• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Champions League

Started by krøvel vellevold, May 02, 2008, 12:12:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ferguson

Hvis vi ryker i 3 kval til CL blir vi seedet i 1 runde av Uefaen? Har vi god nok koeffisient til det?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Quote from: Ferguson on July 15, 2008, 08:50:17 AM
Hvis vi ryker i 3 kval til CL blir vi seedet i 1 runde av Uefaen? Har vi god nok koeffisient til det?


Nei.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Llanelli - Ventspils begynner kl 19:35.

Kampen kan kaaanskje følges direkte her, men jeg tviler pga internasjonale senderettigheter.
http://www.s4c.co.uk/e_watch.shtml

Gubrask

Quote from: Ricky on July 15, 2008, 18:15:45 PM
Llanelli - Ventspils begynner kl 19:35.

Kampen kan kaaanskje følges direkte her, men jeg tviler pga internasjonale senderettigheter.
http://www.s4c.co.uk/e_watch.shtml


Er dette første eller andre kampen?

Ricky


Ricky

1-0 Llanelli etter et hjørnespark

krøvel vellevold

July 15, 2008, 18:58:52 PM #257 Last Edit: July 15, 2008, 19:03:01 PM by krøvel vellevold
Herregud for et språk kommentatoren snakker på Llanelli - Ventspils! Må si walisisk høres ut som en blanding av nederlandsk og hebraisk. Og publikum har trommer...
Legg ned hele klubben!

telge

Quote from: krøvel vellevold on July 15, 2008, 18:58:52 PM
Herregud for et språk kommentatoren snakker på Llanelli - Ventspils! Må si walisisk høres ut som en blanding av nederlandsk og hebraisk. Og publikum har trommer...


Hehe, ja det var litt av et språk:) Høres ikke mye ut som engelsk ihvertfall:)

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on July 15, 2008, 18:48:38 PM
1-0 Llanelli etter et hjørnespark


Var det ikke et kast da?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Feeden der funker som bare det den :) Var vel 1-0 på ett langt innkast. At de har en som kaster langt bør Brann bite seg merke i. Om Llanelli faktisk er i nærheten eller slår Ventspils så er det jo en drømmesituasjon for oss...

Ricky

Jo, det var visst et Peddi-kast inn på bakerste. Får skylde på at jeg ikke er så stødig i walisisk ;)

Danny

Han som kaster langt har faktisk verdensrekorden. 41 m tror jeg det var rekordkastet hans var på, selvfølgelig satt i hans yngre dager.

Danny

Hans bærer forresten navnet Andy Legg, og han er høyreback, 42 år gammel.

krøvel vellevold

July 15, 2008, 20:29:25 PM #264 Last Edit: July 15, 2008, 20:32:22 PM by krøvel vellevold
Og Llanelli vant. Må kalles en overraskelse!

Jeg fulgte kampen med kun et halvt øye, men jeg fikk ikke inntrykk av at seieren var flaks eller noe ufortjent. Hvis dette er representativt for Ventspils' nivå, så tror jeg ikke vi skal frykte noen av våre potensielle motstandere. Nå kan man selvsagt si at hvis Llanelli er like gode som Ventspils, så må jo Llanelli være relativt bra. Men jeg nekter å tro at et walisisk lag vil kunne slå ut Brann.

Ingen grunn til å bestille reise til Riga enda.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on July 15, 2008, 22:35:49 PM


Jeg tror at et lag midt på treet i 1.div i Sverige (sånn ca nr 20 totalt i landet) er vel så bra som lag nr 1 i den walisiske serien. De er jo ikke engang nr 1 i Wales, for det er jo klubber som Cardiff og Swansea.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg bare påpekte at det fort kan skje igjen, men jeg håper og regner med at Brann har forstått at man ikke bør ta så altfor lett på smålag som dette, selv om de jobber som rørlegger i tillegg til å spille fotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6621&brann=8e98cd4e32a9428d7cebf583d9c71a22

Ganske så irriterendes at det ikke ble mer avgjort i går hvem som går videre. Men spionene til Brann regner med at Ventspils skal klare jobben. Så skal vi se hvem som har mest baller og bestiller tur først?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ricky

Ventspils møtte jo walisisk motstand i fjor også, og gikk videre på bortemål (4-4). Så dette er nok langt fra avgjort ennå.

