• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: dudo on October 14, 2008, 06:38:48 AM
Uansett hvordan man vrir og vender på det kommer man ikke unna at Hareide har gjort det veldig, veldig godt med de klubbene han har trent. At det er forskjell på landslag og klubblag bør ikke komme som noen overraskelse for noen.


Enig. Da Hareide tok over landslaget var han veldig ettertraktet pga gode resultater som klubbtrener. Tviler på at mange hadde hatt så mange innsigelser mot han som ny Brann-trener da. At han ikke har lyktes helt som landslagstrener trenger ikke å bety noen ting i forhold til hva han kan prestere som klubbtrener.
Rød makt på Hansa

ostraume

Hareide har gjort det meget godt som klubbtrener og heller ikke så halvgale som landslagstrener. Vi kan ikke forvente noe særlig bedre enn andreplass bak Italia og tredjeplass bak Hellas og Tyrkia.

Hareide er mitt klare førstevalg, men uavgjorten i Skottland gjør vel at han ikke er aktuell. 
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

bulldog

Quote from: ostraume on October 14, 2008, 07:51:59 AM
Hareide har gjort det meget godt som klubbtrener og heller ikke så halvgale som landslagstrener. Vi kan ikke forvente noe særlig bedre enn andreplass bak Italia og tredjeplass bak Hellas og Tyrkia.

Hareide er mitt klare førstevalg, men uavgjorten i Skottland gjør vel at han ikke er aktuell. 

husk også at landslaget var 3 keepertabber fra å kvalifisere oss sist. lite en trener får gjort med akkurat det. den ene var det jo vår egen "verdens beste keeper" som sto for. at thomas myhre kollapset fullstendiig kostet billetten, ikke hareide.
bulldog

pidre

Er det slik at RBH tar i betraktning potensialet for at en ny trener utgjør en trussel mot han selv? Er det derfor Nilsen ikke aktuell - fordi han har en tøff personlighet, mot og ikke er konfliktsky? Nilsen vil utfordre RBH, kanskje mer enn RBH finner ønskelig.

Derimot kan nissegliset rolig lene seg tilbake med en av nff-kompisene Hareide eller Semb.

Forøvrig, i valget mellom Hareide og Semb er valget enkelt etter mitt skjønn. Semb representerer den værste og feigeste fotballen jeg noensinne har sett noe lag spille. Da hjelper det ikke at han aldri så mye lovpriser offensiv fotball som kommentator på TV. Han prøvde å kopiere Drillo - men det ble bare uhyre pinlig, og Norge ble gjort til latter for hele fotballverden.

Glemmer forøvrig aldri det geniale med å starte med en skadet Espen Johnsen i mål....og klareringen som spratt i mål - hvorpå Johnsen haltet litt ekstra..hohoho

Har likevel en følelse av at RBH og Semb blir utfallet.
 
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on October 14, 2008, 09:23:22 AM
Er det slik at RBH tar i betraktning potensialet for at en ny trener utgjør en trussel mot han selv? Er det derfor Nilsen ikke aktuell - fordi han har en tøff personlighet, mot og ikke er konfliktsky? Nilsen vil utfordre RBH, kanskje mer enn RBH finner ønskelig.

Derimot kan nissegliset rolig lene seg tilbake med en av nff-kompisene Hareide eller Semb.


Feberfantasier! Er det noen grunn til å tro at Semb eller Hareide vil la seg overstyre av RBH og resten av ledelsen i Brann. Husk på at de på ingen måter er nødt til å komme til Bergen. De har det enten godt der de er, eller så har de mange andre tilbud å velge mellom. Så at livet til RBH skal bli noe mer tilbakelent med f.eks. Hareide ved trenerroret har jeg ingen tro på!
Rød makt på Hansa


pidre

Quote from: Nixon on October 14, 2008, 09:37:56 AM
Quote from: pidre on October 14, 2008, 09:23:22 AM
Er det slik at RBH tar i betraktning potensialet for at en ny trener utgjør en trussel mot han selv? Er det derfor Nilsen ikke aktuell - fordi han har en tøff personlighet, mot og ikke er konfliktsky? Nilsen vil utfordre RBH, kanskje mer enn RBH finner ønskelig.

