• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Yaw Ihle Amankwah

Started by dudo, January 15, 2008, 17:33:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Bare å ønske lykke til videre, han må gjerne bli ein særdeles rutinert klok midtstopper som returnerer om nokre år og holder til han er 40.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror dette er et bra valg for både Yaw og Sandefjord. Lykke til videre!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Hadde vært interessant å vite hva vi får for ham. I følge BA får vi et mindre beløp. Tviler på det er noe særlig over millionen, men at vi får penger for fjerdevalget på stopperplass er jo uansett et pluss.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on November 29, 2011, 22:39:08 PM
Hadde vært interessant å vite hva vi får for ham. I følge BA får vi et mindre beløp. Tviler på det er noe særlig over millionen, men at vi får penger for fjerdevalget på stopperplass er jo uansett et pluss.


2-300 000 ville jeg gjettet. Tror ikke Sandefjord kan betale stort mer.

Gulløl

November 29, 2011, 23:04:09 PM #304 Last Edit: November 29, 2011, 23:09:54 PM by Gulløl
Brann har trolig gått med på en overgangssum på noen 100-tusen mot en noe høyere videresalgs prosent en normalt. Selv om han har vært 4-valg på midtstopperplass er han ikke noe dårlig midtstopper. Det har vært små marginer opp til 2 og 3-valg (Grorud og Kalvenes). Tror han med tillit og spilletid over tid i Sandefjord vil utvikle seg til en bra midtstopper av middels+ eliteseriekvalitet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Gulløl on November 29, 2011, 23:04:09 PM
Brann har sannsynligvis gått med på en overgangssum på noen 100-tusen mot en noe høyere videresalgs prosent en normalt. Selv om han har vært 4-valg på midtstopperplass er han ikke noe dårlig midtstopper. Det har vært små marginer opp til 2 og 3-valg (Grorud og Kalvenes). Tror han med tillit og spilletid i Sandefjord vil utvikle seg til en bra midtstopper av eliteseriekvalitet.


For små marginer. Yaw har ikke fått sjansen i år, og Grorud har ikke levert varene, Yaw er ikke flere klasser over Grorud, men hadde han prestert som i fjor hadde han vært litt bedre, med langt større potensiale, og hadde han fått tillit i år tror jeg muligheten er til stede for at han kunne blitt en bedre TL stopper i løpet av 2012. Ikke klassepotensiale, men potensiale til å bli en god TL-stopper, noe verken Grorud eller Kalven er. Når dette er sagt hilser jeg overgangen velkommen, vi mister ikke en potensiell fremtidig stjernespiller og jeg har forlengst innsett at Skars ikke deler min oppfattning av styrkeforholdet mellom Yaw og Grorud.

Det som er langt viktigere nå er at Branns trenerteam innser at de kun har en bra stopper i stallen, og at den eneste makkeren hans er en dårlig TL-stopper. Zsolt trenger en god makker, det er ikke Grorud.

ostraume

Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.

Hatleking

Quote from: Huff on November 30, 2011, 10:47:10 AM
Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.


Grorud er rask.

ostraume

Quote from: Huff on November 30, 2011, 10:47:10 AM
Quote from: ostraume on November 30, 2011, 09:39:16 AM
Jeg synes du overvurder Yaw som stort sett kun kan hoppe og heade, det er for så vidt nyttig nok, men ikke noe å satse på. Videre undervurderer du Grorud littegrann, han kan bli en grei TL-stopper tror jeg. Husk at dette var første sesong på nivået. Til slutt så undervurderer du Kalvenes ganske mye. Kalven var jo en åpenbaring i vår! (men for all del, gammel og skadeforfulgt, så nå er det nok)


Grorud er akkurat som Yaw svak mot hurtige rettvendte spillere, i tillegg er han de stopperen jeg har sett som er svakest på klareringer. Han har ingen voldsomme styrker heller, bra i luften og sterk, men ingenting som går utenpå en helt ordinær TL-spiller, minner litt om Ophaug, bare helt elendig på klareringer. Kalven var som regel god, men så hadde han og noen virkelig store markeringssvikter innimellom.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Jose Arrogantio

Sjekket hva Sandefjords Blad hadde å si om overgangen, og fant et veldig spesielt bilde til saken. http://www.sb.no/sport/brann-stopper-snart-klar-for-sf-1.6637361

Hva som foregår i den bakgrunnen forstår ikke jeg ???

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

nummer9

Quote from: Utmedsnolken on November 30, 2011, 15:42:35 PM
si det. er jo bildet fra denne siden de har tatt: http://www.brann.no/historie/spillerdatabase/yaw-ihle-amankwah/

Fikk vel problemer når de ikke kunne høyreklikke på bildet på den siden, og bare stjele det direkte. En nettjournalist burde vel kunne "hacke" såpass at de åpner kildekoden til siden, og dermed finne bildet ganske lett: http://www.brann.no/sitefiles/1/portretter/2010/amankwah.png

Utmedsnolken

Quote from: nummer9 on November 30, 2011, 15:49:52 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 30, 2011, 15:42:35 PM
si det. er jo bildet fra denne siden de har tatt: http://www.brann.no/historie/spillerdatabase/yaw-ihle-amankwah/

Fikk vel problemer når de ikke kunne høyreklikke på bildet på den siden, og bare stjele det direkte. En nettjournalist burde vel kunne "hacke" såpass at de åpner kildekoden til siden, og dermed finne bildet ganske lett: http://www.brann.no/sitefiles/1/portretter/2010/amankwah.png


ser litt ut som print screen + en omgang i paint ja.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Har kommentert under artikkelen  :P .
Gå av.

Røde Jarl

Quote from: Spelaren on November 30, 2011, 16:29:01 PM
Har kommentert under artikkelen  :P .


Du e visst blitt sensurert, kommentaren e ihvertfall tatt vekk. Hårsåre disse Sandefjord journalistene.  ;)

On topic: Lykke til videre, Amankwah. Synd det ikkje gikk så bra i denne omgang, men kem vet? Kanskje du kommer tilbake ved en seinere anledning.

dudo

Kommer tilbake som kaptein ved neste nestensammenbrudd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

I 2013 kommer han tilbake til TL med Sandefjord som kaptein. Han gjør en god sesong, blir kjøpt for 5 millioner og gis klippekort. Han spiller middelmådig/dårlig og holder Grønner utenfor laget.

roaldinho

Quote from: krakra on November 30, 2011, 19:01:53 PM
I 2013 kommer han tilbake til TL med Sandefjord som kaptein. Han gjør en god sesong, blir kjøpt for 5 millioner og gis klippekort. Han spiller middelmådig/dårlig og holder Grønner utenfor laget.


Dette virker som deja vu.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up