• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Før kampen: Viking-Brann, 25.05 kl 20:00

Started by dudo, May 05, 2008, 21:35:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

May 05, 2008, 21:35:12 PM Last Edit: May 17, 2008, 13:56:54 PM by Stian
Det er kanskje i overkant tidlig med en kamptråd allerede nå, men den første nyheten er ihvertfall kommet: Ijeh kommer ikke til å spille: http://fotball.bt.no/eliteserien/article106949.ece

Kan ikke trene eller spille kamper på flere uker pga lysken. Godt nytt, Ijeh er en langt bedre spiss enn denne Velicka som har spilt for dem de siste kampene.

De som risikerer karantene ved gule kort i neste runde er Karadas og Gylfi hos oss, og Soma og Samuelsen hos dem.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Nå er det enda lenge til kampen mot Viking, så om Ijeh kan spille den eller ikke er ikke godt å si. Men la oss håpe at han ikke kommer seg raskere enn antatt! Deler synet med deg om at Velicka ikke er en så målfarlig spiss som Ijeh. Når det gjelder karantenene, så tror jeg Viking vil lide mer enn oss om de får de nevnte spillerene suspendert fra denne kampen. Vi klarer oss greit uten Gylfi, litt verre om vi mister Azar. Men la oss håpe at vi kan stille med de beste vi har både på banen og på innbytterbenken til denne kampen. Det trenger vi...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Joda, det er tre uker til, men når MR-bildene sier at han ikke kan trene på "flere uker", så regner jeg han som uaktuell - særlig siden det gjelder lysken. Det gjør meg heller ingenting om de nevnte Viking-spillerene må stå over, selv om Soma bare har vært en skygge av seg selv hittil.

Abelsson er vel fortsatt skadet, og de må såvidt jeg kan skjønne i så tilfelle stille med Horn og Steenslid?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Blir nok en av de to du nevner som må inn da. Soma har underprestert hittil i år, men han er en mann som plutselig finner godfølelsen forran en kamp. Vi vet hvor god Soma er på sitt beste, så å slippe han gjør ingenting! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Steenslid er uansett fast, så det blir nok Horn som må inn. Muligens Ross, om han blir frisk igjen.

Mod: Gidder dere endre tittelen eller?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Som vanlig blir dette en av sesongens tøffeste bortekamper, så satser på at vi får med oss 3 poeng og en god opplevelse mot VIF 16. mai så selvtilliten øker og vi tør å angripe.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Man kan jo også håpe Molde får med seg et resultat 16. mai, sånn at kanskje hjemme-selvsikkerheten deres får seg en trøkk. Ikke at det kommer til å spille noen rolle, vi kommer sikkert vane tro til å opptre som aspeløv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Etter det jeg har sett av Viking de siste to kampene, så er de litt seine med å komme i gang. Slipper inn 3 mål hjemme mot Enga, for så å eie hele kampen og i dag slipper de inn 2 mål mot LSK i starten. Noe vi bør utnytte...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Viking har ikke overbevist meg i det hele tatt med unntak av 2. omgang mot VIF. Da var de til gjengjeld voldsomt gode.

De hadde tur som vant mot Brann, og om dommeren hadde gjort jobben sin ville det mest sannsynlig blitt poengdeling hjemme mot AaFK. Til gjengjeld spilte de en meget god forsvarskamp i Tromsø.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Mot Brann? Ikke Godset-kampen du sikter til?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Haha, selvsagt er det det. Tenkte på at vi var uheldig som IKKE vant, og så ble det bare feil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

thesevs

Oppvask i Stavanger:
http://www.rogalandsavis.no/sport/viking/article3519384.ece

Det blir vel lagt ned kjempeinnsats når vi kommer....jadda! Da er plutselig Viking i storform igjen og skal storspille.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Nah, de skal spille 16-maikampen først. Vinner sikkert den og er verdensmestre igjen...

