• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Northside on May 08, 2010, 10:00:25 AM
En gjeng har samlet seg på felt B siste kampene. Sist kamp var vi rundt 20-30stk der, under halvparten med billett.

Vi klarte fint å samle oss rett før kampstart, på en sentral god plass. I tillegg kan det virke som det meste av stemningen kommer fra den plassen fremfor plasser hvor folk følger de nummererte setene.

Oppfordrer flere til å gi en god faen i setenummeret på billetten, nedre Hansa er en skandale, samles vi ikke bedre så vil aldri stemningen forbedre seg.

Stemningen har jo allerede forbedret seg - til tross for at vi er verre sportslig enn på mange år.
Legg ned hele klubben!

Brann er best

Quote from: Northside on May 08, 2010, 10:00:25 AM
En gjeng har samlet seg på felt B siste kampene. Sist kamp var vi rundt 20-30stk der, under halvparten med billett.

Vi klarte fint å samle oss rett før kampstart, på en sentral god plass. I tillegg kan det virke som det meste av stemningen kommer fra den plassen fremfor plasser hvor folk følger de nummererte setene.

Oppfordrer flere til å gi en god faen i setenummeret på billetten, nedre Hansa er en skandale, samles vi ikke bedre så vil aldri stemningen forbedre seg.


Sitter på Felt B og synes det er litt tamt der, skulle ønske alle på Nedre Hansa var med å sang og ikke bare noen. Jeg er selv med på alle sangene selvom det ikke er folk rundt meg som synger. Trodde Bataljonen hadde gitt beskjed at Nedre Hansa var sang tribune...
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

1908

Om du sitter på felt B på Hansa så syns jeg du bør få ræven opp og stå....

Brann er best

sorry, mente står... jeg har aldri sittet på en kamp :)
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

1908

Men det er alt for mye unger og styr der den harde kjernen skulle vert.. At en lite gruppe samler seg midt på B hjelper veldig lite....

Danny

Dersom en klarer å overta et av de øvre feltene, og samle en kjerne der som kan starte sanger, så forblir ungene og styret forhåpentligvis på nedre der de titt og ofte får se seg selv på storskjermen og TV. Samtidig vil disse på nedre fortsatt kunne henge seg på sanger, mens både bataljonen og de uavhengige lettere kan få nye sanger innført, da det vil være flere potensielle sangere på hver sang/rop.

1908

De unge kan sitte på BT... Kommer like mye på tv der borte også..

Brann er best

Quote from: 1908 on May 09, 2010, 08:44:14 AM
De unge kan sitte på BT... Kommer like mye på tv der borte også..


Hva med de ungene som virkelig synger?
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

1908

Bataljonen ung trenger sikkert litt flere medlemmer...

Brann er best

No vet ikke jeg hvor mangen medlemmer det i Bataljonen ung men jeg er no ikke det sin jeg kjøpte partoukort og medlemskap samt. men syns de som ikke synger på kamp skulle helst sittet et annet sted.
Bataljonen har jo skrevet på egne hjemmesider at nedre Hansa/Frydenbø er sangtribune.
Jeg er vel en av få unger som synger på Hansa/Frydenbø, merker det når jeg ser på de andre ungene...
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Brann_ruler86

GÃ¥ ta banen!

Brann er best

Quote from: Brann_ruler86 on July 31, 2010, 18:40:36 PM


Er nok enig med deg der, legger merke til at det er mindre folk som synger når andre omgang begynner pga. det er de samme sangene om igjen og om igjen istedenfor at noen begynner å synge de som blir minst synget.
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler86 on July 31, 2010, 18:40:36 PM


Noen har fått "Bergen by e nydelig" (og de to andre på den melodien) på hjernen. Den/de synges vel 100 ganger i hver kamp.
Legg ned hele klubben!

