• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2011

Started by BBB-Tony, May 07, 2008, 14:10:56 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: kabelmann on March 17, 2010, 17:00:18 PMSpennende?


Spennende? Tja, erfaringsmessig blir jo dette aldri noe av. Så jeg gidder egentlig ikke å håpe på noe.

Jeg synes det er litt for mange prøvespillere rundt om som har vært linket til storklubber ute i Europa. Det viser seg vel ofte at de ikke engang er god nok for norsk fotball. Og det hjelper selvsagt ikke på at han av "ulike årsaker" ikke har spilt fotball på fire måneder og ikke er i form. Det er et dårlig utgangspunkt.

Så jeg er skeptisk!
Rød makt på Hansa

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: EPPY on March 17, 2010, 17:05:40 PM
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_6032634,00.html

Denne stopperen står uten klubb.. kunne det vært noe? for dyr?


Vil tru det blir for høg lønn ja. Kan nok sikkert gå til ein eller anna middels britisk klubb og tene nokre milioner ekstra... vil eg tru då.

Tom C

Ingen andre som reagerte på at fyren skal opp i retten 02 august, anklaget for å ha overfalt sin gravide søster? Og at det var sånn han pådro seg et langt knivsår i foten? Høres jo ut som han kanskje passer bedre ute på byen i Marbella sammen med Thomas Myhre...
Aldri mer Obos....

Hatleking

Få tak i Erlend Hovland!

Læreren

http://www.youtube.com/watch?v=i8S1lxNszR0

Her er en video hvor Robinho, Ronaldinho og Aaron Enrico dos Santos trikser.

Læreren

Quote from: Hatleking on March 17, 2010, 17:34:30 PM
Få tak i Erlend Hovland!


Du mener vel Even Hovland?

Bare til å drømme i vei. Gidder ikke bruke et halvt sekund å tenke tanken en gang.

Hovland kommer til å koste mye mer enn hva Brann er kapabel til å betale. Eneste klubbene i Norge som kan sikre seg Hovlands tjenester vil jeg tro er Molde og Rosenborg. Kanskje Viking...

Hatleking

Even ja, orsak. Sogndal er i ei lita pengekrise no trur eg, men det er vel større sjanse for Molde ja.

Læreren

Quote from: Hatleking on March 17, 2010, 17:38:24 PM
Even ja, orsak. Sogndal er i ei lita pengekrise no trur eg, men det er vel større sjanse for Molde ja.


Selv om Sogndal skulle være i pengekrise, noe nesten hele fotball-Norge er, tror jeg nok de kan få inn en fin slump med penger for Hovland.

At han var nære på å skrive kontrakt i Manchester United, og var på 2 prøvespill der i fotballpausen, sier sitt.

krakra


skuteviken



Hehe! Ja vi får se..
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

vekkreist

Her er en video av noen scoringer i 2009, ser ut som han har fart ..og litt til.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=pIV5r7CKM3c

Huff

Quote from: vekkreist on March 17, 2010, 20:09:24 PM
Her er en video av noen scoringer i 2009, ser ut som han har fart ..og litt til.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=pIV5r7CKM3c



Er han like rask som Lillejord sa hadde han vel vært norges nest raskeste mann om han hadde vært norsk, ser ut som han har fart med ball i tillegg. Ellers skorer han jo på to headinger, selv om han ikke akkurat fremstår som noen kraftspiss, og den første headingen mildt sagt er noe merkelige -dog imponerende- greier. Ut fra videoen ser dette ut som noe ala Klepp, men er han like god sopm Klepp sier jeg ja takk.

Gladrød

Han e jo like go' som meg jo.. løp og kjøp!

vekkreist

Lillejord sier til bt.no "Det er ikke først og fremst en spiss Brann ser etter, så det er ikke så veldig aktuelt. Men det er klart at om han snurrer rundt med alle, så kan det skje noe, sier Lillejord. "

Mulig han vet noe som vi ikke vet...men som vi får se snart.... hehe


krakra

At Brann heller vil ha en stopper enn en spiss er vel ikke akkurat noe vi andre ikke også vet?:)

abe78

March 17, 2010, 21:08:55 PM #12366 Last Edit: March 17, 2010, 21:14:22 PM by abe78
Om han er god bare omskolerer vi Huseklepp til midtforsvar! Ordner seg...
.og husk!

Huff

Quote from: abe78 on March 17, 2010, 21:08:55 PM
Om han er god bare omskolerer vi Huseklepp til midtforsvar! Ordner seg...


