• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vekselrop mellom BT og Hansa

Started by Nightfox, November 03, 2007, 12:25:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Det nytter neppe å starte en hel sang på den måten. Grunnen er det tar tid før vi er mange nok som er med på ropet til at de kan høre oss på motsatt side. Spesielt hvis motstanderfansen har med seg trommer...
Legg ned hele klubben!

Lennono8

Mål for neste år er å få til "Vi e Brann Bergens Stolthet"/"SK Brann Bergens Stolthet" mellom Søndre og SPV. Først da er alle sidene skikkelig involvert...

Nightfox

Quote from: "krøvel vellevold"Det nytter neppe å starte en hel sang på den måten. Grunnen er det tar tid før vi er mange nok som er med på ropet til at de kan høre oss på motsatt side. Spesielt hvis motstanderfansen har med seg trommer...

Baunebob

Tror det ikke vil virke på " å Bergen by". Bataljonen pleier å kjøre noen ganger før majoriteten av BT henger seg på og vi får et skikkelig trøkk.

Er redd sangen (ihvertfall de første ropene) vil gå for "kjapt".

Men likte de andre forslagene. Spesiellt "Kan vi høre bønder synge". Hvor forøvrig hele BT bør reise seg og rette hånden mot bortefansen =p.

krøvel vellevold

Quote from: "Nightfox"
Quote from: "krøvel vellevold"Det nytter neppe å starte en hel sang på den måten. Grunnen er det tar tid før vi er mange nok som er med på ropet til at de kan høre oss på motsatt side. Spesielt hvis motstanderfansen har med seg trommer...


Hver gang det skal være tostemt rop, så må det startes noen ganger før det er mange nok som er med til at det kan høres på motsatt. Derfor må ev. "� bergen by é nydelig" startes flere ganger før den funker. Og hvem skal vurdere når svaret endelig er høyt nok fra motsatt side til at vi kan gå videre til neste linje? Og hvordan skal vi i det hele tatt få til dette uten at folk på samme side svarer?
Legg ned hele klubben!


Olve137

ergen & Brann.

krøvel vellevold

Men det hadde vært litt fett om man kunne fått til et eget vekselrop mellom langsidene. Hansa og BT synger "Vi é Brann Bergens Stolthet" og "SK Brann Bergens Stolthet" som før, mens langsidene kunne hatt et annet tostemt rop. (NEI! IKKE SAMTIDIG!) Det betinger jo selvsagt en viss organisering, og at noen på hver av langsidene er villige til å dra lasset. Men det begynner jo etterhvert å bli liv i langsidene også, så umulig er det nok ikke.
Legg ned hele klubben!

brannfrik

Hammarby-fansen (og sikkert flere andre) har en ganske genial mÃ¥te Ã¥ gjøre dette pÃ¥ og med en liten vri kan det bli bra  her i bergen ogsÃ¥: hos hammarby-fansen begynner supportertribunen, norra stÃ¥:

"andra sidan är ni klara?"

og den andre siden svarer:

"jajamensan, fattas bara!"

dette roper de til alle tribunene før de roper

"Hammarby e dom bästa!"

resten av stadion svarer:

"hejahejaheja bajen!"

for Ã¥ fÃ¥ det samstemt stÃ¥r de og mumler fem, fira, tre, tvÃ¥, ett, for sÃ¥ Ã¥ begynne ropet.  det som ville vært utrolig stilig ville vært hvis vi gjorde noe liknende, bortsett fra at nÃ¥r vi er ferdig med Ã¥ rope til de andre tribunene sÃ¥ starter hele stadion "Byen è Bergen".  hvis det blir for avansert kan vi jo bare bruke "vi e brann, Bergens stolthet"


krøvel vellevold

Quote from: "brannfrik"Hammarby-fansen (og sikkert flere andre) har en ganske genial mÃ¥te Ã¥ gjøre dette pÃ¥ og med en liten vri kan det bli bra  her i bergen ogsÃ¥: hos hammarby-fansen begynner supportertribunen, norra stÃ¥:

"andra sidan är ni klara?"

og den andre siden svarer:

"jajamensan, fattas bara!"

dette roper de til alle tribunene før de roper

"Hammarby e dom bästa!"

resten av stadion svarer:

