• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kaptein 2008

Started by Luke Skywalker, November 13, 2007, 16:30:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Luke Skywalker

Hvem skal overta Martins rolle som kaptein i Brann?
Er det egentlig noen kapteins roller i Brann per dags dato?
Jeg mener nei. Gutveit er ikke god nok til å være fast i stallen, og Hanstveit er altfor spe og forsiktig. Hva med Karadas eller Bakke? Bjarnason kansje? Bakke? Ikke godt å si.
Hva mener du?
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

fortune

Mitt tips er Bakke. Soleklart mest rutinert, i tillegg til at han spiller sentralt i banen.
First is first, second is nothing

Luke Skywalker

Ja han har jo absolutt en klar fordel der. Men det er ganske vanlig å ha en kaptein i midtforsvaret også.  Får bare håpe han er skadefri, dumt med en kaptein på benken...
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Chrisstah

ville satset på Hanstveit.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Luke Skywalker

Quote from: "Chrisstah"ville satset på Hanstveit.


Den mannen mangler alt som heter lederegenskaper. Han løper rundt uten å så mye som heve stemmen eller signalisere noe. Brann har faktisk ganske dårlig statistikk med han som kaptein. De har tapt mange flere kamper da.
Men hvem ellers, det er problemet.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

FruktFat


tolind

Håkon bør velges som kaptein. Mer sannsynlig at han holder seg skadefri enn f.eks Bakke. I tillegg har han markante lederegenskaper. Hanstveit bør være uaktuell...
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

SKBMiller


Luke Skywalker

Håkon er absolutt et alternativ! Han tar jo styringen bak der uansett...
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

vebo

Om Azar spiller fast er jeg ikke i tvil om han kunne ledet laget godt fra midtforsvaret. Han er agressiv, populær og har faglig tyngde fra utenlandsoppholdet.
Tiocfaidh ár lá

Vestkanten

Bakke som kaptein, Opdal som visekaptein.
Heia Brann!

Janki

Quote from: "vebo"Om Azar spiller fast er jeg ikke i tvil om han kunne ledet laget godt fra midtforsvaret. Han er agressiv, populær og har faglig tyngde fra utenlandsoppholdet.


Enig med du... Tror Karadas ville blitt en god kaptein. Har både sett og hørt ham diriger på banen i høst og mener han er tydelig i det han gjør og sier.

Roald

Bakke/Opdal/Guntveit
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Fabregas

Utrolig vanskelig hvem en skal velge som kaptein. Ingen gode alternativer etter mitt syn. Skulle Bakke være en brøkdel så mye skadet som han har vært så lenge han har vært her er det tull å ha han som kaptein. Holder han seg skadefri gjennom vinteren vil han jo ha et helt annet grunnlag og dermed ha mye større sjanse for å være skadefri utover sesongen. Fakiri kunne vel og vært en mann å tenke på, mye rutine. En Bakke som er frisk er klart det beste valget med Guntveit som visekaptein. Karadas kunne og kanskje vært noe men først må en se at han skal spille stopper. Det er min oppfatning at kapteinen enten bør være stopper eller sentral midt.

Stoffi

Jeg tipper Mjelde velger Bakke som kaptein. På sikt er også Karadas et bra alternativ, og Opdal er ikke gale heller.
Liker dårlig keeperkapteiner, de er for langt bak og har vanskelig for å gå foran som gode eksempler.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Baunebob

Det bør stå mellom : Bakke,Guntveit,Hanstveit,Opdal. Utfordrere blir Azar og Hassan hvis han trer virkelig frem.

Bombefar

Synes Bakke bør velges. Mener ikke Karadas er noe bra alternativ. Ser ikke for meg han som en leder

Nixon

Bakke blir kun kaptein hvis han skriver ny kontrakt i vinter. Men da er han et godt alternativ. Med Opdal som visekaptein.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Er veldig usikker her..Bakke egentlig, men skadesituasjonen hans gjør ikke ting så enkelt. Azar føler jeg ikke er den riktige ledertypen. Jo da, riktig innstilling osv, men ikke helt riktig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEA


Speedy

Gode kapteiner er Opdal, Bjarnason, Bakke. Håper egentlig på bakke, med bjarnason som visekaptein/ leder i bakre midtfirer.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Brann_copper

