• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by Felt Ã?, April 20, 2008, 15:04:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Ble vel forholdsvis rolig. For en gangs skyld var nok alkoholen medvirkende til at det ikke uttarter seg spesielt. Dansing og høy promille er en dårlig kombinasjon om det skal se noenlunde koordinert ut og ikke bare være en pinlig video på youtube :p

Klaus_Brann

Men hva skjedde oppe ved stadion egentlig?Hørte det var to Brann fans, som ble overfalt av en gjeng fra Enga...

Forøvrig morsom bildekommentar her på bildeserien fra Casualsene:

http://www.ba.no/nyheter/article3544440.ece?token=&start=6&serie=0
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Tror de var ute med kjeften. Hørte at en del av oslos fineste ramponerte et hus, de kastet hagemøbler og brostein etter Brann-supporterne som stakk inn i huset. Tror de kunste noen vinduer. Faens oslopakk...
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Ja, det var noe i den duren jeg og hørte.
Forbanna pakk ja!Heldigvis er det kun en gang i året vi har de her, maks to.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 22:50:37 PM
Ja, det var noe i den duren jeg og hørte.
Forbanna pakk ja!Heldigvis er det kun en gang i året vi har de her, maks to.


Og noen ganger null. F.eks. i 1997 og 2001.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2008, 23:17:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 22:50:37 PM
Ja, det var noe i den duren jeg og hørte.
Forbanna pakk ja!Heldigvis er det kun en gang i året vi har de her, maks to.


Og noen ganger null. F.eks. i 1997 og 2001.


Hehe, hadde det bare vært så vel igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 23:21:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2008, 23:17:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 22:50:37 PM
Ja, det var noe i den duren jeg og hørte.
Forbanna pakk ja!Heldigvis er det kun en gang i året vi har de her, maks to.


Og noen ganger null. F.eks. i 1997 og 2001.


Hehe, hadde det bare vært så vel igjen.


Og er vi skikkelig heldig, så kan det bli tre! Cupen, serien og RL!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

4 og...Europacupen som de flakser seg plass i sikkert.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 23:35:44 PM
4 og...Europacupen som de flakser seg plass i sikkert.


Javel? så du har tro på at både Brann og VIF kan komme så langt i e-cupen at det kan bli aktuelt at de lagene møtes? To lag fra samme land kan jo ikke møtes for et godt stykke ut i turneringene.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det er jeg klar over, men det var nok mest ment som en spøk. Beklager at det ikke kom bra nok frem Krøvel.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ElskerBrann

Ser ut som Helstad har lært av casualsene, ser ut som han ypper til bråk med jenten i blå jakke, som også virker litt amper..

http://www.ba.no/bilder_video/bilder/article3546777.ece?token=&start=7&serie=0
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Myterious dr X

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2008, 23:42:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 23:35:44 PM
4 og...Europacupen som de flakser seg plass i sikkert.


Javel? så du har tro på at både Brann og VIF kan komme så langt i e-cupen at det kan bli aktuelt at de lagene møtes? To lag fra samme land kan jo ikke møtes for et godt stykke ut i turneringene.


Nå var jo Brann og Rbk bare ca 10 mål ifra å møte hverandre i denne årgangs UEFA.
Dr X

Professoren

Quote from: ElskerBrann on May 18, 2008, 12:04:37 PM
Ser ut som Helstad har lært av casualsene, ser ut som han ypper til bråk med jenten i blå jakke, som også virker litt amper..

http://www.ba.no/bilder_video/bilder/article3546777.ece?token=&start=7&serie=0


Hehe, der er det like før det smeller skikkelig ja...

Klaus_Brann

Quote from: Myterious dr X on May 18, 2008, 17:16:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2008, 23:42:19 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 17, 2008, 23:35:44 PM
4 og...Europacupen som de flakser seg plass i sikkert.


Javel? så du har tro på at både Brann og VIF kan komme så langt i e-cupen at det kan bli aktuelt at de lagene møtes? To lag fra samme land kan jo ikke møtes for et godt stykke ut i turneringene.


Nå var jo Brann og Rbk bare ca 10 mål ifra å møte hverandre i denne årgangs UEFA.


