• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter Mjelde

Started by Fabregas, April 20, 2008, 00:14:32 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

BT: Steinar Nilsen er i dag på besøk på Stadion. Ingen "Nye" navn skal være kommet på listen i helgen, så det står mellom Nilsen og Bech.

Her er den minste risikoen å ansette Nilsen. Han har tross alt resultater å vise til, og har ikke floppet noe sted enda. Bech på sin side har floppet opp til flere ganger og har ikke resultater å vise til.

Legg til at Nilsen kjenner norsk fotball mye mye bedre enn Bech, og risikoanalysen burde være ferdig arbeid. Det vi ikke vet for mye om Nilsen er egenskapene som lagbygger. Men igjen, der vet vi at Bech ikke er noen superstar.

Håper selvsagt i det lengste at vi får inne en trenerkapasitet som Nanne, at han blir kaninen ut av hatten denne uken. Det er en trener som har fått resultater, hentet spillere ut fra ingenting og vist seg som en suksessrik lagbygger.

enavgutta

Blir mye fyring på Bocca og skandaler i avisene denne våren merker jeg...

Straffe!!!

Tror nok dette indikerer at ingenting er avgjort, men at man korter alternativene ned.

Vi vet altså at vi sitter igjen med to klare kandidater, Beck og Nilsen, og at Beck har vært inne til "intervju" før helgen, mens Nilsen skal til "intervju" nå over helgen. Om det er noen andre kandidater som fremdeles er med, men som pga egen ansettelsessituasjon ikke er offentliggjort (les: Nanne og Hareide) vites ikke.

Synes fremdeles dette er en ryddig og grei måte å gjøre det på, fremfor å ringe rundt på en prioritert liste og spørre etter tur: "har du lyst på jobb!"

Xminator

ryddig er vel å ta hardt i... Det er vel heller definisjonen på IKKE ryddig.

Det jeg skulle likt å vist er om Nilsens besøk i Bergen var planlagt før helgen.

Nå er det ikke noe nytt at man må besøke arbeidsgiver på jobbintervju. Det er heller ikke slik at første som kalles inn nødvendigvis er favoritten. Og jeg håper fortsatt at Bjørn Dahl hadde reisevirksomhet med formål "ny trener" sist uke.

Uansett. Bech er "Nei, hva i helvete". Nilsen er "OK, vi er klar til ny sesong". Men det vi virkelig trenger er en trener der tanken er "Yes, dette blir kanon". Joda, det er rikelig fallhøyde. Noen vil si at fallhøyde i Bergen sjelden er bra, men jeg mener den entusiasmen det skaper er veldig viktig for inngangen til 2009. Tilskuertallen på slutten av sesongen viste stor slitasje på grunnfjellet av publikum. Vi trenger noe som kan løfte interessen igjen. Vi trenger en storsignering.

BBB-Tony

Quote from: kabelmann on November 17, 2008, 00:53:14 AM
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
... men hva vet jeg om han? Bort i mot ingenting! Han har riktignok ikke mange resultater å vise til.

Der ga du i hvert fall deg selv ett viktig argument.

Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
Fotball er en resultatsport, men resultater er ikke alt her i verden!

Jeg synes resultater er litt viktig. Spesielt når det er om å gjøre å få best resultat. Bech har vel absolutt vist at resultater ikke er alt her i verden... og denne gang resulterte det i nedrykk for Esbjerg.

Du virker litt desperat etter å forsvare han bare for å forsvare han, for argumentene du bruker viser jo bare hvorfor han _ikke_ bør ansettes.

Jeg har vært i mot Nilsen hele tiden, men nå som Bech virker å være det heiteste alternativet så er det bare å håpe at Nilsen signerer for Brann så fort som overhodet mulig.


Jeg er ikke desperat etter å forsvare noen, men det er en forum-hype og slenge seg med på bølgen og kritisere en evt. ansettelse av Bech. Sist ut i rekken å skryte av Bech er Esbjerg-spiller Niki Zimbling. I dagens BA mener han at Bech er en bedre trener enn Michael Laudrup. Og ja, han har blitt trent av begge de to. Hadde kandidaten til Brann vært Michael Laudrup, og ikke Bech, så hadde de fleste slått til med en gang! Men her får en altså i følge spillere som er trent av begge en bedre trener! Etter det jeg har opplevd av Bech gjennom media siden han var i møte med Brann på fredag, så fremstår han som en god trenerkandidat. Han får skryt fra bort i mot alle hold. Men nå er det jo slik at en trener som skal ansettes i Brann uten å få kritikk fra supportere må hete Sir Alex Furgeson. Bech har intet navn, og det faktumet at han har bragt Esbjerg ned i nedrykkstriden gjør at veldig mange overhode ikke vil ha han. Men det kan ikke være tilfeldig at så mange fra Skandinavisk toppfotball går ut og skryter av han en etter en?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

November 17, 2008, 08:45:28 AM #1855 Last Edit: November 17, 2008, 09:06:54 AM by Belfort
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 08:18:51 AM
Quote from: kabelmann on November 17, 2008, 00:53:14 AM
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
... men hva vet jeg om han? Bort i mot ingenting! Han har riktignok ikke mange resultater å vise til.

Der ga du i hvert fall deg selv ett viktig argument.

Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
Fotball er en resultatsport, men resultater er ikke alt her i verden!

Jeg synes resultater er litt viktig. Spesielt når det er om å gjøre å få best resultat. Bech har vel absolutt vist at resultater ikke er alt her i verden... og denne gang resulterte det i nedrykk for Esbjerg.

Du virker litt desperat etter å forsvare han bare for å forsvare han, for argumentene du bruker viser jo bare hvorfor han _ikke_ bør ansettes.

Jeg har vært i mot Nilsen hele tiden, men nå som Bech virker å være det heiteste alternativet så er det bare å håpe at Nilsen signerer for Brann så fort som overhodet mulig.


Jeg er ikke desperat etter å forsvare noen, men det er en forum-hype og slenge seg med på bølgen og kritisere en evt. ansettelse av Bech. Sist ut i rekken å skryte av Bech er Esbjerg-spiller Niki Zimbling. I dagens BA mener han at Bech er en bedre trener enn Michael Laudrup. Og ja, han har blitt trent av begge de to. Hadde kandidaten til Brann vært Michael Laudrup, og ikke Bech, så hadde de fleste slått til med en gang! Men her får en altså i følge spillere som er trent av begge en bedre trener! Etter det jeg har opplevd av Bech gjennom media siden han var i møte med Brann på fredag, så fremstår han som en god trenerkandidat. Han får skryt fra bort i mot alle hold. Men nå er det jo slik at en trener som skal ansettes i Brann uten å få kritikk fra supportere må hete Sir Alex Furgeson. Bech har intet navn, og det faktumet at han har bragt Esbjerg ned i nedrykkstriden gjør at veldig mange overhode ikke vil ha han. Men det kan ikke være tilfeldig at så mange fra Skandinavisk toppfotball går ut og skryter av han en etter en?


