• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Biljardkulen

Started by abe78, February 14, 2008, 10:57:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Northside"Etter hva folk sier så landet ballen langt unna banen ...

Dette er feil. Neville plukket opp ballen mellom femmeteren og straffemerket  (litt pÃ¥ siden) et eller annet sted. Jeg husker ikke nøyaktig hvor, men jeg sÃ¥ selv nÃ¥r han plukket den opp.

Ifølge Nettavisen ble det også kastet mynter og en kebab (!). Har ikke prøvd stadionbabben, men om den holder Ali Baba-kvalitet så skal den selvsagt spises, ikke kastes.


Mynter ble kastet fra rad 7 på felt C..



Kasteproblemet i dag er minimalt i forhold til det det var i tidligere dager, da mini uttalte at han kunne vært en rik mann hvis han hadde plukket opp alle myntene som ble kastet etter ham på Stadion. Jeg husker jo selv fra SS at kasting var noe som skjedde hele tiden. Mynter, brusbegere, det haglet hver eneste kamp.
Biljardkuler derimot, hører til sjeldenhetene. Men problemet med kasting er ikke stort.




QuoteBataljonen vil oppfordre at den skyldige personen melder seg, enten med å ta kontakt med styret til Bataljonen, Jan Tore Guntveit eller Knut Iversen i Sportsklubben Brann.
Vi oppfordrer personer som sitter inne med opplysninger om saken, til å ta kontakt med noen av de nevnte personene.


Ikke noe kritikk mot bataljonen, det der må jo sies. Men hvis karen som gjorde det melder seg, må det være toppen av idioti. Ikke bare er han dum nok til å kaste biljardkuler ut på banen, han melder seg selv og påfører dermed seg selv søksmål og livstidsutestengelse fra Stadion.
        Det er vel det siste man gjør, hvis man har litt iq. :)

Men for all del, jeg tar avstand fra kasting av biljardkuler på banen. Det kan skade alvorlig hvis noen blir truffet i hodet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

FruktFat

Quote from: "Tom C"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "1908"Samme f... hva det er.. Ting skal ikke kastes på banen uansett!!!


Greit nok det, men dro du virkelig ikke på smilebåndet når Iversen fikk et egg på brystet?


Nei, og jeg tror ikke noen andre over 14 eller med en noenlunde normal iq gjorde det heller... Patetisk å høre folk bagatellisere sånne talentløse handlinger... Ta deg heller en tur på sirkus dersom det er sånne ting som gir deg et kick...


Tja, jeg må jo innrømme at jeg humret litt i det stille over Iversen & egget - jeg er over 14, og jeg tok disse iq-testene her http://www.yeye.no/tester/article1549238.ece tidligere i uken og må si meg fornøyd med resultatet... ;-) Nei men seriøst, klart det ikke bør kastes noe som helst på banen - men det er da vitterlig en viss forskjell på et egg og en biljardkule!

Stoffi

Egget var morsomt det. ;-)

Kanskje noe for tifo? I stedet for kasteruller, kjøpes det inn egg som alle hiver på RBK keeper?


:-)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Snublefot

Egget på iversen var jo et av høydepunktene for 2006 sesongen=)

Biljardkule og egg er sÃ¥ forskjellig at det kan ikke sammenlignes.. Egget kan vel nesten ikke skade noen.. selv i teorien, sÃ¥ sant ikke det treffer mitt i øyet eller noe..   egg er bedre en mynter ogsÃ¥ imo..  egg er egentlig bedre en noe annet man kan kaste..  sÃ¥ fra nÃ¥ av.. skal man kaste noe, kast egg.. hvis ikke.. dropp Ã¥ kast=)


Men hvis noen kastet en kebab, sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ hvor langt den ble kastet...  er vel ikke den enkleste gjenstanden man kan kaste=)

Stoffi

Quote from: SnublefotEgget på iversen var jo et av høydepunktene for 2006 sesongen=)

Biljardkule og egg er sÃ¥ forskjellig at det kan ikke sammenlignes.. Egget kan vel nesten ikke skade noen.. selv i teorien, sÃ¥ sant ikke det treffer mitt i øyet eller noe..   egg er bedre en mynter ogsÃ¥ imo..  egg er egentlig bedre en noe annet man kan kaste..  sÃ¥ fra nÃ¥ av.. skal man kaste noe, kast egg.. hvis ikke.. dropp Ã¥ kast=)


Men hvis noen kastet en kebab, sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ hvor langt den ble kastet...  er vel ikke den enkleste gjenstanden man kan kaste=)[/quote


De fleste av oss har vært russ en gang, og vi kastet alle hauger av egg. Egg er ufarlig, og veldig ydmykende. Derfor var det genialt å kaste på Iversen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "FredrikOslo"Jeg har lyst på biletten din northside, Hvordan kan jeg kontakte deg?


Sjekk innboksen din :wink:


Til dere andre. Jeg forsvarer ikke det kulekasteren har gjort. Jeg er enig i at det var lite smart osv osv som jeg tidligere har påpekt, men det må gå an å ta det litt med ro og muligens se to sider av saken. Media skriver alltid alt på værst mulig måte og folk lar seg rive med så til de grader!


ps. Lurer på hvor den kebaben ble kjøpt. Kanskje en sak for mattilsynet? Ingen kaster en kebab uten videre!

brannBRA

Jeg er sjokkert.. Først egg, så kebab og nå biljardkule!! Vi kan jo tenke med grøss og gru på hva som blir det neste!? Kampestein?

Her må politi og vakter få sterkere virkemiddel for å håndheve regelverket. Vet gummikuler har vert nevnt tidligere, det har vert brukt flere steder med suksess, men det er kansje litt drøyt i første instans, kansje senere i sesongen hvis tilstanden ikke bedrer seg? Mye mer omfattende inngangskontroll og batonger må vi i det minste kunne forvente. Masse politifolk med batonger hadde nok skremt de fleste fra å gjennomføre et slikt stunt. Denne formen for engasjement må drepes med en gang!!!!!

Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.

Klaus_Brann

Quote from: "brannBRA"Jeg er sjokkert.. Først egg, så kebab og nå biljardkule!! Vi kan jo tenke med grøss og gru på hva som blir det neste!? Kampestein?

Her må politi og vakter få sterkere virkemiddel for å håndheve regelverket. Vet gummikuler har vert nevnt tidligere, det har vert brukt flere steder med suksess, men det er kansje litt drøyt i første instans, kansje senere i sesongen hvis tilstanden ikke bedrer seg? Mye mer omfattende inngangskontroll og batonger må vi i det minste kunne forvente. Masse politifolk med batonger hadde nok skremt de fleste fra å gjennomføre et slikt stunt. Denne formen for engasjement må drepes med en gang!!!!!

Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.


Hahaha, er du her igjen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

smaalanda

Quote from: "brannBRA"Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.


Ta ditt eget i samme slengen.
KMO!!!

Markmus

Quote from: "brannBRA"Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.

Send meg en PM med kontaktinfo slik at jeg kan kjøpe det av deg :)
Ka du ve?

Markmus

Quote from: "Stoffi"Ikke noe kritikk mot bataljonen, det der må jo sies. Men hvis karen som gjorde det melder seg, må det være toppen av idioti. Ikke bare er han dum nok til å kaste biljardkuler ut på banen, han melder seg selv og påfører dermed seg selv søksmål og livstidsutestengelse fra Stadion.
        Det er vel det siste man gjør, hvis man har litt iq. :)

Tja... for det første er det voksent gjort å gjøre opp for seg og for det andre kan det være formidlende om han/hun kommer frem og innrømmer at han/hun gjorde noe helt for jævlig. Ikke at jeg synes denne personene skal få noe avslag på straffen da.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: "Markmus"
Quote from: "brannBRA"Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.

Send meg en PM med kontaktinfo slik at jeg kan kjøpe det av deg :)



Tror ikke du bør ta denne karen for seriøst...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Markmus"
Quote from: "brannBRA"Jeg avbestiller sesongkortet til min sønn.

Send meg en PM med kontaktinfo slik at jeg kan kjøpe det av deg :)



Tror ikke du bør ta denne karen for seriøst...

Det er jeg fullt klar over, men man vet aldri, så jeg lar ikke sjansen gå fra meg :p
Ka du ve?

Tom C

Quote from: "FruktFat"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "smaalanda"
Quote from: "1908"Samme f... hva det er.. Ting skal ikke kastes på banen uansett!!!


Greit nok det, men dro du virkelig ikke på smilebåndet når Iversen fikk et egg på brystet?


Nei, og jeg tror ikke noen andre over 14 eller med en noenlunde normal iq gjorde det heller... Patetisk å høre folk bagatellisere sånne talentløse handlinger... Ta deg heller en tur på sirkus dersom det er sånne ting som gir deg et kick...


Tja, jeg må jo innrømme at jeg humret litt i det stille over Iversen & egget - jeg er over 14, og jeg tok disse iq-testene her http://www.yeye.no/tester/article1549238.ece tidligere i uken og må si meg fornøyd med resultatet... ;-) Nei men seriøst, klart det ikke bør kastes noe som helst på banen - men det er da vitterlig en viss forskjell på et egg og en biljardkule!


Er vel ingen som bestrider at egg og biljardkule er to forskellige ting, men jeg er fremdeles sjokkert over holdningene til enkelte her inne. Hvis folk virkelig mener at det er helt greit å kaste ting som f.eks egg på spillerne, fordi det sannsynligvis ikke vil påføre noen alvorlig skade, da tror jeg folk må ta en liten reality-check. For det første så kan til og med et egg f.eks gjøre en person blind, dersom det treffer noen i øyet. For det andre, hvor har folk det fra at det er på sin plass å kaste ting inn på banen i det hele tatt?? Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.

Hvis man virkelig anser kasting av gjenstander inn på banen, uansett hva det nå måtte være for ting, for uskyldig morro, så er det vel bare å innse at vi har et grunnleggende forskjellig syn på hva som kan og bør aksepteres på en fotballstadion...
Aldri mer Obos....

kabelmann

Quote from: "erik1"jeg stÃ¥r pÃ¥ Felt B  rad 11, Ã¥ jeg sÃ¥ ikke noe som komm fra luften, men sÃ¥ reaksjoen til F.  Neville ,emner den landet litt utenfor 16 metren sÃ¥!

Nah, ser du youtube-filmen ser du at den lander nærmere straffemerket. Etter 22-sekunder kan du se hvor han plukker den opp, i begynnelsen av filmen ser du at han kommer fra innenfor 16-meteren.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

steinbygger

Kan ikke forstÃ¥ at folk synes det er greit Ã¥ kaste noe som helst. Hva om jeg hadde kommet pÃ¥ jobben/skolen som dere gÃ¥r pÃ¥ og begynte Ã¥ kaste ting pÃ¥ dere uten at dere kunne forsvare dere?  Hadde ikke det vært kult? Hvis dere absolutt synes det er kult Ã¥ kaste ting kan dere melde dere inn i en friidrettsklubb og begynne med spydkast. Kan heller ikke forstÃ¥ de som syntes at egg, mynter, lightere og snusbokser er greit, men ikke billjardkulen. Hvor gÃ¥r grensen for hva som er greit og hva som er idioti. I mine øyne er alt like skadelig hvis man treffer "riktig" Ingen skal komme og fortelle meg at en som kaster en lighter fra 10-15 meter har kontroll pÃ¥ hvor han treffer.  I de fleste tilfeller hvor ting blir kastet er det faktisk som følge av dommeravgjørelser som viser seg Ã¥ være korrekt (i billjardkule saken sÃ¥ var det vel faktisk etter en veldig dÃ¥rlig heading fra Helstad, sÃ¥ det kan jo være at det var han man siktet pÃ¥).

krøvel vellevold

Jeg mener det hele startet på tivoli. Sånne vegger med hull der man kan stikke hodet gjennom og bli kastet svamp på. Og så liker jo folk å kaste baller på blikkbokser på tivoli. Ellers har nok stumfilmer med bløtkake i trynet, en god del av skylden for denne kaste-interessen.

Men nå må folk få det med seg: Det er 35 år siden friidretten forsvant fra Stadion. Det er mulig det har stått en kulestøt-ring der Hansa står nå, men den er ikke der nå lenger!
Legg ned hele klubben!

kim_s20

No har eg tenkt over det hele og lest litt her, men eg kan fastlå at enten en av de såkalte "casulas" personene eller en tilhenger av dem har ansvaret her. Personen vi møtte på vår ferd til stadion denne kvelden, i grå hette genser hadde med seg en svart 8 kule tilhørende et biljard bord. Ikkje så mye mer å si........

Syns for øvrig bluss ser kult ut og har hatt sansen for det, skulle gjerne ha blusset selv, men kem gidd å ofra partoutkortet. Håpe denne rotten hadde sin siste tur på stadion onsdag (punktum)
HANSASVINGEN-THE KOP

Stoffi

Quote from: "Tom C"
Er vel ingen som bestrider at egg og biljardkule er to forskellige ting, men jeg er fremdeles sjokkert over holdningene til enkelte her inne. Hvis folk virkelig mener at det er helt greit å kaste ting som f.eks egg på spillerne, fordi det sannsynligvis ikke vil påføre noen alvorlig skade, da tror jeg folk må ta en liten reality-check. For det første så kan til og med et egg f.eks gjøre en person blind, dersom det treffer noen i øyet. For det andre, hvor har folk det fra at det er på sin plass å kaste ting inn på banen i det hele tatt?? Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.

