• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Biljardkulen

Started by abe78, February 14, 2008, 10:57:34 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

Litt enkel geometri:

Radius=avstanden fra midtpunktet til sirkelen
Diameter=2xradius
Areal av sirkel=pi*r^2
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "tonynord"Han kastet da ikke BARE kulen på en plen! Du får det til å høres ut som om han har kastet kulen ut på treningsfeltet til Brann uten noen til stede eller hvilken som helst plen hvor det ikke oppholdt seg noen. Dette var ikke bare å kaste kulen inn på en plen! På den plenen ble det holdt ett arrangement og de som deltok på arrangementet kunne fått store skader. Og det kunne tilskuerne som såg på dette arrangementet også! Visst du tror det er lett og treffe nøyaktig der du tenker hver eneste gang, så syns jeg du skal gå ut i vedskjulet og finne deg en klosse og prøve å treffe det samme området 10 ganger på rad. Ring inn ett område med en radius på rundt 7 meter og stå 30-40 meter borte fra området og kast. Treffer du inni feltet 10 av 10 ganger, så skal jeg bøye meg i støvet for deg! Men først må du selvsagt bygge deg opp nok agresjon, frustrasjon og adrenalin (som bidrar til meget dårligere konsentrasjon) sånn at situasjonen blir litt realistisk. Helst skulle du hatt i tankene at ett par tusen mennesker faktisk lett kan få øye på hva du gjør og at dette er streng ulovlig og du kan møte sterke reaksjoner like i etterkant som igjen kan føre til fysisk vold mot deg. Lykke til!!


Det er bare å starte å bøye seg i støvet. De kastene skulle jeg fått til i blinde. 7 meter radius er et enormt stort område (153 kvadratmeter.) En biljardkule er har i tillegg ganske mye vekt og er helt kuleformet, så kastene blir enda lettere å få til iforhold til om man kaster en mynt eller pappkrus med brus.


Nå er ikke jeg noe mattegeni av noe slag, men det var overhode ikke 153 kvm jeg mente! Jeg trodde 7 meter i radius, vil si en sirkel som er 7 meter fra midtpunktet sitt? Det er da overhode ikke 153 kvm! Var det 7 meter i radius jeg skulle si da? hmm... Jeg mente hvertfall ikke ett så stort område :)


:-) Skjønner det. 7 meter fra midtpunktet er et stort område. Det har da 14 meter i diameter. For å regne ut areal av en sirkel tar du Phi*radius^2, altså 3,14x7x7= 153.

Til sammenligning er midtsirkelen 9,15 meter i diameter og har et areal på ca 263 kvm, altså plass til en ganske ok leilighet:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Stoffi

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "tonynord"Han kastet da ikke BARE kulen på en plen! Du får det til å høres ut som om han har kastet kulen ut på treningsfeltet til Brann uten noen til stede eller hvilken som helst plen hvor det ikke oppholdt seg noen. Dette var ikke bare å kaste kulen inn på en plen! På den plenen ble det holdt ett arrangement og de som deltok på arrangementet kunne fått store skader. Og det kunne tilskuerne som såg på dette arrangementet også! Visst du tror det er lett og treffe nøyaktig der du tenker hver eneste gang, så syns jeg du skal gå ut i vedskjulet og finne deg en klosse og prøve å treffe det samme området 10 ganger på rad. Ring inn ett område med en radius på rundt 7 meter og stå 30-40 meter borte fra området og kast. Treffer du inni feltet 10 av 10 ganger, så skal jeg bøye meg i støvet for deg! Men først må du selvsagt bygge deg opp nok agresjon, frustrasjon og adrenalin (som bidrar til meget dårligere konsentrasjon) sånn at situasjonen blir litt realistisk. Helst skulle du hatt i tankene at ett par tusen mennesker faktisk lett kan få øye på hva du gjør og at dette er streng ulovlig og du kan møte sterke reaksjoner like i etterkant som igjen kan føre til fysisk vold mot deg. Lykke til!!


Det er bare å starte å bøye seg i støvet. De kastene skulle jeg fått til i blinde. 7 meter radius er et enormt stort område (153 kvadratmeter.) En biljardkule er har i tillegg ganske mye vekt og er helt kuleformet, så kastene blir enda lettere å få til iforhold til om man kaster en mynt eller pappkrus med brus.