1908

Mann kan komme med 1000 råd og tips.. MEN.. Det vil ikke hjelpe så lenge folk står som de står i dag.. Hvis ikke noe blir gjort med gruperingene så vil det bli like tragisk som i dag.. Dette T feltet som ble laget mellom B og C er helt vekke.. No står det vanlige tryner der som knapt åpner kjeften. De har bare fått en rimelig plass å stå. Det trengs VIRKELIG å bli orginasert nye plasser å få en stor gjeng på midten igjen!!!

evenol

Quote from: Danny on May 08, 2010, 21:58:45 PM
Dersom en klarer å overta et av de øvre feltene, og samle en kjerne der som kan starte sanger, så forblir ungene og styret forhåpentligvis på nedre der de titt og ofte får se seg selv på storskjermen og TV. Samtidig vil disse på nedre fortsatt kunne henge seg på sanger, mens både bataljonen og de uavhengige lettere kan få nye sanger innført, da det vil være flere potensielle sangere på hver sang/rop.


Hadde vært en åpenbaring for stemningen om vi hadde fått et av de øvre feltene midt på. Tror stemningen blir bedre av at vi er samlet i høyden og ikke i bredden som vi er nå. Kanskje vi også burde funnet en måte å presisere til folk på, at Hansa er en sang tribune.

krøvel vellevold

Selv om stemningen var dritt i forrige kamp, så tror jeg vi kan konkludere med at den er bedre enn i fjor. Da var det virkelig ille!
Legg ned hele klubben!

1908

Aldri i verden om stemmningen i år er noe særlig bedre....

Yngve

Quote from: 1908 on August 01, 2010, 23:48:42 PM
Aldri i verden om stemmningen i år er noe særlig bedre....


Den er nok jamnt over betre. Men det betyr ikkje at den nødvendigvis er så veldig god.. Men me har våre høgdepunkt, og sommaren er alltid vanskeleg.

Vent til hausten kjem, og det byrjar å bety verkjeleg mykje.

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on August 01, 2010, 23:48:42 PM
Aldri i verden om stemmningen i år er noe særlig bedre....


Den er i hvert fall ikke dårligere, og sesongen sett under ett så er den bedre.
Legg ned hele klubben!

Super Hasund

Bør være pri.1.

Spillere, trenere, ostepop,tannbørster, plastduk, kabal og faksmaskiner i juleferien kan vi supportere gjøre lite med.

Stemningen derimot er vår jobb. La oss ta i et tak.
La Folket Synge

*Feltz*

Jajano

Jeg sitter på øvre del av Frydenbø, jeg kjøpte partoutkort her for to år siden for jeg ville ha med meg stemningen og og kunne synge og engasjere meg uten å bli sett rart på.
I år har det vært utrolig skuffende stemning.... Begynner bra de første 5-10 minuttene med masse synging, men så dabber det helt av, man skal ikke klare å høre bortesupporterne når man sitter på Frydenbø!
Når det først kommer i gang en sang så er den gjerne trestemt fordi man ikke klarer å synge samlet.
Er enig med et tidligere innlegg her, at man trenger flere som kan starte opp sanger og gjerne litt variasjon, ikke det samme opp igjen og opp igjen.
Det er i motgang laget trenger støtte fra den 12. mann, men det er vel da det er stillest...
Jeg har en kar bak meg som prøver å få i gang sanger gjennom hele kampen, men da snur hele bataljonen seg og ser rart på han. WTF????
Vær så snill å ta tak i dette de som kan, stemningen er for tiden tragisk...

Larsi Ã?en

ehhh. det er litt av meningen at faktisk du ogsÃ¥ kan delta til stemming.. men jeg tror vi har merka akkurat det du sa.. 10 først min er bra, fordi da er det 0-0,  sÃ¥ scorer motstandern... derfor gÃ¥r stemminga ned. >.<
Opp med det flagget!

