• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Takk, Friele. Skjerp dere, fløyenkamerater.

Started by Stoffi, October 30, 2007, 14:47:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Tusen takk til Friele for at kommunen kjente sin besøkelsestid og ga oss en skikkelig feiring av gullet. Friele fremstår som en entusiastisk bergenspatriot, som også etterhvert har utviklet en interesse for Brann.

At partier som SV og Rødt ikke ville spandere penger på en feiring, er forståelig. Ingen av de har bergenske ledere, og de burde dermed ikke ha talerett i slike saker. De vet så altfor lite om hva som opptar bergensere, siden de ikke er det selv.
At Trond Tystad gikk ut mot Friele, er derimot uforståelig. Han som er brannsupporter og alt. Skam deg, Tystad.

Takk, Friele.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

gitarbroiler

Det var uforglemmelig å se Friele danse på scenen søndag. Det er et av minnene fra gullfesten jeg aldri kommer til å glemme. Han er ingen stor danser, men du verden for en stor dans han gjorde :-)

vebo

Nå har vel Friele ALDRI vært brann supporter heller. Han har jo tidligere uttalt at han ikke engang er interessert i forball. Dette er jo bare et stort pr-jippo for kommunen(ikke for partiet), som ikke har hatt det beste omdømmet i Bergen.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: "gitarbroiler"Det var uforglemmelig å se Friele danse på scenen søndag. Det er et av minnene fra gullfesten jeg aldri kommer til å glemme. Han er ingen stor danser, men du verden for en stor dans han gjorde :-)


Fantastisk timing med siste kveld på jobben foran en fullsatt Festplassen. Han gikk av med stil, ingen tvil om det!;)
Rød makt på Hansa

Belfort

Man kan mene mye om Friele,men måten kommunen har stilt opp nå i innspurten har vært meget bra.

paf

Quote from: "Belfort"Man kan mene mye om Friele,men måten kommunen har stilt opp nå i innspurten har vært meget bra.

Absolutt. Nå tror jeg vel SV og Rødt inntar prinsipielle standpunkter der - det handler ikke om manglende patriotisme. Til orientering er sentrale folk i de rød partienes (Rødt, SV og AP) bystyregrupper godt representert på Hansa - i tillegg til et par Stortingsrepresentanter fra SV som også frekventerer vår tribune jevnlig.

Xminator

Quote from: "vebo"Nå har vel Friele ALDRI vært brann supporter heller. Han har jo tidligere uttalt at han ikke engang er interessert i forball. Dette er jo bare et stort pr-jippo for kommunen(ikke for partiet), som ikke har hatt det beste omdømmet i Bergen.


En gang begynner alle. Om det er i alder 5 eller 60 år betyr ingenting...

SKBMiller

jeg vil takke kommunen og friele. samme om han egentlig er interessert i fotball, han gjorde det iallefall bedre for oss som faktisk er det.

og han virket rimelig fornøyd med gullet =)

Brannfrelst

Vil også rette en stor takk til Friele for alle midlene han har stilt til disposisjon for gullfesten. Ikke mange som går av med den stilen han gjorde.
Dansen til tjokk og feit og full er et uforglemmelig minne;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Lennono8

Friele har selv innrømmet at han ble interessert i Brann til cupfinalen i 2004.

At han derimot er Bergenspatriot er det ingen tvil om.

Den ordføreren som hadde nektet gullfest i den situasjonen her tror jeg man må lete lenge etter. Er noen som tror at man alltid må være i opposisjon (enkelte fra Rødt og SV), men hvorfor det?

Gullfesten tror jeg noe "alle" stiller seg bak. Greit at man kunne brukt pengene på mye annet nyttig, men av og til trenger man en fest og glede i hverdagen. Dette var fortjent! Vel anvendte skattepenger!!

Petter Puddefjord

Lenge leve Friele og Høyre! Det er så ufattelig herlig å leve i en god, borgerlig handelsby! Friele har gjort en kjempejobb for Bergen, først og fremst markedsføringsmessig. Det er så utrolig mye stiligere med en ordfører som Friele, enn en nisse som Ingmar Ljones fra KrF, eller en Ruth Grung fra Arbeiderpartiet. Friele har STIL! Takk for en kjempejobb Herman Friele! Jeg håper vi får se deg som Næringsminister etter valget om to år.

HansaInferno

Ja, fantastisk det kommunen har gjort for oss de siste ukene, det må jeg si!
Breiflabben, baby!

monzilla

Kommunen har nok tjent masse på Brann de siste månedene, så at de gir litt tilbake er bare rimelig spør du meg. Forstår ikke hvorfor Rødt/SV klager så jævlig henger seg opp i dette, er ikke de for felleskap og glede? Hva er bedre enn en folkefest der alle kan delta?

Nei, Takk friele.

