• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by Felt Ã?, April 20, 2008, 15:04:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Felt Ã?

April 20, 2008, 15:04:34 PM Last Edit: June 25, 2009, 18:27:20 PM by mbersve
Hva i alle dager som foregikk på blaa i går da,masse BBB folk som synger hater casuals, fucker opp stemingen og skal slåss med Casuals fra egen by,eget lag....??

::)

Stian

Vi tillater denne tråden, men vær obs på at vi kommer til å følg den med argusøyne. Personangrep og usaklige kommentarer vil bli slått hardt ned på, og dersom tråden sklir ut, stenges den umiddelbart.

todh

Jeg mener faktisk dette var ett bra tiltak. Det var ingen tegn til slosting med Casuals som jeg så. Jeg så bare to supportergrupperinger som stod sammen mot Casuals, som er en kultur som absolutt ikke bør gjøres honnør på uansett om de er fra samme by eller samme lag.

klysa

Men å drikke pils og kose med motstanderns supportere er koselig? Gud bedre.

Terje Bø

April 20, 2008, 18:25:18 PM #4 Last Edit: April 20, 2008, 18:34:07 PM by Terje Bø
Dette var en episode framprovosert av bataljonsmedlemmer av verste sort. Den type supportere som gjør at flere og flere søker til alternative supportermiljøer

Bergens yngste og peneste gutter nyter en rolig utepils på den eneste åpne puben i bærum. Tro meg, det var ikke der vi ønsket og sitte.

Bataljonen repetere de fem sangene de har i sangrepertoar sitt, og stemningen er fin. Ingen er tøffe og hater casuals der og da.

Bærumspolitiet ankommer og driver forebyggende arbeid. Bergens fineste blir tatt til side og bes oppgi legitimasjon, uten at det har vært noen episoder i forkant som skulle tilsi at dette var nødvendig.

I det bergens fineste slippes av gestapo og får nyte pilsen sin videre, begynner et par overstadige striler og bataljonsmedlemmer og synge "hater hater hater casuEls". De er selvsagt veldig tøffe nå som politiet er på plassen og passer på.

Sangen dør ut, men påbegynnes igjen noen minutter senere. Nok får være nok.
Bergens flotteste ungdom reiser seg og inviterer. Om bataljonen er så tøffe som de ønsker og være får de komme bort å hilse på oss.

Glass og ølbokser flyr igjennom luften i rettning bergens pent kledde, politiet griper inn og bortviser denne flotten ungdommen fra stedet. Tragisk, latterlig, men som forventet av gestapo.

En situasjon ene og alene framprovosert av sirkuset bataljonen, og prakt eksempel av type dårlig norsk politi arbeid.


Bataljonen er en VITS!

Hater hater hater NFF!Vi skal storme banen, vi skal storme banen!

Ja, jeg venter i spenning hver gang dere synger denne.
NÃ¥r skal dere egentlig storme banen?
Jeg har sett dette blitt gjort en gang når denne sangen ruger(LSK borte i fjord), og denne flotte personen med mentaliteten på plass, hadde ikke brann drakt på seg.

"E det nokken som vil sloss, bare kom igjen med oss vi e tjuagutter vi hele gjengen"

Er det ikke på tide dere ligger denne sangen dø?
NÃ¥r de som virkelig er tjuagutter og sloss for byen og laget er sÃ¥ hatet og fryktelige som dere skal ha det til, er det vel litt ironisk at synger denne for full hals flere ganger for kampen? Et slikt rykte kan vel ikke "norges beste" supporterklubb ha pÃ¥ seg?  slossing for noe tull....

Jeg kan ikke gjøre annet enn å konkludere med at Bataljonen er en supporter klubb med falsk mentalitet! (og norges minste sangrepertoar)
Jeg skjønner godt at flere og flere bergensere skjemmes av å reise på tur med dere..

og til dere som allerede har fått nok:
Dere er hjertelig velkommen til alternative supportermiljøer med EKTE mentalitet og følelser for by og lag.
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Oldefar

April 20, 2008, 18:25:58 PM #5 Last Edit: April 20, 2008, 18:29:32 PM by Oldefar
Gud bedre for noen klovner enkelte inndivider i bataljonen er. Meget bra skevet Terje Bø...

Formica

Her har vel Bataljonen nådd bunnen. Håper ihvertfall det. For dette var latterlig.

olebrann3

Sangen vi skal storme banen er no ganske ironisk, det er faktisk ganske artig å se vaktene sine øyne når dette blir sunget... Det er mye ironi i sangene

Felt Ã?