Hmm. Den hadde jeg glemt. Det skal selvfølgelig mye til, men det har skjedd større vidundere enn at Brann hadde slått ut Evertong og RBK tatt Fiorentina.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Quote from: Klaus_Brann on May 18, 2008, 19:24:44 PM


Hmm. Den hadde jeg glemt. Det skal selvfølgelig mye til, men det har skjedd større vidundere enn at Brann hadde slått ut Evertong og RBK tatt Fiorentina.


Ja, som at gud skapte jorden på 7 dager. Kommer sikkert på noen flere også..
Breiflabben, baby!

crm

Ikke for å være pirkete, men han brukte faktisk bare seks dager. Når jeg tenker meg om, er i grunnen det ganske pirkete.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Nixon

Quote from: crm on May 18, 2008, 22:52:30 PM
Ikke for å være pirkete, men han brukte faktisk bare seks dager.


Og godt var det. For den syvende dagen skulle være fotballdag!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: HansaInferno on May 18, 2008, 20:46:38 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 18, 2008, 19:24:44 PM


Hmm. Den hadde jeg glemt. Det skal selvfølgelig mye til, men det har skjedd større vidundere enn at Brann hadde slått ut Evertong og RBK tatt Fiorentina.


Ja, som at gud skapte jorden på 7 dager. Kommer sikkert på noen flere også..


God sammenligning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

http://www.ba.no/nyheter/article3623758.ece

Miljøet øker i hele landet. Mest i Bergen og i Oslo selvsagt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: tonynord on June 22, 2008, 10:01:56 AM
http://www.ba.no/nyheter/article3623758.ece

Miljøet øker i hele landet. Mest i Bergen og i Oslo selvsagt...


En ting å si til de unge håpefulle som ønsker å bli en bråkmaker:

http://youtube.com/watch?v=XVk2jmz__XA
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

http://www.dagbladet.no/2009/05/16/nyheter/innenriks/casuals/6254768/

Latterlig. En ting er å gjøre det langt ute i skogen, men å gjøre det midt i byen på en uteservering er latterlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

"Problemet er at casuals-volden ikke foregår på fotballarenaene, men gjerne steder langt unna disse. "

Hvorfor er dette et problem? (hentet fra artikkelen i BA).


krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 17, 2009, 10:35:48 AM
"Problemet er at casuals-volden ikke foregår på fotballarenaene, men gjerne steder langt unna disse. "

Hvorfor er dette et problem? (hentet fra artikkelen i BA).




Og hvorfor skal BT fra nå av (iflg. redaktør Trine Eilertsen) omtale dem som "fotballpøbler" i stedet for "casuals". Det sistnevnte har jo folk flest etterhvert skjønt er en gruppering utenom den vanlige fansen, og som slåss med sine likesinnede. Ordet "fotballpøbler" knytter jo virksomheten tettere til både idretten fotball, klubbene, og vanlige fans mistenkeliggjøres for å drive på med dette - eller for å være i fare for å bli utsatt for vold. "Fotballpøbel" er mye mer skadelig for idretten, for Brann og for Bataljonen, enn hva "casual" er.
Legg ned hele klubben!

nero

May 17, 2009, 13:24:41 PM #373 Last Edit: May 17, 2009, 13:26:27 PM by nero
Quote from: Yes!wehavenobananas on May 17, 2009, 10:35:48 AM
"Problemet er at casuals-volden ikke foregår på fotballarenaene, men gjerne steder langt unna disse. "

Hvorfor er dette et problem? (hentet fra artikkelen i BA).




Enig. Vil si at dette er et formildende trekk ved aktiviteten. Hvis man vil banke hverandre gule og blå i et eller annet skogholt, så gjerne for meg. Så lenge polisen slår knallhardt ned på slik oppførsel i bykjernen & i nærheten av arenaene, ser ikke jeg noe problem med det. Selv om det unektelig ER dårlig publisitet for klubbene de "representerer" og på den måten skader klubbene.
Lions led by donkeys.

Herr Smed

Lar like gjerne Barten illustrere mitt syn på Trine Eilertsens kommentar i BT igår:

Synes BT bør gå mye hardere til verks. De bør også henge ut alle familiemedlemmene til disse menneskene. Det er klart det er onde mennesker vi her har med å gjøre, ondskapen ligger i genene til folk og det er umulig for disse å noensinne forandre seg. Derfor bør vi få offentliggjort all personalia, rulleblad og inntekt på gjerningsdyrene og familiene deres, slik kan vi vanlige mennesker i fremtiden kanskje slipper å bli angrepet i tide og utide, noe som jo skjer daglig i Bergen by.
Alle må gå.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 12:26:25 PMOrdet "fotballpøbler" knytter jo virksomheten tettere til både idretten fotball, klubbene, og vanlige fans mistenkeliggjøres for å drive på med dette - eller for å være i fare for å bli utsatt for vold. "Fotballpøbel" er mye mer skadelig for idretten, for Brann og for Bataljonen, enn hva "casual" er.


