• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan vi gjøre for å bedre stemingen på Stadda?

Started by HansaInferno, November 24, 2007, 05:13:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

kapteinen

Det må stresses mer at dette er sangfelt og ikke en vanlig tribuneplass.Så endel eldre damer(40-50) på c.
Har de og partourkort?
Z

smaalanda

Ja de har Partoukort og står rett bak meg og mine. De synger ikke en dritt, bare skriker og skråler.
KMO!!!

thesevs

Quote from: smaalanda on April 17, 2008, 23:10:30 PM
Ja de har Partoukort og står rett bak meg og mine. De synger ikke en dritt, bare skriker og skråler.


Høres ut som publikum på Viking Stadion eller Color Line - bare barn/jente-hyl....
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Frøken Solli

Quote from: smaalanda on April 17, 2008, 23:10:30 PM
Ja de har Partoukort og står rett bak meg og mine. De synger ikke en dritt, bare skriker og skråler.


Har sett meg lei på sånne typer.
Jeg gremmes av slike som bare skråler(les: usakelige hylende kommentarer)
Skrik er det så som så med. Noe kommer ukontrollert og er "sakelig" men når det bare blir en helvetes masse usakeligheter som til stadighet kommer da rabler det nesten for meg.

Har en ihugga supporter bak meg som har et hærlig lynne. Han hyler og skriker i kampen hete men det er bare artig fordi han er så engasjert og sakelig, i den grad man er det.
Men ved siden av meg står det noen tøs som maser noe helt jævlig og skråler på så mye dritt at vi som står rundt virkelig gremmes.
Og la meg ikke ta opp han som etter Eirik Bakke ropet hyler på "Hakkebakke" og som alltid må ha en "ny" sangstrofe etter vi avslutter en sang. Wiss Wass!!! Som bare er fustrerende å høre på.
Engasjert? Helt topp kan ikke bli bedre!
Wiss Wass....BLI HJEMME!

evis

Quote from: kapteinen on April 17, 2008, 20:07:43 PM
Det må stresses mer at dette er sangfelt og ikke en vanlig tribuneplass.Så endel eldre damer(40-50) på c.
Har de og partourkort?


Jeg er en "eldre" dame som har partourkort på B. Jeg synger med av full hals på alle sangene. Jeg stiller på BBB sine arangementer så sant det er mulig p.g.a jobb. Har avtale med arb.giver at jeg ikke blir satt på sistevakt når SKB spiller kamp. Jeg går også på cup- og bortekamper så sant det er mulig.Tror nok at mange av de "eldre" damene som har fulgt klubben i sitt hjerte noen år skaper vel så bra stemning som andre. Istedet for å klage på hverandre her inne kan vi jo heller oppfordre de rundt oss på stadion til å være med å synge. ;)

Klaus_Brann

Veldig enig i dette, det har til tider vært altfor tamt på Hansa.
Vi er en god gjeng som prøver å dra i gang, men problemet er bare at når man står nesten helt nede ved målet, er det veldig vanskelig å bli hørt over hele Hansa.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lillelam

Hovedsupporterene fra bataljonen burde stått på de øverste feltene av tribunen istedenfor nederst. Mye bedre å høyere lyd på den måten.

Brann_ruler86

Jeg syns det er for få sanger som har blitt sunget i de to første kampene. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke gidder å henge seg på når det blir startet en sang som ble sunget bare et par minutter tidligere, og da blir det sånn halvveis (og ja, jeg henger meg på alt som blir startet). Greit nok at vi ikke har noen faste forsangere på stadion, men det må da være noen som starter sanger oftere enn andre og da føler jeg at de har et visst ansvar for å få mer variasjon.

En sang jeg spesielt savner er 'Vi e Brann fra Bergen' på Wild Rover melodien. Den melodien runger noe jævlig i England.

Syns også at det bør gjøres noe med sangsiden. Mange av sangene som står der blir aldri sunget, og mange av sangene som synges på stadion, står ikke der. Det burde ikke være store jobben å gjøre noe med det.

