• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Håkon Opdal

Started by dudo, January 18, 2008, 14:45:59 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Quote from: krakra on February 05, 2012, 14:50:25 PM
Nå mener jo "ekspertene" stort sett det samme hele tiden da. Hvis noe først blir en etablert mening er det ikke ofte at noen tørr/gidder å gå imot den.


Ja, landslagstreneren som er en av ekspertene tok han nok bare ut fordi han ikke gadd å gå i mot en etablert mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: blubbin on February 05, 2012, 19:32:24 PM
Quote from: Lister on February 05, 2012, 18:51:17 PM
Tar en dagens kamp mellom Chelsea og United hvor resultatet ble 3-3 og de av oss som så kampen så fantastisk keeperspill.

Bruker en logikken din så må begge keeprene være elendige og kostet de respektive lagene sine til sammen 4 poeng.


Min logikk baserer seg på en hel sesong, ikke en enkeltkamp. Ser vi på årets sesong i England, har  United sluppet inn 24 mål på 24 kamper og Chelsea 29 mål på 24 kamper, og Chelsea er altså 14 poeng unna toppen.


Den logikken burde da tilsi at de har en bra keeper, og såvidt jeg har fått med meg har ikke De Gea stått fjellstøtt...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Huff

Quote from: Nixon on February 05, 2012, 19:21:56 PM
Morsomt at Opdal ble 2007-Brann sin dårligste spiller.
I 2012...


Festlig poeng. Nå synes jeg det blir litt merkelig å ta for seg baklengssnittet i 2007 uten å notere seg en mildt sagt spesiell totalsprekk med 6-0 tapet på Ullevål mot Lyn som bidro sterkt til at antallet baklengsmål ble ganske så ekstremt for en gullvinner. Såvidt jeg kan huske kan ikke Opdal klandres for målene i den kampen. Synes og ørnene har blitt fryktelig gode (i 2007) med årene, Sirgurdsson var såvidt jeg husker solid, mens Bjarnassons store sesong faktisk var i 2008 da han i manges øyne var lagets nest beste spiller etter Helstad. Backene våre var heller ikke det helt store defensivt, på høyrebacken var ikke Dahl i nærheten av 06-nivå, og Hanstveit var dritgod fremover, men heller høyst middelmådig bakover, på midtbanen var både Solli og PVM svært gode defensivt for kantspillere å være, mens MA var god på defensiv posisjonering. Bakke og tidvis Fakiri var ikke tilsvarende gode og et vedvarende problem med den sentrale midtbanen var såvidt jeg husker det problemet med å dekke store rom og arbeidskapasiteten generelt, vi hadde ingen Haugen/Austintype  som var overalt defensivt og som markerte spillere uansett hvor bevegelige de var (sier ikke at Haugen noensinne har hatt Austinnivå, men defensivt representerer de litt av det samme, uten å være like).

Opdal var på ingen måte feilfri i verken 06 eller 07, men han var på ingen måte blant våre svakeste spillere. Når det gjelder feltarbeid samt skudd mot kryss/stolperot har han aldri vært stor, men han var relativt stabil i 06 og 07 og gjorde få tabber. Samtidig var han meget god på nære refleksredninger og han har etter min mening alltid vært fantastisk en-mot-en. Jeg vil vurdere han som viktigere enn Bakke, Bjarnasson, Dahl, Guntveit og Sæternes av de som spilte mye, og viktigere enn samtlige av benken. Omtrent på nivå med Hanstveit, PVM, Solli, Winters og Klepp, ikke ala Helstad, men en meget sentral bidragsyter.

Jose Arrogantio

February 06, 2012, 06:54:57 AM #1054 Last Edit: February 06, 2012, 12:15:06 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Klaus_Brann on February 05, 2012, 20:35:45 PM
Quote from: blubbin on February 05, 2012, 19:32:24 PM
Quote from: Lister on February 05, 2012, 18:51:17 PM
Tar en dagens kamp mellom Chelsea og United hvor resultatet ble 3-3 og de av oss som så kampen så fantastisk keeperspill.

Bruker en logikken din så må begge keeprene være elendige og kostet de respektive lagene sine til sammen 4 poeng.


Min logikk baserer seg på en hel sesong, ikke en enkeltkamp. Ser vi på årets sesong i England, har  United sluppet inn 24 mål på 24 kamper og Chelsea 29 mål på 24 kamper, og Chelsea er altså 14 poeng unna toppen.


Den logikken burde da tilsi at de har en bra keeper, og såvidt jeg har fått med meg har ikke De Gea stått fjellstøtt...


Edit: vet ikke hva som har skjedd her. Skulle ikke svare på noe her.

Gulløl

Litt overraskende at Opdal fremdeles opererer med høye lønnskrav, trodde det viktigste nå var å finne seg en klubb  i en av de to øverste divisjonene som ville satse på han.

Klipp:
Onsdag verserte det også rykter om at tidligere Brann-keeper Håkon Opdal skal være høyaktuell for KIL.
Et høyt lønnskrav fra 29-åringen som står med 12 a-landskamper for Norge, skal imidlertid ha gjort at KIL har begynt å se seg rundt etter billigere løsninger.


