• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Opphaussing?

Started by Tom C, August 11, 2003, 12:57:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Aldri mer Obos....

Erik

Jeg tror ikke vi tar noe medaljer... Jeg er bare fornøyd at vi kommer oss opp fra der vi var i fjor, Teituren har jo gjort lyn til brann da  :lol:

Ricky

Er jo ikke snakk om å mase om medaljer. Men det er veldig jevnt, og vi kan hente inn nesten hele forspranget allerede nå i august måned, siden vi skal møte lag nr 2, 3 og 6 på tabellen... Det er vel mer et ekstra spenningsmoment enn noe annet. Vi havner sikkert midt på tabellen til slutt, men det er et bergensk særtrekk å alltid være best :)

Tom C

He he... Ja, det kan ikke være greit å være Teitur om dagen. Vet ikke hvor mye av ansvaret som kan legges på Teitur, men det må nå uansett være dritkjedelig å være mannen som sørger for at fjorårets sølvlag rykker ned... Minner jo litt om Brakstad. Alt han tok i ble jo til drit...
Aldri mer Obos....

KennethS

fakta e jo at dette Brann laget e godt nok til og ligge i toppen av eliten og ikkje i bunnen!! og det mener eg realistisk!.. får vi beholde stammen i troppen og noen par forsterkningen til neste år, da mener eg forsterkninger og ikkje flere flopper, så bør vi være der opp og kjempe. Mener at Brann bør kvitte seg med disse spillerne til neste år,

Alex Valencia: var ett stort talent, men slo aldri skikkelig igjenom, e nå 3 valg på kanten.

Martin Knudsen: Anveldelig spiller, men rett og slett ikkje god nok i mine øyne. bruk heller ett talent i stedet.

Geddi: synd og si det, men han har hatt sine beste år i Brann og takknemlig e vi for det, men på tide og legge skoene på hyllen.

Jokke: Nå som Helge Haugen har slått så til de grader igjenom så trenger vi ikkje jokke, holder med 1 sliter på midten.

Egil Ulfstein: selv om han har vært god i år så tviler eg på at han e spilleren for framtiden der bak, midtforsvaret må forsterkes og tror Egil må ofres der.

når dette e sagt håper eg Brann klarer og hente inn noen forsterkninger, spes i forsvar og i angrep.
tå på Brann

Karsten

Alex: Vil slå igjennom etterhvert som laget klatrer, han er en god spiller når laget spiller bra. Han er et stort talent, og må holdes på.

Martin: En dyktig spiller som kan brukes som Venstre/Høyre back og ving.
En spiller som gjør det han blir bedt om. Gjorde det bra som høyre back men Jan Tore er hakket bedre. En spiller som er lurt å holde på. I tilfelle skader. Er han god å ha..

Geddi: Legger opp etter sesongen, og bra er det! Han holder desverre ikke helt mål (synd, fordi det er en spiller jeg liker godt)

Jokke: En sliter som er veldig Lojal mot klubben, har sagt seg villig til å gå ned 100000 kr i lønn. En sliter som alltid ofrer alt i duellene, god å ha hvis Helge er ute med karantene/skadet.

Egil: Har gjort sine saker meget bra sammen med Roy, ser ut til at de 2 passer meget godt sammen. Ser ikke no grunn til at han ikke skal få fortsette.

Vi trenger en bred stall for å ligge i toppen.

KennethS

Karsten: ja vi trenger en bred og GOD stall for og ligge i toppen! disse spillerne har ingen fremtid på stadion. Vi må få inn spillere som hever laget det ekstra hakket, hvis vi skal holde på disse spillerne blir det aldri noe topp plasseringer, de e rett og slett for dårlig.

Alex: god når laget spiller godt?? hallo, vi må ha spillere som kan være med og heve laget og gjøre det godt, ikkje spillere som kun funker når resten spiller godt... Alex har hatt sin sjangse på stadion, synd og si men han klarte aldri og tilpasse seg rollen som ving i eliten.

Martin: anvendelig ja, det var det eg sa, men ikkje god nok!!! derfor FORSTERKNINGER e ordet her!!

Ulfstein e for gammel, har vært god ja, men vi har gode stoppere på benken også, dette e lagdelen som brann trenger og forsterke mest.

jokke: en sliter ja, men også det eneste, enda en spiller som ett min mening ikkje holder mål hvis Brann skal opp i toppen av norsk fotball.
tå på Brann

Tom C

Er enig i at Jokke og Egil Ulfstein ikke er gode nok, men jeg mener at de to andre fortjener fortsatt tillit.

Synes Martin Knutsen har blitt bedre og bedre. Han var forferdelig for et par sesonger siden, men nå synes han gjør en god jobb. Dessuten viktig å ha en sånn spiller som kan brukes på så mange forskjellige plasser.

Valencia vet vi jo har det i seg, selv om han ikke har fått vist det han kan over lengre perioder. Kan jo dessuten være en ide å sette ham på topp med Robbie Winters dersom PFO forsvinner før sesongslutt?

Vi er vel alle enig om at Geddi har utspilt sin rolle for lenge siden. Selv om han har en enorm rutine, blir jeg nervøs hver gang han spiller back. Hvis han blir utfordret, så vil han jo i 9 av 10 tilfeller rygge og rygge til han står inni 5-meteren, og det er sjelden lurt.
Aldri mer Obos....

