• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fanziner

Started by Plekter, April 28, 2008, 09:43:10 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Plekter

Hvordan er interessen for fanziner om dagen? Brann har vel bare d12mann?

LSK har kommet med "2 toast & 1 juice" som er en Ultras felt C produksjon.

Fra Trondheim kommer "Lange barter" om jeg ikke tar feil...

Ellers håper jeg det er ok at jeg nevner at man kan kjøpe fanziner av forskjellige slag på Studia på studentsenteret. Tror det er eneste stedet i byn som selger fanziner nå. Brannbutikken gjør det vel ikke?

Plekter

Siden det ikke er noen som svarer på mitt innlegg kan jeg da anta at interessen for fanziner her på forumet er lik null?

krøvel vellevold

Fanziner er passé. Internet er kommet for å bli.

Tidligere var det et behov for fanziner, da BT og BA vel stod for alt av skriverier om Brann. Men med internett får folk dekket sitt info- og underholdningsbehov vedrørende klubben. Og med forumet får folk sagt sine meninger, lest andres meninger, lese harsellas med andre klubber, osv. 
Legg ned hele klubben!

Plekter

April 30, 2008, 12:57:17 PM #3 Last Edit: April 30, 2008, 12:59:27 PM by Plekter
Quote from: krøvel vellevold on April 29, 2008, 20:14:30 PM
Fanziner er passé. Internet er kommet for å bli.

littaventype

Fanziner er fett. har ett utall fanziner i boden, tror jammen jeg må finne de frem. en komplett samling av både TRA og Barten er noe ikke alle kan skryte på seg, tviler faktisk at de som laget disse har det selv... ellers var jo Alle Rettigheter fra VIF en flott fanzine. JA til fanziner! Hvilke fanziner har du på studentsenteret nå Plekter?

crm

Alle Rettigheter var helt greit, men kom godt ut av det sammenlignet med Toy Sorbitzens 101%, som minnet mest om halvresirkulert toalettpapir. Humbug og Kanari var bra, Lynsjern - som var Lyns medlemsblad - holdt også god kvalitet i fanzinenes storhetstid. Og Hødds Havgapet var en kultfanzine av dimensjoner. Internett vil aldri kunne erstatte papirfanzinen fullt ut, det var på en måte mer dynamisk da en hadde tre-fire Brann-fanziner på en gang.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

thesevs

""

http://www.fotballsupporter.no//index.php?option=com_content&task=view&id=285&Itemid=1
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Plekter

De fanzinene vi netopp har fått inn er:

Intet Nytt fra Vestkanten    nr 1 2007
2 TOAST & 1 Juice   nr 1 2008
Klansropet    nr 76 2007
Klansropet    nr 77 2008
Stopper   nr 1 2008

Og så har vi litt til halv pris fra i fjor, blant annet noe svenskt, Lyn'sjern, blåmandag, klansropet.

Stopper er vel egentlig nesten et fotballblad, sinnsykt bra, koster 50 kr.

Plekter

Tror forøvrig jeg bare mangler nr 1 av Barten og muligens nr 1 av TRA.

Nixon

Nyeste utgave av d12m ble sendt i trykken i går kveld, og er forhåpentligvis i postkassene til medlemmene før 16. mai. Bladet er i alle fall i salg på Stadion den kvelden.
Rød makt på Hansa

Go Up