"Syng for faen"-banner på innsiden av gjerdet eller noe lignende??
GÃ¥ ta banen!

nenojlatab

April 28, 2008, 21:40:28 PM #108 Last Edit: April 28, 2008, 21:42:48 PM by nenojlatab
Egentlig i alle de tre første kampene har jeg merket en tendens fra Hansasvingen at noen av sangene vi har (de som alle kan) blir sunget sinnsykt mye, om igjen og om igjen. Vet ikke hvor mange ganger jeg telte "bergen by e nydelig" igår kveld, men det gikk ihvertfall ikke på en hånd. Hvem det er som starter de, og synger med på de for den saks skyld, vet jeg ikke. Men sitter med en liten mistanke av at "tennåringene" på midten der kan stå bak. Mot Everton i England tok det jo helt av med denne repitisjonskavalkaden.

Kult nok at det synges, men denne måten fører til to kjipe faktumer tror jeg: Vi blir drittlei sangene våres (det blir ikke gøy å synge) og nye sanger slipper ikke til. Kan også føye på: "høres jævla dumt ut", men det skal ikke handle om hva de andre syns, men heller en emosjonell og underholdene greie (for oss selv).

Noen som er enig i det hele tatt? og noen som vet hvem som hele tiden synger?

Frøken Solli

En annen ting...
Hvorfor synges
Tjokk og feit og full? Den gidder jeg faktisk ikke synge med på en gang....
Noen lurer også på hvorfor vi synger Gullet skal hem (denne syntes jeg er sunget ihjel men 1 gang går det ann å dra denne igang i løpet at hver kamp.

Jeg er også drit lei denne ihjel syngingen av sanger... Kjedelig å synge i lengden noe som fører til at det ikke blir optimal stemning.

Vi trenger hardt noe nytt!!!

1908

Hvorfor nytt? hvorfor ikke gå i arkivet å finne noe gammelt som ikke er brukt på leeeenge?

Gubrask

Quote from: Frøken Solli on April 28, 2008, 22:03:17 PM
En annen ting...
Hvorfor synges
Tjokk og feit og full? Den gidder jeg faktisk ikke synge med på en gang....
Noen lurer også på hvorfor vi synger Gullet skal hem (denne syntes jeg er sunget ihjel men 1 gang går det ann å dra denne igang i løpet at hver kamp.

Jeg er også drit lei denne ihjel syngingen av sanger... Kjedelig å synge i lengden noe som fører til at det ikke blir optimal stemning.

Vi trenger hardt noe nytt!!!


kapteinen

Grunnen til at de sangene som alle kan blir sunget mye er at med de folkene som er pÃ¥ nedre Hansa  er det hÃ¥pløst Ã¥ fÃ¥ igang noe annet.Folk kan ikke de gamle sangene og det er helt musestille nÃ¥r de blir dratt igang.Og nÃ¥r det prøves med litt eldre sanger sÃ¥ er det alltid en nisse som syntes det er konge Ã¥ dra i gang bergen by for tiende gang.

Og en liten oppfordring til deg som leser dette innlegget og føler deg litt truffet av kritikken:gjør litt undersøkelser, les deg opp på tekster, rop og finn melodier.Så neste gang noen drar igang så kan du slenge deg på.
Z

Kai-Olai

Der har du ett annet godt poeng.. mange som ikke kan/husker gamle sanger..

haha.. Sannsynligvis ett helt ufattelig ubrukelig og teit forslag, Men hva med å få malt gamle sangtekster i taket? Så folk kan titte opp der om de er usikker på teksten? Da ville det jo festet seg etterhvert, og ingen andre enn oss som står der ville sett det.. hahaha..


Nixon

Det må være et godt utgangspunkt at folk "elsker å høre sin egen stemme" og starter sanger. Det er jo på mange måter verre hvis det er motsatt. Men vi skulle som nevnt av flere hatt et større innøvd repertoar.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kai-Olai

Quote from: Nixon on April 29, 2008, 19:57:39 PM
Det må være et godt utgangspunkt at folk "elsker å høre sin egen stemme" og starter sanger. Det er jo på mange måter verre hvis det er motsatt. Men vi skulle som nevnt av flere hatt et større innøvd repertoar.

skb!