Poenget er at Bech ikke har noen verdens ting og vise til utenom at han er veldig glad i og skifte jobb. Det er overhodet ikke noe progresjon i resultatene hans. Når det gjelder skryt fra enkeltspillere så kan du være sikker på at det er en Ham-kam spiller som aldri har hatt noen bedre trener enn Arne Erlandsen.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on November 17, 2008, 08:16:53 AMTilskuertallen på slutten av sesongen viste stor slitasje på grunnfjellet av publikum. Vi trenger noe som kan løfte interessen igjen. Vi trenger en storsignering.


Helt enig. Vi trenger et navn som kan få opp optimismen blant publikum igjen. Akkurat nå lukter det klar nedgang i salg av p-kort.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 17, 2008, 09:04:51 AM
Quote from: Xminator on November 17, 2008, 08:16:53 AMTilskuertallen på slutten av sesongen viste stor slitasje på grunnfjellet av publikum. Vi trenger noe som kan løfte interessen igjen. Vi trenger en storsignering.


Helt enig. Vi trenger et navn som kan få opp optimismen blant publikum igjen. Akkurat nå lukter det klar nedgang i salg av p-kort.


Entusiasme kan ikke undervurderes. Dersom det står mellom to mer eller mindre likestilte trenere bør Brann lytte til stemningen blant folket og gå for den som kan skape optimisme og entusiasme. Og av de to som virker å være igjen i feltet er det definitivt Nilsen som kan gi Bergen dette!
Rød makt på Hansa

KEA

Quote from: Xminator on November 17, 2008, 08:16:53 AM
Det jeg skulle likt å vist er om Nilsens besøk i Bergen var planlagt før helgen.


Det kan se sånn ut. I alle fall påstod EkstraBladet følgende på fredag:

Quote from: KEA on November 14, 2008, 17:10:18 PM
"Kald en toptræner til jobsamtale, og de tykke gardiner plejer at blive trukket for. Men fordi norske medier fik nys om Troels Bechs rejse til Bergen, blev Esbjerg-træneren næsten trukket ind i et reality-agtigt show." http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/article1085027.ece

I samme oppslag sies det også at: ". "

BBB-Tony

Quote from: Belfort on November 17, 2008, 08:45:28 AM
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 08:18:51 AM
Quote from: kabelmann on November 17, 2008, 00:53:14 AM
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
... men hva vet jeg om han? Bort i mot ingenting! Han har riktignok ikke mange resultater å vise til.

Der ga du i hvert fall deg selv ett viktig argument.

Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
Fotball er en resultatsport, men resultater er ikke alt her i verden!

Jeg synes resultater er litt viktig. Spesielt når det er om å gjøre å få best resultat. Bech har vel absolutt vist at resultater ikke er alt her i verden... og denne gang resulterte det i nedrykk for Esbjerg.

Du virker litt desperat etter å forsvare han bare for å forsvare han, for argumentene du bruker viser jo bare hvorfor han _ikke_ bør ansettes.

Jeg har vært i mot Nilsen hele tiden, men nå som Bech virker å være det heiteste alternativet så er det bare å håpe at Nilsen signerer for Brann så fort som overhodet mulig.


Jeg er ikke desperat etter å forsvare noen, men det er en forum-hype og slenge seg med på bølgen og kritisere en evt. ansettelse av Bech. Sist ut i rekken å skryte av Bech er Esbjerg-spiller Niki Zimbling. I dagens BA mener han at Bech er en bedre trener enn Michael Laudrup. Og ja, han har blitt trent av begge de to. Hadde kandidaten til Brann vært Michael Laudrup, og ikke Bech, så hadde de fleste slått til med en gang! Men her får en altså i følge spillere som er trent av begge en bedre trener! Etter det jeg har opplevd av Bech gjennom media siden han var i møte med Brann på fredag, så fremstår han som en god trenerkandidat. Han får skryt fra bort i mot alle hold. Men nå er det jo slik at en trener som skal ansettes i Brann uten å få kritikk fra supportere må hete Sir Alex Furgeson. Bech har intet navn, og det faktumet at han har bragt Esbjerg ned i nedrykkstriden gjør at veldig mange overhode ikke vil ha han. Men det kan ikke være tilfeldig at så mange fra Skandinavisk toppfotball går ut og skryter av han en etter en?


Poenget er at Bech ikke har noen verdens ting og vise til utenom at han er veldig glad i og skifte jobb. Det er overhodet ikke noe progresjon i resultatene hans. Når det gjelder skryt fra enkeltspillere så kan du være sikker på at det er en Ham-kam spiller som aldri har hatt noen bedre trener enn Arne Erlandsen.


Det er greit nok. Og jeg vil ikke ha han ansatt i Sportsklubben jeg heller, men etter hvert er jeg blitt litt mer positiv til ansettelsen av Bech pga det som har kommet frem i media. Jeg har, som tidligere nevnt, lite kjennskap til Bech, og da er det selvsagt nærligende å dømme han etter det han har prestert tidligere i trenerkarrieren. Men det som gjør at jeg er blitt litt mer positiv til han er det faktumet at veldig mange, og ikke bare spillere, har sagt en etter en at han kan passe inn i en klubb som Brann. Men det virker ikke som noen bryr seg om hva som har kommet frem i media. At en etter en sier at han kan passe i en klubb som Brann driter folk bare i. Hvorfor det? Resultater er bort i mot alt, men ikke alt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Mr. T

Quote from: Nixon on November 17, 2008, 09:14:57 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 17, 2008, 09:04:51 AM
Quote from: Xminator on November 17, 2008, 08:16:53 AMTilskuertallen på slutten av sesongen viste stor slitasje på grunnfjellet av publikum. Vi trenger noe som kan løfte interessen igjen. Vi trenger en storsignering.


Helt enig. Vi trenger et navn som kan få opp optimismen blant publikum igjen. Akkurat nå lukter det klar nedgang i salg av p-kort.


Entusiasme kan ikke undervurderes. Dersom det står mellom to mer eller mindre likestilte trenere bør Brann lytte til stemningen blant folket og gå for den som kan skape optimisme og entusiasme. Og av de to som virker å være igjen i feltet er det definitivt Nilsen som kan gi Bergen dette!


Får for alt i verden håpe at Brann sitter med MYE bedre oversikt og ikke minst bedre kontroll på hvem av disse to trenerne som passer klubben best.
At de skal "høre" på supporterne og ta deres entusiasme/hylekor med i betraktningen av ny trener blir rett og slett sløvt og veldig lite proft!
Brann ansetter den treneren de har mest tro på. Så enkelt er det! I mange tilfeller er dette uansett et sjansespill. Phral i Viking er vel et tydelig tegn på det.....

At Bech ikke har resultater å vise til i sin trenerkarriere foreløpig trenger ikke å bety så mye.
Hva hadde Solbakken før han gikk til FCK?
Hva hadde Henning Berg før han gikk til LYN og LSK?
Hva hadde Nanne før han tok over Kalmar?

