• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Tenk om Nilsen no seier NEI til Brann

vs

Tenk om JSF no seier NEI til Norge...


Og banen vår er ein skandale! Alle må ut og gå!
Gå av.

kabelmann

Da er jeg 100 prosent for Spitfirens gjenoppstandelse.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nummer9

Er vel en overhengene sannsynlighet for at disse utspillene om i morgen er for at Nilsen skal kunne sitte sammen med syregliset i Bergen i morgen når nyheten om hans signatur kommer.

fetfisk

Quote from: tonynord on November 20, 2008, 16:27:05 PM
Var Demba noen gang "i gang" når han spilte under Bech i Esbjerg?


La oss se på hvordan han har gjort de de fem-seks siste årene. I 2003 scoret han null for Levski Sofia. I 2004 scoret han null for Panathinaikos. I 2005 scoret han ett for Kerkyra. I EfB scoret han 21 ganger. I Brann har han vært på godt gammelt pre-Troels-nivå. Men sistnevnte er nok ikke interessert i noen annen stilling enn å være hovedtrener, nei :)

Brann_copper

Quote from: Spelaren on November 20, 2008, 20:53:57 PM

Tenk om JSF no seier NEI til Norge...



Se DET hadde vært katastrofe. Må vel krype til korset og innrømme at jeg hadde tatt det tungt om vi måtte fly svensk scooter de neste tredve årene.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Torvanger

Hvis Nilsen velger noe annet håper jeg Brann tar en ny sondering. Tror uansettt at vi har ny trener på plass imorgen.

Xminator

I BT snakkes det om at vi får ja/nei i dag, men at en avtale ikke signeres før Nilsen er tilbake fra ferie... Her blinker det (ighalo)(ighalo)(ighalo)

Straffe!!!

Til de som ønsker å vente på Hareide så sier jeg som en tjommi av meg:

Tror Hareide kan gå ut i avgjørende kvalikkamp mot Vatikanstaten i en 1-1-8 formasjon, bli knust
1-8, og likevel ikke hverken si opp eller bli oppsagt...

Evnen til selvkritikk er vel ikke sterkest i den leiren om dagen.

storB

På tide å droppe ighalo X?? Ufint å sverte vår nye trener m å trekke paraleller til euro-gliset fra lyn..Men hvis ferien til sn går til ålborg, da får du ta opp hansken igjen ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gubrask

Hørte på radioen at Troles Bech selv har ringt til Start og fortalt at han er ledig på markedet. Det viser litt om hvor desperat han er..

gunnar

Noen som ikke har mobilen med seg i dag. Snart  kommer SMS fra 2229. Eller kanskje ikke?
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Spelaren

Quote from: Straffe!!! on November 21, 2008, 07:29:28 AM
Tror Hareide kan gå ut i avgjørende kvalikkamp mot Vatikanstaten i en 1-1-8 formasjon, bli knust
1-8, og likevel ikke hverken si opp eller bli oppsagt...


:)
Den einaste avgjerande kvalikkampen Norge kan nå er vel for å unngå nedrykk til til ein eller annan divisjon forbeholdt enda tafattere landslag enn Norges...
Gå av.

Nixon

BA melder at de vet at Nilsen kommer til å si ja. Og at det egentlig aldri har vært noen tvil fra Nilsen sin side.

Ellers skal Nilsen ha flere nordlendinger i trenerteamet, både Skarsfjord og Truls Hallen blir nevnt. Så da gjenstår det egentlig bare ett spørsmål: Er joiken på Stadion død?;)
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 21, 2008, 09:24:07 AM
BA melder at de vet at Nilsen kommer til å si ja. Og at det egentlig aldri har vært noen tvil fra Nilsen sin side.

Ellers skal Nilsen ha flere nordlendinger i trenerteamet, både Skarsfjord og Truls Hallen blir nevnt. Så da gjenstår det egentlig bare ett spørsmål: Er joiken på Stadion død?;)


Regner med at noen tar ansvar å lager en ny trenersang basert på Sami Ednan, norges legendariske samiske grand prix bidrag.