"hejahejaheja bajen!"

for Ã¥ fÃ¥ det samstemt stÃ¥r de og mumler fem, fira, tre, tvÃ¥, ett, for sÃ¥ Ã¥ begynne ropet.  det som ville vært utrolig stilig ville vært hvis vi gjorde noe liknende, bortsett fra at nÃ¥r vi er ferdig med Ã¥ rope til de andre tribunene sÃ¥ starter hele stadion "Byen è Bergen".  hvis det blir for avansert kan vi jo bare bruke "vi e brann, Bergens stolthet"


Hammarby-fansen? Hele Sverige har dette! På fotball, hockey, bandy, basket, håndball, volleyball, innebandy, speedway, osv. Alle steder der det er folk på to sider av en bane... Og så holdt jeg på å glemme Hamkam-fansen som faktisk ikke engang har giddet å oversette fra svensk.
Legg ned hele klubben!

brannfrik

jaja.. glem nå om det er hele sverige, hele norden eller hele kongo som holder på med dette.. dette kunne blitt mektig på stadion! og hvis vi ikke skal gjøre dette fordi andre har gjort det før oss så kan vi bare slutte å lage nye sanger og rop i det hele tatt...

Kararay

Hansa: Andre siden e dåkkar klare?

BT: Jada Hansa vi e klare.

Hansa (mumler) 5,4,3,2,1 VI E BRANN, Bergens stolthet!
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Rasmus_brann

Quote from: "Nightfox"
Hansa: "Kom igjen Bra-ann!"
BT: "Kom igjen Bra-ann!"
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Roald

Personlig tenkte jeg mest på damelandslaget i håndball.
"Kom igjen Norge!
Kom igjen Norge!"
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

Baunebob

Stilig at det ropes til en og en tribune. Hadde nok slått bra an på stadion.

Har flere ganger tenkt på hvordan det hadde vært om Bataljonen hadde startet "Vi e Brann, Bergens stolthet" og hele stadion hadde svart.

krøvel vellevold

Quote from: "Baunebob"Stilig at det ropes til en og en tribune. Hadde nok slått bra an på stadion.

Har flere ganger tenkt på hvordan det hadde vært om Bataljonen hadde startet "Vi e Brann, Bergens stolthet" og hele stadion hadde svart.


Det går ikke pga at lyden bruker ulik tid til hver tribune, og også ulik tilbake igjen. Dermed vil svarene komme på ulikt tidspunkt, og for oss som startet det OPPFATTES som om de kommer enda mer ulikt. Hvis lyden bort til BT bruker et halvsekund mer enn den gjør bort til de på langsiden, og den gjør det begge veier, så vil svaret oppfattes som at det kommer et sekund senere fra BT enn fra langsidene. Det vil bli rot, og vi på Hansa hadde ikke visst når vi skulle rope igjen.

Derfor er det smartest at man roper til den tribunen man står med ansiktet mot. Altså Hansa-BT, SpV-Søndre.
Legg ned hele klubben!

skb!

Jeg syns også vekselrop er utrolig stilig, og BT henger seg jo fint på, så å innføre et til, eller prøve dette meg flere tribuner hadde jo vært verdt et forsøk.

Men så er vi tilbake til den diskusjonen om hvordan dette skal innføres. Lapper funker sjeldent, og det er vanskelig å få dette til å skje "naturlig". Den sikreste måten å inneføre dette på er nok å få hjelp av Hanøy, selv om folk er motstandere av dette. Det var jo det som skjedde med "Vi E Brann Bergens Stolthet", før han køddet seg utpå banen ble et jo bare rot.

Men når vi ser resultatet syns jeg at det er verdt det.

HansaInferno

Quote from: "Baunebob"Stilig at det ropes til en og en tribune. Hadde nok slått bra an på stadion.

Har flere ganger tenkt på hvordan det hadde vært om Bataljonen hadde startet "Vi e Brann, Bergens stolthet" og hele stadion hadde svart.