Noen trenere trenger å modnes før de er klare for større oppgaver. At Bech har fått den erfaringen han trenger for å kunne lede en storklubb som Brann er jeg sikker på at Brann har god kontroll over. Og hvilke garantier har vi på at Nilsen er et bedre valg? 3.plass med Tromsø 2008?
Vel... er ikke 2008 en sesong hvor lag som Brann, Viking, RBK og LSK har spilt langt under forventet? Hva om Tromsø hadde havnet på 7. plass? Like "hungrig" på mannen da?

Jeg velger å tro at Brann går for den treneren de har mest tro på, og jeg velger å ta imot den nye treneren med åpne armer og la denne få tid på seg til å bygge opp laget sitt. Jeg velger å stå på den nye treners side så lenge denne fortjener det!

Blir spennende dette folkens :)

Nixon

Quote from: Mr. T on November 17, 2008, 09:45:15 AMFår for alt i verden håpe at Brann sitter med MYE bedre oversikt og ikke minst bedre kontroll på hvem av disse to trenerne som passer klubben best.
At de skal "høre" på supporterne og ta deres entusiasme/hylekor med i betraktningen av ny trener blir rett og slett sløvt og veldig lite proft!
Brann ansetter den treneren de har mest tro på.
Rød makt på Hansa

Mick

Sakset fra dagens BA:
"AGF-trener Ove Pedersen blir trolig presentert som ny Esbjerg-trener i morgen. Ifølge dansk media skal Brann også ha vist interesse for ham, men blitt avvist."

Sett at disse påstandene er sanne: Hvordan klarer Esbjerg å få seg ny trener på to dager og vi klarer ikke engang å oppnå å få ta en prat med den samme treneren?
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

steinbygger

Jeg tror at uansett om det blir Bech eller Nilsen så har ikke Brann lykkes i trenerjakten. Etter det jeg har hørt var mandatet fra styret at man skulle lete etter trenere utenfor tippeligaen som har dokumenterte resultater. Kan ikke si at Bech kommer i denne kategorien og Nilsen er ikke utenfor tippeliga kategorien. Men hvis de nå velger Nilsen så er det i utgangspunktet heller ingen overraskelse, jeg skrev om den felles interessen Brann og Nilsen hadde ovenfor hverandre her inn i august/september var det vel, men etter dette ble Brann "skremt" vekk på det som var av rykter om Nilsen på utenomsportslige ting, så velger man Nilsen får man en person som man i utgangspunktet ønsket, men som var i ettertid ikke ønsket. Er vel det som kalles å krype til korset evt å innrømme at stigen ikke var høy nok til å komme seg opp på øverste hylle.

Nixon

Quote from: Mick on November 17, 2008, 09:53:14 AMSett at disse påstandene er sanne: Hvordan klarer Esbjerg å få seg ny trener på to dager og vi klarer ikke engang å oppnå å få ta en prat med den samme treneren?


Brann er kanskje ikke så attraktive som vi liker å tro?

Uansett handler det litt om hvilket nivå man legger seg på. Jeg tipper at Esbjerg også ville brukt litt lengre tid dersom de først hadde spurt den norske landslagstreneren, en tidligere norsk landslagstrener som nekter å flytte på seg, assistenttreneren til Mexico og treneren til den svenske seriemesteren...

Pluss at det selvsagt er mye letter for Esbjerg å hente en dansk trener enn for en norsk klubb. Vi har et litt dårlig rykte der nede.
Rød makt på Hansa

Belfort

Tv2 sporten spør om Bruun har solgt Brann godt nok. Det har han selvsagt ikke. Uansett hvordan man vrir og vender på ting så er hovedtrener jobben i Brann en attraktiv jobb i Skandinavia. Som jeg har skrevet før så er Bruun en elendig selger. Han har faen meg ikke klart og selge inn denne jobben godt nok. Husk at mannen er først og fremst kjent for alle nei han får rundt omkring.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2400646.ece

krøvel vellevold

Og dessuten har Pedersen vært trener i Esbjerg før.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on November 17, 2008, 10:27:23 AM
Tv2 sporten spør om Bruun har solgt Brann godt nok. Det har han selvsagt ikke. Uansett hvordan man vrir og vender på ting så er hovedtrener jobben i Brann en attraktiv jobb i Skandinavia. Som jeg har skrevet før så er Bruun en elendig selger. Han har faen meg ikke klart og selge inn denne jobben godt nok. Husk at mannen er først og fremst kjent for alle nei han får rundt omkring.

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2400646.ece


Her er vi Branns "supperklubb", og lederen heter Frank Hellebø...
Legg ned hele klubben!

posemedsnopi

November 17, 2008, 10:43:08 AM #1869 Last Edit: November 17, 2008, 10:56:15 AM by posemedsnopi
Quote from: tonynord on November 17, 2008, 00:24:54 AM
Quote from: The Boss on November 16, 2008, 23:08:44 PM
fotball-skandinavia må LE av oss... ka ambisjoner viser vi når vi annsetter denne apekatten?? hvilke spillere ønsker å komme til brann å spille under suksess-treneren beck?? hadde det enda vert han svenske krim fyren beck, han løser vertfall de fleste problemer.. helvete helvete, dette er en vond drøm!!


Hvorfor det? Hva som får deg til å tro at han er en apekatt? Hva er det du har så mye i mot Bech? Han er en offensiv trener som kan passe godt inn i Brann. Det har både folk i Norge og Danmark uttalt. Greit, jeg er ikke særlig begeistret for at Brann snuser på Bech jeg heller, men hva vet jeg om han? Bort i mot ingenting! Han har riktignok ikke mange resultater å vise til. Fotball er en resultatsport, men resultater er ikke alt her i verden! Om Bech nå har den personligheten som må en Brann-trener må ha, og i grunn passer veldig godt til trenerjobben i Sportsklubben, så hvorfor ikke? Når andre fotballkyndige personligheter i Skandinavia sier at han kan være en bra trener for Brann, så blir det latterlig å komme her og hyle når du ikke har litt kjennskap til fyren!


Som om eg skulle sagt det selv. Forventer at Brann har gjort jobben sin, og velger det beste for Brann. Om det er Bech, Nilsen eller Opiro m'Padi har Brann bedre innsikt enn meg til å avgjøre.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3926611.ece

osoerli

Ser ut som det berre er desse 2 kandidatane igjen no, Troels og Steinar.
Uansett kven av dei det blir skal eg gje mannen ein sjanse før eg kappar hovudet av han.  Syns faktisk begge er spanande.

Troels har sikkert bra oversikt over aktuelle danske spelarar, og kan få Demba igong.  Han har offensiv legning, god kunnskap og er autoritær.  Ikkje all verdens resultater kanskje, men har vel heller aldri trent ein toppklubb. 

Steinar er ein kar med smittande autoritet.  har fått brukbare resultat med begrensa middel.  Kanskje noko ung, men er heilt sikkert ein coming man.

Begge er nok bestemte karar som vil passa bra i Brann.  Ser uansett fram til 2009 med stor spaning.  Lukke til med valet RBH!!!