Rieber kan forøvrig fra til helvete.

Markmus

Quote from: "gitarbroiler"Det var uforglemmelig å se Friele danse på scenen søndag. Det er et av minnene fra gullfesten jeg aldri kommer til å glemme. Han er ingen stor danser, men du verden for en stor dans han gjorde :-)

Han tok virkelig helt av ja - med både dans og sang :D
Ka du ve?

Lurkin

Quote from: "Nixon"
Quote from: "gitarbroiler"Det var uforglemmelig å se Friele danse på scenen søndag. Det er et av minnene fra gullfesten jeg aldri kommer til å glemme. Han er ingen stor danser, men du verden for en stor dans han gjorde :-)


Fantastisk timing med siste kveld på jobben foran en fullsatt Festplassen. Han gikk av med stil, ingen tvil om det!;)


Sant! Og jeg gikk opp i toget til Tullevold i 2004 sammen med Friele, og han var minst like entustiastisk som meg. PR-stunt er det ikke, valget er over og ingen tenker på dette når de skal i stemmelokalene igjen om 2 eller 4 år.
Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Friele er som mange andre, hvor det enn måtte være: Ikke interessert i fotball, men vedlig patriotiske.
Legg ned hele klubben!

Bassew

Har ikke Friele gjennom sitt selskap Kaffehuset Friele vært sponsor for SK Brann i en årrekke? Skulle no tro at han er interessert i Brann, ellers ville han vel aldri blitt sponsor!
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

boleole

Quote from: "monzilla"Forstår ikke hvorfor Rødt/SV klager så jævlig henger seg opp i dette, er ikke de for felleskap og glede? Hva er bedre enn en folkefest der alle kan delta?


haha det var så bra sagt at jeg skal stemme ap på neste valg og ikke sv.
:D
**************************************
og nicket mitt er bare for å tøffe meg...
****************************************

Roald

Quote from: "boleole"
Quote from: "monzilla"Forstår ikke hvorfor Rødt/SV klager så jævlig henger seg opp i dette, er ikke de for felleskap og glede? Hva er bedre enn en folkefest der alle kan delta?


haha det var så bra sagt at jeg skal stemme ap på neste valg og ikke sv.
:D

da er det jo til liten nytte...
Det ligner ingen bergensgutt å være mutt!

enavgutta

Friele visste knapt hva Brann var før Cupfinalen i 2004. men det spiller ingen rolle, Friele har blitt bitt av Brann basillen siden den gang og var rett og slett konge under, får og etter feiringen.

Tviler på bosstømmeren fra Dalen som før ordførerkjedet nå blir like god Brann figur, patriot og supporter :d

Candyman

Vil takke Friele for tiden i Bergen uansett hva enkelte måtte mene om han og hans motiv, Brannfan i 3, 10 eller 50 år. Han er borgermester for folket i Bergen, og han gjorde en kjempejobb for å lage fest for oss, folket! Det er det som betyr noe.

Må si meg enig med deg her Petter P. Han har stil og er flere lysår bedre på "public relations" enn sine politikerkollegaer Ljones og Grung. De er helt moped i forhold for å hente frem ett godt gammelt uttrykk.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Stoffi

Quote from: "krøvel vellevold"Friele er som mange andre, hvor det enn måtte være: Ikke interessert i fotball, men vedlig patriotiske.



Det er ikke mange som Friele, han gløder av entusiasme og bobler over av patriotisme. Han er ganske unik.

Jeg stemmer ikke Høyre, men Friele er den ultimate borgermester i Bergen. Meget bra reklame for Bergen.


Paf sier Oddny Miljeteig tok avstand fra dette pga prinsipp. Hun ville heller bruke pengene på folk som virkelig trengte det, fattige, syke, breddeidrett, osv.
Det blir litt tvetydig, for det viser jo at hun er imot å bruke penger på kultur, fordi det ikke er nødvendig og det finnes bedre ting å bruke pengene på.
Men nok politikk!


Det ble en uforglemmelig aften.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Candyman

Oddny bør ta seg en bolle. Bredde? Er hun klar over at det ikke finnes en eneste annen ting i Bergen som kunne samlet en slik folkemengde? Ikke noe! Finner ikke ord for hvor elendige disse menneskene er i å markedsføre seg selv. De sparte sikkert to millioner i og med at mange i Bergen slipper å hente ut reseptene sine på lykkepiller resten av året pga. festen. Kanskje du gikk i pluss kjipe Oddny!!??
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

vebo

Hva faen som skjer her mod'er? Har dette virkelig blitt et fora for politiske diskusjoner og sjitkasting over andres prinsipper og overbevisning? En ting er å hylle "Fulle Friele" for feiringen, men det å diskutere politikk på et Brann-forum er det dummeste jeg har sett. Her stenger dere tråder om SKB i hytt og pine, men lar dette gå? De er i det minste om klubben, det vi enes om. Politikk kan vi aldri bli enige om.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Ryktene på rådhuset er at Frp-bakeren skal ta en Friele og ha storskjerm på Festplassen på lørdag!
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: "Nixon"Ryktene på rådhuset er at Frp-bakeren skal ta en Friele og ha storskjerm på Festplassen på lørdag!


