• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

thesevs

Står det samme i meldingen som på forsiden av papirutgaven av BT. Trodde Nilsen hadde takket ja da meldingen tikket inn.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vidar59

Quote from: dudo on November 20, 2008, 11:06:53 AM
Quote from: vidar59 on November 20, 2008, 10:53:47 AM
Følger du i det hele tatt med i de som skjer i norsk fotball? Jeg er fristet til ikke å mene det!!


Forskjellen på meg og deg er kanskje at jeg følger med, mens du bare bryr deg om det som har skjedd i det siste? Det er ikke en kjeft som ville holdt de spillerne som bedre enn våre foran sesongen.


Der er vel det som er bekreftelse på at du ikke følger med. Takk for avsløringen!
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Xminator

November 20, 2008, 11:14:14 AM #2202 Last Edit: November 20, 2008, 11:18:02 AM by Xminator
Har stråmyhr vert hos logoped og tatt brevkurs i debatt-teknikk siden sist? Utførelsen har jo bedret seg betraktelig, nærveret til moder jord, virkeligheten og sunn fornuft er jo fortsatt til de grader fraværende.

Hadde vert greit om Herr Vidar kunne tenke seg å ikke sitere halve tråden i hvert forbannet innlegg.

Når det gjelder Tromøs's kontra Brann's stall og hvilket styrkeforhold det var mellom disse, så kan kanskje noen grave frem hva rikspressen mente i den anledning? Vi fikk jo ikke for mange ekstrapoeng for Mjelde ...

Før sesongen hadde vi landslagskeeperen, greit forsvar, mye bedre midtbane (det er jo tross alt vrakgods fra Brann som bekler den i Tromsø) og Helstad.

Om Nilsen skulle vise seg å være like god (eller bedre enn) Mjelde så er vi jo på god vei mot nye topp-plasseringen allerede, så akkurat hvordan denne pissekonkurransen mellom Dudo og Vidar-eller-noe kom i gang, eller for den del hvilken relevans den har for diskusjonen er egentlig uintressant.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on November 20, 2008, 11:06:31 AM
Nå var ikke meldingen som tikket inn noe annet enn vi allerede viste... Skal si Revheim går høyt på banen før Brann har fått endelig ja. Her er det fallhøyde til en ny Ighalo :)

Hva faen skal Revheim si om Nilsen svarer "Nei, æ går tel Aalborg". Får vi da en ny runde med furting om gentlemans agreement?

Her skulle vår kjøre styreforman holdt kjeft og latt BT/BA kjøre rykteshowet til kontrakt var signert og Nilsen står på Stadion i Branndrakt.


Jo da, at vi får svar i løpet av dagen visste i alle fall ikke jeg.
Forøvrig er jeg helt enig i at dette var utidig. Hvorfor skal de fortelle hele verden dette, før det er sikkert?Idiotisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: vidar59 on November 20, 2008, 11:11:22 AM
Quote from: dudo on November 20, 2008, 11:06:53 AM
Quote from: vidar59 on November 20, 2008, 10:53:47 AM
Følger du i det hele tatt med i de som skjer i norsk fotball? Jeg er fristet til ikke å mene det!!


Forskjellen på meg og deg er kanskje at jeg følger med, mens du bare bryr deg om det som har skjedd i det siste? Det er ikke en kjeft som ville holdt de spillerne som bedre enn våre foran sesongen.


Der er vel det som er bekreftelse på at du ikke følger med. Takk for avsløringen!


Takk til deg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_copper

Hva slags MELDING er det folk sikter til her????
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Ferguson

November 20, 2008, 11:23:45 AM #2206 Last Edit: November 20, 2008, 11:28:36 AM by Ferguson
QuoteTroels Bech bekrefter ovenfor dansk TV2 at han ikke får den ledige jobben i Brann.


Sakset fra BA http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3934901.ece

Kan Nilsen ha sagt ja til Brann siden herr Bech har gått ut med dette i media?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Quote from: vidar59 on November 20, 2008, 11:11:22 AM
Quote from: dudo on November 20, 2008, 11:06:53 AM
Quote from: vidar59 on November 20, 2008, 10:53:47 AM
Følger du i det hele tatt med i de som skjer i norsk fotball? Jeg er fristet til ikke å mene det!!


Forskjellen på meg og deg er kanskje at jeg følger med, mens du bare bryr deg om det som har skjedd i det siste? Det er ikke en kjeft som ville holdt de spillerne som bedre enn våre foran sesongen.


