• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Håkon Opdal

Started by dudo, January 18, 2008, 14:45:59 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Håper han ender opp i utlandet og finner tilbake til 06-nivået. Synd med skadene, for foruten disse tror jeg ikke Brann hadde trengt polakken.

Utmedsnolken

han blir nok plukket opp av en av opprykksklubbene tipper jeg
"og der snubler Sæternes igjen"

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

roaldinho

Lykke til videre, Opdal!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

blubbin

Noen som vet noe om hvor Opdal havner? Min klubb i 6. divisjon trenger sårt en keeper, tror dere klubber på et høyere nivå enn dette vil vise interesse for Opdal?


Atlin

Quote from: blubbin on December 28, 2011, 18:39:08 PM
Ingen vil ha Opdal:
http://www.dagbladet.no/2011/12/28/sport/fotball/tippeligaen/brann/hakon_opdal/19584151/



Overrasker meg ikke...

Opdal er på ingen måte Norges beste keeper. Han er mildt sagt en middelmådighet som generelt har gått ut på dato. Sist han spilte en kamp var vel mot Odd i Skien, og der fikk vi også sett en tabbe (Addo scorer fra cornerflagget).

Av en eller annen grunn tror jeg han lander i en nedrykkstruede klubb fra Allsvenskan, i værste fall en toppklubb fra Adeccoligaen.

blubbin

Quote from: Fabregas on January 18, 2008, 22:07:34 PM
Satser på at 40 hvis Tottenham først virkelig vil han han.


Litt etterpåklokskap, men ganske utrolig at det ble snakket om slike summer for Opdal.

Jose Arrogantio

Quote from: Atlin on December 28, 2011, 21:00:12 PM
Quote from: blubbin on December 28, 2011, 18:39:08 PM
Ingen vil ha Opdal:
http://www.dagbladet.no/2011/12/28/sport/fotball/tippeligaen/brann/hakon_opdal/19584151/



Overrasker meg ikke...

Opdal er på ingen måte Norges beste keeper. Han er mildt sagt en middelmådighet som generelt har gått ut på dato. Sist han spilte en kamp var vel mot Odd i Skien, og der fikk vi også sett en tabbe (Addo scorer fra cornerflagget).

Av en eller annen grunn tror jeg han lander i en nedrykkstruede klubb fra Allsvenskan, i værste fall en toppklubb fra Adeccoligaen.


De siste kampene han hadde for Brann i år var da generelt sett greie. Tror han kan klare bedre enn svenske bunnlag.

Jose Arrogantio

Quote from: blubbin on December 28, 2011, 21:06:34 PM
Quote from: Fabregas on January 18, 2008, 22:07:34 PM
Satser på at 40 hvis Tottenham først virkelig vil han han.


Litt etterpåklokskap, men ganske utrolig at det ble snakket om slike summer for Opdal.


Jeg solgte han akkurat til Fulham for 7 millioner på FM12. Hvis bare....

dudo

Stabæks førstekeeper neste år kan være Opdal, Høie eller Knudsen. Jeg vil tro Opdal er den med høyest lønnskrav av disse, og dermed ikke så veldig aktuell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Idioti av Opdal hvis han priser seg ut av markedet. Lønnskravet hans bør være utifra hva som er realistisk å få nå, ikke hva han tjente tidligere. Alternativet er jo å legge opp.

Men Opdal er nok lysten på noe annet enn TL nå. Jeg tror det er en større faktor.

Nightfox

Da ender vel Opdal opp i Aldershot, Dagenham & Redbridge eller Plymouth Argyle......

Gulløl

January 12, 2012, 17:26:00 PM #1013 Last Edit: January 12, 2012, 19:20:16 PM by Gulløl
Ryktene går om at  Pondus' barndomskamerat og beste venn Jokke har fått kraftig juling av en dame og må legge keepertrøya på hylla for en stund. Dermed åpner det seg en mulighet for en keeper, helst en som er  "verdens beste keeper"  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hvor god agent er egentlig Lillejord?  Det er mulig mitt inntrykk er feil, men jeg syns stadig at spillerne han representerer sliter med å finne passenede klubber. Både de som skal selges(Huseklepp) og bosmanspillerene. Huseklepp kom seg vel ikke ut før han ga ham fyken?