En sang som jeg føler har blitt gjenninført er "Dø for Brann", som var vanlig tidligere, men ikke hørtes spesielt mye i fjor. Flott sang i motgang! For de som har glemt teksten:

Dø for Brann - Alle mann
Blod e tjukkere enn vann
Selv om vi rykker ned
Gir vi alt for Brann for det

PÃ¥ melodien til "Seasons in the sun"/"We had joy, we had fun"

Klaus_Brann

Det var kanskje ikke så rart den ikke gikk så mye i fjor..:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: skb! on May 02, 2008, 15:09:45 PM
En sang som jeg føler har blitt gjenninført er "Dø for Brann", som var vanlig tidligere, men ikke hørtes spesielt mye i fjor. Flott sang i motgang! For de som har glemt teksten:

Dø for Brann - Alle mann
Blod e tjukkere enn vann
Selv om vi rykker ned
Gir vi alt for Brann for det

På melodien til "Seasons in the sun"/"We had joy, we had fun"


Var jo ikke så mye motgang i fjor! :) Men vi sang den noen ganger borte mot Stabæk.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Brann4

forsøkte å dra den igang mot lsk, men er svært vanskelig når man står på rad 4.

HansaInferno

Quote from: Frøken Solli on April 18, 2008, 08:25:19 AM
Quote from: smaalanda on April 17, 2008, 23:10:30 PM
Ja de har Partoukort og står rett bak meg og mine. De synger ikke en dritt, bare skriker og skråler.

Og la meg ikke ta opp han som etter Eirik Bakke ropet hyler på "Hakkebakke" og som alltid må ha en "ny" sangstrofe etter vi avslutter en sang. Wiss Wass!!! Som bare er fustrerende å høre på.
Engasjert? Helt topp kan ikke bli bedre!
Wiss Wass....BLI HJEMME!


Han er vel ikke østlending? I fjor sto det en fyr noen rader foran meg som med enkelhet kan betegnes som litt ustabil. Han sang med på alle sangene, men hadde ofte en helt egen melodi. Hysterisk morsomt til tiden, og det er bare kult med sånne typer. Har ikke sett han denne sesongen då..

Noen som husker han som skrek "skyt!!" hele tiden, selv om Brann hadde ballen i egen sekstenmeter? Han hang oppe i Bergenshallen også før i tiden. Husker han fra jeg var liten :) Det er jo bare morsomt.

Ellers er jo tydeligvis stemingen ganske dårlig for tiden. I fjor var stemingen på topp, men det kom ikke som en bombe at den sank betraktelig ettersom det sportslige ble dårligere. Nå peker vi oss ikke ut lengre som de beste supportere.
Breiflabben, baby!

Frøken Solli

Jepp han er en østlendig.  StÃ¥r pÃ¥ Felt B pÃ¥ Hansa. Rad 9-10
Høy og tynn i håret. Går vell alltid med caps.
(Til tider holder vi på å krepere av latter men det blir alltid litt vell mye allikevell.)
Han synger med og fortsetter somregel med et eget komponert vers etter sangen er ferdig.

PÃ¥kjenning.


BBB-Tony

Hadde en virkelig moroklump forran oss i fjor. Han hadde 2 stk som passet på han hver eneste kamp (sikkert noen hjelpepleiere eller noe i den dur). Avsluttet alltid sangene ved å synge den siste strofen ett par ganger. Hadde også noen selvkomponerte strofer. I år har vi en ganske krakilsk bergenser litt oppe på feltet som alltid skriker "Mjelde, nå må du gjøre nokke" etter maks 5 minutter! Får oss en god latter av og til...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

anki86

Han står vel ikke på felt C, rad 8 eller 9? Hvis vi snakker om samme person så var han på et par kamper i fjor og! Roper alltid ut beskjeder til Mjelde...bra at noen engasjerer seg da, selv om ikke "timingen" alltid er helt rett ;)
No ska vi ut å holde jævel på ny!