Evt omkolerer Gustav til kant/sentr.midtbane.

osoerli

100 metern på 10,3.
har ikke spilt fotball de fire siste månedene av forskjellige årsaker
har gått ned ni kilo siden han spilte
har vært innom brasilianske Flamengo, Arsenal (ungdomslaget), Ajax og Fulham.
tidligere linket mot storklubber som Inter og Barcelona.

He he he he he he, dette blir moro. og snart er det 1.april og greier.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking


kjegil

Hvordan klarte Brann å bli uvenn med Hardball? Forstår det rett og slett ikke...

Klaus_Brann

Det er vel ikke så vanskelig å forstå. Hardball ville at Brann skulle vise vilje til å satse litt mer positivt fremover, men når de ikke klarte å legge frem positive forslag for fremtiden, sa Hardball nei.

Hardball ville at Brann skulle drive fornuftig, det ville Brann og, men klarte ikke å overbevise de i forhold til å klare det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on March 17, 2010, 17:00:18 PM
24 år gammel brasilianer skal trene med Brann.

Spennende?


Absolutt. Han løper 100 m raksere enn jeg løper 60:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Er vel ikke den spillertypen vi trenger - MEN Huseklepp skal erstattes en gang han også. Da hadde det jo vert greit å ha en spiller klar...

Synd han ikke var 2 meter høy, med samme fart og teknikk, men da hadde han ikke fått problemer med arbeidstillatelsen i England for å si det slik...

Xminator

Og som en ekstra tanke, det er ikke umulig Lillejord fikk "økt tilgang for prøvespillere" inn i kontrakten til Huseklepp. Det er en måte å vise frem spillere for andre klubber selv om Brann ikke har penger...

Torvanger

March 18, 2010, 11:04:28 AM #12375 Last Edit: March 18, 2010, 11:06:29 AM by Torvanger
Er dette den godest Aron de snakker om?

http://www.youtube.com/watch?v=s41MFxUvVZo

http://www.youtube.com/watch?v=v_TFajZL0s8

Kan se slik ut, og hvis så er tilfelle har han en gudbenådet teknikk. Spørsmålet er hvor god han er på stor bane...

Hvis dette er ham, er det bare å si lauf und kauf:

http://www.youtube.com/watch?v=Fy-ECY2zva0&feature=related

Gulløl

March 18, 2010, 11:53:29 AM #12376 Last Edit: March 18, 2010, 12:09:14 PM by Gulløl
Quote from: kabelmann on March 17, 2010, 17:00:18 PM
24 år gammel brasilianer skal trene med Brann.

Spennende?


Dette kan være et soleklart Idar Vollvik prosjekt. Han er klar for å kaste inn noen millioner i en norsk eliteserieklubb når han har funnet et passende prosjekt. Her kan han og Ludo få masse oppmerksomhet ved å få en av verdens beste fotballteknikere til Brann.

Men er litt bekymret siden Aaron Enrico ikke har trent på 4 måneder og dermed sikkert har kondisjon som en middels bataljonenmedlem. Tar dermed 3 - 4 måneder å få det fysiske på plass. De 9 kg med lavere vekt er garantert ikke mindre fett men mindre muskler. Kan bli den nye pingleklepp ;). Men kan sikkert fungere greit som superinnbytter i første omgang og komme inn de siste 15 - 20 minuttene. Og er han så gudbenådet tekniker som youtube videoene viser kan han fort trekke snitt publikums tilstrømmingen opp med 1000 ++ tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Gulløl on March 18, 2010, 11:53:29 AM
Quote from: kabelmann on March 17, 2010, 17:00:18 PM
24 år gammel brasilianer skal trene med Brann.

Spennende?


Dette kan være et soleklart Idar Vollvik prosjekt. Han er klar for å kaste inn noen millioner i en norsk eliteserieklubb når han har funnet et passende prosjekt. Her kan han og Ludo få masse oppmerksomhet ved å få en av verdens beste fotballteknikere til Brann.

Men er litt bekymret siden Aaron Enrico ikke har trent på 4 måneder og dermed sikkert har kondisjon som en middels bataljonenmedlem. Tar dermed 3 - 4 måneder å få det fysiske på plass. De 9 kg med lavere vekt er garantert ikke mindre fett men mindre muskler. Kan bli den nye pingleklepp ;). Men kan sikkert fungere greit som superinnbytter i første omgang og komme inn de siste 15 - 20 minuttene. Og er han så gudbenådet tekniker som youtube videoene viser kan han fort trekke snitt publikums tilstrømmingen opp med 1000 ++ tilskuere.


Enig i siste talers vuderinger.