April 20, 2008, 19:39:25 PM #8 Last Edit: April 20, 2008, 19:41:07 PM by Felt Ã?
Bra skrevet Terje Bø,
Var noe i denne retningen jeg også ville frem til,Bataljonen har nå ikke et eneste argumnet mot casuals og deres aktiviteter,dere sier selv at dere hater casuals fordi de er drevet av hat og vold mot andre og står for noe dere ikke gjør.,det er bare til å gratulere nå er dere der selv.
Voldelig og full av hat.
Det som er fryktelig synd er at nå er listen lagt,casuals har aldri hatt noe mot BBB folk,spørs om ikke dette forholdet har endret seg en smule nå.

Tar det som en selvfølgelighet at BBB styret nå sitter i krisemøte og at denne saken vil få et etterspill for Bataljonens medlemmer i form av anmeldig til politiet,navnelister til Brann slik at justis kan bli utført og de involverte blir bøtelagt i 10 000 kroners klassen og utestengt fra fremtidige kamper borte som hjemme for deltagelse og oppfordring til opptøyer.






smaalanda

Nå skal det sies at jeg ikke er medlem av dette miljøet, ei heller var på kampen mot Stabæk, men om dette stemmer er jeg skremt. Jeg skriver innlegget mitt etter ting jeg har hørt og lest.

Her reiser felles Brannsupportere til bortekamp for å lage stemning, også blir de møtt med dette?

Kan hende noen av de driver med noe du ikke gjør på fritiden, men det bryr jeg meg lite om så lenge de hjelper på stemningen. Og det er det ingen tvil om at de gjør.

Her har disse ikke gjort noen verdens ting også får de denne behandlingen av medsupportere? Tragisk. Her synges det mot egne, allerede her burde Bataljonen sine ledere fått stoppet kjeften på folk og begynt og synge sanger om laget i steden for. Det hives ting mot disse, og jeg kan tenkte meg oppstyret som hadde komt om noe hadde blitt hevet tilbake. ¨

Vi må kunne være sammen med våre medsupporter selv om ikke alle har samme mentalitet. Og folk må slutte og drite seg ut. Hvis det vil ta kontakt med disse folkene, og diskuterer det som skjer rundt Brann for dagen så kan de sikkert gjøre dette på en rolig dag i Bergen og ikke skjemme seg ut i Bærum. Dette erl atterlig, og jeg skuffet over egne.

KMO!!!

Klaus_Brann

Dette høres direkte latterlig ut. Flaut at man skal gÃ¥ pÃ¥ medsupportere pÃ¥ denne mÃ¥ten, uten at det  har skjedd noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Vestkanten

Slossing mellom ulike casualsmiljø er vel egentlig en sak for politiet. At Bataljonen og den gjengse supporter tar avstand fra det er positivt, men å forsøke å utøve intern justis etter x antall halvlitere mot casuals er faktisk direkte dumt, det blir det bare bråk av, og det er jo det vi vil unngå?
Heia Brann!

Chrisstah

Direkte latterlig.  casual eller ikke , de er en av oss uansett! vi skal stÃ¥ sammen vi heier pÃ¥ samme lag, Ã¥ drive Ã¥ oppfordre til brÃ¥k pÃ¥ den mÃ¥ten syns jeg er tÃ¥pelig.
hvertfall når det står noen duster med armene rundt stabæk supporter og synger hater casuals.
flaut å tåpelig.
De satt helt stille ikke noe som et pip kom ut fra dem.
syns og at det er tåpelig at de ikke kom inn på stadion heller.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Nixon

April 20, 2008, 20:55:05 PM #13 Last Edit: April 20, 2008, 20:59:07 PM by Nixon
Jeg har mer enn en gang skrevet kritiske ting om casuals som reiser rundt og slåss i Brann sitt navn. Men at en annen medsupportergruppe skal begynne å fremprovosere bråk er jo totalt idiotisk!