Dette er pøbler tilknyttet fotball, og da ser jeg ikke problemet med å kalle en spade for en spade!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 17, 2009, 19:30:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2009, 12:26:25 PMOrdet "fotballpøbler" knytter jo virksomheten tettere til både idretten fotball, klubbene, og vanlige fans mistenkeliggjøres for å drive på med dette - eller for å være i fare for å bli utsatt for vold. "Fotballpøbel" er mye mer skadelig for idretten, for Brann og for Bataljonen, enn hva "casual" er.


Dette er pøbler tilknyttet fotball, og da ser jeg ikke problemet med å kalle en spade for en spade!


Allmennheten oppfatter "fotballpøbler" som at det er vanlige supportere som denger løs pÃ¥ andre vanlige (og uskyldige) supportere. Det er nemlig DET folk forbinder med fotballhooligans. Casuals-begrepet har vært sÃ¥ mye i media at folk nok etterhvert har fÃ¥tt med seg at det er egne grupperinger som slÃ¥ss mot likesinnede. Dermed fÃ¥r ikke den vanlige supporter skylden, og dermed skjønner man at man som vanlig  supporter ikke har noe Ã¥ frykte. NÃ¥r omtalen nÃ¥ skal snus til at dette er et generelt fotballsupporter-problem man kan bli utsatt for ved Ã¥ gÃ¥ med feil drakt, sÃ¥ kan det fort bli masseflukt fra tribunene.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Nei, jeg tror ikke at allmennheten plutselig begynner å tro at det er mye bråk blant vanlige supportere, at dette er et generelt fottballsupporter-problem. Det har aldri vært et stort problem i Norge, og jeg tror at allmennheten er så oppegående at det ikke fort blir en masseflukt fra tribunene.

Når det blir mer fokus på at denne aktiviteten har sammenheng med fotball håper jeg at det blir såpass ubehagelig for fotballen og samfunnet ellers at det blir gjort mer for å stoppe det. Noe som kanskje er litt naivt å tro på. Men under casual-navnet er jeg redd for at de mer får holde på i ro og fred.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 17, 2009, 19:47:45 PM
Nei, jeg tror ikke at allmennheten plutselig begynner å tro at det er mye bråk blant vanlige supportere, at dette er et generelt fottballsupporter-problem. Det har aldri vært et stort problem i Norge, og jeg tror at allmennheten er så oppegående at det ikke fort blir en masseflukt fra tribunene.

Når det blir mer fokus på at denne aktiviteten har sammenheng med fotball håper jeg at det blir såpass ubehagelig for fotballen og samfunnet ellers at det blir gjort mer for å stoppe det. Noe som kanskje er litt naivt å tro på. Men under casual-navnet er jeg redd for at de mer får holde på i ro og fred.


Og så da? Kan de ikke bare denge løs på hverandre da?

Og hvorfor skulle ikke allmennheten tro at dette er et generelt fotballsupporter-problem? Det har jo folk trodd inntil nylig. Men pga medias fokus på hva casuals er, så har folk endelig skjønt at dette er egne alternative grupperinger. Går man tilbake til å omtale dem som "fotballsupportere" og "Brann-supportere" o.l., så vil folk folk selvsagt tro at det er vanlige Brann-supportere som holder på å angripe andre lags vanlige/uskyldige supportere.
Legg ned hele klubben!

vebo

Er jeg helt blind eller var det faktisk ikke dans mellom TGB og Christianssand Herreekvipasje på lørdag?
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Quote from: vebo on May 17, 2009, 20:15:02 PM
Er jeg helt blind eller var det faktisk ikke dans mellom TGB og Christianssand Herreekvipasje på lørdag?


Du er ikke blind. CH sine 10 utvalgte turde ikke å møte de fryktede TGB!!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Snublefot

Im forever blowing bubbles..  pretty bubbles in the air....