Huff

Som en eller annen klok person her inne påpekte er det totalt urealistisk at Vollvik går inn i Brann da vi allerede sponses av en av hans konkurrenter; Chess. Faktisk tror jeg det ville vært uaktuellt for ledelsen å inngå et samarbeid med Vollvik om han skulle tilby seg å hente en spiller til oss, pga sponsorsituasjonen. Dahl har eksempelvsi uttalt at vi ikke kan ha en Dnb-tribune da SPV er hovedsponsor etc.

Skal vi få penger utenfra bør Brann vurdere å kontakte større bedrifter i Bergensområdet (Auto 23 el lign), samt lokale pengesterke privatpersoner, jfr Tromsøs store helt. Dette gjøres selvsagt etter vi har fått nei fra Hardball.

Ellers tviler jeg meeeget sterkt på at dette blir noe av, når pengekranen var stengt ift Korschmar er den nok stengt nå også.

DangerousDan

March 18, 2010, 12:36:41 PM #12379 Last Edit: March 18, 2010, 14:04:23 PM by DangerousDan

Klaus_Brann

Det virker som agentene er sultne på å selge han i alle fall. En som kaller seg top scout og har flere videoer med han, er inne og kommenterer hvor god han er, på andre videoer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

March 18, 2010, 13:27:30 PM #12381 Last Edit: March 18, 2010, 13:46:04 PM by monzilla
Han er jo som vanlig ute på ville veier. Det at han legger til "evne og vilje" bak penger gjør det ikke noe enklere for brann å skaffe penger til spillerkjøp.

Davy er svært god på retorikk. Ved hjelp av det kamuflerer han at han strengt talt ikke har snøring. Han blir avkledd på dette gang på gang i de fleste sammenhenger.

Torvanger

Wathne er best når han får mulighet til å kritisere, veldig sjelden det kommer noe annet fra det holdet når det gjelder Brann.

Nixon

Quote from: Gulløl on March 18, 2010, 11:53:29 AMMen er litt bekymret siden Aaron Enrico ikke har trent på 4 måneder og dermed sikkert har kondisjon som en middels bataljonenmedlem.


Ja, han klarte i alle fall ikke mer av dagens trening enn oppvarmingen før han måtte kaste inn håndkleet...
Rød makt på Hansa

Super Hasund

E denne spilleren bare en luremus eller kan vi virkelig håpe han slår til?
Må ærlig talt si at eg har aldri hørt om denne spilleren før
La Folket Synge

*Feltz*

Gulløl

March 18, 2010, 15:09:15 PM #12385 Last Edit: March 18, 2010, 15:22:14 PM by Gulløl
Joda. Hentet fra Brann.no:

"Etter at oppvarmingen på torsdagens økt på Nymark var over måtte Enrico gå av grunnet smerter i ryggen som sannsynligvis skyldes en kombinasjon av uvant underlag og at det er lenge siden angriperen har vært i aksjon."

Akkurat som de fleste av oss her på forumet ville følt oss i ryggen etter å ha deltatt på en oppvarming med Brann ;) ;D

Denne karen må nok bygges fysisk opp fra nullpunktet, holder sikkert med noen korte spaserturer rundt stadion den første uken. Andre uken kan han prøve å gå opp og ned fra gratishaugen noen ganger. Tredje uken klarer han sikkert å fullføre en oppvarming for Brann. Spørs om Brann gidder å være med på et slikt opplegg. Kan aldri tenke meg at han blir kampklar for 90 minutter før i juni-juli. Kanskje som innbytter med korte innhopp i mai. Er 99 % på at det blir goodbye fra Brann sin side en av de nærmeste dagene. Synd for det hadde vært artig å sett han i kamp for Brann der han trikser med ballen fra 16 meteren til 5 meteren og deretter header ballen inn i vinkelen fremfor Hansa :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TCAC

Brasilianeren er tydeligvis ikke interessant for Brann i det hele tatt er inntrykket jeg sitter igjen med fra uttalelsene til Lillejord og RBH. Vi er bare en gratis restitusjonsanstalt for ham.

gitarbroiler

Koster ingenting å ha en spiller på trening, og skulle han vise seg å være litt spennende så koster det heller ingenting å prøve han i interne treningskamper. Kanskje han kan spille litt for løv-han om han er god nok for å få litt kondis?