Når det gjelder Terje Bø her oppe så er det vel litt i overkant å gi Bataljonen (hvem nå enn de er i denne sammenhengen...) skylden for at noen spillere ikke har sanger. Har ikke du og dine et ansvar også? Og Hater hater hater NFF! og Vi skal storme banen! runger da fra hele Hansa, også fra casualsavdelingen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

littaventype

veldig bra innlegg av Terje Bøe. NÃ¥ var jeg heller ikke pÃ¥ denne kampen, og ei heller casual(eller i bataljonens øyne er jeg vel gjerne det siden jeg ikke kler meg opp i effekter og velger en cap fremfor "jokerhatt") Men om det er blitt sÃ¥ at bataljonens medlemer skal begynne Ã¥ yppe til brÃ¥k mot andre supportere for at de ikke gÃ¥r kledd i branneffekter osv, sÃ¥ mÃ¥ jeg vurdere om jeg ikke mÃ¥ ha noen unntak fra min pasifistiske holdning. For slikt som dette her gÃ¥r det faktisk ikke ann Ã¥ drive pÃ¥ med! Vi er fra Bergen alle sammen, vi holder med Brann, vi elsker Ã¥ hate de samme lagene, vi drikker det samme ølet og ikke minst er det OSS bergensere mot resten av dette landet og ikke deler av supporterene til brann mot andre grupper.  NOK ER NOK KLOVNER, ta dere sammen, sÃ¥ løser dette seg helt flott og alle er fornøyde. og er vi heldige vinner nok Brann noen kamper til ogsÃ¥.

Alle for Brann og Bergen! Og nei, det betyr ikke at alle må sloss, men at noen velger å gjøre det er vel heeelt greit sålenge det ikke går utover noen andre vel?


smaalanda

Suverent innlegg littaventype. Her klages det på casuals som lager oppgulp rundt fotballklubben, også driver Bataljonen på denne måte her når en samlet gjeng og stemningsfull gjeng er på pub. Håper virkelig folk som var der og var med på dette tenker seg litt om neste gang. Dette var skremmenes.
KMO!!!

krøvel vellevold

Hvem er "Bataljonen"? Folk får jo det til å høres ut som om det er noe som er organisert fra Bataljonens styre. Det er ikke sikkert de er medlemmer engang, de som gjorde dette. De fleste Brann-fans er jo IKKE medlem der. Jeg har ikke sett hva som skjedde, men skal Bataljonen få skylden for alt som såkalte juletrær gjør?
Legg ned hele klubben!

smaalanda

Greit. Bataljonen byttes ut med andre supportere.
KMO!!!

gitarbroiler

Slik det er referert her, så er dette latterlig. Men nå har en sak som regel 3 sider (din, hans og sannheten ;-). Jeg vil gjerne høre fra en av de "juletrærne" som var der også før jeg kan si noenting om saken.

Texas

Det holder at vi driter oss ut på banen....

brann02

Man angriper ikke andre Brann-supportere. Den saken er grei

Roald

Quote from: Texas on April 20, 2008, 21:42:54 PM
Det holder at vi driter oss ut på banen....

Helt riktig. Blir flau av å lese om disse apekattene som går imot likesinnede på denne måten. Men det hadde ikke skadet å få saken skildret fra en annen vinkel også...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Chrisstah

Quote from: gitarbroiler on April 20, 2008, 21:22:05 PM
Slik det er referert her, så er dette latterlig. Men nå har en sak som regel 3 sider (din, hans og sannheten ;-). Jeg vil gjerne høre fra en av de "juletrærne" som var der også før jeg kan si noenting om saken.


det som skjedde var at det satt noen pentkledde å bare drakk noen øl stille å rolig. så kom politiet å tok dem med litt lenger ned i gaten for å be dem vise legitimasjon, det skjedde åpentlyst så alle fikk med seg det. når de kom opp igjen så sto det en gjeng å sang hater hater hater casuals. en av de gikk 2 skritt mot den supporter gruppen sa noe jeg ikke fikk med meg, så ble han hevet øl etter. da ble dem vist bort. var ikke store bråket, men skjønner frustrasjonen til de pent kledde. er skandale å stå hånd i hånd med blærete bærums sosser å disse sine egne.
håper dette aldri forekommer igjen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

tr0Ndemann

Absolutt håpløst, uansett om de er casuals eller ei.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Ulset

Hva er det som skjer etter kampen egentlig? Blir kjørt vekk i all hast med beskjed om at det stÃ¥r, siterer:,  "Hundre tullinger som vil leke med oss rett baki her". Folk snakker om engen casuals, og ogsÃ¥ casuals fra DjurgÃ¥rden?