Andsto

Røsler så rødt mot molde og må vel holde seg på tribunen mot brann..spiller kanskje ikke all verdens rolle, men det er ihvertfall ikke en ulempe.

abe78

Bør vi ikke rette overskriften til Viking - Brann?
.og husk!

HansaInferno

Gleder meg til denne. Tipper 6-0 til Viking, men turen blir ihvertfall bra nok.
Breiflabben, baby!

Hansakongen

Quote from: HansaInferno on May 18, 2008, 13:08:21 PM
Gleder meg til denne. Tipper 6-0 til Viking, men turen blir ihvertfall bra nok.


Hvorfor være så negativ og tro brann taper 6-0, så vidt jeg husker så er det ikke så mange årene siden brann vant 6-2 i stavanger er vel riktig nok 7-8 år siden da men. Har en vis følgelse for at brann holder tett denne kampen også å vinner 1 eller 2-0. En ting som er sikkert og vist kampen på tribunen blir i allefall vunnet av den røde arme vist vi kan kalle det for det når man reiser land og strand her i norge.

Noen som vet ca når man ankommer stavanger i og med at båten går kl 12 fra byn så bruker den aldri 8 timer til stavanger uansett. Med normal fart skal vi være i stavanger i mellom 1700-1730 tiden ca. eller kommer båten til å gå roligere til stavanger enn tilbake til bergen igjen på kvelden/natten?

Gepard

Er jo egentlig en skandale at alle vet hvordan denne kampen kommer til å gå. Hvorfor har ikke vi mer tro på laget Mjelde?

En skam det man har prestert i Stavanger de siste årene, og det triste er at man ikke klarer å se at vårt trenerteam skal kunne komme opp med noen smarte mottrekk taktisk sett.  Det er egentlig litt skuffende å vite at om motstanderlag er mer tent enn oss, ja da blir vi overhøvlet.

Nå synes jeg det er på tide at man bryter noen barrierer, får til en taktisk god kamp, som ikke kun innebærer å stable 10 mann inn i egen sekstenmeter. Vif beviste at man kan dra til en fryktet bortebane og gjøre annet enn å forsvare seg, de spilte meget offensivt og lykkes svært godt mot oss. Men jeg ser ikke Mjelde og co komme opp med en lignende plan dessverre..

For det er slik det kommer til å bli mot Viking, siden den defensive taktikken fungerte "så bra" mot Til. Og den samme taktikken kommer til å skaffe oss kjempeproblemer mot Viking. Her snakker vi totalkollaps når de første målene har rennt inn. Defensiv og kompakt er selvmord i Stavanger !

Men har som sagt liten tro på at trenerteamet legger en god nok slagplan i en så vanskelig bortekamp, derfor blir kamptips :

5-1 til viking, etter komplett rundspilling, og utvisning på Siggi i 40 min, etter at viking har gått opp til 3-0 og Mjelde ser seg "nødt" til å angripe mer, men da møter man jo selvsagt et vikinglag som kan ligge dypt å kontre oss i senk.

HansaInferno

Quote from: Hansakongen on May 18, 2008, 13:47:29 PM
Quote from: HansaInferno on May 18, 2008, 13:08:21 PM
Gleder meg til denne. Tipper 6-0 til Viking, men turen blir ihvertfall bra nok.


Hvorfor være så negativ og tro brann taper 6-0, så vidt jeg husker så er det ikke så mange årene siden brann vant 6-2 i stavanger er vel riktig nok 7-8 år siden da men. Har en vis følgelse for at brann holder tett denne kampen også å vinner 1 eller 2-0. En ting som er sikkert og vist kampen på tribunen blir i allefall vunnet av den røde arme vist vi kan kalle det for det når man reiser land og strand her i norge.

Noen som vet ca når man ankommer stavanger i og med at båten går kl 12 fra byn så bruker den aldri 8 timer til stavanger uansett. Med normal fart skal vi være i stavanger i mellom 1700-1730 tiden ca. eller kommer båten til å gå roligere til stavanger enn tilbake til bergen igjen på kvelden/natten?