Hvis man virkelig anser kasting av gjenstander inn på banen, uansett hva det nå måtte være for ting, for uskyldig morro, så er det vel bare å innse at vi har et grunnleggende forskjellig syn på hva som kan og bør aksepteres på en fotballstadion...



Et egg gjøre noen blind? Hva i alle dager....
Forbyr du sønnen din å kaste snøball? En snøball kan også gjøre folk blind.....ble man alltid fortalt da man var liten.
Har du vært russ en gang? Hva kastet du da? Roser? :)

Et egg gjør ingen skade, utenom på stoltheten til offeret.

Skjønner at det er politisk korrekt å si at det er farlig og ingenting må kastes noensteder, men når ble fotballsupportere politisk korrekte?
Når ingen tar skade av det, hva er da faren med det? Hvorfor skal det være tabu? Vi kaster jo kasteruller inn på banen. Folk sparer ofte på de til kampen er startet, og hiver etter keeper. Har aldri hørt noen si noe om det. Hva er forskjellen på en kasterull og et egg/mynt, teoretisk sett?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

abe78

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"
Er vel ingen som bestrider at egg og biljardkule er to forskellige ting, men jeg er fremdeles sjokkert over holdningene til enkelte her inne. Hvis folk virkelig mener at det er helt greit å kaste ting som f.eks egg på spillerne, fordi det sannsynligvis ikke vil påføre noen alvorlig skade, da tror jeg folk må ta en liten reality-check. For det første så kan til og med et egg f.eks gjøre en person blind, dersom det treffer noen i øyet. For det andre, hvor har folk det fra at det er på sin plass å kaste ting inn på banen i det hele tatt?? Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.

Hvis man virkelig anser kasting av gjenstander inn på banen, uansett hva det nå måtte være for ting, for uskyldig morro, så er det vel bare å innse at vi har et grunnleggende forskjellig syn på hva som kan og bør aksepteres på en fotballstadion...


Et egg gjøre noen blind? Hva i alle dager....
Forbyr du sønnen din å kaste snøball? En snøball kan også gjøre folk blind.....ble man alltid fortalt da man var liten.
Har du vært russ en gang? Hva kastet du da? Roser? :)

Et egg gjør ingen skade, utenom på stoltheten til offeret.

Skjønner at det er politisk korrekt å si at det er farlig og ingenting må kastes noensteder, men når ble fotballsupportere politisk korrekte?
Når ingen tar skade av det, hva er da faren med det? Hvorfor skal det være tabu? Vi kaster jo kasteruller inn på banen. Folk sparer ofte på de til kampen er startet, og hiver etter keeper. Har aldri hørt noen si noe om det. Hva er forskjellen på en kasterull og et egg/mynt, teoretisk sett?



Foreslår at du roer deg ned et par hakk. Her står Brann i fare for å ryke ut av Europa-cupene en periode pga av at noen har kastet en livsfarlig gjenstand inn på banen. Greit nok, sjansen for at Brann blir sparket fra cup er veldig liten. Likevel - at du snakker varmt om egg og mynter gjør meg kvalm...

Vi skal ha nulltolleranse på dette - jeg gidder faen ikke å ha et nett forran Hansa pga løker som deg.
.og husk!

Nixon

Quote from: "Stoffi"NÃ¥r ingen tar skade av det, hva er da faren med det


Det er uendelig mye som kan kastes inn på banen som ikke er skadelig for noen. Men hvis du mener at det bare er fritt frem kommer nettet opp kjappere enn du kan si colabeger.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tom C

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"
Er vel ingen som bestrider at egg og biljardkule er to forskellige ting, men jeg er fremdeles sjokkert over holdningene til enkelte her inne. Hvis folk virkelig mener at det er helt greit å kaste ting som f.eks egg på spillerne, fordi det sannsynligvis ikke vil påføre noen alvorlig skade, da tror jeg folk må ta en liten reality-check. For det første så kan til og med et egg f.eks gjøre en person blind, dersom det treffer noen i øyet. For det andre, hvor har folk det fra at det er på sin plass å kaste ting inn på banen i det hele tatt?? Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.

Hvis man virkelig anser kasting av gjenstander inn på banen, uansett hva det nå måtte være for ting, for uskyldig morro, så er det vel bare å innse at vi har et grunnleggende forskjellig syn på hva som kan og bør aksepteres på en fotballstadion...



Et egg gjøre noen blind? Hva i alle dager....
Forbyr du sønnen din å kaste snøball? En snøball kan også gjøre folk blind.....ble man alltid fortalt da man var liten.
Har du vært russ en gang? Hva kastet du da? Roser? :)

Et egg gjør ingen skade, utenom på stoltheten til offeret.

Skjønner at det er politisk korrekt å si at det er farlig og ingenting må kastes noensteder, men når ble fotballsupportere politisk korrekte?
Når ingen tar skade av det, hva er da faren med det? Hvorfor skal det være tabu? Vi kaster jo kasteruller inn på banen. Folk sparer ofte på de til kampen er startet, og hiver etter keeper. Har aldri hørt noen si noe om det. Hva er forskjellen på en kasterull og et egg/mynt, teoretisk sett?


Jeg mener vel i bunn og grunn at det bør være forskjell på fotballsupportere og barn/russ...
Aldri mer Obos....

Innlandsmax

Vanskelig å nekte for at egget mot Iversen var en fulltreffer, og skapte rett og slett glede. Men kostnaden ved denne type glede er for stor. Når NFF og UEFA har nulltoleranse for å kaste gjenstander inn på banen, så er det ingen ting å diskutere. Den som kaster gjenstander inn på banen, ødelegger for Brann. Men selvfølgelig er det alvorligere desto farligere gjenstanden er.

Yngve

Quote from: "Tom C"Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.


Me gjer no verkjeleg det og. Jaggu hadde verda vore endå kjedlegare utan Brann. Eg trur ein Brann-kamp gjer mykje for folk.

