• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Jeg tror han er up-and-coming, ja. I fht Sandstø spiller det uansett ingen rolle, da jeg anser han for allerede å være en (langt) bedre trener.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

November 11, 2008, 00:36:21 AM #1451 Last Edit: November 11, 2008, 00:38:37 AM by tonynord
Quote from: Patton on November 11, 2008, 00:24:18 AM
Quote from: tonynord on November 11, 2008, 00:17:16 AM
Personlighet. Veldig mye går på personlighet for min del. Nilsen har den rette innstillingen og personligheten i mine øyner. Han er den type trener som får spillerene sine til å yte maks, og få spillerene til å tro på seg selv. Han er en trener med glød og entusiasme, og som brenner for det han holder på med. Og han tåler en trøkk, og tør å si hva han mener! Han er en trener med høye ambisjoner, og jeg tror han kan nå de målene han setter seg.

Det kan saktes være at Sandstø har noen av disse kvalitetene, men jeg syns ikke det har kommet til syne gjennom medie i så stor grad som det Nilsens egenskaper har kommet frem. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er verken Sandstø- eller Nilsen ekspert, men min oppfatning sier at Sandstø er en trener (som Krøvel har nevnt) som er god til å holde småklubber i TL over en lengre periode. Mens jeg ser på Nilsen som en mann med større ambisjoner, og en mann som har forutsetninger til å klare å nå målene sine i større grad enn Sandstø.


Mulig du har rett, men Sandstø har vel aldri fått muligheten til å vise hva han klarer i en større klubb. Ikke Nilsen heller, for den del. Poenget er om Brann skal gamble på en relativt ung og lovende, eller safe i land med en som har levert i flere klubber. For oss som har passert de 30 hadde sistnevnte vært å foretrekke, utålmodig ganske enkelt.


At du er rundt 8-10 år eldre enn meg kan selvsagt ha mye med at du foretrekker Sandstø fremfor Nilsen. Og det er forståelig.. Men for meg er han intet tema. Det jeg har opplevd av han syns jeg ikke er bra i det hele tatt. Jeg liker rett og slett ikke typen, og jeg syns han skal få lov å holde på med det han er best på, og det er å holde dårlige klubber i Eliten over tid.

Hos meg får Nilsen tommelen opp om vi ikke får inn en fra utlandet! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

welsti

Quote from: kabelmann on November 10, 2008, 22:59:46 PM
Quote from: posemedsnopi on November 10, 2008, 22:43:21 PM
Quote from: Jrgn on November 10, 2008, 21:42:07 PM
Quote from: posemedsnopi on November 10, 2008, 21:05:29 PM
For å fyre opp litt under rykter og konspirasjonsteorier kan eg nevne at under mediablikket på Branns egne sider står det "ingen Brann-kontrakt", mens linken leder til BAs sak om at Nanne Bergstrad ikke har hørt noe fra Brann.
Kan dette være en "forsnakkelse" i skriftlig form fra Branns nettansvarlige??


Ser ikke annet enn at dette er en lenke fra ba.no med overskriften som lenketekst. Medieblikket oppdateres automatisk. Det er det samme som var på gode gamle skrbrann.org. Dermed er det nok ingen hint i fra Branns nettansvarlige.


Det samme trodde eg, men overskriften hos BA er "ingen Brann-kontakt"...

Det ser ut som at lenken er lagt inn for hånd, ja. Noe corny, da jeg trodde disse lenkene ble hentet automatisk. Men om det er en RSS-feed fra BA, så kan trykkleifen ligge der. Om dette mediablikket blir manuelt oppdatert så er det en sinnsyk tungvint løsning.


Nettavisene har en fæl uvane med å endre overskriften på samme artikkel; se ikke bort fra at det forklarer forvirringen.

Kai-Olai

Quote from: Joggi Bogga on November 10, 2008, 22:55:31 PM
Quote from: Strandlien on November 10, 2008, 22:51:08 PM
Hva med Nilsen som hovedtrener og Sandstø som assistent?


Med Semb som sportsdirektør og han svensken med det tåpelige navnet som reservelagstrener.
Da burde alle være happy.