Bakke helt klart! At han har vært mye skadet bør ikke brukes mot ham. Det samme har man kunnet si om Andresen. Tipper Bakke tar plassen hans både på Brann og landslaget, simpelthen fordi han er flere klasser bedre som spiller og mer omgjengelig som person.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

gitarbroiler

Syntes det er rart at ingen nevner Solli. Dette er en spiller med pondus, godt likt og med mye humor. I tillegg er han en terrier på banen, og går ikke av veien for å åpne kjeften å si noen klare gloser. Tror han kunne vokst litt på å bli valgt kaptein også.

Ellers enig med Azar (selv om han til tider blir litt villbass), Håkon (keeper kapteiner er ikke alltid like bra) og Bakke. Hanstveit blir for "pingle" og Guntveit for ofte ute av laget.

haak

Eirik Bakke bør bli ny kaptein.
Har pondus og den nødvendige erfaringen på toppnivå.

thesevs

Quote from: "gitarbroiler"Syntes det er rart at ingen nevner Solli. Dette er en spiller med pondus, godt likt og med mye humor. I tillegg er han en terrier på banen, og går ikke av veien for å åpne kjeften å si noen klare gloser. Tror han kunne vokst litt på å bli valgt kaptein også.

Ellers enig med Azar (selv om han til tider blir litt villbass), Håkon (keeper kapteiner er ikke alltid like bra) og Bakke. Hanstveit blir for "pingle" og Guntveit for ofte ute av laget.


Solli er "moroklumpen" i laget, og ikke en autoritær person.
Stemmer heller for enten Bakke, Håkon eller Guntveit.
Sistnevnte har jo vært kaptein før...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

gitarbroiler

Quote from: "thesevs"
Quote from: "gitarbroiler"Syntes det er rart at ingen nevner Solli. Dette er en spiller med pondus, godt likt og med mye humor. I tillegg er han en terrier på banen, og går ikke av veien for å åpne kjeften å si noen klare gloser. Tror han kunne vokst litt på å bli valgt kaptein også.

Ellers enig med Azar (selv om han til tider blir litt villbass), Håkon (keeper kapteiner er ikke alltid like bra) og Bakke. Hanstveit blir for "pingle" og Guntveit for ofte ute av laget.


Solli er "moroklumpen" i laget, og ikke en autoritær person.
Stemmer heller for enten Bakke, Håkon eller Guntveit.
Sistnevnte har jo vært kaptein før...


Ja, Solli er "moroklumpen" men jeg har også tro på at han kan være en leder. Han har mye slikt i seg, og går ikke av veien for en tackling, munnbruk eller å jobbe 110% for laget. Alle disse tingene er kvaliteter som trengs for å være kaptein. Jeg tror også han kunne ha vokst på å være kaptein, for enkelte spillere tar på seg et slikt ansvar med å vokse og bli enda bedre fotballspillere. I verste fall kan man bli en dårligere, da man ikke helt trives som kaptein (f.eks. Henry i Arsenal).

Guntveit syntes jeg blir for mye ut og inn av laget til å være kaptein.

C@Bøe_79

De klare alternativene er helt klart Bakke,Bjarnasson,Opdal og Hanstveit..

Hanstveit har vokst i år, og har ved flere anledninger vist at han kan kjefte.. Bl.a. har han skjelt ut Andresen i år og alle husker jo episoden med Mjelde..

Bjarnasson er en leder og har mye erfaring internasjonalt og i Tippeligaen.
Han har også vært kaptein i enkelkamper for Brann..

Bakke er en spiller som går "foran i krigen", har også internasjonal erfaring fra Leeds og landslag. Har vel også figurert som kaptein i Leeds ved flere anledeninger..

Opdal har vokst til en stor spiller med mye autoritet bakerst på landslaget og i Brann.. Han har de siste årene blitt VELDIG dyktig på å snakke/ kjefte på utespillere, og ser alt som forefår på banen.. Også en som motiverer gjennom godt spill..

Guntveit er og blir Brann-spiller, har respekt i gruppen og mye tippeligaerfaring.. Også en stor stjerne hos Mjelde..

