• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

fetfisk

Quote from: Langhår on November 18, 2008, 17:57:40 PM
Jeg begriper ikke hvordan noen kan ha klokketro på at en komitè ledet av BruunH vil komme opp med de kandidatene som er best for Brann, men det er nå bare meg da.


Hvordan har han forsømt seg i denne prosessen; hvem mener du at han burde ha hatt under lupen, som ikke har vært der?

Mitt inntrykk er at han har gått ryddig og greit til verks, uten å slå seg til ro med det første og beste. Han har satset både høyt (Hareide, osv.) og bredt (Bech, osv.), men omstendigheter (primært kontrakter) har gjort at det ikke er mange å velge mellom for tiden. At han likevel prøvde (lang prosess med Hareide, som av en eller annen grunn glapp), skal han ha for. Hvis Nilsen går til Aab, kan det imidlertid diskuteres om ikke Brann burde ha gått for han tidligere (les: huket tak i han med en gang), men da ville BH fått kritikk for ikke å ha prøvd godt nok på bedre rustede, for ikke å ha saumfart markedet tilstrekkelig. For en jævla jobb!

posemedsnopi

Quote from: Langhår on November 18, 2008, 17:57:40 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 17:53:48 PM
Som eg har nevnt tidligere, har eg klokketro på at Brann har gjort jobben sin og funnet de kandidatene som de mener er best for Brann. Om det er Nilsen eller Bech er ikkje for meg å avgjøre. Men eg er redd for at Brann kan bli påvirket av supporterenes negative holdning til Bech selv om han, for alt eg vet, er det bese alternativet.


Jeg begriper ikke hvordan noen kan ha klokketro på at en komitè ledet av BruunH vil komme opp med de kandidatene som er best for Brann, men det er nå bare meg da.


Ganske enkelt fordi vi har Bjørn Dahl. rbh er langt i fra er alene med å ansette trener i Brann. Hvis han kommer opp med kandidater som ville være "ødeleggende for Brann", hadde styret og Bjørn Dahl grepet inn.

posemedsnopi

Quote from: LJS on November 18, 2008, 06:13:33 AM
Det som irreterer meg er at ikke Brann kunne vært litt på forskudd her og snakket med Backe/Hareide og fått vite hvor aktuelt det var å ta over Brann om når Hareide innser at Norge ikke tar seg til VM eller når Backe får fyken fra Mexico. Da kunne de latt Mjelde trent Brann et par mnd til for så å la Hareide eller Backe ta over. Nå får vi ta til takke med det nest beste fra '' øverste '' hyllen til Roald.

Hareide eller Backe er noe ledig på nyåret engang, men da sitter vi vel med trollet ( Troels )  i esken !


Og det at Roald får unødvendig mye kritikk om dagen syns jeg er helt på sin plass !!  Han holder alle supportere for narr med disse latterlige utsagnene sine.


Hvordan kan du kritisere rbh for latterlige utsagn, og samtidig ønske Hareide som trener for Brann?

Belfort

Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 18:27:49 PM


Ganske enkelt fordi vi har Bjørn Dahl. rbh er langt i fra er alene med å ansette trener i Brann. Hvis han kommer opp med kandidater som ville være "ødeleggende for Brann", hadde styret og Bjørn Dahl grepet inn.



Hadde det bare vært så vel. Dahl kan ikke kuppe denne latterlige prosessen som Bruun har ledet,det vil i klart tekst være og underminere Bruun sin rolle. Jeg tar det nesten som en selvfølge at det i etterkant av denne jobben vil bli gjort en grundig evaluering av både Bruun og komiteen.

Juve

Til deg Vidar59!

Synes du resultatene til Bech er gode?

Quote from: vidar59 on November 18, 2008, 15:44:41 PM
Quote from: Xminator on November 18, 2008, 15:23:18 PM
QuoteDet som blir brukt som et hovedpoeng i Steinar Nilsens evner som trener, blir brukt i mot Troels Bechs evner som trener.


Det er overhode ingen av hovedpoengene med Steinar Nilsen som blir brukt MOT Bech. Det er en ting og bare en ting som blir brukt mot Bech og det er manglende resultater med flere klubber og over ett langt tidsrom. Det er allerede justert for at man ikke har all verdens resurser i klubbene det gjelder.

For å banke det inn med TeSkje, HVORFOR underpresterer alltid lagene til Bech? Dvs, de gjør det bedre sesongen før og sesongen etterpå. Når det gjentar seg med 3 klubber over 4 trenerperioder er det noe hakkende galt.

For å banke det enda dypere inn, Bech burde ikke vert på listen over potensielle trenere, han burde ALDRI vert på stadion for noe jobbintervju, og han burde ihvertfall ikke være noe RBH i det hele tatt burde vurdere. Skulle Nilsen si nei burde det være ensbetydende med en ny runde trenerjakt.

Bech kommer til å være en ren katastrofe for Brann.


