• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Håkon Opdal

Started by dudo, January 18, 2008, 14:45:59 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Nei, derfor har jeg også foreslått en korttidskontrakt, dersom Opdal ikke blir frisk i tide. Jeg mener ikke å hente en ny keeper som skal konkurrere med Opdal også etter at han er frisk igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 04, 2009, 17:34:31 PM
Nei, derfor har jeg også foreslått en korttidskontrakt, dersom Opdal ikke blir frisk i tide. Jeg mener ikke å hente en ny keeper som skal konkurrere med Opdal også etter at han er frisk igjen.


Hvilke gode keepere (som altså må være bedre enn Udjus) med seriøse ambisjoner vil spille for Brann som korttidsløsning?
Legg ned hele klubben!

dudo

Gustafsson, dersom han ikke får andre tilbud. Dessuten har vel TIL med Nilsen i spissen vært eksperter på å hente klassekeepere fra fjern og nær.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 04, 2009, 18:29:06 PM
Gustafsson, dersom han ikke får andre tilbud. Dessuten har vel TIL med Nilsen i spissen vært eksperter på å hente klassekeepere fra fjern og nær.


Hvis Gustafsson ikke får andre tilbud, så burde vel det være et hint om at ikke er så altfor attrraktiv.
Legg ned hele klubben!

dudo

Hallo? Har du sett på prestasjonene hans de siste to sesongene? Dette blir jo bare dumt. Med mindre han priser seg fullstendig ut av markedet (i mine øyne er han en av få keepere som er verdt 3 mill i året) er han midt i blinken OM vi trenger en Opdal-erstatter frem til sommeren. Gustafsson er en klassekeeper i TL, det hersker det overhodet ingen tvil om!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Gustafsson er en klassekeeper. Skulle gjerne sett denne mannen i Brann.

Xminator

Får SN satt forsvaret like godt i Brann som i Tromsø, og Udjus, Opdal eller Thorbjørnsen spiller fast utover våren, så vil den av de som står være i landslagsøkelyset. Jeg har en teori om at Ramovic og Gustafsson er produkter av trenerene de har spilt under.

Nå har Brann hatt dårlig forsvarskarma litt uavhengig av trener og spillestil så lenge jeg kan huske, så får vi se om SN kan bryte den trenden. Den keeperen som står fast for LSK i 2009 kommer garantert til å være blant de med høyest snittkarakter når fasiten skal leses ved sesongslutt.

posemedsnopi

Quote from: Xminator on January 04, 2009, 18:56:36 PM
Får SN satt forsvaret like godt i Brann som i Tromsø, og Udjus, Opdal eller Thorbjørnsen spiller fast utover våren, så vil den av de som står være i landslagsøkelyset. Jeg har en teori om at Ramovic og Gustafsson er produkter av trenerene de har spilt under.



Godt poeng!

Henrik8

Jeg er til en viss grad uenig. En Gustafsson bak et forsvar Nilsen trener, vil fortsatt være en bedre keeper enn en Udjus bak et forsvar Nilsen trener. Det er mulig forskjellen blir mindre enn hvis Mjelde hadde vært trener, men Gustafsson er fortsatt en vesentlig bedre keeper enn Udjus.

Selv om Udjus presterte bra i en halv sesong, kan det fortsatt ikke sammenlignes med hvordan Gustafsson har prestert de siste to årene. Der er det klasseforskjell.
Kjør over pakket 09`

BBB-Tony

January 04, 2009, 21:39:27 PM #359 Last Edit: January 04, 2009, 21:41:31 PM by tonynord
Ingen tvil om at det er klasseforskjell på Gustafsson og Udjus, men det som også avgjør lagets, og da særlig forsvaret, sin prestasjon er hvor trygg de er på sin egen keeper. Keeperen sin posisjon på banen har stor betydning på resten av laget, og da kan det være greit å ikke gå for en korttidsløsning på et halvt år. Udjus er god, og kjenner lagets styrker og svakheter. Og laget kjenner Udjus sine styrker og svakheter...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Henrik8

Det er helt klart et poeng at forsvaret skal bli trygg på den som spiller. Likevel, hvis en sier at Opdal blir frisk til høstsesongen, hvilket må være bakgrunnen for en eventuell halvtårskontrakt til Gustafsson, vil forsvaret uansett forholde seg til to keepere, hver for et halvt år. Enten Udjus - Opdal, eller Gustafsson - Opdal. Sånn sett blir ikke forskjellen den største.

Det er selvfølgelig et poeng at forsvaret allerede kjenner Udjus, slik at tilvenningen der blir mindre. Likevel, hele laget, derunder forsvaret skal settes sammen på ny under en ny trener,  og spilles sammen på ny med en ny trener, slik at jeg ikke tror det blir problematisk å få dem tilvendt Gustafsson før sesongstart.