Jajano

Jeg er med og synger, det er hele vitsen med at jeg sitter der jeg sitter, for å kunne være en del av den gode stemningen.
Jeg synes bare det er skuffende at det blir helt stille når vi ligger under, det er jo DA laget trenger oss i ryggen


Northside

Quote from: Jajano on September 20, 2010, 07:25:10 AM
Jeg sitter på øvre del av Frydenbø, jeg kjøpte partoutkort her for to år siden for jeg ville ha med meg stemningen og og kunne synge og engasjere meg uten å bli sett rart på.
I år har det vært utrolig skuffende stemning.... Begynner bra de første 5-10 minuttene med masse synging, men så dabber det helt av, man skal ikke klare å høre bortesupporterne når man sitter på Frydenbø!
Når det først kommer i gang en sang så er den gjerne trestemt fordi man ikke klarer å synge samlet.
Er enig med et tidligere innlegg her, at man trenger flere som kan starte opp sanger og gjerne litt variasjon, ikke det samme opp igjen og opp igjen.
Det er i motgang laget trenger støtte fra den 12. mann, men det er vel da det er stillest...
Jeg har en kar bak meg som prøver å få i gang sanger gjennom hele kampen, men da snur hele bataljonen seg og ser rart på han. WTF????
Vær så snill å ta tak i dette de som kan, stemningen er for tiden tragisk...


En av grunnene til at stemningen er dårlig er at folk står alt for spredd. Her bidrar du visst sterkt til nettopp det!

Slike som deg, som synger gjennom store deler av kampen, skulle kjøpt en plass sentralt på "sangfeltet", gjerne byttet ut med enkelte av tantene som ikke synger i det hele tatt.

Rundt om på stadion kan vi ikke forvente sanger gjennom hele kampen. På Bataljonen sine plasser, til sterkt reduserte priser, SKAL vi kunne forvente langt bedre stemning.

Forøvrig enig i hele posten din ;)

Larsi Ã?en

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Jeg var nettop i Frankfurt.
Der er det jo bra stemming, men de hadde printet ut lapper der det først stod en liten tekst om at stemmingen skulle bli enda bedre, så stod det teksten til en av de nye sangene.
Det går vel å lage lapper eller at en eller annen person holder en liten tale til de som er på Frydenbø tribunen.
Opp med det flagget!

Yes!wehavenobananas

En av grunnene til at stemingen er som den er, er fordi vi bergensere, og nordmenn generelt er noe trauste og stille av oss. Sånn er det dessverre bare. Det er mulig vi krever for mye, eller at vi ikke anser en vanlig fotballkamp som noe å trøkke til for.

Jeg konkluderer med at vi er blitt for siviliserte og etablerte til å noensinne kunne ha heftig steming på fotballkamp. Om vi skulle klare å få med f.eks hele Hansa i sang hver eneste kamp så ville det uansett vært veldig påtatt.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on October 09, 2010, 03:58:02 AM
En av grunnene til at stemingen er som den er, er fordi vi bergensere, og nordmenn generelt er noe trauste og stille av oss. Sånn er det dessverre bare. Det er mulig vi krever for mye, eller at vi ikke anser en vanlig fotballkamp som noe å trøkke til for.

Jeg konkluderer med at vi er blitt for siviliserte og etablerte til å noensinne kunne ha heftig steming på fotballkamp. Om vi skulle klare å få med f.eks hele Hansa i sang hver eneste kamp så ville det uansett vært veldig påtatt.


Javel, så hvorfor har de enda mer trauste østlendingene en gjeng som er 5 ganger så stor som vår?
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 09:51:29 AM
Quote from: Yes!wehavenobananas on October 09, 2010, 03:58:02 AM
En av grunnene til at stemingen er som den er, er fordi vi bergensere, og nordmenn generelt er noe trauste og stille av oss. Sånn er det dessverre bare. Det er mulig vi krever for mye, eller at vi ikke anser en vanlig fotballkamp som noe å trøkke til for.

Jeg konkluderer med at vi er blitt for siviliserte og etablerte til å noensinne kunne ha heftig steming på fotballkamp. Om vi skulle klare å få med f.eks hele Hansa i sang hver eneste kamp så ville det uansett vært veldig påtatt.


Javel, så hvorfor har de enda mer trauste østlendingene en gjeng som er 5 ganger så stor som vår?