Ja, men da må det synkroniseres på et vis. De gangene hele stadion har hengt seg på denne har det blitt rot. Det har noe med forsinkelsen i lyden å gjøre, langsidene hører Hansa først og dermed svarer de før BT.
Breiflabben, baby!

fortune

Quote from: "brannfrik"

"andra sidan är ni klara?"

og den andre siden svarer:

"jajamensan, fattas bara!"

dette roper de til alle tribunene før de roper

"Hammarby e dom bästa!"

resten av stadion svarer:

"hejahejaheja bajen!"



Dette her er jo en klassiker.. Brukes konstant ved festlige anledninger (iallefall i Trondeim). Forskjellen er da at man etter 2 linje roper

"åååååå suuuuupa"

Men noen supportersang for Brann? Neppe..
First is first, second is nothing

millermania

Hva med å veksle på "vi e brann, bergens stolthet" som vanlig f. eks 8 ganger, og deretter starte på #å bergen by"...?

Da vet jo alle etterhvert at den kommer etter 8(eller 12 eller...) ganger...

Baunebob

Den kan være noe ja. Da vil jo BT være "varm".

Men må vel føres inn på en eller annen måte. Får nok ikke mye svar tilbake hvis vi plutselig klinker til med Bergen by etter 12 x brann bergens stolthet =p

fortune

For ikke å snakke om det totale kaos som vil råde når man skal begynne på verset... BT begynner når de har ropt sin "e nydelig", Hansa avventer til de hører at BT er ferdige og dermed ligger de ca 1/3 sekund bak..

Blir ca den samme effekten som når gutta (og jentene) på T-feltet får det for seg at de skal svare hansa på "Brann bergens stolthet"..
First is first, second is nothing

thesevs

Quote from: "Nightfox"


Tenkte det samme selv.
Per dags dato er jo det tilfeldig hvem som repeterer ropene.

Men når vi er inne på rop, så hadde det nok vært på sin plass med noen litt "skumle" og "kraftfulle" rop som vi kunne hatt - litt i kategori med de rugby-folkene fra oceania...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Klaus_Brann

Quote from: "Baunebob"Stilig at det ropes til en og en tribune. Hadde nok slått bra an på stadion.

Har flere ganger tenkt på hvordan det hadde vært om Bataljonen hadde startet "Vi e Brann, Bergens stolthet" og hele stadion hadde svart.


Fikk jo svaret på det på Viking kampen, mektig!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Saint Etienne med Magic Fans or Kop Nord har en fin vekselsang.
http://uk.youtube.com/watch?v=PHfKKD9lqFY

Ellers så liker jeg forslaget:
"Kan vi høre bønder synge. nei nei"

Hadde faktisk vært drit fett når BT svarer og peker ned på bortefansen.

Nightfox

Jeg har et nytt forslag:

Hansa: Niagarafossen, London og Paris!!
BT:Ka e det mot Bergen, Nordens Paradis!!?

(som i Den 12. mann-sangen)
Noen flere må vi klare å få flettet inn som vekselsanger:)

TroBlo

Quote from: "Nightfox"Jeg har et nytt forslag:

Hansa: Niagarafossen, London og Paris!!
BT:Ka e det mot Bergen, Nordens Paradis!!?

(som i Den 12. mann-sangen)
Noen flere må vi klare å få flettet inn som vekselsanger:)


Den kan bli veldig bra, men den enkleste å få innført er nok:

Hansa: Kan vi høre bønder synge
BT: Nei nei (hvor BT peker mot bortesupporterne)
Hansa felt C

Nightfox

Jepp! Jeg håper det blir prioritert av sanggruppen asap! Nå har vi "Vi e Brann, Bergens stolthet", og om vi utvikler det med "Kan vi høre bønder synge?" er det mye lettere å få inn flere vekselsanger senere. Men jeg mener at vekselsanger er veien å gå, for da får man med flere tribunedeler.

skb!

Quote from: "Nightfox"Jepp! Jeg håper det blir prioritert av sanggruppen asap! Nå har vi "Vi e Brann, Bergens stolthet", og om vi utvikler det med "Kan vi høre bønder synge?" er det mye lettere å få inn flere vekselsanger senere. Men jeg mener at vekselsanger er veien å gå, for da får man med flere tribunedeler.