Nå er ikke jeg noe mattegeni av noe slag, men det var overhode ikke 153 kvm jeg mente! Jeg trodde 7 meter i radius, vil si en sirkel som er 7 meter fra midtpunktet sitt? Det er da overhode ikke 153 kvm! Var det 7 meter i radius jeg skulle si da? hmm... Jeg mente hvertfall ikke ett så stort område :)



pi gange r^2 = 153,93 kvadratmeter.

:)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Quote from: "tonynord"Jeg trodde 7 meter i radius, vil si en sirkel som er 7 meter fra midtpunktet sitt?

Stemmer.
Quote from: "tonynord"Det er da overhode ikke 153 kvm!

Joda.
Quote from: "tonynord"Var det 7 meter i radius jeg skulle si da?

Det var jo det du sa.
Quote from: "tonynord"hmm... Jeg mente hvertfall ikke ett så stort område :)

Tsk tsk ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Ok, men da bøyer meg for dere som kan matte bedre enn meg! :P Og sier det så enkelt at det er ikke alltid gjennstanden du kaster lander der du hadde tenkt! :) Spes. i denne situasjonen er det mangen ting som spiller inn. Tror jeg holder meg til fotballrelaterte ting fra nå av og ikke så mangen utregninger ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

The Boss

Quote from: "tonynord"Ok, men da bøyer meg for dere som kan matte bedre enn meg! :P Og sier det så enkelt at det er ikke alltid gjennstanden du kaster lander der du hadde tenkt! :) Spes. i denne situasjonen er det mangen ting som spiller inn. Tror jeg holder meg til fotballrelaterte ting fra nå av og ikke så mangen utregninger ;)


Føler du er en av de som har sagt mer en nok i denne tråden nå.

BBB-Tony

Quote from: "The Boss"
Quote from: "tonynord"Ok, men da bøyer meg for dere som kan matte bedre enn meg! :P Og sier det så enkelt at det er ikke alltid gjennstanden du kaster lander der du hadde tenkt! :) Spes. i denne situasjonen er det mangen ting som spiller inn. Tror jeg holder meg til fotballrelaterte ting fra nå av og ikke så mangen utregninger ;)


Føler du er en av de som har sagt mer en nok i denne tråden nå.


Du syns det ja... Joa, diskusjonen har drøyet den, men jeg uttaler meg om hva jeg vil og hvor mange ganger jeg vil. Hvis du har problemer med det, så foreslår jeg at du dropper å komme innom denne tråden...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Utmedsnolken

Edit: Det var visst en hel side med svar, så jeg trenger ikke brife med mine formler også.
"og der snubler Sæternes igjen"

BBB-Tony

Quote from: "Utmedsnolken"Edit: Det var visst en hel side med svar, så jeg trenger ikke brife med mine formler også.


Hehe... Jeg har fått det inn med "teskje"! :-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

monzilla

Dere kan si hva dere vil, det har stor betydning om han kastet kulen i affekt eller om det var en overlagt handling. Så hva er det dere diskuterer her egentlig?

dudo

Jeg kan ikke skjønne at noen kan mene at dette skjedde i affekt. Såvidt jeg har skjønt det handler overlegg om at man gjør noe med "vilje" - fortrinnsvis basert på en plan. Og man har ikke tilfeldigvis en biljardkule med seg på stadion.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Jeg kan ikke skjønne at noen kan mene at dette skjedde i affekt. Såvidt jeg har skjønt det handler overlegg om at man gjør noe med "vilje" - fortrinnsvis basert på en plan. Og man har ikke tilfeldigvis en biljardkule med seg på stadion.


Det er klart at det kanskje ikke er tilfeldig at en som "tilfeldigvis" tok med seg en biljardkule ulovlig inn på Stadion også "tilfeldigvis" kastet den inn på banen. Det sier kanskje litt om at personen i utgangspunktet var tilbøyelig til å gjøre noe sikt. At det ikke kom helt ut av det blå.

Uten sammenligning forøvrig blir det som å ta med seg en kniv på bygdefest. Man gjør jo det fordi det er en mulighet for at den skal bli brukt.
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: "monzilla"Dere kan si hva dere vil, det har stor betydning om han kastet kulen i affekt eller om det var en overlagt handling. Så hva er det dere diskuterer her egentlig?


Kun for påtalemyndighetene.