Vizitery

4 - 0 med 12 minutter igjen så nå er det nok sikkert at det blir Ventspils

krøvel vellevold

Ja da ble det 4-0 og Latvia på oss. Folk kan reise m Air Baltic t/r for ca 2800. Det blir ikke avgjort før i morgen om kampen går tirsdag el onsdag.
Legg ned hele klubben!

mobli

Trodde det allerede var fastsatt at vi spiller hjemme tirsdag, og borte på onsdag uken etter:
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6605

BBB-Tony

July 22, 2008, 19:46:57 PM #273 Last Edit: July 22, 2008, 19:53:51 PM by tonynord
Hjemmekamp tirsdag 29. juli. Returkampen spilles i Riga onsdag 6. august.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ferguson

Med all respekt for ventspils men vi bør gå greit videre. Vi bør stille med toppet lag i begge kampene for å vise at vi tar det på alvor. Ventspils kampene er sesongens viktigste kamp. Ryke ut no vil være en skandale.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

Quote from: tonynord on July 22, 2008, 19:46:57 PM
Hjemmekamp tirsdag 29. juli. Returkampen spilles i Riga onsdag 6. august.


Det er ikke sikkert at bortekampen spiller i Riga.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ulset

Hvorfor må jeg betale 150 kroner for å få min faste plass, mens 1000 stykk uten patoutkort får gratisbilletter + at andre folk for kjøpe for usle 30 kroner?
Skandale?

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6637

SKBMiller

Jeg vil kanskje kalle det litt skandale ja, men skal vi ha mange på tribunen i denne kampen (og litt penger i Brann-kassen) kan det ikke bli rettferdig for alle.

Shine

Quote from: Ulset on July 23, 2008, 16:11:46 PM
Hvorfor må jeg betale 150 kroner for å få min faste plass, mens 1000 stykk uten patoutkort får gratisbilletter + at andre folk for kjøpe for usle 30 kroner?
Skandale?

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6637






In jealousy there is more self-love than love.  ~François, Duc de La Rochefoucauld, Maxims, 1665
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

nummer9

Er det ikke BT-billett program på denne kampen?

sveines

Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Ulset

Quote from: ShineIn jealousy there is more self-love than love.  ~François, Duc de La Rochefoucauld, Maxims, 1665


Compassion is no substitute for justice - Rush Limbaugh

Brannfan23

CL for Brann i år? Når du slipper inn 8 mål mot et lag som er 5 ganger mindre enn oss, kossen kommer det til å gå hvis vi møter Arsenal eller Barcelona? Blir 50 baklengsmål!

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on July 24, 2008, 01:24:17 AM
CL for Brann i år? Når du slipper inn 8 mål mot et lag som er 5 ganger mindre enn oss, kossen kommer det til å gå hvis vi møter Arsenal eller Barcelona? Blir 50 baklengsmål!


Ja hvis Barcelona scorer på alle målsjansene, slik Molde gjorde, så blir det nok 25-0 til Barca!
Legg ned hele klubben!

mobli

July 24, 2008, 12:56:51 PM #284 Last Edit: July 24, 2008, 12:58:25 PM by mobli
Ifølge Ventspils' hjemmeside så går kampen i Latvia tirsdag 5. august klokken 18:00.
Står ikke noe om hvor den går da.

Edit: Fikk svar fra Anders Tøsse på mail:
"Vi er i dialog med Ventspils, kan ikke bekrefte noe enda.
All informasjon kommer på www.brann.no!"

krøvel vellevold

Quote from: mobli on July 24, 2008, 12:56:51 PM
Ifølge Ventspils' hjemmeside så går kampen i Latvia tirsdag 5. august klokken 18:00.
Står ikke noe om hvor den går da.

Edit: Fikk svar fra Anders Tøsse på mail:
"Vi er i dialog med Ventspils, kan ikke bekrefte noe enda.
All informasjon kommer på www.brann.no!"


Men det står tirsdag kl. 18 lokal tid (17 norsk tid) i Ventspils også på uefa.com: http://www.uefa.com/competitions/ucl/fixturesresults/round=15274/match=303511/index.html
Legg ned hele klubben!

mobli

Bra jeg ikke har bestilt flybilletter og hotell enda.
Forresten så går det fly fra Riga til Ventspils, og de koster rundt 200kr t/r inkludert avgifter.
Håper jeg får fri tirsdagen også, slik at jeg kan dra.

krøvel vellevold

Jeg har fått bekreftet fra Jan-Tore Guntveit at kampen går tirsdag kl. 18 lokal tid i Ventspils.
Legg ned hele klubben!

Nixon

http://fotball.bt.no/mesterligaen/article113800.ece

Guntveit forventer sirkus. Men hvor da? På banen? På tribunen? På hotellet? På sirkus?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Har du ikke sett Borat? Er vel omtrent i de traktene du er på vei nå ;)

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on July 25, 2008, 09:11:33 AM
Har du ikke sett Borat? Er vel omtrent i de traktene du er på vei nå ;)


Ja Latvia og Kazakhstan er naboland.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on July 25, 2008, 09:15:54 AM
Quote from: Xminator on July 25, 2008, 09:11:33 AM
Har du ikke sett Borat? Er vel omtrent i de traktene du er på vei nå ;)


Ja Latvia og Kazakhstan er naboland.