Riktig! Da er det "forventet" at alle skal rope, altsÃ¥ slipper man den  situasjonen at folk ser det litt an, ser pÃ¥ sidemannen om han gidder, folk blir automatisk med. Dette sÃ¥ vi pÃ¥ europacupkampene, hvor en av de tingene som funket sÃ¥nn nogenlunde var vekselsrop. I tillegg høres det veldig mektig og flott ut!

Så er problemet igjen hvordan vi ska klare å få med BT første gangen. Folk er jo motvillig til å bruke Hanøy, men vi så jo hvor flott dette funket i år (han fikk BT med, og nå vet alle hvem som skal svare).

krøvel vellevold

Quote from: "skb!"
Quote from: "Nightfox"Jepp! Jeg håper det blir prioritert av sanggruppen asap! Nå har vi "Vi e Brann, Bergens stolthet", og om vi utvikler det med "Kan vi høre bønder synge?" er det mye lettere å få inn flere vekselsanger senere. Men jeg mener at vekselsanger er veien å gå, for da får man med flere tribunedeler.


Riktig! Da er det "forventet" at alle skal rope, altsÃ¥ slipper man den  situasjonen at folk ser det litt an, ser pÃ¥ sidemannen om han gidder, folk blir automatisk med. Dette sÃ¥ vi pÃ¥ europacupkampene, hvor en av de tingene som funket sÃ¥nn nogenlunde var vekselsrop. I tillegg høres det veldig mektig og flott ut!

Så er problemet igjen hvordan vi ska klare å få med BT første gangen. Folk er jo motvillig til å bruke Hanøy, men vi så jo hvor flott dette funket i år (han fikk BT med, og nå vet alle hvem som skal svare).


Greit nok at hanøy sier noen ord om hva som skal skje, og lar OSS starte greiene. Det gjorde han da virkelig sist gang han holdt på. Ikke noen forsanger ute på gresset, bare en fortalte hva som skulle skje. Helt greit!

Verre blir det hvis han også skal STARTE syngingen, fortsette å synge over mikrofonen når syngingen er igang, og f.eks. også holde på med dette under selve kampen.
Legg ned hele klubben!

Northside

Bare ikke prøv å start den vekselsangen når 1000 Engelskmenn synger oss ut i Februar :wink:

Tobey

"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

Klaus_Brann

Quote from: "Northside"Bare ikke prøv å start den vekselsangen når 1000 Engelskmenn synger oss ut i Februar :wink:


Jeg tror virkelig ikke 1000 engelskmenn synger oss ut i februar.
Jeg håper og regner med at folk er like gira, om ikke mer gira på å lage ordentlig stemning i en slik kamp!
Og da klarer selv ikke disse supermennene fra England å synge oss ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Jeg er på BT, og jeg er klar til å svare når anledningen byr seg..... Kan også spre budskapet litt rundt meg. Men det som virkelig funket var å dele ut lapper ved inngangene.

Brann&Bergen<3

Quote from: "Nightfox"Jeg er på BT, og jeg er klar til å svare når anledningen byr seg..... Kan også spre budskapet litt rundt meg. Men det som virkelig funket var å dele ut lapper ved inngangene.


Tror jeg og vil funke.. enkel lapp der det står at de skal svare "Ne-ei, ne-ei" og peke på bortefansen når Hansa kommer med "kan vi høre bønder synge?" ;)

Laksevåg

Vi fikk til Vekselsrop med vi e brann bergens stolthet  i litauen. Borte og vip tribunen. Men tror "kan vi høre bønder  synge" hadde gjort seg som vekselsrop

Nightfox

Quote from: "Brann&Bergen<3"
Quote from: "Nightfox"Jeg er på BT, og jeg er klar til å svare når anledningen byr seg..... Kan også spre budskapet litt rundt meg. Men det som virkelig funket var å dele ut lapper ved inngangene.


