å mislykkes etter min mening.

men hva med å se på de vi har og heller bygge opp spillet etter dem? Jeg ser en klar forbedring i Demba Nyrén uten Helstad som makker. Det fungerte til godkjent da han kom inn mot HamKam sammen med Karadas. Han løp mer, og kikket mye mer enn ellers etter løsninger med smaken av gjennombrudd i.
Samtidig kan han (ja, han kan faktisk det!) holde på ballen og vente på løp fra kantene.

Jeg ville sagt til Bruuny: "Ikke stresskjøp en spiss vi kommer til å angre på ved sesongsslutt. Se på dem vi har og tenk heller nytt til neste sesong."
Den som har begge beina i bakken, står stille

Belfort

Quote from: osoerli on August 04, 2008, 21:17:22 PM
Kva med han australieren Nathan Burns som var på prøvespel under treningsleiren i Spania i vinter.  Var jo bare 19 år, hadde A-landskampar.  Burde jo ha eit visst potensiale.  Nokon som veit kor det vart av han?  Om me ikkje får tak i andre før overgangsvinduet-/påmeldingsfristen for  neste runde i champions league stenger?


Ble funnet for lett av Mjelde. Gikk heller til bakgårdsklubben AEK Athens
http://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Burns

Go Up