Hvor står det i mine innlegg at verden svever rundt dine meninger? Hva du mener kommer klart frem, du sitter jo tydelig med fasiten i din hånd. Som du så fint påpeker litt tidligere. Les de forskjellige trådene, før du uttaler deg på generelt grunnlag. Hvor er resultatene til Steinar Nilsen? Hva har han prestert? Vant han noe? Har han hatt så dårlige spillere til rådighet som du tydeligvis mener han har hatt? For å banke det enda tydeligere inn i deg!! Nilsen vil være en katastrofe for Brann, destruktiv fotball og 0-0 som drømmeresultat, hjemme som borte. Og med ca 8000 tilskuere på Stadion. Jippi!!
Men du vil sannsynligvis ikke se skogen, fordi alle trærne står i veien.  

posemedsnopi

Quote from: Belfort on November 18, 2008, 18:34:31 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 18:27:49 PM


Ganske enkelt fordi vi har Bjørn Dahl. rbh er langt i fra er alene med å ansette trener i Brann. Hvis han kommer opp med kandidater som ville være "ødeleggende for Brann", hadde styret og Bjørn Dahl grepet inn.



Hadde det bare vært så vel. Dahl kan ikke kuppe denne latterlige prosessen som Bruun har ledet,det vil i klart tekst være og underminere Bruun sin rolle.


Tror du virkelig det?
Ingen ledere for en hvilken som helst bedrift ville sittet stille og sett på at en av sine ansatte hadde kjørt bedriften i dass.
Dahl hadde grepet inn lenge før det hadde gått så langt at hadde stått i fare for å underminere Bruun sin rolle. Ellers hadde han ikkje gjort jobben sin.

fetfisk

Quote from: Juve on November 18, 2008, 18:54:36 PM
Til deg Vidar59!
Synes du resultatene til Bech er gode?


Du har åpenbart ikke skjønt det. Her har både dansker og nordmenn lagt ut om omstendigheter, resonnert rundt og forklart hva dette kan skyldes utover Bechs egenskaper som trener. Men det siger liksom ikke inn! Hverken for deg eller andre.

Når det er sagt, så har han blant annet vært i cupfinalen to ganger i løpet av de siste tre årene med Esbjerg. Tidligere har han vunnet cupen. Det kan også nevnes at han vant ligaen med et damelag her tidligere, hvis jeg ikke husker feil.

Men våkn opp! Jesus Kristus. Stå opp! Dette handler om mer enn resultater og statistikk; halve problemet er at folk er for firkantede. Det er sørgelig, men synes sant.

Belfort

Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 19:18:14 PM
Quote from: Belfort on November 18, 2008, 18:34:31 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 18:27:49 PM


Ganske enkelt fordi vi har Bjørn Dahl. rbh er langt i fra er alene med å ansette trener i Brann. Hvis han kommer opp med kandidater som ville være "ødeleggende for Brann", hadde styret og Bjørn Dahl grepet inn.



Hadde det bare vært så vel. Dahl kan ikke kuppe denne latterlige prosessen som Bruun har ledet,det vil i klart tekst være og underminere Bruun sin rolle.


Tror du virkelig det?
Ingen ledere for en hvilken som helst bedrift ville sittet stille og sett på at en av sine ansatte hadde kjørt bedriften i dass.
Dahl hadde grepet inn lenge før det hadde gått så langt at hadde stått i fare for å underminere Bruun sin rolle. Ellers hadde han ikkje gjort jobben sin.


Herregud,det dreier da seg ikke om og kjøre i grøften. Hadde Titten Tei vært en av kandidatene da hadde det vært snakk om og kjøre i grøften. Det dreier seg om en alt for svak trener:les Bech,det dreier seg om ett alt for lite utvalg av gode kandidater som sitter igjen. I denne prosessen ville det vært veldig unaturlig av Dahl og gripe inn,det hadde vært og vingeklippet Bruun fullstendig og han hadde vært ferdig.

Huff

Quote from: Xminator on November 18, 2008, 10:46:04 AM
T.B. er ett eksperiment jeg gjerne overlater til Brøndby... Og Stadionpublikummet driter en loddrett i spillestil så lenge Brann vinner. Vi hadde jo pen spillestil mot Molde, mye mål ble det også. Likevel lite kult å tape 3-4 og 2-3.

Nå har folk sutret om taktikk og defensivt slurv i to tiår, så da er det på tide å gjøre noe med akkurat det.

FCK turte å ansette Solbakken til tross for at han kun hadde trent Hamkam. Til tross for rævvafotball. Steinar Nilsen står nå ved en tilsvarende korsvei. At han ikke har fått tid til å få sparken i 3-4 klubber er ikke noe godt argument for å ansette en trener som I SAMTLIGE klubber har fått dem til å prestere dårligere enn sesongen før, og I SAMTLIGE klubber har klubben fått ett løft etter at han er blitt sparket.

Det blir som å kjøpe Morten Berre for å løse spisskrisen.