Vi diskuterer Brann. Brann kan gjøre hva de vil med fyren. De trenger ikke ta hensyn til noe skyldspørsmål.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

monzilla

Ja, og hvilke sanksjonsmuligheter har brann da? Utestenge han? Ok, det gjør de. Hva annet kan de gjøre? Sende Demba-Nyrèn etter han?

thesevs

Quote from: "monzilla"Ja, og hvilke sanksjonsmuligheter har brann da? Utestenge han? Ok, det gjør de. Hva annet kan de gjøre? Sende Demba-Nyrèn etter han?


I første omgang utestenger Brann. Utover dette vet jeg ikke hva de kan gjøre. OM Brann skulle bøtelegges kan jeg dessverre ikke si noe om det juridiske grunnlaget de evt skulle ha for å ta saken videre. Det er derfor vi har advokater. Brann har garantert forhørt seg ang deres muligheter for å ta dette videre.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Quote from: "monzilla"Dere kan si hva dere vil, det har stor betydning om han kastet kulen i affekt eller om det var en overlagt handling. Så hva er det dere diskuterer her egentlig?


Så lenge han drar med seg en biljardkule på Stadion så er det overveiende sannsynlig at det er en planlagt handling. Om han gliser eller er forbannet når han faktisk kaster kulen er uten betydning. Om han var i affekt fra han tok kulen i Sentrum til han pælmet den på stadion noen timer senere, så er han strengt tatt kandidat for Sandviken.

monzilla

Quote from: "thesevs"
Quote from: "monzilla"Ja, og hvilke sanksjonsmuligheter har brann da? Utestenge han? Ok, det gjør de. Hva annet kan de gjøre? Sende Demba-Nyrèn etter han?


I første omgang utestenger Brann. Utover dette vet jeg ikke hva de kan gjøre. OM Brann skulle bøtelegges kan jeg dessverre ikke si noe om det juridiske grunnlaget de evt skulle ha for å ta saken videre. Det er derfor vi har advokater. Brann har garantert forhørt seg ang deres muligheter for å ta dette videre.


Og for advokatene så har det nok mye og si.

Og Xminator, dette vet du like lite om som meg. For alt vi vet har han funnet kulen på veien og plukket den med seg uten å skulle hive den i tankene.

Fyren er og forblir en klovn, det er vi enig om. Det er bare denne skråsikkerheten fra folk jeg er ute etter å påpeke.

dudo

Funnet den på veien?! Ta deg sammen, selv Askeladden kunne ikke forsvart en slik handling. Man tar rett og slett ikke med seg en biljardkule på fotballkamp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Den kula ble 100% sikkert stjåle fra utestedet av den personen som heiv kula på stadion. Jeg mener å ha lest at pubeigeren er sitert på at han kjenner til vedkommende og at han var på puben før kampen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

fettnok

hvorfor er folk så bastant på at han tok med seg kulen på stadion for å hive den på noen? kan det hende at det er tilfelle st det ikke var planlagt? ja. kan det hende folk overdramatiserer? ja. var det han gjorde akseptabelt? nei!
ette går aaaaaldri bra!

Klaus_Brann

Quote from: "fettnok"hvorfor er folk så bastant på at han tok med seg kulen på stadion for å hive den på noen? kan det hende at det er tilfelle st det ikke var planlagt? ja. kan det hende folk overdramatiserer? ja. var det han gjorde akseptabelt? nei!


Kanskje fordi det ikke akkurat er en vanlig ting å ha med seg rundt omkring...Enten man ska på stadion, eller andre steder. Men du skal få lov til å leve videre i troen på at han helt sikkert skulle spille biljard hos en kompis senere som manglet en 8'er ball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "dudo"Funnet den på veien?! Ta deg sammen, selv Askeladden kunne ikke forsvart en slik handling. Man tar rett og slett ikke med seg en biljardkule på fotballkamp.


Man tar rett og slett ikke med seg en håndgranat på et fly, men likevel var det en kar som gjorde dette den gang jeg var i militæret. Han hadde ikke tenkt å bruke den, han hadde rett og slett glemt at den var der. Han ble selvsagt stoppet.

Det er tullete å ta med seg kniv på fly, men likevel har jeg gjort det, uten å ville bruke den, slik som noen her hevder er grunnen til at man bærer kniv. Kniven lå rett og slett i lommen, og jeg glemte den helt. Måtte selvsagt legge den fra meg.

Har du glemt å skru av lyden på mobilen på kino?


Slike ting skjer, man glemmer seg og plutselig står man med en ting som absolutt ikke hører hjemme på det stedet man er på.
Sier ikke at det skjedde her, men hvem vet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Slike ting skjer, man glemmer seg og plutselig står man med en ting som absolutt ikke hører hjemme på det stedet man er på.
Sier ikke at det skjedde her, men hvem vet.


