• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny sang som blir innført enten dere vil eller ikke.

Started by liam, March 27, 2008, 17:46:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tomas

Jeg sier ikke at det ikke vil fungere, jeg har stor tro på denne her, dessuten synes jeg den er litt artig. Det blir kanon! Vi har vel hvertfall mer nytt å fare med enn våre venner øst for fjellet :) Hihihihi!

Nixon

Quote from: Tomas on March 29, 2008, 11:21:48 AM
Jeg sier ikke at det ikke vil fungere, jeg har stor tro på denne her, dessuten synes jeg den er litt artig. Det blir kanon! Vi har vel hvertfall mer nytt å fare med enn våre venner øst for fjellet :) Hihihihi!


Før vi slår oss på brystet med noe nytt bør vi vente å se om sangene i det hele tatt blir sunget på kampene. Erfaringsmessig blir bare en liten del av sangforslag her på forumet innført, og jeg tror ikke denne sangen kommer innunder den gruppen.

Når det gjelder våre venner østpå har de et mer organisert opplegg slik at sjansen er mye større for at nye sanger blir innført. Mens hos oss var vi verdensmestre etter et par gode kamper og Bataljonen la ned det eneste verktøyet som kunne ført til et jevnt tilsig av nye sanger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

crm

Quote from: Nixon on March 29, 2008, 11:29:18 AM
Før vi slår oss på brystet med noe nytt bør vi vente å se om sangene i det hele tatt blir sunget på kampene. Erfaringsmessig blir bare en liten del av sangforslag her på forumet innført, og jeg tror ikke denne sangen kommer innunder den gruppen.

Når det gjelder våre venner østpå har de et mer organisert opplegg slik at sjansen er mye større for at nye sanger blir innført. Mens hos oss var vi verdensmestre etter et par gode kamper og Bataljonen la ned det eneste verktøyet som kunne ført til et jevnt tilsig av nye sanger.


Sanggruppen ble vel lagt ned fordi det var en stor fiasko, og godt er det på alle måter. Klanen - som du sammenligner med - har med årene blitt en ganske statisk og kjedelig gjeng, derfor kom Unge Enga til som et friskt alternativ en periode. Til dels på samme måte er det jo fra den insiterende viljen til gjengen på felt Z (nei, jeg står ikke der) alle nye sanger har blitt innført de siste årene. Derfor kommer nok denne sangen også og sannsynligvis noen flere.

Det har vært skuffende få (ingen?) bidrag på sangfronten fra Bataljons-feltene - både på Store Stå og nedre Hansa - de siste årene. Men slik det fungerer i dag blir det sikret en god dynamikk og en del nye sanger fra øvre Hansa.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Nixon

Sanggruppen slik den var blitt var en fiasko, men intensjonen var veldig bra og det hadde vært til stor hjelp hvis den hadde fungert. Og den ble vel først og fremst lagt ned fordi det gikk så bra på tribunen, noe man ikke har noen garanti for skal skje i fremtiden med kanskje dårligere sportslige resultater.

For hvis Klanen er statisk og kjedelig har i sannhet vi også vært det de siste årene. Greit nok med noen nye sanger i fjor da vi red på gullbølgen, men utenom disse gull-relaterte sangene har det skjedd svært lite de siste årene. For "alle de nye sangene" som du skriver er i realiteten ikke så veldig mange.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

crm

Quote from: Nixon on March 29, 2008, 12:03:25 PM
Sanggruppen slik den var blitt var en fiasko, men intensjonen var veldig bra og det hadde vært til stor hjelp hvis den hadde fungert. Og den ble vel først og fremst lagt ned fordi det gikk så bra på tribunen, noe man ikke har noen garanti for skal skje i fremtiden med kanskje dårligere sportslige resultater.

For hvis Klanen er statisk og kjedelig har i sannhet vi også vært det de siste årene. Greit nok med noen nye sanger i fjor da vi red på gullbølgen, men utenom disse gull-relaterte sangene har det skjedd svært lite de siste årene. For "alle de nye sangene" som du skriver er i realiteten ikke så veldig mange.


Det er liten vilje blant Brann-supportere til å la seg organisere og dirigere, og det mener jeg er en god ting. Jeg er enig med deg i at vi ikke har noen garanti for fremtiden på sangfronten, men det er nok entusiasme og kreativitet på Hansa - uavhengig av resultat - til at flere kunne organisert seg nedenfra, trommet sammen en liten gjeng og fyrt løs med hva som helst. Jeg tror hvilken som helst liten klikk ville hatt minst like mye autoritet på tribunene som en tilsatt gjeng fra Bataljonen.