Link:
http://www.glomdalen.no/kil/article5970512.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Henrik8

Helt enig. På bakgrunn av at han aldri så ut til å finne tilbake igjen til stabilt Tippeliganivå er jeg helt enig i at Brann slapp ham, men etter alle årene hans i Branntrøyen har jeg en såpass sterk tilknytning til Opdal at jeg det hadde vært fint å se at han kom seg videre i karrieren.
Kjør over pakket 09`

vebo

Hvordan kan Opdal sinei til kontrakt som reservekeeper i Brann og samtidig få penger fra NAV? Ingen logikk der - hadde aldri skjedd med en "vanlig" arbeidsledig..
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Så lenge ikke jobbene er tilbudt gjennom NAV skjer dette sannsynligvis hele tiden også med "vanlige" arbeidsledige.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Ja, i praksis kan du nok si nei til mange jobber mens du mottar støtte fra NAV.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Quote from: vebo on March 27, 2012, 09:13:12 AM
Hvordan kan Opdal sinei til kontrakt som reservekeeper i Brann og samtidig få penger fra NAV? Ingen logikk der - hadde aldri skjedd med en "vanlig" arbeidsledig..


Du kan vel tilogmed si nei til Nav ett par ganger før de holder tilbake penger.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Det er på det romslige trygdenivået vårt vi merker at vi er blant verdens rikeste land.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Quote from: Lasaron on March 27, 2012, 12:52:50 PM
Det er på det romslige trygdenivået vårt vi merker at vi er blant verdens rikeste land.


Hadde man tvunget alle til å måtte ta på ethvert jobbtilbud, så hadde vi vært på nivå med Kina. Arbeidsløsheten er jo så lav at det ser ut til å fungere ganske ok.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

I tillegg blir det stadig gjort plass til nye arbeidskrefter ved at de gamle tar en kjapp flygetur fra toppen av fabrikken.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on April 11, 2012, 01:24:21 AM
Start vurderer Opdal;

http://fotball.bt.no/forstediv/article231876.ece


Tilbake sammen med MIM, mye mulig det er det han trenger.  Kom inn på landslaget med MIM som trener, og ønsker Opdal lykke til om han skulle velge Start.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/article6096671.ece

Flott at det ordnet seg for Opdal. Håper han lykkes i Danmark.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

roaldinho

Flott det har ordnet seg for Opdal, veldig gledelig! Håper han får det til og kommer tilbake i form.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Gå av.

Hatleking

Han stod i mål for SønderjyskE i dag. Dei vann då sjølvsagt - 6-1 over Randers.


Lasaron

Tja, det ble publisert i går da....
Tren på langskudd

Corran

Noe som også er nevnt i toppen av artikkel så ganske bra å gå på den i dag :-)
Sjekket linken en gang til og ser at den er oppdatert kl 20 et eller annet så da er vel muligens Yngve unnskyldt, men burde sett når den var publisert :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Yngve

Eg og trudde det var aprilspøken då eg såg  saka på onsdag. Men då den framleis låg der 19 timar inn i 2.april utan oppdatering antok eg at saka var legitim..

Ricky

Pussig at vi henter Udjus når vi har Opdal tilgjengelig hos farmerklubben

Hatleking

Kan det vere Udjus som tek steget først til assistenttrenar og etter det hovudtrenar? Er dette eit steg i ein større plan?

Kagain

Quote from: Ricky on April 03, 2015, 14:50:47 PM
Pussig at vi henter Udjus når vi har Opdal tilgjengelig hos farmerklubben


Ja, og da kunne vi fått tre ting på en gang: en tidligere start-spiller så vel som en gammel Brann-mann og et stort navn. Et veritabelt overgangskinderegg.

Spelaren

August 14, 2018, 09:45:26 AM #1078 Last Edit: August 14, 2018, 09:48:01 AM by Spelaren
Hei, hent nå heller fram denne. Den er langt mer nylig enn den forrige. I anledning hans nye æra i Brann, f.o.m 2019 :) . Velkommmen hem! Er det Radlinger de har gitt opp, kanskje?

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Overgangsbombe-Hakon-Opdal-blir-Brann-spiller-igjen-259820b.html

"Håkon Opdal er på vei tilbake til Brann. Start-keeperen gikk tirsdag formiddag ombord i et fly fra Kristiansand til Bergen"
Gå av.

Nixon

Denne så jeg ikke komme! Han ble jo intervjuet før Start-kampen og sa at han ville fortsette å spille fotball i flere år til, og da er det litt rart å komme tilbake som andrekeeper.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ACHTUNG

Å ha Opdal som andrekeeper er jo helt greit.

Crispo 2

Utklipp fra ba:

Opdal er på utgående kontrakt, og etter det BA kjenner til er han enig med Brann om en kontrakt fra januar 2019.

Brann har for øyeblikket kun to keepere med proffkontrakt i stallen, og førstekeeper Samuel Sahin-Radlinger er foreløpig på lån kun ut 2018-sesongen.