Ser for meg at dette står mellom en skadefri Bakke og Bjarnasson, med Opdal og Guntveit som outsidere... Opdal er enda litt for ung vil jeg tro..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Nixon

Rød makt på Hansa

bulldog

Quote from: "C@Bøe_79"Opdal har vokst til en stor spiller med mye autoritet bakerst på landslaget og i Brann.. Han har de siste årene blitt VELDIG dyktig på å snakke/ kjefte på utespillere, og ser alt som forefår på banen.. Også en som motiverer gjennom godt spill..


håkon må itilfellet vokse seg inn i trøye nr. 1. at han fremdeles spiller med 12 på ryggen gir vel en pekepinn på at han enda ikke er helt sjef?
det er også vanskelig å motivere angrepet fra innenfor egen sekstenmeter.
bakke blir kaptein.
bulldog

C@Bøe_79

Quote from: "bulldog"
Quote from: "C@Bøe_79"Opdal har vokst til en stor spiller med mye autoritet bakerst på landslaget og i Brann.. Han har de siste årene blitt VELDIG dyktig på å snakke/ kjefte på utespillere, og ser alt som forefår på banen.. Også en som motiverer gjennom godt spill..


håkon må itilfellet vokse seg inn i trøye nr. 1. at han fremdeles spiller med 12 på ryggen gir vel en pekepinn på at han enda ikke er helt sjef?
det er også vanskelig å motivere angrepet fra innenfor egen sekstenmeter.
bakke blir kaptein.


Trøye nr 12 er noe Håkon selv har valgt, og har ikke med noe annet å gjøre..
Det er det nummeret han har hatt hele tiden i Brann..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

bulldog

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "bulldog"
Quote from: "C@Bøe_79"Opdal har vokst til en stor spiller med mye autoritet bakerst på landslaget og i Brann.. Han har de siste årene blitt VELDIG dyktig på å snakke/ kjefte på utespillere, og ser alt som forefår på banen.. Også en som motiverer gjennom godt spill..


håkon må itilfellet vokse seg inn i trøye nr. 1. at han fremdeles spiller med 12 på ryggen gir vel en pekepinn på at han enda ikke er helt sjef?
det er også vanskelig å motivere angrepet fra innenfor egen sekstenmeter.
bakke blir kaptein.


Trøye nr 12 er noe Håkon selv har valgt, og har ikke med noe annet å gjøre..
Det er det nummeret han har hatt hele tiden i Brann..

er fullt klar over det men allikevel. er du førstevalg på klubblaget og landslaget bør det markeres ved å ha 1 på ryggen.
bulldog

C@Bøe_79

Quote from: "bulldog"
Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "bulldog"
Quote from: "C@Bøe_79"Opdal har vokst til en stor spiller med mye autoritet bakerst på landslaget og i Brann.. Han har de siste årene blitt VELDIG dyktig på å snakke/ kjefte på utespillere, og ser alt som forefår på banen.. Også en som motiverer gjennom godt spill..


håkon må itilfellet vokse seg inn i trøye nr. 1. at han fremdeles spiller med 12 på ryggen gir vel en pekepinn på at han enda ikke er helt sjef?
det er også vanskelig å motivere angrepet fra innenfor egen sekstenmeter.
bakke blir kaptein.


Trøye nr 12 er noe Håkon selv har valgt, og har ikke med noe annet å gjøre..
Det er det nummeret han har hatt hele tiden i Brann..

er fullt klar over det men allikevel. er du førstevalg på klubblaget og landslaget bør det markeres ved å ha 1 på ryggen.


Føler du at du spiller bedre i nr.12 enn i nr.1, så spiller du i nr.12..
Ser ikke helt at hans suksess skal føre til at han skifter nr..
Kanskje han liker å være Brann sin 12mann;-)
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

At trøyenummeret skal ha noe å si for egnetheten som kaptein er noe av det pussigste jeg har hørt. Eller er det slik at du tror Helstad egentlig anser seg som tredjekeeper, og Solli som storscoreren på laget...? ;-p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Luke Skywalker

Tja, nå skal vi ikke le så altfor mye av dette. Trøye-numre er meget viktig, og er en måte å kommunisere utad internasjonalt. Et lite kurs i numre:

Nr 1 : Første keeper. 12 er reserve keeper.
Nr 4 : Sjef i midtforsvaret, som oftest en ledende skikkelse.
Nr 6 : En back eller ving, helst høyre side. Dette skal være en allround        
        spiller, som bidrar begge veier.
Nr 7 : En ving, eventuelt en playmaker på midtbanen.
Nr 8 : Det viktigste nummeret i laget. Denne personen spiller på
        midten, som ball-fordeler og sjef. De fleste kapteiner er nr 8. F.eks
        Andresen.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

dudo

Jo, det ler jeg mye av. Det du presenterer der er et sammensurium av normer som gjelder eller gjaldt for ymse britiske og latinske fotballkulturer, men som overhodet ikke har noe for seg lenger. Det blir som å henge seg opp i at Gretzky hadde nr 99.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Jeg er jaggu meg glad Helstad har 22 og ikke 10 på drakten. Ti mål hadde ikke holdt til seriegull.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: "Luke Skywalker"Tja, nå skal vi ikke le så altfor mye av dette. Trøye-numre er meget viktig, og er en måte å kommunisere utad internasjonalt. Et lite kurs i numre:

Nr 1 : Første keeper. 12 er reserve keeper.
Nr 4 : Sjef i midtforsvaret, som oftest en ledende skikkelse.
Nr 6 : En back eller ving, helst høyre side. Dette skal være en allround        
        spiller, som bidrar begge veier.
Nr 7 : En ving, eventuelt en playmaker på midtbanen.
Nr 8 : Det viktigste nummeret i laget. Denne personen spiller på
        midten, som ball-fordeler og sjef. De fleste kapteiner er nr 8. F.eks
        Andresen.


Kan du samtidig komme med noen statistikk på hvor ofte denne kodeksen følges?....:-)Tror nok ikke dette betyr noen verdens ting, man spiller med det nr. man liker om det er ledig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

cyp

Latterlig hvordan folk vrir og vender retning på diskusjoner til tider. Fikk meg en god latter når jeg leste den detaljerte listen over trøyenummere og hvilke oppgaver de hadde på banen. Hoho.

Jeg velger å diskutere hva som faktisk er tema her. For meg er Bakke en helt klar ledertype som har lang erfaring fra engelsk toppserie. Opdal som visekaptein, hovedsakelig fordi han har fått en utrolig autoritet det siste året og går frem med et godt eksempel til alle de andre spillerne med måten han opptrer på banen.
elt O e snobbete!!

Luke Skywalker

Her er et lite eksempel på denne type spillere og at de følger denne kodeksen. Selfølgelig er dette helt opp til klubb og spiller, men mange følger dette systemet, ser det hos en del landslag også.

Number 9 Eto'o, Luca Toni, Saha
Numer 1 Casillas, Oliver Kahn, Van der Sar, Lehman, Cech, Shay Given, Tim Wiese, Dida, Buffon
Numer 10 Robinho, Rooney, Michael Owen, Diego, Adriano, Del Piero, Ronaldinho landslag
Number 20 Higuain
Number 7 Ribery, Ronaldo (man utd), Rosicky, Figo
Number 11 Giggs, Van Persie, Damien Duff
Number 12 Ben Foster, pluss real Madrids 2 keeper.
Number 8 Gerrard, kansje verdens mest ultimate kaptein, Zanetti, kaptein Argentina ,Juninho Lyon

Bare litt morsomt å legge merke til. Men er enig med flere, dette begynner å skli ut. Litt synd egentlig.
et skjedde!! Gull 07
Brann ville det, og fikk det til.

anders_flanderz

rite Drite Drite Drite på Oslo By

HeiaBrann!

Dersom jeg hadde bestemt hadde det blitt Bakke som kaptein og Hanstveit som vise-kaptein.