Er Helstad den siste suksesshistorien hans? Han har vel mange spillere, så det er sikkert noen jeg har gått glipp av.

The Boss

Lillejord har vel over 130 spillere, og er dermed Skandinavias største.
Så noe må han vel duge til.

moffy_

Det er nok ikke Lillejord som er problemet her. Det er nok ingen lett jobb å finne en klubb som Opdal er villig å gå til. Han sier jo selv at han kun vil gå til et lag der han blir satset på som førstekeeper, og han vil helst ut av landet. I tillegg vil jeg tro Opdal krever rimelig høy lønn..

For meg virker det som Opdal lever litt på gamle meritter fra den tiden han var landslagskeeper. Det begynner å blir lenge siden han presterte bra over tid.

Hvis han ikke vil ødelegge resten av karrieren sin bør han senke ambisjonsnivået sitt og tilby seg for en rimelig penge til småklubber i Skandinavia.
Da vil han få spilletid og hvis han er han god nok vil han fort bli lagt merke til av større klubber. Det er klart at mange nå er skeptisk med tanke på de siste års prestasjoner!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Nixon

Hvor har folk det fra at Opdal priser seg ut av markedet? Flere har skrevet det her inne, men er det noe som tyder på det? Litt synd dersom det er usant, og at det skal bli ettermælet hans her.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Stakkars fyr, fast på landets beste lag og førstekeeper på landslaget. No er reservekeeperen bak ham fast i Sogndal og temmeleg sikker førstekeeper der. Får håpe han finner seg ein klubb han kan stå for, han har gjerne ein 5-6 sesonger til i kroppen.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 17, 2012, 20:51:46 PM
Hvor har folk det fra at Opdal priser seg ut av markedet? Flere har skrevet det her inne, men er det noe som tyder på det? Litt synd dersom det er usant, og at det skal bli ettermælet hans her.


Enig i dette, og jeg ser ikke at det skal være noe hold i det bare fordi han ikke har fått seg klubb ennå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Quote from: The Boss on January 17, 2012, 11:09:19 AM
Lillejord har vel over 130 spillere, og er dermed Skandinavias største.
Så noe må han vel duge til.


Om ein har så mange som 130 spelarar i stallen, er det sikkert vanskeleg å representere alle på ein god (nok) måte.  Regelen om at dei minste tar betre vare på kundane gjeld sikkert også i dette faget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Quote from: osoerli on January 17, 2012, 23:57:24 PM
Quote from: The Boss on January 17, 2012, 11:09:19 AM
Lillejord har vel over 130 spillere, og er dermed Skandinavias største.
Så noe må han vel duge til.


Om ein har så mange som 130 spelarar i stallen, er det sikkert vanskeleg å representere alle på ein god (nok) måte.  Regelen om at dei minste tar betre vare på kundane gjeld sikkert også i dette faget.


Nå er han jo ikke alene i firmaet sitt, så at han har mange klienter trenger ikke bety så mye.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

blubbin

February 04, 2012, 16:36:36 PM #1023 Last Edit: February 04, 2012, 16:40:56 PM by blubbin
Jeg tror ikke det er noe i det at Opdal absolutt må til utlandet eller krever for mye lønn.

Grunnen til at han ikke har fått seg noen ny klubb, er at ingen seriøse klubber er interesserte.  Tror ikke det er vanskeligere enn som så.  At ingen er interesserte er ikke spesielt rart, Opdal har aldri hørt hjemme på øverste nivå, og at Hareide hadde ham som førstekeeper på landslaget en periode er kanskje den merkeligste vurderingen av en landslagstrener noensinne.  Eller det var jo Jamtfall som var keepertrener på landslaget, kanskje han kjente seg igjen i Opdal?

Jose Arrogantio

Opdal har da selv sagt han ønsker seg først og fremst en jobb i utlandet nå. Men at han priser seg selv ut av markedet tror jeg bare er oppspinn.

Klaus_Brann

Quote from: blubbin on February 04, 2012, 16:36:36 PM
At ingen er interesserte er ikke spesielt rart, Opdal har aldri hørt hjemme på øverste nivå.


Vanskelig å bli oppfattet som seriøs med slike innlegg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blubbin

February 04, 2012, 20:06:04 PM #1026 Last Edit: February 04, 2012, 20:07:37 PM by blubbin
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2012, 19:22:08 PM
Quote from: blubbin on February 04, 2012, 16:36:36 PM
At ingen er interesserte er ikke spesielt rart, Opdal har aldri hørt hjemme på øverste nivå.


