• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by Felt Ã?, April 20, 2008, 15:04:34 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: osoerli on November 19, 2012, 13:16:48 PM
Quote from: Nixon on November 18, 2012, 19:12:12 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article257864.ece

Foreslår at denne gjengen tar seg en tur på Cubus og begynner å reise i sivil til kampene. Så får de heller bytte til uniform når de kommer frem...


Eller Brannbutikken.....


Jeg utelot helt bevisst det alternativet. Jeg kan ikke være i mot volden som disse pent kledde bedriver, men samtidig oppfordre til tortur...;)
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on November 19, 2012, 12:45:26 PM
Quote from: Torvanger on November 19, 2012, 12:22:47 PMde har ingen likesinnede hverken i Sogndal eller Hønefoss, så risikoen for at det skal skje noe voldelig er jo lik null,


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6349400.ece

Det er ikke alltid de er så opptatt av om det er likesinnede eller ikke. De prøvde i alle fall å yppe til bråk oppe i Sogndal i fjor skal vi tro BA. Det kan jo være at bortvisningen er et resultat av det.

Men når politiet vet hvilken ferge man kommer med, så hadde jeg lett kunnet blitt litt paranoid dersom jeg hadde vært i disse pent kledde sine finsko...:)


Jeg har ikke peiling pÃ¥ hva som skjedde i i Sogndal ifjor, men jeg er temmelig sikker pÃ¥ at det er storm i vannglass. Brannfansen har vel aldri gjort noe skadverk eller utøvd vold i Sogndal tidligere, dette virker Ã¥ være helt meningsløst. Det kan ogsÃ¥ føre til at andre nøytrale, dvs Brannfans som ikke tilhører hverken Bataljonen, BGG eller TGB eller hva man mÃ¥tte kalle det, holder seg unna Sogndal. Tøysepolitiet i Sogn mÃ¥ skjønne at den lille fruktbygden har endel inntekter pÃ¥ bortefans som kommer, spesielt fra Bergen, sÃ¥ her bør de bruke hodet.  Bergenspolititet gjør det pÃ¥ en smidigere mÃ¥te, de lar VIF-supportere komme, samtidig som de monitorerer risikogruppene. Det samme skjer vel motsatt i Oslo. Det hadde holdt i lange baner om politiet hadde fortalt de som ble bortvist at de vet hvem de er, at de vil holde dem under oppsikt etc. Jeg tviler sterkt pÃ¥ at noen gidder Ã¥ dra milevis til en match, bruke tid og penger pÃ¥ bensin og samtidig pÃ¥dra seg unødvendige bøter i tillegg.

roaldinho

Var det ikke noe rasismegreier fra en Brann-supporter i Sogndal for en god stund siden? En jente som ble utestengt? Mener å huske noe sånt og mener det var i Sogndal.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kai-Olai

Var en dame som spyttet på Robbie Russell (?), men det er jo foreldet. Husker ikke årstallet, men det lar seg vel finne via google, regner jeg med.

Edit: 2004

roaldinho

Riktig. SÃ¥ det Torvanger sier faller jo i grus.

Jeg siterer: "  Brannfansen har vel aldri gjort noe skadverk eller utøvd vold i Sogndal tidligere "
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

Så at nokon spytta på nokon i fylla i 2004, skal gjera at politiet er på tå hev i dag, åtte år seinare? Logisk.

roaldinho

Quote from: Yngve on November 19, 2012, 16:39:45 PM
Så at nokon spytta på nokon i fylla i 2004, skal gjera at politiet er på tå hev i dag, åtte år seinare? Logisk.


Les hva jeg skriver. _Aldri_ utøvd vold eller gjort noe skadeverk i Sogndal tidligere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Hva er greia med nett foran bortesupporterne forresten?
Har de det slik på alle kamper, eller var det kun mot Brann?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Buljongmannen

Sogndal-Brann 2011, storm i vannglass. Ikke casuals, ikke hooligans, ikke pøbler.

http://www.sognavis.no/lokal_sport/article5749699.ece




Northside

Huff. Eieren av den puben fortjener no en lusing!

Siden vi reddet Sogndal og skal til Saftbygden igjen neste år, så bør vi i god tid lage en deal med den andre puben i byden, slik at de er åpen når vi kommer.
Eventuelt sitter eg meg på en trapp å venter på kampstart.

Kai-Olai

Quote from: Klaus_Brann on November 20, 2012, 01:06:01 AM
Hva er greia med nett foran bortesupporterne forresten?
Har de det slik på alle kamper, eller var det kun mot Brann?


Dette skulle hindre folk fra å ta seg inn på banen. Noe de visst hadde hatt problemer med tidligere. :)

Klaus_Brann

Jeez. Ikke engang i 2007 på hjemmebane stormet folk banen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Kai-Olai on November 20, 2012, 21:11:53 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 20, 2012, 01:06:01 AM
Hva er greia med nett foran bortesupporterne forresten?
Har de det slik på alle kamper, eller var det kun mot Brann?