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

tippetuppen

[quote
[/quote]



Noen som husker han som skrek "skyt!!" hele tiden, selv om Brann hadde ballen i egen sekstenmeter? Han hang oppe i Bergenshallen også før i tiden. Husker han fra jeg var liten :) Det er jo bare morsomt.


[/quote]

Var StupaKjell det..... En legende i badekaret og på Nymarksbanen. Ryktene sier at han fortsatt står på når BIK spiller kamper :)
E det så nøye då

crm

StupaKjell har en fantastisk evne til å dukke opp bare når det går til helvete. Hans profetiske opptreden i den avgjørende kampen mot Tromsø i 1996 var nesten skremmende. "De driter seg alltid ut, Brann!" Og jada, Tromsø utlignet helt på tampen og Brann fikk ikke sine første medlajer på 20 år.

Etter et par-tre år borte fra mitt nærvær, en periode med brukbar Brann-suksess, dukker han selvfølgelig opp utenfor Stadion etter Rosenborg-kampen i 2006. "Det va det eg visste, så typisk Brann. De kommer aldri til å vinne noe. Helvete heller!" I fjor var han borte igjen...
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

HansaInferno

Quote from: Frøken Solli on May 05, 2008, 22:08:44 PM
Jepp han er en østlendig.  StÃ¥r pÃ¥ Felt B pÃ¥ Hansa. Rad 9-10
Høy og tynn i håret. Går vell alltid med caps.
(Til tider holder vi på å krepere av latter men det blir alltid litt vell mye allikevell.)
Han synger med og fortsetter somregel med et eget komponert vers etter sangen er ferdig.

PÃ¥kjenning.




Sikkert samme mannen som toynord snakker om da. Artig type, men om han er tilbakestående så er det jo greit nok at han jaller i vei som han gjør.
Breiflabben, baby!

anki86

Quote from: HansaInferno on May 07, 2008, 20:50:50 PM
Quote from: Frøken Solli on May 05, 2008, 22:08:44 PM
Jepp han er en østlendig.  StÃ¥r pÃ¥ Felt B pÃ¥ Hansa. Rad 9-10
Høy og tynn i håret. Går vell alltid med caps.
(Til tider holder vi på å krepere av latter men det blir alltid litt vell mye allikevell.)
Han synger med og fortsetter somregel med et eget komponert vers etter sangen er ferdig.

PÃ¥kjenning.




Sikkert samme mannen som toynord snakker om da. Artig type, men om han er tilbakestående så er det jo greit nok at han jaller i vei som han gjør.


Tror nok ikke det er samme person du! Han som Tony snakker om står på felt C.
No ska vi ut å holde jævel på ny!

HansaInferno

Breiflabben, baby!

anki86

Mener han på felt C er bergenser, men samma det! Sant nok, det er mange artige folk på staddaen, og det er jo med på å dra opp stemningen :)
Tror det er mange som får seg en god latter innimellom ;)
No ska vi ut å holde jævel på ny!

anki86

Du har forresten rett HansaInferno!!! Snakker om to forskjellige folk, en østlending som står på felt B og en bergenser på felt C ;)
No ska vi ut å holde jævel på ny!

HansaInferno

Herlig stemning mot slutten i går. Sånn bør det være hele tiden. Hvorfor er folk så ekstra tent på 16.mai-kamper? Jeg er sånn i hver kamp, mens jeg har inntrykk av at det ikke kan sies om alle andre. Vi har en enorm supportermentalitet, bare kampene er "viktig nok" for oss. Ikke alle kamper, selv om det er Tippeliga, ser ut til å tenne folk til la seg rive med i kampens hete.
Breiflabben, baby!

vebo

Quote from: HansaInferno on May 17, 2008, 20:32:46 PM
Jeg er sånn i hver kamp, mens jeg har inntrykk av at det ikke kan sies om alle andre.