Derimot kan nissegliset rolig lene seg tilbake med en av nff-kompisene Hareide eller Semb.


Feberfantasier! Er det noen grunn til å tro at Semb eller Hareide vil la seg overstyre av RBH og resten av ledelsen i Brann. Husk på at de på ingen måter er nødt til å komme til Bergen. De har det enten godt der de er, eller så har de mange andre tilbud å velge mellom. Så at livet til RBH skal bli noe mer tilbakelent med f.eks. Hareide ved trenerroret har jeg ingen tro på!


Fyllesnakk! En person som Steinar Nilsen er langt mer kompromissløs enn pensjonister uten hake og stake. RBH må være livredd bare ved tanken - tenk en ambisiøs og målrettet trener som vil stille krav til han! At han skal prestere innen tidsrammer, og ikke bare kunne lene seg tilbake (samen med trener) og messe om å bygge et topplag over tid...tar tid...osv
Saludar a los monos!

Joggi Bogga

Quote from: DangerousDan on October 14, 2008, 11:32:49 AM
Dusteforslag som Ivar Morten Nordmark, Knut Eggen og Arne Sandstø kan vi bare kvele ved fødselen.
De kan umulig være aktuelle, og hvis man ønsker dem bør man heller ringe en venn enn å poste her på forumet.


Det er smakløst med denne form for "argumentasjons"teknikk.

Hva du mener er gode forslag og hva du mener er dårlige forslag har du rik anledning til å ta opp på vanlig måte. Da ingen av oss får være med å ta det endelige valget av trener er alle forslag som fremmes her like viktige. Jeg er fullstendig seriøs i mine forslag av Ivar Morten Normark som en kandidat like god, eller bedre, enn mange andre nevnt her.

Det blir veldig kjedelig om vi skal begrense diskusjon ved å kalle trådene noe ala;
"Treneren etter Mjelde. Hareide, Sollid eller svensken, diskuter."
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Yes!wehavenobananas

Quote from: pidre on October 14, 2008, 13:01:16 PM
Quote from: Nixon on October 14, 2008, 09:37:56 AM
Quote from: pidre on October 14, 2008, 09:23:22 AM
Er det slik at RBH tar i betraktning potensialet for at en ny trener utgjør en trussel mot han selv? Er det derfor Nilsen ikke aktuell - fordi han har en tøff personlighet, mot og ikke er konfliktsky? Nilsen vil utfordre RBH, kanskje mer enn RBH finner ønskelig.

Derimot kan nissegliset rolig lene seg tilbake med en av nff-kompisene Hareide eller Semb.


Feberfantasier! Er det noen grunn til å tro at Semb eller Hareide vil la seg overstyre av RBH og resten av ledelsen i Brann. Husk på at de på ingen måter er nødt til å komme til Bergen. De har det enten godt der de er, eller så har de mange andre tilbud å velge mellom. Så at livet til RBH skal bli noe mer tilbakelent med f.eks. Hareide ved trenerroret har jeg ingen tro på!


Fyllesnakk! En person som Steinar Nilsen er langt mer kompromissløs enn pensjonister uten hake og stake. RBH må være livredd bare ved tanken - tenk en ambisiøs og målrettet trener som vil stille krav til han! At han skal prestere innen tidsrammer, og ikke bare kunne lene seg tilbake (samen med trener) og messe om å bygge et topplag over tid...tar tid...osv


Veldig enig med deg. En slik trenertype betyr kanskje døden for Bruun på sikt. Jeg håper for guds skyld at han ikke tenker slik, men det ville ikke overrasket meg i det heletatt. Den e bruun...