Vanskelig å bli oppfattet som seriøs med slike innlegg.


Jeg mener helt klart at Opdal aldri har vært god nok for øverste nivå i Norge.
Foreløpig tyder det på at alle klubber Lillejord har forsøkt å pushe Opdal på seriøst mener han ikke hører hjemme hos noen av dem, i hvert fall.  En gratis toppkeeper burde vært interessant for mange, men så er det jo bare at han ikke blir sett på som noen toppkeeper, da.

For å være "seriøs", hva kan egentlig forklaringen være? Opdal har forsøkt å finne ny klubb siden i sommer.

Jose Arrogantio

At han ikke  er noen toppkeeper nå trenger ikke bety at han aldri var det. Vi vant gull med ham i mål, og han har vunnet kniksenprisen for årets beste keeper to ganger på rad.

blubbin

Quote from: Jose Arrogantio on February 04, 2012, 20:29:30 PM
At han ikke  er noen toppkeeper nå trenger ikke bety at han aldri var det. Vi vant gull med ham i mål, og han har vunnet kniksenprisen for årets beste keeper to ganger på rad.


Jeg er klar over dette, men er uenig i denne vurderingen.  Jeg mener Brann vant serien tross keeperen, ikke grunnet keeperen.  Det ble 39 innslupne mål i gullsesongen, la oss se på hvor mange mål serievinneren har sluppen inn i løpet av de årene det var 14 lag med (1994-2009)

1995   29 mål
1996   26 mål
1997   20 mål
1998   23 mål
1999   33 mål
2000   26 mål
2001   30 mål
2002   30 mål
2003   28 mål
2004   34 mål (nr 2 hadde 22 innslupne)
2005   27 mål
2006   24 mål
2007  39 mål
2008   24 mål
2009   22 mål

Intet bevis, men kan det være at snakket om at Opdals 2007-sesong var så god er en myte?  At han ble tatt ut på landslaget grunnet Branns tabellposisjon og ikke eget spill?

osoerli

Quote from: blubbin on February 04, 2012, 21:28:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 04, 2012, 20:29:30 PM
At han ikke  er noen toppkeeper nå trenger ikke bety at han aldri var det. Vi vant gull med ham i mål, og han har vunnet kniksenprisen for årets beste keeper to ganger på rad.


............... At han ble tatt ut på landslaget grunnet Branns tabellposisjon og ikke eget spill?

Ein skal lesa mykje rart ein laurdags kveld.

Opdal var den viktigaste spelaren for seriegull i 2007.  Eg hugsar eg tenkte etter seriegullet at Brann kjem til å ta gull kvar sesong så lenge dei klarar å behalda Opdal.

Brann var like dårleg i press på ballfører i 2007 som ellers.  Brann vart stort sett pressa tilbake og fekk store sjansar i mot i starten av kampane.  Men Opdal haldt ofte buret reint.  Og så putta Helstad ein eller to mot slutten.  Det var eit ganske vanleg kampbilde i 2007.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Opdal har aldri vært god i feltet og vi slapp inn en god del på corner og dødball også i gullsesongen, men han var en habil skuddstopper og hadde en del gode reaksjonsredninger. Men etter siste kneskade var han aldri den samme, reaksjonen var tregere, færre feberredninger og flere mål på skudd, samtidig som han fortsatte å være sløv i feltet.

Opdal i dag er nok ikke en keeper som holder tippeligastandard engang, men i 07 fortjente han en plass på landslaget.
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

February 05, 2012, 07:55:58 AM #1031 Last Edit: February 05, 2012, 12:08:30 PM by Jose Arrogantio
Quote from: blubbin on February 04, 2012, 21:28:49 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 04, 2012, 20:29:30 PM
At han ikke  er noen toppkeeper nå trenger ikke bety at han aldri var det. Vi vant gull med ham i mål, og han har vunnet kniksenprisen for årets beste keeper to ganger på rad.


