• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gylfi Einarsson

Started by aukland, January 23, 2008, 22:28:32 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

aukland

http://fotball.bt.no/eliteserien/article98712.ece#

Hva tenker folk om at den gamle LSK-traveren er aktuell for Brann? Er langt unna kontrakt, men at han trener med oss viser jo at han kan være tiltenkt som erstatter for Hassan.
Jeg er ganske usikker på han ettersom han var mye benket i Leeds og fikk gå gratis. Kan umulig være noe storspiller når han ikke var fast i The Wankership. Men på den andre siden er jo han gratis..

naitsirk

gratis og gratis. han får nok ei god lønn.
men stoler såpass på brann, at dersom han blir klar så er han god nok.

Eikeland

Det jeg lurer på er hva han har gjort det siste halve året? Etter det jeg forstår forlot han Leeds i sommer. Var god i LSK og vi trenger forsterkninger på midten så er positiv.
eir Hasund

HeiaBrann!

Slenger ut litt info siden jeg er Leeds sup. her jeg:

Gylfi fikk ikke ny kontrakt med Leeds når de var på vei ned i gjørmen, det mener jeg holder til at han IKKE burde få kontrakt av Brann. Han har også vært mer skadet en Bambi (tosken Sæternes) og Bakke tilsammen...

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gylfi_Einarsson

Ricky

Tja, vet ikke hva jeg skal si. Husker at jeg ville ha ham til klubben for to-tre år siden, men mye har skjedd siden den gang. Brann har blitt langt bedre, og Einarsson har (kanskje) blitt dårligere.
Når spilte Gylfi Einarsson sist en fotballkamp? Høsten 2006?

Stiller meg skeptisk inntil videre, så får vi vel alltids en statusrapport fra treningsfeltet en av dagene..

Xminator

Har ett avslappet forhold til dette. Om han viser frem kvalitet så får han kontrakt. Han er vel noe av det bedre som kan komme rekende gratis om han kommer opp på samme nivå som i 2004.

Han skal i følge BA ha trent med Barnsley siden han ble frigitt fra Leeds, og formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.

Husker ham vel først og fremst som en duellspiller.

BBB-Tony

RBH uttalte at han først og fremst var god inni begge 16-meterene, så duellspiller er han nok ja...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: "Xminator"

...formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.



Ikke akkurat overraskende:-) Skulle likt å se den rådgiveren som hadde sagt:

"Njaaaa, har vel ikke toppformen inne helt enda, har ligget på sofaen og spist chips de siste 6 månedene, i tillegg skranter ryggen og knærne litt. Men han fortjener absolutt å komme på prøvespill...."
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

runarnormann

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "Xminator"

...formen beskrives som meget god - i følge rådgiveren.



Ikke akkurat overraskende:-) Skulle likt å se den rådgiveren som hadde sagt:

"Njaaaa, har vel ikke toppformen inne helt enda, har ligget på sofaen og spist chips de siste 6 månedene, i tillegg skranter ryggen og knærne litt. Men han fortjener absolutt å komme på prøvespill...."


Mulig brann fortsatt hadde kjoept ham.  Du har jo beskrevet Per Edmund Mort paa en prikk!
egenden Alf Dahl

Fez


stlastla


peteE

Virker som en rå kar, og forklaringen virker jo absolutt realistisk.

"I løpet av tre Leeds-år ble det bare 21 kamper på Einarsson. Skader og managerskifte er åsakene, ifølge midtbanespilleren.

- Jeg ble hentet til Leeds av Kevin Blackwell, og fikk mye tillit av ham. Så tok Dennis Wise over, og etter det spilte jeg bare tre kamper. Wise lot meg ikke spille, men han ville heller ikke leie meg ut til andre klubber. Så det var ingen god situasjon, sier han. "

Hadde vært rått om han nå kom tilbake og viser seg som en stor spiller i Brann og i CL og ble en brannkonge på midtbanen til han pensjonerer seg på topp som 34-åring, akkurat når Jaiteh har blitt i Patrik Viera-klasse og tar over! :D I have a dream!

Er også en type jeg tror vi trenger, som har vist at han kan være målfarlig fra midtbaneposisjonen! En målfarlig sentral midtbanespiller er noe jeg har savnet! (Martin og straffene teller ikke :P)

HeiaBrann!

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6107 - Se også filmen til venstre.
Siterer også Olly:
Når vi vant cuppen var vi en islending, når vi vant serien var vi 3 islendinger... Kan ikkje vi hente hele landsen??

dudo

Seriøst, noen må gi Bakke større bukser. Det der vil jeg helst slippe å se igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Kanskje dette ikke er så dumt? Gutten er Bosman, og vi trenger å forsterke bredden. Om Jøsendal og co finner ut at han er i orden så finner vi kanskje ikke noe bedre uten penger?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

naitsirk

Quotehttp://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6107 - Se også filmen til venstre.
Siterer også Olly:
Når vi vant cuppen var vi en islending, når vi vant serien var vi 3 islendinger... Kan ikkje vi hente hele landsen??


høyrer at han har vanka mykje med bakke.
ein islendig med sognadialekt:)

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Chris*

Quote from: "dudo"


Du skal ikke se bort i fra at han er livredd for at vi henter en klassespiller, som henviser han selv til benken nei ;-)
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!


Gubrask

Tror det blir en overgang iløpet av morgendagen..

benny

Nei takk til Einarsson.
Bruk pengene på noen yngre med en annen skadehistorie. Selv om han kommer på Bosman skal han sikkert ha millionlønn og "sign on". Vi har nok spillere som nærmer seg 30 år gammel og vi bør derfor satse på å få inn yngre spillere som backup som gjerne kan spille seg inn på sikt. Vi har jo nesten bare Jaiteh som kan kalles et talent i stallen. Det kan bli et trist generasjonsskifte om noen år dersom vi ikke begynner å få inn yngre krefter.

Einarsson: "Brann er en stor klubb"
Vel store klubber signerer ikke spillere som ikke får kontrakt i engelsk 2. divisjon.

Belfort

Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.

BBB-Tony

Quote from: "Belfort"Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.


Han er mer en 4-3-3 spiller enn 4-2-2 spiller tror jeg. Han er ikke en typisk midtbanedirigent som ligger og kontrollerer på midten.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

naitsirk

men no skal han ikkje vera ein midtbanedirigent, dersom han blir klar for brann.
det skal bakke og jaiteh ta seg av.

kva system han passer best i trur eg ingen her inne veit. sist gong dei fleste såg, så spelte han i 4-4-2 i lsk. og det var i denne formasjonen han imponerte.

Gud

Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.

Marek

Quote from: "Gud"Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.


Naitsirk har et ganske avslappet forhold til hva som er korrekt og ikke.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Gud"Trodde det var motsatt, at han var en tragedie i 4-4-2, men veldig god i 4-3-3.


Det er det jeg også har hørt fra diverse LSK-supportere. Og at det nærmest var en tilfeldighet (og et lykketreff for islendingen) at Lillestrøm la om pga skadesituasjonen. Så hvis man trekker en litt enkel konklusjon kan man si at han i en alder av 29 år har hatt én god sesong på et rimelig høyt nivå.
Rød makt på Hansa

vebo

Quote from: "tonynord"
Quote from: "Belfort"Det positive med Gylfen er at han er en meget målfarlig midtbanespiller. Med tanke på dagens impotente midtbanespillere i stallen så er han en virkelig styrke.

Det negative er skadehistorikken. I tillegg var han desidert best i lsk når han spilte indreløper i 4-3-3. I 4-4-2 som Erlandsen først brukte var han helt ubrukelig.


Han er mer en 4-3-3 spiller enn 4-2-2 spiller tror jeg. Han er ikke en typisk midtbanedirigent som ligger og kontrollerer på midten.


Den var ny:P
Tiocfaidh ár lá

Fez

Quote from: "dudo"

Kanskje han bare prøver å påvirke RBH til å hente en erstatter for seg selv, når han forsvinner?

Xminator

BA: sannsynligvis Brannspiller i dag.

dudo

I flg dagens BT er det bare legesjekken det står på, og RBH har fått en ny favorittspiller. Det er dog nevnt på VGD at han var nettopp en legesjekk unna kontrakt med Lyn, uten at jeg kan si å ha hørt noe om det før.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article98802.ece
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: "naitsirk"men no skal han ikkje vera ein midtbanedirigent, dersom han blir klar for brann.
det skal bakke og jaiteh ta seg av.

kva system han passer best i trur eg ingen her inne veit. sist gong dei fleste såg, så spelte han i 4-4-2 i lsk. og det var i denne formasjonen han imponerte.


Her tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!

naitsirk

QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.

Marek

Tror faktisk Naitsirk har rett her, da Gylfen puttet i 7 kamper på rad og scorte 3 mot RBK i kvartfinalen så står lagoppstillingen oppført som 4-4-2.
Spillte da på midten med Søgård, Koren og Winsnes. Erlandsen var trener i denne perioden.
ons Ivar skal hem...

Stoffi

Quote from: "HeiaBrann!"Slenger ut litt info siden jeg er Leeds sup. her jeg:

Gylfi fikk ikke ny kontrakt med Leeds når de var på vei ned i gjørmen, det mener jeg holder til at han IKKE burde få kontrakt av Brann. Han har også vært mer skadet en Bambi (tosken Sæternes) og Bakke tilsammen...

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gylfi_Einarsson



Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.


Det trenger ikke å bety noe som helst hvis det ene gikk på det sportslige og det andre på det økonomiske.
Rød makt på Hansa

Strandlien

Quote from: "Marek"Tror faktisk Naitsirk har rett her, da Gylfen puttet i 7 kamper på rad og scorte 3 mot RBK i kvartfinalen så står lagoppstillingen oppført som 4-4-2.
Spillte da på midten med Søgård, Koren og Winsnes. Erlandsen var trener i denne perioden.


Er nok riktig det. Så lenge Erlandsen var det så  var det 4-4-2 som gjaldt. Koren ble brukt på venstre. Søgård og Einarsson sentralt. Winsnes på høyre, men de hadde vel egentlig en annen på høyre fast. Nok om det!

Når alle skryter såpass av han etter en trening så tyder jo dette veldig bra da. Han er tydeligvis en skikkelig box-to-box spiller. Sterk i duellene og målfarlig med tanke på løp inn i feltet og dødballer. Når han er billig og ikke alt for gammel, så er dette en positiv signering.

naitsirk

når ein i tillegg ser på spelarane brann har kjøpt i det siste, så er eg trygg på gylfi sine kvaliteter.
dei tar ikkje med kven som helst på trening sånn som dei gjorde før.

Marek

Nånå, tror ikke vi skal slå fast at tiden for tabbekjøp er forbi.
ons Ivar skal hem...

monzilla

Quote from: "Stoffi"


Eirik Bakke ble også forsøkt skviset ut av Leeds, hvis du husker etter.


Kanskje litt avsporing her, men var det ikke noen helt absurde planer for å kvitte seg med høytlønnede spillere i Leeds? Mener å ha hørt at de hadde leid inn folk for å knuse kneskåler, dope folk (sånn at de blir tatt) osv.