Nja, sjansen er vel absolutt størst for at han gjemte den ganske godt i inngangskontrollen. For når han ble klappet på lommene burde han definitivt husket på at han hadde den...
Rød makt på Hansa

dudo

Og man glemmer å ta ut biljardkulen av lommen? Hæ? Jeg har ALDRI hatt en biljardkule i lommen!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "dudo"Funnet den på veien?! Ta deg sammen, selv Askeladden kunne ikke forsvart en slik handling. Man tar rett og slett ikke med seg en biljardkule på fotballkamp.


Man tar rett og slett ikke med seg en håndgranat på et fly, men likevel var det en kar som gjorde dette den gang jeg var i militæret. Han hadde ikke tenkt å bruke den, han hadde rett og slett glemt at den var der. Han ble selvsagt stoppet.

Det er tullete å ta med seg kniv på fly, men likevel har jeg gjort det, uten å ville bruke den, slik som noen her hevder er grunnen til at man bærer kniv. Kniven lå rett og slett i lommen, og jeg glemte den helt. Måtte selvsagt legge den fra meg.

Har du glemt å skru av lyden på mobilen på kino?


Slike ting skjer, man glemmer seg og plutselig står man med en ting som absolutt ikke hører hjemme på det stedet man er på.
Sier ikke at det skjedde her, men hvem vet.
Håndgranater i lommen i millitæret og kniver i lommen(går utifra at det var en lommekniv, ikke kampkniv) er da mer "vanlig" enn en biljardkule.
Biljardkuler vil jeg også tror man merker at man har i lommen.

Innlandsmax

Man merker i alle fall ikke at man kaster den.

monzilla

Håndgranat i lommen? haha

Er det noe mer å diskutere i denne saken? Spekulasjoner i hvordan UEFA vil straffe oss?

Jeg ser for meg en femsifret bot og en fyfy. Vi har jo ikke så mye på rullebladet i Europa. Om vi har noe i det hele tatt.

fettnok

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "fettnok"hvorfor er folk så bastant på at han tok med seg kulen på stadion for å hive den på noen? kan det hende at det er tilfelle st det ikke var planlagt? ja. kan det hende folk overdramatiserer? ja. var det han gjorde akseptabelt? nei!


Kanskje fordi det ikke akkurat er en vanlig ting å ha med seg rundt omkring...Enten man ska på stadion, eller andre steder. Men du skal få lov til å leve videre i troen på at han helt sikkert skulle spille biljard hos en kompis senere som manglet en 8'er ball.


er det mulig at han stjal den rett før han dro på stadion å derfor hadde den med seg, kanskje tilogmed uten å ha planlagt å hive den på banen? kan det være en ørliten sjanse for det? kanskje tilogmed en stor sjanse?
å videre i diskusjonen kan du få lov til å la vær å si hva jeg tror og mener uten å ha lest gjennom hva jeg faktisk har sagt. sånne fakter er bare barnslig og taperlig.
ette går aaaaaldri bra!

krøvel vellevold

Hør her!

Hvis han tilfeldigvis hadde med seg en 8-ball på Stadion fordi han skulle spille biljard etterpå hos en kompis som tilfeldigvis har et biljardbord (hvem faen har vel det hjemme hos seg?) og som manglet en 8-ball, så er det jo rimelig tåpelig å kaste 8-ballen vekk, slik at de ikke lenger har noen 8-ball å spille med hos kompisen som tilfeldigvis har et biljardbord hjemme.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ikke overveiende sannsynlig nei. Og i Norge blir du dømt om noe er overveiende sannsynlig. Og her er det uten tvil overveiende sannsynlig at biljardkulen ble tatt med av samme grunn som egget ble tatt med for ett par år siden.

Nå ender det nok i en bot på en 5-6000 til kasteren, og omtrent det samme for Brann. Utestengelsen fra Brann får han uavhengig av om han var sinnsyk i gjerningsøyeblikket eller ikke.

Big fat Sam


krøvel vellevold

Men hva slags gjenstander? Papirfly? Brusbegere? Snus? Eller mer alvorlige saker?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "Big fat Sam"


Og det kommer nok en bot dit også. Uten at det gjør vår kaster til noe mer uskyldig av den grunn.

