• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Everton: Kamptråd

Started by Tifo, January 25, 2008, 10:50:53 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tifo

Den eldre kamptråden utviklet seg til en diskusjon langt unna emnet og Brann. I denne kamptråden skal det snakkes om Brann sin hjemmekamp mot Everton. Begynner folk med usakligheter og tåpelige diskujoner her også vil det bli sendt ut advarsel, eventuelt utestengelser.

Kamptråd for bortekampen kan lages når noen har noe fornuftig å snakke om angående den kampen. Turen kan diskuteres her:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=8254&start=0
.:Tifo-gruppen:.

Klaus_Brann

Quote from: "Satan 3"Tar flyet klokken 0615 på onsdagen fra flesland retning london. Blir kongetur. Noen som har noen bra hotelltips?


Ikke dårlig. Avsporing i 2 innlegg.

Nå ser det ut til at Einarsson bli Brannspiller, og vi har brått bedre dekning på midtbanenen og.

Prøver meg med denne oppstillingen til laget som skal knuse Everton på stadion:

                    Opdal
Dahl    Sigurdsson  Karadas  Hanstveit

Huseklepp  Solli/Einarsson  Bakke  Vaagan Moen

                Demba   Helstad

Setter opp Solli sentralt, i og med at vi enda vet lite om Einarsson's form.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Stoffi

ørn2 og karadas i midten, ingen tvil.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

laop

Ja det er jeg enig i, nå som han er "klarsynt" og har fått klar signal til å gi 100% på trening.

Ellers ser jeg at Brann, frister med tilbud fra mandag av
http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6108

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Satan 3"Tar flyet klokken 0615 på onsdagen fra flesland retning london. Blir kongetur. Noen som har noen bra hotelltips?


Ikke dårlig. Avsporing i 2 innlegg.

Nå ser det ut til at Einarsson bli Brannspiller, og vi har brått bedre dekning på midtbanenen og.

Prøver meg med denne oppstillingen til laget som skal knuse Everton på stadion:

                    Opdal

Guntveit    Bjarnasson  Karadas  Hanstveit

Huseklepp  Solli/Einarsson  Bakke  Vaagan Moen

                Demba   Helstad

Setter opp Solli sentralt, i og med at vi enda vet lite om Einarsson's form.


Tviler på at Gylfi er klar til denne kampen. Hvertfall ikke til startelleveren. Og ørn2 er en selvfølge på laget! Han trener for fullt og er selvskreven på laget! Guntveit er ikke klar til denne kampen, så Dahl kommer til å ta høyrebacken. Ellers ser laget bra ut! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "Kjell249"


Nei, vet du hva, beklager så meget!
Jeg har faktisk (av en eller annen merkelig grunn) ikke fått det med meg, derfor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Jeg mener at Brann er Bergen. Derfor er det et svik av Jako som bergenser å heie på Everton istedenfor Brann!

peteE

Jeg mener faktisk at det er opp til enhver person å heie hva de måtte ønske. Er ikke så opptatt av patriotisme osv. Føler man noe for Brann så gjør man det, gjør man ikke, så man må få lov til det. Bergenser eller ikke.

SKBMiller

Var ment som en spøk fra min side ^^

Mick

Er det noen som har noe formening om hvordan Everton kommer til å gå ut i denne kampen, kommer de til å fosse i angrep for å drepe kampen tidlig eller legger de seg bakpå og venter på at Brann skal angripe.

De bruker vel som Brann vingspillet ganske aktivt så det kan bli problematisk å bruke Huseklepp siden han gir ganske store rom defansivt når han går på løpene sine, med tanke på at vi også har ganske offansive backer kan det være godt ha en Solli til å gjøre defansive løp ved eventuelle balltap. Vet ikke helt om jeg er for at Brann skal gå ut offansivt eller om man skal være litt forsiktig og ikke gi Everton for mange overgangsmuligheter, men nå kjenner ikke jeg Everton så veldig godt, med unntak av de to-tre kampene som jeg tilfeldig kommer over iløpet av et år.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Innlandsmax

Quote from: "Klaus_Brann"Prøver meg med denne oppstillingen til laget som skal knuse Everton på stadion:

                    Opdal
Dahl    Sigurdsson  Karadas  Hanstveit

Huseklepp  Solli/Einarsson  Bakke  Vaagan Moen

                Demba   Helstad

Setter opp Solli sentralt, i og med at vi enda vet lite om Einarsson's form.
Er Sigurdsson klar? I så fall gode nyheter. Ellers har jeg mest tro på Solli på kant. Noen (husker ikke hvem) nevnte på at Huseklepp kunne brukes i en fri rolle bak spissene. Ser for meg Mr. Kaos lage skikkelig furore med fikse stikkere både til høyre og venstre, og i samspill med både spisser og Solli/Petter VM. Liker denne tanken veldig, veldig godt, men kanskje ikke Everton-kampen er kampen for eksperimentering? Det utelukker vel i såfall også Einarsson?

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3306146.ece

Everton må fjerne ølsponsoren sin når de kommer til Bergen, slik Liverpool måtte gjøre i 97.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Klaus_Brann"Prøver meg med denne oppstillingen til laget som skal knuse Everton på stadion:

                    Opdal
Dahl    Sigurdsson  Karadas  Hanstveit

Huseklepp  Solli/Einarsson  Bakke  Vaagan Moen

                Demba   Helstad

Setter opp Solli sentralt, i og med at vi enda vet lite om Einarsson's form.
Er Sigurdsson klar? I så fall gode nyheter. Ellers har jeg mest tro på Solli på kant. Noen (husker ikke hvem) nevnte på at Huseklepp kunne brukes i en fri rolle bak spissene. Ser for meg Mr. Kaos lage skikkelig furore med fikse stikkere både til høyre og venstre, og i samspill med både spisser og Solli/Petter VM. Liker denne tanken veldig, veldig godt, men kanskje ikke Everton-kampen er kampen for eksperimentering? Det utelukker vel i såfall også Einarsson?


Ja, det er han. Noen her inne har ønsket å se han i en slik posisjon ja, men Brann har vel ikke prøvd det ut så vidt jeg vet, og tviler litt på at vi skal prøve det mot Everton.

Det blir spennende å følge med fremover nå, vi får vel noen svar i kampene på La Manga.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Innlandsmax"
Quote from: "Klaus_Brann"Prøver meg med denne oppstillingen til laget som skal knuse Everton på stadion:

                    Opdal
Dahl    Sigurdsson  Karadas  Hanstveit

Huseklepp  Solli/Einarsson  Bakke  Vaagan Moen

                Demba   Helstad

Setter opp Solli sentralt, i og med at vi enda vet lite om Einarsson's form.
Er Sigurdsson klar? I så fall gode nyheter. Ellers har jeg mest tro på Solli på kant. Noen (husker ikke hvem) nevnte på at Huseklepp kunne brukes i en fri rolle bak spissene. Ser for meg Mr. Kaos lage skikkelig furore med fikse stikkere både til høyre og venstre, og i samspill med både spisser og Solli/Petter VM. Liker denne tanken veldig, veldig godt, men kanskje ikke Everton-kampen er kampen for eksperimentering? Det utelukker vel i såfall også Einarsson?


Ja, det er han. Noen her inne har ønsket å se han i en slik posisjon ja, men Brann har vel ikke prøvd det ut så vidt jeg vet, og tviler litt på at vi skal prøve det mot Everton.

Det blir spennende å følge med fremover nå, vi får vel noen svar i kampene på La Manga.


Slik det høres ut på RBH, så kunne Gylfi være aktuell å bruke i Everton-kampene, men om Mjelde gjør som han pleier, så vil nok ikke han få noen stor rolle i de kampene. Han trenger tid til å komme tilbake på ett høyt nok nivå og det er vell MIM ekspert på å gi spillere... Tror Huseklepp kommer til å ta høyrekanten og Solli spille sentralt. Om ikke Gylfi overrasker stort i løpet av oppholdet på La Manga da...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fez

Litt usikker på kor eg skulle poste denne, ryktebørsen, linker eller her. Tar en sjanse eg...

http://fotball.bt.no/england/article98889.ece

Ryktene i england skal ha det til at Man.U og Arsenal titter litt på Lescott. Uten tvil gode nyheter for oss :-)

som_i_63

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3308290.ece

Mjelde skal ha laget klart for Everton kampene.. noe som tyder på at både Gylfi og Demba ikke spiller


Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Ser absolutt ikke verst ut dette. Begynner virkelig å få troa på nok en knallgod sesong.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


thesevs

Huseklepp med vond ankel.... ikke bra det.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Plekter

Jeg er spent på om jeg får billett til denne kampen via det nå tildelte sesongkortet?

oslo øst

er det noen som kan bekrefte om den 12 mann skal spille i liverpool ???
vet at det var nevnt på dette forumet for en stund tilbake

kabelmann

Uten å ha gått gjennom alle trådene for å se om dette har blitt nevnt tidligere, så sender TV2 Sport fredag kl. 22.00
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Bestemmer ikke Brann hvor mange billetter hver kunde kan kjøpe før den dagen billettsalget starter ? Hva tull er dette ? Forstår de ikke at vi som skal kjøpe en del billetter trenger den infoen slik at vi vet hvor mange personer vi må stille med ?

Fra Brann sin hjemmeside:
______________________________________________
Ordinært billettsalg starter fredag 1. februar kl 12

1. februar selges billetter kun i billettboden på Stadion ved inngang 7, åpen fra kl 12-18
F.o.m 2. februar selges billetter i Brannbutikkene på Galleriet og Stadion
Hvor mange billetter hver kunde kan kjøpe blir bestemt 1. februar
NB: G-Sport selger ikke billetter! Billetter kan ikke kjøpes på internett!
BT`s AbonnentKort gir ingen fordeler til denne kampen.
_____________________________________________
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Marek

Reagerte også på dette. Dette genererer jo bare køer.
ons Ivar skal hem...

BBB-Tony

Det er vell en form for "taktikk" slik at de varslede Everton-supporterene ikke vet hvor mange de kan kjøpe og hvor mange som må stille seg i køer... Men det rammer jo flere enn Everton-supportere...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

La det bli én billett pr. person slik at de som faktisk står i den køen får tak i billett. Alt for mange ganger har de som står først kjøpt opp rubbel og bit.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

Håpløst om en f.eks. trenger 6 billetter. Da har en ikkje peiling på om en må ta med kjerring, storebror, svigermor, bestefar og fandends oldemor i den køen. En kan risikere at halve Bergen tar fri fra jobben for "sikkerhets skyld" i tilfelle om Brann på formiddagen bestemmer seg at det kun er 1 billett pr.stk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Fikk dette tilbudet fra Salgs- og Reklameforeningen i dag.
Hvis dette er et tilbud tør jeg ikke å tenke på hva den reelle prisen er...;)

VIP - losje:
- Egen losje med plass til opptil 16 personer i 4.etg. På den nye hovedtribunen. Inkluderer 2 retter, tribuneplass rett utenfor, 2 alkoholfrie drikkeenheter og kaffe.
Pris per. Person for medlemmer av SRF kr. 2.250,-

Brannstuen/Brannbørsen:
-  Eget bord i en av Branns nye restauranter. Valgfritt antall peroner pr. bord. Inkluderer varm mat fra buffet, tribunebillett, 2 alkoholfrie drikkeenheter, kaffe og kaffemat i pausen.
Pris per. Person for medlemmer av SRF kr. 1.600,-
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: "Gulløl"Håpløst om en f.eks. trenger 6 billetter. Da har en ikkje peiling på om en må ta med kjerring, storebror, svigermor, bestefar og fandends oldemor i den køen. En kan risikere at halve Bergen tar fri fra jobben for "sikkerhets skyld" i tilfelle om Brann på formiddagen bestemmer seg at det kun er 1 billett pr.stk.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

For de som husker tilbake. Hvor mange billetter fikk hver kjøpe til Liverpoolkampen for 10 år siden ? Bare 1 stk. ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Marek

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Gulløl"Håpløst om en f.eks. trenger 6 billetter. Da har en ikkje peiling på om en må ta med kjerring, storebror, svigermor, bestefar og fandends oldemor i den køen. En kan risikere at halve Bergen tar fri fra jobben for "sikkerhets skyld" i tilfelle om Brann på formiddagen bestemmer seg at det kun er 1 billett pr.stk.


Enig i dette, verden er ikke 100% rettferdig uansett. Om to stykker vil sitte sammen så får de stå sammen i køen også. Heller at de som ikke kan stå i kø går glipp av kamen av enn at noen som står i køen går glipp av kampen fordi noen foran kjøper alt de kan av billetter.
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "Gulløl"For de som husker tilbake. Hvor mange billetter fikk hver kjøpe til Liverpoolkampen for 10 år siden ? Bare 1 stk. ?


Jeg husker ikke, og vet ikke. Men regner med at man fikk kjøpe fler enn 1 billett...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Det bør være lov å kjøpe max to billetter hver. Da kan man, hvis man står to i køen, klare å kjøpe billetter til fire stykker.. Og det vil jeg si er noen lunde fair.

Gulløl

Noen som har noe inntrykk av hvor stor interesse det er foran denne kampen ? Hvor mange av patoukortinnehaverne vil benytte seg av sin forkjøpsrett tror dere, 90 % kanskje ?
Har Brann lov å selge 17500 billetter til denne kampen som til en vanlig seriekamp ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: "Gulløl"Noen som har noe inntrykk av hvor stor interesse det er foran denne kampen ? Hvor mange av patoukortinnehaverne vil benytte seg av sin forkjøpsrett tror dere, 90 % kanskje ?
Har Brann lov å selge 17500 billetter til denne kampen som til en vanlig seriekamp ?


Vi har nok ikke lov å selge ut hele stadion.
Det er så vidt jeg vet ikke lov med ståplasser, så ståfeltet foran den gamle hovedtribunen kan ikke benyttes..16500 kanskje?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Gulløl"Noen som har noe inntrykk av hvor stor interesse det er foran denne kampen ? Hvor mange av patoukortinnehaverne vil benytte seg av sin forkjøpsrett tror dere, 90 % kanskje ?
Har Brann lov å selge 17500 billetter til denne kampen som til en vanlig seriekamp ?


Vi har nok ikke lov å selge ut hele stadion.
Det er så vidt jeg vet ikke lov med ståplasser, så ståfeltet foran den gamle hovedtribunen kan ikke benyttes..16500 kanskje?


Kapasiteten til E-cup på Stadion er ca 16800. Satser på fullt hus mot Everton!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tr0Ndemann

Reiser opp på Stadion i morgen og skaffer meg min billett. Blir vel ikke 16. mai tilstander uansett, kan jeg tenke meg.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Gulløl

Holder vel rikelig å komme i 12-tiden når salget starter. Blir nok trolig utsolgt til kampen med ikke før helt oppunder kampstart om 13 dager tror jeg.

Er det noen som har planer og føler det er nødvendig å stille seg i kø lenge før salget starter i morgen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg synes det er dårlig at bare drøyt 6000 har benyttet seg av forkjøpsretten sin. Så det er godt mulig at det ikke blir noe særlig kø i morgen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Jeg synes det er dårlig at bare drøyt 6000 har benyttet seg av forkjøpsretten sin. Så det er godt mulig at det ikke blir noe særlig kø i morgen.
Legg ned hele klubben!

Gepard

Virker faktisk som om det er en sjans for at det ikke blir utsolgt.... Ca halvparten av P-kortene har benyttet sin sjanse for å kjøpe bilett.

Forstår egentlig lite, men det må nok bety at kunnskapen om fotball\e-cup er lav hos en del av de som går på Stadion til vanlig. For dette er virkelig den største kampen siden Liverpool, og antageligvis kommer det ikke kamper med det første der Brann har komt lenger enn de er i dag i Uefacuppen.

Helt utrolig, men man må kanskje innse at mange går på Stadion med motiver som ikke nødvendigvis er fotballrelaterte. Eller hva ? Prisen kan man virkelig ikke klage på, hva er da grunnen til at dette ikke fenger ?

Nixon

Det virket nesten som at det var større interesse da vi skulle møte Chelsea i en treningskamp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Yngve

Personleg må eg seie at eg er veldig glad for at interessa ikkje er større. Men så må det samstundes seiast at eg ikkje har partoutkort heller.. Eg trudde det ville vore heilt dødfødt å få fatt i billettar til heimekampen. No bør det vere mogleg for meg og. No vart eg letta.

thesevs

Ganske overraskende at ikke flere tar turen mot Everton. Det betyr vel at samtlige Everton-supportere som kommer over får billett (satt på spissen selvsagt.... altså ingen problem for andre å kjøpe billetter på vegne av Everton-fans)

Folk er rare... Lillestrøm og RBK foran Everton. Jaja...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Manx

Var å kjøpte min billett på stadion i dag, og der var det ganske lang kø, så tror det er mange som har ventet til siste liten med å få hentet den. Det blir nok fullt hus og kjempestemning..
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

BrandonBoyd

Det er faktisk helt skandaløs lesning at kun 6000 har valgt å bruke forkjøpsretten..latterlig, er vi omgitt av idioter?!
avid hansen til Brann!drivende go og teknisk sentral..akkurat det vi trenger!!!

kabelmann

Quote from: "Manx"Var å kjøpte min billett på stadion i dag, og der var det ganske lang kø, så tror det er mange som har ventet til siste liten med å få hentet den. Det blir nok fullt hus og kjempestemning..

Hvis det blir fullt av blått så er det intet mindre enn en skandale. Da kan bergensere ta hele Nystemten, bergenspatriotismen, krokodilletårene, Vikingbilletter, 16. mai, storskjerm på festplassen, stadion til 30 000 og stikke det langt opp i toeren.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Fabregas

Det er jo allmenn kjent at mange av de som går på Stadion ikke går p.g.a det som skjer på gressmatten men fordi det er en stor happening, det er god stemning etc. Kan ikke bare 16800 avtale at vi går så blir det en stor happening og kanongod stemning?

Men seriøst, vil være skandaløst hvis vi ikke klarer å fylle tribunen(Skal utbygges) i en viktig kamp(Ikke gull-viktig, men likevel viktig) og vi nettopp har tatt gull(Skulle tro interessen økte som en følge av det, men vi så jo mot Hamburg kun dager etter vi ble seriemestere hvor mange som helt klart ikke bryr seg om fotballen og attraksjon av å se på gode fotballlag). Det vil jo ikke kunne sammenlignes med gullfeiringen men det må da være kjekt hvis Brann klarer å yppe seg mot et så bra/kjent som Everton?

btt: Glad for at Mjelde mest sannsynlig kommer til å velge en vanlig fast elver med:Opdal
Dahl-Sigurdsson-Bjarnason-Hanstveit
Huseklepp-Solli-Bakke-VaaganMoen
           Helstad-Karadas
Han må og se FCK-kampen litt an, er Huseklepps defensive mangler for tøffe å bære for Dahl er det helt klart et alternativ å ta inn Gylfi sentralt og  
dytte Solli ut på kanten. Men da mister vi og mye av vår offensive kraft. En løsning er å spille med Huseklepp "sentralt" foran Bakke. Han vil naturligvis først og fremst vandre ut på sidene men vi har da iaf tre mann som gir god støtte deffensivt både sentralt og for backene Hanstveit og Dahl. Er veldig synd å benke Huseklepp når vi vet hva han kan gjøre med ballen i beina og kanskje spesielt i kontringsfasen som mot  Viking hjemme. Likevel gjør bortemålsregelen at alle Everton-scoringer virkelig er pyton. Håper i det lengste på at vi forsatt skal ha et realistisk(relativt, hvem trodde på avansemang foran Brugge?) håp om avansemang når vi drar til Goodison.

dudo

Quote from: "BrandonBoyd"Det er faktisk helt skandaløs lesning at kun 6000 har valgt å bruke forkjøpsretten..latterlig, er vi omgitt av idioter?!


Rolig, vi er fire stykker som sitter sammen som ikke har hentet våre ennå. Til pass for oss når vi må stå i kø senere i kveld, regner jeg med...

Faktisk så har de færreste av partoutkortinnehaverene jeg kjenner hentet billettene enda, selv om jeg vet alle skal. Blir kaffeslaberas på Galleriet i kveld... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

klysa

Er nok veldig mange blå kledde som er fornøyd med disse tallene.

Gepard

Jepp, det kan tom bli utvidet bortesupporter-felt dersom pågangen ikke er enorm i kveld.

Lite å si på det egentlig, kanskje folk får opp øynene neste gang, men det blir vel bare sutring etter at man ryker mot et "middels" PL-lag....

Skal -folk flest- (minus den harde kjernen på 8-10 000) gå på stadion må Brann vinne kampene, er jo ikke noe gøy å gå på kamp når Brann ikke er favoritter.......

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516

Lennono8

Det er rett og slett sjokkerende at ikke flere av de med partoutkort har hentet billettene sine.

Jeg mener man bør se til England og etablere tilsvarende system som mange PL-klubber har. Der registrerer man hvem av dem med partoutkort som kjøper billettene til cup/UEFA - kamper og prioriterer å gi disse billetter til f.eks. cupfinale og bortekamper hvor det er rift om billettene.

Noen flere som mener dette bør være fremtidens system for Brann? Eller fører dette bare til at folk kjøper billetter til cupkampene uten å gå for å være sikret cupfinalebillett (høydepunktet for alle gloryhunters)?