Belfort

Quote from: "naitsirk"
QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.


La inn spørsmål på kanarifansen,dette fikk jeg til svar:Han var god i kampene vi spilte 4-3-3.. Da Powell ble skadefri gikk Arne tilbake til 4-4-2 og Gylfi gikk tilbake til sitt vanlige jeg..

Marek

Høres jo virkelig merkelig ut da Powel ikke var på laget i Gylfen puttet 7 på rad og 3 i kvartfinalen. Kan da ikke ha vært sååå dårlig?
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Marek"Nånå, tror ikke vi skal slå fast at tiden for tabbekjøp er forbi.


Det ville også vært veldig rart hvis vi plutselig skulle bli eneste klubben i hele verden som unngikk tabbekjøp...;)
Rød makt på Hansa

Marek

Quote from: "Nixon"Det ville også vært veldig rart hvis vi plutselig skulle bli eneste klubben i hele verden som unngikk tabbekjøp...;)


Ja, tenk hvor kjedelig det ville blitt!
Men greit om tabbekjøpene begrenser seg til Klock o.l.
ons Ivar skal hem...

Nixon

Quote from: "Belfort"
Quote from: "naitsirk"
QuoteHer tror jeg du tråkker i salaten. Det var etter omlegging fra 4-4-2 til 4-3-3 han slo gjennom!


tja. er no ikkje så sikker på kven som tråkker i kva.
om ein sjekker kampane i feks 2003 og 2004, fram til han reiste, så spelte lsk 4-4-2. dei spelte ikkje 4-3-3 før tom nordlie kom.


La inn spørsmål på kanarifansen,dette fikk jeg til svar:Han var god i kampene vi spilte 4-3-3.. Da Powell ble skadefri gikk Arne tilbake til 4-4-2 og Gylfi gikk tilbake til sitt vanlige jeg..


Det ser ut til at LSK-fansen har en ganske klar oppfatning om at han var best i 4-3-3. Her er hva en på VGD skriver: Han var ikke noe god i LSK før Erlandsen la om til 4-3-3 med to indreløpere...han er en typisk indreløper som går på løp og var flink til å komme i boksen...han er ingen tekniker som kan dra av motstandere og er heller ikke spesielt sikker i pasningspillet..spent på hvordan han vil klare seg i 4-4-2

Det kan vel være at lagoppstillingen i media ikke helt samsvarer med hvordan de spilte på banen?
Rød makt på Hansa

Xminator

Det handler jo litt om spillemønster også. Tallkombinasjoner betyr ikke alt. Vår 4-4-2 er nok betydelig forskjellig fra Arne Erlandsens 4-4-2 i 2004.

Kjell249

Tabbekjøp er jo umulig å gradere seg mot. Dette har jo mye med hvordan spilleren passer inn i klubbens spillemønster, trivsel i klubb og by, spillerens generelle form, skader, +++

Gylfi blir ikke kjøpt og kan da per definisjon ikke bli et tappekjøp, er og veldig lite sannsynlig at det blir en sign-on fee. Har vært klubbløs i et halvt år, og er nok relativ keen på å spille fotball igjen.

Eneste risikoen med Gylfi er da kontraktens lengde og lønnen han får. Kan ikke tenke meg at han kommer i lønnstoppen, da han i utgangspunktet er 4. valg på midten. Kontraktens lengde er heller ikke noe problem, for er vi ikke fornøyd så kan vi fristille han og satse på at han er interessert i å finne en ny klubb, så vi slipper på å betale lønn ut kontraktsperioden.

Eneste problemet jeg ser er at vi ved å signere Gulfi, kan gå "glipp" av en bedre spiller på midten. Altså at vi ikke kjøper Strømstad, fordi Gulfi har kommet rekende på en fjøl, og at vi ikke trenger flere spillere.

Passerer Gulfi legetester er det ingen risiko ved å inngå kontrakt. Vi får større bredde, en litt annen spilletype og potensialet er jo bra. Så da er det bare å signere og begynne å se seg rundt etter en backup på venstre back, og så er vi klar for Spaniatur.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

...og der kom SMS-en om at han var klar. Velkommen, håper du er god! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Shine

Quote from: "dudo"...og der kom SMS-en om at han var klar. Velkommen, håper du er god! ;-)


Confirmed.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

BBB-Tony

Fikk mld jeg også. Velkommen til klubben! Håper du løfter deg til de samme høydene som i LSK! Brann har jo vært gode til å gi spillere tid og rom til å komme tilbake! Lykke til!!!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.


dudo

En tre-årig kontrakt føyer Einarsson inn i rekken av spillere med kontrakter som går ut i 2010. Det blir et travelt år for RBH.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stlastla

Einarson blir en slager... uten tvil!!! I år kommer brann til å lage mange mål på corner, og det har vi ikke vært for bortskjemte med de siste årene.. gleder meg!!

Brann_copper

For bare noen få år siden ville vi vært overlykkelige over en slik signering. Nå er vi forsiktige optimister. Skal si saker og ting har forandret seg. Jeg tror dette blir særdeles bra!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Fabregas

Velkommen til Brann Gylfi!:D
Dette blir spennende!

Jeg ønsket meg lenge Strømstad men det var jo håpløst for Brann så lenge ikke Hardball ønsket det. Kan godt skjønne at Hardball ikke vil være med i å investere i en 26åring.

Satser på at dette er et aldri så lite scoop :D

ChRiStEr87

Gylfi er en kvalitets spiller:D velkommen i klubben!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Hindu

Endelig har vi kjøpt (fått) oss en sentral midtbanespiller som har potensiale til å lage mange mål. En slik har vi ventet på lenge! Tror at gylfi blir en hit!

osoerli

Spørst vel om han rekk å koma i kampform til å bidra mot Everton?
Og då er me vel kanskje like langt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bulldog

dette blir bra! noen som vet nr. han får?
bulldog

Klaus_Brann

Quote from: "osoerli"Spørst vel om han rekk å koma i kampform til å bidra mot Everton?
Og då er me vel kanskje like langt.


Det er ikke sikkert nei, men vi har fortsatt gjort noe lurt. Det er å tro på julenissen hvis du tror at vi ikke kommer til å ha bruk for en sentral midtbanespiller senere i sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Velkommen skal du være Gylfi! Tror dette var en veldig billig og bra signering. Hadde han skulle være en av bærebjelkene på midten så kunne jeg ha blitt litt bekymret pga av usikkerhet for kvalitet, form og skader. Men dette blir et supert 4re valg!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Brannfrelst

Nå er vi jo snart halve landslaget til Island her;)
Men men. Håper dette blir en kvalitetssignering.
2.10.07-Gullet kom hem!

Hindu

Quote from: "Kjell249"Velkommen skal du være Gylfi! Tror dette var en veldig billig og bra signering. Hadde han skulle være en av bærebjelkene på midten så kunne jeg ha blitt litt bekymret pga av usikkerhet for kvalitet, form og skader. Men dette blir et supert 4re valg!


Eg ser ikke for meg gylfi som et fjerdevalg. Kommer han tilbake i den formen han var i når han var i lsk blir han kanskje den viktigste midtbanespilleren vår! Siden han viser gode avslutterferdigheter på trening tyder det på at teknikken er på plass. Det store spørsmålet er om han har holdt den fysiske formen vedlike.

Mange tenker nok at dette bare er en signering for at vi skal ha et fjerdevalg på midten, og at han er "leid" inn til kampene mot everton. Eg tror at RBH ser på dette som en veldig sterk signering. God, gratis, målfarlig, midtbanespiller. Dette er nok bedre enn å betale 10mill for strømstad

peteE


Langhår

Man ønsker selvsagt Einarsson hjertelig velkommen på laget! Klarer han og nå det nivået han var på den ene sesongen i LSK har vi skaffet oss en klassespiller.

Jeg er selvsagt litt skeptisk og hadde vel håpet på en Strømstad i slutten av overgangsvinduet.  21 kamper på 3 år, løst fra kontrakt og skader gir grunn til bekymring. Likevel velger jeg å stole på BruunH/Jøsendal/Mjelde og håper på fordums storhet for Einarsson.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

tusseladden

Har sansen for dette. Og gleder meg til kamp allerede. Forventer nærmest at han får et bra kallenavn, som "Gylfen" f.eks. Ser det for meg: "Gylfen" er åpen! "Gylfen" er på løp! Skudd fra "Gylfen"! Scoring av "Gylfen"!

Nixon

Quote from: "tusseladden"Forventer nærmest at han får et bra kallenavn, som "Gylfen" f.eks. Ser det for meg: "Gylfen" er åpen! "Gylfen" er på løp! Skudd fra "Gylfen"! Scoring av "Gylfen"!


Han skal visstnok allerede ha funnet en åpning i Helstad sitt undikkimperium!;)
Rød makt på Hansa

peteE

Virker som en type som blender godt inn med resten av gjengen!

Får vi orden på venstreback-sakene så er jeg veldig optimistisk mtp. på kommende sesong! Mye uforløst potensial som venter på å vise seg fram, spesielt i midtbanen (Bakke, Fakiri og Gylf + unge Jaiteh)!!

HeiaBrann!

Hvor spiller han egentlig? Bare sentralt eller kan han spiller flere roller?

peteE

Hørte noe om at han var god på høyrekanten et sted. Men usikker.

Men skjønner ikke at han ikke er spiss på heltid, overalt er det skryt om hvor god han er i boksen og på hodet. Hodespill og avslutningsevner er vel ikke akkurat de styrkene man ser først etter på sentral midtbane?

Chris*

Quote from: "peteE"Hørte noe om at han var god på høyrekanten et sted. Men usikker.

Men skjønner ikke at han ikke er spiss på heltid, overalt er det skryt om hvor god han er i boksen og på hodet. Hodespill og avslutningsevner er vel ikke akkurat de styrkene man ser først etter på sentral midtbane?


Det jeg har lest var at han ikke var noen suksess på kanten i LSK hvertfall. Det var først når han kom inn sentralt at han gjorde det bra.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

olebrann3

Blir vell en del mer corner mål med han på laget.

nr 8 og 23 er ledige og normale midtbane nr

Langhår

Reportasje vedrørende Gylfi-overgangen er lagt ut på Brann.no.

Registrerer at BruunH legger vekt på de økonomisker fordelene ved denne dealen. Null i overgangssum er jo unektelig fristende for en klubb som etter sigende ikke har noen penger til overgang. Håper at det sportslige har veid like tungt.

Skal bli utrolig spennende å følge utviklingen til Einarson i Brann. Tror det kan gå begge veier.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Fez

Noen som vet koffor POL står i bakgrunnen og prater med RBH på de reportasjene som har med Gylfi å gjøre?

Nixon

Quote from: "Fez"Noen som vet koffor POL står i bakgrunnen og prater med RBH på de reportasjene som har med Gylfi å gjøre?


