• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

Med fare for å spore helt av.. Når en kjøper billetter gjennom Bataljonen, hvor forventer en da at en havner?

BBB-Tony

Quote from: svortevik on July 27, 2009, 16:41:22 PM
Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Det skal overhode ikke være nødvendig for verken Frode eller andre i styret å pressisere at om en kjøper billetter gjennom Bataljonen, så får man billett på et av Bataljonens felt, og her forventes det at man bidrar til å synge.

Bestiller man billetter gjennom Bataljonen, får en ikke billett på familiefeltet på BT for å si det slik... Og vi kan ikke løpe rundt å sjekke hvem som kjøper billetter heller. Her må det litt selvinnsikt til!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

storB

BT tribunen er IKKE problemet her, ikke Frydenbø heller. Folk skriker m i medgang og folk holder kjeft i motgang, sånn e det bare. Den dagen Brann begynner å spille fotball igjen og folk får en positivisme rundt hele opplegget igjen, først da vil det være kollektiv runging på staddaen ala 07 nivå.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

ProphetSe7en

Vel, nå har jeg gått en del på stadion, og er jo selvsagt enig med dere i at en bør vite hva som forventes når en kjøper billett gjennom bataljonen.

Men nå var det ikke meg selv jeg snakket om her, men tre jenter som var på stadion for første gang i en alder av 25 år. De fikk ett nummer de kunne ringe for å få billige billetter, og nettopp det gjorde de.

De aner ikke hva bataljonsfeltet er, og heller ikke hva bataljonen er. Så hvordan mener dere da at de, og sikkert andre for den saks skyld skal vite hva som forventes ved å kjøpe disse billettene når det ikke er noen som opplyser om det før de er på stadion og det henger en liten lapp på setet deres?

Brannfrelst

Det kan jo ikke bli mye verre nå uansett,kan det? Ser frem til sene høstkvelder,flomlys og lett duskregn mot Viking,VIF og RBK. Da har selv jeg,pessimist som jeg er,tro på kanon stemning etter gammelt.

For å si det slik,så er det vel på kveldskamper i mørket den beste stemningen har kommet?
Kan ikke huske Stadion rable gal en søndags ettermiddag i stekende sol akkurat.
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: svortevik on July 27, 2009, 16:41:22 PM
Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Det burde ikke blitt solgt løsbilletter på disse feltene i utgangspunktet. Da får vi heller være en mindre gjeng, enn å ha med småjenter som ikke bidrar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Northside on July 27, 2009, 17:55:25 PM
Stiller også et lite spørsmålstegn til dere som sier "Ingen rundt synger". Kan tenke meg det er rimelig surt, og det motiverer definitivt ikke til å krike for full hals selv.
Hvorfor går ikke dere inn mot midten å tar noen plasser hvor de rundt synger litt? De siste kampene har det vært nok av ledige plasser rundt på nedre Hansa. Det vil neppe by på problemer dersom du stiller deg på en tom plass 5min ut i kampen eller noe.
Er bedre at vi samler oss fremfor å stå spredd på alle kanter og kun delta i stemningen sånn halvveis....


Enig med det meste du kommer med. Det er vel blant annet meg du sikter til. Vi er 7-8 stk som står sammen, og så mange plasser har det ikke vært ledig i nærheten av oss på en stund. Jeg og mine bidrar mer enn gjerne til stemningen, men når det kamp etter kamp blir til at vi er de "eneste" blandt de rundt oss som synger, begynner man å miste litt iveren.

Selvfølgelig er det bedre at vi samler oss, og jeg håper det blir en bedre løsning neste år, slik at de syngende virkelig får dannet en slagkraftig gruppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: BBB-Tony on July 27, 2009, 21:41:04 PM
Quote from: svortevik on July 27, 2009, 16:41:22 PM
Synes bataljonen selv må ta mye av skylden for slik stemningen er blitt.