Du glemte en viktig ting! Bergen ut av Norge, og Hareide som trener for Landslaget Brann når de spiller kamper utenom serien!

storB

Svante sier at Nanne blir i Kamlmar ihvertfall ut 09 sesongen, der cl spill lokker. Han sier videre at det ikke blir aktuelt å slippe han,selv for en god del mill.

Greit RBH, da beveger vi oss på hyllen under, uff  :'(
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Da får vi enten

1) En erfaren trener med relativt dårlige resultater (Sandstø)
2) En uerfaren trener med relativt gode resultater (Nilsen)
Legg ned hele klubben!

Xminator

BT: Brann kontaktet Kalmar dagen etter møtet med Nilsen og fikk kontant nei fra Svante.
BT: Sandstø er ikke på listen over aktuelle Brann-trenere.

Om valget står mellom Nilsen og en av de andre svenske trenerene som Brann listet opp for en uke siden, så velger jeg Steinar Nilsen. Om ikke annet så får TIFO-avdelingen enkel jobb i første kamp: Stein på Stein = Steinar!

Spelaren

Det ser nok ut til at det er den vegen det går... Nanne uaktuell uansett (bob bob) millionsum, ikkje det at Brann har så mykje å rutte med for tida. Men eg avventer naturlegvis situasjonen, og har full tillit til at Bruniken finner ein trener som kan føre Brann vidare til heder og ære...  :-\
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 11, 2008, 07:37:00 AM
BT: Brann kontaktet Kalmar dagen etter møtet med Nilsen og fikk kontant nei fra Svante.
BT: Sandstø er ikke på listen over aktuelle Brann-trenere.

Om valget står mellom Nilsen og en av de andre svenske trenerene som Brann listet opp for en uke siden, så velger jeg Steinar Nilsen. Om ikke annet så får TIFO-avdelingen enkel jobb i første kamp: Stein på Stein = Steinar!


Det der med  at Sandstø er uaktuell, tror jeg ikke på. I BA er tonen mer hemmelighetsfull. "Ingen kommentar", betyr som regel at spekulasjonene er riktige...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg tror heller ikke Sandstø er uaktuell. Nilsen har jo jobbtilbud fra Danmark også, så selv om RBH har jobbet seg nedover listen helt til Nilsen, så er det jo ingen garanti for at han sier ja...

Og da er plutselig listen enda kortere og ett møte med Sandstø ett hakk nærmere. Virkelig gøy blir det jo ikke før Sandstø også sier nei...

Belfort

Nå er det ikke Svante som bestemmer om Nanne vil flytte på seg. Kalmar kan ikke holde igjen en trener som vil bort. Håper ikke Bruun slår seg til ro med dette svaret,men han er jo typen til det. Jeg vil heller bruke noen millioner på en trener som har bevist at han kan gjøre umeritterte spillere til gull enn et kjøp av en ny Demba. Bla opp 3-4 mill så har Brann en kjempetrener på plass.

KEA

Helt enig med Belfort her. Spør Nanne, fortere enn F.

Men det er jo underlig om det ikke har vært kontakt med Nanne før etter møtet med Steinar Nilsen. Har RBH sovet i timen igjen? Ryktene om at RBH hadde samtaler med Nanne har jo gått siden slutten av oktober, mens møtet med Steinar Nilsen vel var 6. november (eller husker jeg feil?).

Hvis Nanne er uaktuell er det jo best å hanke inn Steinar Nilsen før han også er uaktuell. Våkn opp!

dudo

Quote from: Xminator on November 11, 2008, 08:05:36 AMVirkelig gøy blir det jo ikke før Sandstø også sier nei...


Fullstendig uenig. Den dagen Sandstø takker nei skal jeg trekke et lettelsens sukk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: Patton on November 11, 2008, 00:19:09 AM
Så det er altså årets sesong som gjør at denne Nilsen er helt topp? En sesong som trener på toppnivå og vips, Brann next? Ber til Satan om at RBH holder seg langt til helvete vekk fra trenere med 1, 2 eller 3 års erfaring som trener. Orker ikke vente 3-7 år på resultater.


Nå trenger ikke erfaring være ensbetydende med antall år som trener. Noen blir fort "erfarne", mens andre lærer seint eller aldri...

Nilsen er en tøff og tydelig type som vil stille krav til spillerne - noe som må komme som en sjokk på mange :-)

Tror han er rett mann for sk brann!
Saludar a los monos!