Når det gjelder spillestil sier jeg; snakk for deg selv. Brann skal spille fin foppall (hjemme) og derfor bør dette for all del være en faktor når en ny hovedtrener skal ansettes. Når dette er sagt, er jeg ellers enig, tror Nilsen i likhet med Solbakken vil spille fin foppal når spillermaterialet tillater dette, som i Brann, Beck er et eksperiment som vi ikke bør satse på, men hadde jeg trodd at Nilsen var synonymt med ''drillofoppall'' ville jeg ikke hatt han som branntrener selv om TIL hadde tatt 65 poeng i årets tippeliga. Vil ikke se drittfotball på stadion å tror en del av ansettelsesprosessen blir å forsikre seg om at en ny trener ikke planlegger dette.

posemedsnopi

Quote from: Belfort on November 18, 2008, 19:43:17 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 19:18:14 PM
Quote from: Belfort on November 18, 2008, 18:34:31 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 18:27:49 PM


Ganske enkelt fordi vi har Bjørn Dahl. rbh er langt i fra er alene med å ansette trener i Brann. Hvis han kommer opp med kandidater som ville være "ødeleggende for Brann", hadde styret og Bjørn Dahl grepet inn.



Hadde det bare vært så vel. Dahl kan ikke kuppe denne latterlige prosessen som Bruun har ledet,det vil i klart tekst være og underminere Bruun sin rolle.


Tror du virkelig det?
Ingen ledere for en hvilken som helst bedrift ville sittet stille og sett på at en av sine ansatte hadde kjørt bedriften i dass.
Dahl hadde grepet inn lenge før det hadde gått så langt at hadde stått i fare for å underminere Bruun sin rolle. Ellers hadde han ikkje gjort jobben sin.


Herregud,det dreier da seg ikke om og kjøre i grøften. Hadde Titten Tei vært en av kandidatene da hadde det vært snakk om og kjøre i grøften. Det dreier seg om en alt for svak trener:les Bech,det dreier seg om ett alt for lite utvalg av gode kandidater som sitter igjen. I denne prosessen ville det vært veldig unaturlig av Dahl og gripe inn,det hadde vært og vingeklippet Bruun fullstendig og han hadde vært ferdig.


Her har vi nok forskjellig syn på saken. Har vanskelig for å se at det ville vært unaturlig av Dahl å gripe inn i denne prosessen, all den tid han er sjefen til rbh og må ta sin del av ansvaret. Hvis den nye treneren viser seg å floppe, er hodet til Bjørn Dahl ett av de som står for hugg.

Synes ikkje rbh har gjort seg bort i denne saken. Tvert i mot har opptredenen hans de siste ukene gjort at eg har sett ett lite glimt av håp.

Når det gjelder "en alt for svak trener:les Bech", støtter eg innlegget til fetfisk.


krakra

Quote from: fetfisk on November 18, 2008, 19:35:24 PM
Quote from: Juve on November 18, 2008, 18:54:36 PM
Til deg Vidar59!
Synes du resultatene til Bech er gode?


Du har åpenbart ikke skjønt det. Her har både dansker og nordmenn lagt ut om omstendigheter, resonnert rundt og forklart hva dette kan skyldes utover Bechs egenskaper som trener. Men det siger liksom ikke inn! Hverken for deg eller andre.


Når mer eller mindre ALLE lagene han har trent spilte bedre i perioden før og perioden etter at han jobbet der så blir det for dumt å skylde på "for dårlige forutsetninger".

fetfisk

Jeg synes det er merkelig at flertallet henger seg opp i noen sin framstilling av resultatene han har oppnådd framfor å lytte til danskene som uttaler seg. Sistnevnte har fulgt fyren fra Fyn i flere år, og gir inntrykk av å vite hva de uttaler seg om. La meg sitere CH fra tidligere, for det har nok gått flere hus forbi. Han later til å representere den jevne danske fotballinteresserte (for øvrig Brøndby-fan).

CH:

1.: selv om aviserne i de sidste 3 måneder har jagtet T.B. er det ikke lykkedes at finde noget som helst negativt om i Esbjerg. Alle i og omkring klubben mener har har udført et topprofessionelt arbejde.

2.: det er helt urimeligt at gøre trænerne ansvarlig for elendig indkøbspolitik, og spillernes manglende evner. Det er meget tydeligt at taktikken i kampene er at Esbjerg altid forsøger at dominere kampene og vinde dem.

3.: selv efter han er fyret har aviserne ikke kunnet finde noget dårligt om ham, tværtimod ville spillerne hellere have beholdt ham fremfor den nye træner!!!

4.: det korte af det lange er: materialet i Esbjerg er for ringe, de har solgt og solgt og solgt, uden at købe kvalifiseret erstatning. (og ledelsen siger ærligt at den nye træner "skal finde billige spillere", og indkøb af spillere har ikke været T.B. ansvarsområde).

5.: at der er nogen der her på siden surfer rundt på nettet og finde nogle gamle negative artikler, helt ærligt, det kan i da ikke tage seriøst. og iøvrigt syntes jeg der er helt vildt mange indlæg som helt tydeligt bæger præg af at man overhovedet ikke ved hvad man udtaler sig om.




Xminator

Hvor mange nick skal du registrere "Vidar59"? Jeg må si fantasien min ikke strekker til for å finne noen agenda for Bech-hypingen, men det er sikkert noen som kan hjelpe meg.

Du svarer fortsatt ikke på det ekstremt enkle spørsmålet:
Hvorfor underpresterer alltid klubbene til Bech?

Det er solid dokumentasjon på plasseringer både før og etter trenerperiodene hans, det er ett ubestridelig faktum at han får fyken hver gang også.