DangerousDan

Quote from: Joggi Bogga on October 14, 2008, 13:05:23 PM
Quote from: DangerousDan on October 14, 2008, 11:32:49 AM
Dusteforslag som Ivar Morten Nordmark, Knut Eggen og Arne Sandstø kan vi bare kvele ved fødselen.
De kan umulig være aktuelle, og hvis man ønsker dem bør man heller ringe en venn enn å poste her på forumet.


Det er smakløst med denne form for "argumentasjons"teknikk.

Hva du mener er gode forslag og hva du mener er dårlige forslag har du rik anledning til å ta opp på vanlig måte. Da ingen av oss får være med å ta det endelige valget av trener er alle forslag som fremmes her like viktige. Jeg er fullstendig seriøs i mine forslag av Ivar Morten Normark som en kandidat like god, eller bedre, enn mange andre nevnt her.

Det blir veldig kjedelig om vi skal begrense diskusjon ved å kalle trådene noe ala;
"Treneren etter Mjelde. Hareide, Sollid eller svensken, diskuter."


Greit nok, tar kritikk på den.
Vi har fullstendig avvikende meninger om hva Ivar Morten Nordmark har å bidra med tydeligvis, men å si at man ikke har lov å foreslå det skal jeg holde meg for god for.

Huff

http://fotball.bt.no/landslaget/article120212.ece

Hareide virker ikke særlig lysten på noen trenerjobb i Brann. Sitter som landslagssjef til 2009 uansett hva som skjer. Nå kunne det tenkes at arbeidsgiver vil sparke ham hvis han mislykkes og Norge ikke har sjans på VM, men vi må huske at arbeidsgiveren heter NFF og at de ikke driver slik. Dersom Norge går på noen stygge tap i de neste kampene kan det jo også være at Hareide skifter mening, men dette virker lite trolig.

Uansett virker det som vi kan nedgradere Hareide fra ''relativt sannsynlig trenerkandidat'', til ''trolig totalt uaktuell trenerkandidat''. Personlig har jeg lite imot denne utviklingen, men jeg vil bite i meg disse ordene hvis vi eksempelvis ansetter Semb.

posemedsnopi

Quote from: bulldog on October 14, 2008, 08:15:07 AM
Quote from: ostraume on October 14, 2008, 07:51:59 AM
Hareide har gjort det meget godt som klubbtrener og heller ikke så halvgale som landslagstrener. Vi kan ikke forvente noe særlig bedre enn andreplass bak Italia og tredjeplass bak Hellas og Tyrkia.

Hareide er mitt klare førstevalg, men uavgjorten i Skottland gjør vel at han ikke er aktuell. 

husk også at landslaget var 3 keepertabber fra å kvalifisere oss sist. lite en trener får gjort med akkurat det. den ene var det jo vår egen "verdens beste keeper" som sto for. at thomas myhre kollapset fullstendiig kostet billetten, ikke hareide.


Må huske på at om han skulle bli Branntrener vil han automatisk være ansvarlig for at keeper tabber seg ut.

DangerousDan

Quote from: Huff on October 14, 2008, 17:19:15 PM
http://fotball.bt.no/landslaget/article120212.ece

Hareide virker ikke særlig lysten på noen trenerjobb i Brann. Sitter som landslagssjef til 2009 uansett hva som skjer. Nå kunne det tenkes at arbeidsgiver vil sparke ham hvis han mislykkes og Norge ikke har sjans på VM, men vi må huske at arbeidsgiveren heter NFF og at de ikke driver slik. Dersom Norge går på noen stygge tap i de neste kampene kan det jo også være at Hareide skifter mening, men dette virker lite trolig.

Uansett virker det som vi kan nedgradere Hareide fra ''relativt sannsynlig trenerkandidat'', til ''trolig totalt uaktuell trenerkandidat''. Personlig har jeg lite imot denne utviklingen, men jeg vil bite i meg disse ordene hvis vi eksempelvis ansetter Semb.


Dette endrer jo ingenting, han sier bare det han må si.
Intet nytt under solen slik jeg ser det, og han er akkurat like aktuell som han var i går.