Henrik8

Quote from: Belfort on November 11, 2008, 08:45:38 AM
Nå er det ikke Svante som bestemmer om Nanne vil flytte på seg. Kalmar kan ikke holde igjen en trener som vil bort. Håper ikke Bruun slår seg til ro med dette svaret,men han er jo typen til det. Jeg vil heller bruke noen millioner på en trener som har bevist at han kan gjøre umeritterte spillere til gull enn et kjøp av en ny Demba. Bla opp 3-4 mill så har Brann en kjempetrener på plass.


At Bruun Hansen skal gå direkte til treneren når han har fått forhandlingsnei fra klubben virker veldig lite aktuelt. RBH er gammel NFF-mann, og har lært seg å ikke se med blide øyne på den type forhandling. Bergstrand er under kontrakt, og er det riktig at klubben har sagt nei til at han kan forhandle med andre, har jeg ingen tro på at RBH er typen som går utenom klubben, og diskuterer direkte med den ansatte. Det er i hvertfall i stikk motsatt retning av den type forhandlingskultur han var med på å utvikle som en del av NFF.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Ellers er jeg 100 % enig i at det er av enda større betydning å investere i en trener som har en reell og faktisk kompetanse, og som kan styrke Branns organisasjon, enn å investere i spillere som kan utvikle laget. Får vi inn en topp kompetent trener kan spillerinvesteringer komme etterhvert, slik at vi på noe sikt får mer helhet i spillergruppen. Akkurat nå må vi ha hovedfokus på å få inn en kompetent trener!
Kjør over pakket 09`

Torvanger

Quote from: Henrik8 on November 11, 2008, 09:40:00 AM
Quote from: Belfort on November 11, 2008, 08:45:38 AM
Nå er det ikke Svante som bestemmer om Nanne vil flytte på seg. Kalmar kan ikke holde igjen en trener som vil bort. Håper ikke Bruun slår seg til ro med dette svaret,men han er jo typen til det. Jeg vil heller bruke noen millioner på en trener som har bevist at han kan gjøre umeritterte spillere til gull enn et kjøp av en ny Demba. Bla opp 3-4 mill så har Brann en kjempetrener på plass.


At Bruun Hansen skal gå direkte til treneren når han har fått forhandlingsnei fra klubben virker veldig lite aktuelt. RBH er gammel NFF-mann, og har lært seg å ikke se med blide øyne på den type forhandling. Bergstrand er under kontrakt, og er det riktig at klubben har sagt nei til at han kan forhandle med andre, har jeg ingen tro på at RBH er typen som går utenom klubben, og diskuterer direkte med den ansatte. Det er i hvertfall i stikk motsatt retning av den type forhandlingskultur han var med på å utvikle som en del av NFF.


Dette er den store svakheten med å ha RBH som sportssjef. Han har et idealbilde av hvordan dagens fotballverden tar seg ut, han er simpelthen kkke gatesmart nok (a`la Peddilusk) til å skjønne at det fins andre metoder for å få gjennomslag. Hvorfor skal RBH og Brann opptre 100% stuerent, når majoriteten av andre klubber ikke gjør det? NFF-paragrafryttere er nok ikke det Brann trenger i dagens situasjon, enten må RBH foreta radikale endringer i sin karakter eller så må han rett og sslett etterhvert overlate roret til en annen.

Jeg ønsker meg primært enten Jönsson fra Stabæk eller Nanne, men jeg ser at det kan bli vanskelig å få denslags til så lenge man ikke våger mer fra Brannhold.

Når det gjelder hjemlige alternativer står jeg fortsatt fast ved at Sandstø er et bedre alternativ enn Nilsen. En annen jeg har fått en godfølelse på er Drillo, en mann med den rette galskapen. Han har ikke fått det til i Wimbledon og VIF, men jeg tror faktisk at Brann kunne fått ut det beste i øsfoldingen. Han måtte selvsagt føyd seg etter retningslinjene om at Brann skal spille ballbesittende, offensiv fotball.

Eskelinen

November 11, 2008, 10:02:46 AM #1467 Last Edit: November 11, 2008, 10:06:18 AM by Eskelinen
Det har jo tidligere blitt sagt at et engelskspråklig alternativ ville være spennende, noen som tror det seiler opp et engelskspråklig alternativ nå som det kan virke som at alle "de store" navnene er av blokken?