Der er vel det som er bekreftelse på at du ikke følger med. Takk for avsløringen!


Er du blottet for innsikt? Har du skylapper på? Mjelde klarte ikke å lage gull av gullspillere, Nilsen klarte å lage bronse av gråstein. Mener du seriøst at Tromsø sin stall topper Branns?
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Går alt etter planen nå, så blir det pressenkonferanse enten i kveld eller i morgen formiddag. Helst i kveld. Nok av flyavganger fra Tromsø til Bergen! ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Er bare det som mangler nå at Nilsen takker nei og Brann går til en storfornøyd danske som nok en gang er glad for og få jobb.

Frøken Solli

Quote from: tonynord on November 20, 2008, 11:30:03 AM
Går alt etter planen nå, så blir det pressenkonferanse enten i kveld eller i morgen formiddag. Helst i kveld. Nok av flyavganger fra Tromsø til Bergen! ;-)


Tenker det blir pressekonferanse kl.18 i kveld  ;) passer glimrende i forhold til rutetidene, sett at ikke det blir totalt snø kaos da...

Brann_copper

Dette er forøvrig hva dansk TV2 skriver:

Troels Bech bekræfter overfor TV 2 Sporten, at der er fundet en afklaring omkring trænerjobbet i den norske klub i Brann Bergen.

Tidligere torsdag meldte avisen Bergens Tidende ud, at Steinar Nilsen er blevet tilbudt jobbet som træner i Brann, men uden at klubben ville bekræfte.

Troels Bech vil dog gerne bekræfte overfor TV 2 Sporten, at han ikke er blevet tilbudt jobbet i den norske klub, men har ikke yderligere kommentarer til sit
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

LJS

Jeg regner med Nilsen takker ja. Men jeg skulle likt å sett hva Roald ville gjort om han fikk et nei nå. Hoppe ned til 3 hylle og i full panikk tilby samtlige jobb ?

krakra

Quote from: Xminator on November 20, 2008, 11:14:14 AM
Har stråmyhr vert hos logoped og tatt brevkurs i debatt-teknikk siden sist? Utførelsen har jo bedret seg betraktelig, nærveret til moder jord, virkeligheten og sunn fornuft er jo fortsatt til de grader fraværende.


Er nok ikke Stråmyhr. Stråmyhr vil ha Nilsen han.(Og supertrenerne Sandstø, Nordlie og K.T Eggen).

Nilsen tilbudt jobben. Godt jobben RBH! Må ha vært en sinnsykt tøff avgjørelse.

BBB-Tony

I og med at de går offentlig ut å sier at de har tilbudt han jobben, så bør de være rimelig sikker på at han takker ja.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Quote from: tonynord on November 20, 2008, 11:41:15 AM
I og med at de går offentlig ut å sier at de har tilbudt han jobben, så bør de være rimelig sikker på at han takker ja.


Hm,har vi ikke vært borte i dette en gang før.... Jeg sitter med en stor Ighalo følelse

LJS

Jo det mener jeg å huske. Noe med : Gentleman`s agreement.

Jeg regner med Nilsen takker ja, men jeg skulle likt å sett hva Roald gjør om han får nei igjen nå. Da er det vel rett til hylle nr.3 og i full panikk tilby samtlige jobb

Ferguson

QuoteBech kan komme til å få tilbudet dersom Nilsen takker nei, men vi er forberedt på at han vil vurdere andre arbeidsgivere nå, sier Bruun-Hanssen.


Dette vil skje hvis Nilsen takker nei.

Sakset fra BT
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Brann_copper

BT:
Sportssjef Roald Bruun-Hanssen har fått sin mann...

Det ser ut til at ting og tang begynner å bli sikkert, men at de venter med å gå ut med det inntil det passer for alle. SN må blandt annet komme seg til Bergen først.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Belfort

Quote from: Ferguson on November 20, 2008, 12:01:44 PM
QuoteBech kan komme til å få tilbudet dersom Nilsen takker nei, men vi er forberedt på at han vil vurdere andre arbeidsgivere nå, sier Bruun-Hanssen.


Dette vil skje hvis Nilsen takker nei.

Sakset fra BT


Dette blir utrolig nervepirrende. Jeg hadde virkelig håpet at de ville kjøre igang en ny prosess hvis Nilsen takker nei. Kom igjen Steinar!!