Det er gjenbruk i dagens reportasje. De har brukt noen av de samme spillsekvensene og samme bilde av POL og RBH i begge reportasjene. Så om POL er involvert i overgangen er ikke godt å si. Trolig er han innom treningene ganske ofte.
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Fez"Noen som vet koffor POL står i bakgrunnen og prater med RBH på de reportasjene som har med Gylfi å gjøre?


Det er gjenbruk i dagens reportasje. De har brukt noen av de samme spillsekvensene og samme bilde av POL og RBH i begge reportasjene. Så om POL er involvert i overgangen er ikke godt å si. Trolig er han innom treningene ganske ofte.


Får håpe det betyr at den omtalte langtidskontrakten til Jaiteh snart blir en realitet. Det er vel Peddien som representerer ham....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Texas

Ser at bakke har gitt brann sine varmeste anbefalinger angående Gylfi. Håper han får rett.

naitsirk

peddien er ofte på branntrening.
har sett han i tidligare innslag.

dudo

Jeg tror han er der fordi han kan. ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Langhår

Quote from: "naitsirk"peddien er ofte på branntrening.
har sett han i tidligare innslag.


Joda selvsagt. Det er mange som svinger innom Branntreningen fra tid til annen. Til og med undertegnede når tiden strekker til....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

nummer9

Fantastisk hvordan TV2-sporten presterer å gjøre en sak på at Kaiserslauteren er etter Ivers, men ikke nevner at Brann har signert en ny spiller i dag...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

peteE

2008 er trøndernes år for TV2!

smaalanda

KMO!!!

Ricky

Quote from: "nummer9"Fantastisk hvordan TV2-sporten presterer å gjøre en sak på at Kaiserslauteren er etter Ivers, men ikke nevner at Brann har signert en ny spiller i dag...



Brann er vel så populære nå at til og med nyhetsinnslagene fra klubben blir sendt på TV2 Sport.

naitsirk

reagerte litt på nyhetene som går no. der ruller det sportsnyheter nede på skjermen. brann er ikkje nevnt med eit ord, men det står at hamkam har signert ein albansk spiss

HeiaBrann!

Quote from: "naitsirk"reagerte litt på nyhetene som går no. der ruller det sportsnyheter nede på skjermen. brann er ikkje nevnt med eit ord, men det står at hamkam har signert ein albansk spiss
Det var no på TV2 nyhetene for 5-10 min siden.. En 1min repotasje...

krøvel vellevold

Og såvidt jeg fikk med meg i ettermiddag, var det kun TVNorge av text-tv'ene som hadde fått det med seg. La dem heller ignorere Brann eller regne dette som like interessant som om en lokal 4.divisjonsspiller var klar for Brann. Så kan vi heller slå tilbake med storspill av Gylfen og nytt seriegull!
Legg ned hele klubben!

Brannmus

Må si at da jeg først hørte ryktene om en overgang for Einarsson, så var jeg meget skeptisk til at dette skulle være noe annet enn en nødløsning, men jo mer jeg har lest om han og sett i dag, jo større blir troen på at dette kan være en kanonsignering.

Nå kan vi ikke gjøre "vrakgodst" og "gråstein" til gull hver gang, men Brann fortjener tillit etter hvert mener jeg. I hvert fall til det motsatte er bevist.

Utrolig spent på hva Demba og Gylfi kan utrette frem mot kampen mot Everton.

Xminator

BT: Bakke har 5% av selskapet som står bak Gylfi Einarsson. Jim Solbakken har 30% av selskapet og er også Bakkes agent. Solskjær har 30% av selskapet.

Regner med at BT kommer tilbake med mer når Langeland skal gjennvinne litt tapt selvbilde etter å ha lagt all prestisjen sin i en håndballmedalje. Heia Sverige!

Nixon

Rød makt på Hansa

naitsirk

kanskje enkelte som har hatt ein litt for god ferie.

dudo

Merk at det er av alle utlendingene som har kommet til Brann under Mjelde - minst. Betyr lite, men det det betyr er udelt positivt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

fortune

Mener Helegbe (eller kan det ha vært Jaiteh) holdt følge med Haugen/Knudsen på løpetur i isdalen under prøvespillet..
First is first, second is nothing

Nixon

Quote from: "dudo"Merk at det er av alle utlendingene som har kommet til Brann under Mjelde - minst. Betyr lite, men det det betyr er udelt positivt.


Skalaen starter på Miller!:)
Rød makt på Hansa

Doffen85

Quote from: "fortune"Mener Helegbe (eller kan det ha vært Jaiteh) holdt følge med Haugen/Knudsen på løpetur i isdalen under prøvespillet..


Det var vel Jaiteh ja. Eller var det Monkam?

Nixon

Quote from: "fortune"Mener Helegbe (eller kan det ha vært Jaiteh) holdt følge med Haugen/Knudsen på løpetur i isdalen under prøvespillet..


Det var ingen av de, men Monkam.
Rød makt på Hansa

pidre

Forøvrig - hvor er Monkam?
Saludar a los monos!

Belfort

Quote from: "Nixon"
Quote from: "dudo"Merk at det er av alle utlendingene som har kommet til Brann under Mjelde - minst. Betyr lite, men det det betyr er udelt positivt.


Skalaen starter på Miller!:)


Det sies at testene Miller leverte da han kom sommeren 2004 var sjokkerende dårlig. Brann har aldri gått ut med hvor dårlig de var men jeg har hørt at de lå langt under gjennomsnittet for en vanlig mosjonist

BBB-Tony

Quote from: "pidre"Forøvrig - hvor er Monkam?


Syns jeg har hørt en plass at Monkam og TFL er friststilt fra kontraktene sine med Brann? Monkam ville hvertfall ikke tilbake til Løv Ham.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

bulldog

Quote from: "Belfort"Det sies at testene Miller leverte da han kom sommeren 2004 var sjokkerende dårlig. Brann har aldri gått ut med hvor dårlig de var men jeg har hørt at de lå langt under gjennomsnittet for en vanlig mosjonist


miller har jo sjøl skrytt av at han kom fra en 5! ukers fyllekule da han kom til brann. ikke vanskelig å være i dårlig form da...
bulldog

Chrisstah

Quote from: "pidre"Forøvrig - hvor er Monkam?


hvorfor ikke bruke han som alternativ på ventrekant??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

osoerli

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "osoerli"Spørst vel om han rekk å koma i kampform til å bidra mot Everton?
Og då er me vel kanskje like langt.


Det er ikke sikkert nei, men vi har fortsatt gjort noe lurt. Det er å tro på julenissen hvis du tror at vi ikke kommer til å ha bruk for en sentral midtbanespiller senere i sesongen.


Joda, sjølvsagt er dette lurt.  Han kjem heilt sikkert sterkt utover.  Men forsto på Mjelde og RB-H at grunnen til at dei hadde behov for å få inn ein mann til på midten var at Hassan er ute mot Everton.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Luke Skywalker

Quote from: "olebrann3"Blir vell en del mer corner mål med han på laget.

nr 8 og 23 er ledige og normale midtbane nr


Han er nok ingen nummer 8, håper de sparer det til noen andre, eventuelt gir det til Bakke. Kapteinen på midtbanen bør bli nummer 8.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Gud

Tipper Gylfen får nr. 5 når Corrales er ute av klubben.

Branncess

Hva med nummer 10 da? Noen som er verdige det nummeret? mener ingen har fått det etter Sæternes dro, eller ?
alskap!

BBB-Tony

Quote from: "Branncess"Hva med nummer 10 da? Noen som er verdige det nummeret? mener ingen har fått det etter Sæternes dro, eller ?


Demba bør vell få nr 10. Sikkert ikke ett dumt tips at han vil få nr 5 når Corrales forsvinner.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Hindu

har vi ikke nr 7 ledig etter at gashi forlot oss i sommer? men personlig vil eg vente med å dele ut nr7 til en helt spesiell signering.

Gubrask

Quote from: "Hindu"har vi ikke nr 7 ledig etter at gashi forlot oss i sommer? men personlig vil eg vente med å dele ut nr7 til en helt spesiell signering.


Hassan El Fakiri har det..

smaalanda

Quote from: "Hindu"har vi ikke nr 7 ledig etter at gashi forlot oss i sommer? men personlig vil eg vente med å dele ut nr7 til en helt spesiell signering.


Skjerpings Hindu! Dette viste du.
KMO!!!

Hindu

HEHE :P ja det var en del av hode mitt så sa at eg ikkje burde skrevet det:P

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Kan jeg absolutt ikke huske. Men han fortente det nok:P
Tiocfaidh ár lá

dudo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article101854.ece

Jeg skal ikke si at folk skal droppe sine barns dåp for en treningskamp, men det er lite som tyder på at Gylfi kommer til å bli min favoritt, ihvertfall. Er det ikke dåp, så er det flytting. Er det ikke flytting, så er det ekstra ferie. Er det ikke det ene, så er det det andre. Forfall blir det uansett.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Det virker som om han har en del å ordne med privat for tiden. Det er jo derfor han ikke har funnet seg en ny klubb før nå. Men som MIM sier: han hadde spilt om kampen hadde blitt spilt i dag som den egentlig skulle. Så den stive nakken vet jeg ikke om er så alvorlig... Jeg venter med å se hva han presterer på banen før jeg dømmer han om han blir en favoritt eller ikke. Alle kan ha sine problemer på hjemmefronten. Selv om det nå var ett "hyggelig" problem i form av dåp... Men det er klart at som profisjonell fotballspiller, så må mann ofre noe av det private...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Kjell249

Quote from: "tonynord"Det virker som om han har en del å ordne med privat for tiden. Det er jo derfor han ikke har funnet seg en ny klubb før nå. Men som MIM sier: han hadde spilt om kampen hadde blitt spilt i dag som den egentlig skulle. Så den stive nakken vet jeg ikke om er så alvorlig... Jeg venter med å se hva han presterer på banen før jeg dømmer han om han blir en favoritt eller ikke. Alle kan ha sine problemer på hjemmefronten. Selv om det nå var ett "hyggelig" problem i form av dåp... Men det er klart at som profisjonell fotballspiller, så må mann ofre noe av det private...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vebo

Javist har Gylfi vært lovlig mye skadet, men i dag viste han noe av det som bor i karen. Faen for en maskin, og måten han hauset oss opp i dag var bare magisk!
Tiocfaidh ár lá

Belfort

Han har en vanvittig bra timing i hodespillet sitt ihvertfall.

Xminator

Om Einarsson holder dette nivået fremover så begynner han å forsvare en plass i stallen. Austin og Einarsson sentralt neste kamp takk!

Breiflabben

Faktum er at han er den eneste av våre midtbanespillere som kan score mål.

Har poengtert dette flere ganger og det er et av våre største problem.
Når spissene ikke scorer mål, noe som gjaldt alle uten han med alle N95 telefonene, så betyr det trøbbel.
Når Brunen skal hente den neste midtbanespilleren bør han se på scoringshistorikken til spilleren. En god midtbanespiller bør kunne score 7 mål + pr sesong.

Får vi bygd opp et lag av spillere som en kan forvente noen mål fra i løpet av en sesong så sitter vi ikke med rævholet på vidt gap hver gang en spiss ala Tossaen forsvinner eller blir skadet.