I går var tre venninner av meg på stadion for første gang i sitt liv. De hadde fått nr til Frode fra en bekjent, og de fikk kjøpe tre billetter til 160 stk av ham, og ble dermed plassert midt i bataljonsfeltet.

Det ble ikke sagt et eneste ord til disse om at det skulle synges, at det var et krav osv. Her er pengene, her har du billettene og ha en fin kamp.

Det nytter ikke å klage her inne på at stemningen er dårlig når det blir gjort på denne måten for å selge billetter.


Det skal overhode ikke være nødvendig for verken Frode eller andre i styret å pressisere at om en kjøper billetter gjennom Bataljonen, så får man billett på et av Bataljonens felt, og her forventes det at man bidrar til å synge.

Bestiller man billetter gjennom Bataljonen, får en ikke billett på familiefeltet på BT for å si det slik... Og vi kan ikke løpe rundt å sjekke hvem som kjøper billetter heller. Her må det litt selvinnsikt til!


De fleste har selvfølgelig fått med seg dette, men tror du tre 14 år gamle jenter har fått det med seg, og selv om de har det, tror du de bryr seg?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: storB on July 27, 2009, 23:04:30 PM
BT tribunen er IKKE problemet her, ikke Frydenbø heller. Folk skriker m i medgang og folk holder kjeft i motgang, sånn e det bare. Den dagen Brann begynner å spille fotball igjen og folk får en positivisme rundt hele opplegget igjen, først da vil det være kollektiv runging på staddaen ala 07 nivå.


Kan ikke huske så mye motgang på søndag, men folk holdt da godt kjeft uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Vi har nå vunnet seks hjemmekamper på rad i cup og serie. Stemningen har vært bedriten på alle. Likevel skylder folk på motgang... Greit nok at vi ikke kjemper om gull. Men hvis stemningen bare skal komme når vi kjemper om gull, så vil det ikke bli stemning før om 10-15 år.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2009, 02:26:18 AM
Quote from: storB on July 27, 2009, 23:04:30 PM
BT tribunen er IKKE problemet her, ikke Frydenbø heller. Folk skriker m i medgang og folk holder kjeft i motgang, sånn e det bare. Den dagen Brann begynner å spille fotball igjen og folk får en positivisme rundt hele opplegget igjen, først da vil det være kollektiv runging på staddaen ala 07 nivå.


Kan ikke huske så mye motgang på søndag, men folk holdt da godt kjeft uansett.


Brann var jo i ledelsen i ca 82 av 90 minutter, så det burde vere rikeleg med anledning til å stemme i ihvertfall. Fire mål heime er ikkje kvardagsskost, så det er rart det var så tamt.
GÃ¥ av.

storB

Quote from: Spelaren on July 28, 2009, 06:35:03 AM
Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2009, 02:26:18 AM
Quote from: storB on July 27, 2009, 23:04:30 PM
BT tribunen er IKKE problemet her, ikke Frydenbø heller. Folk skriker m i medgang og folk holder kjeft i motgang, sånn e det bare. Den dagen Brann begynner å spille fotball igjen og folk får en positivisme rundt hele opplegget igjen, først da vil det være kollektiv runging på staddaen ala 07 nivå.


Kan ikke huske så mye motgang på søndag, men folk holdt da godt kjeft uansett.


Brann var jo i ledelsen i ca 82 av 90 minutter, så det burde vere rikeleg med anledning til å stemme i ihvertfall. Fire mål heime er ikkje kvardagsskost, så det er rart det var så tamt.



Ja, men etter utblåsingen i 07 er ting tilbake slik de var. RBK suveren serieleder, Brann som slår topplag hjemme men taper mot drittlag borte. Vi har byttet ut de største stjernene våre, og vi har enda ikke ett tydeligt angerpsmønster eller ett forsvar som kan stoles på.