Personlig håper jeg på at et nytt alternativ blir lansert, blandt de nåværende alternativer (om man skal utelukke Nanne helt) så håper jeg på Nilsen...


krøvel vellevold

Quote from: Eskelinen on November 11, 2008, 10:02:46 AM
Det har jo tidligere blitt sagt at et engelskspråklig alternativ ville være spennende, noen som tror det seiler opp et engelskspråklig alternativ nå som det kan virke som at alle "de store" navnene er av blokken?





Tony Knapp?
Legg ned hele klubben!

naitsirk

torvanger skreiv:
QuoteDette er den store svakheten med å ha RBH som sportssjef. Han har et idealbilde av hvordan dagens fotballverden tar seg ut, han er simpelthen kkke gatesmart nok (a`la Peddilusk) til å skjønne at det fins andre metoder for å få gjennomslag. Hvorfor skal RBH og Brann opptre 100% stuerent, når majoriteten av andre klubber ikke gjør det? NFF-paragrafryttere er nok ikke det Brann trenger i dagens situasjon, enten må RBH foreta radikale endringer i sin karakter eller så må han rett og sslett etterhvert overlate roret til en annen.



ka har peddien gjort som er så veldig gatesmart?

osoerli

No er det vel bare å signera Nilsen før han blir snappa opp av ein annan klubb, og er uaktuell han også.  Brann er ikkje einaste klubb på jakt etter trenar.
Vil nødig sitta igjen med valget mellom Tom Nordlie og Sandstø.

Trur Nilsen blir ein kanontrenar.  Står fram med stor autoritet og sjøltillit, nesten litt Maurinho.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nummer9

Quote from: naitsirk on November 11, 2008, 10:15:08 AM
torvanger skreiv:
QuoteDette er den store svakheten med å ha RBH som sportssjef. Han har et idealbilde av hvordan dagens fotballverden tar seg ut, han er simpelthen kkke gatesmart nok (a`la Peddilusk) til å skjønne at det fins andre metoder for å få gjennomslag. Hvorfor skal RBH og Brann opptre 100% stuerent, når majoriteten av andre klubber ikke gjør det? NFF-paragrafryttere er nok ikke det Brann trenger i dagens situasjon, enten må RBH foreta radikale endringer i sin karakter eller så må han rett og sslett etterhvert overlate roret til en annen.



ka har peddien gjort som er så veldig gatesmart?

Er vel bare å lese dagboken hans på Barten, så ser du han har vært ute en vinternatt før :P

KEA

Quote from: Eskelinen on November 11, 2008, 10:02:46 AM
Det har jo tidligere blitt sagt at et engelskspråklig alternativ ville være spennende, noen som tror det seiler opp et engelskspråklig alternativ nå som det kan virke som at alle "de store" navnene er av blokken?


Ja for eksempel snakker jo de fleste nederlendere mer flytende engelsk enn nordmenn flest (selv om mange tror det motsatte), jeg tenker da på Adrie Koster som ingen utenom Ajax (som foreslo ham) har kommentert noe særlig. Men han er selvsagt ikke så kjent her hjemme som enkelte "store navn"  (....Sandstø, hah!) som debatteres her inne .

Eskelinen

November 11, 2008, 10:35:01 AM #1473 Last Edit: November 11, 2008, 10:43:47 AM by Eskelinen
Quote from: KEA on November 11, 2008, 10:29:27 AM
Quote from: Eskelinen on November 11, 2008, 10:02:46 AM
Det har jo tidligere blitt sagt at et engelskspråklig alternativ ville være spennende, noen som tror det seiler opp et engelskspråklig alternativ nå som det kan virke som at alle "de store" navnene er av blokken?


Ja for eksempel snakker jo de fleste nederlendere mer flytende engelsk enn nordmenn flest (selv om mange tror det motsatte), jeg tenker da på Adrie Koster som ingen utenom Ajax (som foreslo ham) har kommentert noe særlig. Men han er selvsagt ikke så kjent her hjemme som enkelte "store navn"  (....Sandstø, hah!) som debatteres her inne .