Gylfi bør spille fremover, sammen med Austin.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Ricky

Quote from: Xminator on September 14, 2008, 20:13:09 PM
Om Einarsson holder dette nivået fremover så begynner han å forsvare en plass i stallen. Austin og Einarsson sentralt neste kamp takk!


Det er vel som å banne i kirken, men om Einarsson og Austin forblir like gode bidragsytere offensivt, så har jeg ingen betenkeligheter med å prøve Einarsson, Austin og Jaiteh sammen sentralt mot Deportivo i en 4-5-1.

Langhår

Gylfi viste snev av gammel storhet idag. Fortsetter han slik kan han fort være endel av vinner-resepten i 2009.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

BBB-Tony

Quote from: Xminator on September 14, 2008, 20:13:09 PM
Om Einarsson holder dette nivået fremover så begynner han å forsvare en plass i stallen. Austin og Einarsson sentralt neste kamp takk!


Enig med deg i det. Men det er synd å måtte sette Jaiteh ut av laget. Men jeg tror Austin kan briljere enda mer en Jaiteh i en defensiv rolle. Han er en spiller som også kan bidra med sugende offensive løp, selv fra en defensiv rolle.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Belfort

Quote from: Breiflabben on September 14, 2008, 20:18:03 PM
Faktum er at han er den eneste av våre midtbanespillere som kan score mål.

Har poengtert dette flere ganger og det er et av våre største problem.
Når spissene ikke scorer mål, noe som gjaldt alle uten han med alle N95 telefonene, så betyr det trøbbel.
Når Brunen skal hente den neste midtbanespilleren bør han se på scoringshistorikken til spilleren. En god midtbanespiller bør kunne score 7 mål + pr sesong.

Får vi bygd opp et lag av spillere som en kan forvente noen mål fra i løpet av en sesong så sitter vi ikke med rævholet på vidt gap hver gang en spiss ala Tossaen forsvinner eller blir skadet.

Gylfi bør spille fremover, sammen med Austin.


Så enig så enig. Jeg har også etterlyst at man i fremtiden bør hente inn midtbanespillere som ikke har scoringsvegring sånn som de fleste på midten til Brann har. Er utrolig viktig og ha midtbanespillere som kan være en trussel på mål slik at man får avlastet spissene de gangene de ikke har dagen.

krakra

Gylfi var veldig, veldig god i dag. Frem til scoringen, etter den spilte han paradoksalt nok elendig.

Klaus_Brann

Han var veldig bra i dag ja. Duellsterk spiller, både i luften og langs bakken, jeg likte det jeg så.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

En lojal lagspiller, som fullførte med brukket nese og som tok tak på midtbanen. Han kjeftet og spredte kommandoer som gestapo hadde vært stolt over. Kunne vært ett kapteins emne neste år, hadde det ikke vært for kunstgress vergingen..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

rødesk

Blir skuffet om ikke Gilfi får starte på torsdag. Viste enorm vilje til å arbeide og spilte en meget god kamp i går.
oen må gå...!

kabelmann

På TV 2 uttaler de navnet hans Gylvi. Er det dette som er den fonetisk korrekte uttalen av navnet?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henningen

Skal ikke ta uttalen til gårsdagens kommentator for god fisk..

Han sa jo hele tiden feil. Armann header.. åhnei, det var visst Sigurdsson. Og det var ganske bra jobbet av Vaagan Moen å heade i stolpen når han selv hadde tatt hjørnesparket!!
Tok feil av Dahl og Sigurdsson et par ganger og..

kabelmann

Så ikke kampen på TV, men tenkte på intervjuene som ble vist i fotballsendingen 22.15.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

at han spiller med knekt nese viser jo hvor villig han er til å kjempe for plassen

dudo

Quote from: Ricky on September 14, 2008, 20:28:16 PM
Quote from: Xminator on September 14, 2008, 20:13:09 PM
Om Einarsson holder dette nivået fremover så begynner han å forsvare en plass i stallen. Austin og Einarsson sentralt neste kamp takk!


Det er vel som å banne i kirken, men om Einarsson og Austin forblir like gode bidragsytere offensivt, så har jeg ingen betenkeligheter med å prøve Einarsson, Austin og Jaiteh sammen sentralt mot Deportivo i en 4-5-1.


Bare du kaller det 4-3-3 så kommer du nok unna med det. ;-)

Kabelmann: I intervjuer uttaler Monsegutten det "Jylvi".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Nice, da er det bare å legge fra seg Gylfi med en gang.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra


Kruxleiven

Skal Einarsson spille i Brann 2009? Ja eller nei. Begrunnelse trengs ikke. Vi vet vel alle hva som er hans sterke og svake sider. Selv om Branns midtbane har massevis av spillere håper jeg Gylfi blir. Han har blant de beste offensive egenskapene på midtbanen vår. Og han er kanskje den sterkeste hodespilleren. Mulig hodestyrke er overvurdert, men det vises til de grader når man ikke har noen til å kjempe om de høye ballene som kommer. Og de kommer i hver kamp uansett om man vil eller ikke. Gylfi har vel en tendens til å dette litt ut av kamper, men han har vinnervilje og guts. Det vises veldig tydelig for meg som tilskuer. Det er mange om beinet, men jeg synes Gylfi bør bli og få en enda mer aktiv rolle på laget. Then again. Vi burde ha i hvertfall en solid stjernespiller på midtbanen som er nær eller på landslaget. Bakke er ikke en slik spiller.

Xminator

Om han blir skadefri, ja. Han har en del egenskaper som de andre ikke har. Han er derimot ikke noen skapende fotballspiller. Han er avhengig av kollektivet for å spille godt. Da må en av de andre tre på midten inneha disse egenskapene. Helst den andre sentrale spilleren (som vi hadde i Andresen), eller en Kvisvik-type på kant. Tror ikke Huseklepp er spilleren vi leter etter i så måte, han har sine egenskaper rettvendt mot motstander og ikke som pasningslegger og boksåpner.

Tobey

En Gylfi i form er en spiller som er kapabel til å score ganske mange mål i løpet av en sesong. Ettersom det ikke svømmer over av folk som scorer i brann for tiden kan det nok være lurt å beholde han. Han viste fine tendenser i høst.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

martincb

Jeg vil så absolutt prioritere å gi Jaiteh spilletid fremfor Einarsson, han er en gutt med enormt potensiale, og de rette holdningene. Einarsson har også flotte holdninger og gir alt uansett, men å satse på Jaiteh vil være mye mer fremtidsrettet. Men selvfølgelig, det kommer også an på motstander. Spiller vi mot et kompakt lag og trenger en scoring er det jo ikke dumt å ha Einarsson på banen.
Arguing on the internett is just like running in the special olympics. Even if you win, you're still a retard.

Xminator

Jeg driter i hvem som får spilletid så lenge resultatene kommer.

Lurkin

Vi trenger uansett 4 sentrale midtbanespillere i troppen, og da passer Gylfi inn sammen med Rudy og TJ + en John Doe. Perfekt de siste 20 minuttene når vi skal presse på, og tåler litt benking.
Berømte Brann fra Bergen

Langhår

March 17, 2010, 10:11:43 AM #143 Last Edit: March 17, 2010, 10:13:17 AM by Langhår
Gylfi blir ikke tilbudt ny kontrakt foreløpig. Det finnes vel knapt en sjel som ikke er enig i den avgjørelsen. Skulle han spille seg til fast plass på laget så er det selvfølgelig en annen sak.

Det som imidlertid fikk meg til å sette kaffen i vrangstrupen når jeg leste dette er at mannen har hatt en kontrakt som gir ham 2 millioner kroner i årslønn. Hva i helvete er det BruunH har tenkt på når han har anbefalt en slik kontrakt for styret!? Gylfi Einarson var altså vrakgods fra Leeds der han hadde spilt i overkant av 20 kamper på 3 år. Resten av tiden så slet han med skader eller satt på tribunen/benken. Såvidt jeg husker så var det ikke akkurat klubber i kø for å signere ham heller. Så hvorfor tilby ham 2 mill i året? Selv om det var bonanza på den tiden så er dette helt villt. Og når det gjelder styret så burde de selvfølgelig satt foten ned, men samtidig så følger de vel Sportsdirektørens anbefaling i 9  av 10 tilfeller.

Jeg registrerer også at få her inne jublet over signeringen. BruunH derimot fremhevet det at han var gratis og billig som et viktig punkt. Billig ja!

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5026494.ece
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Xminator

2 millioner, inkludert sign-on-fee, var da en grei nok kontrakt da han skrev den. Synd han ikke har fått ut potensialet sitt her i Bergen. Han er selvsagt ikke verdt like mye nå, men det får da være grenser for etterpåklokskap.

Om man reduserer lønnen til 1 millioner inkludert sign-on-fee, så kan man forsvare en ny kontrakt. Jeg vil likevel heller se at Brann nå satser på Fredrik Haugen, og da må en spiller som Einarsson bort.

Langhår

Quote from: Xminator on March 17, 2010, 10:18:42 AM
2 millioner, inkludert sign-on-fee, var da en grei nok kontrakt da han skrev den. Synd han ikke har fått ut potensialet sitt her i Bergen. Han er selvsagt ikke verdt like mye nå, men det får da være grenser for etterpåklokskap.

Om man reduserer lønnen til 1 millioner inkludert sign-on-fee, så kan man forsvare en ny kontrakt. Jeg vil likevel heller se at Brann nå satser på Fredrik Haugen, og da må en spiller som Einarsson bort.


Jeg synes det er en hinsides kontrakt også når man setter den i sammenheng med tiden den er skrevet i. Jeg synes heller ikke dette er etterpåklokskap. Entusiasmen var mildt sagt svært lav og skepsisen stor til å signere ham. Det er bare å bla i denne tråden.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

ostraume

Ingen tvil om at kostnaden ved denne kontrakten er en gedigen blemme av Bruun. Mjelde må rett nok dele skylden, så vidt jeg husker var MIM i ekstase etter at Gylfi hadde imponert på en innleggsøkt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Vi kan vel trygt slå fast at Bakke ikke har noen fremtid som speider i Brann...
Rød makt på Hansa

Hatleking

Det er godt at Brann renskar opp i systemet. Dei overbetalte 'veteranane' må ut, og ein må nok ein gong byggje 'stein for stein'.

krakra

Quote from: ostraume on March 17, 2010, 10:39:00 AM
Ingen tvil om at kostnaden ved denne kontrakten er en gedigen blemme av Bruun. Mjelde må rett nok dele skylden, så vidt jeg husker var MIM i ekstase etter at Gylfi hadde imponert på en innleggsøkt.
Jeg syns å huske at Gylfi var en helt ok joker i 2008. Stanget inn noen mål og var ikke like udugelig som han fremstod i fjor. Hadde han tjent 500.000 i året hadde han vært en helt ok signering. Nå er han derimot useless og bør ikke beholdes om han så spiller gratis.

power

At Gylfi Einarson spiller spiss i over 1 omgang gjør meg trist. Mannen er en elendig spiller,  det er så dårlig at jeg synes synd på han. Han jogger rundt på banen i samme tempo hele tiden, uten evne til å akselerere.