Her har du nok konkretisert problemet, den store forskjellen er nettopp at resten av stadion(jada, jeg vet det er unntak, så spar meg :) ), ikke gir nok i "vanlige" kamper.
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Ja, det er jo der det ligger. Det som er så utrolig merkelig er at alle snakker om hvor fanbtastisk stemingen var osv. Langsidene og BT er med på å starte sanger, de hopper og vifter med skjerfene sine. Og så kommer neste kamp, Brann spiller godt og vinner kampen, men siden det er Bodø Glimt vi møter (eksempelvis) er ikke folk i støtet, selv om jeg er sikker på at de har lyst, alle som én.
Breiflabben, baby!

abe78

.og husk!

HansaInferno

Breiflabben, baby!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on May 17, 2008, 21:38:59 PM
Quote from: HansaInferno on May 17, 2008, 20:32:46 PM
Jeg er sånn i hver kamp, mens jeg har inntrykk av at det ikke kan sies om alle andre.


Her har du nok konkretisert problemet, den store forskjellen er nettopp at resten av stadion(jada, jeg vet det er unntak, så spar meg :) ), ikke gir nok i "vanlige" kamper.


Men er ikke det litt digg og da?
Jeg mener, vi diskuterer stemningen pÃ¥  de "vanlige" kampene i løpet av Ã¥ret, og sier oss fornøyd med i alle fall noen av de, og kanskje har glemt litt hvordan det kan være pÃ¥ max.

Så plutselig, 16.mai, RBK, VIF, LSK og gullkamper f.eks. så eksploderer det virkelig, og de minneverdige øyeblikkene er der for fullt!

Nei, for en dag det var i går, herlig å se guttene i prosesjonen i dag, og direksjonsmusikken til NHH, som underholdt med Brann sang i fontenen:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Selvsagt er det større stemning når vi slår VIF enn når vi slår Glimt eller Molde. VIF er et bedre lag, og det er en erkerival. Dessuten er det deilig å gni inn dritten når Klanen er på besøk. De skal jo liksom være "Norges beste supportere", og da er det fint å kunne vise dem at de ikke er det. Kampen i går var også spesiell pga alt maset om Andresen i forkant. Deilig å slå hans nye klubb, slik at vi unngår å høre mer tyt om Andresens betydning for Brann 2007 og Vålerengen 2008. Et tap i går hadde vært ekstra surt nettopp pga Andresen og Sæternes. Og så er det selvsagt 16.mai-faktoren. Folk har begynt feiringen av nasjonaldagen, og folk har fri dagen etter. I ettertid er jeg glad for at årets 16.mai-kamp gikk mot VIF og at den gikk kl. 20. Dermed fikk vi tynt max ut av stemningspotensialet, og gleden over å slå VIF. Det er ekstra gøy med 16.mai-seier, og det er ekstra gøy med seier over VIF. Dermed ble det to fluer i en smekk i går.

For øvrig er det jo moro at vi har hatt meget bra stemning mot alle "de store " det siste året. RBK-kampen i fjor hadde knallstemning, LSK-kampen i fjor var ganske bra, Viking-kampen i fjor hadde jo helt fantastisk stemning, og det var bra mot VIF i fjor, og fantastisk mot VIF i år. Kort sagt har alle som prøver å innbille folk at de har "Norges beste publikum", fått seg en lekse i stemning når de har vært på bortekamp på Stadion.
Legg ned hele klubben!

anders_flanderz

jøssenavn! skryt fra kfl.no forumet:

"Nå skal vi ikke overdrive her altså. Vi må også snakke om hvor mange syngende tribuner vi har og somregel er det bare feltet som synger med unntak av noen små grupperinger rundt på de andre tribunene. . Men i motgang så tør jeg nok å si at vi er i Norgestoppen.
� være selverklert Norgesmester er ikke mye verdt."
rite Drite Drite Drite på Oslo By

Klaus_Brann

Bra det fortsatt er noen her i verden som tør å prøve å være objektive.
Vi er de beste i Norge i medgang, men i motgang er vi nok ikke så høyt oppe på lista. Da regner jeg ikke LSK som flinke i motgang, da de for det meste synger like høyt og mye uansett hva som skjer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olpi

Angående Niagarafossen-sangen.....

