• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En hyllest til BT-tribunen

Started by HansaInferno, November 14, 2007, 03:34:48 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

HansaInferno

Nå har jeg partoutkort på Hansa så jeg får egentlig ikke med meg hva som skjer på andre siden når jeg er på kamp, men har merket meg at BT virkelig har steppet opp med synging i det siste, og jeg vil bare hylle dette iniativet. Jeg har sett flere filmer på Youtube der BT holder like mye liv som hvilken som helst syngende tribune i landet. De starter egne sanger, de står oppreist og veiver med flagg og skjerf.

Håper den herlige trenden fortsetter der borte neste år også!

Ellers må jeg si at det har vært magisk steming på Stadda de siste kampene. Alle ære til hele stadion for den utrolige stemingen. Jeg har et lite håp om at Brann Stadion kan bli en stadion der alle synger. Det finnes ikke så alt for mange av de, verken her i norden eller ellers.
Breiflabben, baby!

Endre

Sitter på Hansa jeg og, men har merket oppsvinget på BT i høst. Det er utrolig kult å høre BT synge "egne" sanger, og ikke minst se stemningen ved cornere/dødball osv.
Det minner meg om måten det startet på Hansa i sin tid, og siden har det bare blitt bedre og bedre.
Tror partoutkortene hjelper å skape stemning, siden folk sitter ved siden av de samme hver gang og blir kjent med hverandre. Da er det lettere å trå til sammen og synge litt.

grei

Grunnen til at det har vært ekstra god stemning i de siste kampene er altså at vi har tatt seriegull, for den som ikke har fått med seg det. Statistisk sett går det flere tiår mellom hver gang dette skjer, og det skal godt gjøres å matche dette euforinivået når vi er tilbake til "hverdagen" i april.

Håper likevel BT fortsetter å ta initiativ og utvikler seg til å bli et alternativ til Hansa.

KEO

Fordelen med de nye tribunen som har blitt bygget opp i de siste årene er at det er en god del folk som har plasser både på BT tribunen og SPV tribunen som har stått på SS før i tiden og liker å lage liv. Disse personen(og det er en del av de) har klart gjennom de 2 siste sesongene å få med flere folk på denne syngingen. Når "vanlige" folk merker trykket som kommer når de er med på å stemme i, og at de tar del i å skape en god stemning så får de en bedre total opplevelse av å gå på Brann kamp. I årene som kommer og med en ny tribune til så vil vi nok merke det der også. Og for de som sier at det er dårlig stemning på SPV er jeg meget overrasket over. Hadde sitte plass på gamle Umbro felt C før og sitter nå på felt D på SPV tribunen, og det er mer trykk der nå en på gamle Umbro.
Men vi skal forsatt øke nivået der, og det som er viktig er at det er flere som tar tak i å få med seg resten av tribunen. Men jeg skjønner jo av og til noen folk på den tribunen at det kan være litt plagsomt at det er noen( meg selv bland andre) som reiser seg opp og prøver å skape trøkk i perioder, for de som sitter bak meg ser jo ikke akkuratt så mye da. Men den støyten har jeg rygg til å bære.
Nu kør vi!

HansaInferno

Jeg har nå partoutkort på Hansa, men vi samler en stor gjeng med en gang vi har muligheten til det på den nye tribunen som kommer i 2009. Dette gjør vi av 2 grunner.

1. for å samle hele gjengen
2. for å få opp trøkket på langsidene

Jeg tror at trøkket på BT kommer til å holde seg noe stabilt fremover. Har sett folk som reiser seg og faktisk snur seg mot publikum for å få folk med på sang. Dette må jo være tegn på at det finnes folk der som ikke vil at stemingen skal slippe seg ned.
Breiflabben, baby!

KEO

Quote from: "HansaInferno"Jeg har nå partoutkort på Hansa, men vi samler en stor gjeng med en gang vi har muligheten til det på den nye tribunen som kommer i 2009. Dette gjør vi av 2 grunner.

1. for å samle hele gjengen
2. for å få opp trøkket på langsidene

Jeg tror at trøkket på BT kommer til å holde seg noe stabilt fremover. Har sett folk som reiser seg og faktisk snur seg mot publikum for å få folk med på sang. Dette må jo være tegn på at det finnes folk der som ikke vil at stemingen skal slippe seg ned.


Høres meget bra ut:-)

Får vi utvikling i årene som kommer på dette område så kan vi glede oss til frysninger som går langt inn under huden.
Når stadion er ferdig i 2009? så tror jeg at det er få lag i Europa som kan matche trøkket vi kan skape, (med unntak) Men jeg gleder meg som en unge.
Nu kør vi!