Jeg syns absolutt dette høres interessant ut, er heller ikke den store fan av Sandstø, mangen av brannspillerene kommuniserer vel allerede på engelsk også, og det burde vel telle for NOE ;)

Og hva med Jørn Andersen??

Jrgn


steinbygger

Jeg fikk plutselig en Hallvar Thoresen følelse hvis vi ansetter Steinar Nilsen. Dvs en knallhard type som ville komme på kant med spillere og ledelse.

Spelaren

Quote from: naitsirk on November 11, 2008, 10:15:08 AM
ka har peddien gjort som er så veldig gatesmart?


Kontrakter og sånn  ;D.
Gå av.

KEA

Fra dagens BT, (http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article2383287.ece): "Nanne er en viktig mann for oss. Han blir ikke mindre viktig av at vi vant Allsvenskan. Neste år skal vi forsøke å kvalifisere oss for Mesterligaen, og Bergstrand blir sentral i den planen, sier Svante Samuelsson."

Bytt ut Nanne med Thorstein Helstad, Allsvenskan med Tippeligaen, og Svante Samuelson med RBH. Hva ble resultatet den gangen? Har Nanne lyst, så er det jo bare å kjøre på..... eller skal ikke RBH være konsekvent i sin måte å opptre på når han sitter på andre siden av bordet?

Legg inn et konkret bud !

Belfort

Quote from: KEA on November 11, 2008, 11:28:29 AM
Fra dagens BT, (http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/brann/article2383287.ece): "Nanne er en viktig mann for oss. Han blir ikke mindre viktig av at vi vant Allsvenskan. Neste år skal vi forsøke å kvalifisere oss for Mesterligaen, og Bergstrand blir sentral i den planen, sier Svante Samuelsson."

Bytt ut Nanne med Thorstein Helstad, Allsvenskan med Tippeligaen, og Svante Samuelson med RBH. Hva ble resultatet den gangen? Har Nanne lyst, så er det jo bare å kjøre på..... eller skal ikke RBH være konsekvent i sin måte å opptre på når han sitter på andre siden av bordet?

Legg inn et konkret bud !


Enig! Bruun gir seg med en gang han møter motstand. Han skal være så i overkant formell og riktig at han i dette spillet blir sjangseløs. Hvis han selger inn trener jobben til Nanne på riktig måte så kan Kalmar overhodet ikke hindre i han og gå til Brann,selvsagt med en kompensasjon.

DangerousDan

Kalmar har allerede mistet sin beste spiller i Viktor Elm og toppscorer Ingelsten ønsker seg bort.
De måtte selge Cesar Santin til Fck og opplever i bunn og grunn alt en liten klubb med suksess "etter boken" kommer til å oppleve.
At Bergstrand også har større ambisjoner tar jeg som en selvfølge, og Brann bør være interessant for ham i så måte.
Om han selv ikke vil er det en annen sak, men vi kan ikke droppe hans kandidatur fordi Svante har lyst til å beholde ham.

krøvel vellevold

Quote from: naitsirk on November 11, 2008, 10:15:08 AM
ka har peddien gjort som er så veldig gatesmart?


Pen i tøyet?
Legg ned hele klubben!

Huff

Regner med at Nilsen ansettes innen en  uke, har tro på Nilsen, men han har ikke vært mitt førstevalg. Relativt nervøs for at Brann skal slutte å spille fin foppal under Nilsen, mens jeg liker hans autoritære trenerstil i forhold til at vi har såpass mangearrogante mette og late båsspillere i stallen som vi har

Blir ikke Nilsen ansatt innen en uke forstår jeg dette som om RBH har tatt trenerjakten ut av Norge, kanskje Skandinavia, her håper jeg så inderlig på Nederland hvor det skulle finnes flust av spennende kandidater. At nederlendere er bedre enn nordmenn i engelsk er feil, internasjonale tester viser at nordmenn er best i verden blant folk som ikke har engelsk som offisielt språk (Svenskene har nå riktignok blitt like gode: PISA). Nederlenderne er riktignok bare marginalt dårligere i engelsk, men ''nederlender=engelsk'' debatten er likevel en avsporing. Nederlandsk er nemlig ekstremt likt norsk, bare dansk og svensk er nærmere, og en nordmann kan fint lese nederlandske aviser uten forkunnskaper om språket. En hollandsk trener ville lært seg bra norsk på en måned, vært tilnærmet flytende innen 6 mnd.