Vi burde hevet inn første vers på den orginale sangen her i forkant.

Den går som følger:

Her kor Tjuaguttene i gaten går,
Her kor strilene med fisk på torget står
Her kor vakre fjelle, kranser inn vå by,
Her har eg mitt hjerte, her har eg mitt ly.

Og så kommer

Niagarafossen - London og Paris -
Hva er det mot Bergen - Nordens paradis.

Evt. kan vi slenge på resten av samme verset der også....

Du kan rolig reise rundt i fremmed land.
Du kan bade deg i sol og Zulustrand,
Niagarafossen - London og Paris -
Hva er det mot Bergen - Nordens paradis.

Poenget er at det er fett med lengre tekster og gamle Bergens-schlagere, og "Sang til Bergen" er perfekt i så måte....

krøvel vellevold

Tror vi skal holde oss til korte greie tekster. Og i hvert fall til bare ett vers.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Ja!Det er ingen tvil om at det hadde vært bra med et vers eller to, men noen sanger egner seg best med korte tekster uten for mye krydder.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Langhår

Helt enig med Olpi i at man kunne kostet på seg flere vers av denne nydelige hyllesten til Bergen. Denne har jo nesten "Nystemten-potensiale". Likevel har nok klaus_brann og Krøvel rett i at det vil være enormt vanskelig å klare å innføre. Dessverre.

Her er forøvrig sangen i sin helhet, vet ikke om den er lagt inn her tidligere:

SANG TIL BERGEN

Der hvor kjuaguttene i gaten går,
der hvor strilane med fisk på torget står
"Her hvor stolte fjelle kranser inn vår by
her har jeg mitt hjerte, her har jeg mitt ly."

Ta en tur i gamle Bergens trange smau,
her er rare hus og hyter på hver haug.
Koselige klynger av små dukkehus
kjærlig mot hverandre, de er sikkert dus.

Gamle hus og minner gjør meg varm.
Skuteviken har som før sin egen sjar,m.
Nøstet-Nordnes-Marken, - er jo hver for seg
"nokke for seg sjøl" - og dog en del av deg.

Fagre Fjellveien hvor ungdom danset før,
tror du at den nå er kjedelig itørr?
"Nei i stille kvelder hører jeg musikk -
her re Amor alltid lykkelig og rik."

Det kan hende at iblandt du føler trang
til å bytte byens støv med hav og tang
"Men når du nå atter møter byen din,
da du riktig fatter: Den er vennen min.

Du kan rolig reise rundt i fremmed land.
Du kan bade deg i sol og Zulu-strand,
Niagarafossen - London og Paris -
Hva er det mot Bergen - Nordens paradis.

Her hvor Norges-kjærligheten alltid gror
her hvor verdens søteste småpiker bor
Her hvor regnet plasker, - når han er fra sør
Her jeg kaster anker når jeg Engenng dør.

"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

crm

Det må i alle fall være mulig å synge hele nest siste verset.

Det siste verset er for øvrig en skamplett i en ellers ubeskrivelig nydelig sang. Hva har Norge med saken å gjøre?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

feltf

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/funny_old_game/7400810.stm

Vi synger jo ikke på Engelsk lenger men; "Does your butler know you're here?" kunne vært gøy mot stabæk og Lyn.


Brann_ruler86

Her er en artig en fra England. Tottenham leder 4-0 over Arsenal og bortefansen begynner å forlate stadion. Tottenhamfansen vinker mens de synger Cheerio, cheerio, cheerio,.... Morsom variant som også kan brukes ved utvisning på motspillere.

http://youtube.com/watch?v=rM-OOuYBpQ4
GÃ¥ ta banen!

Go Up