Gjerne fordi de er litt mindre "trauste". Men ærlig talt, det bor jo en del flere mennesker i Oslo enn i Bergen, så at de skal ha en større gjeng enn oss er ikke merkelig egentlig. Og at Oslo-folk er så utrolig stille og fin på det er jo også helt sikkert bare en myte. VIF har jo på lik linje med oss tradisjoner for tribunekultur.

Utbygging og moderinsering av stadion kan også være med på å trekke ned stemingen vil jeg tro. I tillegg kommer jo disse som styrer i klubben vår, som ikke akkurat appelerer til noe heftig steming. Jeg synes Brann er blitt en langt mer "plastikk-klubb" de siste årene, og det er grenser for hvor engasjert ihvertfall jeg kan bli.

krøvel vellevold

Quote from: Yes!wehavenobananas on October 09, 2010, 13:52:30 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 09:51:29 AM
Quote from: Yes!wehavenobananas on October 09, 2010, 03:58:02 AM
En av grunnene til at stemingen er som den er, er fordi vi bergensere, og nordmenn generelt er noe trauste og stille av oss. Sånn er det dessverre bare. Det er mulig vi krever for mye, eller at vi ikke anser en vanlig fotballkamp som noe å trøkke til for.

Jeg konkluderer med at vi er blitt for siviliserte og etablerte til å noensinne kunne ha heftig steming på fotballkamp. Om vi skulle klare å få med f.eks hele Hansa i sang hver eneste kamp så ville det uansett vært veldig påtatt.


Javel, så hvorfor har de enda mer trauste østlendingene en gjeng som er 5 ganger så stor som vår?


Gjerne fordi de er litt mindre "trauste". Men ærlig talt, det bor jo en del flere mennesker i Oslo enn i Bergen, så at de skal ha en større gjeng enn oss er ikke merkelig egentlig. Og at Oslo-folk er så utrolig stille og fin på det er jo også helt sikkert bare en myte. VIF har jo på lik linje med oss tradisjoner for tribunekultur.




Det bor litt over dobbelt så mange i Oslo som i Bergen. I Stor-Oslo bor det kanskje tre ganger så mange som i Stor-Bergen, men da inkluderes både Stabæk og LSK. Dessuten er jo halve befolkningen fra alle andre steder. At Oslo er en større by enn Bergen, forklarer ikke det faktum at VIF har fem ganger så stor supportergjeng som Brann. Bergensere er dessuten mer patriotiske enn oslofolk.

Men for all del: Det er en stor forskjell, og det er at Klanen nesten er et større varemerke enn klubben i seg selv.  Det Ã¥ være VIF-supporter er liksom ensbetydende med Ã¥ være med i Klanen. Mange av dem heier vel nesten mer pÃ¥ Klanen enn laget. At Klanen har flere medlemmer enn de har folk pÃ¥ kampene, sier jo sitt.
Legg ned hele klubben!

Huff

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 14:08:26 PM


Det bor litt over dobbelt så mange i Oslo som i Bergen. I Stor-Oslo bor det kanskje tre ganger så mange som i Stor-Bergen, men da inkluderes både Stabæk og LSK.


Og Godset, inkluderer og Lyn da de nok kommer tilbake på sikt og VIF aldri klarer å samle hele Oschlo inkl Ocjhlo-Vest. Forøvrig er det vel slik at Klanen er mye eldre enn Bataljonen, oppfattes som ensbetydende med Vif og har bygget seg opp som en solid merkevare. Klanen er kult i visse kretser på Oschlos østkant samt blant Senterpartiets kjernevelgere, bøndene i Hønefossdistriktet.