Tror jeg og vil funke.. enkel lapp der det står at de skal svare "Ne-ei, ne-ei" og peke på bortefansen når Hansa kommer med "kan vi høre bønder synge?" ;)


Vi fikk utdelt lapper før strømsgodsetkampen (Første hjemmekamp) (tror det var den kampen) der teksten til "Gullet ska hem" sto, og det sto at vi skulle svare på "Vi e brann bergens stolthet". Det er ikke så sabla dyrt heller... jeg kan godt printe det ut på helt vanlige a4-ark, og vi trenger sikkert 1500 eksemplarer på hansa og 1500 eksemplarer på bt.. Tviler på at det er så mange som blir delt ut engang... Dem som delte ut "Gullet ska hem"-lapper før strømsgodsetkampen vet vel hvor mange eksemplarer de hadde, og hvor mange som ble delt ut.

krøvel vellevold

Quote from: "LaksevÃ¥g"Vi fikk til Vekselsrop med vi e brann bergens stolthet  i litauen. Borte og vip tribunen. Men tror "kan vi høre bønder  synge" hadde gjort seg som vekselsrop


Fire stykker på den ene langsiden og to-tre stykker på den andre. Var i hvert fall nok til at Suduva-fansen begynte å pipe for å overdøve oss...
Legg ned hele klubben!

Laksevåg

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "LaksevÃ¥g"Vi fikk til Vekselsrop med vi e brann bergens stolthet  i litauen. Borte og vip tribunen. Men tror "kan vi høre bønder  synge" hadde gjort seg som vekselsrop


Fire stykker på den ene langsiden og to-tre stykker på den andre. Var i hvert fall nok til at Suduva-fansen begynte å pipe for å overdøve oss...


var jo fler militær folk en supportere på den kampen

stian_kniksen

Kanon fett dette her! problemet er bare å få det til.. Asså noe må ta ansvar, som å dele ut lapper eller noe. Det e jo ikkje den vanskeligste sangen og utføre heller då, så bør no fungere.
Håper på noe skikkelig tøft tifo opplegg på 16 mai mot Enga. Med Hansa og Bt og skjerf hav og hele pakken. Må bli Norges største tifo! og det må jo bare skje i Bergen.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman.

Homer Simpson

Janki

Skal vi prøve å få i gang flere vekselrop denne sesongen???
Artig Ã¥ fÃ¥  BT mer med.

Hausberg

Quote from: "Janki"Skal vi prøve å få i gang flere vekselrop denne sesongen???
Artig Ã¥ fÃ¥  BT mer med.


selvsagt må vi få de med på det.... men spørsmålet er hvordan vi skal store budskap om at det er vekselsang??
itt hjerte står i Brann......

Northside

Hansa: "Kan vi høre bønder synge?"
BT: "Ne-ei, ne-ei"

Det mener jeg bør være første prioritert. Kan gjøres ved at det deles ut lapper på BT og nedre Hansa slik at folk vet hva det går i.

Må nok "hysje" litt på Hansa i begynnelsen når folk svarer "nei nei" der, men etterthvert tror jeg et slikt vekselrop vil fungere utmerket. Ikke minst har det litt humor.

Seriemesteren

Kan bli en fin veksel"sang" det:-)

smaalanda

Quote from: "Northside"Hansa: "Kan vi høre bønder synge?"
BT: "Ne-ei, ne-ei"

Det mener jeg bør være første prioritert. Kan gjøres ved at det deles ut lapper på BT og nedre Hansa slik at folk vet hva det går i.

Må nok "hysje" litt på Hansa i begynnelsen når folk svarer "nei nei" der, men etterthvert tror jeg et slikt vekselrop vil fungere utmerket. Ikke minst har det litt humor.
KMO!!!

Janki

Quote from: "smaalanda"


Mulig denne blir litt vanskeligere etter som den er så "innøvd" men absolutt en idè verdt å tenke på...

Klaus_Brann

Quote from: "Janki"
Quote from: "smaalanda"


Mulig denne blir litt vanskeligere etter som den er så "innøvd" men absolutt en idè verdt å tenke på...


Ahh!
Bra forslag. Vekselrop mellom Hansa og BT tror jeg fint kan ha vært en av de viktigste faktorene til at stemningen har steget et par hakk. Da "må" BT være med, og kanskje folk på andre tribuner og ser at det ikke er flaut å synge med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lindviko

støtter denne tellingen.. tror det hadde vært en god ide...

hadde vi hatt et par faste antall ganger på " vi er brann bergens stolthet", også dradd i gang byen e bergen på direkten... denne sangen kan alle... bt ville vært "varme" og letter for resten av staddaen og følge med...

tror det blir lettere med de 2, for så "å bergen by" etter hvert...

men støtter uansett opplegget..

Go Up