• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mye av gleden med stadion forsvant, pga kåfjord og NFF!

Started by Red Rabitt, April 03, 2008, 05:44:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Red Rabitt

At nystemten skal synges av supporterene er helt greit, så lenge vi hadde bestemt det selv. Når derimot spillerene står inne i tunellen når navnene deres blir lest opp er t en skandale! Har snakket med flere om dette og alle er eninge om at dette ikke kan aksepteres. Ikke fortell meg at Martin Andresen og Bengt sæternes skal slippe unna med å stå inne i tunellen på 16 Mai og slippe å se 18000 Bergenserene inn i øynene når navnenene deres blir lest opp på stadion. En del av den gladiatoriske stemningen med først hat til motstander for så øredøvende jubel for våre egne forsvinner med dette pennestrøket fra kåfjord!
Opplegget var perfekt, nå er det oppdelt og ødelagt.

Hvorfor skal vi supportere akseptere å få deler av stemning og vinneroppskrift på stadion ødelagt pga en 70 år gammel skjelvende pudding/tulling fra Oslo vil at det skal være sånn på stadion?!

Om denne tvangen fortsetter må ihvertfall Brann gjøre det på en annen måte! Spillerene må være ute med publikum når navnene deres blir lest opp.

I værste fall og for å være litt egen, kunne de heller tatt innmarsjen for spillerene to ganger eller bare ta navneopplesningene og nystemten for så å gå inn i tunnellen igjen og være klar til hymnen når den begynner.

Da viser vi samtidig NFF at de ikke har så mye de skulle sagt på Brann Stadion, det er alltid en vei utenom.
At vi bare skal akseptere dette i supporterbyen Bergen er for meg et soleklart nei! Har hørt rykter om at det er ting i emning og håper at folk våkner og er med i protestaksjon mot den gamle fillen i NFF som faktisk er med på å drepe supporterkulturen på stadion.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Nixon

Jeg er helt enig. Nystemten fikser vi selv, men man kunne like gjerne latt være å lese opp navnene når spillerne ikke er på banen. Det var utrolig stemningsdrepende!!!

Jeg sendte en mail til Brann og sa hva jeg mente om at det ødela stemningen og lurte på om Brann virkelig syntes dette var en god ide. Fikk et litt god-dag-mann-økseskaft-svar (se under), men hvis flere gir beskjed kan det være at Brann tar hintet. Bataljonen burde også stå opp her og prøve å påvirke. Gjerne sammen med NSA.

Hei

Takk for din mail!

SK Brann har igangsatt en diskusjon internt blant klubbene og NTF for å evaluere beslutningen som ble kjent før sesongstart.
Vi ønsker å være en pådriver for stemningsskapende tiltak på våre arenaer - og vi ønsker engasjement blant publikum. Ser man på store kamparrangement i Europa - er nok, desverre, slike tiltak innført der, men vi håper vi skal kunne påvirke dette noe i fortsettelsen.

Mvh
Jan Tore Guntveit
Arr sjef SK BRANN

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Det nye systemet er håpløst. Det tar bort alt av høytidsstemning rundt kampstart. Innmarsj, presentasjon, avsynging av "nasjonalsang", flotte greier. At UEFA-cupkampene hadde samme håpløse opplegg som det vi fikk i eliteserien nå er ingen unnskyldning.

Så enig med trådstarter, det ødela mye for stemningen før kampen.