Grunnen til at jeg er negativ er jo på grunn av at Brann har vist til tider veldig gårlig form i år. Det ser ut til at det har blitt bedre nåe, men jeg er ikke optimist. Kantene må rett og slett gå i seg selv og skjerpe seg noe voldsomt.

hva som skjedde for 8 år siden betyr ikke så mye lengre. Jeg husker godt serien + cupen i fjor, og jeg ser ingen grunn til at vi skal gjøre det noe særlig bedre i år. Viking har grepet på oss, og vi må jobbe knallhardt i tillegg til å ha en god plan/takitkk mot siddispakket.

Jeg har tatt båten 2 ganger, og om det er rutebåt så er det verdens største melkerute. Kjøring er langt bedre, det tar bare rundt 4 timer, og koster vel også langt mindre totalt sett.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Pitår Idjei spiller jo ikke, så da er det vel håp om at det går bedre denne gangen... Men i utgangspunktet vil jeg være fornøyd med uavgjort i Stavanger.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg var med på båtturen i fjor, og bortsett fra en litt slitsom hjemtur, var det en super tur. Nydelig vær, god stemning både på turen, under kampen og etter kampen, selv om vi hadde tapt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

De har jo denne U21-stjernen Martin Fillo som har scoret en gang eller to. I tillegg har de Andrius Velička fra litauen... de har ikke vært skrekkinngytende hittil, men det ville jo vært typisk om de fikk utløsning(!) foran mål i denne kampen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Jay Tee

hei. eg har tenkt meg nedove til denne kampen. tenker og kjøre, men ser ut til at eg kansje må kjøre alene.. noen som har tenkt seg nedover og trenger skyss.. og e villig til og dele regningen??
e og plass hjem igjen..
send en personli melding
eia brann

anki86

No ska vi ut å holde jævel på ny!

Nixon

Det var vel bare det som manglet. Og det passer jo særdeles dårlig fordi da må Gylfi stå over mot Molde når Jaiteh er vekke på landslagssamling.
Rød makt på Hansa

dudo

Er du sikker på det? Følger ikke karantenene rundene, og ikke nødvendigvis kronologisk kamprekkefølge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

I reglementet står det at Soning skal alltid finne sted i førstkommende seriekamp, så jeg regner med at det er snakk om neste kamp som blir spilt.
Rød makt på Hansa

Caranthir

Det var jo fare for at 16.maikampen ble avlyst også...
Det ordner seg, håper jeg.. Skal nedover så det bør ordne seg...
Mitt <3 står i Brann...

dudo

Hm ... Jeg mener å huske det var en situasjon en eller annen gang som tilsa noe annet. Kan man få det vagere? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Hva om det ikke ordner seg da? Det er vel viking sitt ansvar, er det ikke? Eller blir kampen utsatt? Viss ikke kan jo det bli 3 gratis poeng til Brann:). Selvfølgelig veldig lite sannsynlig, men i teorien er det jo Viking sitt ansvar, de er jo tross alt arrangement ansvarlig. Lurer på hva reglene sier om dette. Brann stiller jo, men om hjemmelaget ikke har bane å stille med er jo det deres problem.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

tr0Ndemann

Er vel ikke Viking sitt problem at politiet streiker? De må selvfølgelig ordne med en kamp en annen dato. Er nå bare hva jeg tror uansett, er ikke sikker.

Det var jo snakk om at 16. mai kampen skulle avlyses grunnet mangel på politifolk - hadde det da vært Sportsklubbens ansvar?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

dudo

Hoho, serien avgjort pga politistreik - det hadde gjort seg! ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Red Rabitt

Quote from: dudo on May 20, 2008, 14:43:58 PM
Hoho, serien avgjort pga politistreik - det hadde gjort seg! ;-p


Det hadde vært nydelig å vinne serien foran viking med de poengene då ja:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Yngve

Quote from: anki86 on May 20, 2008, 13:20:16 PM
Kampen er i fare for å bli avlyst grunnet politistreik i Rogaland!!!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3551937.ece


Likte særleg godt dette utdraget frå artikkelen:
QuoteIfølge Rogalands Avis er det mye som tyder på at arbeidet opp mot narkotikakriminalitet vil ligge tilnærmet brakk under en eventuell streik.