Huff

Quote from: DangerousDan on October 14, 2008, 17:29:38 PM
Dette endrer jo ingenting, han sier bare det han må si.
Intet nytt under solen slik jeg ser det, og han er akkurat like aktuell som han var i går.


OK, men Hareide påstår på NRK at Carew er bedre en Huntelaar, dette bør svekke sjansene. Vi trenger ikke flere bomkjøp, og dette vitner om at fyren enten er useriøs, evt at han totalt mangler evnen til å bedømme spilleres ferdigheter.

krakra

Alle trenere snakker da opp sine spillere. Forskjellen på Carew og Huntelaar er faktisk ikke så stor at dette gjør noe

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Rød makt på Hansa

gitarbroiler

Man kan si hva man vil om Teitur, men å ta fra ham at han er en god trener er jeg ikke villig til. Han fikk mye ut av Brann når han var her på slutten av 80 tallet, og var ikke katastrofe sist gang heller. Husk på at han ikke hadde noen midler til spillerkjøp, og måtte hele tiden selge sine beste spillere for at Brann skulle få penger.

Om jeg vil ha han for 3.dje gang er en helt annen diskusjon.

Torvanger

October 15, 2008, 09:00:32 AM #568 Last Edit: October 15, 2008, 09:05:51 AM by Torvanger
Hvorfor har jeg en følelse av at det vil foregå diskusjoner mellom treneren til kommende helgs gjestende lag og RBH & co, etter kampen? Kan det ha noe å gjøre med at han Jönsson pr idag er Norges beste trener og at vedkommende har påviselige resultater de siste årene? Noen som vet hvor lang kontrakt mannen har med
Stabæk?

Jönsson vet at dersom han ikke hopper på ved denne korsveien, er Branntoget gått for all fremtid. Den som ønsker å trene klubben med det desidert største potensialet i Norge må kjenne sin besøkelsestid.

(ja, jeg vet at Bergen ikke er verdens navle og at Jönsson nok vil vurdere det store utlandet fremfor Brann, dersom han får muligheten. Men det er lov å håpe)

Edit: Det er ikke måte på hva man kan finne ut via google.....

Jan Jönsson ut 2010   
16/11-2007 kl 22:50 
Jan Jönsson har i kveld signert ny kontrakt som binder han til Stabæk ut 2010. Jönsson sin avtale gikk ut 2008, men Janne og klubben har i kveld forlenget denne avtalen.


Hva vil det koste Brann å løse ut en trener som har to år igjen av kontrakten? Kan man håpe på at han har bakt inn en klausul i kontrakten?



Xminator

Hva faen skal vi med Hareide?

Torvanger

Samme sier jeg. Brann trenger trener som er litt mindre fiendtlig innstilt enn Hareide. Passer ikke inn i
Brann i det hele tatt.

Texas

October 15, 2008, 21:50:53 PM #572 Last Edit: October 15, 2008, 22:14:39 PM by Texas
Jeg mener at Hareide er en god trener selv om landslaget gjør det helt elendig. Men er enig med Torvanger at hareide virker veldig fiendtlig instillt. Virker som mannen er ute av stand til å ta selvkritikk. sånn sett ligner han litt på vår nåværende trener.

Ferguson

Quote from: Texas on October 15, 2008, 21:50:53 PM
Virker som mannen er ute av stand til å ta selvkritikk.


Og derfor hadde han passet bra i Bergen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


Henki

Ballen skal fremover!

Huff

http://fotball.bt.no/vm/article120304.ece

Tror ikke Hareide går, og ingenting tyder på at han sparkes.

Yes!wehavenobananas


Markmus

Ka du ve?

Innlandsmax

Quote from: Torvanger on October 15, 2008, 21:36:14 PM
Samme sier jeg. Brann trenger trener som er litt mindre fiendtlig innstilt enn Hareide. Passer ikke inn i
Brann i det hele tatt.