Nightfox

Det er ikke "bare-bare" å få mye utav lite. Man kan ikke henge Bech og si han er en elendig trener fordi han ikke får mye ut av lite. Honnør til Jønsson som har klart det, men de spillerne har faktisk blitt gode i tillegg. De har utviklet seg. Så pr dags dato synes jeg ikke det er "mye utav lite" lenger. Honnør til de trenerne som har klart det, men ingen kan kappe hodet av noen som ikke har klart det.

Forøvrig ber jeg kritikerne om å tygge litt på disse lagnavnene: Odense, Midtjylland og Esbjerg. Jeg gjentar: Odense, Midtjylland og Esbjerg. Det er ikke snakk om Danmarks stoltheter. Det er helt OK lag som sikkert kan vinne serien nå og da.

krakra

Jeg syns uansett det er veldig viktig å se på at han stort sett har blitt sparket. Han har ikke oppnådd suksess og forlatt klubbene i søken etter noe større. Han har fått sparken fordi han har vært for dårlig.

Et annet viktig punkt er jo at de fleste klubbene han har fått sparken fra gjorde det bedre både like før og like etter at han trente dem. Dessuten er det jo betenkelig at Aalborg heller vil ansette en ukjent Steinar Nilsen(hans konkurrent i Brann) framfor denne "fantastiske" dansken de sikkert vet en hel del om.

Northside

Jeg vil tro Bech er en middels trener målt i norsk målestokk.

Fyren sin CV er ikke videre overbevisende og det kan virke som de fleste her inne kun ville akseptert en trener med noe å virkelig vise til. Selv hadde jeg forventet det, etter alt maset fra Dahl med magen om Skandinavias storklubb og Bruuuun sitt mas om øverste hylle.
Fakta er vel heller det at Brann heller ikke denne gangen klarte å bli et stabilt topplag. Vi har heller ikke økonomi til å hente en trener som garanterer suksess (finnes det?).

Etter hva alle danskene sier (i media, her og som jeg selv har snakket med), så sitter jeg ikke igjen med noe negativt syn på denne Bech. Jeg er faktisk ikke sikker på om han er rett mann for Brann eller ikke.

Uansett, spark Bruuun og ansett Mjelde som sportssjef  ;)

posemedsnopi

Quote from: krakra on November 18, 2008, 20:47:17 PM

Dessuten er det jo betenkelig at Aalborg heller vil ansette en ukjent Steinar Nilsen(hans konkurrent i Brann) framfor denne "fantastiske" dansken de sikkert vet en hel del om.


Hvis Aalborg ansetter en trener uten å ha sjekket han grundig ut er de i overkant modig.
Tror de skandinaviske lagene har rimelig god oversikt over hva som rører seg av spillere og trenere i den skandinaviske ligaen.

Ferguson

November 18, 2008, 21:03:21 PM #2019 Last Edit: November 18, 2008, 21:05:00 PM by Ferguson
Quote from: fetfisk on November 18, 2008, 19:35:24 PM
Du har åpenbart ikke skjønt det. Her har både dansker og nordmenn lagt ut om omstendigheter, resonnert rundt og forklart hva dette kan skyldes utover Bechs egenskaper som trener. Men det siger liksom ikke inn! Hverken for deg eller andre.

Når det er sagt, så har han blant annet vært i cupfinalen to ganger i løpet av de siste tre årene med Esbjerg. Tidligere har han vunnet cupen. Det kan også nevnes at han vant ligaen med et damelag her tidligere, hvis jeg ikke husker feil.

Men våkn opp! Jesus Kristus. Stå opp! Dette handler om mer enn resultater og statistikk; halve problemet er at folk er for firkantede. Det er sørgelig, men synes sant.


Det hjelper lite hva folk sier når resultatene på CVen hans er dårlig. Mannen har jo ikkje kommet over 7. plass i en sesong etter hva jeg erfarer. Dessuten får han sparken i de fleste klubbene

Alle kan flakse seg til cupgull eller finale. Thodesen, Nordlie, Skarsfjord, Andresen er noen av finale trenerne de 3 siste årene.

Ja resultater og statistikker er ikke alt men jeg mener det teller minst 70%. Deretter kommer spillestil på de siste 30%. Hva skal vi ellers måle i då? Husk du må sette rammer på ting ellers kan det flyte ut å bli ingenting.

Edit: Har du noen gang hørt om å være kritisk til kilden din?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krakra

November 18, 2008, 21:09:15 PM #2020 Last Edit: November 18, 2008, 21:15:24 PM by krakra
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 21:02:17 PM
Quote from: krakra on November 18, 2008, 20:47:17 PM

Dessuten er det jo betenkelig at Aalborg heller vil ansette en ukjent Steinar Nilsen(hans konkurrent i Brann) framfor denne "fantastiske" dansken de sikkert vet en hel del om.



Juve

November 18, 2008, 21:20:28 PM #2021 Last Edit: November 18, 2008, 21:32:23 PM by Juve
Begynner nesten å lure på om Vidar59 oppretter flere alias...merkelig at så "mange" med få innlegg og som nettopp har registrert seg skal støtte dette tullet du kommer vasende med om hvor herlig denne danske Bech er! Resulater teller! Du har ennå ikke svart om du synes Bech sine resultater er bra?