Nixon

Jeg er for et slikt system. Og jeg tror ikke det vil bli mange som kjøper billett uten å bruke de. Og i så fall blir det bare mer penger i kassen til Brann!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Dette er rett og slett latterlig! Om mulig, så kommer det til å være flere everton-supportere på tribunen enn Brann-supportere. Heldigvis kan ikke dette skje... Men mange blå må en gjøre reine med! Tragisk!!!!!!!!!!! Det koker inni meg! Blir så forbanna!!!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Hva er dette sytet? Billettsalgstall er ikke viktig, det som er viktig er at de som stiller på kamp støtter laget med sang og leven. 10 000 syngende supportere kan laget et enormt trøkk, så blåser vi i alle sittesvinene som ikke møter. Skulle gjerne hatt full stadion, men siden det er slik som det er så gidder jeg ikke å henge meg opp i det. Frykten min er selvfølgelig at engelskmennne får nyss i dette og reiser i enorme mengder over til Bergen og driter oss ut med å kjøpe resten av billettene.
Breiflabben, baby!

Langhår

Quote from: "HansaInferno"Hva er dette sytet? Billettsalgstall er ikke viktig, det som er viktig er at de som stiller på kamp støtter laget med sang og leven. 10 000 syngende supportere kan laget et enormt trøkk, så blåser vi i alle sittesvinene som ikke møter. Skulle gjerne hatt full stadion, men siden det er slik som det er så gidder jeg ikke å henge meg opp i det. Frykten min er selvfølgelig at engelskmennne får nyss i dette og reiser i enorme mengder over til Bergen og driter oss ut med å kjøpe resten av billettene.



Litt enig her. En av de mest stemningsfulle kampene jeg har vært på var faktisk første kampen etter vi tok Cupgullet i 2004. Det var en Royal Leauge kamp (Malmø?). Mener å huske at det var under 10 000 folk på den kampen. Nå entrer vi banen som regjerende norske seriemestre, så stemningen kommer til å bli enorm, det er jeg overbevist om.

På den annen side er det skuffende at kun seks tusen av "stamgjestene" gidder å flytte ræven ut av sofaen for å få seg en billett. Det er og blir stygt med åpne "sår" på tribunene der tomme stolrekker gliser mot oss.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

dudo

Mener å huske det var nærmere 13 000 på den første RL-kampen? Sinnsykt mye folk i fht de senere kampene ihvertfall.

Fakta funker, brann.no har 11762.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HansaInferno

Var det ikke Halmstad vi møtte i den første kampen etter Cupfinalen?
Breiflabben, baby!

Langhår

Quote from: "dudo"Mener å huske det var nærmere 13 000 på den første RL-kampen? Sinnsykt mye folk i fht de senere kampene ihvertfall.

Fakta funker, brann.no har 11762.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"Hva er dette sytet? Billettsalgstall er ikke viktig, det som er viktig er at de som stiller på kamp støtter laget med sang og leven. 10 000 syngende supportere kan laget et enormt trøkk, så blåser vi i alle sittesvinene som ikke møter. Skulle gjerne hatt full stadion, men siden det er slik som det er så gidder jeg ikke å henge meg opp i det. Frykten min er selvfølgelig at engelskmennne får nyss i dette og reiser i enorme mengder over til Bergen og driter oss ut med å kjøpe resten av billettene.


Engelskmennene har allerede fått nyssen i dette! Riktignok den norske supporterklubben til Everton, men det er alikevell Everton-supportere og den norske supporterklubben har antagligvis kontakt med engelskmennene "over there". Og de prøver nå å få utvidet bortefeltet. Uansett om vi vil innrømme det eller ikke, så er faktisk "sittesvinene" en del av stemningen som blir skapt på Stadion! Selv om de ikke bidrar i like stor grad som vi, så er de en del av helheten. Det å se og høre 16000 i steden for 10000 klappe og lage lyd (enten det er høylytt synging eller bare ett "ja" når det kommer scoring) tror jeg har en innvirkning på Brann-spillerne...

I det vi trakk Everton, så uttalte den engelske supporterklubben til Everton at de kunne solgt nærmere 9000 billetter til bortekampen... Med andre ord: Det kommer nok en del mer enn 850! Siste bortekamp for EVerton i UEFA-cupen sendte de av gårde flere 1000 supportere selv om de allerede var videre.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Jeg vet ikke, tror nok helst det var hypen etter cup-gullet. Kampen etter, mot Malmö kom det bare 6500.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

HansaInferno

Quote from: "tonynord"
Quote from: "HansaInferno"Hva er dette sytet? Billettsalgstall er ikke viktig, det som er viktig er at de som stiller på kamp støtter laget med sang og leven. 10 000 syngende supportere kan laget et enormt trøkk, så blåser vi i alle sittesvinene som ikke møter. Skulle gjerne hatt full stadion, men siden det er slik som det er så gidder jeg ikke å henge meg opp i det. Frykten min er selvfølgelig at engelskmennne får nyss i dette og reiser i enorme mengder over til Bergen og driter oss ut med å kjøpe resten av billettene.


Engelskmennene har allerede fått nyssen i dette! Riktignok den norske supporterklubben til Everton, men det er alikevell Everton-supportere og den norske supporterklubben har antagligvis kontakt med engelskmennene "over there". Og de prøver nå å få utvidet bortefeltet. Uansett om vi vil innrømme det eller ikke, så er faktisk "sittesvinene" en del av stemningen som blir skapt på Stadion! Selv om de ikke bidrar i like stor grad som vi, så er de en del av helheten. Det å se og høre 16000 i steden for 10000 klappe og lage lyd (enten det er høylytt synging eller bare ett "ja" når det kommer scoring) tror jeg har en innvirkning på Brann-spillerne...


Klart det, jeg ville heller hatt en full Stadda med bergensere enn bare 10 000, uansett om de resterende synger eller ikke. Saken er den at det er veldig mange som følger Brann som ikke bryr seg så mye som oss i den harde kjernen. Det er mange medgangssupportere, eller hva nå vi skal kalle de. Enten vi liker det eller ei, slik er det bare. Hadde dette vært en CL-kamp hadde folk satt opp telt og campet utenfor billettluken for å få tak i en billett. Det skurrer jo selvfølgelig litt, men jeg har slått meg til ro med at det er slik det er, og det er slik det helt sikkert kommer til å være i fremtiden også. Det er også i slike stunder at man innser at vi bergensere ikke er så forferdelig lidenskaplig når det gjelder klubben vår også. Vi ligner i grunnen på de fleste andre klubber når det gjelder tilskuere og oppsluttning. Men vi har et ekstremt stort segment som kun møter når det er "fest" (ref: sesongavsluttningen i fjor). Der er vi soleklart nummer 1 i Norge.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "HansaInferno"Hva er dette sytet? Billettsalgstall er ikke viktig, det som er viktig er at de som stiller på kamp støtter laget med sang og leven. 10 000 syngende supportere kan laget et enormt trøkk, så blåser vi i alle sittesvinene som ikke møter. Skulle gjerne hatt full stadion, men siden det er slik som det er så gidder jeg ikke å henge meg opp i det. Frykten min er selvfølgelig at engelskmennne får nyss i dette og reiser i enorme mengder over til Bergen og driter oss ut med å kjøpe resten av billettene.


Engelskmennene har allerede fått nyssen i dette! Riktignok den norske supporterklubben til Everton, men det er alikevell Everton-supportere og den norske supporterklubben har antagligvis kontakt med engelskmennene "over there". Og de prøver nå å få utvidet bortefeltet. Uansett om vi vil innrømme det eller ikke, så er faktisk "sittesvinene" en del av stemningen som blir skapt på Stadion! Selv om de ikke bidrar i like stor grad som vi, så er de en del av helheten. Det å se og høre 16000 i steden for 10000 klappe og lage lyd (enten det er høylytt synging eller bare ett "ja" når det kommer scoring) tror jeg har en innvirkning på Brann-spillerne...


Klart det, jeg ville heller hatt en full Stadda med bergensere enn bare 10 000, uansett om de resterende synger eller ikke. Saken er den at det er veldig mange som følger Brann som ikke bryr seg så mye som oss i den harde kjernen. Det er mange medgangssupportere, eller hva nå vi skal kalle de. Enten vi liker det eller ei, slik er det bare. Hadde dette vært en CL-kamp hadde folk satt opp telt og campet utenfor billettluken for å få tak i en billett. Det skurrer jo selvfølgelig litt, men jeg har slått meg til ro med at det er slik det er, og det er slik det helt sikkert kommer til å være i fremtiden også. Det er også i slike stunder at man innser at vi bergensere ikke er så forferdelig lidenskaplig når det gjelder klubben vår også. Vi ligner i grunnen på de fleste andre klubber når det gjelder tilskuere og oppsluttning. Men vi har et ekstremt stort segment som kun møter når det er "fest" (ref: sesongavsluttningen i fjor). Der er vi soleklart nummer 1 i Norge.


Nei, jeg har innsett det samme som deg. Og det er sikkert flere av oss... Synd, men sant...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Marek

Hvordan har dere egentlig trodd at det har vært? At Bergenserne var unike og alle var villig til å dø for Brann?
ons Ivar skal hem...

thesevs

Quote from: "Marek"Hvordan har dere egentlig trodd at det har vært? At Bergenserne var unike og alle var villig til å dø for Brann?


Ikke unike kanskje....
Trodde folk var villig til å dø for Brann... folk synger jo: "Dø for Brann, alle mann || Blod e tjukkare enn vann || Selv om vi rykker ned, || gir vi alt for Brann for det.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Eivind

Blir ett trist syn på stadion denne kampen. Ettersom så mange partukortinnehavere ikke bruker sin forkjøpsrett blir det nå vill kamp om billettene, både for nordmenn, engelskmenn og anglofile nordmenn.

Og ja, Everton får dette håpløse salget med seg.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516

BBB-Tony

Quote from: "Marek"Hvordan har dere egentlig trodd at det har vært? At Bergenserne var unike og alle var villig til å dø for Brann?


Nei, det har vi vell ikke sagt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Superjack

Tror ikke salget blir så håpløst jeg. Var innom G-sporten og hentet billetten min 50 minutter før de stengte i dag, og der var det iallefall 6 stykker i samme ærend. :)

Må huske at fristen var i dag, at dagen i dag også er lønningsdag for mange og at januar ikke akkurat pleier å være overlesset med cash etter desember. :D

Det kommer, det kommer. Blir utsolgt :D

Men til dere som sjekker den linken til ESCNB så må jeg si at det er ett lite flatterende bilde av stadion. Snakk om lappeteppe. Gleder meg til det blir bygget ny på søndre langside.
Brannsupporter.

naitsirk

dudo skreiv:

QuoteJeg vet ikke, tror nok helst det var hypen etter cup-gullet. Kampen etter, mot Malmö kom det bare 6500.


det var no mot halmstad og tilskuertallet var 11 762

mot malmø var det riktignok berre 6 509.

Klaus_Brann

Quote from: "Gulløl"Noen som har noe inntrykk av hvor stor interesse det er foran denne kampen ? Hvor mange av patoukortinnehaverne vil benytte seg av sin forkjøpsrett tror dere, 90 % kanskje ?
Har Brann lov å selge 17500 billetter til denne kampen som til en vanlig seriekamp ?


Leste at det var ca. 6000 partoutkort innehavere som hadde benyttet seg av tilbudet..Det kom ganske overraskende på meg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Lennono8"Det er rett og slett sjokkerende at ikke flere av de med partoutkort har hentet billettene sine.

Jeg mener man bør se til England og etablere tilsvarende system som mange PL-klubber har. Der registrerer man hvem av dem med partoutkort som kjøper billettene til cup/UEFA - kamper og prioriterer å gi disse billetter til f.eks. cupfinale og bortekamper hvor det er rift om billettene.

Noen flere som mener dette bør være fremtidens system for Brann? Eller fører dette bare til at folk kjøper billetter til cupkampene uten å gå for å være sikret cupfinalebillett (høydepunktet for alle gloryhunters)?


Et slikt system er jeg veldig for. Det "tvinger" flere til å komme på UEFA-cup kampene også. Tips Brann!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "Langhår"
Litt enig her. En av de mest stemningsfulle kampene jeg har vært på var faktisk første kampen etter vi tok Cupgullet i 2004. Det var en Royal Leauge kamp (Malmø?). Mener å huske at det var under 10 000 folk på den kampen. Nå entrer vi banen som regjerende norske seriemestre, så stemningen kommer til å bli enorm, det er jeg overbevist om.

På den annen side er det skuffende at kun seks tusen av "stamgjestene" gidder å flytte ræven ut av sofaen for å få seg en billett. Det er og blir stygt med åpne "sår" på tribunene der tomme stolrekker gliser mot oss.


Hmm..Så vidt jeg husker entret vi banen som seriemestre mot Hamburger SV, det var bra stemning, men ikke noe sinnsykt.

Satser dog på at det blir bedre mot Everton, og at det blir fler rødkledde på tribunene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Det var nå faen til snø det skulle komme nå da. Antar banemesteren har vært relativt fornøyd med forholdene som har vært til nå, til tross for alt regnet. Mildt og fint. Men men, satser på at dette regner bort i løpet av noen dager.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HansaInferno

Selv satser jeg på at det skal ligge rundt en meter med snø på kampdagen. Er litt interessert i hvordan banemesteren skulle løst det problemet.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Quote from: "HansaInferno"Selv satser jeg på at det skal ligge rundt en meter med snø på kampdagen. Er litt interessert i hvordan banemesteren skulle løst det problemet.


Hehe...Interessert i å se fotballkamp eller snøballkrig? :D Eller kanskje de skulle smeltet de om og få nok en vannpolokamp? ;)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Jeg vet ikke. Jeg spår at kampen på Stadda kan bli en parodi når det gjelder det meste. Tror det kan bli bra med humor i den kampen.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Satser på at det meste kommer til å dreier seg om fotball! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Superjack

Snø er vel i grunnen ikke det verste, den kan måkes bort. Verre med frost og tele i bakken, evt etterfulgt av store mengder vann.
Brannsupporter.

HansaInferno

jeg ser for meg tele i bakken, 25 meter i sekundet og snø/sludd. Dette resulterer i gjørmebad, og fullstendig kaos på banen. Det hadde jo, på tross av alt, vært ekstremt morsomt med tanke på at dette er 16-delsfinalen i UEFA-cupen, mot selveste Everton. Og med full stadion (om vi skulle klare det), tror jeg det kunne blitt en meget spesiell steming også. Men uansett hvordan været blir så har ikke jeg de alt for store forventingene til Brann i denne kampen, og jeg skal bare kose meg uansett hvordan det går. Taper vi 5-0 på Stadda så reiser jeg allikevel til Goodison med godt humør og god steming i kroppen. Hvorfor ikke lage en fest ut av det uansett vhordan det går?!
Breiflabben, baby!

Lurkin

Er ikke fristen i morgen 1. feb når solen står høyest (1200)?

..og når åpner Brann-butikken på Galleriet? :D
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Fra brann.no

Det er i  utgangspunktet bare mulig å kjøpe en billett hver.
Unntak fra regelen gjøres dersom du ønsker å kjøpe til andre familiemedlemmer og medtar legitimasjon fra de øvrige du kjøper for.


Det gir jo kreative utslag...
"Jeg vet at han ikke har samme etternavn som meg, han er min halvbror!"
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

thesevs

QuoteSalget som starter i dag gjelder salg til Brann-supportere. Bortelaget har fått tilsendt sin kvote på nærmere 900 billetter. Brann kan ikke tilby flere billetter til Everton-supportere, og dette ble på et tidlig tidspunkt kommunisert til engelskmennene og lagets norske supportere.


Everton får ikke flere billetter til bortefeltet ser det ut som...

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6125
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Straffe!!!

Kjørte en tur forbi Stadion like etter 7.30.

Det satt da et ti-talls personer og hutret og frøs under tepper og soveposer. Skal ikke si noe om tilhørighet, men ser ikke bort fra at det var blå svin...

Hilser billettrestriksjonene til Brann velkommen!

Nixon

Quote from: "Straffe!!!"Det satt da et ti-talls personer og hutret og frøs under tepper og soveposer. Skal ikke si noe om tilhørighet, men ser ikke bort fra at det var blå svin...


I så fall synes jeg at de har gjort seg fortjent til en billett hver!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Utmedsnolken

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Lennono8"Det er rett og slett sjokkerende at ikke flere av de med partoutkort har hentet billettene sine.

Jeg mener man bør se til England og etablere tilsvarende system som mange PL-klubber har. Der registrerer man hvem av dem med partoutkort som kjøper billettene til cup/UEFA - kamper og prioriterer å gi disse billetter til f.eks. cupfinale og bortekamper hvor det er rift om billettene.

Noen flere som mener dette bør være fremtidens system for Brann? Eller fører dette bare til at folk kjøper billetter til cupkampene uten å gå for å være sikret cupfinalebillett (høydepunktet for alle gloryhunters)?


Et slikt system er jeg veldig for. Det "tvinger" flere til å komme på UEFA-cup kampene også. Tips Brann!


Da burde det gå an å kjøpe disse billettene inn på sesongkortet på nettet, istedenfor at vi må reise halve byen rundt for å få kjøpt disse billettene. Det er tross alt 2008 nå, så å oppsøke butikker, burde være unødvendig.
"og der snubler Sæternes igjen"

atlascopo

Ja. Brann har nok skutt seg selv litt i foten. Mange av Partoutkort innehaverene har ikke fåt brev med info eller referansenummer engang. Og har selv måtte ringe brann og spørre hva som skjer, og hvordan de får biletter.

Samt at mange Bedrifter som har VIP ikke har kjøpt til denne kampen, da Brann har krevd 3700 kr sete på VIP for denne kampen. Det er de med Losjer.  Og de har ikke fått lov å kun kjøpe noen seter heller, Alt eller ingenting. Så blir nok glissent på VIP'en

krøvel vellevold

Det var "over 6000" som hadde benyttet seg av forkjøpsretten i går i 11-tiden. Skal ikke se bort i fra at tallet kanskje ble 7000 i løpet av dagen, siden det var siste frist i går. Dessuten så kan det sikkert være noen hundre med p-kort som har is i magen til å vente til det åpne salget begynner, og ikke benyttet seg av forkjøpsretten. Men at mer enn 7500-8000 av p-kortinnehaverne kommer på kampen, virker ikke særlig sannsynlig. En del av dette skyldes kanskje at noen tusen p-kort er kjøpt av bedrifter. Disse gidder kanskje ikke spandere på seg enkeltbilletter i tillegg til det/de p-kortet/kortene de allerede har investert i. Men uansett er det noen tusen private p-kortinnehavere som rett og slett ikke kommer på kampen. Antagelig fordi de ikke gidder å måtte gå ut av bilen for å skaffe seg den billetten. Og det er rett og slett flaut!
Legg ned hele klubben!

445

Jeg er ihvertfall relativt irritert på SK Brann akkurat nå. Skjønner at de ikke vil ha Everton-supportere andre steder enn på bortetribunen, men likevel.. En billett per hode!!!
Jeg har familie fra Sogn og Møre som bare har gledet seg til denne kampen, og så får jeg ikke kjøpt billetter til dem pga. at jeg ikke har legitimasjon fra dem.. Og det kommer ut samme dag som salget starter!
Det får være grenser for begrensinger... Jaja, det var 4 pax mindre på Stadion (som om ikke billettene blir solgt likevel).

Faen!!
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

osoerli

Ser ut som brann opnar for fleire blå på tribunen pga dårleg førehandssal blandt kortinnehavarar.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

thesevs

Quote from: "osoerli"Ser ut som brann opnar for fleire blå på tribunen pga dårleg førehandssal blandt kortinnehavarar.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516


I linken din står det ingenting om at Brann åpner for flere blå på tribunen. Det står at supporterklubben vil forsøke å forhandle frem flere billetter til borteseksjonen.

Her på brann.no står følgende:
"Bortelaget har fått tilsendt sin kvote på nærmere 900 billetter. Brann kan ikke tilby flere billetter til Everton-supportere, og dette ble på et tidlig tidspunkt kommunisert til engelskmennene og lagets norske supportere."
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

HansaInferno

Quote from: "osoerli"Ser ut som brann opnar for fleire blå på tribunen pga dårleg førehandssal blandt kortinnehavarar.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516


Skandale!!!!

Det er Brann sin egen feil at billettsalget har vært som det har vært. Folk får ikke kjøpe til andre, og det er ikke salg over internett eller noen av de vanlige utsalgsstedene. Jeg aner ikke hva Brann tenke på, men det er klart at dette mer enn vil halvere salget i forhold til hvordan det vanligvis er. Det er for dårlig av Brann, siden ansvaret må ligge på deres skuldre uansett hvem andre aktører som skal være involvert.
Breiflabben, baby!

osoerli

Quote from: "thesevs"
Quote from: "osoerli"Ser ut som brann opnar for fleire blå på tribunen pga dårleg førehandssal blandt kortinnehavarar.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516


I linken din står det ingenting om at Brann åpner for flere blå på tribunen. Det står at supporterklubben vil forsøke å forhandle frem flere billetter til borteseksjonen.

Her på brann.no står følgende:
"Bortelaget har fått tilsendt sin kvote på nærmere 900 billetter. Brann kan ikke tilby flere billetter til Everton-supportere, og dette ble på et tidlig tidspunkt kommunisert til engelskmennene og lagets norske supportere."


