• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Take me Home

Started by stigh, March 09, 2008, 12:57:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stigh


Northside

Jeg tar med hatt og sånne brune støvler....

stian sv

var på united-chelsea.. på wembly.. når de sang den! sinnsykt kult..hadde vi fått skikkelig trøkk på den der..hadde det vært kult!

Bygdetulling

Originalen er jo fin, men dette er bare grusomt å høre på. Huff!

Melodien har vel, så vidt jeg husker, vært foreslått brukt tidligere her på forumet. Uten at folk har latt seg begeistre nevneverdig. Men for all del, om noen kunne laget en god tekst, så kunne det blitt bra.
ngående alle skrivefeil i innlegget du nettopp har lest, kan jeg intet annet gjøre enn å beklage.

stigh

Quote from: "stian sv"var på united-chelsea.. på wembly.. når de sang den! sinnsykt kult..hadde vi fått skikkelig trøkk på den der..hadde det vært kult!


den hadde passet perfekt på fullsat stadion hele frydenbø å bt hadde vært så rått å fått det til

stigh

Quote from: "Bygdetulling"Originalen er jo fin, men dette er bare grusomt å høre på. Huff!

Melodien har vel, så vidt jeg husker, vært foreslått brukt tidligere her på forumet. Uten at folk har latt seg begeistre nevneverdig. Men for all del, om noen kunne laget en god tekst, så kunne det blitt bra.


melodien e grei men her snakker vi om helesangen på stadion... såklart e jo muligheter å brukke melodien å lage en bra teskt til

Gubrask

Om det hadde kommet en bra tekst, tror jeg absolutt kunne runget skikkelig over stadion akkurat som gullet ska hem..

stigh


Olve137

Ta meg hem te Stadionveien
Stedet eg hørar te
Til Brann Stadion
For å se Brann
Ta meg hem te Stadionveien

hahah!
ergen & Brann.

This Charming Man

Stadionveien? Idrettsveien mener du vel.

Men melodien er ikke helt ute. Nytt nødrimsforslag inkludert utfordrende stavelser:

Ta meg hem
te Bergen by
til republikken - så kan vi
gå på stadion
og se på laget
ta meg hem
te Bergen by
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Olve137

haha, eg bor i stadionveien, glemte meg... beklager dette ;)
ergen & Brann.

Chrisstah

Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gubrask

Quote from: "Chrisstah"Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.

Var ikke dum den, nei

stigh

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Chrisstah"Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.

Var ikke dum den, nei



denva jo ganske bra,..

Steffen_

Quote from: "stigh"
Quote from: "Gubrask"
Quote from: "Chrisstah"Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.

Var ikke dum den, nei





denva jo ganske bra,..


Ville byttet ut "Hotell Norge" med noe..
Ka med en kjapp "Vi isje fra Norge". :D
immel eller helvete?

HansaInferno

Eller hva med "Vest i Norge", siden vi tross alt er fra Norge.
Breiflabben, baby!

stigh

sikkert mye man kan brukke men

tolind

Quote from: "Chrisstah"Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.


Jævla bra! Synger mer enn gjerne med på denne!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

dudo

Quote from: "HansaInferno"Eller hva med "Vest i Norge", siden vi tross alt er fra Norge.


Bytt ut V-en med en B, og vi er der. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannesen

Quote from: "Chrisstah"Husker et Forslag som kom inn på denne melodien i fjor:

Sk Brann
Bergen by
Hansa øl
Paraply
Hotell Norge
Fisketorget
SK Brann
Bergen by

syns den var konge.


Ja...slettes ikke verst! Veldig bra faktisk! Eneste jeg kunne pirket på er hvorfor vi skal nevne Hotell Norge...det er jo ikke i nærheten av å være like kjent som alle de andre tingene som nevnes her, som byen vår er kjent for. Hva med ulriksbanen, fløibanen, bryggen, skillingsboller eller friele kaffe? Men hvis ikke det kan byttes så kan det ikke byttes...bare et forslag!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

smaalanda

Fordi Norge rimer med Torget så enkelt er det.
KMO!!!

Brannesen

Quote from: "smaalanda"Fordi Norge rimer med Torget så enkelt er det.


Nåja...så enkelt som du vil ha det til er det vel egentlig ikke, for det er bare rim ett annet sted i den sangen. Så da trenger man det heller ikke der! Det er ikke rim som gjør at denne sangen kan synges.
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Tomas

Et artig innslag uansett :) Hadde vært litt kult om den hadde runget som skikkelig allsang... :) Er jo en sang som alle kan klare å hive seg på!

stigh

Quote from: "Tomas"Et artig innslag uansett :) Hadde vært litt kult om den hadde runget som skikkelig allsang... :) Er jo en sang som alle kan klare å hive seg på!


fått hele stadion på den.. då hadde nok meste parten fått gåse hund

HansaInferno

Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.
Breiflabben, baby!

Chrisstah

Quote from: "HansaInferno"Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.


enig den bør gå sånn:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gubrask

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "HansaInferno"Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.


enig den bør gå sånn:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Der har vi den! Bør innføres om 20 dager!Tror denne vil kunne runge skikkelig.

smaalanda

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "HansaInferno"Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.


enig den bør gå sånn:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Herlig!!!
KMO!!!