QuoteSkjønner at det er politisk korrekt å si at det er farlig og ingenting må kastes noensteder, men når ble fotballsupportere politisk korrekte?
 NÃ¥r ein les ein del trÃ¥dar her inne, samt høyrer etter nÃ¥r klanspakket uttalar seg, sÃ¥ er det ingen tvil. Norske fotballsuportarar er dei mest politisk korrekte som finnst. Til Ã¥ verta kvalm av. "Me kan ikkje gjera XXX, for dÃ¥ mÃ¥ stakkars fattige Brann betala ei bot pÃ¥ heile 10, 15, 20, 50 000 kroner. Buhu." Greit nok at me heiar pÃ¥ fotball-laget Brann, men det betyr ikkje at alt og alle i administrasjon og leiing nødvendigvis er mine venner. Dei har oftast økonomiske motiv bak det dei gjer, og utnyttar oss. Eg er der for Ã¥ sjÃ¥ fantastiske Brann spela kamp. Saman med 17 800 andre, lika entusiastiske suportarar. Eg er ikkje der for Ã¥ tysta pÃ¥ klovnen som var sÃ¥ uheldig Ã¥ ropa/gjere noko som ikkje det politisk korrekte publikum ikkje godtar. Eg er villig til Ã¥ dra dette langt, og eg veit at 98 prosent her inne er ueinig med meg, men eg ser nesten pÃ¥ dette med hiving at nokre kronestykke, eit colabeger, snusboks pÃ¥ banen som ein del av det Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ kamp. Dette med Ã¥ fÃ¥ utløp for aggresjonen. Sjølvsagt Ã¥ skade nokon er ikkje rett. Men alle snakkar om at stadda skal vere ei heksegryte. Ei politisk korrekt heksegryte, der me syng om kor tøffe me er, men nÃ¥r alt kjem til alt torer me ikkje gjera noko, fordi Brann kan risikera sjuke summar som 10 000 i bot.

Dette er ikkje skrevet som støtte til han klovnen som heiv den billijardkula på banen, for han har sine eigne problem å stri med, men generelt mot dei PK'ane som øydelegg moroa med å støtte Brann.

fettnok

ett av de bedre innleggene skrevet her på forumet yngve. dønn enig med deg!
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Det må være trist å ikke kunne få en fullverdig fotballopplevelse uten å måtte kaste ting inn på banen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Tifo

Prøv å hold debatten på et saklig nivå. Usaklige innlegg blir slettet.

mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Stoffi

Quote from: "abe78"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Tom C"
Er vel ingen som bestrider at egg og biljardkule er to forskellige ting, men jeg er fremdeles sjokkert over holdningene til enkelte her inne. Hvis folk virkelig mener at det er helt greit å kaste ting som f.eks egg på spillerne, fordi det sannsynligvis ikke vil påføre noen alvorlig skade, da tror jeg folk må ta en liten reality-check. For det første så kan til og med et egg f.eks gjøre en person blind, dersom det treffer noen i øyet. For det andre, hvor har folk det fra at det er på sin plass å kaste ting inn på banen i det hele tatt?? Virker jo nesten som enkelte bruker Brann-kamper som terapi for å få utløsning for sine innestengte frustrasjoner og problemer.

Hvis man virkelig anser kasting av gjenstander inn på banen, uansett hva det nå måtte være for ting, for uskyldig morro, så er det vel bare å innse at vi har et grunnleggende forskjellig syn på hva som kan og bør aksepteres på en fotballstadion...


Et egg gjøre noen blind? Hva i alle dager....
Forbyr du sønnen din å kaste snøball? En snøball kan også gjøre folk blind.....ble man alltid fortalt da man var liten.
Har du vært russ en gang? Hva kastet du da? Roser? :)

Et egg gjør ingen skade, utenom på stoltheten til offeret.

Skjønner at det er politisk korrekt å si at det er farlig og ingenting må kastes noensteder, men når ble fotballsupportere politisk korrekte?
Når ingen tar skade av det, hva er da faren med det? Hvorfor skal det være tabu? Vi kaster jo kasteruller inn på banen. Folk sparer ofte på de til kampen er startet, og hiver etter keeper. Har aldri hørt noen si noe om det. Hva er forskjellen på en kasterull og et egg/mynt, teoretisk sett?



Foreslår at du roer deg ned et par hakk. Her står Brann i fare for å ryke ut av Europa-cupene en periode pga av at noen har kastet en livsfarlig gjenstand inn på banen. Greit nok, sjansen for at Brann blir sparket fra cup er veldig liten. Likevel - at du snakker varmt om egg og mynter gjør meg kvalm...

Vi skal ha nulltolleranse på dette - jeg gidder faen ikke å ha et nett forran Hansa pga løker som deg.



Roer meg et par hakk? Jeg er rimelig rolig, jeg. Jeg er en løk? Jeg begikk visst den feilen å tro at det var seriøse debattanter her, men der tok jeg grundig feil. God tur og god natt.



Forresten, meget bra innlegg av Yngve.
Om Brann får noen tusen kroner i bot for bluss for eksempel, er det en god investering. Det er et piss i havet, og Brann merker det ikke engang på budsjettet.



Tom C

QuoteJeg mener vel i bunn og grunn at det bør være forskjell på fotballsupportere og barn/russ...


Nå begynner det å bli endel år siden jeg var russ, men jeg liker fortsatt å kaste snøballer når vi en sjelden gang får snø her. Egg har jeg også kastet i relativt nær fortid. Man blir ikke blind av det, er vel større sjanse for å bli truffet av lynet.
Jeg kommer aldri til å kaste egg på stadion, heller ikke blusse, til det er jeg for glad i partoutkortet mitt. Men det betyr ikke at jeg ikke hyller dem som gjør det.
Biljardkuler eller andre farlige gjenstander derimot.....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Innlandsmax

Ut med agresjon når man går på kamp? Ja, absolutt. Poenget er at dette bør, må og skal skje verbalt. Straks det blir fysisk er man på vei inn i volden. Fotballen, fotballklubber - og dermed også Brann - vinner i det lange løp på at tilstandene på en kamp-arena er slik at man kan gå der med små barn. Ikke veldig "tøft" kanskje, men supporterkulturene bør faktisk bestrebe seg på "bare å ha det i kjeften". Brannsupporterne står i front når det gjelder sang-evne, kreativitet og oppfinnsomhet her, og bør stå på for å styrke denne posisjonen.

Myterious dr X

Yngve Skrev:
""Men alle snakkar om at stadda skal vere ei heksegryte. Ei politisk korrekt heksegryte, der me syng om kor tøffe me er, men når alt kjem til alt torer me ikkje gjera noko, fordi Brann kan risikera sjuke summar som 10 000 i bot.""

Når i alle dager begynte vi å synge at vi er så tøff?
Jeg har ivertfall aldri sunget på stadion at "jeg/vi er så tøff at når jeg/vi blir sint så hiver jeg ting på banen!".
Jeg synger for å støtte laget i rødt på banen, og for å skryte av vår berømte by.