Vel, det står at ESCNB er i dialog med Brann om å få kjøpe billetter samlet til kampen.  Det betyr vel at Brann opnar for muligheten til å utvide bortefeltet for Norske Everton-fans?
På ei anna side kan det jo vera taktikk frå Brann for å hindre fleire blå på tribunen.  Ved at dei lurer dei til å venta med å kjøpa billett fordi dei håpar å sitta samla på utvida bortefelt.  Og så går Brann ut med lavare tal på førehandssal enn reellt, for å gje dei håp.  Og så vips, når endeleg info frå Brann kjem, er det fullt!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ewen

Blir det lagt ut biletter via bt.no?

Fabregas

Quote from: "Ewen"Blir det lagt ut biletter via bt.no?


Nei, ingenting.
All info ligger på Brann.no

Ewen

Skjønner at Brann er redd for svartebørs salg, men dette virker nesten som Brann også er redd for å selge biletter..

aso008


krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "osoerli"Ser ut som brann opnar for fleire blå på tribunen pga dårleg førehandssal blandt kortinnehavarar.

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=483516


Skandale!!!!

Det er Brann sin egen feil at billettsalget har vært som det har vært. Folk får ikke kjøpe til andre, og det er ikke salg over internett eller noen av de vanlige utsalgsstedene. Jeg aner ikke hva Brann tenke på, men det er klart at dette mer enn vil halvere salget i forhold til hvordan det vanligvis er. Det er for dårlig av Brann, siden ansvaret må ligge på deres skuldre uansett hvem andre aktører som skal være involvert.


"At billettsalget har vært som det har vært"? Til nå er det jo kun p-kortinnehaverne som har kunnet kjøpe billett, og tt p-kortinnehaverne ikke dukker opp, har jo ingenting med å kunne kjøpe billett til flere å gjøre! Stort sett er det jo ikke ledige plasser ved siden av noen av dem som har p-kort (siden også de har p-kort), og de får jo ikke kjøpe ekstra plasser til seriekampene heller.

Jeg er helt enigmed Brann i policyen om max en billett til akkurat denne kampen. Det er for å begrense muligheten for svartebørs, og det er for å begrense muligheten for at Everton-fans skal kjøpe opp halve Stadion og spre seg utover felt der de ikke har noe å gjøre. Spesielt dette med Everton-fans er viktig, da de varsler at det kommer flere tusen uten billett og har mer ellr mindre annonsert at de kommer til å organisere seg for å skaffe billetter på det åpne salget. Men når det gjelder p-kort-innehaverne, burde disse kunne ordnet billett gjennom internett.
Legg ned hele klubben!


kapteinen

Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv
Z

klysa

Folk får da kjøpe mer en billett.

BBB-Tony

Quote from: "kapteinen"Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv


Folk kan kjøpe mer enn en billett. De første som stilte seg i kø i natt fikk jo til hele familien...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Quote from: "tonynord"
Quote from: "kapteinen"Det er smart policy av Brann å selge enkle billeter til denne kampen med tanke på den infoen vi hadde om oppkjøp på forhånd.Så får heller alle de som skulle ha bestemor med se an på tv


Folk kan kjøpe mer enn en billett. De første som stilte seg i kø i natt fikk jo til hele familien...

De kan kjøpe flere billetter, ja, men da må de ha legitimasjon fra de man kjøper for.

Yngve

Alt eg veit er at Evertonsuportarane får sine billettar i køen utan problem. Frustrerande. Og litt spanande om dei kjem på t.d. Hansaen i fullt Evertonutstyr..

Chris*

Quote from: "Yngve"Alt eg veit er at Evertonsuportarane får sine billettar i køen utan problem. Frustrerande. Og litt spanande om dei kjem på t.d. Hansaen i fullt Evertonutstyr..


Da slipper de aldri i livet inn.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

pissepåengen

fremdeles mange billetter igjen!
og nesten ingen kø med stadion!
Bergen ut av norge!

Manx

Quote from: "pissepåengen"fremdeles mange billetter igjen!
og nesten ingen kø med stadion!


Vet du hvor mange det er solgt?
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

laop

Ja, er jo ikke noe overraskelse at det er mange billetter igjen. Er vel ikke så realistisk at det blir solg 10 000 stk gjennom et par luker på stadion i løptet av et par timer. Vil nok ta litt tid til det er stappafullt, men tror på fulle hus.

Blir jo mulig å kjøpe i Brannbutikken i byn, fra i morgen.


Northside

Fra BA:

Quote- Det høres kanskje voldsomt ut av vi må stille så strenge krav, men vi føler dette er nødvendig for å kunne gjennomføre et trygt arrangementer for publikum på Stadion, og for å kunne etterleve de kravene UEFA stiller til et proft og trygt arrangement, sier arrangementssjef i Brann, Jan Tore Guntveit til klubbens hjemmeside.


Så hva er det Jan Tore snakker om her? Trygt Arrangementer. Er han redd for Everton fans på alle tribunene eller casuals fra Bergen og Liverpool?

Dersom det er Everton fans på alle tribunene han frykter (sikkert like skummel som det BBB var her i Bergen...) så burde jo Brann gå ut på sin nettside og poengtere at INGEN everton fans slipper inn på stadion utemom på bortefeltet.
"Ja, men då går de bare i vanlige klær"
Joda, men de vil da bli kastet på tryne ut så fort de skulle juble eller synge for Everton.

Dersom det er casuals han frykter, så må jeg ærlig si at dette med legitimasjon neppe funker. Og, når var det sist bråk på stadion?

Selv driter jeg egentlig i dette siden jeg har billett, men må si at det er håpløst at det kun er på stadion det selges billetter første dagen.
At det kun er på stadion og Galleriet det selges billetter de andre dagene.
Og, at det selges en billett per pers med mindre han har med hele familiens legitimasjon.
Med alle disse "hindringene" kommer nok neppe de tusen Bergensere som allerede før salget tvilte på om de skulle ta turen....
Evertonfansen derimot er nok glade, de sliter neppe med billetter no.

dudo

Quote from: "naitsirk"dudo skreiv:

QuoteJeg vet ikke, tror nok helst det var hypen etter cup-gullet. Kampen etter, mot Malmö kom det bare 6500.


det var no mot halmstad og tilskuertallet var 11 762

mot malmø var det riktignok berre 6 509.


Nå må du lese tråden da, det er jo AKKURAT det jeg skriver.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Stolpeinn

Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.

Gubrask

Quote from: "Stolpeinn"Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.


http://www.bt.no/webtv/?id=9065 Guntveit tar selvkritikk og sier at det kanskje hadde vært lurest å starte salget på mandag, så folk hadde vært klar over reglene.

kabelmann

Si at 10 norske Evertonsupportere stiller seg i køen. Førstemann i køen får legitimasjonen til de andre 9. Vips, 10 billetter. Nestemann i køen får de samme legitimasjonene.. vips, 10 billetter til - osv. Noe sier meg at disse id-ene ikke blir sjekket så veldig nøye (altså, i form av at navn blir skrevet ned o.l.), så jeg tror det kan bli rikelig med blåmenn på tribunene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Quote from: "Stolpeinn"Jeg hadde syntes denne policien hadde vært OK dersom de hadde lagt ut informasjonen minst en dag i forveien (la den ikke ut før i går kveld).

Skjønner jo at de ikke vil ha tusenvis av Evertonsupportere på hjemmefeltene. Virket ikke som om alle i køen hadde fått det med seg da det sto flere åpenlyse Evertonsupportere bak meg (så flere med blå luer med stor skrift der det sto 'Everton FC'). Kanskje ikke akkurat det smarteste å gjøre.


Evertonsupportere blir det nok både her og både der. En Evertonsupporter jeg kjenner hadde fått tak i 10 billetter nå i formiddag.
Ballen skal fremover!

TheRock

1.5 billetter hvert minutt, 2-3 luker åpne siden klokken 12.

1.5x2.5x300 min = ca. 1125 solgte billetter til nå.

Men var mange oppfinnsomme ute idag, han foran meg hadde en sønn i sveits, fødselsnummeret var nok. Selv fikk jeg tilnærmet ideele billetter på rad 11 på bataljonsfeltet. Hvor de 1000 før meg har kjøpt skjønner ikke jeg.

Janki

Quote from: Selv fikk jeg tilnærmet ideele billetter på rad 11 på bataljonsfeltet. Hvor de 1000 før meg har kjøpt skjønner ikke jeg.[/quote

Vi har det alltid like kjekt på rad 11 :wink:

Vebjørn

Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!

krøvel vellevold

Uansett hva man sier, så vil jo et såpass lukket salg og en grense på en billett pr. kjøper, redusere muligheten for at Stadion fylles av Everton-fans, så lenge Brann-fansen nok klarer å selge ut Stadion til sine egne uansett. Hadde man kunnet kjøpe f.eks. to billetter, så hadde man gjerne kjøpt både til seg selv og en billett til salgs på svartebørs som gjerne havner hos en Everton-supporter. I tillegg til at de Everton-supporterne som stiller seg køen, selvsagt kan kjøpe to i stedet for en.

For øvrig så har jeg snakket med Guntveit angående forkjøpsrett-salget for p-kort. Og det er betydelig mer enn de "mer enn 6000" det ble snakket om i går. For det første var dette et tall som ikke var oppdatert pga tregheter i systemet. For det andre var dette tallet oppgitt på tidlig formiddag i går. Det var et stort rush av "siste liten-folk" resten av dagen. Han hadde ikke noe eksakt tall, men det var altså betydelig høyere enn de 6000 det var snakk om. Så de fleste p-kortinnehavere har benyttet seg av forkjøpsretten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!
Legg ned hele klubben!

Vebjørn

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!


Det er eit stort gap mellom ingen begrensningar og sånn systemet er no.

For meg har det vert fullstendig umulig å få tak i billett i dag.
Så vanskelig burde det ikkje vere for ein som har tre år bak seg i Bataljonen og som betalte partoutkortet sitt den dagen han fikk brevet, burde det?

Christoball

kjøpte to billetter 17:35 på felt b, rad 11... var ikke noe problem, virket som om det var bra med billetter igjen på bt og hansa, og at de har prioritert langsidene tidligere på dagen...

krøvel vellevold

Quote from: "Vebjørn"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Vebjørn"
Quote- Lange køer på Stadion 1. februar, det er jo helt utrolig. Vi har aldri sett noe slikt før, men det er veldig gøy, sier billettansvarlig Anders Tøsse til BA.

Veldig gøy? Langt ifrå, direkte latterlig!
Ikkje køene, dei drit eg i, men heile jævla systemet!


Hadde det vært fritt frem og ingen begrensninger, hadde Stadion blitt fylt opp med Everton-fans. Hadde blitt klaging og sutring da også!


Det er eit stort gap mellom ingen begrensningar og sånn systemet er no.

For meg har det vert fullstendig umulig å få tak i billett i dag.
Så vanskelig burde det ikkje vere for ein som har tre år bak seg i Bataljonen og som betalte partoutkortet sitt den dagen han fikk brevet, burde det?


Hvis du har partoutkort; hvorfor har du ikke benyttet deg av forkjøpsretten?
Legg ned hele klubben!

Vebjørn

Fikk ikkje før dinne sesongen, nøyaktig 21. januar.
Men oups, fristen for å betale gikk jo ut 16. ?
Anders Tøsse var det heller ikkje mykje hjelp å få frå.

Marek

Nå må folk slutte og syte og klage om alt mulig!
Kjørte en kompis nedom stadion litt før kl 17, ingen kø og lett å få tak i billett. Folk burde da forstå at om det er i nærheten av 8-9000 ledige billetter så trenger ma nikke å overnatte i kø.
ons Ivar skal hem...

Marek

Quote from: "Vebjørn"Fikk ikkje før dinne sesongen, nøyaktig 21. januar.
Men oups, fristen for å betale gikk jo ut 16. ?
Anders Tøsse var det heller ikkje mykje hjelp å få frå.


Så du mener at det burde vært tilbakevirkende kraft for deg?
ons Ivar skal hem...

Vebjørn


BBB-Tony

Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Marek

ons Ivar skal hem...

BBB-Tony

Quote from: "Marek"Hvor mye ville de gi?


Avviste de blankt, så det rakk de ikke å si...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"Nå må folk slutte og syte og klage om alt mulig!
Kjørte en kompis nedom stadion litt før kl 17, ingen kø og lett å få tak i billett. Folk burde da forstå at om det er i nærheten av 8-9000 ledige billetter så trenger ma nikke å overnatte i kø.


Så mange ledige billetter var det ikke da salget startet. Det ble nemlig solgt adskillig mer til p-kort enn de 6000 det ble snakket om i går. Dette i følge Brann selv, uten at det er oppgitt noe eksakt tall.
Legg ned hele klubben!

TheRock

Quote from: "tonynord"Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?

Var der 16.15 omtrent, da sto det en kar og spurte om jeg kunne kjøpe. Blankt avvist herfra også såklart.

Klaus_Brann

Quote from: "445"Jeg er ihvertfall relativt irritert på SK Brann akkurat nå. Skjønner at de ikke vil ha Everton-supportere andre steder enn på bortetribunen, men likevel.. En billett per hode!!!
Jeg har familie fra Sogn og Møre som bare har gledet seg til denne kampen, og så får jeg ikke kjøpt billetter til dem pga. at jeg ikke har legitimasjon fra dem.. Og det kommer ut samme dag som salget starter!
Det får være grenser for begrensinger... Jaja, det var 4 pax mindre på Stadion (som om ikke billettene blir solgt likevel).

Faen!!


Problemer er til for og løses.
Jeg har billett, så det er ikke noe problem. Men, min far bor på østlandet, og min søster skulle kjøpe til de to i dag.

Så kom denne id-infoen opp. Det var ikke verre enn at han tok en telefon til Brann og forklarte saken, så løste det seg, og ho fikk kjøpt to billetter med kun hennes id.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"Si at 10 norske Evertonsupportere stiller seg i køen. Førstemann i køen får legitimasjonen til de andre 9. Vips, 10 billetter. Nestemann i køen får de samme legitimasjonene.. vips, 10 billetter til - osv. Noe sier meg at disse id-ene ikke blir sjekket så veldig nøye (altså, i form av at navn blir skrevet ned o.l.), så jeg tror det kan bli rikelig med blåmenn på tribunene.


Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Njaastad

Beklager hvis jeg har gått glipp av noe her, men jeg har fremdeles ikke fått dette helt med meg; Hvis man har betalt partoutkort ETTER 16. jan, har man da noen forkjøpsrett på billett til Brann-Everton? Det er jo fremdeles billetter igjen, og jeg bor i Oslo, så har ikke fått ordnet med det enda.

Nixon

Quote from: "Njaastad"Beklager hvis jeg har gått glipp av noe her, men jeg har fremdeles ikke fått dette helt med meg; Hvis man har betalt partoutkort ETTER 16. jan, har man da noen forkjøpsrett på billett til Brann-Everton? Det er jo fremdeles billetter igjen, og jeg bor i Oslo, så har ikke fått ordnet med det enda.


Nei, du hadde ikke hatt forkjøpsrett i utgangspunktet. Og det er uansett for sent dersom du hadde hatt forkjøpsrett. Du må nok få noen til å kjøpe billett for deg her i Bergen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.

Det er godt mulig det. Selv benyttet jeg meg av forkjøpsretten og slapp å stå i noen kø. Derfor vet jeg ikke hvordan det gikk for seg der oppe. Det ryktes dog at det ikke var allverdens problem å få kjøpt mer enn en billett, selv uten en haug med IDer på innerlommen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.


Svartebørs er umulig å gardere seg mot. Du kan jo selge din egen billett videre hvis man bare hadde fått kjøpt én billett. Men slike tiltak som dette gjør problemet mindre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"En ting jeg ikke skjønner, er poenget med at du får billetter til flere enn én, ved å ta med ID for dine familiemedlemmer. Om du tar med din sønns ID; hva beviser det? At du har en sønn? Ja. At han skal bruke billetten? Nei. Slik er det jo fremdeles fritt frem for svartebørs. Ta med ID for hele slekten, og du får 10 billetter.


Svartebørs er umulig å gardere seg mot. Du kan jo selge din egen billett videre hvis man bare hadde fått kjøpt én billett. Men slike tiltak som dette gjør problemet mindre.


Selvsagt finnes det folk som vil selge den ene billetten de får tak i. Men hvor mange kan dette dreie seg om? Femti stykker? Det er jo rett og slett ikke bryet verd å stå i kø for EN billett og selge den for dobbel pris. Det er ikke lukrativt nok. Og dessuten er dette med svartebørs en selvforsterkende effekt: Hvis det er mange svartebørshaier som kjøper mange billetter hver, så betyr dette at det kommer færre billetter ut til de som har tenkt å se kampen. Dermed blir folk mer desperate og betaler mer. Nå som det er så få billetter som kan havne på svartebørs, så vil det bli billett til de aller fleste som vil se kampen. Da vil det jo heller ikke bli noe marked for svartebørs. Kanskje bare et lite marked, men da selvsagt til mye lavere priser pga den lave etterspørselen. Hadde folk kunnet kjøpe 4 billetter hver, hadde det vært utsolgt for lengst. Men da hadde halvparten havnet på svartebørs og mange tusen som hadde villet se kampen hadde vært uten billett. En meget gunstig situasjon for svartebørshaiene altså.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja akkurat, men det er jo derfor Brann har satt begrensninger. Dog ikke så restrektive som det kan virke som at du vil ha. At man kan kjøpe til ungene sine eller faren sin synes jeg er greit. For akkurat som at ikke mange ville solgt sin ene billett tror jeg heller ikke at så veldig mange har tatt bryet med å samle inn ID for hele slekten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Ja akkurat, men det er jo derfor Brann har satt begrensninger. Dog ikke så restrektive som det kan virke som at du vil ha. At man kan kjøpe til ungene sine eller faren sin synes jeg er greit. For akkurat som at ikke mange ville solgt sin ene billett tror jeg heller ikke at så veldig mange har tatt bryet med å samle inn ID for hele slekten.


Nei det er akkurat det.
Det er jo ikke slik at man har hele sin slekts id-kort liggende.
Synes dette var en grei måte å gjøre det på av Brann, og det demper garantert svartebørssalget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

esskåbrann1

Quote from: "tonynord"Kjørte en kompis opp på stadion for å skaffe han billett i dag. Stod noen engelskmenn å tigget om å få kjøpe billetter like bortenfor... Ble blank avvist av meg hvertfall! Noen andre som har blitt spurt? Noen som vet om Everton-supportere har klart å skaffe seg mange billetter utenfor bortefeltet?


Var en engelskmann i Brann butikken på galleriet idag. Han fikk kjøpt billett kor han ville på stadion, men ba om å få en bra plass. Ble plassert midt på søndre! Sikkert ikkje den første.... han kan jo være Brann supporter for alt eg vet, men har mine tvil...

Clausthaler

Er Everton laget alle nordmenn følger i England? Har jeg gått glipp av noe her? De gangene jeg ser PL-kamper på pub er Everton supportere sjelden i noe overtall, kanskje toppen 20 stk hvis det er mot noen av "de fire store". Hadde det vært snakk om Liverpool, Man.U eller Arsenal så kunne jeg forstått problematikken. Tviler på at norske Chelsea supportere var noe problem på Lerkendal i høst for eksempel.

Det er visstnok 1000 medlemmer i den norske Everton supporter klubben, tviler på at alle disse bor i Bergen, og hvis vi tar med reiseproblemer pga jobb siden det er en midtuke kamp så er det kanskje aktuelt for ca 100 stk. Og av disse så gjør kanskje bare halvparten alvor av planene siden det faktisk går an å se kampen på TV 2. Om det så står 50 stk nordmenn i blå drakt spredt blant Brann fansen så blir det neppe noe problem. Tipper at eventuelle "problemer" blir de 850 "ordentlige" fansene som kommer fra England, ikke sofasupportere fra Rælingen eller Harstad.

Paddy

Kjøpte en billett  og va så uheldig så rive av ennden (den vaktene river av^^ noen som veit om dette vil skape noe problem

Gubrask

Quote from: "Paddy"Kjøpte en billett  og va så uheldig så rive av ennden (den vaktene river av^^ noen som veit om dette vil skape noe problem

Bare ta med begge bitene så er det null problem;)

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Eivind

Fra norske supportersiden til Everton:

"Uten å forskuttere det som eventuelt kommer fram på tirsdag om felt F osv.: Inntrykket jeg sitter med nå er at det store flertallet av oss har kjøpt på P-feltet, både til oss selv og tilreisende engelskmenn, og at det skulle være svært gode sjanser for at det feltet blir overveldende blått. Regner med folk er innstilt på å gi beng i Branns advarsel om at de med bortesupporterutstyr ikke slipper inn andre steder enn på bortefeltet? Det verste som kan skje er vel at man må vente med å ta på seg trøya til man er inne på stadion."

Det verste som kan skje dersom noen av nekene kommer inn på Hansatribunen er langt ifra at de bare må vente med å ta trøyen på til de er inne!

Nixon

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!


Jeg aner ikke om datoen kan endres etter at innkallingen har gått ut. Bataljonen gjorde også det samme i fjor da årsmøtet gikk på en dag vi kunne spilt RL dersom vi hadde gått videre. Så enten har styret et problem med timing eller så er de bare generelt pessimister...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!


Eller RBK ydmyker oss nok en gang og viser nok en gang at de gjør det bedre enn oss i e-cup. Nei, da er det bedre med Fiorentina. De er større å slå ut, og de er langt mindre ydmykende å tape for.

Heldigvis spilles RBK-Fiorentina en dag senere, så vi slipper pinligheten i at veldig mange sikkert vil jublet hvis speaker hadde annonsert at RBK ledet 1-0 over Fiorentina.
Legg ned hele klubben!

Gubrask

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!