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Hmmm, hvis Aalborg er interessert i Bech må vel det bety at han ikke er helt boss...
Rød makt på Hansa

FrankH

Som om eg skulle sagt det selv. Forventer at Brann har gjort jobben sin, og velger det beste for Brann. Om det er Bech, Nilsen eller Opiro m'Padi har Brann bedre innsikt enn meg til å avgjøre.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3926611.ece
[/quote]

Som jeg ser det udefra, så er de to kandidater meget lig hinanden, både omkring måden man ønsker at spille fodbold på og måden hvorpå træneren fungerer med truppen.
I begge tilfælde vil i komme til at spille langt mere attraktiv/seværdigt fodbold end i gør pt., og måske vil det kræve andre spilletyper til Brann-holdet.

Det der kan gøre Steinar Nilsen fravælger jer, er lønninger i DK er langt bedre for udlændinge, da vi har forskerskatten, måske er AAB pr også bedre stillet, idet de spiller champions League og har en teoretisk mulighed for, at komme videre i denne turnering til foråret (via en 3. plads i gruppen).

Belfort

Dansk Tv2 har vært inne på forumet her og plukket litt og fått med seg motstanden mot Bech
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-18136679.html

vidar59

Har registrert meg i dag, bare for å få lette på trykket. Hva vil supporterne med Brann. Hva er brannfansens ambisjoner på vegne av Brann som fotballklubb? Er det å på sikt kanskje klare spranget inn i CL? Eller der det godt nok å kjempe i toppen av tippeligaen, kanskje vinne en eller annen gang, for i neste sesong havne i bunnstriden? Hvilken fotball er det som fenger på Stadion? Er ikke det den lette tekniske og underholdende fotballen. Tror dere virkelig at vi får det med LSK light? Jeg snakker selvfølgelig om TIL's Steinar Nilsen. Er det virkelig veien å gå, baklengs inn i fremtiden, med en fotballfilosofi som er avleggs? Det  virker på meg som om "alle", av en eller annen grunn har fått det for seg at bare man får man en trener som er "slavedriver" så får en resultater. Hallo!! På tide å våkne opp og se seg litt om i verden? Hva bidrar norske trenere med på den internasjonale arenaen,(joda, kjenner til Solbakken og Solli) hva bidrar norske spillere og landslag med? Skriker fotballverden etter den norske måten å spille på, trene på og  norske spillere? Vi er totalt akterutseilt fotballmessig, i alle spillets faser. Bare anleggene får godkjent.
Og så skal vi på død og liv få en trener, som bare pga at han har ord på seg for å være tøff, skal trene FOTBALLKLUBBEN BRANN!! Vil virkelig brannfansen ha en trener med ord på seg for å være tøff(Nilsen), isteden for en trener som står for fotball, underholdning og ballbehandling på tapetet og som i tillegg gir oss disiplin(Bech)? Jeg vil hver eneste gang velge den treneren som står for en spillestil som er kontinental og som forutsetter ballferdigheter. Måtte RBH for en gangs skyld ta det riktige valget, og det er å ansette Troels Bech.  
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Ferguson

Quote from: Nixon on November 17, 2008, 11:08:02 AM
Hmmm, hvis Aalborg er interessert i Bech må vel det bety at han ikke er helt boss...


Tenkte litt på dette jeg og. Nå vet vi jo ikkje om det er så mye hold i de ryktene men er litt intressant hvis det stemmer. Dog er det en klubb som ansatte Rioch så kan også stille et spørsmål med dømmekraften deres, selvom Hamren kom derifra.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

KEA

November 17, 2008, 11:53:08 AM #1876 Last Edit: November 17, 2008, 11:55:17 AM by KEA
Quote from: FrankH on November 17, 2008, 11:24:59 AM
Det der kan gøre Steinar Nilsen fravælger jer, er lønninger i DK er langt bedre for udlændinge, da vi har forskerskatten, måske er AAB pr også bedre stillet, idet de spiller champions League og har en teoretisk mulighed for, at komme videre i denne turnering til foråret (via en 3. plads i gruppen).


Dette med forskerskatt (eller artistskatt heter det vel egentlig?) er et godt poeng, noe som i utgangspunktet gjør at Brann må åpne pengesekken mer enn Aalborg. Men hvor mye snakker vi om? Og var det ikke endringer på dette nylig? Kanskje vet du dette, du som er dansk FrankH? Eller noen andre? I forbindelse med Troels Bech ble det spekulert i danske media at han ville doble lønnen om han gikk til Brann. Men det var vel i forhold til betingelsene i Esbjerg, og ikke noe forholdstall mellom det en norsk og en dansk klubb må ut med for at treneren skal sitte igjen med det samme. Dessuten er Bech dansk og omfattes vel da ikke av artistskattordningen? Uansett er det alltid mulig å lage en lønnspakke som utjevner slike skjevheter, i hvert fall til en viss grad.

Hva angår Aalborgs mulighet til å gå videre i CL er disse nå knapt nok teoretiske, i og med at AAB ligger sist med 2 poeng, mens de to første lagene har 8 poeng med 2 kamper igjen å spille. Man må ha 2. plass for å gå videre. Tredje plass er selvsagt innen rekkevidde, men da går man inn i UEFA-cupen som er atskillig mindre attraktiv økonomisk, og sportslig også vil nok de fleste mene.


Ferguson

Quote from: KEA on November 17, 2008, 11:53:08 AM
I forbindelse med Troels Bech ble det spekulert i danske media at han ville doble lønnen om han gikk til Brann. Men det var vel i forhold til betingelsene i Esbjerg, og ikke noe forholdstall mellom det en norsk og en dansk klubb må ut med for at treneren skal sitte igjen med det samme. Uansett er det alltid mulig å lage en lønnspakke som utjevner slike skjevheter, i hvert fall til en viss grad.


Ifølge TV2 så ville den nye Brann treneren tjene ca 2 mill i året. Troels Bech hadde 1 mill i Esbjerg.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

FrankH



Dette med forskerskatt (eller artistskatt heter det vel egentlig?) er et godt poeng, noe som i utgangspunktet gjør at Brann må åpne pengesekken mer enn Aalborg. Men hvor mye snakker vi om? Og var det ikke endringer på dette nylig? Kanskje vet du dette, du som er dansk FrankH? Eller noen andre? I forbindelse med Troels Bech ble det spekulert i danske media at han ville doble lønnen om han gikk til Brann. Men det var vel i forhold til betingelsene i Esbjerg, og ikke noe forholdstall mellom det en norsk og en dansk klubb må ut med for at treneren skal sitte igjen med det samme. Dessuten er Bech dansk og omfattes vel da ikke av artistskattordningen? Uansett er det alltid mulig å lage en lønnspakke som utjevner slike skjevheter, i hvert fall til en viss grad.

Hva angår Aalborgs mulighet til å gå videre i CL er disse nå knapt nok teoretiske, i og med at AAB ligger sist med 2 poeng, mens de to første lagene har 8 poeng med 2 kamper igjen å spille. Man må ha 2. plass for å gå videre. Tredje plass er selvsagt innen rekkevidde, men da går man inn i UEFA-cupen som er atskillig mindre attraktiv økonomisk, og sportslig også vil nok de fleste mene.