Angående Klanen mener jeg disse først og fremst er ganske statiske fordi det er en litt satt gjeng med liten entusiasme. Det har ikke så mye med tilsig av nye sanger å gjøre, men denne tanken om å skulle gjennomorganisere supporterkulturen ser ut til å svekke den gløden som skal til. Lillestrøm har jo dratt dette mye lenger, og det har ikke blitt et udelt positivt resultat.

Du har for øvrig rett i at det ikke er snakk om et stort vell av nye sanger. Men du overdriver også gullfaktoren tilknyttet de nye sangene som kom i fjor; husk for eksempel at "Gullet skal hem" dukket opp i forkant av sesongen og at det faktisk var det sportslige som kom i etterkant og mirakuløst nok oppfylte profetiet.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Tomas

Jeg er helt enig med deg Nixon, og en mer profesjonell organisering av slikt, som de har østpå ville muligens fungert i rette former. Nå kjenner jeg ikke så godt til hvordan sanggruppen opererte, men jeg mener at det er en god ting og ha noen som samler alle de løse trådene sammen til ett nøste og deretter prøver å få det gjennomført.

Diskusjonen om hvem som er mest kreativ, spontan osv. vil jeg ikke hive meg inn i, men uansett om den ene eller andre er mer følelsesmessig involvert så tror jeg organisering uansett ville vært en styrke...

Men for all del :) Bare her på forumet er det jo mange som ikke har hørt/ikke kan teksten ordentlig på eksisterende sanger, så kan man jo tenke på alle de uvitende som er på stadion. Og jeg inkluderer gjerne meg selv i en slik uvitende kategori også!

Nixon

Det er ikke slik at det er enten eller. Litt organisering trenger ikke å gå på bekostning av hverken entusiasme eller kreativitet. Jeg er ellers enig at det er en god ting at vi ikke uten videre lar oss dirigere. Men jeg synes som sagt at litt organisering er godt å ha i bakhånd når det kommer dårligere tider. For vi er ikke særlig gode i motgang.

Når det gjelder "Gullet ska hem" så har du rett i at den kom før vi virkelig trodde på gull. Og sant å si lurer jeg litt på om vi hadde vunnet gull uten denne geniale sangen. For maken til psykologisk oppsving pga en sang har jeg aldri opplevd før! For drit i Mjelde, Andresen og Helstad, denne sangen var vår ledestjerne i fjor!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

lillelam

Dritgod sang, den beste jeg har sett på dette forumet. Selvsikker er du på at den skal gå helt gjennom til tribunesang imorgen, jeg tror det er et smart hvirkemiddel å bruke.

crm

Quote from: Nixon on March 29, 2008, 14:09:21 PM
Det er ikke slik at det er enten eller. Litt organisering trenger ikke å gå på bekostning av hverken entusiasme eller kreativitet. Jeg er ellers enig at det er en god ting at vi ikke uten videre lar oss dirigere. Men jeg synes som sagt at litt organisering er godt å ha i bakhånd når det kommer dårligere tider. For vi er ikke særlig gode i motgang.


Greit nok, jeg kan være tilbøyelig til å være enig.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vbjornevik


olebrann3


BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

liam

Kommer den..  Var elendig stemning idag forresten.

BBB-Tony

Ikke den beste stemningen nei... Virket litt nervøst.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

crm

Det var vel ikke så nervøst, bare veldig dårlig stemning. Sanger kommer...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Hvordan gikk det i går, fikk dere med noen på den??Jeg hørte den ikke i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

erikdale

Quote from: Tomas on March 29, 2008, 11:21:48 AM
Vi har vel hvertfall mer nytt å fare med enn våre venner øst for fjellet :) Hihihihi!


Vil bare poengtere at jeg ikke har venner øst for fjellet og at denne uttalelsen får stå for Thomas sin regning. Det får være grenser for hva man skal assosiereres med i denne supporterklubben.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaZ

Den ble forsøkt, men det var bare enkeltpersoner som dro den i gang og ingen andre følgte opp. Tar nok litt tid før teksten sitter. Er faktisk usikker selv på hva som ble teksten til slutt her..

lillelam

Tror jeg hørte denne rimelig bra fra bt ikveld, kan det stemme?

tr0Ndemann

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Brann_ruler86

Det kan du trygt si. Ble møkk lei av den sangen etterhvert.
Gå ta banen!