Bataljonen har ingen av disse fordelene, og mange av Branns supportere vil ike assosieres med Bataljonen, som blant mange assosieres med de medlemmene Tv2 ynder å intervjue; drita fulle en onsdag klokken ni om morgenen utenfor fotballpuben. Derfor har en alternative supportermiljøer i Bergen, masse virkelig engasjerte Bransupportere. Sågar unge ruspåvirkede menn vil ikke assosieres med 40 år gamle 140kg tunge, arbeidsløse og alkoholiserte dundrer fra fotikken, ei heller med drita fulle menn i begynnelsen av 20-årene som tafser på ungdomskolejentene på bataljonsfeltet, og som utelukkende er medlemmer pga tafsemulighetene en har ift høy tilgang på 14-16-år gamle småfulle ungpiker. Når Bataljonen i tillegg ikke bidrar nevneverdig til stemningen får sevsagt disse negative assosiasjonene og fordommene ekstra sterk grobunn og bataljonen sees på som en parodi på seg selv og dermed en bekreftelse av stereotopiene.

Mens vi snakker om stemining og slikt lurer jeg på å flytte fra Bt og over til feltene over bataljonen hvis det er to plasser ledig der. Noen som vet hva det koster med p-kort her versus bt-tribunen?

skuteviken

Helt enig med Huff her. Rett i overkant av 3200 tror jeg det var?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: Huff on October 09, 2010, 15:08:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 14:08:26 PM


Det bor litt over dobbelt så mange i Oslo som i Bergen. I Stor-Oslo bor det kanskje tre ganger så mange som i Stor-Bergen, men da inkluderes både Stabæk og LSK.


Og Godset, inkluderer og Lyn da de nok kommer tilbake på sikt og VIF aldri klarer å samle hele Oschlo inkl Ocjhlo-Vest. Forøvrig er det vel slik at Klanen er mye eldre enn Bataljonen, oppfattes som ensbetydende med Vif og har bygget seg opp som en solid merkevare. Klanen er kult i visse kretser på Oschlos østkant samt blant Senterpartiets kjernevelgere, bøndene i Hønefossdistriktet.

Bataljonen har ingen av disse fordelene, og mange av Branns supportere vil ike assosieres med Bataljonen, som blant mange assosieres med de medlemmene Tv2 ynder å intervjue; drita fulle en onsdag klokken ni om morgenen utenfor fotballpuben. Derfor har en alternative supportermiljøer i Bergen, masse virkelig engasjerte Bransupportere. Sågar unge ruspåvirkede menn vil ikke assosieres med 40 år gamle 140kg tunge, arbeidsløse og alkoholiserte dundrer fra fotikken, ei heller med drita fulle menn i begynnelsen av 20-årene som tafser på ungdomskolejentene på bataljonsfeltet, og som utelukkende er medlemmer pga tafsemulighetene en har ift høy tilgang på 14-16-år gamle småfulle ungpiker. Når Bataljonen i tillegg ikke bidrar nevneverdig til stemningen får sevsagt disse negative assosiasjonene og fordommene ekstra sterk grobunn og bataljonen sees på som en parodi på seg selv og dermed en bekreftelse av stereotopiene.

Mens vi snakker om stemining og slikt lurer jeg på å flytte fra Bt og over til feltene over bataljonen hvis det er to plasser ledig der. Noen som vet hva det koster med p-kort her versus bt-tribunen?


Og at man på forsiden av dagens BT har annonse for fyllatur til Danmark med Fjordline, er ikke positivt for imaget det heller.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 16:24:07 PM
Og at man på forsiden av dagens BT har annonse for fyllatur til Danmark med Fjordline, er ikke positivt for imaget det heller.


Det man kan sette spørsmålstegn ved er at denne turen trekker flest medlemmer på tur i år... Da får man et hint om hva type supportere som utgjør en stor kjerne av Bataljonen.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on October 09, 2010, 20:13:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 09, 2010, 16:24:07 PM
Og at man på forsiden av dagens BT har annonse for fyllatur til Danmark med Fjordline, er ikke positivt for imaget det heller.


Det man kan sette spørsmålstegn ved er at denne turen trekker flest medlemmer på tur i år... Da får man et hint om hva type supportere som utgjør en stor kjerne av Bataljonen.