[/quote]


På dansk hedder den forskerskat, da den også dækker alm. arbejdskraft, og det betyder der kun betales 25 pct. skat i en periode.

Hvis AAB får en sejr mere så har de vist mulighed for yderligere deltagelse, men det er teoretisk.

Juve

November 17, 2008, 12:49:01 PM #1879 Last Edit: November 17, 2008, 12:50:41 PM by Juve
 
Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 11:48:56 AM
Har registrert meg i dag, bare for å få lette på trykket. Hva vil supporterne med Brann. Hva er brannfansens ambisjoner på vegne av Brann som fotballklubb? Er det å på sikt kanskje klare spranget inn i CL? Eller der det godt nok å kjempe i toppen av tippeligaen, kanskje vinne en eller annen gang, for i neste sesong havne i bunnstriden? Hvilken fotball er det som fenger på Stadion? Er ikke det den lette tekniske og underholdende fotballen. Tror dere virkelig at vi får det med LSK light? Jeg snakker selvfølgelig om TIL's Steinar Nilsen. Er det virkelig veien å gå, baklengs inn i fremtiden, med en fotballfilosofi som er avleggs? Det  virker på meg som om "alle", av en eller annen grunn har fått det for seg at bare man får man en trener som er "slavedriver" så får en resultater. Hallo!! På tide å våkne opp og se seg litt om i verden? Hva bidrar norske trenere med på den internasjonale arenaen,(joda, kjenner til Solbakken og Solli) hva bidrar norske spillere og landslag med? Skriker fotballverden etter den norske måten å spille på, trene på og  norske spillere? Vi er totalt akterutseilt fotballmessig, i alle spillets faser. Bare anleggene får godkjent.
Og så skal vi på død og liv få en trener, som bare pga at han har ord på seg for å være tøff, skal trene FOTBALLKLUBBEN BRANN!! Vil virkelig brannfansen ha en trener med ord på seg for å være tøff(Nilsen), isteden for en trener som står for fotball, underholdning og ballbehandling på tapetet og som i tillegg gir oss disiplin(Bech)? Jeg vil hver eneste gang velge den treneren som står for en spillestil som er kontinental og som forutsetter ballferdigheter. Måtte RBH for en gangs skyld ta det riktige valget, og det er å ansette Troels Bech.  
Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 11:48:56 AM
Har registrert meg i dag, bare for å få lette på trykket. Hva vil supporterne med Brann. Hva er brannfansens ambisjoner på vegne av Brann som fotballklubb? Er det å på sikt kanskje klare spranget inn i CL? Eller der det godt nok å kjempe i toppen av tippeligaen, kanskje vinne en eller annen gang, for i neste sesong havne i bunnstriden? Hvilken fotball er det som fenger på Stadion? Er ikke det den lette tekniske og underholdende fotballen. Tror dere virkelig at vi får det med LSK light? Jeg snakker selvfølgelig om TIL's Steinar Nilsen. Er det virkelig veien å gå, baklengs inn i fremtiden, med en fotballfilosofi som er avleggs? Det  virker på meg som om "alle", av en eller annen grunn har fått det for seg at bare man får man en trener som er "slavedriver" så får en resultater. Hallo!! På tide å våkne opp og se seg litt om i verden? Hva bidrar norske trenere med på den internasjonale arenaen,(joda, kjenner til Solbakken og Solli) hva bidrar norske spillere og landslag med? Skriker fotballverden etter den norske måten å spille på, trene på og  norske spillere? Vi er totalt akterutseilt fotballmessig, i alle spillets faser. Bare anleggene får godkjent.
Og så skal vi på død og liv få en trener, som bare pga at han har ord på seg for å være tøff, skal trene FOTBALLKLUBBEN BRANN!! Vil virkelig brannfansen ha en trener med ord på seg for å være tøff(Nilsen), isteden for en trener som står for fotball, underholdning og ballbehandling på tapetet og som i tillegg gir oss disiplin(Bech)? Jeg vil hver eneste gang velge den treneren som står for en spillestil som er kontinental og som forutsetter ballferdigheter. Måtte RBH for en gangs skyld ta det riktige valget, og det er å ansette Troels Bech.  


...og vi skal velge Bech bare fordi han er dansk og utenlandsk, Vidar 59?

Dette holder ikke får meg og mange andre. Resultater er det som teller, og akkurat det har aldri Bech klart. Og i går fikk han sparken for tredje gang, sier ikke dette noe! Bech er ingen løsning for Brann. Hjelper ikke med "god fotball", når resultatene alltid er ræva! Alle hans små, korte og hyppige treneropptredner i en rekke klubber sier jo også sitt. Så jeg er helt uenig med deg. Hvis RBH velger dansken, og han ikke får suksess umiddelbart, da er nok Bech og RBH sine dager talte i løpet av sesongen. Ikke tabb deg ut RBH! Kvoten er allerede brukt opp!

smaalanda

Fin frakk Steinar hadde på seg på vei inn til møte med Buuune Hans i dag, det skal han ha.
KMO!!!

vidar59

Quote from: Juve on November 17, 2008, 12:49:01 PM
Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 11:48:56 AM
Har registrert meg i dag, bare for å få lette på trykket. Hva vil supporterne med Brann. Hva er brannfansens ambisjoner på vegne av Brann som fotballklubb? Er det å på sikt kanskje klare spranget inn i CL? Eller der det godt nok å kjempe i toppen av tippeligaen, kanskje vinne en eller annen gang, for i neste sesong havne i bunnstriden? Hvilken fotball er det som fenger på Stadion? Er ikke det den lette tekniske og underholdende fotballen. Tror dere virkelig at vi får det med LSK light? Jeg snakker selvfølgelig om TIL's Steinar Nilsen. Er det virkelig veien å gå, baklengs inn i fremtiden, med en fotballfilosofi som er avleggs? Det  virker på meg som om "alle", av en eller annen grunn har fått det for seg at bare man får man en trener som er "slavedriver" så får en resultater. Hallo!! På tide å våkne opp og se seg litt om i verden? Hva bidrar norske trenere med på den internasjonale arenaen,(joda, kjenner til Solbakken og Solli) hva bidrar norske spillere og landslag med? Skriker fotballverden etter den norske måten å spille på, trene på og  norske spillere? Vi er totalt akterutseilt fotballmessig, i alle spillets faser. Bare anleggene får godkjent.
Og så skal vi på død og liv få en trener, som bare pga at han har ord på seg for å være tøff, skal trene FOTBALLKLUBBEN BRANN!! Vil virkelig brannfansen ha en trener med ord på seg for å være tøff(Nilsen), isteden for en trener som står for fotball, underholdning og ballbehandling på tapetet og som i tillegg gir oss disiplin(Bech)? Jeg vil hver eneste gang velge den treneren som står for en spillestil som er kontinental og som forutsetter ballferdigheter. Måtte RBH for en gangs skyld ta det riktige valget, og det er å ansette Troels Bech.  
Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 11:48:56 AM
Har registrert meg i dag, bare for å få lette på trykket. Hva vil supporterne med Brann. Hva er brannfansens ambisjoner på vegne av Brann som fotballklubb? Er det å på sikt kanskje klare spranget inn i CL? Eller der det godt nok å kjempe i toppen av tippeligaen, kanskje vinne en eller annen gang, for i neste sesong havne i bunnstriden? Hvilken fotball er det som fenger på Stadion? Er ikke det den lette tekniske og underholdende fotballen. Tror dere virkelig at vi får det med LSK light? Jeg snakker selvfølgelig om TIL's Steinar Nilsen. Er det virkelig veien å gå, baklengs inn i fremtiden, med en fotballfilosofi som er avleggs? Det  virker på meg som om "alle", av en eller annen grunn har fått det for seg at bare man får man en trener som er "slavedriver" så får en resultater. Hallo!! På tide å våkne opp og se seg litt om i verden? Hva bidrar norske trenere med på den internasjonale arenaen,(joda, kjenner til Solbakken og Solli) hva bidrar norske spillere og landslag med? Skriker fotballverden etter den norske måten å spille på, trene på og  norske spillere? Vi er totalt akterutseilt fotballmessig, i alle spillets faser. Bare anleggene får godkjent.
Og så skal vi på død og liv få en trener, som bare pga at han har ord på seg for å være tøff, skal trene FOTBALLKLUBBEN BRANN!! Vil virkelig brannfansen ha en trener med ord på seg for å være tøff(Nilsen), isteden for en trener som står for fotball, underholdning og ballbehandling på tapetet og som i tillegg gir oss disiplin(Bech)? Jeg vil hver eneste gang velge den treneren som står for en spillestil som er kontinental og som forutsetter ballferdigheter. Måtte RBH for en gangs skyld ta det riktige valget, og det er å ansette Troels Bech.  