BBB-Tony

Som jeg skrev i kamptråden, så ble den gjennomført 4 ganger før det var gått 7 min. av andre omg! altså 4 ganger på under 7 min! Latterlig!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Seriemesteren

Ikke for å avspore, men må si meg enig i at "Bergen by e nydeli" ble sunget alt for mye i kveld. Noen prøvde å starte den hele tiden, og til slutt var det vel ikke så mange som gadd å synge med på den. Man må skjønne når det er nok, og heller vente litt før den synges igjen.

Klaus_Brann

Ja, ufattelig enig. Håper ikke denne sangen blir ødelagt av folk som skal starte den så ofte.
Det virket som det var samme gjengen nesten hver gang og.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Hørte den sangen med "We all hate Leeds scums" melodien fra felt Z.

En lite vri for anledningen ble vel også sunget der "We all hate Leeds scums" var byttet ut med "Togstasjon på østlandet".

KMO!!!

krøvel vellevold

Men det aller mest talentløse i kveld, var jo det faktum at folk begynte å synge "Nå ble det stille i fjøset!" til LSK-fansen. HALLO??? Er ikke dette en VIF-sang? Vi har da virkelig vår egen "Stille no bønder"! Vi trenger da for faen ikke etterligne Klanen bare fordi denne sangen har vært vist i reklame på tv! Heldigvis ble de hysjet ned.
Legg ned hele klubben!

crm

Quote from: krøvel vellevold on April 27, 2008, 23:58:59 PM
Men det aller mest talentløse i kveld, var jo det faktum at folk begynte å synge "Nå ble det stille i fjøset!" til LSK-fansen. HALLO??? Er ikke dette en VIF-sang? Vi har da virkelig vår egen "Stille no bønder"! Vi trenger da for faen ikke etterligne Klanen bare fordi denne sangen har vært vist i reklame på tv! Heldigvis ble de hysjet ned.


Dette kommer nok fra mennesker som er fremmedgjort for sitt eget indre fjøs.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Takk for at den ikke ble ordentlig ja!
Jeg hørte den ikke, og det er latterlig at folk i det hele tatt tenker på å synge noe slikt.
Disse som synger det må vel enten være fryktelig uvitende og/eller oppvokst i et fjøs selv.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Saken er, som jeg har hevdet tidligere, at folk henger seg på hva som helst. Det var nemlig en del som hang seg på "Stille i fjøset", før de ble avbrutt. Og folk henger seg jo på denne "oi oi oi"-sangen også...
Legg ned hele klubben!

crm

Folk slenger seg på alle sanger som er kjente eller er enkle variasjoner av kjente sanger. Nye sanger er det derimot ingen som henger seg på. Store Stå er som sirup.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

thesevs

Foreslår at de litt eldre erfarne kurser de nye unge på hvordan ting skal være på Bataljonsfeltet
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

smaalanda

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2008, 04:19:36 AM
Saken er, som jeg har hevdet tidligere, at folk henger seg på hva som helst. Det var nemlig en del som hang seg på "Stille i fjøset", før de ble avbrutt. Og folk henger seg jo på denne "oi oi oi"-sangen også...
KMO!!!


Markmus

oops, dobbeltpost når jeg skulle redigere den overfor med "(ser forresten han er registrert på forumet)" :P
Ka du ve?

kabelmann

Quote from: Markmus on April 28, 2008, 11:06:39 AM

Når han ble ropt opp for andre gang så skjønner hele stadion at her er en som virkelig driter i ungen sin. Fint å ta med seg videre i livet ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Flimmer Stikk

sønnen til Terje Bøe?
Siden terje er pensjonist så er vel sønnen i 40-50 årene. Litt rart at han hadde gått seg bort.

skb!

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2008, 04:19:36 AM
Saken er, som jeg har hevdet tidligere, at folk henger seg på hva som helst. Det var nemlig en del som hang seg på "Stille i fjøset", før de ble avbrutt. Og folk henger seg jo på denne "oi oi oi"-sangen også...


Ja, det var helt på grensen før denne ble sunget så høyt at den ble plukket opp bortover på feltene. Heldigvis var vi en del som tok ansvar, og fikk ropt "Hold kjeft!" til de uvitende. At det er mulig.

Ellers enig i at "Bergen by" ble startet altfor mange ganger. Det gjør det ikke bedre at "No ser eg rødt" blir startet også. Vi bør bestemme oss for en av disse, og siden sistnevnte er en sang nesten alle idrettslag i hele landet har, bare med forskjellige farger, så holder jeg en knapp på "Bergen by".