Belfort

Quote from: Heispassasjer on November 20, 2008, 12:08:30 PM
Vi må nok vente til fredag.....

Lenke: http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2411424.ece


Jeg tror mer og mer at dette ikke er så sikkert som Brann kanskje tror. Da vil Igalo fadesen bare være en en liten bris i forhold til hvilken skandale det vil være om Nilsen nå takker nei

Heispassasjer

Ja hvorfor kan ikke han takke ja med en gang viss han vil ha jobben? "må snakke med min rådgiver først" sier han.
Var det ikke noe sånt Ighalo og skulle?

krakra

Fordi han som alle vet har blitt tilbudt en annen jobb i Aalborg og kanskje vil forsikre seg om at han gjør det rette(se på tilbudet sammen med en med litt peiling osv.)
Jobben i AaB ble han jo tilbudt for flere dager siden, de har han enda ikke svart. Tror vi er Udinese i denne Ighalosaken:)

BBB-Tony

November 20, 2008, 12:30:42 PM #2225 Last Edit: November 20, 2008, 12:32:14 PM by tonynord
Quote from: Heispassasjer on November 20, 2008, 12:08:30 PM
Vi må nok vente til fredag.....

Lenke: http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2411424.ece


Nilsen uttaler at det vil bli vanskelig å komme til Bergen før han reiser på ferie. Her er det snakk om prioriteringer! Selvsagt ikke nødvendig at han kommer til Bergen, men han bør ta seg tid til å komme til Bergen, og det burde gå bra om han flyr ned hit i løpet av formiddagen, og flyr opp igjen i løpet av kvelden. Kan ikke ta så lang tid på om en vil bosette seg i verdens beste by eller reise over landegrensene og leve på danskepølser!

Har en litt dårlig følelse for dette. Håper inderlig at dette går i orden. Går det ikke i orden, så har de slått til igjen. Denne gangen er det ikke RBH, men Revheim som kan ha skutt seg selv i foten... De burde holdt kjeft til dette var i boks!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: vebo on November 20, 2008, 10:23:37 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2008, 20:18:54 PM
Quote from: fetfisk on November 19, 2008, 15:31:01 PM
Hvem i all verden er det som har sagt at Troels Bech står for sidrumpa og treg fotball av de som kjenner til han, at lynhurtige angrep og gjennombruddshissighet ikke er del av hele pakken?

Her kommer jeg med noe helt konkret. Ta en titt på dette klippet, hvor Efb slår Brøndby. Det koster dere 3:30 min å se esbjergangrepene.

1-0: Efb kontrer og Demba avslutter.
2-0: Høyt press, ballvinning, klikk-klakk, frispark, mål. Kroneksempel på gjennombruddshissighet.
3-0: Jeg har ikke ord! Se på dette; se på laget og på Demba under Troels.



Det var i alle fall et lite spark i ræva til alle dere som mener at Demba ikke har noe ekstraordinært ved seg. Herlig vending på 1-0 og frekke finter.


Nå fikk han vel aldri et slikt innlegg i løpet av 2008-sesongen heller, kan ikke huske at PVM slo et eneste innlegg til Demba?


Er jo umulighet at PVM skulle slå et innlegg til Demba i 2008, den tid Demba ikke var innenfor 16-meteren hele sesongen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: krakra on November 20, 2008, 12:17:46 PM
Fordi han som alle vet har blitt tilbudt en annen jobb i Aalborg og kanskje vil forsikre seg om at han gjør det rette(se på tilbudet sammen med en med litt peiling osv.)
Jobben i AaB ble han jo tilbudt for flere dager siden, de har han enda ikke svart. Tror vi er Udinese i denne Ighalosaken:)


Det er  elemetært at selv om du har fått en jobb og du vil ha jobben, så er det ikke sikkert de er blitt enig i detaljene. Altså lønn. Derfor kan ikke Nilsen si ja til jobben enda.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Frøken Solli

En annen ting er at RBH venter/forventer at han skal svare i dag...
Og nettopp derfor svarer han i morgen fordi han selv ønsker å bestemme når han svarer...(Autoritet)

CH

Det er jo en komplet farce, er det normalt i Norge at klubledelserne på denne her måde underholder medierne om hvem der måske / måske ikke skal være træner? og hvordan de er listet i forhold til hinanden, det virker godt nok amatøragtigt.
Nu kan jeg bedre forstå de mange indlæg om hvor dårlig sportschefen er. Men en god debat i har her på siden.