Quote from: fetfisk on November 18, 2008, 19:35:24 PM
Quote from: Juve on November 18, 2008, 18:54:36 PM
Til deg Vidar59!
Synes du resultatene til Bech er gode?


Du har åpenbart ikke skjønt det. Her har både dansker og nordmenn lagt ut om omstendigheter, resonnert rundt og forklart hva dette kan skyldes utover Bechs egenskaper som trener. Men det siger liksom ikke inn! Hverken for deg eller andre.

Når det er sagt, så har han blant annet vært i cupfinalen to ganger i løpet av de siste tre årene med Esbjerg. Tidligere har han vunnet cupen. Det kan også nevnes at han vant ligaen med et damelag her tidligere, hvis jeg ikke husker feil.

Men våkn opp! Jesus Kristus. Stå opp! Dette handler om mer enn resultater og statistikk; halve problemet er at folk er for firkantede. Det er sørgelig, men synes sant.

eivhelle

Slik jeg har oppfattet de aktuelle kandidatene så virker Bech som en type som er flink til å gjøre spillere gode, men ikke nødvendigvis flink nok til å få laget til å vinne. Steinar Nilsen på sin side har fått gode resultater, men jeg er litt utsikker på hvor god han er til å utvikle spillerene. Begge deler er i grunnen like viktig med mindre en har økonomi til hele tiden å kjøpe inn ferdigutviklede spillere.

Så på en måte kunne jeg godt tenke meg ja takk begge deler. Bech som sjef på treningsfeltet og Steinar Nilsen som manager med ansvar for taktikk og kampledelse (og gjerne også defansiv drilling).

Ellers er det litt vanskelig å si hvor bra Bech kan gjøre det som trener i den norske ligaen. Noen trenere kan jo være surverene noen steder for så å bli idiotstemplet andre steder. Et godt eksempel på det er jo Teitur som hadde kjempesuksess i østblokken ,for så å falle gjennom i Norge med Brann og Lyn, for nå igjen å ha suksess i Canada.

Et pluss skal i hvertfall Bech ha. Han fikk Demba til å fungere og få ut sitt beste. Der har desverre Mons sviktet og bidratt til at Demba pr. i dag ser ut som tidenes flopp. Jeg synes også andre spillere til dels har stagnert den siste tiden  og er derfor litt spent på om en  ny trener kan få ut mer av potensialet til den eksisternde spillerstallen.

osoerli

Quote from: krakra on November 18, 2008, 21:09:15 PM
..........Enkelte tror også at Bech endelig skal få Demba til å fungere på Brann. At Demba skal få spille litt på sine styrker, men også  bli mer rettvendt og mer inn i boksen. Dette tviler jeg på. Demba kommer til å spille på samme måte som han gjorde i år. Stå feilvendt og holde på ballen. Forskjellen blir bare at resten av Brannlaget nå blir bygget rundt denne spillestilen.
Oppbyggende kontinentalfotball er typisk dansk, i motsetning til det raske overgangsspillet vi er vant til i Norge. Demba falt totalt igjennom med sin spillestil i Norge. Hva kommer til å skje hvis Bech prøver å få hele Brann til å spille på samme måte?

Veit ikkje, men det skal bli veldig spanande å sjå.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

posemedsnopi

Quote from: krakra on November 18, 2008, 21:09:15 PM
Quote from: posemedsnopi on November 18, 2008, 21:02:17 PM
Quote from: krakra on November 18, 2008, 20:47:17 PM

Dessuten er det jo betenkelig at Aalborg heller vil ansette en ukjent Steinar Nilsen(hans konkurrent i Brann) framfor denne "fantastiske" dansken de sikkert vet en hel del om.


Det er fortsatt et risikoprosjekt å hente en ukjent trener som ikke har trent et lag i ligaen før. Man vet kanskje hva han står for og hvilke kvaliteter han har, men hvordan han vil reagere på den danske spillestilen og kulturen er det umulig å si sikkert. Når de da velger ham foran en danske som du og flere andre visstnok tror er bedre enn Nilsen så er jo det en tankevekker.


Skal klare å hoste opp påstander på egenhånd uten at du skal legge de i munnen på meg...
Har aldri sagt at eg tror Bech er bedre enn Nilsen. Da har du missforstått meg. Eg tror heller ikkje Nilsen er bedre enn Bech. Eg tror absolutt ingenting.
Det eg tror er at de som har jobbet med denne saken i godt og vel en måned har mye bedre forutsetninger enn meg og deg til å mene hvilken trener som er til det beste for Brann.
Dermed konkluderer eg med at de trenerene Brann nå har endt opp med som kandidater til trenerjobben, enten det er Nilsen, Bech eller Opiro m'Padi,  er vurdert til å ha de kvalitetene som skal til for å føre Brann tilbake til toppen.

krakra

Personlig tror jeg ikke RBH og hjelperne hans har noen forutsetning til å gjøre en bedre jobb på trenerjakten enn meg. De ender nok med Nilsen, som jeg foreslo som den sterkeste kandidaten dagen Mjelde annonserte sin avgang:)

