• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Fredrikstad, seriestart

Started by Klaus_Brann, March 19, 2008, 12:42:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Da begynner det for alvor å nærme seg seriestart folks, men jeg er ikke helt sikker på om vi er 100% klar, med flere spillere litt halvveis ute.

Noen som vil tippe på hvilke 11 som starter mot FFK?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jay Tee

eg vil gjerne tippe klaus brann:-)
Oppdal
Dahl  Krissy  ørn  Hanstveit
Soli   Bakke Gylfi   vaagan moen
     helstad  Djemba
eia brann

anders_flanderz

Quote from: "Jay Tee"eg vil gjerne tippe klaus brann:-)
Oppdal
Dahl  Krissy  ørn  Hanstveit
Soli   Bakke Gylfi   vaagan moen
     helstad  Djemba


signere under her eg  og!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

BBB-Tony

Enig med de 2 over, men tror Winters starter i steden for Demba....
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "tonynord"Enig med de 2 over, men tror Winters starter i steden for Demba....


Ja, det kan fint skje. Selv om jeg har stor tro på Demba, så vet vi vel mer hva vi får med Winters, og det er kanskje greiere å starte med han.

Samtidig, så har jo "tjokkabollafeiten" skrytt Demba opp i skyene, så hvis han er i slaget fremover, blir det forhåpentligvis han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Morsomt at Demba fikk sitt første mål for Brann i dag, ja er klar over at det bare er treningskamp, men at en spiss scorer mål er aldri feil.
Blir spennende å se hvem som får starte i premieren!

Vaagan Moen virker jo i slaget også, jeg har troen på at dette kan gå bra. Tre poeng mot Fredrikstad, så er vi på gang!

Jeg er nesten mer spent på hvordan Azar skal komme seg inn på laget i år. Leser at man mener Bjarnasson var dagens beste, og det hjelper vel ikke akkurat Karadas.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fabregas

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg er nesten mer spent på hvordan Azar skal komme seg inn på laget i år. Leser at man mener Bjarnasson var dagens beste, og det hjelper vel ikke akkurat Karadas.


Og Mjelde sier at de så første omgang at Sigurdsson er i form. Den plassen var egentlig ganske udiskutabel men det ser veldig ut som det må skader til skal Karadas starte en kamp for oss med det første. Som en joker i sluttminuttene er han nok mye nærmere spilletid.

Laget sier seg som flere over her har sagt:
Opdal-Udiskutabel,tar ikke skade av landskamp rett før.
Dahl-Vært bunnsolid i oppkjøringen ifg Mjelde, et lite hestehode foran GunnTveit foreløpig
Sigurdsson-udiskutabel, i tilleg i form, ble hvilt for å spare seg mtp landslaget
Bjarnason-limet,visstnok banens beste mot Helsinki,kun klubb for han i år:D
Hanstveit-udiskutabel, har funnet gode takter sammen med PVM
Solli-har gjennomført intense løpsøkter etter

Klaus_Brann

Jepp, godt oppsummert.
Helstad skal starte, det er ikke noe å diskutere. At han ikke har scoret etter jul får bare være. Vi vet alle hvor dødelig han er når han først kommer inn i det. Hadde Mjelde benket han nå, kunne han fort begynt å slite for alvor.
Satser på at han er punch mot FFK, og at han putter og finner go' følelsen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BL

Ikke rare tråden dette. Vi er jo enig hele gjengen:)

Stiller meg bak forslaget til Jay Tee jeg også ja...
Hansa-
Felt Z

Klaus_Brann

Nei, enig :)
Rart at det var så lite å diskutere før årets første kamp.  
Kan jo komme med litt vissvass:

http://www.f-b.no/article/20080321/FFK/212431635/1009/AKTUELT
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Alt i alt er det vel bare til å glede seg til den alltid herlige første tippeligakampen på Stadion. :)
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Klaus_Brann

Det er klart :D
Får bare håpe kulda, og ikke minst snøen forsvinner før den tid.
Forbinder ikke akkurat seriestart med snø og minusgrader.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mick

Quote from: "Klaus_Brann"Det er klart :D
Får bare håpe kulda, og ikke minst snøen forsvinner før den tid.
Forbinder ikke akkurat seriestart med snø og minusgrader.


Jeg er som du vet Klaus på sunnmøre nå og det har snødd sammenhengende i to dager nå. "Hytta" vår ligger riktignok i Ulsteinvik, men det er jo ikke så langt til Aalesund, det kommer nok til å bli mildere frem mot kampen, men hvis kampen hadde blitt spilt idag så hadde det faktisk vært like ille som på Alfeheim for to år siden. Det kan bli ganske sleipt på kunstgress når det snør og det vil nok gavne kick and run fotballen til Aalesund fremfor oss.