Huff

Quote from: krakra on March 17, 2010, 16:28:36 PM
Quote from: ostraume on March 17, 2010, 10:39:00 AM
Ingen tvil om at kostnaden ved denne kontrakten er en gedigen blemme av Bruun. Mjelde må rett nok dele skylden, så vidt jeg husker var MIM i ekstase etter at Gylfi hadde imponert på en innleggsøkt.
Jeg syns å huske at Gylfi var en helt ok joker i 2008. Stanget inn noen mål og var ikke like udugelig som han fremstod i fjor. Hadde han tjent 500.000 i året hadde han vært en helt ok signering. Nå er han derimot useless og bør ikke beholdes om han så spiller gratis.


Skorte vel et par mål, men kan faktisk ikke erindre at Gylf har spilt en eneste god kamp for Brann.

skuteviken

I 08 var han god, husket jeg syns det var en god ide når vi brukte han i CL-kvalikk osv. Men han er så boss nå at det blir en glede å se han stikke.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: Huff on June 06, 2010, 23:28:48 PM
Quote from: krakra on March 17, 2010, 16:28:36 PM
Quote from: ostraume on March 17, 2010, 10:39:00 AM
Ingen tvil om at kostnaden ved denne kontrakten er en gedigen blemme av Bruun. Mjelde må rett nok dele skylden, så vidt jeg husker var MIM i ekstase etter at Gylfi hadde imponert på en innleggsøkt.
Jeg syns å huske at Gylfi var en helt ok joker i 2008. Stanget inn noen mål og var ikke like udugelig som han fremstod i fjor. Hadde han tjent 500.000 i året hadde han vært en helt ok signering. Nå er han derimot useless og bør ikke beholdes om han så spiller gratis.


Skorte vel et par mål, men kan faktisk ikke erindre at Gylf har spilt en eneste god kamp for Brann.
Han spilte jo fra start mot Deportivo f.eks. Gjorde en brukbar kamp da. Som alle andre.

Spelaren

Trond Sollied har faktisk ein lengre tråd enn Einarsson :) .
Gå av.

eivhelle

Gylfi Einarsson har vært en tragedie spillemessig. Det er for så vidt mulig å forstå at han har
mistet fart i forhold til det han hadde i sine beste dager, men den toppfarten han viser i dag er
så dårlig at det ikke holder i de 3 øverste ligaene.

I tillegg er jeg overrasket over hvor dårlig spenst han har med tanke på at han tross alt har vært
en fryktet hodespiller i sin tid. Selv om han tilsynelatende tar i alt han kan er det så vidt beina letter
seg fra bakken. I tillegg mangler han fullstendig timing.

Det eneste som han har igjen er kampvilje. Men uten ferdigheter blir det bare slossing og gule kort av dette.

Langhår

Han spilte kun 21 kamper på 3 år i Leeds og var mye skadet og fikk null tillitt. Og dette var i de årene som burde vært de beste i karrieren.

Han ble åpenbart ødelagt som spiller av dette og har aldri klart å nå opp til sitt gamle nivå etterpå.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

monzilla

Noe som er synd, han viste i LSK et utrolig nivå.

Xminator

Quote from: monzilla on June 07, 2010, 09:45:07 AM
Noe som er synd, han viste i LSK et utrolig nivå.


Tja, det kan ha hatt noe med spillestil å gjøre også. Kombinert med en sesong der "alt" går inn. Mener å huske at han den sesongen scoret i flere kamper på rad. Kan minne litt om karrieren til Simen Brenne. Og om ikke Mjelde snart får opp farten igjen så blir det naturlig å sammenligne der også.

kabelmann

Einarsson hadde en halv god sesong i LSK og det er det eneste han har å vise til. Resten av tiden i LSK var han søppel og jeg tenker Leeds følte seg snytt etter overgangen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Corleone

June 07, 2010, 10:39:32 AM #160 Last Edit: June 07, 2010, 11:07:42 AM by Corleone
Gylfi er en katastrofe som spiss, men jeg mener faktisk man kan unnskylde mannen litt i går.
Jeg regner med han ble satt inn for å vinne dueller, les "oppspillspunkt", hvorfor da ingen går på løp/beveger seg rundt han når han går i en duell er jo en gåte.  Dette er jo litt kritikk til Skarsfjord og, hvorfor benytte han på denne måten når det er ingen bevegelse i rommene rundt han?
Da er jo det bedre med en rendyrket spiss, alla Nielsen eller Gustav.

krakra

Folk gadd vel ikke bruke krefter på å løpe rundt Gylfis dueller når de visste han ville tape. Gylfi er en katastrofalt dårlig spiller. Det lille han kunne bidra med i form av luftstyrke i 2008 er fullstendig borte og vi har en treig, dum og liten midtbanespiller med ekstremt lav løpskapasitet.

Doffen85

Uten tvil Branns dårligste spiller, han bidrar jo ikke med noe som helst! Det går en skuffelse gjennom meg hver gang han settes innpå!

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on June 07, 2010, 10:01:32 AMOg om ikke Mjelde snart får opp farten igjen så blir det naturlig å sammenligne der også.


Godt poeng.
Riktignok har også Mjelde lidd under det tidligere fotballfientlige regimet til Nilsen, men han har veldig mye å ta igjen for å bli den spilleren vi trodde vi kjøpte. Istedetfor løp i boks hvor han mottar ballen, sitter jeg ofte med intrykket av at han allerede er i boksen og må vente. Eller at han ikke er i nærheten. Dette har trolig mer med samhandlingen å gjøre enn med Mjelde, så jeg er fortsatt betinget optimist for i utgangspunktet har vi virkelig behov for hans kvaliteter.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

nummer9


Markmus

Quote from: Joggi Bogga on June 07, 2010, 11:29:13 AM
Quote from: Xminator on June 07, 2010, 10:01:32 AMOg om ikke Mjelde snart får opp farten igjen så blir det naturlig å sammenligne der også.


Godt poeng.
Riktignok har også Mjelde lidd under det tidligere fotballfientlige regimet til Nilsen, men han har veldig mye å ta igjen for å bli den spilleren vi trodde vi kjøpte. Istedetfor løp i boks hvor han mottar ballen, sitter jeg ofte med intrykket av at han allerede er i boksen og må vente. Eller at han ikke er i nærheten. Dette har trolig mer med samhandlingen å gjøre enn med Mjelde, så jeg er fortsatt betinget optimist for i utgangspunktet har vi virkelig behov for hans kvaliteter.


Flere ganger i går kunne man se at Mjelde stod helt alene rett innenfor 16m i midten av boksen... i stedet for en enkel pasning 45 grader ut, så ble ballen slått som innlegg inn i dueller vi "aldri" vant. Under Mons Ivar hadde den ballen gått 45 grader ut.
Ka du ve?

vebo

Quote from: nummer9 on June 07, 2010, 15:07:03 PM
Jeg skjønner ikke at Gylfi fikk spille i går. Nielsen, Hansen eller Diego må jo være så mye bedre alternativer? Greit at en skal ha en hodesterk spiller på topp i den formasjonen de spillte i går, men Gylfi vant jo knapt en eneste hodeduell. Med Diego eller Hansen på top hadde de i det minste hatt en spiller med fart som kunne utfordret bakrom når Ålesund presset på i 2. omgang. Gylfi sin mangel på fart var nok en direkte årsak til at Ålesund kunne presse på som de gjorde i 2. omgang.


Hansen var ikke på benken engang.
Tiocfaidh ár lá

krakra

Under Mons Ivar hadde ikke venstrekantet stått midt inne i boksen:)

Markmus

Quote from: krakra on June 07, 2010, 15:15:56 PM
Under Mons Ivar hadde ikke venstrekantet stått midt inne i boksen:)


Nei, men du tar poenget :P
Ka du ve?

Xminator

Quote from: krakra on June 07, 2010, 15:15:56 PM
Under Mons Ivar hadde ikke venstrekantet stått midt inne i boksen:)


Mjelde var forutsigbar på den måten. En stor - en liten, dobling på kant og innlegg. Begge de sentrale  på midten relativt flatt og dypt (bortsett fra når begge bestemte seg for å blottlegge hele greien...)

Nilsen innførte ett regime der kantene fikk gå lenger inn i banen og oftere i avslutterposisjon. backene ikke like ofte i angrep. Igjen var begge de sentrale ofte holdt igjen.

Skarsfjord virker å like en spiss. Det liker ikke jeg... Ett Brannlag med balansert stall skal spille 4-4-2, og følge sportsplanen de brukte mye tid på frem til seriegullet, men som (i følge BA) ble "glemt" da Roald Bruun Hansen skulle finne opp hjulet - gullet - på nytt.

Einarsson er i alle tilfeller og under alle potensielle trenere en spiller vi ikke lenger har bruk for, og plassen i stallen er bedre tjent brukt på lokale krefter.

skuteviken

Vel jeg har ingen problemer med 4  - 2 - 3 - 1 det er en formasjon som flere og flere internasjonale topplag benytter. På topp er det som regel en eksplosiv spiss type torres drogba anelka. En ser litt av det samme i Marcus Pedersen
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

Quote from: nummer9 on June 07, 2010, 15:07:03 PM

Gylfen vant fleire hodeduellar enn han tapte i 2.omgang iallefall.  Hansen hadde vert mannen spør du meg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Det beste Gylfi har gjort for Brann var da han ga han brune samen på TIL juling da han prøvde å angripe Austin.

storB

Quote from: Xminator on June 07, 2010, 15:42:40 PM
Skarsfjord virker å like en spiss. Det liker ikke jeg...


I dagens situasjon så kan en ikke drive med flisespikkeri på hvordan lagoppstillingen ser ut, det viktige nå er at vi begynner å ta trepoengere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Huff

Quote from: storB on June 07, 2010, 20:22:33 PM
Quote from: Xminator on June 07, 2010, 15:42:40 PM
Skarsfjord virker å like en spiss. Det liker ikke jeg...


I dagens situasjon så kan en ikke drive med flisespikkeri på hvordan lagoppstillingen ser ut, det viktige nå er at vi begynner å ta trepoengere.


Helt enig. Er selv forsåvidt en tilhenger av 4-4-2, men var selv meget skeptisk til denne formasjonen ift årets Brannlag. En må være pragmatisk og jeg ser ikke at vi klarer å kompnere noe som ligner et slagkraftig mannskap i 4-4-2. Dette er RBHs skyld, men faktum er at vi ikke har spillertypene, akkurtat som Nordlie feilet totalt da han manisk forsøkte å drille inn en standard 4-3-3 i et LSKmannskap som overhodet ikke passet i denne formasjonen. En må tilpasse formasjonen etter spillermaterialet, og skal en ha en fastlagt formasjon jfr Brann og 4-4-2, må spillerkjøp og treneraqnsettelser tilpasses dette. Vi gjør ingenting av delene, men til gjengjeld løper vi rundt som hodeløse kyllinger og skriker ''vi har kompetanse''.