...og vi skal velge Bech bare fordi han er dansk og utenlandsk, Vidar 59?

Dette holder ikke får meg og mange andre. Resultater er det som teller, og akkurat det har aldri Bech klart. Og i går fikk han sparken for tredje gang, sier ikke dette noe! Bech er ingen løsning for Brann. Hjelper ikke med "god fotball", når resultatene alltid er ræva! Alle hans små, korte og hyppige treneropptredner i en rekke klubber sier jo også sitt. Så jeg er helt uenig med deg. Hvis RBH velger dansken, og han ikke får suksess umiddelbart, da er nok Bech og RBH sine dager talte i løpet av sesongen. Ikke tabb deg ut RBH! Kvoten er allerede brukt opp!



Selvfølgelig skal han ikke velges pga at han er dansk, han skal velges pga at han står for den type fotball som alltid er blitt verdsatt på Stadion, og rett og slett fordi han er en god trener, som stort sett får gode skussmål fra alle leirer. http://www.efbfan.dk/viewtopic.php?t=1401 Mannen er en kapasitet, som får frem gode spillere og som gang på gang har måtte selge unna sine beste spillere. Dette uten å få de erstattet med like gode spillere. Jeg har sjekket mange danske fora og mannen nyter stor respekt. Derfor mener jeg han er rett mann for Brann.
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Xminator

Hva er dette pisset om "kapasitet". I fotball måles kapasitet på en måte. Resultater. Når en trener over flere år har levert middelmådige resultater, så sier det meg veldig mye om såkalt "kapasitet".

Ferguson

Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 13:13:13 PM
Mannen er en kapasitet, som får frem gode spillere og som gang på gang har måtte selge unna sine beste spillere. Dette uten å få de erstattet med like gode spillere. Jeg har sjekket mange danske fora og mannen nyter stor respekt. Derfor mener jeg han er rett mann for Brann.


Hvor er resultatene med de spillerne? CVen hans er ikke god. Det er Steinar Nilsen sin(dog er den tynn). Hva skal vi med en trener som bare har oppnåd 6-7 plasser i dansk fotball? Som X sier er det kapasitet?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

The Boss

Svaret sier seg vel selv, Ferguson. Nilsen vs Beck er et lett velg, akkuratt som Hareide vs Nilsen ville vært det samme..

nummer9

Kapasitet bør regnes utifra resultater sett i forhold til ressurser. Det nevnes i alle fall at denne dansken ikke har fått beholde sine stjernespillere. Ser en på TIL er vel klubben omtrent konk fordi Steinar har fått forsterke før sesongen og etterpå beholdt stallen sin igjennom hele sesongen. Jeg vet ikke hvor stor vekt en skal legge på dette, og vil vel egentlig ikke ha noen av de to nevnte, men mener en ikke skal se seg blind på en 3. plass til TIL i år og dermed automatisk kåre Nilsen til Messias.

vidar59

Quote from: Xminator on November 17, 2008, 13:20:19 PM
Hva er dette pisset om "kapasitet". I fotball måles kapasitet på en måte. Resultater. Når en trener over flere år har levert middelmådige resultater, så sier det meg veldig mye om såkalt "kapasitet".


Dette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater. En trener som Aalborg etter sigende er på jakt etter, burde i utgangspunktet være interessant for Brann. Bech blir stort sett hyllet i supporterklubben til Esbjerg, mens klubbens ledelse blir gitt det glatte lag. Slik som dere i stor grad er med RBH og Co.
Men vil dere ha LSK fotball og halvfulle tribuner slik som TIL har hatt, så er det bare å satse på Nilsen.
TIL kjempet om tredjeplassen i tippeligaen, allikevel var fotballen så kjedelig at tilskuerne uteble på slutten av sesongen. Bare det burde få det til å ringe en bjelle. Det er nesten slik at en kan begynne å lure på om dere har sett dere inn i sakens kjerne i det hele tatt. Hva vet dere om Bech i det hele tatt. Har dere undersøkt noe som helst om han?
Pissprat, hva er det? Noe du sier når du pisser?  
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best

Belfort

November 17, 2008, 14:08:00 PM #1887 Last Edit: November 17, 2008, 14:12:24 PM by Belfort
Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 13:59:36 PM
Quote from: Xminator on November 17, 2008, 13:20:19 PM
Hva er dette pisset om "kapasitet". I fotball måles kapasitet på en måte. Resultater. Når en trener over flere år har levert middelmådige resultater, så sier det meg veldig mye om såkalt "kapasitet".


Dette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater. En trener som Aalborg etter sigende er på jakt etter, burde i utgangspunktet være interessant for Brann. Bech blir stort sett hyllet i supporterklubben til Esbjerg, mens klubbens ledelse blir gitt det glatte lag. Slik som dere i stor grad er med RBH og Co.
Men vil dere ha LSK fotball og halvfulle tribuner slik som TIL har hatt, så er det bare å satse på Nilsen.
TIL kjempet om tredjeplassen i tippeligaen, allikevel var fotballen så kjedelig at tilskuerne uteble på slutten av sesongen. Bare det burde få det til å ringe en bjelle. Det er nesten slik at en kan begynne å lure på om dere har sett dere inn i sakens kjerne i det hele tatt. Hva vet dere om Bech i det hele tatt. Har dere undersøkt noe som helst om han?
Pissprat, hva er det? Noe du sier når du pisser?  