thesevs

Jesus i South Park fikk en gang spørsmålet:
"Jesus, is it okay to kill somebody if they ask you to? Because they're in a lot of pain, you know, like assisted suicide?"
Jesus svarte så: "My son, I wouldn't touch that with a 60 foot pole
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Chrisstah

de eneste som sloss i stabæk åpentlys var jo "vanlige" supportere.

ja var casual fra vif der etter kampen, de dro med samme trikken som meg ned til oslo.
heier de på vålerenga eller aik? de sang hvertfall aik og vålerenga sanger, sto 3-4 svensker på som heia på Djurgården, de fikk hvis seg noen klaskinger pga det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Terje Bø

Quote from: gitarbroiler on April 20, 2008, 22:43:52 PM

FEIL!
Det er MEDIA som ødelegger for brann og dere "normale" supportere.
La meg ta noen eksempler fra f.eks Bergens Avisen:

"Casuals lagde kvalme under konsert på hulen"
"Casuals ramponerte hotellrom"
"Casuals stoppet toget fra voss"

Hadde det ikke vært for pressens mange latterlige og til tider hinside reportasjer om casuals hadde mange av dere knappt vist at vi fantes en gang.

Spørr dere selv hvor journalisten tar informasjonen fra.
Hvordan i all verden kan en tulling fra BA, eller den tilfeldige mann på gaten for den saks skyld vite at det var de "beryktede casualsene" som stoppet et tog fra voss, eller ramponerte et hotellrom...eller lagde kvalme på en konsert!?!?

Er det ikke media som blåser opp hver eneste lille fillesak til noe negativt om Casuals, og som da selvsagt blir koblet til brann?

Dere hadde ikke hatt snøring på hva som hadde skjedd mellom oss og likesinnende om ikke avisene hadde gjort dette til første side stoff hver gang.

At det er vi som ødlegger for klubben blir feil.
Det er media som mater dere med propaganda som om dere var nyfødte valper.


Gitarbroiler: Neste gang jeg ser deg på fotball puben skal jeg kaste øl etter deg, peke på deg og rope "hater hater hater juletrær", men du trenger ikke hisse deg opp og forsvare deg selv. Jeg synger det ikke direkte mot brann sine, men mot selve miljøet
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

LandåsKongen

spørsmål til juletrærne:

Siden jeg ikke er nedlesset i brann effekter, kan det hende dere begynner å rope/amgripe meg også neste gang jeg er på en bortekamp?

Er det slik dere har planlagt å operere fremover? Jeg var ikke i stabæk og vet ikke hva som skjedde men det kunne vært fint hvis noen av trærne forklarte hvorfor de ble nødt til å samle seg og rope etter noen andre brann-supportere.

dudo

All denne generaliseringen går meg på nervene løs.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Jeg lurer litt på hvorfor noen "elsker Brann" når de syns a) styre og administrasjon er klovner, b) treneren er en klovn, c) spillerne er klovner, d) 99,5% av fansen er klovner, e) Brann er blitt en klovnete pengemaskin (som jo er en av grunnene til at vi ligger i norgestoppen), osv. Hva er det ved Brann man egentlig liker? Ikke kom og si "drakten", for den er det jo bare klovner som ikler seg. Hvorfor gidde å elske Sportsklubben Klovn?
Legg ned hele klubben!

dudo

Det er jo som å spørre noen om hvorfor du elsker damen eller konen eller hvem det måtte være. Jeg kan garantere deg at hun ikke er noe mer spesiell enn noen millioner andre jenter her i verden. Det bare er sånn.

Det er klubben man elsker, ikke spillere, fansen eller administrasjonen(!). Når det er sagt har ikke jeg problemer med noen av dem i skrivende stund, selv om hendelsesforløpet som her er skissert om ikke annet må kunne sies å være noe snodig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 21, 2008, 00:54:18 AM
Det er jo som å spørre noen om hvorfor du elsker damen eller konen eller hvem det måtte være. Jeg kan garantere deg at hun ikke er noe mer spesiell enn noen millioner andre jenter her i verden. Det bare er sånn.

Det er klubben man elsker, ikke spillere, fansen eller administrasjonen(!). Når det er sagt har ikke jeg problemer med noen av dem i skrivende stund, selv om hendelsesforløpet som her er skissert om ikke annet må kunne sies å være noe snodig.


Jo, men når ALT er galt med damen, så elsker du henne ikke! Det er jo noen som åpenbart hater alt ved Brann: Spillerne, treneren, styret, administrasjonen, fansen, osv.
Legg ned hele klubben!