Spelaren

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5235781.ece

Det har lenge ligget i kortene at Brann ikke ville forlenge kontrakten til Gylfi Einarsson som går ut etter årets sesong, men islendingen har også fått beskjed av klubben om at han ikke kan forvente seg flere minutter i eliteserien resten av sesongen.

Takk for innsatsen, synd me aldri fekk sjå han i 2004-form.
Gå av.


Yngve

Denne må vel over i positivitetstråden..

Hadde han ikkje reist heim sjølv, hadde me truleg forlenga kontrakta med han..

Torvanger

August 24, 2010, 08:09:31 AM #178 Last Edit: August 24, 2010, 09:00:22 AM by Torvanger
Her har Einarsson slitt med hofteproblemer i 4 år, siden 2007, og så blir han ansatt i Brann i 3 år med 2.2 mill i året?! Foretar egentlig Brann medisinske tester før de innlemmer nye spillere? Brann lider helt klart under at de har for mange spillere med helseproblemer, blant annet Guntveit, Bakke og Einarsson. Målet bør være å ha en stall bestående av spillere som kan være disponible til enhver tid.

krakra

VI bør helt klart bli mer kyniske i forhold til skadehistorikken til spillerne vi vurderer. Hjelper lite å være knallgod hvis du ikke kan spille. Gylfi var jo elendig i tillegg, så klagingen over at "de beste ikke får spille" er tafatt.

Vi har ikke råd til flere Gylfi Einarssoner i dagens situasjon. Vi må være sikre på kvaliteten på de vi henter. Helt ærlig mener jeg at både MJelde og Guastavino også kostet mer enn de smaker. I en økonomisk situasjon hvor vi knapt har råd til å signere bosmanspillere bør investeringer på 25-åringer for 2 millioner være solide forsterkninger av førsteelveren. Det har ikke Gustav og MJelde vært. De er blant de svakeste spillerne på laget, sammen med Fakiri og Sæv og burde strengt tatt vært benket.
Med en god oversikt over markedet kunne vi fått bedre spillere for halvparten av det vi betalte for disse to. TIL var jo ute etter Mjelde, men ga opp da vi innvolverte oss og kjøpte heller Kara for godt under millionen.

Torvanger

August 24, 2010, 09:03:43 AM #180 Last Edit: August 24, 2010, 09:13:41 AM by Torvanger
Quote from: krakra on August 24, 2010, 08:28:33 AM
VI bør helt klart bli mer kyniske i forhold til skadehistorikken til spillerne vi vurderer. Hjelper lite å være knallgod hvis du ikke kan spille. Gylfi var jo elendig i tillegg, så klagingen over at "de beste ikke får spille" er tafatt.

Vi har ikke råd til flere Gylfi Einarssoner i dagens situasjon. Vi må være sikre på kvaliteten på de vi henter. Helt ærlig mener jeg at både MJelde og Guastavino også kostet mer enn de smaker. I en økonomisk situasjon hvor vi knapt har råd til å signere bosmanspillere bør investeringer på 25-åringer for 2 millioner være solide forsterkninger av førsteelveren. Det har ikke Gustav og MJelde vært. De er blant de svakeste spillerne på laget, sammen med Fakiri og Sæv og burde strengt tatt vært benket.
Med en god oversikt over markedet kunne vi fått bedre spillere for halvparten av det vi betalte for disse to. TIL var jo ute etter Mjelde, men ga opp da vi innvolverte oss og kjøpte heller Kara for godt under millionen.


Jeg er enig med deg når deg gjelder Fakiri, men Guastavino er en av de som treffer blink oftest, han kan bli enda bedre om han blir brukt riktigere, og Mjelde har kommet seg betraktelig de siste kampene. Tackler bedre og oftere enn tidligere i sesongen og har hindret flere farlige overganger for motstanderne. Har også begynt å prikke inn presise gjennombruddspasninger. Foretrekker uansett Jaiteh eller Austin i rollen Mjelde har.

Derabilo

En ting skal Gylfi ha, han har gitt så mye som han har klart. Skadehistorikken har hemmet han, og evnene har ikke stått helt i stil med lønnen. Jeg vet ikke om jeg glemmer kampen der han brakk nesen før han scoret mot hodet noengang - men Gylfi ga oss positive ting på den siden. Jeg var også veldig glad i han da vi ble knust av Tromsø og han klikket på Douglas Sequeira.

Når det er sagt, et horribelt bomkjøp som aldri ble det det burde blitt. Takk for alt.
Bergen ut av Norge -

krakra

Jeg skjønner ikke at han ble så dyr i drift egentlig. Han var en skadeplaget 29 åring som ikke hadde spilt fotball på to år(?) og hadde vært klubbløs i seks månder. Han kan umulig ha hatt veldig gode kort på hånden.

nero

Hva?? Ingen treårskontrakt med Gylfen?? Hvorfor, RBH, hvorfor?
Lions led by donkeys.

eivhelle

Den eneste gode nyheten her er at han ikke får mer spilletid i år. Jeg synes strengt talt at når han
selv innser at han har blitt for treg (og dårlig) og ikke lenger kvalifiserer til en plass på laget, så
kunne han like gjerne dratt hjem med en gang og ikke være en økonomisk belastning for en klubb
som uansett har betalt ut mange ganger mer med penger til ham enn det han har gitt tilbake.

Når han har hevet 2 mill i årslønn i flere år med minimalt med spilletid synes jeg det er litt
skammelig å ikke ta seg råd til å dra hjem noen månder før. Men det sier litt om hvorfor det er
økonomisk krise i fotball klubbene når spillerene har samvittighet til å melke millionbeløp uten å
gi noe tilbake.

dudo

Nok et argument for å hente Haugen ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: nero on August 24, 2010, 09:26:25 AM
Hva?? Ingen treårskontrakt med Gylfen?? Hvorfor, RBH, hvorfor?


Enig! Ser helt klart et potensiale som trener også!
Tiocfaidh ár lá

krakra

Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 11:24:24 AM
Den eneste gode nyheten her er at han ikke får mer spilletid i år. Jeg synes strengt talt at når han
selv innser at han har blitt for treg (og dårlig) og ikke lenger kvalifiserer til en plass på laget, så
kunne han like gjerne dratt hjem med en gang og ikke være en økonomisk belastning for en klubb
som uansett har betalt ut mange ganger mer med penger til ham enn det han har gitt tilbake.

Når han har hevet 2 mill i årslønn i flere år med minimalt med spilletid synes jeg det er litt
skammelig å ikke ta seg råd til å dra hjem noen månder før. Men det sier litt om hvorfor det er
økonomisk krise i fotball klubbene når spillerene har samvittighet til å melke millionbeløp uten å
gi noe tilbake.
Han sier jo rett ut at han kun er her for pengene. Hadde egentlig et greit inntrykk av Gylfi som person selv om han var en elendig spiller, men dette syns jeg er kjipt. Greit nok, det er snakk om en million og det er neppe bare, bare å si ifra seg, men en skulle jo tro at Gylfi ahdde tjent endel i Leeds og han har jo tydeligvis tjent minst fem millioner de 2 1/2 årene han har vært her.

Utmedsnolken

Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 11:24:24 AM
Den eneste gode nyheten her er at han ikke får mer spilletid i år. Jeg synes strengt talt at når han
selv innser at han har blitt for treg (og dårlig) og ikke lenger kvalifiserer til en plass på laget, så
kunne han like gjerne dratt hjem med en gang og ikke være en økonomisk belastning for en klubb
som uansett har betalt ut mange ganger mer med penger til ham enn det han har gitt tilbake.

Når han har hevet 2 mill i årslønn i flere år med minimalt med spilletid synes jeg det er litt
skammelig å ikke ta seg råd til å dra hjem noen månder før. Men det sier litt om hvorfor det er
økonomisk krise i fotball klubbene når spillerene har samvittighet til å melke millionbeløp uten å
gi noe tilbake.


Det er hans penger og kontrakten er klar. Hvorfor skulle han gi fra seg det han rettmettig har krav på bare for å være snill. Karrieren hans er jo straks over og det er ikke sikkert pengene kommer til å strømme inn på kontoen hans fremover.
"og der snubler Sæternes igjen"

Langhår

Vi kan ikke forvente at en spiller uten tilknytning til klubben bortsett fra et arbeidsforhold skal donere en million kroner til klubben! Man lever i en drømmeverden dersom man innbiller seg det.

Han er sikkert ikke spesielt fornøyd med behandlingen han har fått heller og føler seg sikkert ikke så veldig lysten på å bidra slik at BruunH og resten kan redde skinnet sitt.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

eivhelle

Quote from: Langhår on August 24, 2010, 11:58:22 AM
Vi kan ikke forvente at en spiller uten tilknytning til klubben bortsett fra et arbeidsforhold skal donere en million kroner til klubben! Man lever i en drømmeverden dersom man innbiller seg det.

Han er sikkert ikke spesielt fornøyd med behandlingen han har fått heller og føler seg sikkert ikke så veldig lysten på å bidra slik at BruunH og resten kan redde skinnet sitt.


Det er en måte å se det på. Men jeg mener at når spiller og agent krever lønn er det fordi de
selger en vare. Og hvis varen ikke er i nærheten av å holde det nivået den blir solgt for har
kjøper god grunn til å føle seg lurt. Lønnen Gylfi hever er mer å regne som en lotto gevinst enn
lønn for utført arbeid. Selv om kontrakten er grei juridisk i forhold til hva han har rett på er det
like fullt moralsk gal innstilling å sitte på rævva og heve lønn når han gir null og niks tilbake.

Spilleren må også ta inn over seg at det er vanskelig økonomi og de spillerene som håver inn nå
stjeler på sett og vis fra neste generasjon spillere som ikke kan forvente å tjene i nærheten så
mye fordi kassa til klubbene er tom.

krakra

Quote from: Langhår on August 24, 2010, 11:58:22 AM
Vi kan ikke forvente at en spiller uten tilknytning til klubben bortsett fra et arbeidsforhold skal donere en million kroner til klubben! Man lever i en drømmeverden dersom man innbiller seg det.