Kanskje noen same-effekter i brannbutikken også hadde gjort seg


Xminator

Ser fort for meg at ett par dårlige resultater vil utløse spontan joiking.

Straffe!!!

Jeg har forsøkt å holde meg saklig gjennom hele prosessen med både å
- re-signe Mjelde
- fjerne Mjelde
- selge Helstad med lovnad om erstatter i tillegg til én spiss til
- fadesen med Ighalo og ingen ny spiss overhodet
- og sist men ikke minst måten man har gått frem på for å finne ny trener: En moderne tilnærming med intervjuer av flere kandidater som ender opp med et tilbud til den man finner mest attraktiv blant de som viser seg aktuelle.

Gjennom dette har jeg valgt å overse/bortforklare/skylde på pressen alle de lekkasjer og rare grep som er blitt gjort underveis.

Men nå er det jaggu meg nok!

At klubben og RBH/Revheim klarer å gå ut i media med bekreftelser på at Steinar Nilsen har fått tilbud om trenerjobben før han har takket endelig ja er bare toppen på amatørskap!

Saft suse!!!

Jeg driter langt i om BT eller hvem det er som kom med dette først har sagt "vi vet dette 100 %" eller truet med å avsløre seksuelle hemmeligheter eller hva som helst.

Jeg kan ikke se NOEN grunn til å gå ut i media med dette på noen annen måte enn "ingen kommentar før vi har en endelig avgjørelse og bekreftelse" før alt er på plass.

At dette mest sannsynlig ender med at Nilsen blir vår nye trener og at det ikke medfører reele konsekvenser er i denne sammenheng sekundært.

Det er en forbannet skandale og jeg er oppriktig flau på vegne av Sportsklubben.

Brann_copper

November 21, 2008, 09:37:50 AM #2316 Last Edit: November 21, 2008, 09:39:41 AM by Brann_copper
Uansett bør denne ansettelsessaken få etterspill. Det er faktisk grenser for hvor åpent det går an å kjøre en slik prosess. Hva skulle for eksempel Revheim ut i pressen å gjøre? Flåseprat fra den kanten kan Brann sikkert styre seg for. Man må da kunne bli enige om at kun en mann skal uttale seg offentlig og at den mannen er RBH. Han har ikke alltid lette arbeidsforhold den mannen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Nixon

Quote from: Straffe!!! on November 21, 2008, 09:34:42 AMAt klubben og RBH/Revheim klarer å gå ut i media med bekreftelser på at Steinar Nilsen har fått tilbud om trenerjobben før han har takket endelig ja er bare toppen på amatørskap!


Er dette uvanlig? Jeg synes at andre klubber er ganske åpne om hvilke trenere de er på jakt etter og har gitt tilbud. Både her i Norge og ellers i verden. Eller er det bare noe jeg innbiller meg?
Rød makt på Hansa

BBB-Tony

Quote from: Gubrask on November 21, 2008, 08:22:31 AM
Hørte på radioen at Troles Bech selv har ringt til Start og fortalt at han er ledig på markedet. Det viser litt om hvor desperat han er..


Han har uansett et jobbtilbud om Nilsen mot all formodning skulle si nei til Brann. RBH er nok passe desperat om Nilsen hadde sagt nei, og vil nok nærmest gi Bech hva han vil. RBH skal tross alt rekke årets ferie...