Mener ikke å være negativiteten sjøl her, men dette er ihvertfall mitt inntrykk av hvorfor den jevne stadiongåer ikke bidrar like mye på sangfronten. Utsiktene til medalje iår er jo fraværende, og vi har ingen e-cup å se frem til.

Hele luftslottet vi ble lovet etter 07 er altså falt i grus, og en trenger ikke være medlem av bataljonen for å føle en enorm skuffelse over hele greien, noe som fort blir en negativ spiral som på f.eks sangfronten på stadion
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Tommen

Hvor er du Mons Ivar?

krøvel vellevold

July 28, 2009, 11:55:16 AM #763 Last Edit: July 28, 2009, 12:11:13 PM by krøvel vellevold
Hvorfor skulle folk plutselig gidde å synge fordi det står en tulling med ryggen til banen og starter sanger? Når folk ikke engang synger på oppfordring (flyers på alle seter på nedre Hansa), så synger de nok heller ikke fordi om noen står foran gjengen og starter sang. Problemet er jo ikke at det ikke startes sanger. Problemet er jo at folk ikke henger seg på selv om de står 5 meter fra dem som startet sangen. Til syvende og sist er det folks mentalitet det er noe i veien med. Ikke mangel på capo eller tromme. Det er liksom helt OK å stå på Bataljonens felt og holde kjeft - selv etter oppfordring om å ta i et tak.

Jeg er for en samling av et hundretalls folk som er ledende i å ta i et tak og dra med resten av gjengen. Men jeg tror man er avhengig av en omorganisering der forsangergruppen kommer nærmere taket, og avstandene i gjengen blir mindre - altså at man står mer kvadratisk. Og selvsagt at man får samlet syngerne og hevet vekk alle dem som ikke bidrar. Det synes ganske klart etterhvert at disse aldri kommer til å bidra uansett.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2009, 11:55:16 AM
Hvorfor skulle folk plutselig gidde å synge fordi det står en tulling med ryggen til banen og starter sanger?


Ja det blir jo dratt i gang i løpet av en kamp, men det er halvhjertet til ingenting av de som henger seg på.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Tommen

Hvor er du Mons Ivar?

krøvel vellevold

Quote from: Tommen on July 28, 2009, 12:09:58 PM


Da må jeg spørre: Skader det å forsøke en omorganisering der man får samlet dem som faktisk vil bidra, der man får stått mer kvadratisk enn dagens avlange gjeng, og også fått forsangergruppen oppunder taket?
Legg ned hele klubben!

Chris*

Det er veldig mye enklere å prøve å få i gang noen forsangere enn å omorganisere en hel tribune. Det siste kan gjøres etter sessongen, forsangere kan fungere som et strakstiltak.

Jeg tror absolutt det hadde hjulpet med forsangere som alle hørte, og på den måten får folk til å stemme i samstemt. Sangene vil da umiddelbart blir godt hørbare og de blir enklere for folk å slenge seg på fordi lydnivået allerede er høyt nok til at man slipper sin egen stemme i overdreven grad.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

krøvel vellevold

Quote from: Chris* on July 28, 2009, 12:45:09 PM
Det er veldig mye enklere å prøve å få i gang noen forsangere enn å omorganisere en hel tribune. Det siste kan gjøres etter sessongen, forsangere kan fungere som et strakstiltak.

Jeg tror absolutt det hadde hjulpet med forsangere som alle hørte, og på den måten får folk til å stemme i samstemt. Sangene vil da umiddelbart blir godt hørbare og de blir enklere for folk å slenge seg på fordi lydnivået allerede er høyt nok til at man slipper sin egen stemme i overdreven grad.


Men hva slags "forsangere" snakker vi om her? Jeg er for at en indre kjerne med f.eks. 50-100 mann tar tak og starter sanger. Jeg er imot en løk som står med ryggen til kampen i 90 minutter og skal bestemme alt som skal synges. Greit nok at vi skal synge mye, men vi er for faen ikke noe kor som skal holde konsert! Uansett ser jeg ikke helt at dette skal få folk til å synge. De som ikke synger i dag, kommer sannsynligvis ikke til å synge i fremtiden heller. Og da må de siles vekk fra supportergjengen.