TCAC

Nei, for all del, har ikke noe imot at han får være med å leke med våre spillere. Poenget var at her er sjansen omtrent null for at dette er en fremtidig Brannspiller.

krakra

Han rakk såvidt å få emd seg oppvarmingen før han måtte gi seg i dag.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: TCAC on March 18, 2010, 15:26:43 PM
Brasilianeren er tydeligvis ikke interessant for Brann i det hele tatt er inntrykket jeg sitter igjen med fra uttalelsene til Lillejord og RBH. Vi er bare en gratis restitusjonsanstalt for ham.


Ja, sånn virket det på meg og. Latterlig opplegg i så fall.
Betaler vi oppholdet hans på hotell mens vi venter på at han skal spille seg opp i form? Håpløst.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 18, 2010, 16:57:40 PMBetaler vi oppholdet hans på hotell mens vi venter på at han skal spille seg opp i form? Håpløst.


Forhåpentligvis ikke siden det er agenten som har han på besøk her i byen. Det er slik jeg leser saken i alle fall. Og da er det helt greit etter min mening at han får trene noen økter med Brann. Trenerteamet vil jo fort se om dette har noe for seg eller ikke, slik at han skal nok trene ukesvis med Brann for å komme i form dersom Brann finner ut at de uansett ikke er interessert.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 18, 2010, 17:25:43 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 18, 2010, 16:57:40 PMBetaler vi oppholdet hans på hotell mens vi venter på at han skal spille seg opp i form? Håpløst.


Forhåpentligvis ikke siden det er agenten som har han på besøk her i byen. Det er slik jeg leser saken i alle fall. Og da er det helt greit etter min mening at han får trene noen økter med Brann. Trenerteamet vil jo fort se om dette har noe for seg eller ikke, slik at han skal nok trene ukesvis med Brann for å komme i form dersom Brann finner ut at de uansett ikke er interessert.


Forsåvidt ang. oppholdet, men som Roald sier skal han "bruke" oss, og det vi har av fasiliteter, og det stusser jeg litt på når det på Lillejord virket veldig lite sannsynlig at han kom til å spille for Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

March 18, 2010, 18:51:09 PM #12394 Last Edit: March 18, 2010, 19:02:35 PM by Gulløl
Han skal få bruke det medisinske apparatet til Brann også ser jeg i forbindelse med ryggproblemene. Hva som skiller dette fra et vanlig prøvespill er vanskelig å se. Det som Brann sin ledelse prøver å pakke inn er nok  at:

--Vi har en aktuell spiller som har vist seg fantastisk på youtube, men vi mangler finansiering. Er han like fantastisk i virkeligheten som på youtube order det seg vel med med en eller annen måte å finansiere han.

Skulle han vært her på et "skikkelig prøvespill" så måtte vel Brann bekrefte at de klarer å finansiere han om han innfrir forventningene.

Vi husker vel sist Brann hadde en "skikkelig prøvespiller" i Zsolt Korcsmár der Brann ville ha spilleren men det ble oppdaget etter prøvespillet at Brann slett ikke hadde muligheter å finansiere han.

RBH kjører nå en smartere linje i forhold til omgivelsene og satser nå på prøvespillere som utad ikke er prøvespillere. Lar vi oss lure: NEI  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Nå er jo spilleren kontraktsløs så jeg tviler på at det vil være noe voldsomt problem å finansiere ham, selv om han selvfølgelig skal ha lønn. Jeg tror heller RBH vil unngå å måtte forklare seg når spilleren viser seg å ikke holde mål i det hele tatt.

Kjell249

Er det bare meg som synes han ikke overbeviser så mye i disse youtube videoene? Ser jo ut som han spiller i 8 div. Putter du en ok 4 div spiller i 8 div i norge så hadde han også kunne laget noen heftige skrytevideoer...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Det skal uansett mye mer til enn god teknikk for å lykkes i norsk fotball. Historien er full av teknikere fra varmere strøk som enten ikke fikk kontrakt eller som floppet. Men det kan være positivt at Fulham var interessert, uten at vi helt vet hvor reelt det var. Slike klubber har gjerne mange spillere på blokken.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: Gulløl on March 18, 2010, 18:51:09 PM
RBH kjører nå en smartere linje i forhold til omgivelsene og satser nå på prøvespillere som utad ikke er prøvespillere. Lar vi oss lure: NEI  ;D


Hva hvis agenten og spilleren kjører en enda smartere linje. Hva hvis agenten er støttespiller for spilleren som ikke engang er en fotballspiller, men en skuespiller som oppfører seg som en prøvespiller som utad ikke er prøvespiller?
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

haak

Rbnett.no antyder en pris på Even Hovland på 3-4 mill.
Det viser bare hvor handlingslammet Brann er for øyeblikket.
Må jo som DW poengterer være et åpenbart Hardball prosjekt.

Go Up