Dette skulle hindre folk fra å ta seg inn på banen. Noe de visst hadde hatt problemer med tidligere. :)


Det er vel mer for å forhindre folk i å falle ut på banen dersom tribunen raste sammen. Noe de visst har hatt problemer med tidligere...
Rød makt på Hansa

Yngve

Svensk politi sin definisjon av casuals:

Quote

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hansakongen

Quote from: roaldinho on July 13, 2013, 19:05:28 PM
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Brann-fans-i-brak_-to-pagrepet-2931104.html#.UeGWskG-2Sp

Skandale!


Skandalene i Kristansand forsetter vist bare der i kveld fra brann supporterenes side. Begynner nesten Ã¥ lure pÃ¥ hva folk tenker med. Etter kampen kaster supportere fyrverkeri ut fra et eller annet hotel i den byen. 


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10105117

Belfort

Patetisk gjeng. Ga to av disse femtekolonistene en god omgang juling da de angrep tre helt uskyldige Lyn supportere i forkant av en kamp i Oslo 2004.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on July 13, 2013, 21:57:07 PM
Patetisk gjeng. Ga to av disse femtekolonistene en god omgang juling da de angrep tre helt uskyldige Lyn supportere i forkant av en kamp i Oslo 2004.


Jeg holdt fem av dem i nakkeskinnet mens jeg ga seks andre juling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Forbanna femtekolonister.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Er det å kaste noe fyrverkeri ut av et vindu virkelig en så stor sak at avisene skal bry seg? Noen ting er best å ignorere
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on July 14, 2013, 09:15:20 AM
Er det å kaste noe fyrverkeri ut av et vindu virkelig en så stor sak at avisene skal bry seg? Noen ting er best å ignorere


Hadde de nå kastet fyrverkeri INN et hotellvindu...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Dette var ikke noe Ã¥ skrive om. Var bare frøken "Helena M" som blusset i vinduet   ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Klanens eminente talsmann passer godt inn med resten av gjengen fra Oslo øst;

- Hvis man er så feig som hooligan at det tryggeste er å slåss foran politiet, er det lite håp for fotballvolden i Norge.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Hvor har denne kommentaren kommet ut?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Syns den var vittig eg..

Markmus

haha, lurer på hvor lang tid det gikk før det gikk opp for ham hva han sa :P
Ka du ve?

kabelmann

Det var da ganske tydelig sagt for å provosere casualsen litt?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on September 15, 2013, 20:01:49 PM
Klanens eminente talsmann passer godt inn med resten av gjengen fra Oslo øst;

- Hvis man er så feig som hooligan at det tryggeste er å slåss foran politiet, er det lite håp for fotballvolden i Norge.




Den kommentaren syder av ironi og er helt på sin plass.

Klaus_Brann

Jeg leste den i kampens hete og med hans historikk for uttalelser friskt i minne, så jeg overså det totalt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

30000 kr hver i bot. Bør vel svi. Men har idiotene lært ??

http://www.ba.no/nyheter/article7079619.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Hvis de blir dømt bør de nok det ja. Såpass store bøter svir.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

NRK skriver at de har fått 36000 hver.. Når de er så smart som å ikke godta må de betale enda mer i saksomkostninger. Da er vi fort oppe i 40000+.. Dette blir nok satsene på bøtene i 2014. Så får vi se om noen har lyst på flere..

Northside

At politiet gir ut noen bøter til de som ikke oppfører seg helt optimalt i gatene har jeg ikke noe imot, men denne saken stinker litt.

BA skriver:
"Brann-supporterne ble angrepet av VIF".

Dersom det stemmer, så bør jo BA spørre politiet hvorfor de gir ut rekordbøter for å "beskytte" seg selv mot VIF-fans som politiet ikke klarte å kontrollere...
Samtidig fikk han ene fra VIF en litt større bot for angrep mot offentlig tjenestemann. Så hvem angrep de? Politiet eller Brann-supporterne?

Jeg gikk selv å surret et stykke lenger bak i gaten der når dette skjedde og jeg må si jeg stiller spørsmålstegn til det elendige arbeidet politiet gjorde denne dagen.
Først stilte politiet mannsterkt i sentrum for se på når folk drakk øl på pub i 5 timer. Selv telte jeg 6 slike grå "G-20 tanks" utenfor puben, noen andre biler og en hel haug med polititjenestemenn på Søndagsbetaling med hjelm og skjold.

Hvorfor? Når skjedde det noe i Oslo mellom oss og VIF sist som gjorde grunnlaget for dette oppbudet? Siste årene har et mer moderat politi holdt i massevis, denne gangen var det i tillegg enda færre casuals enn "vanlig" fra Bergen (sikkert fordi kampen ble flyttet fra lørdag til søndag).