Tror første elveren er ganske grei siden vi har så mange skader, det store spørsmålet er spissplassen og jeg tror Demba kommer til å starte, jeg ville helst sett Winters fra start og så å sette inn en Demba rundt 60-70 min, men kjenner jeg Monsaen rett er han glad i å bruke duellsterke spillere i kamper mot lag som Aalesund, fordi det kommer til å bli en krigekamp.  På høyrebacken står det mellom Dahl og Guntveit, jeg tror på Dahl fordi han har vært i best form, guntveit har vært skadet og jeg tror nok også Mjelden har lyst til å ha muligheten til å sette inn en spiller etterhvert og Guntveit kan ihvertfall etter Mjeldes syn settes inn i alle de skadeutsatte posisjonene.

-------------------------------Opdal----------------------------

----Dahl--------Siggy------------Olaf----------------Hanstveiten

---Solli----------Gylfen---------Bakken--------------Vaagan

-----------------Demba------------Helstad-------------------------

Jeg er selvfølgelig mest spent på Demba...Jeg tror at han er spiller som Helstad som presterer best i kampsituasjon og jeg håper han putter allerede mot Aalesund. For det er viktig for han å få en god start.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Mick

Haha lok, tror jeg er i litt Aalesund modus siden jeg allerede er her oppe. Bytt ut Aalesund med Fredrikstad jeg trodde jeg skrev på Aalesund tråden.  :D
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

ffksupportærfrasaltnes

Gleder meg til denne kampen, bare synd jeg må ta den på tv. Deilig at serien straks er igang. Lykke til Bergen og Brann, men ikke fortvil over det kommende nedelag. FFK overrasker nok mange i år.

anders_flanderz

Quote from: "ffksupportærfrasaltnes"Gleder meg til denne kampen, bare synd jeg må ta den på tv. Deilig at serien straks er igang. Lykke til Bergen og Brann, men ikke fortvil over det kommende nedelag. FFK overrasker nok mange i år.


Har ingen ting i mot ffk..bare så det er klart...

men eg trur at FFK for det tøft i år... såg tildensen i fjor høst... samspillet er ikke bra, slipper inn for lette mål, og skårer for lite... mitt tips sånn ca er 8-12 plass.
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Klaus_Brann

Quote from: "anders_flanderz"
Quote from: "ffksupportærfrasaltnes"Gleder meg til denne kampen, bare synd jeg må ta den på tv. Deilig at serien straks er igang. Lykke til Bergen og Brann, men ikke fortvil over det kommende nedelag. FFK overrasker nok mange i år.


Har ingen ting i mot ffk..bare så det er klart...

men eg trur at FFK for det tøft i år... såg tildensen i fjor høst... samspillet er ikke bra, slipper inn for lette mål, og skårer for lite... mitt tips sånn ca er 8-12 plass.


Jeg har og litt troa på at FFK fort kan bli skumle. De har forsterket med et par spillere som hever de, i tillegg har de Tarik som fort kan eksplodere og bli en kjempehit.

Flott jobba Mick:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Hvordan er det med baneforholdene 6 dager før det braker løs?
Har vel neppe vert idylliske værforhold de siste dagene.
Kan jo også risikere å få seriestart med snø.
Noen som vet noe om dette?
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter


tolind

Quote from: "Brannfrelst"Hvordan er det med baneforholdene 6 dager før det braker løs?
Har vel neppe vert idylliske værforhold de siste dagene.
Kan jo også risikere å få seriestart med snø.
Noen som vet noe om dette?


Sitter akkurat å funderer på det samme. Mener å huske at det verste som kunne skje før seriestart var frost og snø. Hvis det ikke skjer et aldri så lite under rent værmessig de neste dagene, tror jeg vi kommer til å slite med banen til godt ut på sommeren.
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

dudo

Skal være plussgrader og lite nedbør de neste dagene, går bra dette!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tr0Ndemann

Quote from: "dudo"Skal være plussgrader og lite nedbør de neste dagene, går bra dette!


Etter hva jeg hørte skulle det holde seg slik som dette fram til torsdag/fredag, før det skulle gå over til plussgrader. Blir helt sikkert OK til søndag uansett.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Helstad begynner å putte i denne kampen og starter formtopp når alvoret begynner

aso008

Ser ut til at Fredrikstad i likhet med Brann har litt å hente på formen frem mot Søndag selv om Tarik ikke er med her mot Moss, ellers toppet lag. Link: http://livefotball.f-b.no/

dudo

Mangler Piroja og, men dette er rett og slett elendig uansett!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stian

Quote from: "BrannSupporter"http://bataljonen.no/?page=26&news=167

Er disse 150 billettene til FFK-kampen utsolgt?


