• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Que Sera Sera?

Started by lillelam, February 19, 2008, 14:08:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lillelam

Har et forslag til denne herlige melodien:
(http://www.youtube.com/watch?v=i7jG91sPvf0)

Se på Huseklepp
Vende den mannen vekk
Han e kjapp, han e jævla frekk
Erik Huseklepp

Exim

Quote from: "lillelam"Har to forslag til denne herlige melodien:
(http://www.youtube.com/watch?v=i7jG91sPvf0)

Se på Huseklepp
Vende den mannen vekk
Han e kjapp, han e jævla frekk
Erik Huseklepp

og

Se på Siggurson
og Bjarnason hånd i hånd
Høster inn gull i tonn
Evig Islandsk ånd (det e Islandsk ånd)

Selvfølgelig, den siste setningen blir en ironisk en, vi er ikke Klanen.


Veldig bra forslag :) Men Huseklepp har vel sang vel?

lillelam

Hvordan går den? Huseklepp (klapp,klapp, klapp).

Myterious dr X

Quote from: "lillelam"Hvordan går den? Huseklepp (klapp,klapp, klapp).


Den gikk sånn helt til Ove Thue tok tak i det, og lagde en sang til Huseklepp på "det kan bare lillebror" melodien.
Dr X


naitsirk

ove thues sang er vanskelig å gjennomføra på kamp sidan den går så treigt.
han trenger ein ny sang

dudo

Det største ankepunktet mot Thues sang er uansett drittslengingen mot Mjelde og andre spillere. Til alt overmål med et argument som nå er like treffende for Huseklepp selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Myterious dr X

Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"
Dr X

dudo

Joda, men det sitter langt inne hos meg. Refrenget er hentet fra en mildt sagt ufyselig "supporter"-sang, selv om det unektelig klinger bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann&Bergen<3

Quote from: "Myterious dr X"Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"


den sangen er SISTE sangen jeg vil høre fra Hansa! Vil heller synge Lalalalalala og ååååååh sanger !

Ewen

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Myterious dr X"Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"


den sangen er SISTE sangen jeg vil høre fra Hansa! Vil heller synge Lalalalalala og ååååååh sanger !


Det er jo en sang som inneholder litt humor og det skal vi passe oss for. Humor vill vi ikke ha. Bedre med klapp og lalala..

Chrisstah

Quote from: "Ewen"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Myterious dr X"Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"


den sangen er SISTE sangen jeg vil høre fra Hansa! Vil heller synge Lalalalalala og ååååååh sanger !


Det er jo en sang som inneholder litt humor og det skal vi passe oss for. Humor vill vi ikke ha. Bedre med klapp og lalala..


er enig at der thue går ut mot Mjelde, er forkastelig, men det er jo faen ikke det vi skal synge??
refrenget på sangen runger bra og det er potensielt bra trøkk på den. jeg kommer hvertfall til å synge den. håper flere henger seg på.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

1908

Huseklepp (klapp,klapp, klapp) holder no syns jeg. Ove sin sang er jo ræva.. ;)

smaalanda

Quote from: "Myterious dr X"Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"


Denne er nesten 100% den nå. Kommer garantert til å bli fast inventar til våren. Men en så mektig og rå melodi som Que Sera Sera bør være en klubbsang etter min mening men stå på!
KMO!!!

borch

Demba-Nyren , Nyren

Gambias Nummer En

No vinner vi enda mer

Demba-Nyren , Nyren

smaalanda

Quote from: "borch"Demba-Nyren , Nyren

Gambias Nummer En

No vinner vi enda mer

Demba-Nyren , Nyren


Denne var faktisk herlig!
KMO!!!

TerjeÃ?rn

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "borch"Demba-Nyren , Nyren

Gambias Nummer En

No vinner vi enda mer

Demba-Nyren , Nyren


Denne var faktisk herlig!

Syntes den Demba sangen vi har nå er nydelig jeg! Den vil få et fantastisk trøkk etter han putter, ingen klapping eller noe!

borch

kordan er den no då??

Brann&Bergen<3

Quote from: "Ewen"
Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Myterious dr X"Men man trenger jo ikke synge versene.