Jay Tee

ka e en casual egentlig?? bare ser det står casual skrevet i avisen vær gang det er slåssing rundt en fotball kamp.. men e det mer til det??
eia brann

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on April 21, 2008, 00:31:50 AM
Jeg lurer litt på hvorfor noen "elsker Brann" når de syns a) styre og administrasjon er klovner, b) treneren er en klovn, c) spillerne er klovner, d) 99,5% av fansen er klovner, e) Brann er blitt en klovnete pengemaskin (som jo er en av grunnene til at vi ligger i norgestoppen), osv. Hva er det ved Brann man egentlig liker? Ikke kom og si "drakten", for den er det jo bare klovner som ikler seg. Hvorfor gidde å elske Sportsklubben Klovn?


Spot on :) Jeg mener de som kaller andre juletrær er de største juletrærne av alle. Både mentalt og i påkledningen. Sannsynligvis har jeg akkurat gjort meg til ett enda større ett selv siden jeg har en mening om begge grupper uten å ville identifisere meg med noen av dem...

Om situasjonen er slike Mr Bø fremstiller det så har de strengt tatt bare seg selv å takke. Det er ingen andre enn dere selv som har satt dere i en situasjon der dere rutinemessig blir tatt til side av politi på offentlig sted. At det da synges situasjonsbestem er like naturlig som at det pipes mot Vidar Riseth når han ligger og vrir seg i "smerte". Og reaksjonen deres blir oppfattet omtrent som den vi selv har når Riseth føler seg urettferdig behandlet i førstnevnte situasjon.

Nixon

Jeg sitter på d12m (bladet, ikke bandet) sitt rikholdige arkiv med gamle supporterbilder. Der finnes det flere bilder av nåværende casuals og casuals light som er mer juletrær enn de fleste av oss. Skjerf både her og der, og sågar rød farge i håret. De tar kanskje avstand fra det nå, men de har vært der!

Ellers er jeg godt fornøyd med at bergenspressen slår opp når casualsen er ute på tokt. Som alle andre grupper med sosiale avvikere må de regne med oppmerksomhet når de lar lystene sine få utløp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Ajax

Slutt Ã¥ tulle.  Brann har ikke Causuals.  Dette er et fenomen i store byer og i store fotballklubber.  Det dere kaller Causuals er en gjeng drittunger som har sett pÃ¥ TV hva som skjer i de store klubbene.  Ignorer dem eller gi dem ris pÃ¥ baken av og til sÃ¥ vil de nok snart slutte Ã¥ komme pÃ¥ kampene.  Jeg kommer til Norge og Bergen i sommer og jeg skal med glede hjelpe dere og dressere dem

LandåsKongen

wow ajax, du er sikkert litt av en tøffing. Holder med ajax og greier. wow. Vær så snill og opplys oss småfolk fra bergen om hvordan en skikkelig fotball supporter skal være.

nixon, trodde du var sånn halvveis oppegående, selv om jeg ofte er uenig med deg. angående dine bilde fra d12m. Du mener vel ikke at alle som har en lacoste skjorte på seg er bråkmakere?

Nixon

Quote from: LandåsKongen on April 21, 2008, 09:11:03 AMnixon, trodde du var sånn halvveis oppegående, selv om jeg ofte er uenig med deg. angående dine bilde fra d12m. Du mener vel ikke at alle som har en lacoste skjorte på seg er bråkmakere?


Selvsagt ikke, og det har jeg vel heller aldri sagt. Men noen (et mindretall) av de er bråkmakere, noe de selv heller ikke legger skjul på, og det er de jeg tar avstand fra.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brann4

hvor var casuals når det var tilløp til slagsmål ovenfor puben i bærum?

Felt Ã?

Quote from: Nixon on April 21, 2008, 07:46:48 AM
Jeg sitter på d12m (bladet, ikke bandet) sitt rikholdige arkiv med gamle supporterbilder. Der finnes det flere bilder av nåværende casuals og casuals light som er mer juletrær enn de fleste av oss. Skjerf både her og der, og sågar rød farge i håret. De tar kanskje avstand fra det nå, men de har vært der!

Ellers er jeg godt fornøyd med at bergenspressen slår opp når casualsen er ute på tokt. Som alle andre grupper med sosiale avvikere må de regne med oppmerksomhet når de lar lystene sine få utløp.