Dermed blir neppe det tradisjonelle vestlandsderbyet mellom Viking og Brann prioritert.

BBB-Tony

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article1924737.ece

Om kampen ikke blir avlyst, så må Rösler stå over mot oss. Han er ilagt 1 kamps karantene. Det er forresten Engas Thomassen også.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Christoball

Quote from: Red Rabitt on May 20, 2008, 14:37:36 PM
Hva om det ikke ordner seg da? Det er vel viking sitt ansvar, er det ikke? Eller blir kampen utsatt? Viss ikke kan jo det bli 3 gratis poeng til Brann:). Selvfølgelig veldig lite sannsynlig, men i teorien er det jo Viking sitt ansvar, de er jo tross alt arrangement ansvarlig. Lurer på hva reglene sier om dette. Brann stiller jo, men om hjemmelaget ikke har bane å stille med er jo det deres problem.

de kan vel spille kampen for tomme tribuner?

brann02

Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


De fleste samles vel på båten ned.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

brann02

Quote from: thesevs on May 21, 2008, 00:19:08 AM
Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


De fleste samles vel på båten ned.


Må vel for faen gå ann å svare seriøst

BBB-Tony

Quote from: brann02 on May 21, 2008, 08:47:27 AM
Quote from: thesevs on May 21, 2008, 00:19:08 AM
Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


De fleste samles vel på båten ned.


Må vel for faen gå ann å svare seriøst


Jeg vil tro båten blir puben i denne anledningen for de som reiser organisert med BBB hvertfall?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Jeg må si jeg er meget skreptisk til programmet fremover. Tror vi skal være meget fornøyd om vi fremdeles bare ligger seks poeng bak Stabæk før ferien.

Brann skal før ferien møte Viking (b), Molde (h) og RBK (b). Tør ikke forvente mer enn tre poeng tilsammen på disse tre kampene, og strengt tatt vil vel mer enn fem poeng være noe bortimot sensasjonelt. Bra uttelling vil 5 poeng være uansett.

Så kan vi se på Stabæks program. De skal møte AaFK (h), FFK (b) og Godset (b). Det kan fort bli tre seire til dem. Men mindre enn fem poeng tar de neppe på disse tre kampene. Syv poeng kan fort bli en realitet.

Med andre ord: Det er godt mulig at Stabæk leder med 10 poeng på oss før ferien. Da tror jeg det løpet er så og si kjørt. Stabæk kan selvsagt få en nedtur, men vi må jo samtidig få enn innspurt à la RBK 2006. Det siste tror jeg er veldig lite sannsynlig...

Legg ned hele klubben!

vebo

Quote from: brann02 on May 21, 2008, 08:47:27 AM
Quote from: thesevs on May 21, 2008, 00:19:08 AM
Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


De fleste samles vel på båten ned.


Må vel for faen gå ann å svare seriøst


Det er for faen seriøst! Båten går vel som vanlig rett til stadion?
Tiocfaidh ár lá

anita

Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


Brannsupportere som er bosatt i Stavanger-området pleier å samles på Champs, så der er det vel en mulighet for å treffe andre brannsupportere vil jeg tro...

BBB-Tony

Quote from: vebo on May 21, 2008, 09:17:28 AM
Quote from: brann02 on May 21, 2008, 08:47:27 AM
Quote from: thesevs on May 21, 2008, 00:19:08 AM
Quote from: brann02 on May 20, 2008, 22:28:35 PM
Hvilke pub i Stavanger samles en på før kampen?


De fleste samles vel på båten ned.


Må vel for faen gå ann å svare seriøst


Det er for faen seriøst! Båten går vel som vanlig rett til stadion?


Båten går rett til stadion, også i år!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2008, 09:04:11 AM
Jeg må si jeg er meget skreptisk til programmet fremover. Tror vi skal være meget fornøyd om vi fremdeles bare ligger seks poeng bak Stabæk før ferien.