StoreS gutt 16

Ser ut som at guttene har tatt pennen fatt mot BT og Bergenspolitiets tette bånd..

http://www.guttenefrabergen.com/svar.html

Klaus_Brann

Quote from: StoreS gutt 16 on June 02, 2009, 16:34:27 PM
Ser ut som at guttene har tatt pennen fatt mot BT og Bergenspolitiets tette bånd..

http://www.guttenefrabergen.com/svar.html


Hvis det som skrives ang. utnenging, er det skandaløst.

Bet meg merke i denne kommentaren:
"Vi prøver å unngå å kaste askebegre etter småbarn."
Betryggende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

monzilla

Jeg tror de brukte det språklige virkemiddelet ironi.

Klaus_Brann

Quote from: monzilla on June 02, 2009, 17:48:51 PM
Jeg tror de brukte det språklige virkemiddelet ironi.


Kan ikke ro meg unna den...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

At Guttene kan skrive visste vi fra før.
Det endrer egentlig ikke så mye...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 02, 2009, 19:43:14 PM
At Guttene kan skrive visste vi fra før.
Det endrer egentlig ikke så mye...


Endrer ikke så mye...??
I forhold til det noe uvanlige banneret?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det endrer ikke det faktum at de driver med organisert vold og at BT ikke trenger å anstrenge seg for å beskytte identiteten deres!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

monzilla

June 02, 2009, 20:56:54 PM #389 Last Edit: June 02, 2009, 21:00:49 PM by monzilla
Hva stod det på dette banneret?

Nevermind, fant det i en annen tråd.

Yes!wehavenobananas

Når det gjelder BT så er de kun ute etter å selge aviser. Den saken er grei. Synes forøvrig at BT har tapt seg stort som avis den siste tiden, dessverre.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on June 02, 2009, 20:37:12 PM
Det endrer ikke det faktum at de driver med organisert vold og at BT ikke trenger å anstrenge seg for å beskytte identiteten deres!


Enig i den, men det som ikke er greit er at de henger ut folk som visstnok ikke har tilknytning til miljøet. Derfor burde BT kanskje anstrengt seg litt mer når de bretter ut fjesene til folk på den måten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Er jo rørende å se hvordan de bryr seg om "uskyldige" som blir hengt ut av BT.

BojeN

[quote  Vi hadde faktisk forventet mer av BT, Norges minst useriøse avis.[/quote]

Mest useriøse eller minst seriøse?
ojeN

Markmus

Quote from: BojeN on June 02, 2009, 21:45:03 PM
QuoteVi hadde faktisk forventet mer av BT, Norges minst useriøse avis.


Mest useriøse eller minst seriøse?


hehe, en fin liten Bjørnebye det der ("Det viser en total mangel på inkompetanse i NFF").
Ka du ve?

monzilla

Tydelig at folk her inne har sovet i norsktimene.

At en omtaler BT som norges minst useriøse avis betyr at man hevder at norske aviser er svært useriøse, men BT er den avisen av disse som er minst useriøs, altså et kompliment. Det betyr med andre ord at BT er mer seriøs enn andre aviser.

Markmus

Så Bjørnebye mente også det han sa; at NFF ikke har mangel på kompetanse? ;)
Ka du ve?

monzilla

Quote from: Markmus on June 03, 2009, 13:06:07 PM
Så Bjørnebye mente også det han sa; at NFF ikke har mangel på kompetanse? ;)


Bjørnebye sa det i en kontekst der det er helt åpenbart at han rotet med begrepene. "Vi hadde faktisk forventet mer av norges minst useriøse avis" gir mening.

CFD

Quote from: Ferguson on May 17, 2009, 20:31:55 PM
Quote from: vebo on May 17, 2009, 20:15:02 PM
Er jeg helt blind eller var det faktisk ikke dans mellom TGB og Christianssand Herreekvipasje på lørdag?


Du er ikke blind. CH sine 10 utvalgte turde ikke å møte de fryktede TGB!!

Markmus

Quote from: monzilla on June 03, 2009, 13:24:07 PM
Quote from: Markmus on June 03, 2009, 13:06:07 PM
Så Bjørnebye mente også det han sa; at NFF ikke har mangel på kompetanse? ;)


Bjørnebye sa det i en kontekst der det er helt åpenbart at han rotet med begrepene. "Vi hadde faktisk forventet mer av norges minst useriøse avis" gir mening.


Nekter å tro han (aner ikke hvem det var som skrev det) mener at BT er Norges minst useriøse avis, spesielt hva sport angår.
Ka du ve?

Go Up