Andrekeeper Markus Pettersen (19) har kun spilt én ligakamp for Brann i sin karriere. Signeringen av Opdal åpner opp for at Pettersen kan gå på lån og få spilletid og erfaring andre steder. I utgangspunktet er Opdal tenkt som en nummer to i Brann.
Per Pettersen 1960-1964

Spelaren

Ok, det virker mer logisk at han er tiltenkt rollen som andrekeeper :) .
Gå av.

Gepard

Ja hvis tiltenkt som andrekeeper er det helt ok. Men jeg tivler på de signerer Radlinger, så plutselig er han nr.1

Superjack

Kult. Opdal har vært god i Start, så god at bl.a Molde ønsket å hente han for ikke så lenge siden.
Brannsupporter.

Nixon

Men hvordan har skadesituasjonen hans vært etter sist han var i Brann? Hans siste år i Brann ble jo mye preget av skader og han har vært ute i år. Men har det mellom også vært preget av skader?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Dette høres forøvrig ut som en god deal for Pettersen. Husker flere her mente at han burde blitt førstekeeper etter polakken, men tilbakemeldingene fra Brann 2 i år viser vel at det var svært greit at det ikke skjedde. Ett eller to hakk opp for han neste år kan bli gull verdt for Brann i fremtiden.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ACHTUNG

Dersom Radlinger overbeviser i høst, er det bare å signere ham, men hvis rekkevidden er like fraværende som den var mot Molde, da må Brann se seg om etter en ny førstekeeper.

Kagain

Uansett så vil i alle fall ikke gjennomsnittsalderen i stallen gå ned med kjøpet av Opdal...

Alonso Solis

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 10:13:36 AMDette høres forøvrig ut som en god deal for Pettersen. Husker flere her mente at han burde blitt førstekeeper etter polakken, men tilbakemeldingene fra Brann 2 i år viser vel at det var svært greit at det ikke skjedde. Ett eller to hakk opp for han neste år kan bli gull verdt for Brann i fremtiden.

Hvordan er de tilbakemeldingene?

Lasaron

Her på forumet har de vært dårlige, men jeg tror de kun baserer seg på to kamper.
Tren på langskudd

Gulløl

August 14, 2018, 12:25:50 PM #1091 Last Edit: August 14, 2018, 12:30:53 PM by Gulløl
Overraskende. Var vel med han begrepet verdens beste keeper oppstod på "Store Stå" så vidt jeg husker(?). Grei andrekeeper og vil nok bidra mye i gruppen. Også potensiell fremtidig keepertrener i Brann, Riisnes trenger vel snart avløsning.

Fotballekspert Lars Tjærnås nominerte 33 spillere til årets lag i eliteserien i 2015. Opdal ble da reserve på det laget etter en kjempe sesong, etter at folket hadde stemt.
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Folket-har-talt-Her-er-arets-lag-i-eliteserien-191317b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Rimelig vil jeg tro, og kan jo tyde på at Rekdal vil spille med Deumeland i Start.

Men Opdal er ingen flygekeeper.
Brannsupporter.

Pelle

Quote from: Superjack on August 14, 2018, 14:32:22 PMRimelig vil jeg tro, og kan jo tyde på at Rekdal vil spille med Deumeland i Start.

Men Opdal er ingen flygekeeper.

Men målscorer er han !

Og se på den du Soltvedt i gult ;-)



"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

kabelmann

Jeg savner femmeterne til Opdal som gikk langt ut over sidelinjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Ja. Jeg er bortimot helt sikker på at det vil lokke frem et smil hos meg, første femmeteren han vingler utover sidelinjen.
Tren på langskudd

Finfin respons

Er det noe som tyder på at Opdal kjøpes fri?
Jeg bare tror det.
Det gir mening.
Radlinger er klar for konkurranse, selv om han hadde en solid kamp mot Start.
Kanskje.

Stril Power

Opdal kjem etter sesongen. Sist sesong var eg inne på tanken om Opdal, men vart likevel overraska no. Spesielt sidan han har vore så lenge skadd. Men etter å ha fundert litt på det i dag, har eg landa på at eg likar signeringa. Det var òg gøy å lese intervjuet i BT. Det er ein tydeleg offensiv Opdal som kjem tilbake til Brann.

No stiller Brann seg i ein betre situasjon overfor Hannover om dei vil forhandle om pris på Radlinger. Det er soleklar heving av keepertreningane. Om Brann ikkje hentar Radlinger, kan han gje Pettersen reell konkurranse, i staden for soleklart hierarki. Om dei hentar Radlinger, opnar det for å låne ut Pettersen. Truleg treng han å spele fast på høgare nivå før han er klar for Brann.

Uansett kva for vinkel eg ser det frå, verkar det som eit klokt val.

Og så er jo Opdal ein såkalla type som passar inn i strileregimet. Eg trur dette blir bra.

Velkomen tilbake, Håkon.

Lasaron

Kom innpå helt på slutten i dag. Førstekeeperen er kanskje ute med skade en stund.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Vi får håpe det går bra med Deumeland; det så visstnok veldig stygt ut, og han måtte stabiliseres med nakkekrage og sendes rett til sykehus.

Men Håkon Opdal får nok litt spilletid fremover, ja.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up