Spørsmålet blir hva en skal gjøre hvis Opdal ikke blir skikkelig i form før høstsesongen. Lar man Udjus spille frem til Opdal blir frisk igjen, og setter ham så på benken, selv om han har prestert ganske bra, hvis Opdal da presterer best på trening? Eller skal Udjus måtte "spille seg ut av laget"?

Tilsvarende gjelder egentlig for Gustafsson. Hvis han presterer enormt bra første halvdel, sender man han på dør når Opdal eventuelt er i form til sommeren? Eller fortsetter man med løsningen som fungerer?
Kjør over pakket 09`

dudo

Opdal må selvsagt spille seg inn på laget. Nilsen er angivelig kjent for ikke å ta navnet i betraktning når han tar ut laget, så det er et håp der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 04, 2009, 18:52:45 PM
Hallo? Har du sett på prestasjonene hans de siste to sesongene? Dette blir jo bare dumt. Med mindre han priser seg fullstendig ut av markedet (i mine øyne er han en av få keepere som er verdt 3 mill i året) er han midt i blinken OM vi trenger en Opdal-erstatter frem til sommeren. Gustafsson er en klassekeeper i TL, det hersker det overhodet ingen tvil om!


Så hvorfor skulle en så god keeper gå til Brann som kriseløsning for en kort periode?

Og jeg fatter fremdeles ikke hva vi skal med Udjus, eller rettere sagt; hvorfor skulle Udjus gidde å bli i denne klubben, hvis han ikke skal brukes annet enn i akutt krise som oppstår plutselig midt under en kamp. Dvs at han i beste fall kan håpe på et kort innhopp i én kamp, eller kanskje et par kamper til hvis Opdal skulle bli skadet utenfor overgangsvinduet. Da hadde jeg i hvert fall reist til helvete vekk fra klubben så snart som mulig.
Legg ned hele klubben!

dudo

Så la han reise! Igjen, Udjus er da ikke større enn klubben.

Poenget mitt med en (eventuell!) korttidskontrakt f eks med Gustafsson er at Brann skal være best mulig rustet. Enkelt og greit. Det vi vet om Gustafsson i skrivende stund er at han står uten kontrakt. Vi kan tilby ham et halvtårskontrakt for å fortsette å vise seg frem, denne gang i en større klubb mens vi avlaster Opdal - dersom det er nødvendig.

Jeg ser virkelig ikke problemet med å prøve å stable på beina et best mulig lag. Gustafsson er flere hakk bedre enn Udjus, det er hevet over en hver tvil. Han er kanskje til og med bedre enn Opdal.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 05, 2009, 00:12:45 AM
Så la han reise! Igjen, Udjus er da ikke større enn klubben.

Poenget mitt med en (eventuell!) korttidskontrakt f eks med Gustafsson er at Brann skal være best mulig rustet. Enkelt og greit. Det vi vet om Gustafsson i skrivende stund er at han står uten kontrakt. Vi kan tilby ham et halvtårskontrakt for å fortsette å vise seg frem, denne gang i en større klubb mens vi avlaster Opdal - dersom det er nødvendig.

Jeg ser virkelig ikke problemet med å prøve å stable på beina et best mulig lag. Gustafsson er flere hakk bedre enn Udjus, det er hevet over en hver tvil. Han er kanskje til og med bedre enn Opdal.


Jo, men hva skal vi i det hele tatt med en andrekeeper hvis vi ikke har tenkt å bruke ham? Er Udjus der for å erstatte førstekeeperen når det er nødvendig, eller er han der til pynt?
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Han er der for å erstatte førstekeeperen når det er nødvendig, ikke for å være førstekeeper. Det innebærer tilfelle som forrige sesong, innhopp når Opdal blir skadet utenfor overgangsvinduet, mens det er overgangsvindu og andre ikke er tilgjengelige osv.

Det betyr ikke at vi skal si nei til en bedre keeper fordi Udjus er ok. Hva i all verden er det for en tankegang? Stallen vår er da ikke så god at vi kan si nei til å gjøre den bedre på enkelte punkter når vi har muligheten.

Slik jeg ser det er argumentene mot å hente Gustafsson forutsatt langtidsskade på Opdal at Udjus er ok, og at han vil bli skuffet hvis han ikke får spille nå. Det er lite tungtveiende argumenter for ikke å hente en bedre spiller, når denne bedre spilleren er tilgjengelig på markedet, og sannsynligvis for en relativt billig penge.