Nå er det ikke bekreftet fra noe hold at Bech er aktuell for Aalborg,annet enn at Ba kommer med vanlige spekulasjoner. Ser du på aalborg support sin side så vil du se at de overhodet ikke ønsker Bech!

Det vi vet om Bech er at han har fått fyken i 3 klubber. Vi vet at han er veldig flink og snakke for seg blir bl.a brukt som eksperkommentator på dansk tv2, men klarer ikke viderføre noe av sin teoretiske kunnskap til lagene han trener. Vi vet at han ikke et eneste år har klart og føre et lag i toppen av SAS ligaen. Nå er jo det ofte vanlig at en trener kan være heldig et år og få et underdog lag i toppen men det har han heller ikke klart!. Tør du ta sjansen på en sånn mann?

osoerli

Quote from: Ferguson on November 17, 2008, 11:56:19 AM
Quote from: KEA on November 17, 2008, 11:53:08 AM
I forbindelse med Troels Bech ble det spekulert i danske media at han ville doble lønnen om han gikk til Brann. Men det var vel i forhold til betingelsene i Esbjerg, og ikke noe forholdstall mellom det en norsk og en dansk klubb må ut med for at treneren skal sitte igjen med det samme. Uansett er det alltid mulig å lage en lønnspakke som utjevner slike skjevheter, i hvert fall til en viss grad.


Ifølge TV2 så ville den nye Brann treneren tjene ca 2 mill i året. Troels Bech hadde 1 mill i Esbjerg.

Håpar Brann satsar på ei resultatorientert lønn uansett kven som får jobben.  F.eks:
1 mill i grunnløn.
1 mill for seriegull
250.000 for seriesølv
150.000 for seriebronse
300.000 for cupgull
1 mill for kval. til gruppespel i Champ.league
500.000 for kvart trinn vidare i CL
200.000 for kval. til gruppespel i UEFA-cupen
100.000 for kvart trinn vidare i UEFA-cupen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

QuoteDette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater.


Hvor langt bak resultatene skal det være nødvendig å se? OB fikk 4. plass sesongen etter at Bech trener dem til 6. plass. Midtjylland kom på 3. plass året før Bech tok over, og 3. plass året etter. Bechs resultater var en 7. plass, og 6. plass etter halvspilt sesong - der det ble 3. plass på siste halvdel av sesongen.

OB gikk så fra 4. plass året før Bech til 6. plass og opp på 3. plass året etter han sluttet. Esbjerg fikk en 5. plass året før Bech, 8 plass etter halvspilt serie da Bech tar over, 5. beste lag på høsten, deretter 7., 7. og på solid nedrykk nå før han fikk sparken.

Er det noe i dette som tyder på at han har fått mye ut av lite? Jeg kan ikke tolke resultatene på annen måte enn at han i beste fall får det middelmådige til å forbli middelmådig - med en tendens til underprestasjon. Solbakken har jo allerede uttalt at Bech har underprestert ut fra kvaliteten han har tilgjengelig i Esbjerg.

Det er for lettvindt å skylde på "typen fotball" når det gjelder Tromsøs publikumssvikt. Det er sikkert verdt ett studium i seg selv. "Attraktiv" fotball er ikke alltid nok i seg selv, ei heller store navn, da burde jo tidenes storsatsing i VIF utløst ett skred av publikumsrekorder. Det er mer fristende å skylde på kunstgresset i Tromsø for å forklare svikten.

Nilsen kontra Bech bør vøre rått parti. Mye klarere valg enn det mellom Hareide og Nilsen. Jeg mener Nilsen pr i dag står omtrent der Solbakken gjorde før han gikk til FCK. I startgropen til å bli en av de store norske trenerene. Og det er noe han bør få mulighet til å gjøre i Brann. Kan han feile? Ja, soleklart. Men det er mye bedre enn en trener som sannsynligvis VIL feile.

Snublefot

haha, så Belfort, Nixon og The boss er kjendiser i Danmark nå altså.

morrosamt.

Huff

November 17, 2008, 14:52:57 PM #1891 Last Edit: November 17, 2008, 14:57:32 PM by Huff

vidar59

Quote from: Xminator on November 17, 2008, 14:30:29 PM
QuoteDette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater.


Hvor langt bak resultatene skal det være nødvendig å se? OB fikk 4. plass sesongen etter at Bech trener dem til 6. plass. Midtjylland kom på 3. plass året før Bech tok over, og 3. plass året etter. Bechs resultater var en 7. plass, og 6. plass etter halvspilt sesong - der det ble 3. plass på siste halvdel av sesongen.

OB gikk så fra 4. plass året før Bech til 6. plass og opp på 3. plass året etter han sluttet. Esbjerg fikk en 5. plass året før Bech, 8 plass etter halvspilt serie da Bech tar over, 5. beste lag på høsten, deretter 7., 7. og på solid nedrykk nå før han fikk sparken.

Er det noe i dette som tyder på at han har fått mye ut av lite? Jeg kan ikke tolke resultatene på annen måte enn at han i beste fall får det middelmådige til å forbli middelmådig - med en tendens til underprestasjon. Solbakken har jo allerede uttalt at Bech har underprestert ut fra kvaliteten han har tilgjengelig i Esbjerg.

Det er for lettvindt å skylde på "typen fotball" når det gjelder Tromsøs publikumssvikt. Det er sikkert verdt ett studium i seg selv. "Attraktiv" fotball er ikke alltid nok i seg selv, ei heller store navn, da burde jo tidenes storsatsing i VIF utløst ett skred av publikumsrekorder. Det er mer fristende å skylde på kunstgresset i Tromsø for å forklare svikten.

Nilsen kontra Bech bør vøre rått parti. Mye klarere valg enn det mellom Hareide og Nilsen. Jeg mener Nilsen pr i dag står omtrent der Solbakken gjorde før han gikk til FCK. I startgropen til å bli en av de store norske trenerene. Og det er noe han bør få mulighet til å gjøre i Brann. Kan han feile? Ja, soleklart. Men det er mye bedre enn en trener som sannsynligvis VIL feile.


Jeg får bare ta til etterretning at vi er uenig i klubbens valg av trener. Jeg hadde håpet/r at Brann vil velge en litt mer kontinental spillestil, tilpasset det som eventuelt vil møte oss i Europa. Det handler om spillestil, ballen langs bakken og en offensiv satsning på teknikk og pasningsfedigheter. Det tror jeg ikke vi får med Steinar Nilsen, om han videreformidler det han gjorde i TIL.
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigvis har jeg gjort begge deler.
George Best


Spelaren

Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 14:56:51 PM
Jeg får bare ta til etterretning at vi er uenig i klubbens valg av trener. Jeg hadde håpet/r at Brann vil velge en litt mer kontinental spillestil, tilpasset det som eventuelt vil møte oss i Europa. Det handler om spillestil, ballen langs bakken og en offensiv satsning på teknikk og pasningsfedigheter. Det tror jeg ikke vi får med Steinar Nilsen, om han videreformidler det han gjorde i TIL.