Held og lykke med Nilsen

Ferguson

Quote from: CH on November 20, 2008, 12:53:25 PM
Det er jo en komplet farce, er det normalt i Norge at klubledelserne på denne her måde underholder medierne om hvem der måske / måske ikke skal være træner? og hvordan de er listet i forhold til hinanden, det virker godt nok amatøragtigt.
Nu kan jeg bedre forstå de mange indlæg om hvor dårlig sportschefen er. Men en god debat i har her på siden.

Held og lykke med Nilsen



Bare i Brann under nåværende ledelse.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

CH


krakra

RBh er sykt opptatt av å "roe ned" supporterne og vise hvor god han er. Han går ut med dette nå fordi han har fått med seg at vi ikke vil ha Bech, han gikk ut med Ighalosaken fordi han visste at folk ville bli forbanna over salget av Helstad. Istedenfor å bare vente til han hadde fullført jobben sin.

posemedsnopi

Quote from: krakra on November 20, 2008, 13:00:09 PM
RBh er sykt opptatt av å "roe ned" supporterne og vise hvor god han er. Han går ut med dette nå fordi han har fått med seg at vi ikke vil ha Bech, han gikk ut med Ighalosaken fordi han visste at folk ville bli forbanna over salget av Helstad. Istedenfor å bare vente til han hadde fullført jobben sin.


Har du flere konspirasjonsteorier å by på mens vi venter på svaret fra Nilsen?
Hvem var egentlig først på månen?

krakra

Vet du hva en konspirasjonsteori er? Det er ganske åpenbart at man ikke går ut med slikt før alt er klart, og at RBH gjør det for at folk skal se hvor flink han er.

Xminator

Her har du en: Bech ble invitert til Bergen kun for å skape positivitet rundt Nilsen.

posemedsnopi

Quote from: krakra on November 20, 2008, 13:05:29 PM
Vet du hva en konspirasjonsteori er? Det er ganske åpenbart at man ikke går ut med slikt før alt er klart, og at RBH gjør det for at folk skal se hvor flink han er.



En konspirasjonsteori forsøker å forklare en hendelses (typisk en politisk, sosial eller historisk hendelse) bakenforliggende årsak som en hemmelig og ofte avledende sammensvergelse, iscenesatt av en hemmelig allianse mellom mektige personer (noen ganger omtalt som «en usett maktelite») og ikke som åpne aktiviteter eller som naturlige hendelser.

http://no.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

Var det oppklarende nok for deg?

BBB-Tony

Quote from: krakra on November 20, 2008, 13:05:29 PM
Vet du hva en konspirasjonsteori er? Det er ganske åpenbart at man ikke går ut med slikt før alt er klart, og at RBH gjør det for at folk skal se hvor flink han er.


En liten rettelse: Dette var det Revheim som først uttalte til media...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

thesevs

Quote from: Xminator on November 20, 2008, 13:08:36 PM
Her har du en: Bech ble invitert til Bergen kun for å skape positivitet rundt Nilsen.


Det er min favoritt konspirasjonsteori. Og det er sikkert ikke langt unna sannheten heller.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

vebo

Quote from: thesevs on November 20, 2008, 13:27:48 PM
Quote from: Xminator on November 20, 2008, 13:08:36 PM
Her har du en: Bech ble invitert til Bergen kun for å skape positivitet rundt Nilsen.


Det er min favoritt konspirasjonsteori. Og det er sikkert ikke langt unna sannheten heller.


Rett og slett herlig :)
Tiocfaidh ár lá

Heispassasjer

Spørsmålet bør heller være hvorfor går Brann og Magne Revheim ut med at det er Steinar Nilsen de går for og har tilbudt han en kontrakt? Da gjør de seg selv en bjørnetjeneste og fallhøyden blir ekstra stor hvis han svarer nei.
Samtidig blir det sagt at hvis ikke vi får Steinar så går vi for nestemann på listen, Troels Bech.