Uansett. Hvis Brann nå skulle gå for Nilsen, og miste denne trenerkjkandidaten i tilleg grunnet somling el lign, regner jeg med at RBH leverer sin avskjedssøknad.

BBB-Tony

November 11, 2008, 13:51:56 PM #1482 Last Edit: November 11, 2008, 13:56:13 PM by tonynord
At Svante ikke vil gi fra seg suksess-treneren Nanne er jo forståelig, men til syvende og sist er det ikke Svante som avgjør denne saken. Det blir som i reklamen: "Har du lyst, har du lov". Og om Nanne virkelig vil trene Brann, så tror jeg ikke Svante klarer å stoppe overgangen.

Så dårlige forutsetninger Kalmar har for å gå inn i CL, tror jeg nesten det er mer attraktivt å trene Brann som ikke er i CL. Er Kalmar sitt stadion i det hele tatt klar for E-cup kamper med de kravene som stilles? De må vel bruke en god del kroner på å ordne stadion etc. og da spørs det hvor mye som er igjen til spillerkjøp. Om de ikke får en rik onkel da..
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Quote from: tonynord on November 11, 2008, 13:51:56 PM
At Svante ikke vil gi fra seg suksess-treneren Nanne er jo forståelig, men til syvende og sist er det ikke Svante som avgjør denne saken. Det blir som i reklamen: "Har du lyst, har du lov". Og om Nanne virkelig vil trene Brann, så tror jeg ikke Svante klarer å stoppe overgangen.

Så dårlige forutsetninger Kalmar har for å gå inn i CL, tror jeg nesten det er mer attraktivt å trene Brann som ikke er i CL. Er Kalmar sitt stadion i det hele tatt klar for E-cup kamper med de kravene som stilles? De må vel bruke en god del kroner på å ordne stadion etc. og da spørs det hvor mye som er igjen til spillerkjøp. Om de ikke får en rik onkel da..


Dette som er hele poenget! Jeg forventer at Bruun tar turen til Småland og snakker med Nanne.

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/eliteserien/article122432.ece

Roald Bruun-Hanssen bekrefter at det faktum at eliteserien og Allsvenskan nå er ferdigspilt gjør det enklere å intensivere jakten på ny Brann-trener. Men ønsker ikke å kommentere samtalen med Samuelsson.

En liten pekepinne på hva vi har i vente? Tror nok ikke det bare er Nanne som blir kontaktet i disse dager av de som holder til over grensen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

pidre

Ja, nå kløner vel RBH det til slik at vi verken får Nanne eller Nilsen - og ender opp med Sandstø.

Nå får vi en test på beslutningsdyktighet...
Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Personlig synes jeg RBH skal ha ros hvi det viser seg at han følger spillereglene fotballklubbene selv har blitt enige om. For meg har det en verdi at Brann oppfører seg korrekt og også på dette området representerer byen på en bra måte.

Vi hadde selv bltt lyn forbannet om RBH var en norsk Frank Arnesen type og Barca hadde kommet og snappet han fra oss.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: pidre on November 11, 2008, 15:03:47 PMNå får vi en test på beslutningsdyktighet...


Jepp, det er på tide at Nanne bestemmer seg om han vil trene en svensk one hit wonder-klubb, eller om han vil komme til en klubb med ressurser og entusiasme nok til å være en skandinavisk toppklubb!
Rød makt på Hansa

howieh57

Hva med Rikard Norling? Han fikk sparken i AIK i går. Han har ledet AIK fra Superettan(jmfr. adecco) og har bla seriesølv med AIK, som er blandt de klubbene i Sverige med mest press rundt.

Han var også ass. trener for AIK når de spilte CL gruppespill i 99/00.

Utover dette vet jeg ikke mye om mannnen, bare lufter tanken.
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Spelaren

Gå av.

Belfort

Quote from: Joggi Bogga on November 11, 2008, 15:04:48 PM
Personlig synes jeg RBH skal ha ros hvi det viser seg at han følger spillereglene fotballklubbene selv har blitt enige om. For meg har det en verdi at Brann oppfører seg korrekt og også på dette området representerer byen på en bra måte.