RBH og co. er rett og slett ikke kompetente nok til å se lengre enn sin egen nesetipp(Skandinavia).
De unnskylder seg med at det har med språket å gjøre, både i spiller og trenerjakten. Men når det daler gode nok spillere med andre språk ned i fanget på dem har ikke språket mye å si. Det er heller ikke redde for å hente islendinger.
Jeg tror den egentlige grunnen er at de ikke har kapasitet til å se lengre enn innenfor Skandinavia(og Islands) grenser.

fetfisk

Quote from: osoerli on November 18, 2008, 21:28:04 PM
Quote from: krakra on November 18, 2008, 21:09:15 PM
..........Enkelte tror også at Bech endelig skal få Demba til å fungere på Brann. At Demba skal få spille litt på sine styrker, men også  bli mer rettvendt og mer inn i boksen. Dette tviler jeg på. Demba kommer til å spille på samme måte som han gjorde i år. Stå feilvendt og holde på ballen. Forskjellen blir bare at resten av Brannlaget nå blir bygget rundt denne spillestilen.
Oppbyggende kontinentalfotball er typisk dansk, i motsetning til det raske overgangsspillet vi er vant til i Norge. Demba falt totalt igjennom med sin spillestil i Norge. Hva kommer til å skje hvis Bech prøver å få hele Brann til å spille på samme måte?

Veit ikkje, men det skal bli veldig spanande å sjå.


Helt klart. Risky, men riktig. For Brann er det kanskje drøyt å ta sjansen, men det er ingen tvil om at det fotballfaglig ville kunne ha blitt svært interessant. Føles dog mer safe å få inn Steinar, som kjenner den norske ligaen bedre og har vist at han evner å få resultater; det skal sies. Imidlertid skal TB være bedre rustet, etter alt han har vært med på.

fetfisk

Quote from: krakra on November 18, 2008, 21:40:48 PM
Personlig tror jeg ikke RBH og hjelperne hans har noen forutsetning til å gjøre en bedre jobb på trenerjakten enn meg. De ender nok med Nilsen, som jeg foreslo som den sterkeste kandidaten dagen Mjelde annonserte sin avgang:)


Si fra den dagen du får stillingen, så skal du få høre det.

Innlandsmax

Quote from: Xminator on November 18, 2008, 15:39:00 PM
Da kan vi like godt ansette Sandstø, Ivar Morten Nordmark, Nordli eller Stoffis bestemor. Alle er bedre alternativer enn Bech.
Setter Sandstø flere hakk over IMN og Tom Nordli. Ikke over Stoffis bestemor derimot.

fetfisk

Quote from: Xminator on November 18, 2008, 20:39:41 PM
Hvorfor underpresterer alltid klubbene til Bech?

Det er solid dokumentasjon på plasseringer både før og etter trenerperiodene hans, det er ett ubestridelig faktum at han får fyken hver gang også.


Hakk i plata?

Svaret står mellom linjene: De underpresterer ikke, men yter etter evne. Jeg har ikke fulgt Efb, men blir altså nødt til å gjenta det som brukes som hovedforklaring fra dansk hold, at ledelsen har solgt unna spillerne som han har utviklet. Spillerne sørger etter sigende etter at han "fikk fyken"; det gjør også mange av supporterne, mens flere river seg i håret over at OP er ansatt igjen. Det hører med at de ble enige om at han skulle gå av, for å gi rom for nytt blod, nei simpelthen fordi noe måtte gjøres. Sånn er det ofte i fotballen. Det er unntakene av trenerne som ikke "får fyken hele tiden".

Beste hilsen Vidar, 59.

BBB-Tony

Quote from: vidar59 on November 18, 2008, 11:05:36 AM
http://www.nordjyske.dk/sport/forside.aspx?ctrl=10&data=5%2c2996462%2c2815%2c3

Nå kan det se ut som om Aalborg seiler opp som en reell kandidat for Steinar Nilsen, og på det personlige plan er vel denne utfordringen større enn det Brann har å tilby? Aalborg har etter det jeg forstår ett betydelig overskudd økonomisk og skal etter sigende forsterke stallen med nye spillere. I Brann er det vel nesten stikk motsatt, så dette blir nå uansett utfall, en spennende uke videre.


Det er ikke bare de sportslige utfordringene som taler for Aalborg. Nilsen får også meget gunstige skattebetingelser om han velger Danmark og Aalborg i forhold til Bergen og Brann. Noe som sikkert blir tatt med i vurderingene...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Langhår

Quote from: fetfisk on November 18, 2008, 18:17:11 PM
Quote from: Langhår on November 18, 2008, 17:57:40 PM
Jeg begriper ikke hvordan noen kan ha klokketro på at en komitè ledet av BruunH vil komme opp med de kandidatene som er best for Brann, men det er nå bare meg da.


Hvordan har han forsømt seg i denne prosessen; hvem mener du at han burde ha hatt under lupen, som ikke har vært der?

Mitt inntrykk er at han har gått ryddig og greit til verks, uten å slå seg til ro med det første og beste. Han har satset både høyt (Hareide, osv.) og bredt (Bech, osv.), men omstendigheter (primært kontrakter) har gjort at det ikke er mange å velge mellom for tiden. At han likevel prøvde (lang prosess med Hareide, som av en eller annen grunn glapp), skal han ha for. Hvis Nilsen går til Aab, kan det imidlertid diskuteres om ikke Brann burde ha gått for han tidligere (les: huket tak i han med en gang), men da ville BH fått kritikk for ikke å ha prøvd godt nok på bedre rustede, for ikke å ha saumfart markedet tilstrekkelig. For en jævla jobb!