Jeg er klar over dette, men er uenig i denne vurderingen.  Jeg mener Brann vant serien tross keeperen, ikke grunnet keeperen.  Det ble 39 innslupne mål i gullsesongen, la oss se på hvor mange mål serievinneren har sluppen inn i løpet av de årene det var 14 lag med (1994-2009)

1995   29 mål
1996   26 mål
1997   20 mål
1998   23 mål
1999   33 mål
2000   26 mål
2001   30 mål
2002   30 mål
2003   28 mål
2004   34 mål (nr 2 hadde 22 innslupne)
2005   27 mål
2006   24 mål
2007  39 mål
2008   24 mål
2009   22 mål

Intet bevis, men kan det være at snakket om at Opdals 2007-sesong var så god er en myte?  At han ble tatt ut på landslaget grunnet Branns tabellposisjon og ikke eget spill?


Morsomt at du bare trekker fram to anormale år men ignorerer de andre årene hvor han slapp inn i de lavere 20-tallene. Og Manchester United keeper Lindegaard slapp in 37 mål for Aalesund i 2011, antar det betyr at han ikke var toppklasse i Tippeligaen heller. Eller alternativt at man ikke kan bare se på antall mål og si en keeper er god eller dårlig.

Edit: Leste posten for fort første gangen og misforstod statistikken din. Så min første setning i posten blir feil. Men poenget om at antall innslupne mål alene sier lite om den faktiske kvaliteten til keeperen står. Piotr er en av de bedre keeperne i Tippeligaen tross at Brann slapp in flere mål enn de fleste andre i fjor.

nero

Quote from: osoerli on February 05, 2012, 01:28:40 AM
Ein skal lesa mykje rart ein laurdags kveld.

Opdal var den viktigaste spelaren for seriegull i 2007.  Eg hugsar eg tenkte etter seriegullet at Brann kjem til å ta gull kvar sesong så lenge dei klarar å behalda Opdal.

Lions led by donkeys.

ostraume

Lagets viktigste spiller i 07? Nei, men absolutt en av de viktigste og en solid bidragsyter til gullet. At han alltid har hatt svakheter (som alle keepere har) og aldri ble seg selv etter kneskaden endrer ikke på det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

blubbin

Quote from: Jose Arrogantio on February 05, 2012, 07:55:58 AM
Og Manchester United keeper Lindegaard slapp in 37 mål for Aalesund i 2011, antar det betyr at han ikke var toppklasse i Tippeligaen heller. Eller alternativt at man ikke kan bare se på antall mål og si en keeper er god eller dårlig.


Du tenker vel på 2010, men så må vi huske på at Aalesund ikke akkurat vant serien det året, de endte derimot 21 poeng bak serievinner RBK.  I tillegg var det 30 kamper det året, så 37 baklengs blir i praksis 32 mål om vi multipliserer med brøken 26/30.  Altså bra av Lindegaard for et lag som var temmelig langt unna seriegull poengmessig.  

Og RBK som vant det året hadde 24 baklengs på 30 kamper, dvs 21 mål om vi regner om til 26 kamper i året.  Omtrent halvparten av antall mål Opdal slapp inn i Branns gullsesong.


Jeg vil ikke si antall baklengs teller lite, hvem vet? Eneste måten å virkelig fått vurdert statistikken på, er om vi hadde hatt en kavalkade av de 39 målene.

blubbin

Quote from: osoerli on February 05, 2012, 01:28:40 AM
Men Opdal haldt ofte buret reint.  Og så putta Helstad ein eller to mot slutten.  Det var eit ganske vanleg kampbilde i 2007.


Jeg vil ikke si at 6 av 26 kamper er ofte (antall seriekamper i 2007 med 0 baklengs).  Når vi ser på de 6 kampene, scoret Helstad i 4 av dem, og i 3 av kampene mot slutten.  Så kampbildet som i følge deg skjedde ofte, skjedde altså 3 ganger.  Kilde: NIFS.no.

blubbin

February 05, 2012, 13:40:11 PM #1036 Last Edit: February 05, 2012, 13:45:04 PM by blubbin
Quote from: nero on February 05, 2012, 10:33:05 AM

Selv ikke den beste keeper kan gjøre noe særlig hvis forsvarsarbeidet foran ham suger. Noe det selvølgelig har gjort i Brann lenge (inkludert i 07). Opdal var god i gullsesongen, men neppe lagets viktigste spiller.