Ja,og snilleste gutt i klassen stikker alltid av med den fineste jenten....

BBB-Tony

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2384235.ece

Per Joar Hansen på vei hjem til Norge, og svarer ingen kommentar på om han er kontaktet av Brann.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

laksevåg

Quote from: howieh57 on November 11, 2008, 15:12:10 PM
Hva med Rikard Norling? Han fikk sparken i AIK i går. Han har ledet AIK fra Superettan(jmfr. adecco) og har bla seriesølv med AIK, som er blandt de klubbene i Sverige med mest press rundt.

Han var også ass. trener for AIK når de spilte CL gruppespill i 99/00.

Utover dette vet jeg ikke mye om mannnen, bare lufter tanken.
supporterene likte hvertfall rikard, de truet vist sportssjefen til og gå av etter han sparket han
Noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikkje den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så. 

-Bill Shankly

Huff

Synes denne kommentaren på BT.no var interessant:

Skrevet av: Trond Bergen, 11.11.08 - 09:29
''Arne Sandstø, ettersom Nillsen syns Branns satsning til neste år var for lav og lite profesjonell!! Med Bruun Hansen i førersete...... Lykke til Arne!!''

Hvorvidt denne kommentaren har et fnugg av sannhet i seg kan man jo lure på, men med årsakene til Nilsens avgang i TIL friskt i minne kan det jo være noe sannhet i dette? Kanskje Nilsen allerede har takket nei til Brann.

Joggi Bogga

Quote from: Belfort on November 11, 2008, 15:22:21 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 11, 2008, 15:04:48 PM
Personlig synes jeg RBH skal ha ros hvi det viser seg at han følger spillereglene fotballklubbene selv har blitt enige om. For meg har det en verdi at Brann oppfører seg korrekt og også på dette området representerer byen på en bra måte.


Ja,og snilleste gutt i klassen stikker alltid av med den fineste jenten....


Det har mer med å skape begjær og gjøre. Dvs få jenten til å gjøre seg til for gutten fremfor omvendt. Det finnes mange smarte teknikker på det området som ikke innebærer at man bryter noe regelverk. Sammenligningen er i mine øyne svært dårlig.

Ang Branns forespørsel til Kalmar så har Brann gjort det riktige ved å signalisere interesse, deretter trekke seg bort etter avslaget. Men hvis Nanne går til klubbledelsen og sier at han ikke lenger er interesert i å arbeide der, for deretter å si opp og videre innlede forhandlinger med Brann, så stiller saken seg totalt anderledes.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

gullet ska hem

Quote from: Spelaren on November 11, 2008, 15:19:27 PM
Det er håp!

http://www.fotbollsexpressen.se/SM-guld%2B2008/1.1364040/ingen-ny-arena-da-kan-nanne-lamna-kalmar

"Ingen ny arena - då kan Nanne lämna Kalmar"

...og det står vidare:

."


men har vi tid å vente med ny trener til den 8 desember???

Spelaren

Quote from: gullet ska hem on November 11, 2008, 15:41:14 PM
men har vi tid å vente med ny trener til den 8 desember???


RBH rekker nok 30-35 nye "nei" innen den tid :). Og eg venter gjerne til 2013 framfor å få Arne Sandustø  hit... (sjekk ordspelet!)
Gå av.

BBB-Tony

Quote from: gullet ska hem on November 11, 2008, 15:41:14 PM
Quote from: Spelaren on November 11, 2008, 15:19:27 PM
Det er håp!

http://www.fotbollsexpressen.se/SM-guld%2B2008/1.1364040/ingen-ny-arena-da-kan-nanne-lamna-kalmar

"Ingen ny arena - då kan Nanne lämna Kalmar"

...og det står vidare:

."


men har vi tid å vente med ny trener til den 8 desember???


Nei, ikke når det kommer an på om Kalmar bygger ny stadion eller ikke. Hadde det vært slik at han ble klar nå, men måtte vente til 8 desember, så hadde det vært greit. Men når det er høyst usikkert om han signerer eller ikke, så kan vi ikke vente så lenge.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

gullet ska hem

så da står det igjen mellom nilsen og sandstø..............................NILSEN

krakra

Ollie kan jo ta trenerkurset og ta over han! I tospann med Charlie Miller.

Go Up