Eller RBK ydmyker oss nok en gang og viser nok en gang at de gjør det bedre enn oss i e-cup. Nei, da er det bedre med Fiorentina. De er større å slå ut, og de er langt mindre ydmykende å tape for.

Heldigvis spilles RBK-Fiorentina en dag senere, så vi slipper pinligheten i at veldig mange sikkert vil jublet hvis speaker hadde annonsert at RBK ledet 1-0 over Fiorentina.


Skjønner ikke at du heller vil møte fiorentina enn rbk om vi skulle slå everton. Det er jo mye større sjangs for at vi slår rbk enn fiorentina, selv om det ville vært et sviende nederlag om vi skulle tape mot rbk. Uansett, så må jeg si jeg håper på rbk om vi går videre!

krøvel vellevold

Quote from: "Eivind""Uten å forskuttere det som eventuelt kommer fram på tirsdag om felt F osv.: Inntrykket jeg sitter med nå er at det store flertallet av oss har kjøpt på P-feltet, både til oss selv og tilreisende engelskmenn, og at det skulle være svært gode sjanser for at det feltet blir overveldende blått. Regner med folk er innstilt på å gi beng i Branns advarsel om at de med bortesupporterutstyr ikke slipper inn andre steder enn på bortefeltet? Det verste som kan skje er vel at man må vente med å ta på seg trøya til man er inne på stadion."

!


Ganske provoserende hvis dette er den offisielle holdningen til Evertons norske supporterklubb! Jeg mener Brann bør være knallharde på dette. Everton har fått beskjed om at de ikke skal kjøpe billetter på andre felt, men gjør det likevel, og da er det jo strengt tatt ingen grunn til å la dem bli. I England ville de blitt hevet ut. Tror vi skal være glade for de restriksjonene Brann har lagt, ellers kunne jo "halve Stadion" blitt blåkledd denne dagen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er uansett bra at de har innsikt nok til å kjøpe på feltet nærmest bortefeltet slik at sjansen for bråk reduseres.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Gubrask"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Nixon"


Hehe... Denne datoen kan vell lett endres? :) Selv håper jeg på RBK. Helnorsk duell i europacupen's sluttspill og Brann KNUSER bartene fra trøndelaget!!! Trønderene blir så knust at de får neller og utlett når de kommer til Stadion i serien senere på året!


Eller RBK ydmyker oss nok en gang og viser nok en gang at de gjør det bedre enn oss i e-cup. Nei, da er det bedre med Fiorentina. De er større å slå ut, og de er langt mindre ydmykende å tape for.

Heldigvis spilles RBK-Fiorentina en dag senere, så vi slipper pinligheten i at veldig mange sikkert vil jublet hvis speaker hadde annonsert at RBK ledet 1-0 over Fiorentina.


Skjønner ikke at du heller vil møte fiorentina enn rbk om vi skulle slå everton. Det er jo mye større sjangs for at vi slår rbk enn fiorentina, selv om det ville vært et sviende nederlag om vi skulle tape mot rbk. Uansett, så må jeg si jeg håper på rbk om vi går videre!


Vil ikke påstå at det er mye større sjans for at vi slår RBK enn Fiorentina. Vel er Fiorentina et bedre lag i utgangspunktet. Men ryker de ut for RBK, så er de vel strengt tatt ikke så veldig mye bedre. Dessuten er det gode muligheter for at Fiorentina vil undervurdere Brann. RBK kommer ikke til å undervurdere Brann, men kommer derimot til å være topp motivert og se på dette som en gyllen sjanse for revansj fra i fjor. Og faktum er jo at vi pleier å slite med RBK på bortebane. Dette vil være store kamper for RBK, i hvert fall i forhold til for Fiorentina som vil se på en kamp mot Brann som "en kamp i rekken". Kanskje vil Fiorentina spare spillere til en eller annen viktig seriekamp i tillegg.

Jeg vil helst slippe ydmykelsen i at RBK kommer lenger enn oss i e-cupen nok en gang. Ryker de ut mot Fiorentina, komme de i hvert fall ikke lenger enn oss. Slår vi samtidig ut Everton, har vi allerede kommet lenger. Jeg ønsker RBK all motgang de kan få, ikke nok et eksempel på at de kan herje i Europa! De har mer enn nok skalper å vise til allerede. Derfor vil jeg ha dem ut, uansett hvordan det går med Brann.
Legg ned hele klubben!

Northside

Det som i grunn irriterer meg mest her er at Brann fortsatt ikke har klart å lage en klar og tydelig artikkel hvor de advarer Everton fans å kjøpe billetter utenfor bortefeltet.

Med et komlisert billettsystem klarte de derimot å stelle i stand, noe som tydeligvis er blitt en fiasko.

dokken

Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Northside

Sier seg selv dette.

De siste 5000 Brann tilhengerne må nesten lokkes til stadion. Dette er ikke personene som kommer på en vanlig kamp sånn helt uten videre. Når det i tillegg blir vanskeligere enn vanlig å skaffe billetter, til en kamp som denne gjengen ikke ser på som spesiell, så gidder de ikke komme.

For Everton sine supportere er dette derimot stort og de får langt mindre billetter enn hva de fansen ønsker seg.

Med det systemet som er nå så er det fullt mulig for Everton fans å kjøpe billetter, selv om det er vanskelig. Uansett, så gjør de alt de kan for å skaffe seg billetter, mens det samme systemet har gjort at de siste 5000 Bergenserne nøler med å kjøpe billett pga det har blitt vanskeligere.

krøvel vellevold

Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvem er det som hevder at det var solgt 11500 lørdag kl. 14? Det var solgt over 13000 allerede fredag kveld - riktignok inkludert de 900 til Everton. Nå skal det være solgt over 13500, og det til tross for at det vel ikke har vært noe salg i dag. Blir nok utsolgt i god tid før kampdagen, til tross for alle restriksjonene. Forresten tyder ting på at rundt 10000 av p-kort-innehaverne benyttet seg av forkjøpsretten. Tar vi med i betraktningen at en del av de 2000 som ikke benyttet seg av den, nok er bedrifter (som gjerne ikke spanderer enkeltkamper på sine ansatte i tillegg til p-kortet de har betalt for), at selvsagt ikke alle har mulighet (det kan være folk utenbys eller som er opptatt den kvelden), at noen har is i magen og kjøper billett senere, osv, så er det ikke så gale. Det er ca 80% oppslutning blant p-kort-innehaverne. Det er ingen skandale.

Men hvordan får Everton-fansen 10 billetter hver når de må legitimere seg og navnet blir notert? Samler de sammen legitimasjon til alle unger, foreldre, besteforeldre, o.l.?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Northside"Sier seg selv dette.

De siste 5000 Brann tilhengerne må nesten lokkes til stadion. Dette er ikke personene som kommer på en vanlig kamp sånn helt uten videre. Når det i tillegg blir vanskeligere enn vanlig å skaffe billetter, til en kamp som denne gjengen ikke ser på som spesiell, så gidder de ikke komme.

For Everton sine supportere er dette derimot stort og de får langt mindre billetter enn hva de fansen ønsker seg.

Med det systemet som er nå så er det fullt mulig for Everton fans å kjøpe billetter, selv om det er vanskelig. Uansett, så gjør de alt de kan for å skaffe seg billetter, mens det samme systemet har gjort at de siste 5000 Bergenserne nøler med å kjøpe billett pga det har blitt vanskeligere.


Og hva hadde resultatet vært om det var fritt salg, man kunne kjøpe så mange billetter man vil, salget foregikk på internett, osv.? Jo, at Everton hadde kjøpt opp 3-4000 billetter. Uansett hvordan du snur og vender på det, så er de strenge restriksjonene med på å begrense antallet Everton-fans kraftig. Selv om noen klarer å lure til seg 10 billetter, og noen står i kø flere ganger, så er det ikke til å komme bort i fra at antallet de oppnår er langt i fra hva de ville oppnådd om salget hadde vært vidåpent. De klarer kanskje å fiske til seg noen hundre billetter mer enn de 900 de har fått. Men med et åpent salg ville de utvilsomt fått tak i mye mer enn dette.

Og det er ikke snakk om 5000 ledige billetter. Det er snakk om rundt 3000, og det ble solgt ca 500 bare i løpet av lørdagen. Så det blir nok utsolgt.

Og hva er dette pisset om at "for Evertons supportere er dette stort"? Hallo? Stort å møte relativt ukjente SK Brann Bergen i sekstendelsfinale i uefa-cupen?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er dette pisset om at "for Evertons supportere er dette stort"? Hallo? Stort å møte relativt ukjente SK Brann Bergen i sekstendelsfinale i uefa-cupen?


For de norske Everton-supporterne er det nok stort at laget kommer til Norge. Det skjer ikke så veldig ofte.

Ellers enig med resonementet om billettsalget.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Og hva er dette pisset om at "for Evertons supportere er dette stort"? Hallo? Stort å møte relativt ukjente SK Brann Bergen i sekstendelsfinale i uefa-cupen?


For de norske Everton-supporterne er det nok stort at laget kommer til Norge. Det skjer ikke så veldig ofte.

.


Men hvor mange er de da? Det er 1000 medlemmer i den norske supporterklubben. Selvsagt er det flere som holder med Everton enn som er medlemmer i supporterklubben. Men jeg tror nå det først og fremst er de som er medlemmer i supporterklubben som er såpass engasjerte at de reiser fra hvor som helst i landet for å se Everton spille i Norge. Dessuten er det jo ikke alle som har mulighet pga jobb og økonomi. Vil tro at de fleste av de 3-4000 det var snakk om ville komme, ville kommet fra England. Med de restriksjonene som er, så tviler jeg på at de får særlig mange billetter gjennom salget. Om så mange som 100 Everton-supportere skulle ha vært i billettkøen og fått i snitt så mye som 5 billetter hver (selv om grensen er på 1 pr .pers), så er det fremdeles bare 500 billetter.
Legg ned hele klubben!

DJ_ADG

SK BRANN v EVERTON

Everton have been allocated 950 tickets in the Brann Stadion.

Quote


ikkje lett å få borte bilett for Everton supportere
http://www.evertonfc.com/tickets/premiership-ticket-information.html
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

dokken

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvem er det som hevder at det var solgt 11500 lørdag kl. 14? Det var solgt over 13000 allerede fredag kveld - riktignok inkludert de 900 til Everton. Nå skal det være solgt over 13500, og det til tross for at det vel ikke har vært noe salg i dag. Blir nok utsolgt i god tid før kampdagen, til tross for alle restriksjonene. Forresten tyder ting på at rundt 10000 av p-kort-innehaverne benyttet seg av forkjøpsretten. Tar vi med i betraktningen at en del av de 2000 som ikke benyttet seg av den, nok er bedrifter (som gjerne ikke spanderer enkeltkamper på sine ansatte i tillegg til p-kortet de har betalt for), at selvsagt ikke alle har mulighet (det kan være folk utenbys eller som er opptatt den kvelden), at noen har is i magen og kjøper billett senere, osv, så er det ikke så gale. Det er ca 80% oppslutning blant p-kort-innehaverne. Det er ingen skandale.

Men hvordan får Everton-fansen 10 billetter hver når de må legitimere seg og navnet blir notert? Samler de sammen legitimasjon til alle unger, foreldre, besteforeldre, o.l.?


Tallet 11.500 var tatt fra Everton-siden. Regner med at noen hadde spurt de i Brannbutikken hvor mange som var solgt.

Men håper og tror at dine informasjoner er bedre. De pleier jo det. Disse norske Everton-folkene er dessuten ganske sikre på at Brann kommer til å utvide bortefeltet fordi billettsalget går så tregt.

Enig med at 10.000 p-kort ikke er skandale, bare litt pussig.

Personlig har jeg ikke noen problemer med at det blir mange Everton-supportere på tribunen, det øker stemningen totalt. Men da bør de samles ett stede. Og jeg foretrekker engelskmenn fremfor disse latterlige nordmennene som skal synge engelske sanger med norsk aksent. Det er bare pinlig for alle. Tenk hvis vi møtte masse sveitsere som gaulte "Gölle zka' hem" nede i Basel...

Langhår

Personlig synes jeg at dersom rundt 80 % av partoutkortinnehaverne har benyttet seg av sin rett til billett er det meget bra. Det synes jeg man skal være fornøyd med.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Eivind""Uten å forskuttere det som eventuelt kommer fram på tirsdag om felt F osv.: Inntrykket jeg sitter med nå er at det store flertallet av oss har kjøpt på P-feltet, både til oss selv og tilreisende engelskmenn, og at det skulle være svært gode sjanser for at det feltet blir overveldende blått. Regner med folk er innstilt på å gi beng i Branns advarsel om at de med bortesupporterutstyr ikke slipper inn andre steder enn på bortefeltet? Det verste som kan skje er vel at man må vente med å ta på seg trøya til man er inne på stadion."

!


Ganske provoserende hvis dette er den offisielle holdningen til Evertons norske supporterklubb! Jeg mener Brann bør være knallharde på dette. Everton har fått beskjed om at de ikke skal kjøpe billetter på andre felt, men gjør det likevel, og da er det jo strengt tatt ingen grunn til å la dem bli. I England ville de blitt hevet ut. Tror vi skal være glade for de restriksjonene Brann har lagt, ellers kunne jo "halve Stadion" blitt blåkledd denne dagen.


Jeg tror ikke det er den ofisielle holdningen.

Dette er i alle fall kun et uktklipp fra forumet deres.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Det er ikke så nøye hva som er offisielt. De har kjøpt større mengder med billetter på P-feltet og Brann bør gjøre noe med dette. Kast de ut. Jeg gir blanke i om det står masse tomme seter ledig der, så lenge ikke disse treskallene befinner seg der er jeg fornøyd.
Breiflabben, baby!

Nixon

Quote from: "HansaInferno"Det er ikke så nøye hva som er offisielt. De har kjøpt større mengder med billetter på P-feltet og Brann bør gjøre noe med dette. Kast de ut. Jeg gir blanke i om det står masse tomme seter ledig der, så lenge ikke disse treskallene befinner seg der er jeg fornøyd.


Da regner jeg med at du synes det er greit at andre klubber kaster ut Brannsupportere som har billett på andre felt enn bortefeltet?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

Selvsagt ikke, men er vi interessert i å sette oss i andres sko? Dog er det forståelig om man kastes ut på hjemmefelt i andre byer. Kjipt, men forståelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "HansaInferno"Det er ikke så nøye hva som er offisielt. De har kjøpt større mengder med billetter på P-feltet og Brann bør gjøre noe med dette. Kast de ut. Jeg gir blanke i om det står masse tomme seter ledig der, så lenge ikke disse treskallene befinner seg der er jeg fornøyd.


Da regner jeg med at du synes det er greit at andre klubber kaster ut Brannsupportere som har billett på andre felt enn bortefeltet?


Er det viktig å ikke være dobbeltmoralske i en slik situasjon mener du?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannesen

På nyhetene på radioen sa de at Brann ikke prioriterer sikkerheten så mye som mot Dynamo Zagreb. Mot Zagreb brukte visstnok sportsklubben mellom 3 og 400 000 kroner ekstra bare på sikkerhet. Kampen mot Everton kommer til å ha samme sikkerhet som under en tippeligakamp! Spørs om ikke de skulle hevet inn et par ekstra lekepolitimenn, hvis noen av Evertonsupporterne skulle dukke opp på Frydenbø altså!?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Klaus_Brann

Quote from: "Brannesen"På nyhetene på radioen sa de at Brann ikke prioriterer sikkerheten så mye som mot Dynamo Zagreb. Mot Zagreb brukte visstnok sportsklubben mellom 3 og 400 000 kroner ekstra bare på sikkerhet. Kampen mot Everton kommer til å ha samme sikkerhet som under en tippeligakamp! Spørs om ikke de skulle hevet inn et par ekstra lekepolitimenn, hvis noen av Evertonsupporterne skulle dukke opp på Frydenbø altså!?


Mmm..Jeg sendte en mail til Guntveit i går, og opplyste han om det som sto på forumet til de norske Everton fansen, og det virket litt halvveis.

Jeg spurte om de ble nektet inngang/om de hadde tiltak mot blåkledde på hjemmetribunene, men det svarte han ikke på...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: "Klaus_Brann"Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.

Spørs det. Fra det norske evertonforumet:
QuoteRe: Brann - Everton
« Svar #286 Lagt inn: 01. Februar 2008 klokken 17:02 »    Svar med quote Svar med quote Rediger innlegg Rediger innlegg
Litt før halv fira va da solgt 10500 billetta... Tok noken runda i køen fekk no tak i ti billetta. Da med id va no berre tull, me lånte no av kvarandre og når dei kommenterte at da va eit engelsk namn på kortet sa me berre at han va gift med systera...  

Blir nok meira kjøp i morgo...
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"Spørs det. Fra det norske evertonforumet:
QuoteRe: Brann - Everton
« Svar #286 Lagt inn: 01. Februar 2008 klokken 17:02 »    Svar med quote Svar med quote Rediger innlegg Rediger innlegg
Litt før halv fira va da solgt 10500 billetta... Tok noken runda i køen fekk no tak i ti billetta. Da med id va no berre tull, me lånte no av kvarandre og når dei kommenterte at da va eit engelsk namn på kortet sa me berre at han va gift med systera...  

Blir nok meira kjøp i morgo...


NAITSIRK er Everton fan! Her har vi beviset!
ons Ivar skal hem...

thesevs

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Klaus_Brann"Jeg tror at billettdamas id-sjekkingsegenskaper er bedre enn som så du.

Spørs det. Fra det norske evertonforumet:
QuoteRe: Brann - Everton
« Svar #286 Lagt inn: 01. Februar 2008 klokken 17:02 »    Svar med quote Svar med quote Rediger innlegg Rediger innlegg
Litt før halv fira va da solgt 10500 billetta... Tok noken runda i køen fekk no tak i ti billetta. Da med id va no berre tull, me lånte no av kvarandre og når dei kommenterte at da va eit engelsk namn på kortet sa me berre at han va gift med systera...  

Blir nok meira kjøp i morgo...


Tror brukeren BigYin skal få svare på den der:-D
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

The Boss

Hentet billettene til bortekampen i dag.
Noen som vet hvor plassene egentlig er, oppe,nede,mot siden? Block "UV1", row 0, plass 25... Noen som vet hvor dette er på feltet vårt? Hørte plassene øverst ikke skulle være så bra så vil helst unngå dette feltet..

Brann_ruler86

Quote from: "The Boss"Hentet billettene til bortekampen i dag.
Noen som vet hvor plassene egentlig er, oppe,nede,mot siden? Block "UV1", row 0, plass 25... Noen som vet hvor dette er på feltet vårt? Hørte plassene øverst ikke skulle være så bra så vil helst unngå dette feltet..


Fant et setekart på nettet. Høyreklikk på bildet og velg 'Vis bilde' hvis det har blitt komprimert.



Bortefeltet er på langsiden til høyre (Bullens Road Stand), nærmest tribunen bildet er tatt fra.



De plassene jeg har hørt skal være dårlige er bakerst på nedre del av tribunen pga overhenget fra tribunen over.
Gå ta banen!

klysa


Veslemøy


naitsirk

QuoteNAITSIRK er Everton fan! Her har vi beviset!


you wish!
laget mitt ligger litt lengre inn i landet.

Nixon

Quote from: "Veslemøy"
Quote from: "Nixon"


Joda, jeg tror nok du skjønner hva jeg prater om.
Og så lar vi det ligge der...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Noen som har noen formening om hvor de beste plassene for oss bortesupporte på goodison er?

Nixon

http://www.feltz.net/ZettSite/modules/news/article.php?storyid=62

Billetter til det beste feltet på Stadion er til salgs på Fotballpuben i morgen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Vi er 9 stk som står sammen på Bataljonsfeltet, og 3 av oss er bortreist for tiden, dermed har ikke alle kjøpt billetten sin.
Kan godt hende det er representativt for mange, hvem vet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Gubrask

Brann siiter visst i et møte nå der de bla. diskuterer om de skal utvide bortefeltet. Rundt 15.00 får de norske everton supporterne vite om de får flere billetter..

Gepard

Det ble ikke utvidet bortefelt. Heldigvis ser interessen ut til å ta seg opp blant byens borgere.

Men felt p og F (?) på Bt tribunen blir det nok endel blått på, blir spenende å se hvordan det håndteres.


HansaInferno

Men hva skjer egentlig? Skal de kjøpe billetter over alt på stadion nå? Brann kan vel ikke akseptere det? Tupp de opp på Ulriken uansett hvor de viser seg sier nå jeg.
Breiflabben, baby!

Marek

Quote from: "oslo øst"


Er dette et løfte?
ons Ivar skal hem...

Klaus_Brann

Quote from: "HansaInferno"Men hva skjer egentlig? Skal de kjøpe billetter over alt på stadion nå? Brann kan vel ikke akseptere det? Tupp de opp på Ulriken uansett hvor de viser seg sier nå jeg.


Sendte mail til Guntveit, og spurte om de kom til å tillate Everton-fans med supporterutsty, og han unngikk å svare på det, så du kal ikke se bort i fra at det blir akseptert...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Ewen

Noen som vet hvor mange billetter som ser solgt?

nummer9

Om brann kommer til å tillate supportere i Everton-kostyme på hjemmetribunene blir jeg skuffet. Om brann får bank på banen (bank i bordet), så kommer det til å bli ekstra kjedelig om det skal sitte en blåkledd nisse ved sidenav å juble og skråle.