BBB-Tony

Helt enig med dere. Det er utrolig stemningsdrepende. Jeg har også sendt en mail til Guntveit og purret litt. At det er slik på stadion i UEFA-cupen, er greit nok. For da må vi jo innrette oss etter UEFA's regler. Men hvorfor skal Norge og TL dilte etter og skylde på at "slik har de i det store fotball-europa, så da skal vi også ha det slik". Hvorfor ikke holde på det som skaper god stemning her i Norge??
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Jeg for min del kunne godt tenkt meg følgende: I stedet for den teite innmarsjen, så skulle man gjort som i England og latt spillerne komme løpende inn - uten noe tippeligahymne. Først bortelaget - til pipekonsert, og deretter hjemmelaget til vill jubel. Det er mye mer inspirerende å juble for spillere som kommer løpende, enn spillere som marsjerer til en teit hymne. Så skulle spillerne gått rett til sin banehalvdel og stå klare for avspark mens spillerne ble presentert over høyytallerne.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Og så kan man på kveldskamper på høsten mørklegge Stadion og ha spotter som følger spillerne som løper inn. Det hadde vært skikkelig tøft!

Nei, jeg vil mye heller ha tilbake den versjonen med spillere som står oppstilt mens navnene leses opp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Quote from: Nixon on April 03, 2008, 09:46:28 AM
Og så kan man på kveldskamper på høsten mørklegge Stadion og ha spotter som følger spillerne som løper inn. Det hadde vært skikkelig tøft!

Definitivt. Og duskedamer. Må ikke glemme duskedamer.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: kabelmann on April 03, 2008, 10:06:42 AM
Quote from: Nixon on April 03, 2008, 09:46:28 AM
Og så kan man på kveldskamper på høsten mørklegge Stadion og ha spotter som følger spillerne som løper inn. Det hadde vært skikkelig tøft!

Definitivt. Og duskedamer. Må ikke glemme duskedamer.


Nei, du kan ikke få i pose og sekk, mann! ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Til helvete med alt som NFF foretar seg. Jeg er møkk lei av at NFF og Brann skal herse med oss supportere. De tilrettelegger alt for barnefamilier og gamle tanter, og de litt mer ekstreme supporterne vil de ha vekk. Klart at det er uheldig å kaste en biljardkule inn på banen (som eksempel), nettopp på grunn av konsekvensene som kommer med noe slikt, men jeg synes ikke at det er noe særlig at vaktholdet skal bli strenger, at Brann skal slå hardt ned på den minste ting, at Nystemten ikke skal synges (av en artist av ett eller annet slag) før kamp, at spillernes navn leses opp før de entrer banen, at snusing og røyk er forbudt osv. osv. etc. etc inn i det uendelige. Snart er det vel ikke lov å gå på Brann Stadion uten at man har Brann-drakten på og sitter rolig på setet sitt (NFF ønsker vel ihvertfall dette). Snart har vi tak over stadion og kunstgress på banen... Sjelen til Brann er i ferd med å dø ut.
Breiflabben, baby!

Baunebob

Ikke kom her å si at det tar for lang tid og la spillerene stå der ute i 2 min. Greit med nystemten, men jeg tror ikke det finnes en sjel som er for dette med navnopplesing før utmarsj. Dette skal rett og slett på plass igjen! Hele supporternorge må ta ansvar.

krøvel vellevold

Quote from: HansaInferno on April 03, 2008, 14:39:32 PM
  Snart har vi tak over stadion og kunstgress på banen... Sjelen til Brann er i ferd med å dø ut.


Hva er galt med tak over Stadion? Da slipper man å bli våt (man blir jo våt hvis det ikke regner helt loddrett) og tenk hvilket fantastisk stemningstrøkk det ville blitt inni en sånn hall! Ja til tak!
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Så ville trommen til kanaris reflektert i tak og vegger og forårsaket til en firedobling i antall dunk. Noe jeg savner, er trommeforbud.

Myterious dr X

Quote from: Baunebob on April 03, 2008, 15:18:28 PM
Ikke kom her å si at det tar for lang tid og la spillerene stå der ute i 2 min. Greit med nystemten, men jeg tror ikke det finnes en sjel som er for dette med navnopplesing før utmarsj. Dette skal rett og slett på plass igjen! Hele supporternorge må ta ansvar.


