• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann får 20000kr i bot for pyroteknikk.

Started by Stoffi, November 01, 2007, 17:52:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

smaalanda

Når det arrangeres plussing skjer dette alltid nede på banen. Er dette et must eller? Kunne vært jævli tøft hvis folk stod i trappene evt litt bortover på Hansa under kontrolerte forhold. Eller er dette noe Brann ikke hadde fått lov/villet fra NFF?
KMO!!!

C@Bøe_79

Nff har lagt ned forbud mot bluss på tribunen, og det du nevner regnes som tribune..
Forbundet la egentlig ned total forbud mot bluss, men det ble et kompromiss med lov i ordnete forhold på indre bane...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Stoffi

Quote from: "C@Bøe_79"Det er nok mange i Bataljonen som er for blussing på tribunen, og vet at det er mange som syns det er rått.. (meg sjøl inkludert)..
Men Bataljonen har et forhold til Brann som ikke bør forklundres, med ulovlig blussing "godkjent" av Bataljonen mister BBB mye slagkraft hos Brann..
Hvis jeg kan betale 1000-1500kr mindre for å stå på en Bataljons-felt, så klarer jeg og la vær å blusse..

Nff har laget regler for pyroteknisk, og de bør følges av klubb og supporterklubb.. Hva enkelt personer gjør er ikke så viktig, men hvis gjentatte ganger dette begynner å gå utover klubb og supportere bør man kanskje reagere..

En annen ting er politiet, de skaper også farlige situasjoner sammen med securitassene.. Hvis en blusser midt i en folkemengde er de mer opptatt av å ta vedkommene med blusset enn sikkerhet.. På youtube kan man se klipp fra blussing mot Rbk ifjor, på det ene klippet kommer det en securitass-hånd inn fra venstre og prøver rive ned hånden til han som blusser.. (se like før klippet ender)
 
http://www.youtube.com/watch?v=_IohAHld4_0



Ser poenget ditt bra, bataljonen har definitivt ikke råd til bøtene og vi kan miste slagkraft hos Brann.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"
Og til slutt: Hadde det vært like tøft å blusse på tribunen om det var lov?


Ja!
Synes bluss er ufattelig stilig, og skaper en ekstra fin ramme...Det ble gjort i store mengder på Festplassen, og da visste man jo at man nesten uansett ikke kom til å bli tatt for det, men folk gjorde nå det.

Klart det sikkert er noen som synes det er spennende fordi det er ulovlig, sånn er det jo med alt, men jeg tror at de som gjør det, gjør det i hovedsak fordi det er stilig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Selvsagt blusser man fordi det er stilig. Synd NFF og klubbene ikke kan lage litt lettere regler for pyro.

Slik som det er nå er det kun tinnsoldater som er lovlig (stå bortover sidelinjen). Dette blir kjedelig om vi gjør det mer enn en gang i året, i grunn kjedelig da også...

Hadde vi fått litt mildere regler så kunne vi fått lov å bruke røykbomber ved innmarsj, i kontrollerte former. Blusse i trappene, midtgangene og bak gjerdet på Hansa. Da ville vi fått frihet til å lage mer variabelt show og vi kunne gjort det oftere.

Blussing under kampene burde også reglene vært endret på. Enkelte steder i Europa gjør de det på en genial måte for å unngå at dritafulle folk blusser eller at det oppstår farlige situasjoner.
Det er i teorien ikke lov å blusse, men om du blusser og en vakt kommer bort til deg, så skal du gi blusset til vakten uten å diskutere. Gjør du det så slipper du straff.
Om du derimot kaster blusset, hopper og svinger blusset alle veier (som fulle folk lett gjør) eller legger det på bakken så kan du risikere bøter eller utestengelse.