Han er sikkert ikke spesielt fornøyd med behandlingen han har fått heller og føler seg sikkert ikke så veldig lysten på å bidra slik at BruunH og resten kan redde skinnet sitt.
Han har ingen grunn til å føle seg dårlig behandlet iallefall. Han kom hit på prøvespill som en skadeplaget 29-åring som ikke hadde fått fornyet kontrakti Leeds(og Leeds på den tiden var vel veldig dårlig?) og vært klubbløs i 6 mnd. Etter et par fine scoringer på trening ble han gjort til lønnsadel i TL

Belfort

Quote from: krakra on August 24, 2010, 12:34:36 PM
Han har ingen grunn til å føle seg dårlig behandlet iallefall. Han kom hit på prøvespill som en skadeplaget 29-åring som ikke hadde fått fornyet kontrakti Leeds(og Leeds på den tiden var vel veldig dårlig?) og vært klubbløs i 6 mnd. Etter et par fine scoringer på trening ble han gjort til lønnsadel i TL


Men hva skjer med dem som hentet en spiller som ikke hadde gjort noe siden 2004 og som var skadet? Joda han blir vår øverste leder.

krakra

Quote from: Belfort on August 24, 2010, 12:42:20 PM
Quote from: krakra on August 24, 2010, 12:34:36 PM
Han har ingen grunn til å føle seg dårlig behandlet iallefall. Han kom hit på prøvespill som en skadeplaget 29-åring som ikke hadde fått fornyet kontrakti Leeds(og Leeds på den tiden var vel veldig dårlig?) og vært klubbløs i 6 mnd. Etter et par fine scoringer på trening ble han gjort til lønnsadel i TL


Men hva skjer med dem som hentet en spiller som ikke hadde gjort noe siden 2004 og som var skadet? Joda han blir vår øverste leder.
Hentingen var forøvrig grei nok, han hadde vært god i TL før og var visstnok god på trening. Han var ikke grusom i 2008 heller med tanke på hvor lite han hadde spilt de siste årene så jeg skjønner at de trodde han kunne slå til.

Hvordan han klarte å forhandle seg til en grunnlønn på 2 millioner og en fet SOF lurer jeg derimot voldsomt på. Gylfi kan umulig ha sittet med så gode kort på hånden,

Langhår

Quote from: krakra on August 24, 2010, 12:34:36 PM
Quote from: Langhår on August 24, 2010, 11:58:22 AM
Vi kan ikke forvente at en spiller uten tilknytning til klubben bortsett fra et arbeidsforhold skal donere en million kroner til klubben! Man lever i en drømmeverden dersom man innbiller seg det.

Han er sikkert ikke spesielt fornøyd med behandlingen han har fått heller og føler seg sikkert ikke så veldig lysten på å bidra slik at BruunH og resten kan redde skinnet sitt.
Han har ingen grunn til å føle seg dårlig behandlet iallefall. Han kom hit på prøvespill som en skadeplaget 29-åring som ikke hadde fått fornyet kontrakti Leeds(og Leeds på den tiden var vel veldig dårlig?) og vært klubbløs i 6 mnd. Etter et par fine scoringer på trening ble han gjort til lønnsadel i TL


Bare legg merke til at jeg ikke sier at han er blitt dårlig behandlet, men jeg sier at han sikkert føler det slik. Alle profesjonelle spillere som blir benket føler det slik. Ikke minst i dette tilfellet hvor han skal ha fått beskjed av BruunH at han ikke vil få spille uansett.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kabelmann

Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 12:30:19 PMDet er en måte å se det på. Men jeg mener at når spiller og agent krever lønn er det fordi de
selger en vare. Og hvis varen ikke er i nærheten av å holde det nivået den blir solgt for har
kjøper god grunn til å føle seg lurt.


Det for dumt å sammenligne et menneske med et hvilket som helst produkt, men skal man nå først gjøre det så ser jeg ingen grunn til at man skal føle seg lurt om man kjøper en traktor og forventer at man skal kunne bruke den til Formel 1-løp.

Einarsson har hatt en halv god sesong i sin karierre. At Brann ikke fikk med seg dette før de kjøpte Gylfi får rett og slett stå på deres regning.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

eivhelle

Quote from: kabelmann on August 24, 2010, 13:38:44 PM
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 12:30:19 PMDet er en måte å se det på. Men jeg mener at når spiller og agent krever lønn er det fordi de
selger en vare. Og hvis varen ikke er i nærheten av å holde det nivået den blir solgt for har
kjøper god grunn til å føle seg lurt.


Det for dumt å sammenligne et menneske med et hvilket som helst produkt, men skal man nå først gjøre det så ser jeg ingen grunn til at man skal føle seg lurt om man kjøper en traktor og forventer at man skal kunne bruke den til Formel 1-løp.

Einarsson har hatt en halv god sesong i sin karierre. At Brann ikke fikk med seg dette før de kjøpte Gylfi får rett og slett stå på deres regning.


Om man ikke kan snakke om et produkt så kan vi heller reformulere det som at man har kjøpt
en tjeneste som man ikke har fått. Det jeg vil frem til her er at vi har et system der all risiko
ligger hos klubbene mens spillerene er sikret straks kontrakten er underskrevet. Sånn sett er
det i utgangspunktet idiotisk å tilby gamle spillere gode kontrakter siden de strengt talt har null
egeninteresse av å prestere bortsett fra egen stolthet. Yngre spilllere har en karriere å tenke på
og må prestere for å få flere sjanser. Eldre spillere er sikret straks den siste kontrakten er
underskrevet.

nummer9

Liker ingressen:
"Kjedelig at jeg har blitt så treig"
(http://fotball.bt.no/eliteserien/article177879.ece)

Selvinnsikt har han i det minste.

Langhår

August 24, 2010, 14:27:31 PM #198 Last Edit: August 24, 2010, 14:37:54 PM by Langhår
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 13:51:19 PM
Quote from: kabelmann on August 24, 2010, 13:38:44 PM
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 12:30:19 PMDet er en måte å se det på. Men jeg mener at når spiller og agent krever lønn er det fordi de
selger en vare. Og hvis varen ikke er i nærheten av å holde det nivået den blir solgt for har
kjøper god grunn til å føle seg lurt.


Det for dumt å sammenligne et menneske med et hvilket som helst produkt, men skal man nå først gjøre det så ser jeg ingen grunn til at man skal føle seg lurt om man kjøper en traktor og forventer at man skal kunne bruke den til Formel 1-løp.

Einarsson har hatt en halv god sesong i sin karierre. At Brann ikke fikk med seg dette før de kjøpte Gylfi får rett og slett stå på deres regning.


Om man ikke kan snakke om et produkt så kan vi heller reformulere det som at man har kjøpt
en tjeneste som man ikke har fått. Det jeg vil frem til her er at vi har et system der all risiko
ligger hos klubbene mens spillerene er sikret straks kontrakten er underskrevet. Sånn sett er
det i utgangspunktet idiotisk å tilby gamle spillere gode kontrakter siden de strengt talt har null
egeninteresse av å prestere bortsett fra egen stolthet. Yngre spilllere har en karriere å tenke på
og må prestere for å få flere sjanser. Eldre spillere er sikret straks den siste kontrakten er
underskrevet.


Så du vil ha et system der klubbene bare kan rive kontrakten i to dersom ikke spilleren er god nok? Eller dersom han blir langtidsskadet? Det høres virkelig bra ut du. Kanskje vi skal overføre det til resten av av samfunnet også? Hva med at din arbeidgiver kan sparke deg ut om du blir sykemeldt eller kanskje om han rett og slett ikke liker deg eller at han finner ut at du ikke er flink nok?

BruunH har signert en kontrakt som sikret Gylfi Einarsson 2 millioner i året i tre år. Nå er det et halvt år igjen og det synes tydelig at Gylfi ikke kommer til å tjene i nærheten av det de nærmeste årene. Jeg synes det er helt fantastisk at man forventer eller synes at han bør si fra seg 1 million kroner sånn helt uten videre. Og ikke minst at man gjøre det til et moralsk spørsmål.

Kontrakten var en monstertabbe av sportslig leder. Den må Brann bare ete i seg. Sportssjefen bør ihvertfall ikke klage. Han har jo blitt forfremmet til økonomiansvarlig for hele butikken så Brann kan ikke ha vært så misfornøyd med ham.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

eivhelle

Quote from: Langhår on August 24, 2010, 14:27:31 PM
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 13:51:19 PM
Quote from: kabelmann on August 24, 2010, 13:38:44 PM
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 12:30:19 PMDet er en måte å se det på. Men jeg mener at når spiller og agent krever lønn er det fordi de
selger en vare. Og hvis varen ikke er i nærheten av å holde det nivået den blir solgt for har
kjøper god grunn til å føle seg lurt.


Det for dumt å sammenligne et menneske med et hvilket som helst produkt, men skal man nå først gjøre det så ser jeg ingen grunn til at man skal føle seg lurt om man kjøper en traktor og forventer at man skal kunne bruke den til Formel 1-løp.

Einarsson har hatt en halv god sesong i sin karierre. At Brann ikke fikk med seg dette før de kjøpte Gylfi får rett og slett stå på deres regning.


Om man ikke kan snakke om et produkt så kan vi heller reformulere det som at man har kjøpt
en tjeneste som man ikke har fått. Det jeg vil frem til her er at vi har et system der all risiko
ligger hos klubbene mens spillerene er sikret straks kontrakten er underskrevet. Sånn sett er
det i utgangspunktet idiotisk å tilby gamle spillere gode kontrakter siden de strengt talt har null
egeninteresse av å prestere bortsett fra egen stolthet. Yngre spilllere har en karriere å tenke på
og må prestere for å få flere sjanser. Eldre spillere er sikret straks den siste kontrakten er
underskrevet.


Så du vil ha et system der klubbene bare kan rive kontrakten i to dersom ikke spilleren er god nok? Eller dersom han blir langtidsskadet? Det høres virkelig bra ut du. Kanskje vi skal overføre det til resten av av samfunnet også? Hva med at din arbeidgiver kan sparke deg ut om du blir sykemeldt eller kanskje om han rett og slett ikke liker deg eller at han finner ut at du ikke er flink nok?

BruunH har signert en kontrakt som sikret Gylfi Einarsson 2 millioner i året i tre år. Nå er det et halvt år igjen og det synes tydelig at Gylfi ikke kommer til å tjene i nærheten av det de nærmeste årene. Jeg synes det er helt fantastisk at man forventer eller synes at han bør si fra seg 1 million kroner sånn helt uten videre. Og ikke minst at man gjøre det til et moralsk spørsmål.

Kontrakten var en monstertabbe av sportslig leder. Den må Brann bare ete i seg. Sportssjefen bør ihvertfall ikke klage. Han har jo blitt forfremmet til økonomiansvarlig for hele butikken så Brann kan ikke ha vært så misfornøyd med ham.


Hvis jeg hadde prestert på samme nivå som Gylfi i forhold til hva som forventes av meg i min
jobb hadde jeg fått sparken for lenge siden. Det er faktisk sånn i næringslivet at man setter krav
til hva hver enkelt skal produsere og hvis du ikke klarer å gjøre jobben din får det konsekvenser
for deg. Hadde næringslivet operert med kontrakter der ansatte var sikret høy lønn i fler år uten
krav om å prestere ville vi hatt et ras av konkurser.

Jeg vet ikke om man skal forvente at fotballspillere skal ha moralske skrupler siden de er en del
av et system som er gjennomsyret av grådighet.

Langhår

Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 15:50:12 PM
Hvis jeg hadde prestert på samme nivå som Gylfi i forhold til hva som forventes av meg i min
jobb hadde jeg fått sparken for lenge siden. Det er faktisk sånn i næringslivet at man setter krav
til hva hver enkelt skal produsere og hvis du ikke klarer å gjøre jobben din får det konsekvenser
for deg. Hadde næringslivet operert med kontrakter der ansatte var sikret høy lønn i fler år uten
krav om å prestere ville vi hatt et ras av konkurser.