Om en virkelig vil slå seg vrang og lage baluba er det vel bare å kreve pengene tilbake i etterkant om du ender opp med en "tulling" ved din side. Når du kjøpte bilett til hjemmetribunen, og mener at du absolutt ikke forventet at Brann skulle slippe inn en "fiende" på samme felt som ikke på noen måte legger skjul på at han egentlig og bevisst har skaffet billett til feil felt.

Regner uansett ikke dette blir noe case for meg da jeg sikkert greier å styre min vrede, men synes det er svakt av Brann om de planlegger å bare se den andre veien for å få noen ekstra sølvpenger i pengepungen.

Nixon

Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Savner kamp på stadion noe så enormt!! SAVNET ER ULIDELIG!!!

Måtte bare si det... Gleder meg noe så vanvittig til neste onsdag! Endelig kamp på stadion igjen!!!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Folk tenker vel på Liverpool-kampen.

Men når det er snakk om en supportergruppe på rundt 1000 mann som helt sikkert mobiliserer stort når laget deres først kommer til Norge, så er det ikke som på vanlige kamper. Hvem bryr seg om en ganske nøytral tulling som holder med FFK eller Odd får seg en plass ved siden av en bekjent fra Bergen, eller noe i den stilen?! Her er det snakk om en supporterklubb som er ute etter billetter.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Det er ikke uvanlig nei, men nå kan det jo fort bli snakk om mange hundre, og det gjør fort en større forskjell. Og selv om det skjer hele tiden, trenger man vel ikke synes det er greit?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Går utifra at det er samme regler her som i seriekamper, går utifra at en i everton drakt ikke kommer forbi vaktene inn til oss.

Ser eg en everton supporter inne på hansa reagerer eg likt som om det hadde vært en engen supporter!!!

Marek

Quote from: "olebrann3"Går utifra at det er samme regler her som i seriekamper, går utifra at en i everton drakt ikke kommer forbi vaktene inn til oss.

Ser eg en everton supporter inne på hansa reagerer eg likt som om det hadde vært en engen supporter!!!
ons Ivar skal hem...

HansaInferno

Er lov å være tøff så lenge man står for det man sier ;)
Breiflabben, baby!

nummer9

Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Forskjellen er som andre har nevnt at supporterorganisasjonen til motstanderen ikke har lagt skjul på at de skal ha/hadde(?) en aksjon der de bevisst skulle kapre billetter på "våre" tribuner. At noen forviller seg inn på feil tribune på vanlige seriekamper er så som så, men det er da forskjell på når supp.org. går ut og aksjonerer for å få tak i hjemmebillettene før hjemmesupporterne får kjøpt dem (oppfordret alle til å komme seg i køen så tidlig som mulig).

I tillegg er jeg skuffet over at Brann ikke offentlig går ut og poengterer at supportere på feil tribune blir kastet ut (da det ikke er plass til flere bortesupp på bortefeltet). Det at de ansvarlige i Brann ikke bekrefter at denne praksisen blir fulgt også på denne kampen, når de blir spurt om det, styrker min mistanke på at de kommer til å se den andre veien om disse blåkledde dukker opp på hjemmetribunene.

Jeg sier ikke at en og annen supporter av det andre laget på feil tribune lager et problem, men jeg vil poengtere at saken, slik den ser ut på forhånd, lett kan bli mere enn en og annen og at de gjerne ikke er nøytralt kledd heller...

aso008

Ja dette hørtes jo virkelig lovende ut.. (fra alltid like pålitelige ibergen riktignok)
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1583475.ece

Brann_ruler86

Et sitat fra det norske Everton-forumet som sier noe om billettsalget:

QuoteIdag klokken 15:51 »
Var selv i dag å fikk kjøpt 5 billetter i Everton jakke. De bare lo å sa at eg ikke kunne gå sånn på kampen. Da ville eg bli flyttet til borteseksjonen... Helt greit sa eg  Grin

Det var bare billetter igjen på A,B,C i Bt svingen. F,G og H på søndre tribune. Og endel i Frydenbøsvingen. Var det eg fikk fortalt.


Pluss et som var 'litt' interessant:

Quote
Gå ta banen!

Gubrask

Quote from: "Brann_ruler86"Et sitat fra det norske Everton-forumet som sier noe om billettsalget:

QuoteIdag klokken 15:51 »
Var selv i dag å fikk kjøpt 5 billetter i Everton jakke. De bare lo å sa at eg ikke kunne gå sånn på kampen. Da ville eg bli flyttet til borteseksjonen... Helt greit sa eg  Grin

Det var bare billetter igjen på A,B,C i Bt svingen. F,G og H på søndre tribune. Og endel i Frydenbøsvingen. Var det eg fikk fortalt.


Pluss et som var 'litt' interessant:

Quote


tror nok den nederste var en spøk;)

Gepard

Norge taper 3-0 mot et B-preget Wales, og hovegrunnen er nok at man stiller med endel spillere som ikke orker, enten pga motivasjon eller kamptrening, for endel av spillerne fra den hjemlig ligaen er det nok formen det står på.

Litt å tenke på frem mot Everton kampene dessverre... er stygt redd for at vi kan komme til å bli totalt overløpt.

Derimot vil prestasjonen være enda større om vi skulle få til to gode kamper.

HansaInferno

Se på det som knallgod matching. Vi skal vinne seriegull igjen og trenger erfaringen. Jeg har ihvertfall ingen forventinger, og det er kanskje like greit.
Breiflabben, baby!

peteE

Viktigste for meg er at vi gir god kamp! Noe 0-3 resultat hjemme blir iallefall veldig skuffende!

Nå er vel Everton et margin-lag og. Har vunnet få kamper med mer enn 1-2 mål etter hva jeg har fått med meg.

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Jay Tee

eg e utenlands og får ikke sett denne kampen på FXTV pga noen lover. får sett treningskamper. men ikke disse kampene. noen som vet om noen sider det kan være mulig og få sett kampen på?
eia brann

Manx

Quote from: "Jay Tee"eg e utenlands og får ikke sett denne kampen på FXTV pga noen lover. får sett treningskamper. men ikke disse kampene. noen som vet om noen sider det kan være mulig og få sett kampen på?


http://www.livesport247.com/

Koster 24 kr uken, men det er ganske god kvalitet..

Lurt å melde seg inn dagen før kampen, og teste ut, da det kan være litt problemer med de forskjellige mediaplayer versjonene.
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Jay Tee

de sender kampene direkte?? og du kan se premier leuge og??
eia brann

Chris*

De sender stort sett alt av fotball direkte.
PL, Seria A, Primera, norsk, you name it ;)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!


olebrann3

Livesports er kanon bra og man får de norske kanalene er det en feil klager man og den er ordnet på 5 min

svobo

portsklubben Brann
Postboks 8, Minde
5821 Bergen

BBB-Tony

Quote from: "svobo"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=507242

han kan godt være borte et bar uker for min del...


80.000 pund er søren meg mye penger! De må nå vell ha fått kontakt med han og konfrentert han med boten før de slipper det til pressen?
Gjør ingenting at han er borte i en 2 ukes tid :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

efc

Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvorfor skulle de "ekte" fansene fra merseyside le av oss??? Tror de synes det er kult jeg, hvis det blir en del norske, eller "uekte" evertonfans på stadion. Vi kommer til å knuse dere på banen og på tribunen. LETT!!!!

HansaInferno

Breiflabben, baby!

peteE

http://fotball.bt.no/incoming/article99860.ece

-Yakubu bøtelegges og vrakes mot Reading i morgen. Nå kan han også miste onsdagens kamp mot Brann.

krøvel vellevold

Quote from: "efc"
Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvorfor skulle de "ekte" fansene fra merseyside le av oss??? Tror de synes det er kult jeg, hvis det blir en del norske, eller "uekte" evertonfans på stadion. Vi kommer til å knuse dere på banen og på tribunen. LETT!!!!


Hva skal dere synge da? "Heia Everton (klapp klapp klapp)"? Og nei, jeg tror ikke de engelske fansene syns det er kult å bli invadert av norske bønder. For engelskmenn er nordmenn bønder, enkelt og greit!
Legg ned hele klubben!

efc

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "efc"
Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvorfor skulle de "ekte" fansene fra merseyside le av oss??? Tror de synes det er kult jeg, hvis det blir en del norske, eller "uekte" evertonfans på stadion. Vi kommer til å knuse dere på banen og på tribunen. LETT!!!!


Hva skal dere synge da? "Heia Everton (klapp klapp klapp)"? Og nei, jeg tror ikke de engelske fansene syns det er kult å bli invadert av norske bønder. For engelskmenn er nordmenn bønder, enkelt og greit!


Hehe.....

Nei, for det er vel ingen Evertonsupportere her til lands som har vært over på Goodison og andre stadioner i England for å følge laget sitt...
De gangen jeg og mine venner har vært over, har vi blitt veldig godt mottat av engelskmennene, som er positivt overrasket over hvor tett vi nordmenn følger engelsk fotball. Men, det vet vel du kanskje ikke en dritt om din nisse!!!!!

kabelmann

Quote from: "efc"De gangen jeg og mine venner har vært over, har vi blitt veldig godt mottat av engelskmennene, som er positivt overrasket over hvor tett vi nordmenn følger engelsk fotball.


"... som er overrasket over hvor tett vi er" skulle det vel stå?

Har vært inne og lest litt på grandoldteam.com og på evertonfc.no. Fasinerende å se at mens den engelske fansen holder en relativt høflig tone, så er det blant de norske Evertonsupporterne stort sett bare arrogante fjols.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Langhår

Quote from: "efc"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "efc"
Quote from: "dokken"Leste litt på forumet til disse merkelige norske Everton-"supporterne". Ser ut som det foregår organisert oppkjøp på P-feltet. Forsåvidt greit nok at de holder seg samlet, og nær de ekte supporterne fra Merseyside (som sikkert ler høyt av dem).

Samtidig hevdes det at det totale billettsalget hadde passert 11.500 lørdag kl 14. Da var 2500 enkeltbilletter solgt totalt fredag og lørdag.

I så fall er det 9000 partoutkortholdere som har kjøpt. Bedre enn Brann først antydet, men likevel merkelig at 3000 har valgt ikke å kjøpe.

Mer bekymringsverdig at enkeltbillettsalget går såpass tregt. 5000 billetter igjen, vil ta mange dager å få solgt.

Problemet er at "vanlige folk" ikke gidder å stå i kø i kulden for å få billett. Men det gjør disse Everton-tullingene. Ser at enkelte på forumet fikk kjøpt 10 billetter fredag, for så å stå i kø på nytt lørdag.

Mao: Everton-tullingene får de billettene de vil ha, uansett. Restriksjonene til Brann gjør bare at vanlige bergensere ikke gidder å kjøpe, pluss at det gjør ting tidkrevende og mer komplisert for alle andre.


Hvorfor skulle de "ekte" fansene fra merseyside le av oss??? Tror de synes det er kult jeg, hvis det blir en del norske, eller "uekte" evertonfans på stadion. Vi kommer til å knuse dere på banen og på tribunen. LETT!!!!


Hva skal dere synge da? "Heia Everton (klapp klapp klapp)"? Og nei, jeg tror ikke de engelske fansene syns det er kult å bli invadert av norske bønder. For engelskmenn er nordmenn bønder, enkelt og greit!


Hehe.....

Nei, for det er vel ingen Evertonsupportere her til lands som har vært over på Goodison og andre stadioner i England for å følge laget sitt...
De gangen jeg og mine venner har vært over, har vi blitt veldig godt mottat av engelskmennene, som er positivt overrasket over hvor tett vi nordmenn følger engelsk fotball. Men, det vet vel du kanskje ikke en dritt om din nisse!!!!!


God ettermiddag, klovn. En ting er å bli godt mottatt i England og på Goodison, en annen ting er hvilken reaksjon en vil få fra scouserne når man som nordmann (bergenser?) ikke støtter sitt lokale lag. Da Liverpool (Englands mestvinnende lag gjennom tidene) gjestet Stadion i 97 var reaksjonen fra de engelske tilreisende høyst blandet ovenfor norske LFC-supportere. Nå vet ikke jeg om det blå avskummet setter lokalpatriotisme og tilhørighet like høyt som Liverpool FCs supportere gjorde i -07, men slik var det ihvertfall den gangen.

Men dette har du åpenbart ikke greie på så du får ta det til orientering.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Henki

Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Det er riktig det at det skjer i hver eneste kamp. Men det er ikke greit av den grunn. Personlig synes jeg det bare er teit.
Og i dette tilfellet er det ikke snakk om bare en håndfull supportere fra det andre laget som vil befinne seg på hjemmeseksjonene på Stadion. Jeg kjenner til en Evertonsupporter som har klart å få tak i 70 -søtti- billetter. Da er det i ferd med å bli noe voldsomt spør du meg. Og desto mer flaut for Brann som tydeligvis har sett for seg at det er Kongsvinger vi møter på onsdag...
Ballen skal fremover!

KEO

Quote from: "Henki"
Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Det er riktig det at det skjer i hver eneste kamp. Men det er ikke greit av den grunn. Personlig synes jeg det bare er teit.
Og i dette tilfellet er det ikke snakk om bare en håndfull supportere fra det andre laget som vil befinne seg på hjemmeseksjonene på Stadion. Jeg kjenner til en Evertonsupporter som har klart å få tak i 70 -søtti- billetter. Da er det i ferd med å bli noe voldsomt spør du meg. Og desto mer flaut for Brann som tydeligvis har sett for seg at det er Kongsvinger vi møter på onsdag...


Får håpe det er på P feltet han har fått plass.. kommer det en gruppe på 70 britiske supportere på ett felt i rød sone så kan det bli stygt. og når folk her inne sier at Brann ikke slipper inn Everton supportere??? flertallet av disse supporterene har ikke effekter på seg, og de som har og skal inn tar sine forhåndsregler der. Blir litt bekymret når en person har fått fatt i så mange billetter, for da er det noe som sier meg at han er langt fra den eneste som har gjort det.
Så det er nok bare til å legge seg litt i trening å få i tannbeskytteren så skal dette bli artig.
Nu kør vi!

Xminator

De er vel såpass sulteforet på oppmerksomhet at de trykker svikerene til sitt bryst.

haha-guru

Mye rykter her nå altså....d gjenstår å se på kampen.

Håper virkeli at d blir god stemning på denne kampen, og ofte så kan d hjelpe m litt bortesupportere som synger for å få i gang Hansa.

Fakta er at d generelt er elendi stemning på europacupkampene til Brann.
Er helt en annen atmosfære enn i tippeligaen. Dessverre. Dette tror eg er et
problem for Branns sjanser på hjemmebane og.

Håper virkeli Bataljonen tar denne kampen seriøst og sørger for å komme tidligere enn 5-10 min etter kampstart, og lager liv og røre lenge før kampen begynner.
Brann trenger alle bergenseres støtte for å vinne denne vanskelige kampen.

Bor selv (dessverre) i New York, men skal iallefall sørge for å synge ut Everton-fans på puben her!


Dette kan bli en fest! Så kom igjen alle sammen, møt opp tidli, lag et helvete for motstanderlaget.

anders_flanderz

eg er som vanlig på plassen min 1.5 time før kampstart..;)

men kan bli ganske så artig vist mange titalls everton fans har kommet inn på hansa... å nei å nei å nei.....

glede meg :twisted:  :twisted:
rite Drite Drite Drite på Oslo By

olebrann3

møtter også altid opp så tidlig som eg gjør på tippeligakampen rundt en time før. Syns andre og skulle det så det er sakt.

Men blir show vist det kommer noen Everton fans inn på Hansa, Inn i løvens hule men ikke ut igjen:P

krøvel vellevold

Quote from: "olebrann3"møtter også altid opp så tidlig som eg gjør på tippeligakampen rundt en time før. Syns andre og skulle det så det er sakt.

Men blir show vist det kommer noen Everton fans inn på Hansa, Inn i løvens hule men ikke ut igjen:P


Dette er jo bare skrytesnakk. Ja, det kan godt være at DU mente det på spøk, men det er nok av dem som sier at "det skal bli et helvete om det kommar inn nåkken blå på våres tribune"... Sannheten er at det neppe kommer til å skje noe som helst.
Legg ned hele klubben!

anders_flanderz

er nok sant som du sier at det ikke kommer til å skje en eneste drit... men det beste hadde vært å nekte everton fans på frydenbø
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "olebrann3"møtter også altid opp så tidlig som eg gjør på tippeligakampen rundt en time før. Syns andre og skulle det så det er sakt.

Men blir show vist det kommer noen Everton fans inn på Hansa, Inn i løvens hule men ikke ut igjen:P


Dette er jo bare skrytesnakk. Ja, det kan godt være at DU mente det på spøk, men det er nok av dem som sier at "det skal bli et helvete om det kommar inn nåkken blå på våres tribune"... Sannheten er at det neppe kommer til å skje noe som helst.


Du har nok rett Krøvel, det er ikke så skumle og lovløse tilstander på Hansa som noen vil ha det til. Men som alle andre steder hvor mange tusen mennesker samles, så er det noen potensielle kandidater til å lage show.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

HansaInferno

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "olebrann3"møtter også altid opp så tidlig som eg gjør på tippeligakampen rundt en time før. Syns andre og skulle det så det er sakt.

Men blir show vist det kommer noen Everton fans inn på Hansa, Inn i løvens hule men ikke ut igjen:P


Dette er jo bare skrytesnakk. Ja, det kan godt være at DU mente det på spøk, men det er nok av dem som sier at "det skal bli et helvete om det kommar inn nåkken blå på våres tribune"... Sannheten er at det neppe kommer til å skje noe som helst.


Sannheten er at det aldri blir sluppen inn noen med blå drakt på Hansa.
Breiflabben, baby!

krøvel vellevold

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "olebrann3"møtter også altid opp så tidlig som eg gjør på tippeligakampen rundt en time før. Syns andre og skulle det så det er sakt.

Men blir show vist det kommer noen Everton fans inn på Hansa, Inn i løvens hule men ikke ut igjen:P


Dette er jo bare skrytesnakk. Ja, det kan godt være at DU mente det på spøk, men det er nok av dem som sier at "det skal bli et helvete om det kommar inn nåkken blå på våres tribune"... Sannheten er at det neppe kommer til å skje noe som helst.


Sannheten er at det aldri blir sluppen inn noen med blå drakt på Hansa.


Nuvel. Det er jeg ikke så sikker på.
Legg ned hele klubben!

Langhår

Jeg kan ihvertfall garantere at jeg kommet til å se skikkelig stygt på eventuelle Evertonfans! Kanskje kommer jeg til å viske ukvemsord også, men det kan jeg ikke garantere!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Gubrask

Fant dette skrevet av den godeste rune på det norske everton forumet:
Var i England i helgen og overleverte 85 billetter til Engelske Evertonfans. Hadde med meg 6 ekstra billetter som også fikk bein å gå på. Stor etterspørsel etter billetter. I følge flere kilder der borte kommer det rundt 5000(Virket som alle eg snakket med skulle over, så tallet kan stemme) Evertonfans til Bergen i løpet av Mandag, Tirsdag og Onsdag. De fleste snakket om Fotballpuben som samlingsted... Så da ender vel eg der også.

HansaInferno

Godeste Rune må jo bare kulan.
Breiflabben, baby!

BBB-Tony

Ville tilstander på fotballen om det skulle skje...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob

5000 Everton fans? Dette kan bli virkelig interessant.

krøvel vellevold

5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Quote from: "krøvel vellevold"5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.


Siste E-cup kamp i gruppespillet, så reiste det bort i mot 10.000 Everton-supportere på bortekampen. Det var laaaangt fra 10.000 som fikk billett!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Ewen

Er det ingen supportere som har meninger om kampen mot Everton? Eller Brann laget? Ser på at det omtrent bare diskutrers biletter her på forumet og på bataljonen.no dreier det seg BARE om biletter og medlemskort..

Selv er jeg ganske overbevist på at vi får et bra resultat her i Bergen, men kan nok desverre risikere å gå på en solid smell i beatles-byen.

Gubrask

Det viktigste i denne kampen er det viktigst å ikke slippe inn mål, så 0-0 kan jeg leve fint med. Sier ikke at Brann skal gå ut å kun forsvare seg på hjemmebane, men tror de må ligge litt bak og satse på kontringer..

BBB-Tony

Håper på at Brann tørr spille respektløst og spille sitt spill. Tror Brann må ha med seg ett mål og to i bagasjen over til England om det skal bli avansement. Og Everton må ikke få score i Bergen. Toppen 1 mål!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "Gubrask"Det viktigste i denne kampen er det viktigst å ikke slippe inn mål, så 0-0 kan jeg leve fint med. Sier ikke at Brann skal gå ut å kun forsvare seg på hjemmebane, men tror de må ligge litt bak og satse på kontringer..


Skal Brann gå videre, så er det på hjemmebane de må score tror jeg...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "tonynord"
Quote from: "krøvel vellevold"5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.


Siste E-cup kamp i gruppespillet, så reiste det bort i mot 10.000 Everton-supportere på bortekampen. Det var laaaangt fra 10.000 som fikk billett!


Så hva skal de der etter når de ikke får sett kampen? For reisingen og drikkingens skyld, liksom? Litt sånn som cupfinalen?
Legg ned hele klubben!

bulldog

ser at jan gunnar solli sier at brann må tørre å spille sitt eget spill og ikke bli med på evertons kick and run fotball. det er vel lenge siden everton spillte den type? med arteta og cahill på midten er de mye mer spillende enn på duncan fergusons dager
bulldog

Bruiser

Trur Mjelde har overfokusert på kontringsspel og at vi kjem til å ligge altfor lavt pga det. Ser for meg ein kamp ganske lik Hamburg og Zagreb-kampane, der vi slepp motstanderen altfor langt innpå egen halvdel og altfor lettvinte kjangser imot og taper 0-1, 0-2. Om vi står høgt og presser og stresser og ikkje gir dei tid til å trille ball blir eg svært overraska. Meir enn om vi vinn.