Det holder jo fint med bare:
"Det kan bare Huseklepp, og bare, bare han!
Det e det bare Huseklepp, og ingen fler som kan!"


den sangen er SISTE sangen jeg vil høre fra Hansa! Vil heller synge Lalalalalala og ååååååh sanger !


Det er jo en sang som inneholder litt humor og det skal vi passe oss for. Humor vill vi ikke ha. Bedre med klapp og lalala..


Vil ha humor, men helst uten vugge/barne/salme/suppe melodi.

Klinkekulen

Hva med å finne en ny tekst til"jesus elsker alle barna".

Baunebob

Everton fikk jo et relativt bra trøkk på denne sangen når de først dro den i gang. Denne har potensiale.

millermania

Altså, det er vel ingen umulighet for en spiller å ha TO sanger??? Jævla mange ser ut til å stoppe opp fordi han har, han har osv, drit i det gode forslag er gode forslag.... altfor mange blir kvalt med fødselen...

Charmless Man

Det er en bra Huseklepp-sang på gang på Felt Z såvidt jeg vet. Noen som husker hvordan den går? Den til Thue er bås.

Ellers er jo en bra Demba-sang allerede halveis innført-

Forøvrig bra gjort å kalle "Huseklepp klappklappklapp" for en sang.
Ladish on the Foot

smaalanda

"Deeeet kan bare Huseklepp og baaare baaare han" sangen er helt konge jeg. Funket fett i Uefa, skjønner ikke at noen kan synes at den er boss.
KMO!!!

Klaus_Brann

Thue sin er fin ja!

Apropos guttene. De hadde en sang som gikk og gikk og gikk i Liverpool. Hva var greia med den?Fikk ekle frysninger av den, var ordentlig LSK-preg på hele sangen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Her har noen lagt ut "huseklepp"-sangen på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=xewy45YkLGA&feature=related

(den feile versjonen)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

crm

Quote from: "Klaus_Brann"Apropos guttene. De hadde en sang som gikk og gikk og gikk i Liverpool. Hva var greia med den?Fikk ekle frysninger av den, var ordentlig LSK-preg på hele sangen.


Fordi den gikk og gikk? Hvis vi tenker på samme sang vil jeg si denne Kanari-fobien nå etter hvert når absurde høyder.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

smaalanda

Quote from: "crm"
Quote from: "Klaus_Brann"Apropos guttene. De hadde en sang som gikk og gikk og gikk i Liverpool. Hva var greia med den?Fikk ekle frysninger av den, var ordentlig LSK-preg på hele sangen.


Fordi den gikk og gikk? Hvis vi tenker på samme sang vil jeg si denne Kanari-fobien nå etter hvert når absurde høyder.


Føler den har gjort det allerede. Kanari argumentet er vel en av de mest brukte på dette forumet.
KMO!!!

crm

OK, siden jeg ikke liker Ove Thue sin Huseklepp-sang: Den gir meg assosiasjoner til Lillestrøm. Da skulle den være ute av verden...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

kim_s20

Quote from: "naitsirk"ove thues sang er vanskelig å gjennomføra på kamp sidan den går så treigt.
han trenger ein ny sang


du e treig, den sangen funker dritbra hvis "treigingene" får fingen ut av og synger med.

blir litt teit hvis stemningen er dårlig på bataljonfeltene fordi folk har meldt seg inn for å få billige partoutkort

talt.
HANSASVINGEN-THE KOP

Dinho

Quote from: "crm"
Quote from: "Klaus_Brann"Apropos guttene. De hadde en sang som gikk og gikk og gikk i Liverpool. Hva var greia med den?Fikk ekle frysninger av den, var ordentlig LSK-preg på hele sangen.


Fordi den gikk og gikk? Hvis vi tenker på samme sang vil jeg si denne Kanari-fobien nå etter hvert når absurde høyder.