Nightfox

Quote from: "krøvel vellevold"Men hva slags gjenstander? Papirfly? Brusbegere? Snus? Eller mer alvorlige saker?


Har man snus i spania? jeg sleit med å finne det selv i england.

Klaus_Brann

Quote from: "fettnok"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "fettnok"hvorfor er folk så bastant på at han tok med seg kulen på stadion for å hive den på noen? kan det hende at det er tilfelle st det ikke var planlagt? ja. kan det hende folk overdramatiserer? ja. var det han gjorde akseptabelt? nei!


Kanskje fordi det ikke akkurat er en vanlig ting å ha med seg rundt omkring...Enten man ska på stadion, eller andre steder. Men du skal få lov til å leve videre i troen på at han helt sikkert skulle spille biljard hos en kompis senere som manglet en 8'er ball.


er det mulig at han stjal den rett før han dro på stadion å derfor hadde den med seg, kanskje tilogmed uten å ha planlagt å hive den på banen? kan det være en ørliten sjanse for det? kanskje tilogmed en stor sjanse?
å videre i diskusjonen kan du få lov til å la vær å si hva jeg tror og mener uten å ha lest gjennom hva jeg faktisk har sagt. sånne fakter er bare barnslig og taperlig.


Ja, beklager det.
Men hvorfor stjele en biljardkule rett før du ska på fotballkamp?Det synes jeg er underlig.Egentlig underlig i det hele tatt å stjele en biljardkule av alle ting, hvis det var det han gjorde.

Kan det hende at det var planlagt?Ja.

Han har den uansett med seg på stadion, greit nok. Men han hiver den, og jeg regner med han visste at det var en biljardkule han hev, så jeg ser ingen grunn til å legge en demper på det. Det er helt på trynet å gjøre, men det ser vi ut til å være enig om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fettnok

bra du skjønner hva jeg mener. det eneste jeg vil frem til i denne saken er at det er mer sannsynlig at det ikke var planlagt 3 uker i forveien. at han hev den var helt sløkket gjort, å det er vel alle enig i. men for meg virker dette mer som ett resultat av en serie uheldige hendelser enn ett planlagt mordattentat som visse personer prøver å fremstille det som.
ette går aaaaaldri bra!

Klaus_Brann

Jaja, det tar kanskje litt av dette ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannesen

Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Xminator

Så han var ikke voksen nok til å melde seg selv nei. Passer vel strengt tatt bedre inn i profilen til fyren.

Nei, han kan stå modell når Andersen demonstrerer "Smugling av biljardkule i kroppens hulrom" på stadion i pausen mot FFK.

nummer9

Noen som vet når UEFA skal ta opp denne saken? Dato?

Er det også medias fortjeneste at det i det hele tatt ble noe sak? Er ganske utrolig om BTs utallige masinger ovenfor UEFA om hva de skulle gjøre med saken, ene og alene er grunnen til at UEFA følger den opp. Den stod jo ikke i dommerrapporten?

abe78

Bosted: "To steinkast fra stadion" - nummer9

Dagens!
.og husk!

Stoffi

Quote from: "Xminator"Så han var ikke voksen nok til å melde seg selv nei. Passer vel strengt tatt bedre inn i profilen til fyren.

Nei, han kan stå modell når Andersen demonstrerer "Smugling av biljardkule i kroppens hulrom" på stadion i pausen mot FFK.



Xminator, hvem er vel dum nok til å melde seg selv? Det er ikke slik at man får strafferabatt eller noe.

"Voksen nok" er litt av en betegnelse for en som melder seg selv. :) Kjører man på bilen til noen eller noe lignende, da kan vi snakke, men i dette tilfellet tjener det absolutt ingen at han melder seg. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BBB-Tony

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"Så han var ikke voksen nok til å melde seg selv nei. Passer vel strengt tatt bedre inn i profilen til fyren.

Nei, han kan stå modell når Andersen demonstrerer "Smugling av biljardkule i kroppens hulrom" på stadion i pausen mot FFK.



Xminator, hvem er vel dum nok til å melde seg selv? Det er ikke slik at man får strafferabatt eller noe.