Eg trur vi rett og slett går på dritern for eiga maskin, ikkje fordi Liverpuddeliansane er så jævla gode men fordi vi er som regel best til å ødelegge for oss sjølve. Eller kanskje Helstad og Huseklepp tryller litt for oss?

Hei Brann!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

BBB-Tony

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "krøvel vellevold"5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.


Siste E-cup kamp i gruppespillet, så reiste det bort i mot 10.000 Everton-supportere på bortekampen. Det var laaaangt fra 10.000 som fikk billett!


Så hva skal de der etter når de ikke får sett kampen? For reisingen og drikkingens skyld, liksom? Litt sånn som cupfinalen?


Hva de skal der vet jeg ikke, men det var bare det faktumet at det reiste 10.000 supportere til en bortekamp i ett annet land og den kampen betydde i grunn ikke noe for Everton (Everton var allerede videre). Da er det ikke utenkelig at det kommer 5000 til Bergen hvor 16.dels finalen spilles... Evertonsupportere har det sikkert slik som Brann-supportere hadde det på cupfinalen hver eneste gang Everton spiller kamp. De er en del større enn oss.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: "Bruiser"Trur Mjelde har overfokusert på kontringsspel og at vi kjem til å ligge altfor lavt pga det. Ser for meg ein kamp ganske lik Hamburg og Zagreb-kampane, der vi slepp motstanderen altfor langt innpå egen halvdel og altfor lettvinte kjangser imot og taper 0-1, 0-2. Om vi står høgt og presser og stresser og ikkje gir dei tid til å trille ball blir eg svært overraska. Meir enn om vi vinn.

Eg trur vi rett og slett går på dritern for eiga maskin, ikkje fordi Liverpuddeliansane er så jævla gode men fordi vi er som regel best til å ødelegge for oss sjølve. Eller kanskje Helstad og Huseklepp tryller litt for oss?

Hei Brann!


Angrip blir det beste forsvar i disse kampene. Det er bare helt sikkert!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Fabregas

Helsiken som jeg gleder meg til kampen nå :D

Nesten ingen forventninger, å ha et visst håp om avansemang etter kampen vil jeg være godty fornøyd med. Hvis vi kunne ledet hadde det vært utrolig kjekt. Problemet slik jeg ser det er at spillere som Sigurdsson og Helstad ikke på noen måte går utenpå motspillerne deres på hhv fart og fart og duellstyrke. Det spørs selvsagt litt hvem de stiller om men at Helstad skal være raskere enn de tror jeg ikke. De skal vel ikke ha sjekket mye for å vite at Helstads fart i bakrom er en enormt viktig del av Branns spill, spesielt i en kamp som dette nåe det er forventetatkontringer og dødballer blir våre viktigste angrepsvåpen.
Eget spill!?sorry. Vi bør legge oss bakpå og satse på at vi kan få inn en scoring på kontring eller dødball. Det er stygt å si det, men innimellom må vi slå langt i en kamp som denne, vi så mot FCK hvor ekkelt det kunne være å spille ballen i det bakre ledd over mer enn 3-4pasninger. Dødball er og vanligvis ikke noe vi ønsker å forbinde med Brann, men her må vi nok ta det i bruk i styggeste LSK-stil, dessverre. Trikset mot FCK hadde vel ikke gjort noe om gikk inn igjen?

Hvor dårlig passer det ikke med Huseklepp på kanten om vi(mest sannsynlig) skal ligge mye bakpå og først og fremst temme de? Har jo sagt litt om det før og men hadde vært interressant om andre kunne delt sine tanker om dette.

Skal vi gå videre må vi spille over evne samtidig som Everton spiller elendig og/eller nedpriorterer kampen. Blir spennende å se hvor mye stjerner de tar med. Men uansett er dette først og fremst og regne som kamptrening mot motstand på et helt annet nivå enn vi møter hver helg.

Folk snakker om 5000 Everton-fans her!? Som Krøvel sier: Hva skal de her? Om ikke annet så genererer det jo litt penger til byen :lol:

BBB-Tony

Jeg også stiller spørsmål om hva de skal her, men det virker ikke som de tenker på det! Når vi trakk Everton, så gikk det rykter om rundt 9000 Everton-supportere. Nå for ikke så lenge siden gikk det rykter om 1500 og nå altså 5000. Så hvor mange som kommer kan bare tiden vise, men en ting tror jeg er sikkert: Det kommer flere Everton-supportere som ikke har billett... Og hva de skal her det er ikke godt å si. De som ikke har kampbillett har kanskje en kultur for å reise til byen klubben skal spille kamp i og samles på ulike puber? At det regnes som å "følge" laget.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

HansaInferno

Quote from: "krøvel vellevold"5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.


Mange som reiser uten billett. Det har til og med jeg gjort, men riktignok bare her i Norge. Spesielt engelskmenn har vel en viss tradisjon for å gi litt blanke i at de ikke har billett og bare dra. Det er jo en ferietur i samme slengen. Tror dog ikke på 5000 jeg heller.
Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Kan vel ikke være så vanskelig å tro på?
Som det nevnes, så er det sikkert en del som drar for å feste med resten av gjengen, og tar det som en liten ferie.

Så er det vel fler av de som håper på å skaffe seg billett når de kommer hit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Folk snakker om 10000 som reiste til en eller annen kamp nede på kontinentet. Var det AZ? I så fall: Det er mye mye lettere å komme seg til Nederland enn til Bergen. Til Nederland er det bare å sette seg i bilen eller ta toget. Dessuten kan man fly til flere steder; Amsterdam, Rotterdam, Brüssel, osv. Til Bergen må man med båt eller fly. Det er jo begrenset hvor mange Everton-fans som får plass på englandsbåten. Og det er også begrenset hvor mange Everton-fans som får plass på fly. De må jo fylle 30 fly alene og hele englandsbåten hvis de skal komme 5000! Og en annet ting: De stiller ikke mer enn ca 35000 på kampene sine hjemme, og fyller ikke engang opp hele Goodison. Hvorfor skulle 1 av 7 (fattige scousere som de er), reise til Norge for å se ukjente SK Brann Bergen? Bergen er jo ikke akkurat noen verdensmetropol heller! De 5000 de snakker om, må jo uansett være inkludert rubbel og bit av alle som holder med Everton i Norge!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Slapp av folkens! Everton advarer sin supportere mot hvor ille det er i Norge. Så vi kan være glad hvis det kommer noen i det hele tatt...
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1589255.ece
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"Slapp av folkens! Everton advarer sin supportere mot hvor ille det er i Norge. Så vi kan være glad hvis det kommer noen i det hele tatt...
http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1589255.ece


Visst de retter den informasjonen dirkete til Everton-supportere, så er det ett par punkt de kunne ha utelukket. Blant annet at vinteren er lang og det kan være opp til 25 minus grader på dette tidspunktet. Tror ikke vi opplever det her i Bergen kommende uke ;) Har jo meldt fint vårvær hele uken! :D
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

osoerli

Quote from: "KEO"
Quote from: "Henki"
Quote from: "Nixon"Herregud folkens! Hvorfor er alle plutselig blitt mer katolske enn paven? Det er da slett ikke uvanlig at det er bortesupportere på hjemmetribunene på Stadion. Det skjer faktisk i hver eneste kamp. Man skulle tro det var for første gang.


Det er riktig det at det skjer i hver eneste kamp. Men det er ikke greit av den grunn. Personlig synes jeg det bare er teit.
Og i dette tilfellet er det ikke snakk om bare en håndfull supportere fra det andre laget som vil befinne seg på hjemmeseksjonene på Stadion. Jeg kjenner til en Evertonsupporter som har klart å få tak i 70 -søtti- billetter. Da er det i ferd med å bli noe voldsomt spør du meg. Og desto mer flaut for Brann som tydeligvis har sett for seg at det er Kongsvinger vi møter på onsdag...


Får håpe det er på P feltet han har fått plass.. kommer det en gruppe på 70 britiske supportere på ett felt i rød sone så kan det bli stygt. og når folk her inne sier at Brann ikke slipper inn Everton supportere??? flertallet av disse supporterene har ikke effekter på seg, og de som har og skal inn tar sine forhåndsregler der. Blir litt bekymret når en person har fått fatt i så mange billetter, for da er det noe som sier meg at han er langt fra den eneste som har gjort det.
Så det er nok bare til å legge seg litt i trening å få i tannbeskytteren så skal dette bli artig.


Trur me skal alle ta det roleg eg, og ønska velkomen både norske og engelske Everton-supporterar uansett kor på stadion dei måtte befinna seg.  Hugs på at me skal over og besøka dei veka etter.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

BBB-Tony

Noen som vet hvordand et står til med banen? Ser at de har sendt ut en etterlysning om folk som kan hjelpe. Selv skal jeg på jobb, så jeg kan ikke... Håper den blir i grei stand til onsdag!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3341935.ece

300 billetter igjen skal vi tro Brann.


Enten ett triks for å få billettløse Everton-supportere til å bli hjemme eller så er det solgt 15700 billetter. Velger å tro det siste... Tror ikke Brann går ut off. og lyger ang salgstall. Men amtidig er det litt merkelig siden Brann sa de ikke skulle off. noen tall. Kanskje har de nå solgt så mange billetter at de tørr gå ut med tallene. Flotte greier! Fullt hus og stormende jubel! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Baunebob

Rbk har jo solgt latterlige lite.

BBB-Tony

Quote from: "Baunebob"Rbk har jo solgt latterlige lite.


Ja, der ser man hvor stor forskjell det er på CL og UEFA. Hvordan blir det her i Bergen i høst?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

millermania

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Baunebob"Rbk har jo solgt latterlige lite.


Ja, der ser man hvor stor forskjell det er på CL og UEFA. Hvordan blir det her i Bergen i høst?


Da begynner folk å grine igjen...

BBB-Tony

Quote from: "millermania"
Quote from: "tonynord"
Quote from: "Baunebob"Rbk har jo solgt latterlige lite.


Ja, der ser man hvor stor forskjell det er på CL og UEFA. Hvordan blir det her i Bergen i høst?


Da begynner folk å grine igjen...


Hehe...hmm... Kjent fenomen? :P
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Jeg ser ikke poenget i at Brann skulle lyge på antallet for å holde Everton-fans uten billett unna Bergen. Skal de hit, så er nok reisen bestilt og betalt forlengst. Og da reiser de. En tur til Bergen er ikke noe man hiver seg på og bestiller dagen før man reiser. Ikke de store mengdene i hvert fall. Unntaket er selvsagt norske Everton-fans som kan sette seg i bilen og kjøre avgårde på kort varsel. Men hvor mange holder egentlig med Everton her til lands? Ti?

En annen ting: Det blir altså 16800 eller noe sånt vs Everton. På Lerkendal er det solgt 8000. De spiller ikke før torsdag, men ting tyder vel på at de ikke klarer et tilskuertall på vårt nivå. Fiorentina er kanskje ikke like stort som Everton og engelsk fotball her til lands, men strengt tatt er jo Fiorentina et minst like godt lag som Everton. Så hvis RBK skulle ende opp med 12-13000, mens vi selv får 16800, så bør det være slutt på dette jævla gnålet om at det bare er i Bergen at uefa-cup ikke fenger, og at RBK-fansen liksom har skjønt at dette er svære greier. Sist de var i 1/16-finale i uefa-cup (vs Zenit for et par år siden), kom det vel 11000. Så de har stor forskjell på serie og uefa-cup de også. De som Brann og de fleste andre klubber både i Norge og Europa.
Legg ned hele klubben!

KEO

Quote from: "krøvel vellevold"5000... jeg ler meg i hjel! Hva skal de hit etter? Tror de virkelig at de skal klare å karre til seg 5000 billetter? De har fått 900, og kanskje har de klart å lure til seg 1500 tilsammen. Hvor mange av Branns supportere vil selge billetten sin til desperate Everton-fans som betaler overpris?  Noen hundre? Uansett blir det neppe mer enn 2000 Everton-fans inne på kampen. Hva skal de 3000 andre ta seg til? Se kampen på tv, kunne de jo gjort hjemme. Uten å betale reise, opphold og dyr øl. Nei dette tror jeg ingenting på.


5000?? ikke få meg til å le.  det kommer ca 2000 stk fra England 800 i 6 charter fly på onsdag og så regner de med ca 1200 gjennom andre kanaler. jobber selv på Flesland og har hatt samtaler med Onkel P så jeg tror nok at de har en viss oversikt.
Nu kør vi!

BBB-Tony

http://fotball.bt.no/uefa/article100057.ece

MIM gjør endringer på laget... Demba og Fakiri inn, Huseklepp og Karadas ut.

Etter det jeg forstår så syns MIM at det er greit at Demba må få prøve seg... Riktig kamp å la Demba "prøve seg"?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "tonynord"Etter det jeg forstår så syns MIM at det er greit at Demba må få prøve seg... Riktig kamp å la Demba "prøve seg"?


Han snakket om at det var greit å få prøve seg på treningen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Quote from: "Nixon"
Quote from: "tonynord"Etter det jeg forstår så syns MIM at det er greit at Demba må få prøve seg... Riktig kamp å la Demba "prøve seg"?


Han snakket om at det var greit å få prøve seg på treningen...


Ok. Var litt usikker på hva MIM mente...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Jeg tror nok at Mjelde satser på det laget som har trent mest sammen. Og treningen i dag viser hva som vil komme av bytter. For å gjøre endringer i startelleveren såpass sent er ikke lurt. Eneste måtte være å sette Fakiri inn og Solli ut på kanten. For Huseklepp ser ikke ut til å være i form. Men kampen kommer nok for tidlig for Fakiri.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

Tror det er nesten helt sikkert at Fakiri tar plass på midten uten at jeg vet 100% sikkert hvordan skaden hans er. Han trener hvertfll for fullt. Litt mer usikker på Demba. Lov og håpe at han har imponert så kraftig at han får startplass.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Tror det kan bli virkelig bra med Demba på topp sammen med Helstad. Mannen har i alle fall riktig innstilling!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

erikdale

Rytene skal ha det til at Evertonsupporte uten kampbillett skal på kino. De skal se den norske storfilmen "Lønsj".

Så da trenger ikke folk å bekrymre seg over tiltaksløse engelskmenn lenger.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

drEss

Quote from: "erikdale"Rytene skal ha det til at Evertonsupporte uten kampbillett skal på kino. De skal se den norske storfilmen "Lønsj".

Så da trenger ikke folk å bekrymre seg over tiltaksløse engelskmenn lenger.


Hahaha

Har fulgt denne tråden helt siden trekningen, men nå klarte jeg ikke holde meg lenger, fantastisk den der!

Tror dette blir noen gode dager for alle røde og blå. Kan garantere at folkene som kommer over fra Liverpool er her for å lage fest, og ikke kommer til å lage problemer. Den ene supporterklubben har for eksempel lagd et stort banner hvor halvparten er rødt med Brann logoen, andre halvdelen blått med Everton-logoen og teksten "Everton - Brann, Friendship - Vennskap". Som Everton-fan vet jeg at de som kommer over fra balløya er fornuftige folk, og som Godset-gutt vet jeg at dere har de beste supporterne i Norge. Derfor håper jeg ingen lar seg påvirke av noen få latterlige innlegg på diverse røde og blå forum. Dette kommer bare til å bli morro!

Håper dere tar godt imot gutta fra øya, og jeg kan nesten garantere at de av dere som turen over til bortekampen kommer til å bli overrasket over hvor godt dere blir mottatt.

Lykke til med kampene!

vebo

Quote from: "Klaus_Brann"Tror det kan bli virkelig bra med Demba på topp sammen med Helstad. Mannen har i alle fall riktig innstilling!


Pussig at du never riktig innstilling. Innstillingen var vel alles store bekymring før/under pvergangen:P
Tiocfaidh ár lá

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3343879.ece

Everton insisterer på å trene på Stadion i dag selv om det kommer til å ødelegge banen til kampen i morgen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tintin

Quote from: "Nixon"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3343879.ece

Everton insisterer på å trene på Stadion i dag selv om det kommer til å ødelegge banen til kampen i morgen.


linken funket ikkje, men er jo ikkje bra... samtidig kan de ikkje nektes dette, hadde håpt de kunne ta til takke med et annet alternativ, men men.
Uansett, ser frem til kamp igjen no!

Kararay

Troppen som Everton reiste til Bergen med i dag.

Everton squad: Howard, Wessels, Hibbert, Neville, Lescott, Yobo, Jagielka, Baines, Valente, Carsley, Osman, vd Meyde, Cahill, Fernandes, Yakubu, Vaughan, Johnson, Anichebe, Rodwell, Gosling.

Yakubu er dessverre med mens Gravesen, Pienaar og Arteta blir igjen i England...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Tomas

Jeg er av den formening av at det ikke er så spesielt viktig om Yakubu spiller eller ikke... Riktignok har han vært en del vassere enn sine spisskonkurrenter, men i gruppespillet startet han vel kun mot Nürnberg og da tegnet han seg ikke på scoringslisten. Alle de andre angriperne har åpnet målkontoen i UEFA-cupen, og jeg tror ikke det vil ha så stor innvirkning om "Yak" spiller eller ikke...

Det sier jeg sikkert ikke om han scorer hat-trick og er sterkt delaktig i å ydmyke oss på eget gress :)

Nixon

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1596893.ece

Det er mye som tyder på at det kan bli vanskelig å spille fin fotball på Stadion i morgen. Og blir banen mye skadet kan det bli vanskelige forhold også utover i sesongen.

- Vi er definitivt bekymret. Frem til seriestart 30. mars er det ikke noe vekst i gresset. Får banen store skader under kampen mot Everton vil det sette sitt preg på matten langt utover i sesongen, sier Reistad til iBergen.no.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gepard

Slipper vi Arteta og Pienaar er det jo aldeles strålende, to spillere som står for sårt savnet kreativitet som trengs når Eveton skal styre kampene.

Gepard

Ser jo ut til at Moyes vil ha en god gammeldags fotballkrig på stadion i morgen. Her blir det "kick-and-run". Utelater sine to beste teknikere fra troppen og satser på å dyrke potetåker på Stadion iløpet av kvelden.

Manx

Quote from: "Gepard"Ser jo ut til at Moyes vil ha en god gammeldags fotballkrig på stadion i morgen. Her blir det "kick-and-run". Utelater sine to beste teknikere fra troppen og satser på å dyrke potetåker på Stadion iløpet av kvelden.


De er ute med skade..

http://www.evertonfc.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=485284
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Kjell249

Laget er klart:
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3344304.ece

Glad for at Mjelde erstatter en formsvak Huseklepp med HEF. Tror også det er en bedre midtbane, hvis vi skal ligge defensivt og kontre. Så kan Huseklepp komme inn etter 60 min, og kjøre karusell og lekestue med slitne Evertonbein :)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

BBB-Tony

Stort pluss at vi slipper Arteta, men dog dårligt nytt at Yakubu er med i troppen. Men vi kan ikke få i pose og sekk heller! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

http://www.bt.no/webtv/?id=9323

"Rundt 1200 Everton-supportere er på vei til Bergen. 950 av disse har da selfølgelig billetter på borteseksjonen, mens vi regner med at rundt 200 bortesupportere har fått billetter andre plasser på stadion. Vi har ikke tatt stilling til om de kommer inn eller ikke, men en ting er sikkert og det er at ingen Everton-supportere slipper inn ved inngang 10 og 11 der de mest dedikerte brann-supporterene sitter". Uttalelse fra overbetjent fra politiet.

I tillegg kommer da selvfølgelig de norske Everton-supporterene.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Quote from: "Kjell249"Glad for at Mjelde erstatter en formsvak Huseklepp med HEF. Tror også det er en bedre midtbane, hvis vi skal ligge defensivt og kontre. Så kan Huseklepp komme inn etter 60 min, og kjøre karusell og lekestue med slitne Evertonbein :)


Helt enig. Jeg trodde ikke at Fakiri skulle rekke kampen, men slik som Huseklepp har spilt i år er dette en meget god løsning. For jeg regner med at  Fakiri er klar til kamp. Et stort pluss er selvsagt også at Solli får spille i favorittposisjonen sin.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BBB-Tony

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article3344643.ece

I følge BA er visst Pienaar og Arteta med i troppen alikevell... På den offisielle norske siden til Everton står det at begge er ute med skade.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Christian

Så fint at BA forholder seg til rykter de hører på Flesland. Hva som skrives på Evertons offisielle hjemmeside nevnes ikke med et ord. De som foretrekker denslags kan jo kikke på kildene selv her.

Men jøss, det hele kan jo være et skittent triks for å få Brann til å ta lett på oppgaven...

peteE

Erfaring > Ung dribblekraft i denne kampen!

Her gjelder det å bruke hodet og stå på kollektivt. Eneste måten man har sjansen mot mye bedre lag!

Vi så jo hvordan RBK slet defensivt til tider i CL. Kampene deres ble somregel ødelagt av elendig arbeid, dog var de gode defensivt i kamper som i bortekampen mot Chelsea og Valenciakampene. Men offensivt hang de faktisk somregel helt greit med.