Brann skal før ferien møte Viking (b), Molde (h) og RBK (b). Tør ikke forvente mer enn tre poeng tilsammen på disse tre kampene, og strengt tatt vil vel mer enn fem poeng være noe bortimot sensasjonelt. Bra uttelling vil 5 poeng være uansett.

Så kan vi se på Stabæks program. De skal møte AaFK (h), FFK (b) og Godset (b). Det kan fort bli tre seire til dem. Men mindre enn fem poeng tar de neppe på disse tre kampene. Syv poeng kan fort bli en realitet.

Med andre ord: Det er godt mulig at Stabæk leder med 10 poeng på oss før ferien. Da tror jeg det løpet er så og si kjørt. Stabæk kan selvsagt få en nedtur, men vi må jo samtidig få enn innspurt à la RBK 2006. Det siste tror jeg er veldig lite sannsynlig...




Kan fort skje det du sier der Krøvel, men samtidig tror jeg vi kommer til å se ett helt annet Brann-lag i tiden fremover. Spes. på høstsesongen OM vi unngår skader i så stor grad som hittil i år. Stabæk har fortsatt ikke god nok bredde i klubben, men det har vi. Det kommer vi til å tjene på utover sesongen. Det er klart at Somen forlater klubben i sommer og det er høyst usikkert at Annan blir i klubben. Hva har de da på midtbanen? De har hvertfall ikke en komplett sentral midtbane som tåler slitasje. Jeg tviler på at den sentrale midtbanen til Stabæk holder nivået gjennom hele sesongen om Annan også forsvinner. Og det er ikke bare å gå ut å kjøpe inn en like god spiller. Det har ikke Stabæk nok penger til. Og hvertfall ikke når den spilleren skal være Norsk! Klarer vi å holde følge noen lunde frem til ferien, så tror jeg vi han er sjanse. Men det blir selvsagt tøft...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on May 21, 2008, 09:04:11 AM
Jeg må si jeg er meget skreptisk til programmet fremover. Tror vi skal være meget fornøyd om vi fremdeles bare ligger seks poeng bak Stabæk før ferien.

Brann skal før ferien møte Viking (b), Molde (h) og RBK (b). Tør ikke forvente mer enn tre poeng tilsammen på disse tre kampene, og strengt tatt vil vel mer enn fem poeng være noe bortimot sensasjonelt. Bra uttelling vil 5 poeng være uansett.

Så kan vi se på Stabæks program. De skal møte AaFK (h), FFK (b) og Godset (b). Det kan fort bli tre seire til dem. Men mindre enn fem poeng tar de neppe på disse tre kampene. Syv poeng kan fort bli en realitet.

Med andre ord: Det er godt mulig at Stabæk leder med 10 poeng på oss før ferien. Da tror jeg det løpet er så og si kjørt. Stabæk kan selvsagt få en nedtur, men vi må jo samtidig få enn innspurt à la RBK 2006. Det siste tror jeg er veldig lite sannsynlig...


Jeg tror paradoksalt nok at det er større sjanse for at vi tar 6 enn 5 poeng de neste 3 kampene. Aldri om vi klarer å unngå tap, med 2 så tøffe bortekamper. Er sef enda større sjanse for bare 3 poeng. Men vi har alltid mulighet til å være heldig å ta seier i en av bortekampene, og ser det som RELATIVT sikkert at vi vinner hjemme mot Molde, hvis det går ann å si noe sånt om Brann.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jay Tee

ingen som muligens trenger skyss en vei? eller 2?? tenker og kjøre lørdag rundt 2..
eia brann

krøvel vellevold

Får vi refundert det vi har betalt for båtturen hvis det ikke blir kamp? Eller skal båtselskapet ha betaling for båtleien uansett hvis vi avbestiller så sent?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Da var kampen utsolgt. Det er vel første kampen deres som selger såpass, så sier litt om lillebror/storebrormentaliteten

Go Up