"Voksen nok" er litt av en betegnelse for en som melder seg selv. :) Kjører man på bilen til noen eller noe lignende, da kan vi snakke, men i dette tilfellet tjener det absolutt ingen at han melder seg. :)


Har mann gjort en straffbar handling og melder seg deretter, så er det stor mulighet for strafferabatt i form av mindre fengselstid, mildere bot etc... Og når en offentlig kan få med seg at Brann snart har tatt gjerningsmannen, så er det dumt å ikke melde seg selv!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "Stoffi"men i dette tilfellet tjener det absolutt ingen at han melder seg. :)


Er du sikker? Det er ikke umulig at Brann kan komme bedre ut av det i forhold til UEFA hvis klubben viser at de tar dette på alvor og straffer vedkommende. Og en forutsetning for å straffe noen er at man finner ut hvem som gjør noe galt. Så Brann hadde høyst sannsynlig tjent mye på at mannen hadde meldt seg frivillig for å ta straffen sin i forhold til hvis de ikke selv hadde funnet ut hvem han var.

Og så har man også en stor gruppe mennesker som kaller seg for Brannsupportere som gjerne får et dårlig rykte pga slike idioter som biljardmannen. Disse kunne også sluppet litt stigmatisering på at han hadde meldt seg.
Rød makt på Hansa

Xminator

Som Nixon sier så hadde fyren hatt ALT å tjene på å melde seg. Om han hadde kommet til Brann samme sekund som saken blåste opp i media, lagt seg langflat og angret som faen så hadde det omtrent vert ute av verden nå. Sannsynligvis hadde han unngått en runde i det norske rettsapparatet også.

Nå er det null goodwill fra Brann og en lite flatterende flekk på rullebladet like svær som om han hadde kjørt bil i 140 eller blitt dømt for vold på byen. Nå han en gang ser tilbake på idioti gjort i ungdomsårene så vil nok "skulle meldt meg med en gang" være på #2 rett etter "skulle ikke pælmet kulen".

Nixon

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1680552.ece

Det blir livstid, noe jeg synes er litt strengt. To-tre år hadde holdt, og det hadde likevel vært preventivt. I tillegg blir han anmeldt.
Rød makt på Hansa

thesevs

Quote from: "Nixon"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1680552.ece

Det blir livstid, noe jeg synes er litt strengt. To-tre år hadde holdt, og det hadde likevel vært preventivt. I tillegg blir han anmeldt.


Ikke bare utestengelsen, men også det at boten Brann kan få er på minst 20.000 euro (cirka 160.000 kroner).

[ironi]Men han kastet jo bare kulen ned på en gressmatte, og i tillegg mente han jo ingenting med det... var jo bare frustrert...[/ironi]
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

mobli

Quote from: "thesevs"
[ironi]Men han kastet jo bare kulen ned på en gressmatte, og i tillegg mente han jo ingenting med det... var jo bare frustrert...[/ironi]


Han kastet jo den ikke, han slengte den, ikke det at jeg kan helt se forskjellen på de to da...

nummer9

Dette tipset fra ukjent hold, er det BT som hele tiden maste på UEAFA ang. saken?

C@Bøe_79

"Problemet" for Brann no er jo helt klart at hva som blir straff for lignende hendelser fremover..
Jeg syns det er strengt, og at han lider under at Brann skal statuere et eksempel.. Det hadde helt klart holdt med 5 år, og mulighet til å kontakte Brann om 5 år for å høre om muligheten til å se live kamper på Stadion igjen.. Sånn som det er no er det lett for Brann å si til Uefa at vi skjønner alvoret og har utestengt personen for livstid, så kan vi få en rimeligere bot..  
At han som kastet kulen ikke var helt 100% 13/2 er vel alle enig om, men jeg syns han kunne fått en sjanse til å se kamper igjen..

Ta Sogndal-hendelsen i 2004, noe jeg mener er mer alvorlig enn denne saken. Da den faktisk konkret gikk ut over en spiller, og så fort hylekoret hadde lagt seg var begge personene tilbake på Stadion..
Tv-bildene viser at kulen ble kastet på en del av banen uten spillere, og ingen ble truffet.. Ellers i samfunnet er det stor forskjell på det å treffe og det å ikke gjøre det..  

Er det forskjell på cola-beger og biljardkule?
Prinsippielt, nei..

Litt dårlig humor til slutt..

"Forslag til straffeutmåling"

1 kamp - Burgerpapir
2-4 kamper - cola-beger*
3-6 kamper - seter
8-10 kamper - lighter/mobil
10 kamper- sesonger - mynter o.l**

Kan også bli utvidet med sesonger om man treffer spillere,funksjonerer eller annet "banepersonell"

*- kommer ann på fyllingsgraden i begeret..
**- Kommer an på beløpet
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up