Tror vi sliter med litt det motsatte for tiden. Solide defensivt, lite sammenhengende offensivt, sliter med å holde ballen i laget.

Xminator

Quote from: "Nixon"http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1596893.ece

Det er mye som tyder på at det kan bli vanskelig å spille fin fotball på Stadion i morgen. Og blir banen mye skadet kan det bli vanskelige forhold også utover i sesongen.

- Vi er definitivt bekymret. Frem til seriestart 30. mars er det ikke noe vekst i gresset. Får banen store skader under kampen mot Everton vil det sette sitt preg på matten langt utover i sesongen, sier Reistad til iBergen.no.


Er likevel rimelig sikker på at Brann stiller med en av de beste banene til seriestart. Kunstgresstull ikke medregnet. Det er mye rare spilleforhold frem til mai...

Huseklepp har godt av en kamp på benken. Så får han heller storspille når han får sine tilmålte 20 minutter.

Markmus

Tror de Brann er en by eller? "Yakubu travels to Brann". hehe..
Ka du ve?

olebrann3

Var en tur oppom stadion i dag, kom en politmann med 4 everton fans i dress som fikk komme inn å se litt på bortefeltet og de var faktigst inne i butikken også.

Så tydeligvis går politiet sikkert nøye igjennom reglene

Klaus_Brann

Jeg gikk forbi Fotikken på vei hjem nå, og der satt det en gjeng allerede...Får  håpe de ikke får lov å erobre Fotikken før folk kommer seg dit etter jobb!

Edit:

Her er gjengen ja...

http://www.bt.no/webtv/?id=9323
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

tr0Ndemann

Koselig med hyggelige engelskmenn i byen!
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Northside

De fryktelige Bad Blue Boys som media har foret hodene våre med denne vinteren satt for det meste å grillet når de var her.

Everton fansen som derimot er snill og grei raver allerede rundt i gatene for å sloss....
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=510859

Jeg ler

tr0Ndemann

La de bare slå seg løs, havner i arresten hele gjengen. Dessuten tror jeg neppe vi må sende dem hjem med eget fly..
What a waste of council tax, we paid for your hats!

sydnes76

Quote from: "Northside"De fryktelige Bad Blue Boys som media har foret hodene våre med denne vinteren satt for det meste å grillet når de var her.

Everton fansen som derimot er snill og grei raver allerede rundt i gatene for å sloss....
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=510859

Jeg ler


Ler litt av de som alltid maser om koselige engelskmenn som kommer hit for å lage god stemning osv. Kanskje de til og med ler litt av norske everton supportere for deretter å gi de på trynet. Hvor kommer det fra at engelskmenn er så ufattelig mye mer hyggelig enn andre? Tippekampene fra 70/80 tallet??

Yngve

Fordi dei generelt sett er eit hyggelig, om enn litt skittent, folkeslag. Dei er kjent for å reise på fotballkampar over heile verda og lage god stemning. Men det bør heller ikkje overraske nokon at det er ein liten gjeng som reiser rundt og lagar bråk. Av 1500 fulle britar, lagar garantert ein liten gjeng trøbbel når dei er her.

Vert garantert noko tull med oss og, når me reiser over i neste veke.

anders_flanderz

ble faktisk observert Everton supportere på Shell stasjonen i knarvik for veldig kort tid siden. Engelske!
jøøssameg!

gjekk med brannlua..men tror ikke at de såg at det var "brann"
men de virka veldig hyggelig! skulle ha seg pølsemenyer med øl.... haha
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Bolsen

Quote from: "anders_flanderz"ble faktisk observert Everton supportere på Shell stasjonen i knarvik for veldig kort tid siden. Engelske!
jøøssameg!

gjekk med brannlua..men tror ikke at de såg at det var "brann"
men de virka veldig hyggelig! skulle ha seg pølsemenyer med øl.... haha


Så en brite engang i en norskbutikk som sku kjøpe seg øl. Klokken var selfølgelig over 2000 og når jenten i kassa sa at ølsalget va stengt, ble briten helt paff, og har aldri sett så mye skuffelse i øyne før :P

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

smaalanda

Quote from: "anders_flanderz"skulle ha seg pølsemenyer med øl....haha


Den klassiske knarvikmenyen slår aldri feil.
KMO!!!

Stoffi

Gikk nettopp forbi fotballpuben, og den var stappet med Evertonfans. For meg som så det utenfra, så det rimelig fullt ut, mange sto utenfor også.

Er ikke fotballpuben for brannsupportere? Det virker som om Evertonsupporterne har gjort det til sin pub, og de kommer til å strømme på i de neste timene.

Jeg skal ihvertfall ikke der idag...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

anders_flanderz

Quote from: "smaalanda"
Quote from: "anders_flanderz"skulle ha seg pølsemenyer med øl....haha


Den klassiske knarvikmenyen slår aldri feil.


eg har aldri blitt servert det på selecten!! dårlige greier... :P
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Ewen

Ser på BT.no at det skal være  direktesendt vorspiel fra Brann stadion fra kl 19.00, noen som har mer innformasjon?

kabelmann

For en drittdag dette har vært. Har ikke fått gjort en dritt på jobb - typisk på kampdager. Alt for masse å gjøre, men et konsentrasjonsnivå helt på viddene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

tolind

Quote from: "Stoffi"Gikk nettopp forbi fotballpuben, og den var stappet med Evertonfans. For meg som så det utenfra, så det rimelig fullt ut, mange sto utenfor også.

Er ikke fotballpuben for brannsupportere? Det virker som om Evertonsupporterne har gjort det til sin pub, og de kommer til å strømme på i de neste timene.

Jeg skal ihvertfall ikke der idag...



Snadder at det blir god stemning på puben! Eneste problemet er at vi som må jobbe til kl 16 sliter noe jævlig med å få oss plass. Evertonsupporterne kommer nok til å dominere på puben i dag..

Skulle kjørt opp et stort telt utenfor fotikken, med bord stoler osv... Men slikt får man selvsagt ikke til i Norge... Måtte vel ha søkt sildakongen om tillatelse :=)
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

kapteinen

evertonsupporterene har vært der siden tidlig idag, men det er jo standard for alle bortelag..gleder meg som en unge nå!
Z

Christian

Quote from: "kabelmann"For en drittdag dette har vært. Har ikke fått gjort en dritt på jobb - typisk på kampdager. Alt for masse å gjøre, men et konsentrasjonsnivå helt på viddene.

Det er du ikkje aleine om. Tenker eg avspaserer siste timen og kommer meg tidligere inn til sentrum. På jobb blir lite gjort okke som...

Lurkin

Håper ikke stemningen faller til helvete hvis vi ligger under tidlig. Alle som ikke er hes på jobb i morgen bør skamme seg. SKAMME SEG!
Berømte Brann fra Bergen

erikdale

Eg bor på øyen, like under Liverpool. Leser i de britiske avisene i dag at Everton frykter Brann en del mer enn de burde etter min mening. Mye fokus på at Brann e seriemester og at de havnet langt foran Rosenborg på tabellen.

Eg ska sjøl på pub i kveld og se kampen på Channel Five.. Syng som dokkar aldri har gjort før, så vi i alle tilfeller vinner en kamp i kveld.. Vil høre det gjennom tv'en ;)
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

HeiaBrann!

Quote from: "erikdale"Eg bor på øyen, like under Liverpool. Leser i de britiske avisene i dag at Everton frykter Brann en del mer enn de burde etter min mening. Mye fokus på at Brann e seriemester og at de havnet langt foran Rosenborg på tabellen.

Eg ska sjøl på pub i kveld og se kampen på Channel Five.. Syng som dokkar aldri har gjort før, så vi i alle tilfeller vinner en kamp i kveld.. Vil høre det gjennom tv'en ;)

Skal ivertfall bidra med mitt til at Everton sendes hjem som slakt! Vi trenger et bedre rykte i Europa =D

krøvel vellevold

I summetonen i dagens BA var det en Viking-supporter som mente vi kom til å bli skambanket av Everton bl.a fordi vi mangler Martin Andresen. Jaja. Vi ga i hvert fall VIKING skambank uten noen Martin Andresen...
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Endelig kampdag! Gleder meg som en liten unge! Skikkelig klar nå! I kveld skal vi vise balløya at nordmennene er mer enn bare vikinger! Vi skal gruse Everton på best mulig måte! Lykke til alle røde! Stikker innover nå... Måtte vi seire stort i kveld!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Jay Tee

nå gleder eg meg.. kan de ikke bare starte.......... sitter foran en pc i romania alene med brann drakten på.. kan melde at stemmningen e stor her.
eia brann

Nightfox

Evertonfansen er i sjokk, forumet deres består av følgende meldinger:

QuoteSH!!T!!!! they just got the ball in the net - but by surrounding tim howard - bakke had his hand on howards shoulder. lots of whistles now


og

QuoteBloody hell, they just had a goal disallowed.

Jay Tee

eia brann

Anduro

synes forøvrig gutta spiller ok.

En stor positiv ting er jo at den nye drakta faktisk ikke ser så stygg ut som vi skulle ha det til
-----
Rød makt, Brann for alltid!

Innlandsmax

Overfall på Petter VM før 0-1. 0-2 er offside. Om jeg gir dommeren skylda? Ja, det gjør jeg. Brann spilte godt, og hadde fortjent bedre. (Men Bakke angriper keeper, og får målet sitt korrekt annulert).

Nightfox

Synd med de situasjonene. Det er vel det som skiller gode og dårlige lag. Jeg merket i hele fjor at vi surfet på en medgangsbølge når det kom til dommeravgjørelser, flaks og marginer. Det samme skjer med Everton idag, og dommeren var uheldig. Men vi kan for all del ikke kalle dommeren for partisk.

apop

Surt å tape 0-2, men jeg klarer ikke å være så altfor skuffa. Vi spiller faktisk en bra kamp, og er jevngode i store deler av kampen med Everton.

Hvorfor i huleste var vi redde for Yakubu? Store lille Sigurdsson hadde full kontroll på han.

Demba kom på og viste veldig lovende takter, lukter litt genialt kjøp av han. Mikkel Tveit fikk for lite tid til å vise hva han er god for, dog han hadde en god gjenvinnig og en helt søpplete avlevering.

Huseklepp var, nesten som vanlig, god når han kom inn men jeg er glad for at han ikke startet, da hadde vi slitt mer tror jeg.

Solli var konge uansett hvor på banen han måtte spille.

Summa summarum så er jeg godt fornøyd med spillet til Brann men helsikkens skuffa for resultatet.

Exim

Quote from: "Innlandsmax"Overfall på Petter VM før 0-1. 0-2 er offside. Om jeg gir dommeren skylda? Ja, det gjør jeg. Brann spilte godt, og hadde fortjent bedre. (Men Bakke angriper keeper, og får målet sitt korrekt annulert).


Helt enig, Brann var klart det beste laget i denne kampen.

Romarius

Quote from: "Exim"
Quote from: "Innlandsmax"Overfall på Petter VM før 0-1. 0-2 er offside. Om jeg gir dommeren skylda? Ja, det gjør jeg. Brann spilte godt, og hadde fortjent bedre. (Men Bakke angriper keeper, og får målet sitt korrekt annulert).


Helt enig, Brann var klart det beste laget i denne kampen.



Brann var selvsagt ikke det beste laget, og ettmålsseier til Everton hadde vært greit. Men henger ikke med hodet. Tror det er det beste jeg har sett av et norsk lag i februar. Synes vi gjorde en veldig god jobb. Og ja, vi vinner serien i år også.

apop

Sitat dagbladet :
"I førsteomgang styrte Brann og de nevnte herrer Bakke og Andresen mye av det som skjedde ute på den litt ujevne gressmatta i Bergen."

Dagbladet henger tydeligvis ikke helt med.

Belfort

En ting er nå sikkert at skal vi henge med i e-cup må vi slutte og slippe inn mål på hjemmebane.

OmOssSjølOgHansaøl

Det var synd at resultatet ble som det ble, men det var uansett fett å se Brann matche Everton så bra - i februar! Dette lover bra for resten av 2008.  :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Snublefot

Quote from: "Cahill"EVERTONNNNNNNNNNNNN :)


congrats.. but the reality is that Brann was just as good if not even better then Everton this game. Everton won, well done.. but im proud of Brann.. they really showed Everton that norwegian teams can play football=)

Bombefar

Veldig bra kamp av Brann. Forbannet irriterende spesielt med det andre målet som gjør det ekstremt vanskelig for oss.
Første omgang var tidvis helt fantastisk og innimellom rundspilte vi Everton. Dette var selvsagt ikke gjennomgående hele omgangen, men sett over ett var Brann klart best i første omgang. Hadde bare Helstad fått "fingen ut" et par ganger og løsnet noen skudd (i stedenfor å måtte gå helt inn på 2 meter) kunne vi ledet med både ett og to mål til pause.

I andre omgang er det egentlig ganske jevnt med Everton som det litt bedre laget. Jeg synes ikke Brann var mye dårligere denne omgangen, men det andre målet ødelegger mye.

Jeg sitter forøvrig på felt O, og jeg må si at linjemannen var helt på bærtur. Lå konstant 4-5 meter unna "offsidelinjen" og skaffet seg hele tiden en dårlig posisjon for å bedømme offside

Ryde

helvettes synd!!

Det var direkte ufortjent at Everton vant. Synd gutta gjorde en god kamp!!

Nixon

Quote from: "Belfort"En ting er nå sikkert,Bakke dokumenterte ihverfall ikke i dag at han er vår nye spielfuhrer.


Helt uenig! Han var til tider eneste spiller som hadde roen og viste at han hadde noe på dette nivået å gjøre. Tror ikke vår gamle spielfuhrer hadde gjort det noe bedre.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

peteE

Ufortjent med 0-2 imo. Men men, klarer ikke å være skuffet! En god kamp, og jeg er veldig fornøyd med innsatsen! Vi var veldig farlige til tide, Bakke virket fresh, og Solli virket sterk! Demba og Huseklepp hadde gode innhopp, og godt at se at vi har fått en spiller som tør å skyte, og faktisk treffer i nærheten av målet :D

Vi tar dem i Liverpool :D

Snublefot

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Belfort"En ting er nå sikkert,Bakke dokumenterte ihverfall ikke i dag at han er vår nye spielfuhrer.


Helt uenig! Han var til tider eneste spiller som hadde roen og viste at han hadde noe på dette nivået å gjøre. Tror ikke vår gamle spielfuhrer hadde gjort det noe bedre.


enig med Nixon her.. jeg synes bakke gjorde en bra jobb, og viste flere ganger at han fint kan ta over etter mr skeidar!

Kjell249

Quote from: "peteE"Ufortjent med 0-2 imo. Men men, klarer ikke å være skuffet! En god kamp, og jeg er veldig fornøyd med innsatsen! Vi var veldig farlige til tide, Bakke virket fresh, og Solli virket sterk! Demba og Huseklepp hadde gode innhopp, og godt at se at vi har fått en spiller som tør å skyte, og faktisk treffer i nærheten av målet :D

Vi tar dem i Liverpool :D


Du glemmer Sigurdsson. Har var gigantisk, for meg klart Branns beste spiller. Hvem er Yakubu?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

tovatle

Bakke var veldig god i dag! Ingenting å si på det. Jeg var også meget fornøyd med sigurdsson og ikkje minst Solli, som i mine øyne var en av de beste på banen.

Men fy faen så stygg den der logoen vår er! Helt utrolig! Jeg skjems

peteE

Ja faen sorry, Sigurdsson gjorde jo Yakubu til luft!

Langhår

Kjipt resultat og den endelige spikeren i kisten når det gjelder avansement.

Når det gjelder kampen er det likevel mange lyspunkter. Vi er off-season og leverer en langt bedre forestilling enn det jeg hadde våget å håpe på, og Bakke viser gode egenskaper som den nye sjefen på midtbanen.

Andresen var overhodet ikke savnet. Fakiri, og Bakke gjorde en meget god figur sentralt.

Men jeg er selvsagt aldri fornøyd når vi taper....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

enavgutta

Bittert ja fordi Everton va dræt, dårligere enn ventet og mye dårligere enn tyskerne. BITTERT.

blubbin

Bra spilt, skuffende resultat.  Lover bra fram mot årets sesong.

Gepard

Utenom borte mot Brugge, vår soleklart beste kamp i Uefa (07/08), og det i Februar !

Rett og slett en flott kamp, glimrende innsats, og overraskende bra ro med ballen til tider.

Resultatet er kanonkjipt, men kan føre til av vi får nok en fin opplevelse i Uefa, Everton legger nok ikke alt for mye i returkampen nå. Men for all del, vi går nok ikke videre... ;)

Klaus_Brann

Ja, HSV herjet mye mer enn hva Everton gjorde. Jeg vil spesielt trekke frem Sigurdsson som dagens mann for Brann. Bakke gjorde det og bra, men PVM jobbet ganske bra til tider.

Demba virker enda mer spennende nå etter det lille innhoppet sitt. Koselig at han allerede har fått en sang som fort kan runge på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lennono8

- Brann gjorde mye bra og gjorde det veldig vanskelig for oss. De var gode på dødballer og hadde et fantastisk publikum i ryggen. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er veldig fornøyd med resultatet selv om vi har én kamp igjen, sa Everton-manager David Moyes til TV 2.

sydnes76

Quote from: "enavgutta"Bittert ja fordi Everton va dræt, dårligere enn ventet og mye dårligere enn tyskerne. BITTERT.


Enig, og litt overrasket. Hamburg var mye bedre organisert og hadde bedre plan over spillet sitt...Everton var dårlig og vi hang mye, mye bedre med enn fryket.

Klaus_Brann

Alltid koselig å høre at vi som den 12. mann var bra, og ikke minst at laget vårt imponerte, for det gjorde vi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannesen

Quote from: "Gepard"Utenom borte mot Brugge, vår soleklart beste kamp i Uefa (07/08), og det i Februar !

Rett og slett en flott kamp, glimrende innsats, og overraskende bra ro med ballen til tider.

Resultatet er kanonkjipt, men kan føre til av vi får nok en fin opplevelse i Uefa, Everton legger nok ikke alt for mye i returkampen nå. Men for all del, vi går nok ikke videre... ;)


Enig i dette! Andre omgangen viste at det er februar og at vi ikke er helt i form. Første omgangen synes jeg er bra. Med litt marginer kunne dette fort blitt 1-1 istedet...hvis dommeren hadde vært våken på offsidemålet og heller sovnet litt da vi ikke fikk vårt mål. Synes dagens mann var sigurdsson...lekte seg rett og slett med stjernespillerne yakubu og johnson. Konge! Menmen...vi får lære litt av dette! Muligens enda bedre motstand møter oss nok kvalik til champions league...
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

mobli

Quote from: "Klaus_Brann"Alltid koselig å høre at vi som den 12. mann var bra, og ikke minst at laget vårt imponerte, for det gjorde vi.


De engelske kommentatorene sa flere ganger "merkelig stemning her, kan nesten ikke høre Brannsupporterne, men de fra Everton gir lyd fra seg". På TV kunne jeg nesten kun høre Brannsanger.


Cahill

Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Cahill"EVERTONNNNNNNNNNNNN :)


congrats.. but the reality is that Brann was just as good if not even better then Everton this game. Everton won, well done.. but im proud of Brann.. they really showed Everton that norwegian teams can play football=)


unfortunately the english commentators believed that Brann were very slow, the fans were very quiet for the home team, and that your only threat  came from free kicks and corners, the rest of the time Everton controlled the game from start to finish.

and i would have to agree with that, both our centre backs played brilliantly, your strikers couldnt do anything to them and that is clearly the case pointed out by the clean sheet.

you can say what you want about everton, that we are playing in one of the best leagues in the world and that we should have won 10-0 so to only scrape 2-0 is poor etc...but you played with like 9 men behind the ball, we passed the ball around trying to get past you and we did eventually. The first goal was brilliant struck from outside the box. you have to admit it was good. Tim Cahill hit the post, and yes Anichebe was offside for the 2nd goal, but its not 100% obvious when you first watch it, and the linesman must make an immediate decision. You have to admit the pass was amazing.

Finally, you may also complain you are off-season and therefore you should have lost anyway, complain all you want, this is a competitive match, your the champions of Norway, we are simply a 6th placed team in a good league, and we came here and did our job, we got 2 away goals, we kept a clean sheet, and now we know that we have a great chance of qualifying for next round. Also maybe we didnt score more goals because our best midfielder(s) are injured, and hopefully will play 2nd leg. I expect a better performace from Everton next leg, when 40,000 fans are cheering us on. Until then, thank you for a good game, and try to be as anti-biased about your own side if possible

Eirik Bakke clearly pushed our goalkeeper and ball hit his arm, to dispute that decision is clearly stupid. Secondly look at the stats.

Snublefot

Quote from: "Cahill"
Quote from: "Snublefot"
Quote from: "Cahill"EVERTONNNNNNNNNNNNN :)


congrats.. but the reality is that Brann was just as good if not even better then Everton this game. Everton won, well done.. but im proud of Brann.. they really showed Everton that norwegian teams can play football=)


unfortunately the english commentators believed that Brann were very slow, the fans were very quiet for the home team, and that your only threat  came from free kicks and corners, the rest of the time Everton controlled the game from start to finish.

and i would have to agree with that, both our centre backs played brilliantly, your strikers couldnt do anything to them and that is clearly the case pointed out by the clean sheet.

you can say what you want about everton, that we are playing in one of the best leagues in the world and that we should have won 10-0 so to only scrape 2-0 is poor etc...but you played with like 9 men behind the ball, we passed the ball around trying to get past you and we did eventually. The first goal was brilliant struck from outside the box. you have to admit it was good. Tim Cahill hit the post, and yes Anichebe was offside for the 2nd goal, but its not 100% obvious when you first watch it, and the linesman must make an immediate decision. You have to admit the pass was amazing.