Selv har jeg ingenting imot blussing og det er synd at NFF og politiet ikke ser like lett på pyro som de gjorde på 90-tallet. En av grunnene til at vi en gang var fryktet var jo nettopp bruken av pyro!

anders_flanderz

Quote from: "HansaInferno"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Stoffi"Hva hadde gullfeiringen mot viking vært uten bluss når vi ikke engang stormet banen? Odd kunne gjort det bedre til og med. Det blir så dødt, så organisert og strukturert at vi snart ikke kan kalle oss supportere lenger.


Og så spør du om hva gullfeiringen hadde vært uten bluss? Hva preiker du om? Kan ikke akkurat si at det jeg sitter igjen med etter Brann - Lyn eller Brann - Viking var at noen hadde med seg bluss... Gud hjelpe for noe piss du kommer med her!


Det var mye blusing, røyk og annet fyrverkeri i gatene både etter Lyn, underveis i AaFK - Brann, etter Viking - Stabæk og etter Viking-kampen, og alt dette var absolutt på sin plass. Det som har vært på tribunene har ikke vært så mye, men helt greit. Litt dumt at det ikke ble mer mot Viking, men den sikkerhetssjekken var det litt sprø.



Sprø??? Meg såg dei bare på.. var da einaste..eg kunne tatt med meg ka som helst eg..og dei ville ikke ha oppdaga en drit!
rite Drite Drite Drite på Oslo By

fettnok

inngangen på hansa. nr 10? var jo helt vannvittig. ikke en liten jente slapp gjennom uten ransaking som kunne gitt varige mèn for svake sinn.
ette går aaaaaldri bra!

HansaInferno

Quote from: "fettnok"inngangen på hansa. nr 10? var jo helt vannvittig. ikke en liten jente slapp gjennom uten ransaking som kunne gitt varige mèn for svake sinn.


Ja, inngang 10 er "min" inngang, kan selvfølgelig ikke uttale meg om hvor det var andre steder, gikk vel egentlig ut i fra at de holdt på slik de andre stedene også.
Breiflabben, baby!

brannfrik

det gjorde de ikke... det står også inngang 10 på mitt partoutkort, men da jeg så galskapen ved inngang 10 gikk jeg bare rett opp til inngang 12 og spaserte rett inn. der stod det bare vanlige securitas vakter som pliktskyldigst nok lot hendene fare nedover buksebeina mine. sørgelig korttenkt av brann...

tintin

var jo blussing på tullevål idag av småfuglene, de får vel bot, men gir nff bot til seg selv? er vel nff som har "hjemmekamp" og er ansvarlig...

smaalanda

Kåfjord og han derre Lespelund kunne blitt trekt halvparten hver på neste lønning!
KMO!!!

Markmus

Lurer på om det er noen kamera som tok opptak av Kåfjord når gulskiten fyrte opp blussen. Skal vedde halve rovi at han ble begeistret.
Ka du ve?


YadaYada

- Vil denne episoden få konsekvenser for LSK, selv om dere sitter med ansvaret? "
- Nei, det tror jeg ikke. Vi får heller gi oss selv en bot, ler Solheim. "
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Northside

Regner da med at LSK får en kraftig bot!?
Vi fikk bot mot trio pga det er Brann sitt ansvar dersom Brann sine supportere blusser, samme har skjedd med engen, Molde og sikkert flere.

At NFF stod for sikkerheten har veldig lite å si. Verken Brann eller de andre bortelagene som har fått bøter for pyro kunne gjøre noe med sikkerheten i deres kamper!

HeiaBrann!

Brann får 25 000  i bot for to blussinger på satdion mot Viking
http://fotball.bt.no/eliteserien/article95657.ece

Noen som vet hva LSK fikk for ligtherkastingen mot Brann, og hva Brann fikk for blussingen mot Hamburg SV?

Northside

pent bilde BT bruker i artikkelen :)

25 000, samme som RBK fikk. Litt dyrt, ingen her som kastet bluss på banen den kamepn. Men men, 25 000 i bot når seriegullet er vunnet er ikke skandale. Brann har sløst vekk mye mer penger på skandaløse sikkerhetstiltak som ikke virker.

Go Up