Haha.. sikkert mye folk som gidder å møte på festplassen for å se et brannlag uten noe å spille for møte Tromsø..
First is first, second is nothing

Belfort

Quote from: "fortune"
Quote from: "Nixon"Ryktene på rådhuset er at Frp-bakeren skal ta en Friele og ha storskjerm på Festplassen på lørdag!


Haha.. sikkert mye folk som gidder å møte på festplassen for å se et brannlag uten noe å spille for møte Tromsø..


Tror nok vår ex president var i det ironiske hjørne her.

Felt Ã?

Quote from: "gitarbroiler"Det var uforglemmelig å se Friele danse på scenen søndag. Det er et av minnene fra gullfesten jeg aldri kommer til å glemme. Han er ingen stor danser, men du verden for en stor dans han gjorde :-)



He he,vår egen Onkel Skrue ..........rett og slett stor dansing av Friele.

Charmless Man

Jeg tror nok det hadde blitt en skikkelig gullfest uansett hvilke partier som hadde sittet i bystyret. At Sv/Ap/Rv svarte Friele da han lovde en million til gullfeiring mitt i valgkampen var vel ikke så rart.

Personlig synes jeg det var ganske kvalmende å se hvordan Meland/Friele prøvde å slå politisk mynt på Branns første seriegull på førtifire år. De burde vel heller brukt tiden på lære opp sitt eget byråd i grunnleggende folkeskikk, gjerne i form av et dresurkurs.
Ladish on the Foot

gitarbroiler

Ikke for å ta en politisk diskusjon her, men snakk om å ta fatt i fjær og lage den til 100 høns!!

Dagens BT med nye byrådslederen fra FrP er så til de grader overdrevet:

"Det handler om oppdragelse, og er ikke anderledes enn det vi gjør med våre barn og hunder".

Eneste media henger seg opp i er ordet hunder, mens det han mente er oppdragelsen om oppførsel i landet man kommer til. Total skivebom.

Forsåvidt også total skivebom fra min side her nå :D

Charmless Man

Det er vel ikke så rart at folk reagerer på at han sammenligner integrering med oppdragelse av barn og hunder.

Men over til saken: Friele gikk ut midt i valgkampen, lenge før gullet var sikret, og lovde en mill. til gullfeiring. "Fløyenkameratene" sa vel at de ikke kunne love et slikt beløp og at de prinsipielt heller ville bruke et slikt beløp pÃ¥ breddeidretten. Det er vel noe alle prinsipielt  kan si seg enig i, men Brann handler vel knapt om rasjonelle valg...
Ladish on the Foot

Christian

Quote from: "Nixon"Ryktene på rådhuset er at Frp-bakeren skal ta en Friele og ha storskjerm på Festplassen på lørdag!

Syns FRP-bakeren skal ta barten, eg. Sømmer seg ikkje å ha bart i disse tider.

Petter Puddefjord

Enig!

Vi kan ikke akseptere en ordfører med bart i Bergen! :-)

C@Bøe_79

Quote from: "paf"
Quote from: "Belfort"Man kan mene mye om Friele,men måten kommunen har stilt opp nå i innspurten har vært meget bra.

Absolutt. Nå tror jeg vel SV og Rødt inntar prinsipielle standpunkter der - det handler ikke om manglende patriotisme. Til orientering er sentrale folk i de rød partienes (Rødt, SV og AP) bystyregrupper godt representert på Hansa - i tillegg til et par Stortingsrepresentanter fra SV som også frekventerer vår tribune jevnlig.


Kan vel nevne Heikki Holmås og Audun Lysgård som ordnet slik at når gull-bussen skulle til Bergen fra Oslo, så kunne folk sitte på gratis(også tilbake etter festen)..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KongHarry

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "paf"
Quote from: "Belfort"Man kan mene mye om Friele,men måten kommunen har stilt opp nå i innspurten har vært meget bra.

Absolutt. Nå tror jeg vel SV og Rødt inntar prinsipielle standpunkter der - det handler ikke om manglende patriotisme. Til orientering er sentrale folk i de rød partienes (Rødt, SV og AP) bystyregrupper godt representert på Hansa - i tillegg til et par Stortingsrepresentanter fra SV som også frekventerer vår tribune jevnlig.


Kan vel nevne Heikki Holmås og Audun Lysgård som ordnet slik at når gull-bussen skulle til Bergen fra Oslo, så kunne folk sitte på gratis(også tilbake etter festen)..

Go Up