Bakke er en rutinert spiller som kommer til å få spille mye dersom han holder seg skadefri og jeg tror han har noen av de samme lederegenskapene som MA. Hanstveit er en selvskreven kandidat sammen med Guntveit, men jeg tror altså det ender slik...!

sga55

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Luke Skywalker"Tja, nå skal vi ikke le så altfor mye av dette. Trøye-numre er meget viktig, og er en måte å kommunisere utad internasjonalt. Et lite kurs i numre:

Nr 1 : Første keeper. 12 er reserve keeper.
Nr 4 : Sjef i midtforsvaret, som oftest en ledende skikkelse.
Nr 6 : En back eller ving, helst høyre side. Dette skal være en allround        
        spiller, som bidrar begge veier.
Nr 7 : En ving, eventuelt en playmaker på midtbanen.
Nr 8 : Det viktigste nummeret i laget. Denne personen spiller på
        midten, som ball-fordeler og sjef. De fleste kapteiner er nr 8. F.eks
        Andresen.


Kan du samtidig komme med noen statistikk på hvor ofte denne kodeksen følges?....:-)Tror nok ikke dette betyr noen verdens ting, man spiller med det nr. man liker om det er ledig...


Kan ikkje annet enn å si meg enig med Klaus her.. Makan til standpunkt!!!
ga55

sga55

Så akkurat svaret ditt.. kan komme med like mange eksempler på det motsatte.. .hva med nummer 20... ET EKSEMPEL????
ga55

pælida

Det blir nok bakke.For å følge opp rykte flommen som av og til dukker opp.

I rennes så var jeg på pissoaret, i urinal 1 bakke, 2 meg, og tre roald brun hansen. Han sa til bakke " er du klar til å bli kaptein nå?". Bakke svart naturlig nok, " det tar vi ikke her". Han virket ikke avvisende, men litt brydd siden jeg hadde t-skjorte med serimester 2007 på, noe roald brun hansen ikke hadde sett....

Men jeg håper at det blir bakke, og at han når gamle høyder i 2008.

Det var noen få brann suportere som var på utestedet, sammen med store deler av laget. Vi var vel ikke flere, enn 5 supportere som hadde forvillet oss inn der.

Hickok

Quote from: "Luke Skywalker"Tja, nå skal vi ikke le så altfor mye av dette. Trøye-numre er meget viktig, og er en måte å kommunisere utad internasjonalt. Et lite kurs i numre:

Nr 1 : Første keeper. 12 er reserve keeper.
Nr 4 : Sjef i midtforsvaret, som oftest en ledende skikkelse.
Nr 6 : En back eller ving, helst høyre side. Dette skal være en allround        
        spiller, som bidrar begge veier.
Nr 7 : En ving, eventuelt en playmaker på midtbanen.
Nr 8 : Det viktigste nummeret i laget. Denne personen spiller på
        midten, som ball-fordeler og sjef. De fleste kapteiner er nr 8. F.eks
        Andresen.

Hmmm. La meg gjette. Holder du med Man U i england?

Hickok


Hickok


Manx

Eg føler at hele kaptein saken er blitt sinnsykt hauset opp av at vi har hatt MA som kaptein, og viktigheten av han som kaptein.
For min del er det ikke så nøye hvor mye vår neste kaptein kan skrike eller kjefte, eg vil ha en lokal spiller som vet ka Brann er og skal være.
Cato eller Erlend er for meg gode alternativer..

Tror betydningen av kaptein er blitt overdimensjonert etter Ma stakk av til pakket!
n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Superjack

Quote from: "Luke Skywalker"Her er et lite eksempel på denne type spillere og at de følger denne kodeksen. Selfølgelig er dette helt opp til klubb og spiller, men mange følger dette systemet, ser det hos en del landslag også.

Number 9 Eto'o, Luca Toni, Saha
Numer 1 Casillas, Oliver Kahn, Van der Sar, Lehman, Cech, Shay Given, Tim Wiese, Dida, Buffon
Numer 10 Robinho, Rooney, Michael Owen, Diego, Adriano, Del Piero, Ronaldinho landslag
Number 20 Higuain
Number 7 Ribery, Ronaldo (man utd), Rosicky, Figo
Number 11 Giggs, Van Persie, Damien Duff
Number 12 Ben Foster, pluss real Madrids 2 keeper.
Number 8 Gerrard, kansje verdens mest ultimate kaptein, Zanetti, kaptein Argentina ,Juninho Lyon

Bare litt morsomt å legge merke til. Men er enig med flere, dette begynner å skli ut. Litt synd egentlig.


Herreminhatt for noe vrøvl.
Nummeret har overhodet ikke noe å si.
Brannsupporter.

Go Up