Hvem er du da Nixon som kan heve sitt perfekte jeg over en stor gruppe mennesker og gÃ¥r ut og regelrett stempler mange personer og en hel kultur for sosiale avvikere??  

Kanskje det er fordi at supportermiljøet ble infisert av folk med bland annet slike meninger som har gjort sitt til at det alternative har oppstått ?

Shine

Det er jo ikke normalt/sosialt akseptert /generellt godtatt å reise rundt å slåss med folk?

Vi lever ikke i fight club her.


Om man på død og liv vil slåss så trenger jo vi folk i afghanistan?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

LandåsKongen

men hvis det dukker opp 5 stk som tilfeldigvis har lacoste skjorte så skal de stemples som bråkmakere og hetses av de "skikkelige" supportere.

Vet ikke annet om episoden enn det som har stått her og det virker som en god del trær dret seg skikkelig ut.

Nixon

Quote from: Felt � on April 21, 2008, 09:35:13 AMHvem er du da Nixon som kan heve sitt perfekte jeg over en stor gruppe mennesker og går ut og regelrett stempler mange personer og en hel kultur for sosiale avvikere??
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

LandåsKongen

problemet her nixon er jo at såkalte organiserte supportere(bataljonen) begynte å rope å hetse en liten gruppe brann supportere, fordi de ikke var som dem selv. Intoleranse kalles det. Hvis det eneste gale de hadde gjort var å ta seg en øl på "bataljon-puben" og ikke gikk i effekter så er det drøyt, veldig drøyt. Men dette vil jo ikke du ta stilling til. Du snakker bare generelt om vold og voldsepisoder.

Nixon

For å sitere meg selv fra litt lenger oppe i tråden: Jeg har mer enn en gang skrevet kritiske ting om casuals som reiser rundt og slåss i Brann sitt navn. Men at en annen medsupportergruppe skal begynne å fremprovosere bråk er jo totalt idiotisk!

SÃ¥ jeg har tatt stilling til akkurat den episoden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Felt Ã?

He he,alle gir og tar Nixon....
Tror ikke det er noen som føler seg direkte forulempet,men bra at du går tilbake med påstanden om sosiale avvikere slik at det går an å holde diskusjonen på et saklig nivå..

Klaus_Brann

Quote from: littaventype on April 20, 2008, 20:59:20 PM

Alle for Brann og Bergen! Og nei, det betyr ikke at alle må sloss, men at noen velger å gjøre det er vel heeelt greit sålenge det ikke går utover noen andre vel?



Veldig enig med det meste du skriver, men det siste her er vel det man ikke enes om. Om det enn  er vanskelig Ã¥ forstÃ¥, sÃ¥ er det faktisk slik at det finnes en del som ikke synes det er helt greit.
Men oppførselen fra noen folk på Onkel Blaa, er patetisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Kan med en gang si at denne hetsen av såkalte casuals er på trynet, men er likevel endel uttalelser som jeg vil kommentere.

Quote from: LandåsKongen on April 21, 2008, 09:44:21 AM
men hvis det dukker opp 5 stk som tilfeldigvis har lacoste skjorte så skal de stemples som bråkmakere og hetses av de "skikkelige" supportere.

Vet ikke annet om episoden enn det som har stått her og det virker som en god del trær dret seg skikkelig ut.

Hvor tilfeldig er det at det når 5 stk alle har Lacoste skjorte på seg, har dratt til Bærum samme helg som Brann spiller kamp, sitter på pub sammen med supporterne fra Brann og på toppen av det hele blir vinket til siden av onkel? Blir man da overrasket når en da blir stemplet som casual, burde en kanskje tenkt seg om 2 ganger når en så seg i speilet før en gikk ut døren den dagen.

Selvfølgelig er det tåpelig når brannsupportere hetser dem og er veldig tøffe i kjeften, men at endel supportere er lei den negative pr-en casuals gir til kklubben i ens hjerte er vel ikke så overraskende?


Quote from: LandåsKongen on April 21, 2008, 09:53:59 AM
problemet her nixon er jo at såkalte organiserte supportere(bataljonen) begynte å rope å hetse en liten gruppe brann supportere, fordi de ikke var som dem selv. Intoleranse kalles det. Hvis det eneste gale de hadde gjort var å ta seg en øl på "bataljon-puben" og ikke gikk i effekter så er det drøyt, veldig drøyt. Men dette vil jo ikke du ta stilling til. Du snakker bare generelt om vold og voldsepisoder.

Go Up