Hvorfor?

posemedsnopi

Min teori er at det er brukere på dette forumet som egentlig står bak ansettelsen av ny trener i sportsklubben Brann. De fremmer Nilsen som det beste valget, og skryter uhemmet av hans prestasjoner for at valget  skal falle i god jord hos Bergenseren.
Nielsen er egentlig ikkje en virkelig person og i hjemmekampen mot Brann hadde "den usette maktelite" fått hjelp av Virtz til å skape ett halogram av fiksjonen Steinar Nilsen.
Resultatet blir at Brann står uten trener og at "puppetene" i Brann må ta skylden.
Makteliten er selvsagt sterkt inne økonomisk i LøvHam...

posemedsnopi

Quote from: Heispassasjer on November 20, 2008, 13:32:56 PM
Spørsmålet bør heller være hvorfor går Brann og Magne Revheim ut med at det er Steinar Nilsen de går for og har tilbudt han en kontrakt? Da gjør de seg selv en bjørnetjeneste og fallhøyden blir ekstra stor hvis han svarer nei.
Samtidig blir det sagt at hvis ikke vi får Steinar så går vi for nestemann på listen, Troels Bech.

Hvorfor?


Helt enig med deg. Virker ganske lite gjennomtenkt. Ser at rbh sier på btv at Brann ikkje har noe valg, men eg har ikkje hørt hvorfor.

Xminator

Det er jo åpenbart at Revheim har pratet for mye, og det er dette RBH refererer til som "ble nødt til". At BT skriver om det er ikke noen grunn til å svare noe annet enn "Ingen kommentar".

Heispassasjer

Fordi media var kommet så tett på saken at det ville bli for dumt å benekte det.
Det var forøvrig BT som hadde fått informasjon om hvem de hadde tilbudt kontrakt og gått ut med det først.
Hvordan de fikk den sa han ingenting om....

http://www.bt.no/webtv/?id=15080

thesevs

"Media så tett innpå" og "vanskelige jobbforhold". Har ikke andre klubber det sånn? Likevel klarer de å holde ting og tang skjult....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Spelaren

Quote from: thesevs on November 20, 2008, 13:54:33 PM
"Media så tett innpå" og "vanskelige jobbforhold". Har ikke andre klubber det sånn? Likevel klarer de å holde ting og tang skjult....


Til RBHs forsvar er det mediene i Bergen det er snakk om, inkludert hovedstadstabloidenes utsendte der. Ein trenerprosess i uinteressante Viking hadde nok kun interessert Stavanger Aftenblad...

edit: der, ikkje her (Kristiansand)
Gå av.

Xminator

QuoteVi har alltid en plan B og en plan C, sier Revheim.


Lurer egentlig på hvem som var plan C... Eller om "unknown" var plan B.

Heispassasjer

Burde ikke RBH og Brann fått bukt med muldvarpen som lekker sensitiv informasjon til avisene? Isåfall etter Ighalo saken? Men der var vel RBH en stor bidragsyter selv.

Kanskje det er RBH  som er muldvarpen, og har ikke lært noen ting som helst?

Huff

Quote from: Xminator on November 20, 2008, 13:08:36 PM
Her har du en: Bech ble invitert til Bergen kun for å skape positivitet rundt Nilsen.


Hehe, hadde Bruun vært såpass utspekulert hadde han antakeligvis vært omkring 15 centimeter høyere, hatt tre ganger så stor nese og hatt en fortid i Fyllingen.

Når det gjelder alt snakket om skandale dersom Nilsen sier nei, tror jeg Bruun enkelt rir stormen av, i alle fall dersom Beck framleis er ledig. Bruun kan da argumentere med at Nilsens nei ikke er noe problem ettersom ''andrevalget'' i en jevn konkurranse takket ja. Får Brann ingen av e to kandidatene sitter Bruun trolig på lånt tid og jeg antar han sparkes etter en ny trener er på plass.

Totalt sett gir jeg Bruun karakteren; D, dersom dette bllir slutten på farsen av en trenerjakt. Ettersom Brann skulle ansette en trener med meritter, rutine og pondus er Nilsen et dårlig sluttvalg, men han har likevel mye å vise til i forhold til hans begrensede erfaring, tid som trener og TILs ressurser. Verken et sikkert valg eller noen bingoansettelse (jfr Beck). Ville mye heller sett Bergstrand, noe jeg har gitt utrykk for lenge, men når vi verken fikk han eller noen andre store navn var Nilsen det beste alternativet. D er ingen god karakter, men Bruun skal (dersom dette går gjennom) ha honnør for voldsom progresjon; kjøpet av Demba og spissjakten i sommer stod begge til soleklar stryk. Så klarer du dette Bruun fremstår du fremdeles som ''ikke kompetent nok til å være sportsdirektør i Brann'', da bør man opp på et B-snitt. Likevel du skal ha for stor progresjon.


Go Up