"Fiendtlig innstilt" - fordi han blir lei av journalister som lever av oppslag om "krise", "kaos", "må gå", kort sagt journalister som syns den eneste interessante vinklinga er den som har med konflikt å gjøre? Bare bra at noen kjefter tilbake mot den arrogante og bedre-vitende horden av blodtørstige åtseldyr.

Hareide er også en mann som har god dialog med spillerne sine, men er samtidig en noe kvassere type enn Mjelde. Tror han er mann for å fortelle "hvor skapet skal stå", både til overbetalte og underpresterende spillere, sportssjef, styre og alle andre kokker i denne hersens sølekake-kampen som vi kaller norsk toppfotball.

Viktigst: Han har en offensiv grunninnstilling.

Nixon

BA har Hareide som sin favoritt til ny Brann-trener i avisen i dag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Hareide dro rbk inn til sin mest suverene førsteplass (2003) sia 1995...
Gå av.

Torvanger

Hareide står også for en spillestil som ikke er av de mest attraktive. At ikke folk roper mer på Jönsson her inne er en gåte.

Gud

Det er fordi det er så liten sjangs å få han som trener. Tror ikke det er en mann du kan lokke med penger. Han blir der han blir.

Ferguson

Quote from: Torvanger on October 16, 2008, 10:41:17 AM
Hareide står også for en spillestil som ikke er av de mest attraktive. At ikke folk roper mer på Jönsson her inne er en gåte.


Nå er vel Hareide en utpreget 442 mann? Det han gjør som landslagstrener må han gjøre fordi han ikke kan kjøpe og selge spillere men bruke de spillerne med norsk pass! Det er litt forskjell.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Innlandsmax

Quote from: Torvanger on October 16, 2008, 10:41:17 AM
Hareide står også for en spillestil som ikke er av de mest attraktive. At ikke folk roper mer på Jönsson her inne er en gåte.
Hadde det vært et snev av realisme i det, så hadde jeg skreket meg hes etter Jønsson, noe jeg også har gitt uttrykk for tidligere. Jeg føler meg intenst overbevist om at han enten blir i Stabæk eller går til en større liga. (ikke det at min intense overbevisning har noe som helst å gjøre med hva som faktisk kommer til skje, men det er i alle fall grunnen til at jeg ikke roper mer på Jønsson).

Joggi Bogga

Quote from: Innlandsmax on October 16, 2008, 13:16:05 PM
Quote from: Torvanger on October 16, 2008, 10:41:17 AM
Hareide står også for en spillestil som ikke er av de mest attraktive. At ikke folk roper mer på Jönsson her inne er en gåte.
Hadde det vært et snev av realisme i det, så hadde jeg skreket meg hes etter Jønsson, noe jeg også har gitt uttrykk for tidligere. Jeg føler meg intenst overbevist om at han enten blir i Stabæk eller går til en større liga. (ikke det at min intense overbevisning har noe som helst å gjøre med hva som faktisk kommer til skje, men det er i alle fall grunnen til at jeg ikke roper mer på Jønsson).


De tankene der deles av meg også.
Jeg får iallefall mer ut av debatten av å diskutere kandidater som vi kanskje kan få. Eventuellt diskutere egenskapene vi synes treneren bør ha.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Quote from: Innlandsmax on October 16, 2008, 13:16:05 PM
Hadde det vært et snev av realisme i det, så hadde jeg skreket meg hes etter Jønsson, noe jeg også har gitt uttrykk for tidligere. Jeg føler meg intenst overbevist om at han enten blir i Stabæk eller går til en større liga. (ikke det at min intense overbevisning har noe som helst å gjøre med hva som faktisk kommer til skje, men det er i alle fall grunnen til at jeg ikke roper mer på Jønsson).