Vi trodde vi hadde erstatteren i klubben da Andresen forsvant. Det viste seg å være ekstremt lite vellykket. Denne gangen bør vi erstatte den spilleren som blir borte for en stund, i dette tilfelle Opdal hvis det viser seg at han har en langtidsskade.
Kjør over pakket 09`

krakra

Selvfølgelig kan vi si nei til en bedre keeper når Udjus er så god som han er. Hadde vi vært stinn av gryn og ikke hadde trengt å tenke på økonomien så hadde det vært greit å hente forsterkninger overalt uansett hvor godt forspent vi er, men det er vi ikke. Vi trenger ikke en ny keeper, Udjus er mer enn god nok til å stå i starten av sesongen mens Opdal er ute. Da er det for dumt å sløse bort penger vi kunnne brukt på en ny spiss og en ny midtbanespiller på en keeper.

dudo

Hvis du går ut fra at Udjus bare er marginalt dårligere enn - eller til og med like god som - Gustafsson så diskuterer vi ikke på samme premisser. Jeg mener Gustafsson er så mye bedre enn Udjus at han er verdt halvannen million i lønn i et halvt år om man ser for seg at Opdal blir ute så lenge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg mener selvfølgelig ikke at Udjus er i nærheten av Gustavssons nivå, men at han er god nok til at keeperplassen ikke bør prioriteres når vi forsterker. Får vi inn en ny spiss med de kvalitetene som fins og en playmaker og fortsatt har råd til Gustavsson kan det være aktuelt.

dudo

Fair enough, da får vi enes om å være uenige.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Det Udjus ikke har, men som Gustafsson har er erfaring. Både Udjus og Thorbjørnsen er i norsk sammenheng umeriterte og undervurderte keepere.

Tror foresten ikke det kom ett eneste forslag om Gustafsson som Opdal-erstatter da det stormet som verst rundt ham etter Rønningen-exiten. Etter min mening er ikke Gustafsson noe mer enn en helt ordinær middels keeper.

Begge reservekeeperene har potensiale til å oppnå samme status nasjonalt som Lynkeeperen eller for den del Jon Knudsen.

Den eneste usikkerheten Opdals skade skaper i det hele er om vi skal beholde begge reservene eller leie ut den ene.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on January 05, 2009, 11:23:27 AM
Tror foresten ikke det kom ett eneste forslag om Gustafsson som Opdal-erstatter da det stormet som verst rundt ham etter Rønningen-exiten. Etter min mening er ikke Gustafsson noe mer enn en helt ordinær middels keeper.


Fordi han ikke var god dengang kan han ikke være god nå?
Gustafsson har stått veldig bra de to siste sesongene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Og mye fordi han har spilt under Berg.

Nixon

Quote from: Xminator on January 05, 2009, 18:11:17 PM
Og mye fordi han har spilt under Berg.


Et godt forsvar får alltid en keeper til å se bra ut. Men sååå godt har ikke det forsvaret vært all den tid svensken også huskes for ganske mange feberredninger i fjorårets sesong.

Men når det er sagt synes jeg ikke at vi trenger han.
Rød makt på Hansa

krakra


Henrik8

Kjør over pakket 09`

Xminator

Jon Knudsen er jo skadet i en måned nå, så da må Ola By Rise enda ett hakk ned på keeperlisten for å finne målvakt...

Henrik8

Tipper vel han løser det ved å hente inn Jarstein igjen. Eventuelt Espen Johnsen? Ingen av dem er vel skadet.

Kommer Opdal i form igjen, bør han på sikt ha gode muligheter til å ta tilbake keeperplassen på landslaget. Jarstein har vært like ustabil som Opdal, og har færre skader å skylde på. Jon Knudsen er der kun fordi Norge ikke har noen bedre. Espen Johnsen er kronisk ustabil, men god på sitt beste. Alexander Lund Hansen kan kanskje komme med i vurderingen hvis han blir førstevalg i RBK når han blir skadefri. Myhre regner jeg med er uaktuell.
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 05, 2009, 18:53:48 PM
Quote from: Xminator on January 05, 2009, 18:11:17 PM
Og mye fordi han har spilt under Berg.


Et godt forsvar får alltid en keeper til å se bra ut. Men sååå godt har ikke det forsvaret vært all den tid svensken også huskes for ganske mange feberredninger i fjorårets sesong.

Men når det er sagt synes jeg ikke at vi trenger han.


Han har gått til Red Bull Salzburg, så det er vel uansett rimelig uaktuellt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Quote from: Nixon on January 05, 2009, 18:53:48 PM
...feberredninger...


Litt på siden, men hvorfor blir dette ordet benyttet? Vi er jo i rettskrivningsåret 2009. Når jeg har feber kunne jeg i alle fall ikke tenke meg å hoppe etter en ball som virker utenkelig å kunne nå. Jeg er som regel i dårlig form når jeg har feber. En feberredning kunne jo strengt tatt vært synonymt med en keepertabbe, hvor keeperen virker slapp, umotivert og i dårlig form.