Christer

Martin har vært veldig bra i år. Han har kanskje ikke utmerket seg, men han har ikke gjort noen store feil, og er mye mer stabil en han var tidligere.

Hvis noen i midtforsvaret skal offres, må det bli Roy. Jevnt over, den dårligste spilleren i år. Altfor arrogant, og det uten grunn. Han har kostet oss mange poeng i år. Roy er desverre blitt for dårlig.

Alex burde vært vekke for lenge siden. Han har vel kanskje spilt fem gode kamper i brann. Resten har vært elendig. Han er ikke noe stortalent lenger. Han var det, men er desverre en av dem som aldri kommer til å slå igjennom. Han må vrakes.

KennethS

Enig med Alex som spiss, men ser ikkje ut som Brann har tenkt og bruke han der, med tanke på alle kreftene de setter inn på og skaffe seg en utenlandsk spiss.
tå på Brann

Kruxleiven

Enig med Karsten jeg. Klok og fornuftig analyse. Eneste er at kanskje Geddi duger likevel, men så lenge han skal legge opp snart er det ingen stor sak. I kampen mot Tromsø dugde han ikke. Det var fælt. Terningkast 2. Men man kan ikke bedømme ut i fra en kamp.

Kruxleiven

Quote from: "KennethS"
Alex: god når laget spiller godt?? hallo, vi må ha spillere som kan være med og heve laget og gjøre det godt, ikkje spillere som kun funker når resten spiller godt... Alex har hatt sin sjangse på stadion, synd og si men han klarte aldri og tilpasse seg rollen som ving i eliten.


Kan ta meg en faen på at han lykkes i en annen klubb. Husker du Clayton Zane?

KennethS

tå på Brann

Grey

Martin Knudsen er en dyktig fotballspiller, det har han vist med flere anledninger.. Han har også vist at han er totalt blottet for selvtillit, og dermed er han ikke en dyktig fotballspiller likevel.. Men får han selvtilliten på plass er han vel verdt å samle på...
Maybe a Greyhound could be my way

thomas007

Alex Valencia: Talent som ikke slo igjennom. Litt primadonnanykker. Dump han

Martin Knudsen: Vandrende feilpasning, herregud må vel ha bedre spillere enn denne klovnen?

Geddi: Desverre for gammel nå, men holder sikkert ut sesongen.

Jokke: Grei å ha som backup når Haugen er ute med karantene/skade

Ulfstein: Spiller godt for tiden, men må vurderes som for gammel snart.

Roy: Over the hill? Syntes ikke han har gjennomført noen gode kamper denne sesongen, kanskje han begynner å bli for gammel.

Yngve

So mange meiningar so det er her. og alikavel gjer monsen ein god eff...hmmm..mrekjeleg...slutt å fantaser og fokuser på å støtta laget. no kritisere de jo 1/3 av troppen...fokuser på å støtta laget.

Baitle

Sjøl om da e ganske riktig da du seie Yngve so e detta ei krangleside/diskusjon side. Den e for å få ut sine meininga og ideer.

Men for all del, støtt heller en å kritiser.

KennethS

Yngve: vi kritiserer ikkje 1/3 av troppen, vi diskuterer framtiden, det vil si vil si at vi sier vår mening om kem som vi mener Brann bør kvitte seg med og erstatte. Iår støtter vi self disses spillerne, men e redd  de må vekk hvis Brann skal ta steget mot toppen igjen.
tå på Brann

B.B.

FRAMTIDEN!!

No har vi gjort det godt noen kamper, men vi har avslørt flere svakheter. I mine øyne trengs det flere nye spillere for at Brann skal bli ett topplag. Følgende spillere har vi etter min mening ikkje bruk for: Egil U., Martin K. (takk for to flotte mot Viking), Geddi, jokke, PFO og Lund.

Seriøst folkens? alle dokkar vet at vi ikkje kan bli et topplag så lenge slike spillere spiller jevnlig på laget. Vi må stikke fingeren i jorden og innse at vi trenger flere klassespillere for å hevde oss.

Etter min mening bør spillere som Opphaug, Valencia, Haugen og kanskje også Hanstveit være backup for bedre spillere på sine plasser. Då kanskje kan vi begynne å snakke. Haugen, Hanstveit og Valencia kan alle etablere seg som toppspillere i fremtiden tror eg. Alex har et stykke igjen, men hvis han jobber med psyken kan han bli j.... god. Han har alle kvalitetene som behøvs for å nå langt! Litt dristigere, mer villig til å utfordre og komme til linjen, samt litt innleggstrening vil kunne gjøre underverker med den mannen.

Hanstveit har vært "bra" i det siste. Minus for tabben mot Viking (mest Egil sin feil!) sist. Mannen har et utrolig potensiale, dessuten e han en av de få gode hodespillerne vi har. Spennende å følge fremover. Kanskje e det tilstrekkelig å finne en ung lovende backup.

Vi trenger ihvertfall nye spisser. Minst en. Syns ikkje Thomas Lund har vist mye som gjør at han fortjener forlenget kontrakt. Håper på en med litt muskler og fart..
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Karsten

alle 3 ligger rundt 1.80

Go Up