Yngve skrev:
""Dette er ikkje skrevet som støtte til han klovnen som heiv den billijardkula på banen, for han har sine eigne problem å stri med, men generelt mot dei PK'ane som øydelegg moroa med å støtte Brann.""

Hvis du mener det å støtte Brann er å kaste gjenstander på banen, så må noe ha rablet for deg...
Eller tenker du kanskje at Brannspillerne tenker:"Oi, nå traff nesten det brusbegeret han som scorte! Da må jeg gjøre mitt beste!!"

Nå skal jeg innrømme at jeg kan forstå de som i sin fortvilelse kaster en hotdog eller to inn på banen, men en bilijardkule!!!
Forskjellen er at det første er normalt å ha på en fotballkamp, det kjøpes på stadion, og det er derfor ganske normalt at dettte blir kaste på banen i løpet av en kamp.
En Bilijardkule får du derimot ikke kjøpt på stadion, og normalt ville vel denne blitt tatt av vaktene under kroppsvisiteringen. Derfor må det ha vært noe planlagt å ta med og å kaste kulen under kampen, og DET er uakseptabelt!
Hadde aldri trodd vi kunne synke så dypt. Det er jo rett og slett på K**nen nivå!
Dr X

steinbygger

Quote from: "Yngve"Til å verta kvalm av. "Me kan ikkje gjera XXX, for då må stakkars fattige Brann betala ei bot på heile 10, 15, 20, 50 000 kroner. Buhu." Greit nok at me heiar på fotball-laget Brann, men det betyr ikkje at alt og alle i administrasjon og leiing nødvendigvis er mine venner. Dei har oftast økonomiske motiv bak det dei gjer, og utnyttar oss. Eg er der for å sjå fantastiske Brann spela kamp. Saman med 17 800 andre, lika entusiastiske suportarar.


Alvorlig talt, har du sjekket Brann sin eierstruktur i det siste? Dette er en sportsklubb og ikke ett aksjeselskap. Det betyr at alt som kommer inn går rett til den sportslige satsingen og ingenting går i lommene til noen griske eiere via utbytte. Takk og lov for at de som sitter i ledelsen har peiling på økonomi. Hadde en del av supportere styrt økonomien der oppe hadde vi vært tilbake på 80-tallet hvor man hadde loddtrekning om hvilke reginger som skulle betales og de eneste spillerene vi hadde råd til var spillerere som i bestefall sikret oss en 9-ende plass. Det er en grunn for at vi har synget siden 1963, og en av de viktigste grunnene er at vi har ikke hatt noen økonomi å snakke om før de siste årene. Hadde det ikke vært for Hardball+ noen andre investorer som tok tak så hadde det ikke vært så veldig mye bedre i dag, men de har gitt Brann midler så de ikke trengte å tenkte på den sportslige satsingen, mens de har drevet og bygget organisasjonen som har tatt oss noen kjempesteg videre siden årtusenskifte og som kommer til å ta oss ytterligere videre mot ett akseptabelt europanivå (så sant en eller annet tulling ikke kaster en bowlingkule på banen i CL kvaliken som gjør at vi blir utestengt i 10 år)

Brann har vel sålangt i år fått bøter etter henendelser som har skjedd på Hansa på 60.000, i tillegg kommer det vel ett par hundre tusen etter kampen mot Everton. Jeg ville heller brukt disse pengene på en av spillerene som synes at kontraktsforslaget til Brann er for lavt, eller på flere innganger på stadion (noe som faktisk vil komme 17.800 tilgode på hver kamp), enn at 4-5 stykker skal få en orgasme som varer i 3-4 sekunder 2-3 ganger i året og som jeg indirekte betaler for.

Jeg er også der for å se kamp med 17.800 entusiastiske supporterer, det er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg går på stadion, og det å psyke ut motstanderene verbalt er noe av det herligste som finnes. Jeg lever enda på landskampen som ble spillt på stadion, hvor Mini etter kampen innrømmet at han hadde spurt om å få bytte side under kampen for han ble så hetset av "Norge" supportere som stod på Store stå, jeg er stolt av å ha synget sønn av en alkis for å få Steffen Iversen ut psykisk, men når folk går til angrep med fysiske ting så har det ingenting med den fotballkulturen jeg kjenner til som eksisterer i store deler av den vestlige delen av europa.

Yngve

Quote from: "Myterious dr X"
Når i alle dager begynte vi å synge at vi er så tøff?
Jeg har ivertfall aldri sunget på stadion at "jeg/vi er så tøff at når jeg/vi blir sint så hiver jeg ting på banen!".
Jeg synger for å støtte laget i rødt på banen, og for å skryte av vår berømte by.

Yngve skrev:
""Dette er ikkje skrevet som støtte til han klovnen som heiv den billijardkula på banen, for han har sine eigne problem å stri med, men generelt mot dei PK'ane som øydelegg moroa med å støtte Brann.""

Hvis du mener det å støtte Brann er å kaste gjenstander på banen, så må noe ha rablet for deg...
Eller tenker du kanskje at Brannspillerne tenker:"Oi, nå traff nesten det brusbegeret han som scorte! Da må jeg gjøre mitt beste!!"

Nå skal jeg innrømme at jeg kan forstå de som i sin fortvilelse kaster en hotdog eller to inn på banen, men en bilijardkule!!!


"Vi skal storme banen" vart vel sunge siste 5 -6 kampane i fjor. "vi har vært på puben hele gjengen" For å ta to kjappe eksempel.

Angåande det siste så svara du vel fint på det sjølv når du skreiv
QuoteNå skal jeg innrømme at jeg kan forstå de som i sin fortvilelse kaster en hotdog eller to inn på banen, men en bilijardkule!!!
For om du las det eg skreiv, så stod det at eg ikkje støtta kulekastaren.

For å understreka det endå ein gong, eg støtta ikkje han, og sjølvsagt var det eg skreiv set på spissen. Men det burde kanskje vore understreka sytten gonger tidlegare.

Når det gjeld vedkomande som snakkar om eigarstruktur og prøver å fortelje meg kva gode folk dei er som driv klubben. Deg om det. Dei er endeleg flinke økonomisk, og dei har gjort mykje bra. Ingen tvil om det. Men det må fortsatt vere lov til å vere ueinig med ting dei gjer.

Nixon

Quote from: "Yngve"Men det må fortsatt vere lov til å vere ueinig med ting dei gjer.


Så din måte å være uenig på er å straffe de økonomisk?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Nei. Eg trur eg aldri har gjort noko gale på ein Brannkamp. Det er ikkje det. Men eg uroar meg ikkje, og mister nattesøvnen om klubben får nokre bøter i løpet av ein sesong.

