• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Snittet over budsjettert

Started by Gina, August 13, 2003, 21:56:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gina

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article724648.ece

Selvom jeg har vært skuffet over oppmøtet på enkelte kamper viser snittet at vi fremdeles støtter klubben vår.
ina

smurfeslayer

jeg synes selv at det er et dårlig snitt. altfor variabelt. det er visst mangen medgangssupportere i bergen for tiden.

KennethS

uenig med at det e ett dårlig snitt, vi har vært ett møkkalag i 2-3 år nå, folk gidder ikkje komme og se møkkafotball, 11600+ e ett vanvittig bra snitt i norsk sammenheng (spes når vi ligger i bunnen). Og nå som laget begynner og spille bra igjen så kommer flere på kamper også.
tå på Brann

Miriam

Ja det e bra med folk...selv om enkelte kamper kunne det vert litt mer på.. :D Supert at folk støtter opp!

GhostDog

Vil bare slenge inn en kommentar til begrepet "medgangssupportere"; personlig så synes jeg det er et litt teit begrep, har en sambore som ikke er spesielt interessert i fotball og hun gidder hvertfall ikke gå på staddaen når det kun er deppa mennesker som er der. (Når Brann taper..) Klart mange mennesker er som henne, det er jo opp til Branns ledelse å sørge for at vi får en vinnerkultur inn på staddaen og at laget er godt nok til å engasjere andre enn den harde kjerne! Personlig er jeg på stadion innimellom, har ikke tid til å både engasjere unger, trene selv, bygge hus osv og bruke hver eneste anledning til å se Brann spille. Dog har jeg vært å sett en del av kampene utenom serieprogrammet og det kan ikke være mange som med hånden på hjerte som er på alle kamper.. Var særdeles tynt i rekkene på Bergheim når rumeneren og Soltvedt ble testet... 8)
Poenget mitt er - slutt å klag på at det er for lite folk på stadion, Bergen og omheng er der og det er bare Rosenborg som kan vise til et mer lojalt publikum enn Brann. Så får vi se om der igjen blir et lag i Bergen som kan fremvise "sambafotball" og fulle tribuner! :wink:
 Beer a day keeps the doctor away!

smurfeslayer

ikke kom her og si at et tilskuertall på enkelte kamper ned til 7-8000 er bra. det er kun rosenborgkampen og 16mai som trekker snittet kraftigt opp. hadde vi kuttet ut de kampene så hadde vi sett at snittet hadde vært betraktelig mye mindre..

Yngve

Quote from: "smurfeslayer"ikke kom her og si at et tilskuertall på enkelte kamper ned til 7-8000 er bra. det er kun rosenborgkampen og 16mai som trekker snittet kraftigt opp. hadde vi kuttet ut de kampene så hadde vi sett at snittet hadde vært betraktelig mye mindre..


Det er difor dei budsjetterer med eit snitt... liksom for å finne ut korleis besøket er gjennomsnittleg, enkelte kampar drar opp som 16 mai og rbk og viking, mens andre kampar ikkje er så populære å gå på. for slik som brann har spela før i sesongen så har dei ikkje fortent eit så høgt snitt... alle er ikkje hardcore brann fans heller, og då må ikkje du rakka ned på dei, då finn dei heller ut at då gidd dei ikkje på stadda istadnefor..

så vær fornøgd med at det kjem så mange som det gjer, det er kun trøndarane som kan matche oss

smurfeslayer

med andre ord. du er fornøyd med 7-8000..

KennethS

smurfeslayer: slike tilskuertall må du regne med når Brann ligger på nedrykk midt i fellesferien, hvis du da forventer 15000 tilskuere bør du sjekke opp statistikk fra tidligere og og innse at det e neste umulig og få flere tilskuere når brann gjør det så dårlilg midt i fellesferien.
tå på Brann

smurfeslayer

jeg forventer ikke 15000 hver kamp men 10000 bør det nesten komme.

KennethS

10000 e vanskelig i fellesferien når Brann ligger på bunn! enkelt og greit.
alt i alt skal vi være veldig fornøyd med 11600 i snitt!
tå på Brann

KennethS

Ghostdog: bare Rosenborg som kan vise til mer lojalt publikum enn Brann.... Ehhh lojalt og lojalt publikumet på lerkendal... hehe, hadde folk i Bergen visst at når de gikk på stadion ble det seier og minst 5 mål så tror eg "lojaliteten" hadde visst seg veldig mye bedre. blir spennende og se når Rbk ikkje vinner serien ka som skjer da, tviler på at lojaliteten viser seg fra sin beste side da.
tå på Brann

Yngve

Quote from: "smurfeslayer"med andre ord. du er fornøyd med 7-8000..


Definitivt ikkje. MEN(!) som andre har nemd, det var midt i fellesferien, og Brann har til tider speld rævva fotball, 1-6 tap hjelper ikkje på oppmøtet..

Ein får det publikum ein fortener, speler ein dårleg kjem ikkje folk, enkel matte..

Men når det er sagt, så meiner eg det at det er no folk må støtte opp om Brann, hjelpa laget til å overleva, mn det er vel meir ein ønsketankje..( publikumssnittet altso...)

Ricky

Quote from: "smurfeslayer"med andre ord. du er fornøyd med 7-8000..


Tradisjonelt sett har vi ihvertfall én kamp hvert år med helt ned mot 6-7000 tilskuere. I sølvsesongen 2000 møtte det hele 6.400 tilskuere opp for å se kampen mot Stabæk, og i 1994 overvar 5.376 (!!!) mennesker Branns 3-2-seier over Rosenborg på Stadion.
Kamper med 8-9000 tilskuere er helt vanlig - spesielt på sommerferie-kampene - og for fem år siden hadde vi faktisk under 10.000 tilskuere på hele 10 av 13 hjemmekamper.

Jeg tror det er urealistisk å tro på særlig høyere snitt en 10-12.000 pr sesong med den stadionen vi har. Klokkesvingen innbyr ikke til videre bekjentskap, og parkeringsplasser finnes der ikke. Men med et moderne stadion på Nygårdstangen derimot...  8)

smurfeslayer

det er sant at stadionen er et problem. det er ikke akkurat direkte hjemmekoselig å se brann i klokkesvingen under kamper der det ikke er  godt vær. ny stadion hadde vært supert no. men som vanlig utsetter de idiotiske politikerne denne saken hele tiden.

Go Up