Vel, Roald B. H. , jeg synes du har forsømt deg blant annet ved å begå karakterdrap på en av de beste kandidatene da han ymtet frempå om at Nanne B ikke hadde den rette personligheten til å trene Brann. Forøvrig et utsagn han senere fikk slettet fra artikkelen på Nettavisen.

Dessuten mener jeg at det må kunne stilles spørsmål ved BruunHs evne til å "selge inn" klubben når vi tydeligvis sitter igjen med to kandidater der den ene har en rimelig dårlig CV og nettopp fikk fyken fra sin bunnplasserte klubb og den andre er ganske fersk i gamet. At Bech i det hele tatt er aktuell forteller om et prosjekt som er kjørt i grøften, akkurat som sommerens lille spissprosjekt også ledet av BruunH. Det eneste vi kan håpe nå er at Steinar Nilsen overtar.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: fetfisk on November 18, 2008, 22:00:33 PM
Quote from: Xminator on November 18, 2008, 20:39:41 PM
Hvorfor underpresterer alltid klubbene til Bech?

Det er solid dokumentasjon på plasseringer både før og etter trenerperiodene hans, det er ett ubestridelig faktum at han får fyken hver gang også.


Hakk i plata?

Svaret står mellom linjene: De underpresterer ikke, men yter etter evne. Jeg har ikke fulgt Efb, men blir altså nødt til å gjenta det som brukes som hovedforklaring fra dansk hold, at ledelsen har solgt unna spillerne som han har utviklet. Spillerne sørger etter sigende etter at han "fikk fyken"; det gjør også mange av supporterne, mens flere river seg i håret over at OP er ansatt igjen. Det hører med at de ble enige om at han skulle gå av, for å gi rom for nytt blod, nei simpelthen fordi noe måtte gjøres. Sånn er det ofte i fotballen. Det er unntakene av trenerne som ikke "får fyken hele tiden".

Beste hilsen Vidar, 59.


Uansett hvordan du vrir og vender på det så er ikke en avskiltet dansk flopp mannen til å ta over en klubb som tar mål av seg til å bli nordens beste. Og du som er så imponert over danskene, hvorfor i all verden vil Aalborg ha Nilsen og ikke Bech?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Belfort

Meget godt sagt Langhår. Hele prosessen stinker. Hvordan Bruun kunne gå ut med utsagnet om "utrykksløse" Nanne Bergstrand er sykt. Kanskje en av de aller beste trenerene Brann kunn fått. Nå får vi bare håpe at Nilsen svarer ja. I etterkant må det uansett bli sett nærmere på denne parodien.

Mobben

Eg har en god følelse for denne Bech, riktignok bare på grunnlag av det som er kommet frem gjennom media de siste dagene. At han spiller en offensiv, ballbesittende fotball er positivt i mitt hode, det er jo ikkje sånn at ballbesittende betyr det samme som omstendelig. Det som oftest kjennetegner gode lag er at de evner å holde på ballen i store deler av kampene, altså "styre" kampene, men ta de gode kontringssjansene som byr seg. Det er ingen lag som klarer tut og kjør og kontringer begge veier i hytt og pine i 90 minutter, i hvertfall ikkje med god kvalitet. I store perioder i kampene vil et lag holde på ballen, oftest i bakre firer/midtbanen. Dersom Bech er en mann som evner å få laget sitt til å holde på ballen i disse periodene, fremfor å ligge bakpå og vente på at motstanderen gjør nettopp dette, er eg positiv. Viss han i tillegg får det så bra til, at Brann under Bech klarer å holde ballen gående på motstanderens banehalvdel, er eg veldig positiv.

Xminator

QuoteDe underpresterer ikke, men yter etter evne.


Pussig måte å overprestere på. Eller mente du kanskje at klubbene overpresterer årene før og etter Bech er i klubben? Da burde strengt tatt Brann ha kartlagt trenerene fra sesongene før og etter Bech i de klubbene.

Hva er det de sier? En gang tilfeldighet, to ganger sammetreff, men tre ganger ... (I Flemmings James Bond var det fiende, litt vanskelig å bruke den karakteristikken i denne sammenhengen).

storB

Styret ser på Bech; Ingen resultater å vise til, upopulær blandt fansen
Styret ser på Nilsen;Ingen resultater å vise til, tålelig blandt fansen

Svaret er gitt, såfremt Nilsen takker ja..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

kabelmann

Bare et par ting:

- At Bech har fått sparken i tidligere klubber er et litt tynt argument. At en trener får sparken er snarere regelen enn unntaket.

- Hva tilsier at Mjelde skulle gjort en bedre jobb med disse danske klubbene (eller et hvilket som helst middelmådig TL-lag)? Store ressurser gjorde jobben til Mjelde lettere - uten å ta fra han noe av det han har fått til.