Jeg har tidligere sagt at det kunne være greit å spre de syngende, slik at syngingen kanskje kunne "smitte over" på felt der det ikke synges i dag. Men i løpet av de siste kampene har jeg innsett at folk ikke synger med selv om folk bak dem/rundt dem synger. Ikke engang midt på bataljonstribunen og ikke engang på oppfordring. I tillegg viser det jo seg her på forumet at de som har lyst til å synge, ikke gidder/tør gjøre det når de står blant folk som ikke synger. Og da er det bare én ting å gjøre: Samle dem som har lyst til å synge, mens vi bare kan gi opp dem som ikke synger. De kommer neppe til å synge uansett hvor mange rundt dem som synger, og uansett hvor mye folk fortelles at det forventes at man synger på bataljonsfeltene. Det viste søndagen.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Me hadde ein tulling med ryggen mot kampen borte mot Sogndal i 2002...
GÃ¥ av.

Northside

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2009, 15:01:13 PM
Men hva slags "forsangere" snakker vi om her? Jeg er for at en indre kjerne med f.eks. 50-100 mann tar tak og starter sanger. Jeg er imot en løk som står med ryggen til kampen i 90 minutter og skal bestemme alt som skal synges.


Ironisk nok så har det de siste kampene nesten kun blitt startet sanger av 2-3 personer! De bestemmer ikke hva som skal synges, men ligger til rette for at folk kan synge sangene. Er det feil sang som blir startet til feil tid, så vil ikke folk synge med uansett hvor mange gull vi kjemper om.
Men, jeg er enig i at 50-100 mann ville vært bedre. Problemet er vel at vi har mast om disse 50-100stk personene i 4år nå?


QuoteGreit nok at vi skal synge mye, men vi er for faen ikke noe kor som skal holde konsert! Uansett ser jeg ikke helt at dette skal få folk til å synge. De som ikke synger i dag, kommer sannsynligvis ikke til å synge i fremtiden heller. Og da må de siles vekk fra supportergjengen.


Det som muligens skjer når en eller flere personer står foran feltet å fyrer opp stemningen, er at stemningen kanskje blir fyrt opp? Litt som når spillerne har stått foran Hansa å veivet med armene, stemningen har da økt betydelig.
En spiller har nok mer å si enn en tilskuer, men det kan være verd et forsøk kanskje. Blir neppe dårligere enn det er nå uansett.

QuoteJeg har tidligere sagt at det kunne være greit å spre de syngende, slik at syngingen kanskje kunne "smitte over" på felt der det ikke synges i dag. Men i løpet av de siste kampene har jeg innsett at folk ikke synger med selv om folk bak dem/rundt dem synger. Ikke engang midt på bataljonstribunen og ikke engang på oppfordring. I tillegg viser det jo seg her på forumet at de som har lyst til å synge, ikke gidder/tør gjøre det når de står blant folk som ikke synger. Og da er det bare én ting å gjøre: Samle dem som har lyst til å synge, mens vi bare kan gi opp dem som ikke synger. De kommer neppe til å synge uansett hvor mange rundt dem som synger, og uansett hvor mye folk fortelles at det forventes at man synger på bataljonsfeltene. Det viste søndagen.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on July 28, 2009, 15:19:13 PM

Ironisk nok så har det de siste kampene nesten kun blitt startet sanger av 2-3 personer!
---
Det som muligens skjer når en eller flere personer står foran feltet å fyrer opp stemningen, er at stemningen kanskje blir fyrt opp? Litt som når spillerne har stått foran Hansa å veivet med armene, stemningen har da økt betydelig.
En spiller har nok mer å si enn en tilskuer, men det kan være verd et forsøk kanskje. Blir neppe dårligere enn det er nå uansett.


