• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vi mister Nystemten!

Started by Nixon, March 28, 2008, 16:30:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Charmless Man

Fint dette. Mye bedre trøkk enn før. At spillernes navn leses opp før de kommer ut på banen er helt greit for meg, ihvertfall ikke noe å bruke krefter på.
Ladish on the Foot

HeiaBrann!

Når jeg stod på stadion å sang, virket den i akkurat passe tempo, men når jeg i ettertid hører den virket den rask, veldig rask! Det er jo en grei løsning å ha den på det tidspuktet!

Det med at lagene blir ropt opp etter de har komt ut på banen er det jeg savner mest! Du mister liksom litt av feelingen, men det er nok noe mann venner seg til  ;)

Forøvrig meget bra kvaltiet på den videoen! Cred til den som har filmet!

BBB-Tony

Hvor blir det av nystemten når det nærmer seg kampslutt?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Quote from: tonynord on April 17, 2008, 07:11:07 AM
Hvor blir det av nystemten når det nærmer seg kampslutt?


Den synges vel når Brann vinner, noe de ikke gjorde på mandag..

krøvel vellevold

Blir jo ikke noe Nystemten på slutten av kampen, når det er sinnssykt spennende. Da skjer det jo noe hele tiden, publikum brøler spillerne fremover på banen for å få det avgjørende målet, hver feilpasning eller ballmiss vil gi et unisont "NEEEIIIII!!!!", osv. Kort sagt: Sangen hadde blitt utrolig krampaktig, og hadde antagelig stoppet opp etter fire sekunder.
Legg ned hele klubben!

tr0Ndemann

Jepp, det skjedde også med en rekke forsøkt startet sanger mot slutten av kampen. Innlevelse.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Mellingen

angående nystemten. Jeg er fullt klar over at dette er Bergens Nasjonalsang, og at den bør synges med respekt, og med hånden på hjertet.

Men se for dere hele stadion står med skjerfene over hode og synger Nystemten på samme måte som L'pool og Celtic gjør med You'll never walk alone. Jeg syns dette er noe som bør prøves.

Myterious dr X

Jeg er enig med deg, Mellingen, at skjerfhav ser tøft ut, men som du selv sier, Nystemten skal synges med hånden på hjertet.
Bergensiana har vokst fram til å bli en tradisjon på stadion, den gir identitet, så jeg synes vi skal holde oss for gode til å kopiere skjerfhav på sangen vi synger før og på slutten av kampen.
Dr X

crm

Quote from: Mellingen on April 27, 2008, 12:02:21 PM
Men se for dere hele stadion står med skjerfene over hode og synger Nystemten på samme måte som L'pool og Celtic gjør med You'll never walk alone. Jeg syns dette er noe som bør prøves.


Du får prøve på det.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Mellingen

eg har ikkje tenkt å prøve på det åleine..

men det hadde vært en fin måte å få Nystemten mer synlig på.. Og kanskje en effekt til at enda flere på stadion synger med..

olebrann3

koffor må vi gjøre som alle andre, vi endrer ikke en tradisjon... Syng sangen som den har blitt sunget til no. Hånden på hjertet og av med huer/caps

Roald

Selvfølgelig skal vi ikke tukle med tradisjonen! Av med lue, hånd på hjertet - SYNG!
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Klaus_Brann

Jepp, uten tvil. Det er vår nasjonalsang, ikke en lousy klubbsang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Ventet øvrebø på oss i dag eller bare var klokken på vår side?

BBB-Tony

Jeg også fikk følelsen av at han ventet på oss. Klokken var 20:00:46 når han startet kampen etter min klokke. Og den er rimelig nøyaktig...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

olebrann3

Vist han gjorde det så er det iallefall respekt, men eg tviler på han gjorde... Men han blåste samtidig med en gang vi var ferdig... Bra vi rakk å opplesning av laget og nystemten før det startet

steinbygger

Quote from: olebrann3 on April 27, 2008, 22:14:07 PM
Ventet øvrebø på oss i dag eller bare var klokken på vår side?


Var nok TV2 han ventet på. Står en på sidelinjen og gir signal når TV2 er klar til å starte sendingen

Roald

Så det var TV2 som ventet på Nystemten?
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Nixon

Quote from: Roald on April 28, 2008, 11:13:42 AM
Så det var TV2 som ventet på Nystemten?


Kan jeg aldri tenke meg. For kommentatorene leste opp lagoppstillingen mens vi sang, og det hele var nok litt tilfeldig denne gangen.
Rød makt på Hansa

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Go Up