Enig i dette. Nystemten synes jeg faktisk fungerer bedre nå enn før. Jeg tror flere folk synger den nå pga den er fjernet, som en protest mot NFF. Spørsmålet er jo hvor lenge det vil vare...

Dette med navneopprop før spillerne er ute på banen, kan jeg derimot ikke skjønne. Ett av hovedargumentene for å inføre denne strenge strukturen før Tippeligakampene, var jo å tilpasse den norske ligaen bedre den europeiske. Men i UEFA-cupen leste derimot Hanøy opp navnene etter at spillerne var ute på mattten. De sto ikke oppstilt framfor hovedtribunen, men hilste og stilte opp i formasjon på hver sin banehalvdel.
Hvorfor kan man ikke gjøre dette i Tippeligaen?
Da får vi jo gitt spillerne våre en skikkelig hyllest og ekstra motivasjon, samt motspillerne det motsatte.
Dr X

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on April 03, 2008, 08:11:37 AM
Helt enig med dere. Det er utrolig stemningsdrepende. Jeg har også sendt en mail til Guntveit og purret litt. At det er slik på stadion i UEFA-cupen, er greit nok. For da må vi jo innrette oss etter UEFA's regler. Men hvorfor skal Norge og TL dilte etter og skylde på at "slik har de i det store fotball-europa, så da skal vi også ha det slik". Hvorfor ikke holde på det som skaper god stemning her i Norge??


Det er jeg utrolig enig i!
Synes det er håpløst å komme med det argumentet, om at siden det er sånn i Europa må jo vi gjøre akkurat slik som de...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

benny

NFF er en flokk amatører og burde konsentrere seg om å arrangere landskamper med rosa klappere og bjeller. Har lenge ment det hadde vært til det beste for klubbene om de tok seg av tippeligaen selv ala Premier league. Bare det at denne gjengen med nisser i Oslo presterte å gi Hauge nesten 100mill for å forhandle frem den forrige mediavtalen burde være argument godt nok for å skille lag. Det skuffer meg veldig at klubbene og da spesielt Brann bare godtok dette nye opplegget uten den minste innvending.  Bare å sette et pennestrøk over tradisjoner uten å bry seg det minste om hva supporterne mener tydeligvis. Pampene på toppen ønsker tydeligvis et "produkt" med minst mulig sjel og egenart. Er det sånn det skal fortsette risikerer de å skyte seg selv i foten. 

Northside

Mygg, edderkopper i taket over sengen, sinte foreldre, masete bestemødre, RBK, Samer, forsinkete busser, skatt og Mulla Krekar. Alt dette når ikke en gang NFF til sokkene når det gjelder å kunne irritere!

Selv de mest håpløse politikerne klarer ikke å finne på så håløse regler som det NFF gjør, alikavel får dette forbundet drive hån med supportere år etter år uten at noe skjer.

At mye av "stemningen" forsvant med dette nye regelverket er jeg helt enig i, og jeg kan i grunn fortsatt ikke fatte hva grunnen var for å skifte på reglene før kampstart.

NFF har helt glemt at det Norske fotballproduktet består av spillere, lag, stadioner, sponsorer, og ikke minst, Supportere.

Det å trakke supporterne på tærne år etter år er bare ikke aksetabelt, spesielt ikke når de stopper tradisjoner helt uten mål og mening!

Andsto

Kan jo evt bare ta nystemten etter at spillerne er presentert...brannspillerne vil nok stå oppstilt som vanlig selv om det ikke er forsanger.

Nixon

Quote from: Northside on April 03, 2008, 21:36:22 PMSelv de mest håpløse politikerne klarer ikke å finne på så håløse regler som det NFF gjør, alikavel får dette forbundet drive hån med supportere år etter år uten at noe skjer.