Jeg vet ikke om man skal forvente at fotballspillere skal ha moralske skrupler siden de er en del
av et system som er gjennomsyret av grådighet.


For noe tøys. Også i næringslivet må man forholde seg til kontrakter. Du er ikke den eneste som har sitt virke der. Dog lurer jeg på hvor på rangstigen du befinner deg om dette er representativt for din innsikt om reglene som faktisk ALLE må forholde seg til. Dersom du ikke klart har brutt kontrakten så kan de ikke sparke deg. Virkemiddelet er enten å betale deg ut eller ikke fornye kontrakten når den går ut.

Et lynkurs; For at en kontrakt skal kunne oppheves så må det dokumenteres kontraktsbrudd. Arbeidskontrakter er ekstra strenge. Dersom du tror det bare er å si at "du er altfor dårlig" eller "du var ikke så god som vi trodde" så får du deg gjerne en overraskelse en gang. Dersom Brann kan dokumentere kontraktsbrudd så kan de gjerne rive kontrakten i to, men da må Gylfi ha brutt den. Eksempler kan være å gjentatte ganger utebli fra trening uten gyldig grunn, nekte å følge de retningslinjene som overordnede nedlegger eller komme full på jobb. At han er en dårlig fotballspiller er selvsagt ikke nok. Eneste alternativ da er å komme til en ordning med spilleren som da ofte betyr å betale ham ut. Dersom Brann holder på å gå konkurs og ikke har råd til å betale lønninger kan oppsigelse av kontrakten forekomme, men da kommer jo masse lover og regler inn i bildet og det er langtfra sikkert at Brann kan si opp ham uten og si opp andre også.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

eivhelle

August 24, 2010, 16:41:15 PM #201 Last Edit: August 24, 2010, 16:49:59 PM by eivhelle
Quote from: Langhår on August 24, 2010, 16:10:09 PM
Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 15:50:12 PM
Hvis jeg hadde prestert på samme nivå som Gylfi i forhold til hva som forventes av meg i min
jobb hadde jeg fått sparken for lenge siden. Det er faktisk sånn i næringslivet at man setter krav
til hva hver enkelt skal produsere og hvis du ikke klarer å gjøre jobben din får det konsekvenser
for deg. Hadde næringslivet operert med kontrakter der ansatte var sikret høy lønn i fler år uten
krav om å prestere ville vi hatt et ras av konkurser.

Jeg vet ikke om man skal forvente at fotballspillere skal ha moralske skrupler siden de er en del
av et system som er gjennomsyret av grådighet.


For noe tøys. Også i næringslivet må man forholde seg til kontrakter. Du er ikke den eneste som har sitt virke der. Dog lurer jeg på hvor på rangstigen du befinner deg om dette er representativt for din innsikt om reglene som faktisk ALLE må forholde seg til. Dersom du ikke klart har brutt kontrakten så kan de ikke sparke deg. Virkemiddelet er enten å betale deg ut eller ikke fornye kontrakten når den går ut.

Et lynkurs; For at en kontrakt skal kunne oppheves så må det dokumenteres kontraktsbrudd. Arbeidskontrakter er ekstra strenge. Dersom du tror det bare er å si at "du er altfor dårlig" eller "du var ikke så god som vi trodde" så får du deg gjerne en overraskelse en gang. Dersom Brann kan dokumentere kontraktsbrudd så kan de gjerne rive kontrakten i to, men da må Gylfi ha brutt den. Eksempler kan være å gjentatte ganger utebli fra trening uten gyldig grunn, nekte å følge de retningslinjene som overordnede nedlegger eller komme full på jobb. At han er en dårlig fotballspiller er selvsagt ikke nok. Eneste alternativ da er å komme til en ordning med spilleren som da ofte betyr å betale ham ut. Dersom Brann holder på å gå konkurs og ikke har råd til å betale lønninger kan oppsigelse av kontrakten forekomme, men da kommer jo masse lover og regler inn i bildet og det er langtfra sikkert at Brann kan si opp ham uten og si opp andre også.

Det var da svært så bokstavelig du skulle ta alt da. Når jeg skriver å få sparken mener jeg i
praksis å bli flyttet fra stillingen min. I utgangspunktet kan jeg da kreve å beholde samme lønn,
men jeg ville da risikere å bli frosset ut fordi jeg da ville være en belastning for bedriften. Uansett
er poenget mitt at det ville fått ubehagelige konsekvenser for meg. En annen ting er at næringslivet opererer med prøvetid slik at en har mulighet for å si opp arbeidtakere som ikke passer inn i jobben.

Og bare for å holde oss til temaet. Her snakker vi ikke om at Brann skal si opp kontrakten med
Gylfi, men at han burde selv innse at han har melket nok penger ut av Brann og valgt å dra hjem
med en gang. Det ville gitt ham et positivt ettermæle i stedet for å fremstå som nok en parasitt.

Jeg synes det er litt provoserende når en spiller som helt klart innser at han ikke har prestert i forhold
til forventning, og som hever en inntekt 4-5 ganger høyere enn normale arbeidstakere, likevel er
opptatt av å suge ut hver eneste krone han kan. Jeg er også litt overrasket over at mange synes
at en sånn holdning er helt greit.

nummer9

3 måneder igjen der han kanskje kan skvise ut siste rest av pengene han sitter igjen med når karrieren er over, og i en klubb i utlandet (for han) som han egentlig ikke har noe særlig forhold til? Tror du virkelig noen ville gitt avkall på dette?

eivhelle

August 24, 2010, 17:00:09 PM #203 Last Edit: August 24, 2010, 17:03:38 PM by eivhelle
Quote from: nummer9 on August 24, 2010, 16:49:49 PM
3 måneder igjen der han kanskje kan skvise ut siste rest av pengene han sitter igjen med når karrieren er over, og i en klubb i utlandet (for han) som han egentlig ikke har noe særlig forhold til? Tror du virkelig noen ville gitt avkall på dette?

Det avhenger litt av hvilken økonomisk situasjon du er i. Hvis du har forvaltet inntekten din fornuftig
de årene du har vært aktiv burde kontoen være såpass romselig at de tapte inntektene ikke ville
gjort mye fra eller til. Hvis du derimot har holdt på som Riise ville saken være helt andreledes.

Hvis jeg var i Gylfi sine sko, hatt godt med penger på konto og fått beskjed om at jeg ikke var
ønsket med videre, ville jeg avsluttet samarbeidet fortest mulig og kommet meg videre. Men så
er jeg da heller ikke verdens mest materialistiske menneske. For mange er kanskje penger viktigere
enn ettermæle.

Ellers er vel Bjarnasson et eksempel på en som valgte ny jobb fremfor å fullføre kontrakten. Tviler
på om han tjener like godt som spillende trener på Island.

Huff

Quote from: eivhelle on August 24, 2010, 17:00:09 PM

Det avhenger litt av hvilken økonomisk situasjon du er i. Hvis du har forvaltet inntekten din fornuftig
de årene du har vært aktiv burde kontoen være såpass romselig at de tapte inntektene ikke ville
gjort mye fra eller til. Hvis du derimot har holdt på som Riise ville saken være helt andreledes.

Hvis jeg var i Gylfi sine sko, hatt godt med penger på konto og fått beskjed om at jeg ikke var
ønsket med videre, ville jeg avsluttet samarbeidet fortest mulig og kommet meg videre. Men så
er jeg da heller ikke verdens mest materialistiske menneske. For mange er kanskje penger viktigere
enn ettermæle.

Ellers er vel Bjarnasson et eksempel på en som valgte ny jobb fremfor å fullføre kontrakten. Tviler
på om han tjener like godt som spillende trener på Island.


Bjarnasson hadde og en jobb og gå til -i motsetning til Gylf. Slik jeg ser det har ikke Gylfen gjort noe som helst galt, selv om det ville vært prisverdig av ham å legge opp. At han ikke gjør dette er derimot ikke det spor galt, uavhengig av økonomi. Han har garantert tjent nok opp gjennom årene til å leve meget godt i en periode, men han har heller ikke tjent hundrevis av millioner, kanskje har han verken jobbå gå til eller noe særlig til utdanning, dessuten har han gjerne barn han vil sikre fremtiden til. At en inkmpetent sportsdirektør kaster fantasibeløp etter han er ikke hans feil. Forstår godt at han vil mele sin egen kake.

kabelmann

Og dette med ettermæle, la oss ikke ta helt av her. Det finnes ikke en sjel i byen som vil reagere om han fullfører kontrakten, og om et halvt års tid vil de færreste huske hvem han var, uavhengig av om han gir seg nå eller om tre måneder.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Nei, og hva kan vi vel egentlig forlange av spillerne? Skulle f.eks. Guntveit ikke kreve lønn i alle de månedene han har vært skadet?
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Nixon on August 24, 2010, 18:53:15 PM
Nei, og hva kan vi vel egentlig forlange av spillerne? Skulle f.eks. Guntveit ikke kreve lønn i alle de månedene han har vært skadet?


Når spilleren er skadet får han sykemelding og da blir det heldigvis litt refusjon fra NAV.

Det jeg er til dels svært frustrert over er at spillere, som tjener langt bedre enn både trener,
sportssjef og daglig leder ikke tar mer ansvar for at klubben ligger vanskelig til både økonomisk
og sportslig. Hadde spillerene prestert i forhold til inntekten sin skulle Brann ha kjempet i toppen
og det ville også ha vært positivt for økonomien.

Steinar Nilsen gav tydelig uttrykk for det samme rett før han fikk fyken. Jeg tror i det hele tatt at
det er svært uheldig når spillerene tjener langt mer penger enn treneren. Det er lett at de da
innbiller seg at de er viktigere enn den personen som har det sportslige ansvaret.

Henrik8

Men at spillerne tjener bedre enn treneren er da Branns problem! Det var da Brann som ga Gylfi kontrakten. Så skal det være illojalt av Gylfi at Brann gjorde en elendig vurdering som kommer ham til gode?

Dette er så naivt som det får blitt. Gylfi er arbeidstaker, har krav på lønnen sin, og kommer selvfølgelig ikke til å gi fra seg en million. Det er riktig. Så får heller Brann lære litt, og være ansvarlige for egen økonomisk drift. Det innebærer å tenke over hvilke arbeidsavtaler en inngår, og til hvilken pris.
Kjør over pakket 09`

Brann_ruler

Hvem i allverden vil nekte å underskrive en kontrakt fordi lønnen er for god? det er slett prestasjon av de som forvalter kontrakter i Brann, samt controllere som skal se lengre enn neste måned ift økonomiske svingninger.

Agenten til Gylfi var god.  Brann var igjen i beste fall middelmådig.

Huff

Quote from: Brann_ruler on August 25, 2010, 07:58:48 AM
Agenten til Gylfi var god.  Brann var igjen i beste fall middelmådig.


Det der var et frekt og ufing angrep på middelmådighet. En direkte fornærmelsepå alle middelmådige mennesker rundt omkring.

Go Up