Skal norske/Bergenske lag prestere uti Europa må me reindyrke våre styrker; hurtig gjennombruddshissig fotball med fokus på ballvinning og kjappe angrep. Jo meir tversoverspel me prøver på jo verre blir det...
Gå av.

steinbygger

Synes også at Nilsen skal få ett stort pluss for at de ikke solgte spillere i løpet av sesongen til tross for at de trengte penger og at det kom inn bud på flere av spillerene. Det er ett tegn på at det sportslige er viktigere enn å være snill med spillere som ønsker seg vekk.

welsti

Quote from: vidar59 on November 17, 2008, 14:56:51 PM
Quote from: Xminator on November 17, 2008, 14:30:29 PM
QuoteDette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater.


Hvor langt bak resultatene skal det være nødvendig å se? OB fikk 4. plass sesongen etter at Bech trener dem til 6. plass. Midtjylland kom på 3. plass året før Bech tok over, og 3. plass året etter. Bechs resultater var en 7. plass, og 6. plass etter halvspilt sesong - der det ble 3. plass på siste halvdel av sesongen.

OB gikk så fra 4. plass året før Bech til 6. plass og opp på 3. plass året etter han sluttet. Esbjerg fikk en 5. plass året før Bech, 8 plass etter halvspilt serie da Bech tar over, 5. beste lag på høsten, deretter 7., 7. og på solid nedrykk nå før han fikk sparken.

Er det noe i dette som tyder på at han har fått mye ut av lite? Jeg kan ikke tolke resultatene på annen måte enn at han i beste fall får det middelmådige til å forbli middelmådig - med en tendens til underprestasjon. Solbakken har jo allerede uttalt at Bech har underprestert ut fra kvaliteten han har tilgjengelig i Esbjerg.

Det er for lettvindt å skylde på "typen fotball" når det gjelder Tromsøs publikumssvikt. Det er sikkert verdt ett studium i seg selv. "Attraktiv" fotball er ikke alltid nok i seg selv, ei heller store navn, da burde jo tidenes storsatsing i VIF utløst ett skred av publikumsrekorder. Det er mer fristende å skylde på kunstgresset i Tromsø for å forklare svikten.

Nilsen kontra Bech bør vøre rått parti. Mye klarere valg enn det mellom Hareide og Nilsen. Jeg mener Nilsen pr i dag står omtrent der Solbakken gjorde før han gikk til FCK. I startgropen til å bli en av de store norske trenerene. Og det er noe han bør få mulighet til å gjøre i Brann. Kan han feile? Ja, soleklart. Men det er mye bedre enn en trener som sannsynligvis VIL feile.


Jeg får bare ta til etterretning at vi er uenig i klubbens valg av trener. Jeg hadde håpet/r at Brann vil velge en litt mer kontinental spillestil, tilpasset det som eventuelt vil møte oss i Europa. Det handler om spillestil, ballen langs bakken og en offensiv satsning på teknikk og pasningsfedigheter. Det tror jeg ikke vi får med Steinar Nilsen, om han videreformidler det han gjorde i TIL.



Jeg må si meg enig i det meste, Vidar. Tillater meg å sitere noen dansker som kjenner bedre til Troels enn noen her inne, for å kanskje klare å skue bak resultatene som ikke formidler hele sannheten. Sitatene er klippet sammen fra linken ovenfor.

Generelt:
Jeg ville ikke have undværet Troels Bechs tid.

Troels, du har gjort det godt. Bare ærgeligt, at du har arbejdet på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Du har ikke været tjent med at leve under en så inkompetent ledelse, hvor LockNES-uhyret på det seneste har virket mere skræmmende inkompetent ind nogen sinde.

Om utvikling av spill:
Han udviklede vores spil markant.

Om utvikling av spillere:
Han udviklede en række talenter til A-landsholdsspillere.

selvom resultaterne er gået HELT skævt i dette halv-år, så mener jeg at Troels har sat et aldeles positivt aftryk på vores spilleres individuelle evner og teknik

Om resultater:
Han fik os i to pokalfinaler.

Om kamper:
Og så gav han os nogle forrygende kampe.

Om ressurser:
Med den udhulning af spillertruppen siden 2004 er det ikke sikkert, at andre trænere ville kunne have gjort det ligeså godt.

ikke mange ville kunne tackle så loyalt, at materialet så drastisk decimeres fra vindue til vindue.

Om mediehåndtering:
Aldrig har klubben haft så professionelt et ansigt udadtil

Sparken:
Nogle gange er det vigtigere at der gøres noget, end hvad der bliver gjort. Det er der så blevet nu.

Jeg kommer sku til at savne manden og hans peppe kommentarer, hans seværdige tilgang til fodbold og hans positive indstilling til EfB. Han kunne ikke have gjort det anderledes og skulle Bergen vælge at ansætte ham, vil jeg blot sige at de får en top træner der desværre har været i en bundklub. Jeg er sikker på at han kan klare jobbet i bran, og vil kunne give dem en masse mål og en masse prominente navne på indkøbslisten.

posemedsnopi

Quote from: Xminator on November 17, 2008, 14:30:29 PM
QuoteDette føyer seg bare inn i rekken av flåsete kommentarer, uten evne til å se bak resultater og hvilke rammevilkår som ligger til grunn for oppnådde resultater.



Det er for lettvindt å skylde på "typen fotball" når det gjelder Tromsøs publikumssvikt. Det er sikkert verdt ett studium i seg selv. "Attraktiv" fotball er ikke alltid nok i seg selv, ei heller store navn, da burde jo tidenes storsatsing i VIF utløst ett skred av publikumsrekorder. Det er mer fristende å skylde på kunstgresset i Tromsø for å forklare svikten.


Det er minst like fristende å skylde på kunstgresset i Tromsø for å foklare suksessen...

esp123

Ikke at jeg er noen forsvarer av Steinar Nilsen, men nå var jo faktisk Tromsø ett av de beste bortelagene i TL sist sesong. Det kan tyde på at Tromsø ikke evnet å styre kamper, mest pga. mangel på et tydelig offensivt spillemønster.

Troels Bech prioriterer både treningskultur og offensivt spillemønster. Offensivt spillemønstre er mangel varer i norsk fotball. Her i landet skjer det meste på måfå. Brann skal være Brann, det skal være action og offensiv fotball.  Troels Bech oppfattes som autoritær av alle bortesett fra nordmennene han har trent. Dette kan tyde på at han kan passe godt inn i norsk fotball.  Bech er soleklart det beste alternative.

Lurkin

Hele denne trenerjakten er bare et dårlig nachspiel, etter en sesong som har vært en dårlig fylla, som begynte med et dårlig vors i Liverpool. Vi har gått fra respektable alternativer som Semb og Hareide, til en uteglad nordlending som har trent Tromsø til en bra 3. plass i en liga der alle plasser mellom 2. og 13. er tilnærmet bingo - og en danske som har trent Esbjerg til de to dårligste plassene de har hatt siden milleniumsskiftet (på to sesonger), før årets sisteplass så langt.

Jaja. Jeg håper på Bech, pga den offensive tankegangen og det faktum at han har mer erfaring til å tåle presset. Jeg gruer meg allerede til neste sesong.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up