Gudene skal vite at vi til tider sliter med NFF. Men i dette tilfellet har jeg forstått det slik at klubbene og NTF har vært minst like mye med på å utarbeide reglene. Det vil si at Brann her har like mye skyld som NFF!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Fabregas

April 03, 2008, 23:10:19 PM #18 Last Edit: April 03, 2008, 23:13:58 PM by Fabregas

kabelmann

Quote from: Fabregas on April 03, 2008, 23:10:19 PM
Likevel er jeg sikker på at dette er bestemt i beste mening og at det vil bli evaluert og evt. fjernet om det viser seg og ikke fungere. Skal ting bli bedre må vi ikke være redd for å prøve nye ting av og til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fabregas

Selvfølgelig gjør de dumme ting, gjør du aldri noe dumt?
Er dette så idiotisk som både jeg og deg synes nå så fjernes det i sommerpausen. Så enkelt er det.

Markmus

Quote from: Northside on April 03, 2008, 21:36:22 PMNFF har helt glemt at det Norske fotballproduktet består av spillere, lag, stadioner, sponsorer, og ikke minst, Supportere.

Riktig. Supporterne og fotballinteresserte er jo selve eksistensgrunnlaget til NFF.
Ka du ve?

Red Rabitt

Hva er mail adressen til guntveit i Brann? Mener at alle her bør pepre Brann med mail helt frem til de kommer frem til en fornuftig mellomtids løsning menst vi venter på at tullingene i NFF skal gå tilbake på avgjørelsen sin. Folk kan sende forslagene sine til Guntveit, verre en opplegget som Brann hadde mot FFK kan det knapt bli.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

Vennligst join denne gruppen på facebook og inviter folk. Må ta dette mens det er ferskt.:http://www.facebook.com/group.php?gid=11113642793
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Red Rabitt

ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: benny on April 03, 2008, 21:17:40 PMBare det at denne gjengen med nisser i Oslo presterte å gi Hauge nesten 100mill for å forhandle frem den forrige mediavtalen burde være argument godt nok for å skille lag.


Eh, er det noe NFF skal ha skryt for er det jo nettopp at de hadde baller til å la en så omstridt type som Hauge ta seg av forhandlingene. Det var ingen som drømte om 1 milliard, og at Hauge fikk solgt det til den prisen skal belønnes. Provisjon kan være en bra ting, og dette var et prakteksempel på det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Fabregas

Det viktigste når en skal selge rettighetene til norsk fotball er jo enkelt og greit hvor mye vi får selv. Ikke hva Hauge eller en annen agent hadde fått. Hadde en annen agent fått 800mill for samme pakken men "kun" femti mill i bonus hadde vi fortsatt fått mindre igjen selv enn nå. Men selvsagt: 100mill er altfor mye penger. Grunnen til at det skjedde var en ikke trodde det skulle være mulig å få så mye for rettighetene. Dette vil man lære av. Likevel var det tidenes avtale for NFF og klubbene, intet mindre.

benny

Quote from: dudo on April 04, 2008, 13:07:23 PM
Quote from: benny on April 03, 2008, 21:17:40 PMBare det at denne gjengen med nisser i Oslo presterte å gi Hauge nesten 100mill for å forhandle frem den forrige mediavtalen burde være argument godt nok for å skille lag.


Eh, er det noe NFF skal ha skryt for er det jo nettopp at de hadde baller til å la en så omstridt type som Hauge ta seg av forhandlingene. Det var ingen som drømte om 1 milliard, og at Hauge fikk solgt det til den prisen skal belønnes. Provisjon kan være en bra ting, og dette var et prakteksempel på det.


Så du mener Tv kanalene fikk lyst til å by på rettighetene til norsk fotball pga av Hauge? Fakta er at amatørene i NFF undervurderte kraftig hva prouktet var verd og gav Hauge en alt for god avtale. Mulig Hauge gjorde en grei jobb men 100mill var det ikke verd og jeg tror andre kunne gjort en minst like god jobb for en brøkdel av prisen. Brann fikk ca. 20 mill i fjor for å vinne serien og Hauge fikk ca. 100 mill synes du dette er rettferdig?

dudo

Det er da hevet over en hver tvil at Hauge er en av Europas beste meglere innenfor fotballen, så nei, jeg tror ikke andre kunne gjort en minst like god jobb. Han har også forhandlet frem avtalen i Danmark eller Sverige - også den dro inn langt mer enn man forventet.