Klaus_Brann

Det er vel like logisk som at folk sier "hei" når de legger på tlf.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

January 16, 2009, 08:23:18 AM #382 Last Edit: January 16, 2009, 08:25:04 AM by nero
 :)
Lions led by donkeys.

posemedsnopi

Opdal sørger for rekrutering. Kan kanskje bli en arvtaker til Mohus.

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4138390.ece

Spelaren

GRATULERER til Opdal og madammen! Gled dere! Før me veit ordet av det har småtten keeperhansker rundt rompen og Opdal står med bleier på hendene, lettere omtåket...  ;D
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Eivind b

Gratuler ;DNo har han skansjen til og vise at vi har verdens beste keeper i brann :)
Vi har et super lag på gang

Gubrask

Kjekt for Opdal, kjipt for oss.

dudo

Nja, skulle han få kamptrening er det faktisk ikke så ille.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gubrask

Overnervøs som jeg er, frykter jeg at det kan bli for mye for han allerede. Selv om jeg regner med det skal gå veldig fint, fryker jeg det værste ;)

Ricky

Opdal får nok sikkert ikke noe spilletid mot Sør-Afrika. Tar det for gitt at det er Jon Knudsen som står i landskampen, siden han var andrekeeper i den originale troppen.

Heispassasjer

Flyturen til Sør-Afrika hjelper nok ikke på knærne hans heller. Trangt og fælt :o

Christian

På BT.nos forside står det å lese "Opdal slo opp skaden" under videosaken om Huseklepp som scorer mål på trening. Noen som finner noe om dette, evt. en bekreftelse eller beskrivelse av skaden? Sitter på jobb så jeg får ikke sett videosaken på skikkelig vis.

Spelaren

Quote from: Christian on April 03, 2009, 13:25:45 PM
På BT.nos forside står det å lese "Opdal slo opp skaden" under videosaken om Huseklepp som scorer mål på trening. Noen som finner noe om dette, evt. en bekreftelse eller beskrivelse av skaden? Sitter på jobb så jeg får ikke sett videosaken på skikkelig vis.


Kun ein liten forstuing han bagatelliserer... han er klar til kamp...
Gå av.

olebrann3

hørte om denne skaden i går, han hadde slitt lenge med den, var noe med hånden(hadde også ispose). Men kampen var det ingen fare for

TrulsF

"I form" eller bare for kort til å være keeper...dette skjer for ofte med Opdal. Slipper jo inn alt for lette mål..

Huff

Quote from: TrulsF on April 13, 2009, 23:31:51 PM
"I form" eller bare for kort til å være keeper...dette skjer for ofte med Opdal. Slipper jo inn alt for lette mål..


Tror Opdal er høyere enn Oliver Kahn, verdens beste keeper i en årrekke på slutten av 90-, begynnelsen av 2000-tallet. Ideelt sett kunne han vært høyere, men han er høy nok.

Markmus

Tror folk overdriver Opdals tabbe i dag. Jada, han dreit seg ut, men ballen spretter rett før eller akkurat når han skal ta den, noe som selvsagt gjør det vanskeligere for ham. Like fullt en tabbe, men langt i fra å være en gedigen brøler ala den i landskampen.
Ka du ve?

Spelaren

Men det er likefullt vann på møllen, eller bensin på bålet om du vil... Direkte utslagsgivende kan me ikkje sei det blei all den tid det blei fire i sekken totalt men kampbildet snur jo dramatisk etter den fatale feilen hans. Og det som er irriterende er at det føles som om det skjer litt for ofte...
Gå av.

gitarbroiler

Det er en kjempetabbe av Opdal. Intet mindre, intet mer. Det tror jeg nok Opdal innser selv. Alle som har stått i mål selv vet at dersom ballen kommer på den måten, med en sprett rett foran deg, så skal den bokses/slåes langt pokker i vold til siden og bort fra mål. Opdal redder til venstre og ballen havner til høyre. Gedigen tabbe. Punktum!

Om den ble utslagsgivende eller ikke, så endrer kampbildet seg totalt ved den scoringen. Spillerne blir frustrerte over å bomme på sjanser, og at Tromsø putter på sin første. Selvtilliten, som nok ikke er altfor høy om dagene, får seg nok en knekk og det vises i minuttene etterpå.

Selvsagt kan man spørre seg om hvorfor midtstopperne løper tilbake på samme måte som Tromsøs spillere gjør det, men de rykker ut for å skape offside situasjon. Hadde Opdal gjort jobben sin, så hadde det faktisk blitt offside om ballen hadde gått til Tromsø spilleren som kom på venstre side.

Go Up