Når det gjelder ryktene til BA, så syns jeg det er et ok valg av Nilsen og ta med seg Skarsfjord som assistent trener. Han har god erfaring fra treneryrket, og jeg syns han har gjort en god jobb i FKH den tiden jeg har fulgt med de.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_copper

Da er vi ihvertfall to Straffe!! som hadde valgt en annen tilnærmingsmåte.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

vidar59

Fordi at hele Brann skulle vise supporterne at de gikk for gampefotball og dermed skulle slippe unna kritikk fra oppegående supportere. Styret(Brann), ville lekke ut informasjon for å slippe bråk med bergenspressen og "fans" av gampefotball. Pressen og supportere av antifotball vant. Og Brann er uten ryggrad og vet ikke hva de vil.
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Brann_copper

Quote from: Nixon on November 21, 2008, 09:39:25 AM
Quote from: Straffe!!! on November 21, 2008, 09:34:42 AMAt klubben og RBH/Revheim klarer å gå ut i media med bekreftelser på at Steinar Nilsen har fått tilbud om trenerjobben før han har takket endelig ja er bare toppen på amatørskap!


Er dette uvanlig? Jeg synes at andre klubber er ganske åpne om hvilke trenere de er på jakt etter og har gitt tilbud. Både her i Norge og ellers i verden. Eller er det bare noe jeg innbiller meg?


Det er bare noe du innbiller deg ja. Se på RBH nå. Han fremstår som en skolegutt med luen i hånden, og det sørgmodig blikket hans hviler på det eplet han nettopp har lagt på kateteret til lærer Nilsen.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

BBB-Tony

Quote from: Xminator on November 21, 2008, 07:18:14 AM
I BT snakkes det om at vi får ja/nei i dag, men at en avtale ikke signeres før Nilsen er tilbake fra ferie... Her blinker det (ighalo)(ighalo)(ighalo)


Syns vi snart må legge fra oss Ighalo-saken, og ikke trekke den inn i bort i mot alt Brann foretar seg. Men jeg håper RBH har lært av Ighalo-saken, og setter seg på flyet opp til Tromsø om Nilsen ikke har anledning til å komme til Bergen. Eller reiser RBH også på ferie i morgen? Den signaturen bør komme på plass i løpet av dagen, uansett hvem som skal på ferie...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Spelaren

http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009/lynge-steinar-ikke-til-aab

Lynge: Steinar ikke til AaB
--------------------------------------------------------------------------------
AaB-direktør Lynge Jakobsen afviser, at norske Steinar Nilsen skal være træner i AaB.

Jaha?
Gå av.

BBB-Tony

I følge BA, så er det en stund siden han ble uaktuell for AaB.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

...og eg var tidlegare ute enn bt.no :)
Gå av.

krakra

"Nyhet ikke tilgjengelig
Denne nyheten blir tilgjengelig for allmennheten om 8725 timer. "

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7027

RBH har allerede den nye trenerens arvtager klar ser jeg:)

Spelaren

Eit knapt år med Nilsen altså? Er vel kanskje Hareide som lusker i bakgrunnen då, med mindre Kåfjord av sympati har gitt han enda ein kontrakt...
Gå av.

BBB-Tony

Quote from: Spelaren on November 21, 2008, 11:10:52 AM
...og eg var tidlegare ute enn bt.no :)


BA meldte det i papirutgaven, så jeg leste det i dagmorres da jeg stod opp. ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.



Kai-Olai

Da kan vi åpne Steinar Nilsen - tråden til Stoffi igjen! :D

Xminator

Begynner etter nyttår, men jeg regner med at RBH får en grei liste med trenere som skal ansettes og at det ZMZ'es flittig om diverse forsterkninger. Steinar Nilsen har jo allerede god oversikt over spillermateriellet vi har tilgjengelig pr i dag.

Xminator

Quote from: Kai-Olai on November 21, 2008, 11:32:33 AM
Da kan vi åpne Steinar Nilsen - tråden til Stoffi igjen! :D


Kanskje noen kan begynne den på en litt mer positiv måte?

KEA

Velkommen til Brann, Steinar Nilsen !
Gullet ska hem !

Heispassasjer

Gratulerer med ny trener alle mann!!!!


Fikk nettopp melding om at Steinar Nilsen er ansatt som ny hovedtrener.