Helt rett! Fokus er på feile steder. Det skal tydeligvis være Fotikken, party og fyll.
Legg ned hele klubben!

1908

Hvorfor skal hele tiden Bataljonen sammenlignes med Fotikken?

vebo

Tiocfaidh ár lá

1908


vebo

Ikke spør om du ikke ønsker svar. Det kan også ha noe med at samme drittkulturen som man kan se om man går forbi hølet er det samme du ser på borteturer og sentralt på Hansa..
Tiocfaidh ár lá

1908

Hva ønsker du da?? Fortell meg hva supportere du ønsker på Hansa??

Nixon

Jeg for min del ønsker mer edru supportere.
Det kan jo være en begynnelse...
Rød makt på Hansa

1908

Er skjelden jeg ser fulle supportere på kamper som spilles søndager og mandager.. Lørdagen er jo kanskje noen extra.. Men dette fyllegreiene er talentløst overspillt...

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Jeg både drikker Hansa og står på Hansa før hver kamp.. Jeg kan ikke se drita fulle folk ramle ut av puben og opp på stadion.. Brisen? ja.. Sånt er vell det over alt..

Henrik8

Quote from: 1908 on October 11, 2010, 22:47:53 PM
Jeg både drikker Hansa og står på Hansa før hver kamp..


Hva gjør du når kampen har begynt?
Kjør over pakket 09`

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on October 11, 2010, 22:47:53 PM
Jeg både drikker Hansa og står på Hansa før hver kamp.. Jeg kan ikke se drita fulle folk ramle ut av puben og opp på stadion.. Brisen? ja.. Sånt er vell det over alt..


Brisen er en ting. Om de kommer fra puben vet jeg ikke, men det står alltid noen klovner nederst på Hansa og er udregelige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Quote from: Henrik8 on October 12, 2010, 07:02:26 AM
Quote from: 1908 on October 11, 2010, 22:47:53 PM
Jeg både drikker Hansa og står på Hansa før hver kamp..


Hva gjør du når kampen har begynt?



Sover! Ka faen tror du jeg gjør???

1908

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2010, 10:20:31 AM
Quote from: 1908 on October 11, 2010, 22:47:53 PM
Jeg både drikker Hansa og står på Hansa før hver kamp.. Jeg kan ikke se drita fulle folk ramle ut av puben og opp på stadion.. Brisen? ja.. Sånt er vell det over alt..


Brisen er en ting. Om de kommer fra puben vet jeg ikke, men det står alltid noen klovner nederst på Hansa og er udregelige.


Når Hansa er full er det rundt 3600 der. Er jo klart det er noen klovner som har fått seg en øl eller to for mye. Men sånt er det garantert over alt!!

Northside

Det er ikke grunnet drita fulle folk det er mangel på stemningen. Den gjengen utgjør kun en ørliten del av det totale bildet.

Et av problemene er at ingen leder gruppen av fans. Akkurat nå går folk rundt som en gjeng sauer, ingen som går i front å fyrer igang liksom. Tenker ikke da på capo, men generell holdning fra Bataljonen sin side for eksempel.

Hos samtlige andre store klubber rundt om, så er det godt kjent blant samtlige på tribunen at det skal synges på et supporterfelt. Slik er det ikke i Bergen!

krøvel vellevold

Quote from: Northside on October 12, 2010, 17:39:52 PM
Det er ikke grunnet drita fulle folk det er mangel på stemningen. Den gjengen utgjør kun en ørliten del av det totale bildet.

Et av problemene er at ingen leder gruppen av fans. Akkurat nå går folk rundt som en gjeng sauer, ingen som går i front å fyrer igang liksom. Tenker ikke da på capo, men generell holdning fra Bataljonen sin side for eksempel.

Hos samtlige andre store klubber rundt om, så er det godt kjent blant samtlige på tribunen at det skal synges på et supporterfelt. Slik er det ikke i Bergen!


Nei hos oss er det tydeligvis godt nok å være kompis med noen som synger.
Legg ned hele klubben!

Go Up