Når så politiet omsider fikk eskortert gjengen opp til Ullevaal (mange flere polititjenestemenn enn casuals), så presterer politiet å la en gjeng VIF-supportere stå 50 meter fra vår egen inngang til bortefeltet å kaste steiner og angripe. Det er jo helt utrolig at det er mulig!
Jeg har bilder fra når jeg gikk opp til Ullevaal. 6 politibiler utenfor der ved Doolly (3 slike spesialbiler og 3 vanlige). På langsiden mot bortefeltet hvor dette skjedde stod det ytterligere 3 slike spesialbiler + innsatsleder-bilen.

At noen fra Bergen forsvarer seg er vel som forventet i en slik situasjon. Hadde jeg gått helt der fremme når det skjedde så hadde jeg ikke akkurat stått i ro som en idiot når disse VIF-klysene kom løpene. Ikke tror jeg "1908" eller noen andre ville gjort det heller...
Da er det spesielt imponerende av politiet å gi rekordbøter til de som forvarte seg fordi politiet med en slik sinnssyk innsatsstyrke ikke presterte en gang å holde VIF-pakket unna bortefeltet vårt.

Bøter for noe slikt bør uansett stå i stil til resten av samfunnet. Blind vold en vanlig natt på byn blir gjerne straffet mildere enn dette. Men kanskje politiet trengte å gi ut slike rekordbøter for å kunne forsvare sitt eget ressursbruk denne søndagen?
Jeg forstår at de anker, men usikker på om de kommer noen vei med det.

Jeg skulle derimot ønske media/BA kunne stilt noen kritiske spørsmål til f.eks politiet når slike artikler lages.

Klaus_Brann

Hvor har du det fra?
Dette står i artikkelen over.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: Klaus_Brann on January 04, 2014, 13:34:23 PM
Hvor har du det fra?
Dette står i artikkelen over.



Nettopp! NÃ¥r gjengen fra Bergen ble eskortert mot bortefeltet angrep plutselig VIF.


roaldinho

http://www.ba.no/nyheter/article7378611.ece

Det koster å være casual! 30 000 i bot til hver av dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Herlige bøter! :)

Er det ikke på tide at de nullene vokser opp snart?
Ka du ve?

Spelaren

Har dere noensinne fått en knyttneve i fleisen? Det gjør vondt. Eg fatter og begriper ikkje at folk frivillig vil utsette seg for det der tullet der. Og "æren" de sloss for eksisterer jo bare i hodene deres. Alle andre hater dem jo.
GÃ¥ av.

ostraume

Jeg skjønner ikke poenget med denne slåssingen, men 30000 i bot er jo helt spinnvilt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Bra at det svir på pungen. De har jo et høyt klesbudsjett fra før for å holde seg pent kledd. Så det er en dyr hobby...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Slossing at Ortun, gotta pay a fortune.
GÃ¥ av.

Henki

Quote from: ostraume on May 25, 2014, 08:33:25 AM
Jeg skjønner ikke poenget med denne slåssingen, men 30000 i bot er jo helt spinnvilt.


Boten er helt på sin plass. Dette er planlagte og organiserte handlinger som alle vet at er forbudt. Da får det svi å delta.

Nå ser det jo forresten ut som at samtlige har valgt å ikke vedta boten, så da skal altså disse totalt ubrukelige personene koste samfunnet enda mer penger i saksomkostninger.
For en totalt ubrukelig gjeng med idioter!
Ballen skal fremover!

Ricky

Når politiet rykker ut til en slåsskamp og finner ut at de skal skrive ut 750.000 kroner i bøter, så sier det vel nesten seg selv at saken havner i rettsvesenet. Bøtene er jo ikke i fjerneste nærheten av å stå i stil med forseelsen.

Belfort

Quote from: Ricky on May 25, 2014, 16:03:46 PM
Når politiet rykker ut til en slåsskamp og finner ut at de skal skrive ut 750.000 kroner i bøter, så sier det vel nesten seg selv at saken havner i rettsvesenet. Bøtene er jo ikke i fjerneste nærheten av å stå i stil med forseelsen.


Tipper Elden blir advokat her og påtalemyndigheten står igjen som store tapere

Yngve

No er vel det grunnlaget lagt mtp at dei som slost i Oslo i fjor fekk 45.000 i bot, og dei sakene er vel ikkje anka? Eller er dei det?

Ricky

Quote from: Yngve on May 25, 2014, 16:14:20 PM
No er vel det grunnlaget lagt mtp at dei som slost i Oslo i fjor fekk 45.000 i bot, og dei sakene er vel ikkje anka? Eller er dei det?


Det var vel også en litt annen type sak, med maskerte angripere utenfor inngangen til Ullevaal, opprørspoliti, tåregass og flyktende barnefamilier. Han med den høyeste boten gikk visst for sikkerhets skyld til angrep på politiet óg.

Magefølelsen sier at slåsskampen oppe på Ortun skole ikke var helt på dette nivået..

Spelaren

Det er kanskje straff nok å heie på Brann.

Men, kan kanskje en av disse her inn på midtbanen og være litt tøff der? Eller er det for pinlig å aksle Brann-trøyen?
GÃ¥ av.

Go Up