Min einaste mÃ¥te pÃ¥ Ã¥ "straffa" dei økonomisk er Ã¥ ikkje kjøpe noko anna enn kampbilletten og gjerne ein cola. Kjøper aldri drakter, skjerf, krus, g-string, baby-body eller noko anna. 1: fordi eg ikkje har sans for Ã¥ bruke noko av delene og 2: for dei er skammeleg overprisa. Er ikkje mange drakter dei skal selga for Ã¥ ha rÃ¥d til ei bot pÃ¥ 25 000..  (35 av 23 000 drakter)

SKBMiller

Så du tror Brann går 714 kroner i overskudd per drakt?

Hvor skal Brann få pengene sine fra om vi ikke kjøper noen av produktene deres? Da blir det enda mer reklame. Noe jeg vet veldig få synes noe om.

kabelmann

Quote from: "Yngve"Eg er villig til å dra dette langt, og eg veit at 98 prosent her inne er ueinig med meg, men eg ser nesten på dette med hiving at nokre kronestykke, eit colabeger, snusboks på banen som ein del av det å gå på kamp.

Stilig. Hvor langt drar du det? Tar du bøtene til Brann, eller? Sikkert lommerusk for deg. For jeg kan ikke se en eneste grunn til at pengene jeg spytter i Brann skal gå til å betale bøter. Bøter forårsaket en eller annen knehøne som har funnet ut at det er jæææla fett å kaste ting på banen. Bøter som ikke hjelper i det hele tatt på en allerede skral økonomi. Du tror sikkert at Brann driter penger, men de gjør ikke det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: "Stoffi"Nå begynner det å bli endel år siden jeg var russ

+
Quote from: "Stoffi"men jeg liker fortsatt å kaste snøballer

+
Quote from: "Stoffi"Egg har jeg også kastet i relativt nær fortid

= Seriøst?!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stoffi

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Stoffi"Nå begynner det å bli endel år siden jeg var russ

+
Quote from: "Stoffi"men jeg liker fortsatt å kaste snøballer

+
Quote from: "Stoffi"Egg har jeg også kastet i relativt nær fortid

= Seriøst?!



Det snødde i bergen for en liten stund siden, det første jeg gjorde var å kaste noen snøballer. Ikke på fremmede biler, men på en vegg, på en tom parkeringsplass og på en kamerat. Det går an å ha det litt gøy selv om man ikke er 12.

Egg er ikke noe jeg pleier å kaste rundt på, det skal være sagt. Og jeg kastet heller ikke på noen.

Så ja, Seriøst. Jeg er i midten av 20-årene, og jeg skal aldri bli en politisk korrekt A4-kar som gjør og sier alt alle andre gjør, og som er dørgende kjedelig.
Og jeg har aldri kastet noe som helst fra Hansa, utenom kasteruller og jeg siktet på keeper. Det gjør vel meg til en like stor "bølle" som eggmannen, ifølge folk flest sin filosofi.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

OmOssSjølOgHansaøl

Sukk ...

Dette e enkelt: Hovedpoenget med å gå på en Brannkamp e for de fleste av oss å se en Brannkamp og oppleve stemningen - IKKJE å se alt mulig drit komme flygende inn på banen. Hold snusboksene og myntene dokkars for dokkar sjøl.

De fleste av oss e IKKJE interessert i "russestuntene" eller ka dokkar velger å kalle det. Finn terapi andre steder hvis dokkar har ubehandlede problemer som dokkar trenger å få ut.

Hvis dokkar koster Brann penger ved å kaste drit på banen, e ikkje det mye forskjellig fra å kaste en stein gjennom en rute eller gjøre annet hærverk. Også ved den type hærverk vil dokkar finne likesinnede som ler av det og synes det e kult at dokkar tør å være "politisk ukorrekte". Tøft ... Men det e like forbannet uinteressant for resten av oss som faktisk er mer opptatt av kampen enn de frustrasjoner dokkar måtte ha over livet eller kampen eller ka faen det e. Igjen: Gå til en psykolog, meld dokkar inn i en bokseklubb eller gå til terapi på andre måter i stedet for å forstyrre kampen!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krøvel vellevold

Quote from: "Yngve"Nei. Eg trur eg aldri har gjort noko gale på ein Brannkamp. Det er ikkje det. Men eg uroar meg ikkje, og mister nattesøvnen om klubben får nokre bøter i løpet av ein sesong.

Min einaste mÃ¥te pÃ¥ Ã¥ "straffa" dei økonomisk er Ã¥ ikkje kjøpe noko anna enn kampbilletten og gjerne ein cola. Kjøper aldri drakter, skjerf, krus, g-string, baby-body eller noko anna. 1: fordi eg ikkje har sans for Ã¥ bruke noko av delene og 2: for dei er skammeleg overprisa. Er ikkje mange drakter dei skal selga for Ã¥ ha rÃ¥d til ei bot pÃ¥ 25 000..  (35 av 23 000 drakter)


Men dyre spillere skal vi ha rad til?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "Yngve"Nei. Eg trur eg aldri har gjort noko gale på ein Brannkamp. Det er ikkje det. Men eg uroar meg ikkje, og mister nattesøvnen om klubben får nokre bøter i løpet av ein sesong.

Min einaste mÃ¥te pÃ¥ Ã¥ "straffa" dei økonomisk er Ã¥ ikkje kjøpe noko anna enn kampbilletten og gjerne ein cola. Kjøper aldri drakter, skjerf, krus, g-string, baby-body eller noko anna. 1: fordi eg ikkje har sans for Ã¥ bruke noko av delene og 2: for dei er skammeleg overprisa. Er ikkje mange drakter dei skal selga for Ã¥ ha rÃ¥d til ei bot pÃ¥ 25 000..  (35 av 23 000 drakter)


Vent til salget da vel...
NÃ¥ selges 6 krus for 100 spenn, det funker vel bra?!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: "Yngve"Nei. Eg trur eg aldri har gjort noko gale på ein Brannkamp. Det er ikkje det. Men eg uroar meg ikkje, og mister nattesøvnen om klubben får nokre bøter i løpet av ein sesong.

Min einaste mÃ¥te pÃ¥ Ã¥ "straffa" dei økonomisk er Ã¥ ikkje kjøpe noko anna enn kampbilletten og gjerne ein cola. Kjøper aldri drakter, skjerf, krus, g-string, baby-body eller noko anna. 1: fordi eg ikkje har sans for Ã¥ bruke noko av delene og 2: for dei er skammeleg overprisa. Er ikkje mange drakter dei skal selga for Ã¥ ha rÃ¥d til ei bot pÃ¥ 25 000..  (35 av 23 000 drakter)


Du kan straffe dem enda mer ved å ikke kjøpe kampbilletten og droppe colane. Skal du være enda mer casualistisk korrekt så får du skru av TV'en og ikke bruke penger på noen som annonserer i tilknytning til Brann-navnet.