Vi er guttene fra Bergen By, republikken e født på ny osv... De "trommet" under hele sangen noe eg håper var ett engangstilfelle, for det var dønn likt lsk. Sangen og initiativet skal eg ikke klage på, men trommingen var seriøst ekkel.

smaalanda

Noen som har full tekst og melodi til denne? Husker litt av noe lignende som ble sunget borte mot Enga i 2006 av guttene, men noe mer enn det som er skrevet her er glemt av meg.
KMO!!!

crm

Quote from: "Dinho"
Vi er guttene fra Bergen By, republikken e født på ny osv... De "trommet" under hele sangen noe eg håper var ett engangstilfelle, for det var dønn likt lsk. Sangen og initiativet skal eg ikke klage på, men trommingen var seriøst ekkel.


Trommet eller "trommet"? Det var ingen tromme på Goodison, hvis du mener at sangen varte lenge og det var klapping involvert, skjønner jeg virkelig ikke problemet. Er det slik at alle sanger må vare i ti sekunder? Det som vanligvis blir assosiert med Kanari-stemning her på forumet er at det er mangel på tekst og overskudd av lalling, noe som ikke er tilfellet med denne sangen så vidt jeg fikk med meg.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Dinho

Quote from: "crm"
Quote from: "Dinho"
Vi er guttene fra Bergen By, republikken e født på ny osv... De "trommet" under hele sangen noe eg håper var ett engangstilfelle, for det var dønn likt lsk. Sangen og initiativet skal eg ikke klage på, men trommingen var seriøst ekkel.


Trommet eller "trommet"? Det var ingen tromme på Goodison, hvis du mener at sangen varte lenge og det var klapping involvert, skjønner jeg virkelig ikke problemet. .


De brukte reklameskiltene etc, som "tromme", vet ikke om det var like tydelig over hele tribunen men for oss som stod i nærheten ble det veldig kanari. Var mange som kommenterte det etter kampen, men de stod da også der jeg stod.

Sangen er bra og eg sang med hver gang, så eg regner med at den "trommingen" var ett spontant innfall fra de som stod bakerst med skiltene.

En sang som varer lenge og er involvert klapping er forøvrig ikke meg imot.

crm

Quote from: "Dinho"De brukte reklameskiltene etc, som "tromme", vet ikke om det var like tydelig over hele tribunen men for oss som stod i nærheten ble det veldig kanari. Var mange som kommenterte det etter kampen, men de stod da også der jeg stod.

Sangen er bra og eg sang med hver gang, så eg regner med at den "trommingen" var ett spontant innfall fra de som stod bakerst med skiltene.

En sang som varer lenge og er involvert klapping er forøvrig ikke meg imot.


Greit nok, selv om det bør være takhøyde for litt uorganisert dunking.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Kristoffer M


Brann_ruler86

Ikke dårlige forslag, men første setningen i alle forslagene dine ser ut til å ha en stavelse for mye. Jeg får det ihvertfall ikke til å passe.
GÃ¥ ta banen!

olpi

Quote from: "smaalanda"Noen som har full tekst og melodi til denne? Husker litt av noe lignende som ble sunget borte mot Enga i 2006 av guttene, men noe mer enn det som er skrevet her er glemt av meg.


Vi e guttene fra Bergen by
republikken e født på ny
44 år og no (så) tar vi gull
Vi er guttene fra Bergen by

Type-typene fra Bergen by
republikken e født på ny
44 år og no tar vi gull
Vi e typene fra Bergen by

Og, nei, det er overhodet ingen LSK-preg over den nei.

revert


Kristoffer M

Quote from: "Brann_ruler86"Ikke dårlige forslag, men første setningen i alle forslagene dine ser ut til å ha en stavelse for mye. Jeg får det ihvertfall ikke til å passe.

Brann4

melodi til den sangen som ble sunget i England?

Baronen

Ja, hva er melodien til type typene sangen?

smaalanda

Quote from: "kris2ffer"


Suverent synes vertfall eg! Kan ikke skjønne at denne ikke hadde blitt en klassiker! Hva synes andre?
KMO!!!

Charmless Man

Que sera sera-forslagene er desverre ikke bra nok. Melodien ble brukt tidligere med teksten "Que sera sera, vi pisser på vålrenga, vi vinner serien, Que sera sera". Greit nok, selv om bruken da begrenser seg.