Fatex

Personlig håper jeg på Nanne Bergstrand. Hvis han har motivasjonen i orden så bør han hentes

Huff

October 16, 2008, 16:20:19 PM #590 Last Edit: October 16, 2008, 16:27:17 PM by Huff
Quote from: Gubrask on October 16, 2008, 15:47:42 PM
Quote from: Fatex on October 16, 2008, 16:09:04 PM
Personlig håper jeg på Nanne Bergstrand. Hvis han har motivasjonen i orden så bør han hentes


Var kanskje jeg som lanserte Bergstrand som den trolig beste trenerkandidaten. Jeg vet riktignok fint lite om allsvenskan og en som hadde peiling påstod hav var meget defensiv. Denne påstandens validitet ble riktignok delvis avvist av en annen her med peiling på allsvenskan, så selv er jeg meget usikker på hvilken spillestil og formasjon Bergstrand egentlig representerer. Vil ikke se Brann spille kjedelig defensiv fotball, selv om jeg aksepterer at vi er noe mer defensive mot at vi stenger igjen bakover. En 10 mann bak ballen og langpasninger spillestil vil for min del oppfattes som en katastrofe, selv om vi får resultater.

steinbygger

folk som roper på hareide bør tenke på at han og rbh er kompiser...................

posemedsnopi

Quote from: Huff on October 16, 2008, 16:20:19 PM
Quote from: Gubrask on October 16, 2008, 15:47:42 PM
Quote from: Fatex on October 16, 2008, 16:09:04 PM
Personlig håper jeg på Nanne Bergstrand. Hvis han har motivasjonen i orden så bør han hentes




Trodde Arman Smari var ørn 4...

Gubrask

Trodde vi bare hadde 2 ørner..
Men nok avsporing av denne tråden ;)

Innlandsmax

Quote from: steinbygger on October 16, 2008, 18:27:13 PM
folk som roper på hareide bør tenke på at han og rbh er kompiser...................
Da tenker jeg litt på det....

Det skjer ikke så veldig mye....

Skal tenke litt til....

dudo

Det er vel liten tvil om hvem som er alfahannen i det vennskapet. Hareides inntreden kan medføre at RBH blir ivrigere og bedre i jobben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Dagens ba.no:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3857678.ece

Hareide omtales som eit godt valg, bl.a av Trond Egil Soltvedt og Karl-Petter Løken. Sistnevnte får bildet "sitt" limt opp under boksen "omtalte lag og spillere". Akkurat som Bjørn Dahl dette...
Gå av.

Langhår

Jeg er ikke sikker på om Hareide er rette mannen. Når det gjelder klubblag er hans CV meget god, når det gjelder landslaget er den begredelig. Som landslagstrener kan han vanskelig beskrives som noe annet enn en totalflopp. Selvsagt er det forskjell, stor forskjell på klubb og landslag. Men faktum er at Hareides seneste jobb er en jobb han ikke har lykkes i.

Det betyr en småsint, revansjelysten Hareide med såret stolthet i Brannstolen. Pressen vil sikkert like en sånn type siden det betyr masse fine overskrifter, men om det er medisinen Brann trenger vet jeg ikke. En annen side som også må vurderes i forbindelse med en ny trener er hvordan bergenserne vil ta imot ham. Jeg ser ikke bort fra at tillitten vil forsvinne rimelig fort om raske resultater uteblir i og med at han som landslagssjef allerede har mistet mye av sin anseelse som fotballtrener.

En siste ting er jo hans forhold til BruunH. Jeg mener at ansettelsen av BruunH bar preg av en ren kompisansettelse. Hadde det vært en ren kontorjobb ville det vært annerledes, men BruunH fikk ansvar både som sparringpartner for treneren og overgangssaker. Altså ting han ikke hadde erfraring i. Trenger vi en ny gammel tjommi som hovedtrener?

Jeg sier altså ikke kategorisk at Hareide er feil  mann, men jeg har en god del bekymringer med tanke på å hente ham. Hvem som er rett eller feil mann vet vi ikke før neste mann har fått prøve seg.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

pidre

Foretrekker en offensiv trener på vei opp, fremfor en defensiv gammel trener på vei ned....

Saludar a los monos!

kabelmann

Vent og se. Med RBH fremst i trenerjakten så ender vi opp med Eli Landsem.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up