Finally, you may also complain you are off-season and therefore you should have lost anyway, complain all you want, this is a competitive match, your the champions of Norway, we are simply a 6th placed team in a good league, and we came here and did our job, we got 2 away goals, we kept a clean sheet, and now we know that we have a great chance of qualifying for next round. Also maybe we didnt score more goals because our best midfielder(s) are injured, and hopefully will play 2nd leg. I expect a better performace from Everton next leg, when 40,000 fans are cheering us on. Until then, thank you for a good game, and try to be as anti-biased about your own side if possible

Eirik Bakke clearly pushed our goalkeeper and ball hit his arm, to dispute that decision is clearly stupid. Secondly look at the stats.


First of all.. what the english commentators has to say about the match gives me nothing.. i just cant be arsed..  But Everton is a great team..  they are among the top (not very top..but second best) teams in England, one of the best leagues in the world...

A team from little Norway did a realy good job today. Everton will probably win matches like this 7 or 8 out of 10 times against Brann, but today, if lady luck would smile on us and not on Everton,we could have been the team with 2 goals baggage before the return..

Good teams often "goes with the flow".. we did that last season, and today Everton had it..   Congrats, i wish u good luck during the rest of the Uefa cup.. of corse, if Everton doesnt loose with 2-3 goals vs Brann at goodison that is=)

steinbygger

Quote from: "Anduro"synes forøvrig gutta spiller ok.

En stor positiv ting er jo at den nye drakta faktisk ikke ser så stygg ut som vi skulle ha det til


Dette er e-cup drakten og ikke seriedrakten

Cahill

thank you snublefoot for the comment, hope both sets of fans enjoy the game at Goodison Park :)

Tifo

Write norwegian in this thread! We have another one for english!

Mod
.:Tifo-gruppen:.

BBB-Tony

Synd, trist, leit! I kveld møtte vi ett litt bedre organisert enn oss og det blir utslagsgivende i denne kampen. Vi var fullt på høyde med Everton som ligger på 4 plass i verdens beste liga for klubblag! Det står respekt av det! Meget lovende for kommende sesong gutter!! Fortsetter vi slik, så tar vi gullet hem i år også! Forresten ett herlig innhopp av Demba!! Han kommer til å bli kanongod på topp!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann_ruler86

Syns Helstad og Karadas hadde altfor mange dårlige mottak. Veldig synd, for det kunne fort blitt store sjanser. Ellers er jeg veldig fornøyd med hvordan laget spilte, spesielt Bjørn Dahl og Solli imponerte offensivt på høyrekanten.

Syns det var veldig god stemning på tribunen i denne kampen. Med unntak av bortefeltet selvfølgelig, der var det 5 min med synging etter målene og det var det.
Gå ta banen!




HeiaBrann!

Quote from: "hansagutt1"

Delvis enig. Dersom du reiser over dammen for å se "laget ditt i england" 2-3-4 ganger + du følger med de fra Norge gjennom TV og nyheter o.l er du etter min mening en "godkjent" norsk Everton-, sunderland, Manu-fan (osv..)

Amigo

jaja samma faen, vi ser no unansett at på dette nivået har vi enda lenge igjen når det gjelder resultat. E nok ikkje kun tillfeldig at vi taper 2-0, men for all del synes eg de gjorde en grei kamp i feb. Synd vi reiser til England uten mulighet til å gå videre. Samme det når vi allikevell skal spille CL. :D  :D  
KJEMPE skuffet resultat :cry:

DarkDog

Quote from: "krøvel vellevold"I summetonen i dagens BA var det en Viking-supporter som mente vi kom til å bli skambanket av Everton bl.a fordi vi mangler Martin Andresen. Jaja. Vi ga i hvert fall VIKING skambank uten noen Martin Andresen...


Martin-kem??          :wink:
..vi ser oss rundt, og nikker lett,
for dette ska bli jæla fett..!"

*BT-08*

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."

KEA

Fotball er et merkelig spill. Her spiller Brann en god kamp mot et lag som ikke imponerte på noen måte, og 0-2 er meget flatterende (og det siste målet var en klar offside). Brann kunne like gjerne vunnet denne kampen. Jeg kan ikke annet enn å tenke tilbake til Hamburg-kampen da vi kun tapte 0-1 mot et lag som var oss overlegent på det meste - så over tid går det kanskje opp-i-opp hvilken vei de berømmelige marginene slår ut.

Selv om all sannsynlighet taler for at det er game over, er i hvert fall utgangspunktet for bortekampen neste uke veldig greit. Vi har ingenting å tape, og bør gå på banen for å vinne kampen. Scorer vi først kan alt skje. Så enkelt er det faktisk. Jeg ble i hvert fall ikke skremt av Everton, og dersom dette er 4. beste laget i øyriket står det jammen dårlig til lenger nede på tabellen. Og da har jeg ikke engang nevnt av vi er "out of season".

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Vi spiller en meget god kamp. Om vi hadde spilt mot ett 1. divisjonslag og vært like klare favoritter, så hadde frasen om "ikke mulig å se forskjell på lagene" sittet løst.

Likevel, Everton hadde mer selvtillit og kvalitet i avslutningene sine. Og forsvarsspillerene deres var på ett helt annet nivå enn vårt. Derfor 0-1 og ikke 1-0. 2-0 kommer som ett resultat av at vi blottlegger kantene våre på jakt etter scoring.

I sum betyr dette at vi er ute av E-cupen. 0-1 og vi hadde hatt en fair sjanse som før Brugge-kampen. Nå må vi score 3 mål før vi har råd til å slippe inn noen. Så mye kommer de aldri til å undervurdere oss, men kampen skal spilles og større undere har skjedd før.

krøvel vellevold

De der kommentatorene på Channel 5 må jo ha vært dritings. At de liksom aldri hadde vært på et stadion hvor det var så stille, og at de kun hørte Everton-fansen? Akkurat som om alle kamper i England med alt fra 5000 til 75000 tilskuere har en helt sinnssyk stemning 90 minutter til endes? For samtidig skriver andre medier at Brann-fansen var klart dominerende stemningsmessig og at Everton-fansen var stille. F.eks. skriver evertonfc.com at Brann var støttet av et patriotisk og lydhørt publikum. Og spillere/trenere fra Everton uttaler også positivt om atmosfæren på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Xminator

http://www.nettavisen.no/innenriks/ibergen/article1602821.ece

Engelsk presse lar oss ihvertfall gå fra denne kampen med æren i behold. Både som fotball-lag og supportere.

Likevel, vi kan ta oss gift på at ett vist annet lag kommer til å få 20 stoleskudd mot seg, spille rævva og vinne 2-0 og være hele norges ...

krøvel vellevold

Det som de der Channel 5-folkene har sagt om at det var så stille og at de kun kunne høre Everton-fansen, må ha vært rett etter en Everton-scoring eller helt på slutten. Alle andre har jo oppfattet at stemningen var meget god og at vi sang ut Everton-fansen nesten hele kampen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vil likevel ikke legge for stor vekt på hva bortelagets presse/trener/spillere/supportere sier. Det er en god porsjon alminnelig folkeskikk og høffelige fraser i det de sier (ett par norske trenere kunne hatt noe å lære der...). De har ingen grunn til å sutre. De slapp meget billig fra en kamp som ble tøffere enn de forestilte seg og hadde på toppen dommerhjelp på begge scoringene. Du må nesten hete Tom Nordli for å klage på noe da, og selv han hadde vært smørblid i en tilsvarende situasjon.

Tror nok tonen hadde vert en litt annen om vår venn i sort hadde sørget for 2-0 til Brann på tilsvarende avgjørelser.

Stoffi

Brann viste idag at de er amatører når det kommer til sikkerhet.

Evertonfans som stormet banen gang på gang, og var det noen fler som så episoden da en Securitas skulle roe ned noen supportere, men ble regelrett angrepet og kjeppjaget vekk mens de spente etter mannen?

Securitas var ALTFOR få, de skulle vært ti ganger fler, bokstavelig talt. Hadde det blitt bråk, hadde ingen kunne hindret noe som helst. Og evertonsupporterne fikk bruke gressmatten som vi brukte pølseboden, hvor var sikkerheten???
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brutalis

Hvor var guttene mener du? :wink:

kabelmann

Det merkelige er Guntveits kommentar i avisen om at de forventet rundt 900 supportere og hentet inn mannskap til å kunne håndtere dette antallet. Hadde de giddet å surfe litt rundt på nettet hadde de skjønt at det ville komme flere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Rune felt F


erikdale

Eg va i Wales og så kampen med en haug Evertonsupportere. Channel five va kanalen.

Sjokkert over de dårlige kommentatorene, noe britene eg va md va enig i og. De sa de aldri hadde vært på et stillere og roligere stadion, men d kunne du knapt høre at de sa fordi de "Byen e Bergen" runget gjennom tv-skjermen.

Første 10 min va Everton klart best, Brann trengte litt tid te å våkne. Resten av 1. omgang hadde Brann grep om kampen og hvis scoringen te Bakke ikk hadde vært frispark hadde nok 1-0 vært fortjent.
2. omgang begynte forferdelig. Brann hang ikk md og fikk et varselskudd etterfulgt av en scoring. Den skulle dog blitt avblåst for frispark. Så ble d jevnere før Brann tok fullstendig over de siste 10 minuttene. Vi drillet rundt Everton rett og slett. Typisk nok fikk Everton da en kjempekontring og scoret, selv om den scoring va klar offside.

Konklusjon: Hørte fansen gjennom tv'en hele kampen og vi va fullt på høyde md Everton.

0-2 på Goodisin og Håkon scorer vinnerstraffen.
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Petter Puddefjord

Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)

HeiaBrann!

Quote from: "Petter Puddefjord"Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)

No må du ikkje glømme på det nest-siste (?) evertonbytte når han tydligvis trengte hjelp for å utale navnet=P

todh

Noen som vet om Everton fikk dispensasjon til å bruke Manuel Fernandes i går? I følge linken under har han spillt for ett annet lag i denne sesongens UEFA turneringer og kan derfor ikke spille for Everton.

http://www.uefa.com/competitions/uefacup/news/kind=1/newsid=654251.html
(Se stjerne bak navnet hans og se hva stjernen betyr på bunn av artikkelen.)

kabelmann

Quote from: "todh"(Se stjerne bak navnet hans og se hva stjernen betyr på bunn av artikkelen.)

Den sier jo at han har lov til å spille.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

todh

Det har du helt rett i, jeg som var litt rask med å trekke konklusjoner. Og jeg som trodde jeg hadde noe å ta Everton på  :(

thesevs

Quote from: "Petter Puddefjord"Erik Hanøy kom med en ubetalelig kommentar på engelsk i går:

PLIS LIV DE PITTSJ...

Please leave the pitch!

Holdt på å le meg ihjel! :-)


PLIS LIV DE PITTSJ (link)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Andsto

At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..

krøvel vellevold

Quote from: "Andsto"At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..


Jeg har sett litt på høydepunktene på brann.no, og det er noe sinnssykt høyt støynivå på publikum der. Problemet er at klippene gjerne er så korte at du ikke hører hvilken sang som synges. F.eks. hørte jeg en snutt av "gullet ska hem"-melodien, men med en annen tekst. Var det Felt Z som hadde en ny versjon og var mikket opp, eller var det rett og slett Everton-fansen som sang noe på den melodien? Se på 4:46!
Legg ned hele klubben!

slang

Everton har en sang på denne melodien;

The baby's not yours, the baby's not yours! Steven Gerard! The baby's not yours!

Har gått endel rykter i Liverpool om at konen til Gerard hadde et forhold til banenmannen til Liverpool og er den egentlige faren. Derav denne sangen. Beklarer avsporingen!
ansa 08

krøvel vellevold

Quote from: "slang"Everton har en sang på denne melodien;

The baby's not yours, the baby's not yours! Steven Gerard! The baby's not yours!

Har gått endel rykter i Liverpool om at konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren. Derav denne sangen. Beklarer avsporingen!


OK. Da var vel all høy lyd jeg hørte på innslaget, Everton-fans som sang. De må jo ha hatt mikrofonene nedi halsen! For jeg hørte ikke en dritt til dem etter at vi begynte å synge ti minutter før kampstart og til helt på slutten av kampen.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

En ting fikk vi hvertfall bekreftet ved at Everton-supporterene stormet banen: kjæledyrene til politiet gjør INGEN nytte! Såg det på stadion og ser det også nå på det klippet som er linket ovenfor. Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere. Både når de stormet banen og var på vei av banen.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Quote from: "slang"konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren.

Den der må du utdype.
Ka du ve?

Nixon

Quote from: "Markmus"
Quote from: "slang"konen til Gerard hadde et forhold til damen til Gerard og er den egentlige faren.

Den der må du utdype.


Jomfrufødsel!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

slang

Hehe! En liten leif der. Det skulle stått at det går rykter om at konen til Gerard hadde et forhold til banemannen til Liverpool og at han da var den ekte faren.
ansa 08

kabelmann

Quote from: "tonynord"Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere.

Kustus kalles det. Kort fortalt går det i at bikkjen gjør det den får beskjed om å gjøre - og det skal Evertonsupporterne være glad for.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BBB-Tony

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "tonynord"Politimannen står rett opp og ned og hunden sitter ved siden av mens det raser forbi evertonsupportere.

Kustus kalles det. Kort fortalt går det i at bikkjen gjør det den får beskjed om å gjøre - og det skal Evertonsupporterne være glad for.


Var ikke det at bikkja var flink å sitte ved siden av jeg ville påvise. Det har vi sett i hele fjoråret forran Hansa. Det var at politimannen ikke gjore noe for å hindre de storme banen. For eksempel slakke litt på båndet til bikkja...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Quote from: "slang"Hehe! En liten leif der. Det skulle stått at det går rykter om at konen til Gerard hadde et forhold til banemannen til Liverpool og at han da var den ekte faren.


BANEMANNEN... Den var ny! Normalt er det jo "the milk man" som får skylden for alt mulig i England!
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Faen, vi spilte bra i går. Spesielt på slutten av andre omgang og de siste 35 av første. Jeg trodde vi skulle gå på en skikkelig smell mot et Everton-lag som har vært SKIKKELIG god i år. 0-1 kunne også vært et ganske greit utgangspunkt, synd med offsidemålet.

Everton-fansen var zzzzz. Skuffet, meget skuffet. Sing when you're winning. Men hva faen var det som hadde forvillet seg inn på Hansa i går. Jeg stod helt øverst på felt C, og var en av veldig få som ga fra seg litt lyd bortsett fra når mainstreamsangene "Gullet ska hem" og "Brann Bergens stolthet" ble kjørt i gang. Den nedre delen var helt fantastisk. Men oppe var det helt forferdelig. På et tidspunkt i 2. omgang så var det faktisk en gjeng som SATT midt på felt C. Selv om de foran stod oppreist. Skandale.

Ellers burde vi stramme opp sikkerheten. Det som skjedde i går var forferdelig. En biljardkule kunne like godt vært en håndgranat inn i et mengde med spillere som ventet på en corner. På spissen, men ikke et utenkelig terrormål. En kule på den distansen er uansett dødelig.
Når Everton-fansen stormer banen så må lekepolitiet og snuten vise litt autoritet. Ta å sleng de første rett ned i bakken og slep de vekk. Preventiv virkning. Tror ikke Hanøy og noen logrende bikkjer skremmer noen drita scousere. At Guntveit ikke visste at det kom så mange må være den mest ignorante uttalelsen fra Stadion siden 90-tallet. Herregud..

Men ellers er jeg veldig fornøyd, samtidig som jeg er skuffet.

Everton - Brann 1-3
Berømte Brann fra Bergen


BBB-Tony

Quote from: "Gubrask"http://www.toffeeweb.com/season/07-08/comment/mailbag/mailbagitem.asp?submissionID=5918
diskusjon om stemningen i går..


Dette med at en er for full til å støtte laget sitt er vell ett kjent fenomen for flere enn bare Everton-supportere? Skal nok ikke så langt for å oppleve det. Nakne og fulle rumper... Er vell noe som har skjemmet Brann ute i europa i det siste.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Bombefar

Når det gjelder sikkerheten i går var det helt patetisk å se vaktene og politiet stå og se på at Everton fansen spaserte inn på banen. Problemet var ikke at det ikke var nok vakter, men at ingen gadd gjøre en dritt. Det var minst 10-20 politimenn som ikke løftet en finger for å få supporterne av banen. Da kan ikke Brann klandres for ikke å ha tatt forhåndsregler, men politiet for en skandaløs slapp holdning.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


BBB-Tony

Litt skryt fra Everton-forum:

"Jeg satt bak målet til Howard i andre omgang, hørte lite til Everton-fansen fordi Brann-supporterne sang så mye... Stor kreditt til bergenske fotballfans, jeg er imponert! Hørte ikke antydning til buing mot slutten av kampen en gang, da alt var kjørt. Respekt!".
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: "tonynord"Hørte ikke antydning til buing mot slutten av kampen en gang, da alt var kjørt. Respekt!".


Apropos buing, det skulle bare mangle. Vi gjorde en god kamp, og mot et lag som vanligvis skal være oss greit overlegne, føler jeg ikke dette som et tap...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tonynord"Hørte ikke antydning til buing mot slutten av kampen en gang, da alt var kjørt. Respekt!".


Apropos buing, det skulle bare mangle. Vi gjorde en god kamp, og mot et lag som vanligvis skal være oss greit overlegne, føler jeg ikke dette som et tap...


Føler heller ikke dette som ett "vanlig" tap, men jeg føler meg litt snytt... Tror borteturen til Pool hadde blitt vesentlig bedre om det hadde blitt stående 0-1 eller enda bedre, uavgjort eller seier. Og ingen av målene til Everton skulle vært godkjent! Men enf in tur til Liverpool blir det uansett! :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

SKBMiller

nå slipper vi iallefall å få skuffelsen vi sikkert hadde fått i Liverpool. Nå kan vi reise over for å lage liv uten at vi tror vi går videre. Nå blir det fullt trøkk på kampen hele tiden!

Ikke det at 0-2 er bra men:p

BBB-Tony

Quote from: "SKBMiller"nå slipper vi iallefall å få skuffelsen vi sikkert hadde fått i Liverpool. Nå kan vi reise over for å lage liv uten at vi tror vi går videre. Nå blir det fullt trøkk på kampen hele tiden!

Ikke det at 0-2 er bra men:p


Ikke troen på at vi skal gå videre? Klarer lett å score 3-4 mål der  borte! :P Vi i duo med Arsenal som kommer til å score så mange mål mot Everton i år! De er vell de eneste som har scoret 3-4 mål på Everton i år? Helt til neste torsdag da seff... :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


Markmus

Quote from: "Ricky"http://www.independent.co.uk/sport/football/european/sk-brann-0-everton-2-anichebe-adds-gloss-as-everton-ride-luck-782110.html

Undres på om denne Nick Harris er Evertons egen Knut Langeland :)

Lettere dysletisk denne Nick Harris. Mange versjoner av navn her:
Hakan Opdal
Thorstein Halstead
Araz Karadas
Halstad
Helstad (endelig fikk han det til!)

I den rekkefølgen :)
Ka du ve?

Yngve

Quote from: "Andsto"At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..


For å pusta litt liv i denna diskusjonen igjen. Snakka med ein kompis av meg frå England her om dagen på msn. Spurde om han hadde sett kampen.

 
Quotewas it channel 5 you watched?
yeah. commentary is shit though.
u made alot of noise though
Og detta er ein fyr som såg sin fyrste Brann-kamp på onsdag, men samstundes meinar at alt britisk er best i verda.

Chris*

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Andsto"At de engelske kommentatorene sier det var kun everton-supporterne som gav lyd fra seg er og blir for dumt..jeg så kampen på tv og hørte kun brannsupportere synge, og det mer høylydt enn vanlig..det eneste tidspunktet jeg hørte everton-supporterne var når de scorte..


For å pusta litt liv i denna diskusjonen igjen. Snakka med ein kompis av meg frå England her om dagen på msn. Spurde om han hadde sett kampen.

 
Quotewas it channel 5 you watched?
yeah. commentary is shit though.
u made alot of noise though
Og detta er ein fyr som såg sin fyrste Brann-kamp på onsdag, men samstundes meinar at alt britisk er best i verda.


Så reprisen av kampen fra channel 5 nå, og makan til latterlig kommentering har jeg aldri opplevd. De måtte heve stemmen flere ganger, samtidig som de påpekte at de aldri hadde vært på en så stille stadion før.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Clausthaler

Quote from: "mobli"
Quote from: "Klaus_Brann"Alltid koselig å høre at vi som den 12. mann var bra, og ikke minst at laget vårt imponerte, for det gjorde vi.


De engelske kommentatorene sa flere ganger "merkelig stemning her, kan nesten ikke høre Brannsupporterne, men de fra Everton gir lyd fra seg". På TV kunne jeg nesten kun høre Brannsanger.


Når stemningen på stadion er så britisk at selv britiske kommentatorer går ut i fra at det er Everton fansen som lager lyden så må jo dette bare tas som et stort kompliment!
De hadde vel forventet trommer og kubjeller fra nordmenn, eventuellt forberedt seg på "telleøvelser" mellom tribunene ala "R-B-K"...

Go Up