Typetype-sangen er flott og ligner ikke på noe Lillestrøm kunne funnet på. Men den ene tekstlinjen blir vel nå: "44 år og så tok vi gull...".
Det er en sang som kan fungere i motgang da den konstaterer at pisser på resten av fotball-Norge i søvne. Uavhengig av hva som måtte foregå på banen(nå kommer vel Lillestrøm-beskyldningene, men det må gå an å ha én sang som det ikke høres dust ut å synge når vi ligger under 1-0 for Bodø Glimt).
Ladish on the Foot

crm

Hvorfor er det forresten slik at alle som synger i motgang er "jævla Kanari", men med et hederlig unntak av oss selv i Liverpool?

Dette er vel noe i nærheten av melodien til type-sangen, hvis jeg ikke tar helt feil: http://www.youtube.com/watch?v=XkSbI-m_Ha0&feature=related
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

thesevs

Forslag til melodi:

15 points
who gives a fuck
we're super leeds
an we're going up

http://www.youtube.com/watch?v=0gZnEavyPU0
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Quote from: "crm"Hvorfor er det forresten slik at alle som synger i motgang er "jævla Kanari", men med et hederlig unntak av oss selv i Liverpool?

Dette er vel noe i nærheten av melodien til type-sangen, hvis jeg ikke tar helt feil: http://www.youtube.com/watch?v=XkSbI-m_Ha0&feature=related


Det er ikke snakk om at alle som synger i motgang er "jævla Kanari"! Det er vel ingen som har sagt at det er galt Ã¥ synge og støtte laget i motgang!  Men det er snakk om det Ã¥ lage den samme typen stemning uavhengig av om det er 6-0 eller 0-6. Kanari har nøyaktig den samme syngingen uansett hva som skjer pÃ¥ banen. Bare monoton lalling uansett om de leder 6-0 eller ligger under 0-6. Ingen innlevelse i situasjoner pÃ¥ banen, ingen nervøs og oppgitt stemning nÃ¥r det gÃ¥r dÃ¥rlig. Det blir for meg uekte. NÃ¥r det gjelder Everton-kampen, sÃ¥ er det noe helt annet enn en seriekamp for vÃ¥rt vedkommende. I serien forventer vi seire, og poengtap kan koste oss tittelen vi sÃ¥ sterkt ønsker. Da blir tap en kjempeskuffelse. I e-cupen er det ingen som forventer at vi skal vinne turneringen eller komme veldig langt, og det var ingen som forventet at vi skulle slÃ¥ ut et godt lag som Everton. Spesielt ikke etter 0-2 hjemme. Hadde vi derimot vunnet f.eks. 2-0 hjemme og fÃ¥tt forhÃ¥pninger om avansement, og sÃ¥ fÃ¥tt 1-6 i trynet pÃ¥ Goodison, tror jeg stemningen hadde vært mer preget av skuffelse og oppgitthet. Men slik var det ikke. Etter 0-2 hjemme var utgangspunktet hÃ¥pløst og spenningen borte, og folk hadde lagt skuffelsen bak seg i løpet av den uken før returkampen. Da blir supporternes innstilling og humør et helt annet. Derfor ble det ogsÃ¥ kanonstemning blant oss pÃ¥ Goodison, til tross for det dÃ¥rlige resultatet.

Og selvsagt hadde stemningen vært enda noen hakk bedre hos oss på Goodison, om vi hadde slått dem og gått videre! Da hadde det jo vært helt sinnssykt!
Legg ned hele klubben!