Derabilo

Tjohei! Glitrende=)

Velkommen skal du være. Siden du ville til en klubb med ambisjoner, regner jeg med ambisjonen for neste år er klar: GULL!
Bergen ut av Norge -

FruktFat

Og der kom sms'en fra 2229... Ikke til Bergen i dag men tilgjengelig på Alfheim for pressen - kanskje jeg skal ta meg en tur bort og hilse på  ;)

Spennende.

gullet ska hem

gratutlerer folkens!! tror denne mannen har mye å komme med

Nixon

Quote from: Xminator on November 21, 2008, 11:34:06 AM
Begynner etter nyttår, men jeg regner med at RBH får en grei liste med trenere som skal ansettes og at det ZMZ'es flittig om diverse forsterkninger. Steinar Nilsen har jo allerede god oversikt over spillermateriellet vi har tilgjengelig pr i dag.


He he, synes å huske at RBH ikke ble møtt med like stor forståelse da han startet sin jobb i Brann med å dra på ferie. Da var ikke moderne kommunikasjonsmidler på langt nær godt nok.

Men det er jo forskjell på folk!:)
Rød makt på Hansa

vidar59

November 21, 2008, 11:56:29 AM #2341 Last Edit: November 21, 2008, 11:58:30 AM by vidar59
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Brann_copper

Dette var fantastiske nyheter. Velkommen til Brann Steinar!

Førstesideoppslag i alle landets nettaviser på en gang. Det blir det ikke når TIL ansetter erstatteren hans for å si det slik....
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Joggi Bogga

Dette blir for dumt Vidar!

Riktignok er ikke SN mitt førstevalg heller, men når han først er ansatt så er han vår mann fra nå av. Som med Obama i USA ol.

Innlegget ditt er en sytkuk verdig. Rart siden du pleier å levere langt bedre saker.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Gepard

Samtidig kan vi sikkert ønske velkommen Roger Nilsen som ny assistent. Og skulle ikke forundre meg om Helge Haugen kommer hem.

Xminator

Quote from: Nixon on November 21, 2008, 11:43:05 AM
He he, synes å huske at RBH ikke ble møtt med like stor forståelse da han startet sin jobb i Brann med å dra på ferie. Da var ikke moderne kommunikasjonsmidler på langt nær godt nok.

Men det er jo forskjell på folk!:)


Det er en forskjell på situasjon. RBH var vel først noen månder på oppsigelse før han tok ferien midt i overgangsvinduet.
Om Nilsen hadde tatt (planlagt) ferie i januar eller februar så hadde selvsagt ikke sms-er og telefon vert godt nok.

Xminator

Quote from: Gepard on November 21, 2008, 12:05:31 PM
Samtidig kan vi sikkert ønske velkommen Roger Nilsen som ny assistent. Og skulle ikke forundre meg om Helge Haugen kommer hem.


Nå er vel allerede Skarsfjord utpekt som mest sannsynlig assistent. Med oss på lasset får vi også sannsynligvis nylig sparkede vif-medisinmann Hallan.

aso008

Quote from: Gepard on November 21, 2008, 12:05:31 PM
Samtidig kan vi sikkert ønske velkommen Roger Nilsen som ny assistent. Og skulle ikke forundre meg om Helge Haugen kommer hem.


Ingenting hadde vært bedre enn å få Helge hem igjen - så kan vi sende saftkokaren og marokkaneren vår andre veien.

Gledelig å ha fått ny trenger på plass, i likhet med andre ikke nødvendigvis mitt førstevalg men kunne også vært verre. Joiking blir vel gjenganger hver gang på stadion nå..

Nixon

Quote from: aso008 on November 21, 2008, 12:12:45 PMIngenting hadde vært bedre enn å få Helge hem igjen


Ser ikke poenget i å hente Haugen hem til benken i Brann. Da er det bedre at han blir der oppe der han får spille.
Rød makt på Hansa


Go Up