Vet du hva, ta med deg biljardkulen til politihuset og pælm den inn ett vindu. De får jo rikelig med skattekroner og ett par tusenlapper på nytt vindu har de sikkert råd til.

Og hva med den neste "biljardkulen" som kommer susende fra tribunen? Hadde det ikke vert utrolig flott om vi slo Everton ut av 3. kvalikkrunde av CL for å deretter bli utestengt fordi en eller annen kastet noe fra tribunene for andre gang på ett halvt år? Du skal selge forbannet mange trøyer for å dekke opp tapet på tett oppunder 100 millioner kroner.

Snublefot

Jeg har tidligere i denne tråden sagt at jeg koste meg når egget traff Iversen.. og det gjør jeg fortsatt den dag i dag når jeg ser filmer av det..


MEN!!!!

Selv om jeg synes det var morsomt, sÃ¥ mener jeg selvsagt at det skal være nulltolleranse for kasting av gjenstander ut pÃ¥ en fotballbane..  Jeg sier ikke at det er greit Ã¥ kaste egg.. jeg sier at det selvsagt er bedre at det blir kastet egg en mynter og lightere, da mynter og lightere kan gjøre større skade en ett egg..  MEN fortsatt er det ikke akseptabelt at det skal kastet egg eller noe som helst annet ut pÃ¥ en fotballbane..

Bare så ikke folk her inne tror jeg støtter en slik handling..

Eneste jeg "kaster" ut på en bane er stygge ord om dommere og motspillere... og det bør vel holde med det..

Snublefot

Foresten..

angÃ¥ende Bluss, sÃ¥ er dette noe Brann bør sette av penger i sitt regnskap til..  de bør sette av penger til bøter for bluss, og i det skjulte oppfordre til at supporterne blusser.

På denne måten vil det bli større "blest" rundt klubben.. de vil få enda mer medieomtale pga de gale supporterne i Bergen som skaper så enormt med stemning på tribunen.. Nyhetene vil vise brann og brann stadion noen sekunder lenger en normalt, og det vil bli mer generell oppmerksomhet rundt Brann, supporterne og Bergen.

DETTE vil igjen føre til at de som reklamerer på drakter og på tribune, vil få mer tid i mediebildet, noe som gjør reklameplassene mer verdt.

Brann bør utnytte dette til å skaffe seg større inntekter fra sine sponsorer.

All PR er god PR =)

Stoffi

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Sukk ...

Dette e enkelt: Hovedpoenget med å gå på en Brannkamp e for de fleste av oss å se en Brannkamp og oppleve stemningen - IKKJE å se alt mulig drit komme flygende inn på banen. Hold snusboksene og myntene dokkars for dokkar sjøl.

De fleste av oss e IKKJE interessert i "russestuntene" eller ka dokkar velger å kalle det. Finn terapi andre steder hvis dokkar har ubehandlede problemer som dokkar trenger å få ut.

Hvis dokkar koster Brann penger ved å kaste drit på banen, e ikkje det mye forskjellig fra å kaste en stein gjennom en rute eller gjøre annet hærverk. Også ved den type hærverk vil dokkar finne likesinnede som ler av det og synes det e kult at dokkar tør å være "politisk ukorrekte". Tøft ... Men det e like forbannet uinteressant for resten av oss som faktisk er mer opptatt av kampen enn de frustrasjoner dokkar måtte ha over livet eller kampen eller ka faen det e. Igjen: Gå til en psykolog, meld dokkar inn i en bokseklubb eller gå til terapi på andre måter i stedet for å forstyrre kampen!



Håper virkelig det innlegget ikke var rettet mot meg, selv om jeg mistenker det. Da har du ikke giddet å lese noe av det jeg skrev.

som jeg sa, jeg har ALDRI kastet noe fra Hansa, utenom kasteruller. Ikke har jeg planer om å kaste noe annet heller, jeg vil gjerne beholde partoutkortet mitt.



Xminator, Yngve sier veldig klart at han ikke støtter kasting av biljardkuler. Hvorfor later du da som om du ikke kan lese?




Dere er vel kanskje imot at vi synger "bønder" også? Hva med samer? Det er jo rasisme å rakke ned på andre folkegrupper.
Kanskje vi skal slutte med banning også? Det er jo barn på kampen, de kan høre det og bli støtt...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Jaja, nå sitter de som ikke er medlem i Bataljonen og koser seg, meg selv inkludert. Det gjelder vel for de som ikke sitter på nedre hansa generelt. Mer barnehagementalitet skal man lete lenge etter. Det at Bataljonen må ha en viss kontroll over egne fans er greit nok, men denne tystermentaliteten og angivermentaliteten er jeg helt sjokkert over. At de i tillegg henger ut en gruppe på 4-5 stk i avisen for "eurofyll", når de sier i samme artikkel at de kan jo snakke med de direkte er for meg en skandale.

Nei, ingen bestrider at det er livsfarlig å få en biljardkule i hodet. Ei heller bestrider man at det var mildt sagt en tåpelig handling. Men hvor fornuften i at det er supporterene sin jobb å peke ut og få vedkommende straffet? Holder det ikke å vise sin avsky? Kan banne på at det går lang tid før vi ser noe som helst på banen igjen! Og hvor er logikken i å la folk som med overhengende sannsynlighet har vært på fotballpubben og drukket tett i flere timer før kampstart, at disse blir oppfordret til å begynne å angi folk? Som jeg har skrevet tidligere, hvor lett er det å peke ut feile folk? Man trodde gjerne at den kom derfra?

Folk må bry seg om seg selv, og ikke alle andre. Så får Brann og politiet ta seg av de som ikke oppfører seg.

Forøvrig, jeg anser det som avtalebrudd dersom Brann henger opp sikkerhetsnett. Må få sjekket ut dette her, hvis folk hadde gått til aksjon hadde de kanskje sett seg nødvendig å backe ut.

Tom C

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Sukk ...

Dette e enkelt: Hovedpoenget med å gå på en Brannkamp e for de fleste av oss å se en Brannkamp og oppleve stemningen - IKKJE å se alt mulig drit komme flygende inn på banen. Hold snusboksene og myntene dokkars for dokkar sjøl.

De fleste av oss e IKKJE interessert i "russestuntene" eller ka dokkar velger å kalle det. Finn terapi andre steder hvis dokkar har ubehandlede problemer som dokkar trenger å få ut.