crm

Quote from: "krøvel vellevold"
Det er ikke snakk om at alle som synger i motgang er "jævla Kanari"! Det er vel ingen som har sagt at det er galt Ã¥ synge og støtte laget i motgang!  Men det er snakk om det Ã¥ lage den samme typen stemning uavhengig av om det er 6-0 eller 0-6. Kanari har nøyaktig den samme syngingen uansett hva som skjer pÃ¥ banen. Bare monoton lalling uansett om de leder 6-0 eller ligger under 0-6. Ingen innlevelse i situasjoner pÃ¥ banen, ingen nervøs og oppgitt stemning nÃ¥r det gÃ¥r dÃ¥rlig. Det blir for meg uekte. NÃ¥r det gjelder Everton-kampen, sÃ¥ er det noe helt annet enn en seriekamp for vÃ¥rt vedkommende. I serien forventer vi seire, og poengtap kan koste oss tittelen vi sÃ¥ sterkt ønsker. Da blir tap en kjempeskuffelse. I e-cupen er det ingen som forventer at vi skal vinne turneringen eller komme veldig langt, og det var ingen som forventet at vi skulle slÃ¥ ut et godt lag som Everton. Spesielt ikke etter 0-2 hjemme. Hadde vi derimot vunnet f.eks. 2-0 hjemme og fÃ¥tt forhÃ¥pninger om avansement, og sÃ¥ fÃ¥tt 1-6 i trynet pÃ¥ Goodison, tror jeg stemningen hadde vært mer preget av skuffelse og oppgitthet. Men slik var det ikke. Etter 0-2 hjemme var utgangspunktet hÃ¥pløst og spenningen borte, og folk hadde lagt skuffelsen bak seg i løpet av den uken før returkampen. Da blir supporternes innstilling og humør et helt annet. Derfor ble det ogsÃ¥ kanonstemning blant oss pÃ¥ Goodison, til tross for det dÃ¥rlige resultatet.

Og selvsagt hadde stemningen vært enda noen hakk bedre hos oss på Goodison, om vi hadde slått dem og gått videre! Da hadde det jo vært helt sinnssykt!


Alt dette er selvsagt helt riktig, og spørsmålet var bare halvveis seriøst ment. Det underliggende poenget er uansett at det hersker mange inkonsekvente holdninger til fenomenet "Kanari" blant Brann-supporterne (i alle fall her inne), hvor det på en måte dreier seg om at vi sitter på fasiten til enhver tid. Jeg er 100% enig i at LSK fort blir veldig ensformig og uten hverken høyder eller bunner, men frykten blir fort så enormt påtrengende for å nærme seg noen av de mer positive sidene ved en annen supporterkultur enn vår egen (smalt definert). For bergensere er det i alle tilfeller tre havs avstand til alt som kalles lidenskapsløst, så det skulle ikke representere noen stor fare ved å forsøke å tilegne seg det beste av to verdener.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

vivamusica

for lenge lenge siden sang vi:
"Que Sera Sera
what ever will be will be
we're going to win the league
Que Sera Sera"

den gikk over til
"you'll never gonna belive us
you'll never gonna belive us
you'll never gonna belive us
we're going to win the league"

den gangen gikk det meste på engelsk...
men vi vant no til slutt :twisted:
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

This Charming Man

Quote from: "crm"Alt dette er selvsagt helt riktig, og spørsmålet var bare halvveis seriøst ment. Det underliggende poenget er uansett at det hersker mange inkonsekvente holdninger til fenomenet "Kanari" blant Brann-supporterne (i alle fall her inne), hvor det på en måte dreier seg om at vi sitter på fasiten til enhver tid. Jeg er 100% enig i at LSK fort blir veldig ensformig og uten hverken høyder eller bunner, men frykten blir fort så enormt påtrengende for å nærme seg noen av de mer positive sidene ved en annen supporterkultur enn vår egen (smalt definert). For bergensere er det i alle tilfeller tre havs avstand til alt som kalles lidenskapsløst, så det skulle ikke representere noen stor fare ved å forsøke å tilegne seg det beste av to verdener.


Word.

Jeg er forøvrig også helt enig med Krøvel i at Kanarikulturen er kjedelig, flat og uinteressant. Type-sangen kan derimot ikke på noen som helst måte assosieres med et forsøk på å tilnærme seg en forzakultur. Det er enkelt og greit en kul sang som (til tross for at den med sitt evighetspotensiale kanskje er litt uortodoks i Brannsammenheng) ikke fortjener noe kanaristempel.

For de som etterlyste melodien, her gjentas til det kjedsommelige:
http://www.youtube.com/watch?v=O1ggm_o1dn8

og her:
http://www.youtube.com/watch?v=BX8gRZcPIHA
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Go Up