Nettopp!

mobli

Ny kampdato+Dyrere flybilletter+Kort varsel=Ingen tur på meg :(

krøvel vellevold

Muligheten for å få et overraskelseslag i 3.kval.runde:

Det er fem seedete lag som kan ryke ut gjennom at de må spille 2.kval.runde først. Som kjent så overtar deres motstander da i så fall deres koeffisient og blir seedet selv. ("Tampere-metoden").

Slik er stillingen i de fem aktuelle kampene akkurat nå:

Fenerbahce (seedet) - MTK Budapest (useedet) 2-0 ca et kvarter ut i 2.omg.
IFK Göteborg (useedet) - FC Basel (seedet) 1-1 noen minutter ut i 2.omg.
Anderlecht (seedet) - BATE Borisov (useedet) 0-0 til pause.
Panathinaikos (seedet) - Dinamo Tbilisi (useedet) 1-0 etter ca 35 min.
Rangers (seedet) - FBK Kaunas (useedet) 0-0 etter ca 35 min.

For meg ser muligheten for en overraskelse akkurat nå ut til å være størst i at BATE Borisov slår ut Anderlecht og at FBK Kaunas slår ut Rangers. Sportslig vil jo BATE eller Kaunas være en drømmetrekning à la RBKs griseflaks i å trekke Tampere i fjor. 
Legg ned hele klubben!

Falkman

Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2008, 20:25:31 PM
Muligheten for å få et overraskelseslag i 3.kval.runde:

Det er fem seedete lag som kan ryke ut gjennom at de må spille 2.kval.runde først. Som kjent så overtar deres motstander da i så fall deres koeffisient og blir seedet selv. ("Tampere-metoden").

Slik er stillingen i de fem aktuelle kampene akkurat nå:

Fenerbahce (seedet) - MTK Budapest (useedet) 2-0 ca et kvarter ut i 2.omg.
IFK Göteborg (useedet) - FC Basel (seedet) 1-1 noen minutter ut i 2.omg.
Anderlecht (seedet) - BATE Borisov (useedet) 0-0 til pause.
Panathinaikos (seedet) - Dinamo Tbilisi (useedet) 1-0 etter ca 35 min.
Rangers (seedet) - FBK Kaunas (useedet) 0-0 etter ca 35 min.

For meg ser muligheten for en overraskelse akkurat nå ut til å være størst i at BATE Borisov slår ut Anderlecht og at FBK Kaunas slår ut Rangers. Sportslig vil jo BATE eller Kaunas være en drømmetrekning à la RBKs griseflaks i å trekke Tampere i fjor. 


en  tur til gøteborg hadde jo heller ikke vært å forakte.. men  hvis ikke IFK vinner i kveld, får de det vel for tøft på St jakobs park i returmøte.

Xminator

Både Borisov og Kaunas bør score i denne runden for å ha en virkelig god sjanse til å lage rot for storlagene. 0-0 er jo ett grei utgangspunkt, men tviler på at Anderlecht og Rangers går gjennom to kamper uten å score mål, og må da tape på bortebane.

Ellers er det greit å se at det er hengende snøre i en 100-millionerstrekning.

krøvel vellevold

Anderlecht tok akkurat ledelsen mot BATE, men så utliknet hviterusserne like etter. Hvis ikke dette bare skyldes undervurdering (og dermed et ekstra Anderlecht-gir i returen), så er det kanskje en sensasjon på gang der. BATE er et lag vi skal kunne slå ut, selv om de selv skulle slå ut Anderlecht. Men reisemessig er jo Hviterussland en skandale. Med Spartak allerede i hatten og kanskje BATE også, er det plutselig 1/8 sjanse for å et land med visumplikt i neste runde. Blir et styr å skaffe visum på mindre enn en uke, hvis det da også skulle bli bortekamp først. Blir spennende å følge trekningen på fredag... Videre så holder FBK Kaunas fremdeles uavgjort borte mot Rangers, og de har vel kommet ca 10 min ut i 2.omg. nå. Det viser i så fall at baltisk fotball ikke er så dårlig som mange tror. Ryker fjorårets UEFA-cup-finalist ut mot Kaunas, er det plutselig ikke like elendig å ryke ut for Venstpils.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on July 30, 2008, 20:25:31 PMFor meg ser muligheten for en overraskelse akkurat nå ut til å være størst i at BATE Borisov slår ut Anderlecht.


Spilles returkampene fra kveldens kamper neste onsdag? Da blir det i så fall svært kort tid å skaffe visum til Hviterussland hvis vi får bortekamp først.

Ja, hvis vi går videre da. Jeg tviler vel egentlig litt på det. Venstpils er mye bedre hjemme enn borte. Og får tilbake to av sine beste spillere.

Edit: Ser at du har kommentert det, Krøvel...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Nå må du ikke glemme at vi slipper å spille med Solli! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Dette går veien. Vi slår ut Ventspils, og trekker et av disse "drittlagene", hvor vi cruiser videre til gruppespillet, som vi blir knust sønder og sammen i.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up