Hvis dokkar koster Brann penger ved å kaste drit på banen, e ikkje det mye forskjellig fra å kaste en stein gjennom en rute eller gjøre annet hærverk. Også ved den type hærverk vil dokkar finne likesinnede som ler av det og synes det e kult at dokkar tør å være "politisk ukorrekte". Tøft ... Men det e like forbannet uinteressant for resten av oss som faktisk er mer opptatt av kampen enn de frustrasjoner dokkar måtte ha over livet eller kampen eller ka faen det e. Igjen: Gå til en psykolog, meld dokkar inn i en bokseklubb eller gå til terapi på andre måter i stedet for å forstyrre kampen!



Håper virkelig det innlegget ikke var rettet mot meg, selv om jeg mistenker det. Da har du ikke giddet å lese noe av det jeg skrev.

som jeg sa, jeg har ALDRI kastet noe fra Hansa, utenom kasteruller. Ikke har jeg planer om å kaste noe annet heller, jeg vil gjerne beholde partoutkortet mitt.


Dere er vel kanskje imot at vi synger "bønder" også? Hva med samer? Det er jo rasisme å rakke ned på andre folkegrupper.
Kanskje vi skal slutte med banning også? Det er jo barn på kampen, de kan høre det og bli støtt...


Snakk om latterlig argumentering. For det første: Det er vel ingen som har anklaget deg for å ha kastet noe som helst? Det som er blitt kritisert er jo at du støtter de som evt kaster noe, så lenge det er "ufarlige" gjenstander som f.eks disse snøballene dine. Tror de aller fleste her driter en lang tynn en i hva du synes er gøy å gjøre på fritiden, om det så er snøballkriger med kompisene dine eller om dere lager snøengler på festplassen. Poenget er at det går fint an å lage et helsikes liv på stadion uten at det innbefatter kasting av ting på banen. Og når denne kastingen i siste instans går ut over sportsklubben Brann, UANSETT HVA SOM KASTES, så må vel til og med du skjønne at det er en uting.

For det andre: Hvorfor i all verden trekker du inn synging? Hva pokker har det med kasting av gjenstander inn på banen å gjøre?

Støtter forøvrig Snublefot i at det er stilig med blussing. Går ikke det forresten an å snakke med brann om å tilrettelegge bedre for sånne ting, eller må man absolutt stå i givakt inne på banen for at det skal være lov?
Aldri mer Obos....

Felt Ã?

Quote from: "monzilla"Jaja, nå sitter de som ikke er medlem i Bataljonen og koser seg, meg selv inkludert. Det gjelder vel for de som ikke sitter på nedre hansa generelt. Mer barnehagementalitet skal man lete lenge etter. Det at Bataljonen må ha en viss kontroll over egne fans er greit nok, men denne tystermentaliteten og angivermentaliteten er jeg helt sjokkert over. At de i tillegg henger ut en gruppe på 4-5 stk i avisen for "eurofyll", når de sier i samme artikkel at de kan jo snakke med de direkte er for meg en skandale.

Nei, ingen bestrider at det er livsfarlig å få en biljardkule i hodet. Ei heller bestrider man at det var mildt sagt en tåpelig handling. Men hvor fornuften i at det er supporterene sin jobb å peke ut og få vedkommende straffet? Holder det ikke å vise sin avsky? Kan banne på at det går lang tid før vi ser noe som helst på banen igjen! Og hvor er logikken i å la folk som med overhengende sannsynlighet har vært på fotballpubben og drukket tett i flere timer før kampstart, at disse blir oppfordret til å begynne å angi folk? Som jeg har skrevet tidligere, hvor lett er det å peke ut feile folk? Man trodde gjerne at den kom derfra?

Folk må bry seg om seg selv, og ikke alle andre. Så får Brann og politiet ta seg av de som ikke oppfører seg.

Forøvrig, jeg anser det som avtalebrudd dersom Brann henger opp sikkerhetsnett. Må få sjekket ut dette her, hvis folk hadde gått til aksjon hadde de kanskje sett seg nødvendig å backe ut.


Må henge meg på Monzilla over når det gjelder den tystermentaliteten som herjer i Bataljonens rekker..skremmende.

Når det gjelder dagens oppslag om eurofylla så er det skikkelig tøft av denne BBB typen i avisen i dag,henge ut fire-fem medsupportere på den måten.....kanskje noen skal gå til media og fortelle et og annet om denne BBB fyren og hva han foretar seg på sine private reiser ???
Rekner med at dere som er beskrevet i avisen i dag har fått med seg et og annet poeng om videre medlemskap i BBB.....

Nesten så jeg får lyst til å melde meg inn.........

Stoffi

Quote from: "Tom C"

Snakk om latterlig argumentering. For det første: Det er vel ingen som har anklaget deg for å ha kastet noe som helst? Det som er blitt kritisert er jo at du støtter de som evt kaster noe, så lenge det er "ufarlige" gjenstander som f.eks disse snøballene dine. Tror de aller fleste her driter en lang tynn en i hva du synes er gøy å gjøre på fritiden, om det så er snøballkriger med kompisene dine eller om dere lager snøengler på festplassen. Poenget er at det går fint an å lage et helsikes liv på stadion uten at det innbefatter kasting av ting på banen. Og når denne kastingen i siste instans går ut over sportsklubben Brann, UANSETT HVA SOM KASTES, så må vel til og med du skjønne at det er en uting.

For det andre: Hvorfor i all verden trekker du inn synging? Hva pokker har det med kasting av gjenstander inn på banen å gjøre?

Støtter forøvrig Snublefot i at det er stilig med blussing. Går ikke det forresten an å snakke med brann om å tilrettelegge bedre for sånne ting, eller må man absolutt stå i givakt inne på banen for at det skal være lov?



Jeg oppfordrer ikke til kasting, men mener heksejakten som nå foregår er helt bak mål. Poenget er at det er ingen grunn for oss supportere til å ville kjeppjage en som kaster egg eller mynt, og heller ikke biljardkuler.
Brann trenger ikke hjelp fra oss.

Grunnen til at jeg trekker inn synging, er at supportermentaliteten i Bergen er på gyngende grunn. Den ene dagen skal vi tyste på folk som hiver mynter, og den andre dagen skal vi fjerne ordet "bønder" fra sangene våre.
La menn være menn. (ikke ta den bokstavelig, men "figure of speech")
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

steinbygger

Quote from: "Stoffi"[

Brann trenger ikke hjelp fra oss.



Hvorfor i alle dager går du på stadion hvis ikke det er for å hjelpe Brann?

Go Up