Utenom dette småpirket var stemningen god i går, trøkket bra til på "Nystemten" og "Byen e Bergen", samt når det skjedde ting på banen som gjorde oss forbanna. Litt hatsk stemning, det er sånn vi liker det.

kabelmann

Quote from: Flimmer Stikk on April 28, 2008, 12:37:02 PM
sønnen til Terje Bøe?
Siden terje er pensjonist så er vel sønnen i 40-50 årene. Litt rart at han hadde gått seg bort.

Jeg antok at dette var en fyr som tilfeldigvis hadde samme navn som Terje Bøe. Hvis ikke er det midlt sagt corny å rope det ut over høytaleranlegget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gubrask

Quote from: kabelmann on April 28, 2008, 14:34:21 PM
Quote from: Flimmer Stikk on April 28, 2008, 12:37:02 PM
sønnen til Terje Bøe?
Siden terje er pensjonist så er vel sønnen i 40-50 årene. Litt rart at han hadde gått seg bort.

Jeg antok at dette var en fyr som tilfeldigvis hadde samme navn som Terje Bøe. Hvis ikke er det midlt sagt corny å rope det ut over høytaleranlegget.


Det var en 9 år gammel sønn, så er nok en med samme navn;)

smaalanda

Uansett det var noe av det morsomste den kvelden :P
KMO!!!

Charmless Man

Ladish on the Foot

crm

Quote from: Charmless Man on April 28, 2008, 15:57:41 PM
Folk er enormt trege til å henge seg på nye ting. Selv en enkel dissesang som "Slå på trommen Lillestrøm..." henger ikke folk seg på. Det finnes ikke noe bedre å synge når LSK-spillere sleiver femten meter utenfor(selv om noen kanskje foretrekker oioioi).


Det er ganske utrolig å registrere hvor uinteresserte en del på Hansa er på denne fronten. Det er noen grupperinger rundtom som tydeligvis prøver det beste de kan, men de fleste virker å ha mer enn nok med det knippe sanger som synges hver eneste kamp. Er folk redde for at de skal glemme de gamle sangene dersom de synger noe nytt?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Jeg, og flere med meg, hiver oss gjerne på nye sanger, men da må de nå frem. I og med at vi står ganske langt ned, gjør de dessverre ikke det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on April 28, 2008, 18:21:59 PM
Jeg, og flere med meg, hiver oss gjerne på nye sanger, men da må de nå frem. I og med at vi står ganske langt ned, gjør de dessverre ikke det.


Helt enig. Står på rad 6 på C, og det var ingen nye sanger som nådde ned dit. Hørte antydninger fra felt Z, men er ikke alltid like lett å få med seg hva som synges så langt borte.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

crm

Quote from: Klaus_Brann on April 28, 2008, 18:21:59 PM
Jeg, og flere med meg, hiver oss gjerne på nye sanger, men da må de nå frem. I og med at vi står ganske langt ned, gjør de dessverre ikke det.


Som sagt, det er mange som er interesserte, men jevnt over er det liten vilje og entusiasme på Bataljons-feltene. Kanskje en skulle skrumpet inn gjengen av "syngende" supportere?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Klaus_Brann

Eksisterer i det hele tatt dette sangfeltet det var snakk om før vi flyttet over på Hansa?
Det kunne/burde hjulpet litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Myterious dr X

Det er utvilsomt at plasseringen på tribunen har mye å si for sangene.
En av grunnene til at Felt Z kommer med alt det nye, og alltid er de som får med seg resten, er at det er de som står øverst.
Samtidig står de i et hjørne, og da blir det vanskeligere med nye ukjente tekster, ettersom ikke alle syngevillige hører hva som blir sunget.
Om Bataljonen skulle ta over et nytt felt, burde det da vært ett av de øvre, kanskje helst  Felt B, og plassere en eventuell sangruppe der.
Dessverre er ting lettere sagt en gjort, øvre Hansa har mange trofaste partoukortinnhavere, dog ikke av den typen som åpner munnen for ofte.
Dr X

lillelam

Kan de ikke bytte plass da med de som står midterst på den nedre delen?

amenhotep 4

Kan forresten skyte inn at "stille i fjøset" ble hørt helt borte på BT og at det så ut til at synkronisørene på bortetribunen la merke til det. Jeg la hvertfall merke til at det var en som begynte å hoppe i utakt med de andre. Kanskje det er dårlige sanger fra Hansa som skal til for å riste Kanari ut av transen? Det var hvertfall morsomt å legge merke til at støynivået, hoppingen og armsynkroniseringen var helt make rett etter 1-0 til Brann som på utligningen.

Go Up