Når det gjelder det første: Det er ikke det samme som at det står en fyr foran gjengen og avholder et jævla show! Selv om det er mye de samme som starter sangene, så betyr ikke det at det ikke er fritt frem for andre. Med en klart definert forsanger, så vil neppe andre starte sanger. Da er det liksom hans oppgave. Og dere som starter sanger følger vel med på kampen, gjør dere ikke?

Det andre: Det hadde kanskje hatt en kort effekt fordi det skjedde noe nytt. Men det er jo bare å se på disse supportergjengene som har forsanger: De synger gjerne MYE. Men synger de med på alt og hele tiden? Så langt derifra. Det er mye mumling og søvndyssende halvhjertet sang selv om de har en forsanger. Men forskjellen er kanskje at de har folk som er noenlunde innstilt på å synge. Hos oss er jo halvparten totalt uinteressert i å synge.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Relanserer forslaget med å starte en syngende kjerne på nedre C feltet.Samle de som ønsker å bidra der også bygge ut sangfeltet derfra. Da utvides det mot nedre d feltet.

Klovner og gratispassasjerer henvises til a feltet.

Hvis bataljonen trenger hjelp til å peke ut en hard kjerne er det bare å ta en tur til øvre for der ser du veldig godt hvem som bidrar og synger.
Z

krøvel vellevold

Quote from: kapteinen on July 28, 2009, 19:40:02 PM
Relanserer forslaget med å starte en syngende kjerne på nedre C feltet.


Er det ikke et poeng å få flere (og bl.a. en forsangergruppe) oppunder taket? Både akustisk og med tanke på å gjøre gjengen mer kvadratisk, må jo det være det beste! Dessuten vil det også bedre koordineringen med felt Z - både når det gjelder samstemthet og det å unngå å starte to sanger samtidig.
Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2009, 20:16:44 PM
Quote from: kapteinen on July 28, 2009, 19:40:02 PM
Relanserer forslaget med å starte en syngende kjerne på nedre C feltet.


Er det ikke et poeng å få flere (og bl.a. en forsangergruppe) oppunder taket? Både akustisk og med tanke på å gjøre gjengen mer kvadratisk, må jo det være det beste! Dessuten vil det også bedre koordineringen med felt Z - både når det gjelder samstemthet og det å unngå å starte to sanger samtidig.


Er kanskje den beste løsningen, men litt usikker på om det er gjennomførbart med tanke på alle sesongkortene som er der.Da må vel det forhandles med Brann, men jeg vet ikke hvordan de stiller seg til det.

Grunnen til at jeg foreslår nedre c er at det kan gjennomføres uten alt for store problemer siden bataljonen allerede disponerer dette feltet.

Forrige gang bataljonen skulle lage en sangkjerne, denne Tèn midt på Hansa, ble den jo fyllt opp av kjerringer og all slags pakk som burde stått helt andre steder.Har ikke så stor tro på at de greier å være så voldsomt nøytral denne gangen heller, og å få den gjengen opp på øvre er ikke ønskelig.
Ser kanskje derfor på det som en bedre løsning at de som er i støtet og vil bidra flytter opp selv så kan det formes et nytt felt på øvre c med mentalitet.Akkurat slik Z ble formet en gang i tiden.