Niks. Er ca 50 billetter igjen!!

eivtress

Vet ikke om dette er et dumt spørsmål, men når blir billettene lagt ut?


Klaus_Brann

Quote from: "aso008"Ser ut til at Fredrikstad i likhet med Brann har litt å hente på formen frem mot Søndag selv om Tarik ikke er med her mot Moss, ellers toppet lag. Link: http://livefotball.f-b.no/


Super-Ray da?Ikke på benken engang...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Mick

Quote from: "Klaus_Brann"Flott jobba Mick:-)


I aim to please.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

BA: Demba må sone karantene for 8 gule kort i danmark mot FFK. Brann tar kontakt med NFF i dag, men regner ikke med at de ombestemmer seg. Det ser derfor ut som Winters og Helstad starter mot FFK.

ostraume

Quote from: "Xminator"BA: Demba må sone karantene for 8 gule kort i danmark mot FFK. Brann tar kontakt med NFF i dag, men regner ikke med at de ombestemmer seg. Det ser derfor ut som Winters og Helstad starter mot FFK.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

NFF v/Solheim er dog ikke helt sikker på om de har hjemmel for dette. Stilig.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Det er strengt tatt plassen ved siden av Bakke som er litt bekymringsmessig. Supersub Karadas er klar!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

I avisen idag står det om Demba som desverre har karantene i første kamp, siden han aldri sonet for sitt åttende (!) kort i danmark. Det blir vel winters da? Og azar inn etter en time?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

KNUDSEN

noen som vet hvor mangen billetter som er solgt til kampen?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

olebrann3

likte komentaren i ba der de sa noe som da får brann fansen vente på nff svar noe som de pleier å få negativt eller hva det sto

krøvel vellevold

Quote from: "KNUDSEN"noen som vet hvor mangen billetter som er solgt til kampen?


Det er så godt som utsolgt. Var 13 billetter (eller noe sånt) igjen for en times tid siden.
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Det er godt mulig at det blir en liten overraskelse på midten i denne kampen. I følge mine rapporter var Misje den desidert beste midtbanespilleren på treningsleiren. I følge Semb er han den eneste som var i stand til å treffe Helstad med stikkere.

Klaus_Brann

Hmm, spennende. Hvis Misje har vist bedre takter i det siste enn Gylfi, som jeg ser på som et litt usikkert kort, ser jeg ingen problemer med å la Misje starte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fez

Håper Mjelde tar en sjanse og slenger innpå Møvik viss Winters må ut etter en time. Karadas er midtstopper.

Ser gjerne at Brann tør å hive talenter til løvene. Er talenter på 17-18 år som slår gjennom. Da må da Møvik få sjansen en gang også. Han er i troppen, og han er spiss. Eg gjentar: Karadas er midtstopper.

Nixon

Så lenge Karadas er en bedre spiss enn Møvik skal Azar selvsagt settes inn på topp hvis det skulle bli aktuelt. Samme med TFL. Vi leker ikke her!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Tja, leder vi 5-0 er det da forsåvidt helt greit ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: "dudo"Tja, leder vi 5-0 er det da forsåvidt helt greit ... ;-)


Forsåvidt greit, men det skjer aldri! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Quote from: "dudo"Tja, leder vi 5-0 er det da forsåvidt helt greit ... ;-)


Det er vel mer sannsynlig at vi ligger under 5-0. Selv om vi vant serien sitter gamle redsler dypt i kroppen...

Njaastad

http://www.fxt.no/article1705623.ece

Det står i dag på nettavisen at Brann ikke er sikret seriestarten, fordi vi ikke har sikkert banedekke. Hva er dette for noe? Noen som vet hva som ev. vil skje hvis banen er dekket av snø?

tr0Ndemann

Det jo faktisk bli klart til Søndag, hvis ikke har vi et stort problem. Aner ikke hva som skjer om vi ikke kan spille kampen.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Yngve

Utruleg kor ulikt ein kan vinkla ei sak. http://fotball.bt.no/eliteserien/article103316.ece her skriv bt.no nemlig
Quote- Jeg tror absolutt at det vil bli gode spilleforhold til kampen, men om gresset har noe godt av det er en annen ting. Forholdene blir gode den første kampen, så får vi håpe på bra vær og god utvikling utover, sier Terje Reistad i Brann Stadion.

krøvel vellevold

Quote from: "tr0Ndemann"Det jo faktisk bli klart til Søndag, hvis ikke har vi et stort problem. Aner ikke hva som skjer om vi ikke kan spille kampen.


For eksempel at kampen blir spilt en annen dag?
Legg ned hele klubben!

Go Up