BBB-Tony

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "HansaInferno"Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.


enig den bør gå sånn:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Denne skal pugges til seriestart! Overlever den til det som måtte være igjen av sanggruppen eller kopier den opp på ark og fordel den ut over Hansa! Denne kan bli kanon! Håper sååååååååååå inderlig at vi kan klare å innføre noen nye sanger til seriestart! Og dette er en av de beste til nå...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

aukland

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "HansaInferno"Vest i Norge var vel ikke ment så alt for seriøst. Men "Best i Norge" hadde enkelt og greit passet meget godt inn i den sangen. Mener at denne bør innføres ASAP.


enig den bør gå sånn:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Denne skal pugges til seriestart! Overlever den til det som måtte være igjen av sanggruppen eller kopier den opp på ark og fordel den ut over Hansa! Denne kan bli kanon! Håper sååååååååååå inderlig at vi kan klare å innføre noen nye sanger til seriestart! Og dette er en av de beste til nå...


Fantastisk sang. Denne skal faen meg innføres.

dudo

Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Speedy

Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


var akkurat det jeg tenkte også når jeg leste teksten...

eller hva med?: ;

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
ulriksbanen
gotta' banen
For en by
Bergen by

alternativt kan vi smelle inn lommemannen istedet for gotta' banen :)
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

HansaInferno

Enig med dudo, og forslaget over er ikke så verst det heller.
Breiflabben, baby!

smaalanda

Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


Eg koblet ikke de to automatisk, tenkte mer sånn "Best i Norge" = oss i fjor. Og Fisketorget som noe av det mest kjente fra Bergen.

Ulriksbanen og Lommemannen var en fin vri med litt selvironi, gottabanen var jo ikke så dumt heller.

Det viktigst nå er at vi alle blir enige om en versjon og at folk går inn for å stemme i når serien starter! Har god tro på denne sangen!
KMO!!!

Nixon

Jeg synes fisketorget passer godt. Det er et landemerke som alle kjenner. Greit nok at det har litt ymse kvalitet, men det må da passe godt med Brann de siste ti-årene!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

abe78

Quote from: "HansaInferno"
Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Støttes!

Mulig med 2 vers eller blir det optimistisk?
.og husk!

Tomas

Best i Norge er jo både Bergen som by, og SK Brann i fjor ja... Da vi som kjent ble seriemestere... Den er nok kanskje bedre enn Hotell Norge ja...

Northside

Lommemannen vil jeg ikke legge inn i en sang, den e litt i drøyeste laget. Bytt han heller med Kulemannen...

skb!

Veldig godt forslag dette her, de fleste kjenner melodien. Støttes!

HansaInferno

Quote from: "abe78"
Quote from: "HansaInferno"
Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Støttes!

Mulig med 2 vers eller blir det optimistisk?


Om man endrer den slik:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
fisketorget
Best i Norge

Sk Brann
Bergen by

Det var dette dudo mente. Best i Norge, SK Brann, Bergen By
Breiflabben, baby!

Tomas


Speedy

Quote from: "Northside"Lommemannen vil jeg ikke legge inn i en sang, den e litt i drøyeste laget. Bytt han heller med Kulemannen...


Det var ment som en spøk..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

stigh

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "abe78"
Quote from: "HansaInferno"
Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Støttes!

Mulig med 2 vers eller blir det optimistisk?


Om man endrer den slik:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
fisketorget
Best i Norge

Sk Brann
Bergen by



Det var dette dudo mente. Best i Norge, SK Brann, Bergen By



Då har vi vel en ny sang til 30 mars??

Dinho

Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe?? :-)

stigh

Quote from: "Dinho"
Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe?? :-)


nei det va dårligt. håper det va tull

BBB-Tony

Quote from: "stigh"
Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "abe78"
Quote from: "HansaInferno"
Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
Best i Norge
fisketorget
Sk Brann
Bergen by


Støttes!

Mulig med 2 vers eller blir det optimistisk?


Om man endrer den slik:

Sk Brann
Bergen by
hansa øl
Paraply
fisketorget
Best i Norge

Sk Brann
Bergen by



Det var dette dudo mente. Best i Norge, SK Brann, Bergen By



Då har vi vel en ny sang til 30 mars??


Ja, da håper jeg den blir satt i gang 30 mars! :) Skal hvertfall bidra jeg! At den skal runge over hele stadion i første kampen er nok litt optimistisk, men etter hvert blir dette en slager!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Exim

Quote from: "stigh"
Quote from: "Dinho"
Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe?? :-)


nei det va dårligt. håper det va tull


Tok ikkje den du eller? Håper ikke du trodde han mente at vi skulle bruke Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe??

stigh

Quote from: "Exim"
Quote from: "stigh"
Quote from: "Dinho"
Quote from: "dudo"Kan vi bytte om på "Best i Norge" og "fisketorget" - for la oss være ærlige, fisketorget er ganske langt unna å være best i noenting som helst.


Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe?? :-)


nei det va dårligt. håper det va tull


Tok ikkje den du eller? Håper ikke du trodde han mente at vi skulle bruke Best i bakterier og bedervet kjøtt er da noe??



jo :?

Chris*

Tror nok han mente at fisketorget ikke akkurat er kjent for sin utsøkte kvalitet ;)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

BBB-Tony

Quote from: "Chris*"Tror nok han mente at fisketorget ikke akkurat er kjent for sin utsøkte kvalitet ;)


Og det stemmer nok! ;-) Men utad i Norge og i europa, så er fisketorget ett must for en hver turist som kommer til Bergen. Uansett hvor dårligt der er...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up