Bataljonsfeltene er en synkende skute med en ledelse som ikke er i stand til å gjennomføre endringer. Når viktigste fokus er å bli likt av alle skjer det heller ikke noe.
Bataljonen er en paraplyorganisasjon for tilskuere som vil ha billige billetter og greie plasser.Den svikter de syngende supporterene totalt og det er jævlig synd.
Z

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Yes!wehavenobananas

Jeg stemmer for at de som ønsker å flytte til øvre Hansa gjør det neste sesong, uten at Bataljonen flytter på seg. BBB må konsentrere seg om å omorganisere seg på nedre Hansa og få sving på sakene der nede. Bataljonen er son nevnt en paraplyorganisasjon, og med den politikken blir steming og mentalitet nedprioritert, så da får de ta konsekvensene av det. Mye daukjøtt ville fulgt med på lasset til øvre uansett, og jeg tror ikke at noe flytting ville gjort noe med stemingen.

krøvel vellevold

Men er det noe vits i å foreta en flytting til øvre C uten å hive vekk dem som allerede sitter der? Der møter man jo på akkurat samme problemet; at man må stå blant folk som ikke synger. Ja, der må man jo til og med stå blant folk som ønsker å sitte, og som sikkert vil lage et jævla rabalder hvis man ikke setter seg ned.
Legg ned hele klubben!

1908

Blir bare rot å flytte opp på C.. Mangen sitter der fra før og vil sikkert ha plassen sin.. Nei, øk priser på nedre del i midten, la folk få grupere seg igjen som det var!!

Klaus_Brann

Uansett hvor man skal stå neste år, er det veldig viktig at man får samlet en god gjeng som virkelig kan trøkke til. Men øvre hadde selvfølgelig vært det beste alternativet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2009, 23:32:37 PM
Men er det noe vits i å foreta en flytting til øvre C uten å hive vekk dem som allerede sitter der? Der møter man jo på akkurat samme problemet; at man må stå blant folk som ikke synger. Ja, der må man jo til og med stå blant folk som ønsker å sitte, og som sikkert vil lage et jævla rabalder hvis man ikke setter seg ned.


Det er ikke så mange partourkort på øvre c at man ikke kan gjøre det til et stående/syngende felt.Samle gjengen din og kjøp så nærmt opp til z og helst så høyt oppunder taket som mulig.Der står de fleste fra før.

Da vi og en del andre flyttet fra ss til nedre z for et par år siden var det et felt hvor folk satt utennom en gjeng helt øverst.Etter halvspillt sesong stod nesten hele feltet og sang.Litt klaging i begynnelsen men etter noen kamper skulle man stå og mentaliteten var helt annerledes.Det samme vil skje hvis nok folk flytter opp på øvre c.

Vår gjeng har flyttet to ganger de siste årene og det er ikke noe problem.Krever litt tiltak, men er man lysten på å bidra er det ikke noe å vente på.
Z

crm

Quote from: kapteinen on July 29, 2009, 09:29:43 AM
Etter halvspillt sesong stod nesten hele feltet og sang.Litt klaging i begynnelsen men etter noen kamper skulle man stå og mentaliteten var helt annerledes.Det samme vil skje hvis nok folk flytter opp på øvre c.


Det tror jeg også. Felt Z var jo ikke akkurat noe søngefelt før noen fant på å kjøpe en god håndfull billetter der...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

CFD

Quote from: krøvel vellevold on July 28, 2009, 16:11:45 PM
Quote from: Northside on July 28, 2009, 15:19:13 PM

Ironisk nok så har det de siste kampene nesten kun blitt startet sanger av 2-3 personer!


Når det gjelder det første: Det er ikke det samme som at det står en fyr foran gjengen og avholder et jævla show! Selv om det er mye de samme som starter sangene, så betyr ikke det at det ikke er fritt frem for andre. Med en klart definert forsanger, så vil neppe andre starte sanger. Da er det liksom hans oppgave. Og dere som starter sanger følger vel med på kampen, gjør dere ikke?


Jeg har fint klart å starte sanger selv når det er forsanger på tribunen og hvis det går en annen sang som begynner og gro på tribunen så holder selvfølgelig forsangeren kjeft og pusher en annen sang. Startet feks "Sola den skinner, Lillestrøm vinner... -->" mens man ble rundtspilt og presset bakover. Forsangeren bare trakk på smilebåndet og hele rundt 1500 personer var med på sangen kun 5sekunder etterpå. Man kan fint ha spontanitet selvom det er en person som pisker opp stemningen også.