Så den "korrekte" oppfatningen er at forsvarsspillet sugde i 2007, men keeperen var fantastisk?   (Ikke at det er du som er Opdals største fan her.)  Er ikke så sikker på det.  Vi må også huske på at Opdal generelt er en keeper som sprer usikkerhet, noe som også er med å bidra til at forsvarerne gjør det dårligere.

aleksanderhjelleseth

opdal mistet selvtilitten, og det er ikke et godt tegn når man er keeper. målvakter er en rar rase, litt utenom en vanlig fotballspiller, og det mentale er fryktelig viktig. kjipt for opdal at karrieren på høyt nivå mest sannsynlig er over, men han kommer til å vasse i jobbtilbud. bare ikke som keeper.

Klaus_Brann

Quote from: blubbin on February 04, 2012, 20:06:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on February 04, 2012, 19:22:08 PM
Quote from: blubbin on February 04, 2012, 16:36:36 PM
At ingen er interesserte er ikke spesielt rart, Opdal har aldri hørt hjemme på øverste nivå.


Vanskelig å bli oppfattet som seriøs med slike innlegg.


Jeg mener helt klart at Opdal aldri har vært god nok for øverste nivå i Norge.
Foreløpig tyder det på at alle klubber Lillejord har forsøkt å pushe Opdal på seriøst mener han ikke hører hjemme hos noen av dem, i hvert fall.  En gratis toppkeeper burde vært interessant for mange, men så er det jo bare at han ikke blir sett på som noen toppkeeper, da.

For å være "seriøs", hva kan egentlig forklaringen være? Opdal har forsøkt å finne ny klubb siden i sommer.


Han kan kreve for mye i lønn, han kan ville til større klubber enn de som vil ha han. Huseklepp gikk veldig lenge før det endelig kom bud på han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: blubbin on February 05, 2012, 13:40:11 PM
Quote from: nero on February 05, 2012, 10:33:05 AM

Selv ikke den beste keeper kan gjøre noe særlig hvis forsvarsarbeidet foran ham suger. Noe det selvølgelig har gjort i Brann lenge (inkludert i 07). Opdal var god i gullsesongen, men neppe lagets viktigste spiller.


Så den "korrekte" oppfatningen er at forsvarsspillet sugde i 2007, men keeperen var fantastisk?   (Ikke at det er du som er Opdals største fan her.)  Er ikke så sikker på det.  Vi må også huske på at Opdal generelt er en keeper som sprer usikkerhet, noe som også er med å bidra til at forsvarerne gjør det dårligere.


Som nero sier, så var det nok en kombo mellom forsvar og keeper. Du synes ikke at det er litt rart at utallige eksperter mente det samme om Opdal, mens du sitter med et totaaalt annet syn på han? Men det kan jo hende du har mer peiling enn alle dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Nå mener jo "ekspertene" stort sett det samme hele tiden da. Hvis noe først blir en etablert mening er det ikke ofte at noen tørr/gidder å gå imot den.

Jose Arrogantio

Quote from: blubbin on February 05, 2012, 13:24:42 PM
Quote from: Jose Arrogantio on February 05, 2012, 07:55:58 AM
Og Manchester United keeper Lindegaard slapp in 37 mål for Aalesund i 2011, antar det betyr at han ikke var toppklasse i Tippeligaen heller. Eller alternativt at man ikke kan bare se på antall mål og si en keeper er god eller dårlig.


Du tenker vel på 2010, men så må vi huske på at Aalesund ikke akkurat vant serien det året, de endte derimot 21 poeng bak serievinner RBK.  I tillegg var det 30 kamper det året, så 37 baklengs blir i praksis 32 mål om vi multipliserer med brøken 26/30.  Altså bra av Lindegaard for et lag som var temmelig langt unna seriegull poengmessig.  

Og RBK som vant det året hadde 24 baklengs på 30 kamper, dvs 21 mål om vi regner om til 26 kamper i året.  Omtrent halvparten av antall mål Opdal slapp inn i Branns gullsesong.


Jeg vil ikke si antall baklengs teller lite, hvem vet? Eneste måten å virkelig fått vurdert statistikken på, er om vi hadde hatt en kavalkade av de 39 målene.


Sorry, 2010 ja. Og poenger var ikke hvordan Aalesund gjorde det året. Poenget var at de slapp inn en del mål selv med Tippeligaens beste keeper. Man kan ikke se på mål innslupne og si noe ene eller andre veien om keeperens innsats når han er bare en av minst 5 som har ansvaret for å holde buret rent. Hvis forsvaret svikter er ikke det keepers feil.