Enkelte er bedre selgere enn andre, og noen må være best.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jantore

jeg vil si 5til de som føler blodet bruse i sinne hver gang de hører optimisme og engasjement på en fotballstadion rundt om i det norske land... tiden er nå inne til å sende en jobbsøknad til nff.
og har du attpåtil noen ideer som kan hjelpe å knekke supporterånd en gang for alle skal du ikke se bort ifra at det vanker en bonus i din retning.

tiden er inne for å handle.!

Når det gjelder hauge's andel av tv-avtalen kan man bare gi honnør til hauge, min mening er at nff kan skylde seg selv for dette ved å ikke ha klare nok bestemmelser i avtalen hans.

regner med det ikke hadde vært noe vanskelig å få inn ett paragraf om en gitt toppsum Hauges side og dårlig fra nff's side, (ikke med tanke på avtalen men hauges andel av det hele selvsagt :) )


BBB-Tony

En av grunnene til disse endringene i starten av sesongen var vel at de store ligaene i Europa hadde det slik? Nå har hvertfall Liverpool, som har spillt YNWA 5 minutter før kampstart  besluttet å spille den etter at Premier Leauge hymnen er spillt, og spillerene er kommet på banen.

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Det positive vi har fått ut av dette er at vi ikke har forsanger lenger. Har ikke noe i mot Tor Endresen osv., men det høres ufattelig mye bedre ut når kun supporterne synger :)
Ka du ve?

Breiflabben

Quote from: Markmus on September 19, 2008, 15:21:32 PM
Det positive vi har fått ut av dette er at vi ikke har forsanger lenger. Har ikke noe i mot Tor Endresen osv., men det høres ufattelig mye bedre ut når kun supporterne synger :)


AMEN.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

smaalanda

Egentlig enig. Nystemten har absolutt tatt seg opp! Selvsagt herlig når er som Tor Endresen synger 16. mai, men når Håkon Njøten eller en annen fjott skal synge blir det bare fjas. Selvgjort er velgjort!
KMO!!!

Markmus

Hvem var det som dro en ekstremt uheldig vri på slutten av sangen i fjor? Han sang ikke falskt i denne vrien, men den kom helt fantastisk uventet :p
Ka du ve?

Gubrask

Quote from: Markmus on September 19, 2008, 17:26:39 PM
Hvem var det som dro en ekstremt uheldig vri på slutten av sangen i fjor? Han sang ikke falskt i denne vrien, men den kom helt fantastisk uventet :p


Husker ikke hvem det var, men mener det var mot Sandefjord.

dudo

Er det Rein Alexander du tenker på? Mener å huske at han drev og tok seg kunstneriske friheter. Noen burde fortalt han at den eneste som har lov til det på Stadion er Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Ka du ve?

Alzheimer/Silverspurs

Quote from: dudo on September 20, 2008, 04:49:48 AM
Er det Rein Alexander du tenker på? Mener å huske at han drev og tok seg kunstneriske friheter. Noen burde fortalt han at den eneste som har lov til det på Stadion er Huseklepp.


Nei, eg meiner bestemt at det ikkje var Rein Alexander, men ein med litt lysare stemme. Litt meir ukjent fyr. Han song reint, men pent var det ikkje.

Markmus

Tror ikke han hadde lys stemme, men ikke at jeg husker det så godt. Husker bare at fyren dro en forferdelig vri på slutten av sangen som sjokkerte meg langt opp i... armhulen.
Ka du ve?


Spelaren

Hm, den kampen kom eg inn litt seint på! Og no er eg litt mindre lei meg for det...
Gå av.

Go Up