Ut over det ønsker jeg verken Bech eller Nilsen til Brann. Håper fremdeles på en YES!-trener, selv om dette håpet er like tynt som eksistensgrunnlaget for Bybanen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

osoerli

Håpar RBH tør å ansette Troels tross all skråsikker kritikk her inne.
Trur det blir bra.
Men gjerne med 3 månaders oppsigelse og resultatbasert løn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

fetfisk

Quote from: Xminator on November 18, 2008, 22:32:53 PM
Pussig måte å overprestere på. Eller mente du kanskje at klubbene overpresterer årene før og etter Bech er i klubben? Da burde strengt tatt Brann ha kartlagt trenerene fra sesongene før og etter Bech i de klubbene.


Ingen har sagt noe om å overprestere. Når det gjelder regningen på klubbers resultater før og etter Bech, så er den altfor enkel til å være det grann pålitelig. Man må studere dette nærmere hvis det skal ha noe for seg, se på hvilke faktorer som kan ha gjort at det har gått som det har gått, osv., og det er det ingen som verken har tid eller lyst til. Kan hende blir det bare med flørten for BH-en. Jeg skal bestille dansk tv2 og være klar til neste gang. Både overforenklede framstillinger fra Bergen og danske lovord er i grunn like lite tilfredsstillende, i hvert fall dekkende og pålitelige, selv om jeg holder en knapp og vel så det på danskene i denne sammenheng. Nå må vi få inn en. Helvete.

Noen har ikke fått med seg at TB også er aktuell for Aab. Jeg skulle likt å høre hvorfor de slår til på SN først - kanskje fordi de vet Brann allerede har gitt han et tilbud.

fetfisk

Quote from: osoerli on November 18, 2008, 22:56:15 PM
Håpar RBH tør å ansette Troels tross all skråsikker kritikk her inne.
Trur det blir bra.
Men gjerne med 3 månaders oppsigelse og resultatbasert løn.


Enig. Det ville ha vært svært modig, for ikke å si/gjenta interessant. Den dagen det evt. skulle koke over for krakra og resten av kråkene, er sikkert markedet for klubber på trenerjakt bedre enn i dag, uansett.

Tobey

Quote from: storB on November 18, 2008, 22:46:08 PM
Styret ser på Bech; Ingen resultater å vise til, upopulær blandt fansen
Styret ser på Nilsen;Ingen resultater å vise til, tålelig blandt fansen

Svaret er gitt, såfremt Nilsen takker ja..


Tja, hvis det er sånn man ser det er vel ingen av de det rette svaret. Men av de to kandidatene er jeg for Nilsen
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.


Xminator

Tviler på det. Backe satser vel heller på at Svennis får seg ny jobb ett annet sted. Og Svennis er neppe realistisk mål for en Brannorganisasjon i oppløsning.


Og om RBH skulle stå igjen med Bech som eneste alternativ - si nei! Da er det bedre å bruke 4 uker til på å hente en trener som faktisk kan gjøre oss til medaljekandidat igjen.

For øvrig - HEIA HONDURAS!

BBB-Tony

Om de skulle få sparken i Mexico, så tror jeg det er muligheter for at Svennis og Backe skiller lag, og sistnevnte blir trener i Brann. Håper RBH snapper opp dette, og forhører seg med Backe om han kan være aktuell om de skulle få sparken i Mexico. Men har forøvrig liten tro på at Honduras klarer å slå Mexico.

Men jeg sier som Xminator: HEIA HONDURAS!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Kanskje vi skal stikke fingeren lit i jorden her. Backe får helt sikkert trenertilbud fra mye mer attraktive klubber enn Brann. Tror det er urealistisk å håpe på Backe.
Rød makt på Hansa

pidre

Dersom Nilsen signerer for Aab, kan man da anta at han har sagt nei til Brann, og foretrukket Aab fremfor Brann?
Saludar a los monos!

Ferguson

Jeg slenger meg på heia Honduras selvom slik jeg kjenner fotballen så skal Mexico vinne greit. Dette er løse rykter men hvem var det som sa at det var en 3. kandidat? Dette blir bare spekulasjoner men kan være Brann har avtale med Backe hvis de skulle få sparken og at han dermed kan bli Brann trener. Men som sagt dette er bare ville spekulasjoner.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Quote from: pidre on November 19, 2008, 10:02:33 AM
Dersom Nilsen signerer for Aab, kan man da anta at han har sagt nei til Brann, og foretrukket Aab fremfor Brann?


Ja, det er vanskelig å tolke det på andre måter.

KEA

Quote from: Xminator on November 19, 2008, 10:38:35 AM
Quote from: pidre on November 19, 2008, 10:02:33 AM
Dersom Nilsen signerer for Aab, kan man da anta at han har sagt nei til Brann, og foretrukket Aab fremfor Brann?


Ja, det er vanskelig å tolke det på andre måter.


Nåvel, det kan vel også tenkes at RBH i sin uendelige visdom foretrekker Bech og sier nei til Nilsen slik at han bare har Aab igjen som alternativ. Men det er forhåpenligvis usannsynlig, og om så skulle skje får man da i hvert fall håpe at styret skjærer gjennom og ansetter Nilsen likevel, og med dette markerer mistillit til RBH slik at han tar sin hatt og går. Det vil jo være to fluer i et smekk !

Go Up