Det pleier ofte å hjelpe mye hvis man feks i et kjedelig øyeblikk i kampen står oppå setet og pisker opp de på radene bak deg. Her kan man også starte sanger.

Kjernen har ikke bannere på reklameplakater. De synes like greit og det er satt opp noe type for stativ eller lignende uten at jeg har veldig god kjennskap til hvordan de har løst det. Kjernen har tatt steg de siste årene og holder bra trykk. Pippisangen kan de har for segselv. Er ikke mye lalalala og forza hos kanarifansen lenger. Er mange sanger som inneholder god tekst og få sanger som kjøres i en evighet lenger. Det er heller ikke å stikke under en stol at stemningen ikke er det den var ,men det er vanskelig å få personer med seg når man kun har vunnet 1 hjemmekamp i 2009.

Larsi Ã?en

Ehhhh... Heter ikke denne trÃ¥den : Hva kan vi gjøre for Ã¥ bedre stemingen pÃ¥ Stadda?  ... skal man ikke komme med forslag eller kommentere? dette ser jo ut som en warzone...   ;D
Opp med det flagget!

skuteviken

Hvordan er det på BT for tiden? Har aldri sittet der før og er litt intressert i hvordan dere har det der borte.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Quote from: skuteviken on August 19, 2009, 10:21:45 AM
Hvordan er det på BT for tiden? Har aldri sittet der før og er litt intressert i hvordan dere har det der borte.


Vi har en nitrist tilværelse. De som hører til Hansa og sier stemningen på Stadion er ræv, burde tatt seg turen bort til BT. For all del, vi (jeg og to til) har gode plasser, men det er jaggu ikke ofte denne delen av Stadion er med på notene. Vi tre stemmer mer enn gjerne i med Hansa, men det sier seg selv at når ingen andre i nærheten gidder å være med, så faller også vi av etter noen strofer.

Trist. BT var jo en meget bra tribune i 2007 for hva stemning angår.
Ka du ve?

skuteviken

Men når det er god stemning på stadion (sett i dagens lys) som under Lillestrøm på 3 -1. Er dere 50? 100? 500? Lurer på hvor mange som potensielt stemmer i når det går bra :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Aner ikke hvor mange som stemmer i, men det hender jo selvsagt at mange flere enn vanlig stemmer i. Selv på Nystemten føler jeg det bare er sånn ca. halvpaten som stemmer i nå om dagen.

Forresten. Jeg tror speaker Tvedt ødelegger stemningen - eller ikke legger tilrette for stemning. Når Brann nettopp har scoret, så er terskelen til alle på Stadion meget lav til hva synging angår. Med Hanøy ropte han fornavnet, mens resten tok etternavnet. Alle visste at alle kom til å rope etternavnet, så de stille stemte også i. Når de ikke får stemme i på denne måten lenger, så tror jeg faktisk terskelen for å synge med øker betraktelig med en gang. Om man får være med på å rope etternavnet, så har de jo allerede gaulet litt og da vil jeg tror de lettere kan være med på å gaule videre.
Ka du ve?

Langhår

Quote from: skuteviken on August 19, 2009, 10:21:45 AM
Hvordan er det på BT for tiden? Har aldri sittet der før og er litt intressert i hvordan dere har det der borte.


Jeg var på BT for første gang da jeg var hjemme en snartur i sommer. Før jeg havnet i eksil hadde jeg partoutkort på FeltZ så jeg har et bra sammenligningsgrunnlag.

Siden jeg hadde med meg guttungen for første gang tenkte jeg det var greit med familietribune men at det skulle være så rolig hadde jeg ikke trodd.