Bolsen

Sist eg va på BT(Hamburg) fikk eg beskjed om å sitte meg når eg reiste meg for å slippe to unger forbi meg. Eneste gangene du faktisk kan reise deg uten at 10 stykk bak deg begynner å gaule om at de ikkje ser noe e når, folk synger reis opp hvis du elsker brann... Syns BT e relativt dau tribune i og me at det ofte e fedre me små unger me der, og bt synger som oftest når alle andre tribuner synger, eller man ska svare Hansa

vebo

Quote from: "HansaInferno"Jeg har nå partoutkort på Hansa, men vi samler en stor gjeng med en gang vi har muligheten til det på den nye tribunen som kommer i 2009. Dette gjør vi av 2 grunner.

1. for å samle hele gjengen
2. for å få opp trøkket på langsidene

Jeg tror at trøkket på BT kommer til å holde seg noe stabilt fremover. Har sett folk som reiser seg og faktisk snur seg mot publikum for å få folk med på sang. Dette må jo være tegn på at det finnes folk der som ikke vil at stemingen skal slippe seg ned.


Må du bytte nick da?
Tiocfaidh ár lá

gitarbroiler

Quote from: "Bolsen"Sist eg va på BT(Hamburg) fikk eg beskjed om å sitte meg når eg reiste meg for å slippe to unger forbi meg. Eneste gangene du faktisk kan reise deg uten at 10 stykk bak deg begynner å gaule om at de ikkje ser noe e når, folk synger reis opp hvis du elsker brann... Syns BT e relativt dau tribune i og me at det ofte e fedre me små unger me der, og bt synger som oftest når alle andre tribuner synger, eller man ska svare Hansa


Ja, det er sant. Men dette gjelder som regel nedre del av tribunen. Men, i de siste kampene har det også vært tilnærming til stemning der også. Så lenge øvre feltet på BT klarer å lage stemning, så følger resten etter (vil jeg tro).

Det skal forøvrig ikke mye motgang til før dette dabber av, og vi står igjen med Bataljonen som driver sangene (som før).

jkippers

Hadde vært tøft om Hansa oppfordet BT til å synge med f.eks. tilrop av typen: "BT, BT, syng for oss - BT, BT, syng for oss!"   (etter modell av britiske "cockney, cockney, give us a song!")
Gull 09

Nettn

Har selv partoutkort på BT tribunen (rad 17) og det har vært rimlig bra liv der denne sesongen. Husker på slutten av VIF kampen når store deler av BT reiste seg og vinket hade-bra til VIF supporterene.
Bt har startet sanger, og synger med stort sett hver gang Hansa starter en sang. Uansett hvilke sang. Så stemingen på BT er blitt merkverdig mye bedre i år enn i fjor. Og det vil nok bedre seg enda mer til neste år.

Klaus_Brann

Quote from: "Nettn"Har selv partoutkort på BT tribunen (rad 17) og det har vært rimlig bra liv der denne sesongen. Husker på slutten av VIF kampen når store deler av BT reiste seg og vinket hade-bra til VIF supporterene.
Bt har startet sanger, og synger med stort sett hver gang Hansa starter en sang. Uansett hvilke sang. Så stemingen på BT er blitt merkverdig mye bedre i år enn i fjor. Og det vil nok bedre seg enda mer til neste år.


Ja, det tror jeg og. Selvfølgelig spiller den sportslige suksessen en rolle, men heldigvis spilte det en rolle i startfasen av BT`s liv, og det begynner å bli bedre og bedre der, og kanskje det er/kan bli slik at det og ses på av folk som en tribune hvor man synger og skaper stemning.

Det var vel i en av de siste kampene i år (Viking?) hvor vi på Hansa var ferdig med Gullet ska hem, og når vi sluttet runget den fortsatt en runde til fra BT, nydelig!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Er vel ikke så veldig overraskende at det er bra stemning på BT, mange av oss på øvre del av BT er folk som "vokste" opp på SS for 15-20 år siden. Vil forresten takke hun som sitter to rader foran med på BT D med rosa Branndrakt, har vært mye fint å hvile øynene på der i pausene i åretskamper...

Markmus

Quote from: "steinbygger"Vil forresten takke hun som sitter to rader foran med på BT D med rosa Branndrakt, har vært mye fint å hvile øynene på der i pausene i åretskamper...

Slike kommentarer er NULL verdt uten bilder :-)
Ka du ve?

Go Up