• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

The Fields of Athenry - Imellom Syv Fjell

Started by lillelam, December 19, 2007, 23:06:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

lillelam

Dette er en ny versjon av den gamle irske folkesangen The Fields Of Athenry (http://www.youtube.com/watch?v=YtQ6a8gA7qk). Liverpool supporterne synger også denne melodien gjennom den omskrevne sangen The Fields Of Anfield Road (http://www.youtube.com/watch?v=mhYAvuHPgew&feature=related). Her er Brann-versjonen:

Iiimellom syv, mektige fjell
Bor vi som vet å feire seriegull (med Hansa-øl)
I for Brann og Bergen by
E vi trofast, stolte og kry
Det e lykke, her i Nordens Paradis

Stalin

Må rette på deg litt.

For det første, det er mye fra forslaget ditt som ikke passer. Du har også skrevet den "orginale" (Er klar over at Liverpool ikke har orginalen ja) feil.

Blir feks for drøyt å kalle Kenny Dalglish, for "Kevin."
Det skal være King Kenny.

Liverpool hadde heller ikke en motorveg på som ving, derimot hadde de Heighway.

Når du først ødelegger en sang som dette, kan du jo kanskje likegodt prøve deg på You'll Never Walk Alone. Greier du den og, kan du feks prøve Poor Scouser Tommy feks.

Få se hvor mye du klarer å maltraktere gode supportersanger.

kabelmann

Quote from: "Stalin"Blir feks for drøyt å kalle Kenny Dalglish, for "Kevin."
Det skal være King Kenny.

Ja, jøss, det er jo helt forferdelig. For en tabbe!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Brann4

hadde vært kult å få til denne på stadda:D

smaalanda

Får frysninger av den sangen der!! Herlig, dette må absolutt gå! Håper å få den på papir til sesongen! Magisk melodi med skikkelig bra tekst du har laget!
KMO!!!

Stalin

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Stalin"Blir feks for drøyt å kalle Kenny Dalglish, for "Kevin."
Det skal være King Kenny.

Ja, jøss, det er jo helt forferdelig. For en tabbe!

Er på grensen til blasfemi imo.

walnuts

December 20, 2007, 12:57:44 PM #6 Last Edit: March 03, 2010, 21:20:43 PM by walnuts
.

Stalin

Quote from: "walnuts"For en latterlig versjon av en fantastisk sang. Teksten stemmer jo ikke med melodien engang.

Bra å se at det ikke er bare jeg som mener det.

Henrik8

Dette er faen ikke en Liverpool-sang, det er en irsk sang som er blitt sunget av Celtic i ca et halvt århundre, med orginaltekst, før Liverpool laget en dårligere versjon med en omskrevet tekst.
Kjør over pakket 09`

kabelmann

Quote from: "Stalin"Er på grensen til blasfemi imo.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Stalin

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Stalin"Er på grensen til blasfemi imo.

Nå var det heller ikke melodien jeg så på som blasfemisk.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

lillelam

Greit, jeg tar på min kappe dette med Highway istenfor Heighway, dog å pirke i det og bruke det som argument mot sangen er litt agurk.

Når det gjelder dette med KEVIN, og ikke KENNY, refererer sangen selvfølgelig til en annen stor Liverpool-legende nemlig Kevin Keagen, ikke Kenny Daglish. Din tabbe

Til deg som ikke fikk melodien til å stemme med teksten må jeg bare be deg prøve igjen, for den gjør det.

Stalin

Quote from: "lillelam"Greit, jeg tar på min kappe dette med Highway istenfor Heighway, dog å pirke i det og bruke det som argument mot sangen er litt agurk.

Når det gjelder dette med KEVIN, og ikke KENNY, refererer sangen selvfølgelig til en annen stor Liverpool-legende nemlig Kevin Keagen, ikke Kenny Daglish. Din tabbe

Til deg som ikke fikk melodien til å stemme med teksten må jeg bare be deg prøve igjen, for den gjør det.

Deler av forslaget ditt stemmer jo ikke overhodet med melodien.

Og nei, nå driter du deg dobbelt ut. Sangen har aldri handlet om Kevin, men om legenden Kenny Dalglish som går under navnet "King Kenny."

Foreslår at du slutter å uttale deg om ting du tydeligvis ikke har peiling på.
Melodier og Liverpool ;)

vivamusica

Orginalen: Celtic sin "nasjonalsang"
Low lie the fields of Athenry
Where once we watched the small free birds fly
Our love was on the wing
We'd dreams and songs to sing
It's so lonely round the fields of Athenry

Liverpool sin kopi:
All round the Fields of Anfield Road
Where once we watched the King Kenny play (and could he play!)
With Heighway on the wing
We had dreams and songs to sing
Of the glory round the Fields of Anfield Road
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

lillelam

Skjønner ikke! Når sa jeg at Liverpool-versjonen er den orginale??? Jeg skriver det eksakt motsatte, nemlig at den irske versjoner er orginalen.

Henrik8

Quote from: "lillelam"Skjønner ikke! Når sa jeg at Liverpool-versjonen er den orginale??? Jeg skriver det eksakt motsatte, nemlig at den irske versjoner er orginalen.


Joda, greit nok at du sier at den irske folkesangen er originalen, men du sier så at Liverpool-supporterne gjorde den til Fields of Anfield Road, noe jeg oppfattet dithen at du mente Liverpool-supporterne var de som introduserte sangen som en fotballsang. Og det er feil, ettersom Celtic har sunget den som en fotballsang veldig lenge før Liverpool laget sin versjon. Derfor påpekte jeg at det ikke er en bare er en folkevise, som Liverpool så gjorde til sin fotballsang, men en sang som er brukt som fotballsang lenge av Celtic.

Men til det som er mer relevant; sangen er utrolig bra, passer vår stil, og er en ordentlig sang, ikke bare et rop. Med en skikkelig tekst er jeg helt enig i at den bør innføres.
Kjør over pakket 09`


lillelam

Jepp, jeg er enig i at det trengs flere ord. Spesielt på den først og de par-tre siste setningene. Men "bor vi som vet å feire seriegull (med hansa-øl)" er meget treffende og fungerer å synge på, så det syns jeg kan stå.

skb!

Når folk skal lage tekster så er det et par ting de bør tenke på:

- Aller helst lage sanger som kan synges også i cup og i Europa
- Unngå "Vi e Brann fra Bergen", eller variasjoner over dette
- Gjerne bruke litt humor og ironi
- Ikke ta med ord som drite, pisse, osv, husk at sangen skal kunne synges av alle slags mennesker

krøvel vellevold

Quote from: "skb!"Når folk skal lage tekster så er det et par ting de bør tenke på:

- Aller helst lage sanger som kan synges også i cup og i Europa
- Unngå "Vi e Brann fra Bergen", eller variasjoner over dette
- Gjerne bruke litt humor og ironi
- Ikke ta med ord som drite, pisse, osv, husk at sangen skal kunne synges av alle slags mennesker
Legg ned hele klubben!

Go Up