SÃ¥ konklusjonen blir den samme som Markmus; Ingenting og rope hurra for (hadde noen enda gjort det!).
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

steinbygger

Atmosfæren på BT henger sammen med det som skjer andre steder på tribunen og som jeg har forsøkt å skrive litt i en annen tråd så tror jeg at det i stor grad henger sammen med at mange av sangene som er innført er for vanskelig. Ta f.eks her kommer vi, denne er det maks 1/3 av Hansa som kan og da kan man ikke forvente at man skal henge seg med på denne sangen på andre tribuner. Skal man få opp igjen stemningen så må man tilbake til det enkle. Enkle rop eller setninger. Tidligere så sang man med på Ove Thue sine sanger for dette var noe alle kunne, men hvem f... har hørt om de sangene som blir laget på Hansa bortsett fra de som står der borte.

skuteviken

Forresten så bør prisen på feltene på Hansa opp på vanlig prisnivå, så lag heller til et felt eller 2 på gamle sitte med rimligere priser, er ikke enig at A og D bør være billigfelt heller.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

mort3en

Derre kan jo lage eit hefte med sanger og legge dei på alle setene ;) ;)

SKBrannfan

Jeg har savnet en bedre samling av sangene. Det er vel ikke alle som står på sangsiden? Blir vanskelig å lære seg de nye sangene for de som ikke leser på forumet og ser det mest naturlig å lete der.

BBB-Tony

Quote from: SKBrannfan on August 20, 2009, 09:01:18 AM
Jeg har savnet en bedre samling av sangene. Det er vel ikke alle som står på sangsiden? Blir vanskelig å lære seg de nye sangene for de som ikke leser på forumet og ser det mest naturlig å lete der.


Det jobbes med en ny sangside, hvor det i tillegg til sangteksten, vil være youtube-klipp med melodien. Bataljonen har filmet Hansa en god stund nå, og vi får forhåpentligvis se resultater av det i form av en bra sangside i fremtiden.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

JørnAE

slenger inn noen flere linjer..
Vi trenger nye sanger. De vi har nå fenger ikke i det hele tatt og det blir mye det samme opp igjen og opp igjen. "det ligner ingen bergensgutt å være mutt" er en som med fordel kan synges oftere og gjerne flere ganger etter hverandre.
En annen ting jeg reagerer på er den interne "kampen" på tribunen. Virker som enkelte grupperinger skal være "for gode" til å synge med sammen med "andre grupperinger". Og omvendt.
Dessuten kan godt de idiotiske ropene som "dommeren skal dø" etc forsvinne. Det blir for dumt og en mister litt gleden av det å være entusiastisk når en skal stå sammen og synge med slike mennesker som kommer med slike platte og lite morsomme sanger.

mads1..

Hele Bataljons felte og stemning e elendig..
Etter 2007 har d gått rett vest,og no e vi på bunn når d gjelder stemning i tippeligaen.. d er fakta
Ser lyst på året..

tr0Ndemann

Ah. Lyn, Sandefjord, Bodø-Glimt, Start - alle disse klubbene har supportere som går oss en høy gang, mener du? Nivået på tribunen har sunket betraktelig, det er noe alle vet, men vi er ikke "på bunn". Vi er bare ikke på topp, noe vi burde være.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

1908

jeg hater min nye plass.. alle mine bekjente rundt meg er vekke.. Det står nye tryner ofte rundt meg som ALDRI åpner kjeften.. Om ikke Bataljonen flytter på folk igjen i vinter vil det bli nett det samme i 2010!!!

krøvel vellevold

Syns det har blitt bedre de siste kampene. Volumet på sangene har blitt høyere, og det virker som det er flere som synger.
Legg ned hele klubben!

vebo

Jepp, enkeltpersoner tar større ansvar og tar i. Selvfølgelig blir det mye "heia Brann", men det får så være. Selvfølgelig ble det en del klaging mot SF, men det skulle faen meg bare mangle.
Tiocfaidh ár lá

Go Up