Antall baklengs teller masse for et lag og sier en del om forsvarsarbeidet generelt, men lite om keeperens innsats generelt. Man må faktisk se på en keepers innsats i kampene og bedømme hvordan han stopper skudd, organiserer feltet og kontrollerer feltet. Og utifra de kriteriene syntes i hvert fall norske eksperter at han var Norges beste keeper to år på rad. Selv når vi ikke vant gullet.

blubbin

February 05, 2012, 16:26:04 PM #1042 Last Edit: February 05, 2012, 16:44:35 PM by blubbin
Quote from: Jose Arrogantio on February 05, 2012, 15:08:58 PM
Og poenger var ikke hvordan Aalesund gjorde det året. Poenget var at de slapp inn en del mål selv med Tippeligaens beste keeper.


Og poenget mitt var at det bør være lettere for en keeper å unngå baklengs når man spiller for ligaens beste lag, sammenlignet med å spille for et lag som er et godt stykke unna toppen.

At Jørn Jamtfall fikk seg én landskamp var neppe av annen grunn enn at han spilte for Norges desidert beste lag.  I 1998 slapp han inn kun 20 mål hele sesongen, og han ble likevel sett på som dårlig.  Naturligvis er det mulig å være god selv om man slipper inn det dobbelte når man spiller for landets beste lag, men det er noe som skurrer.  Skulle gjerne hatt alle målene i ett, så man kunne sett hvor mange av dem han burde tatt.

Lister

Og sammenligningen din fungerer på ingen måte. Det "sterkeste" laget totalt sett vil ikke nødvendigvis være det laget som er sterkest defensivt.
Guinness - Makes you drunk

blubbin

Quote from: Lister on February 05, 2012, 16:44:26 PM
Og sammenligningen din fungerer på ingen måte. Det "sterkeste" laget totalt sett vil ikke nødvendigvis være det laget som er sterkest defensivt.


Ser vi på en hvilken som helst fotballtabell, er det liten tvil om at det er en klar sammenheng mellom tabellposisjon og antall baklengsmål.  Det er ikke alltid det slår til like bra, som i 2007 da Start som rykket ned kun slapp inn fem mål mer enn Brann som vant.

Lister

Det du kan trekke av konklusjoner fra mål, baklengs og poeng for Brann sin del er at i 07 så slapp vi inn mange mål, men stort sett så scorte vi flere mål i de kampene vi slapp inn mål.

Uten et mer detaljert tallgrunnlag og uten en analyse av enkeltsituasjoner er det helt umulig å bombastisk si noe som helst om hvilken enkeltspiller som var skyld i det.

Det kan være et tegn på at ting ikke stemmer helt i det bakre forsvarsledd, men feilen kan også være på defensiv midtbane eller i spillestil, ikke nødvendigvis evnen til forsvaret.

Fotball er et lagspill og tallene vil reflektere lagets resulteter, ikke enkeltspillere. Hvis du hadde hatt statistikk på enkeltspillere, så kunne du nok vært nærmere å trekke en konklusjon.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Tar en dagens kamp mellom Chelsea og United hvor resultatet ble 3-3 og de av oss som så kampen så fantastisk keeperspill.

Bruker en logikken din så må begge keeprene være elendige og kostet de respektive lagene sine til sammen 4 poeng.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Morsomt at Opdal ble 2007-Brann sin dårligste spiller.
I 2012...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

blubbin

Quote from: Lister on February 05, 2012, 18:51:17 PM
Tar en dagens kamp mellom Chelsea og United hvor resultatet ble 3-3 og de av oss som så kampen så fantastisk keeperspill.

Bruker en logikken din så må begge keeprene være elendige og kostet de respektive lagene sine til sammen 4 poeng.


Min logikk baserer seg på en hel sesong, ikke en enkeltkamp. Ser vi på årets sesong i England, har  United sluppet inn 24 mål på 24 kamper og Chelsea 29 mål på 24 kamper, og Chelsea er altså 14 poeng unna toppen.

Lister

Men hvordan sier det noe som helst om keeperene til de respektive klubbene?
Guinness - Makes you drunk

Go Up