• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bjørnson vs Sjöhage

Started by Rasten, October 30, 2007, 11:40:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Rasten

Jeg må bare starte med og si at jeg er veldig imponert over hva Mjelde har klart på de siste 2 årene. Men.. det er altids en men..

Nå har det seg sånn at han gang på gang setter utpå Bjørnson som spiss om han skal bytte. Dette er for meg meget uforstålig, mannen må jo være helt vill på trening, ellers skjønner jeg ikke hvor den tiliten kommer ifra. Bjørson han vært en stor skuffelse i mine øyne. Han har ikke passnings fot eller målteft. og derfor skjønner jeg ikke at Sjöhage skal sitte på benken og ikke få ut delt gull siden han mangler en kamp mot Viking.

Sjöhage er en spiller jeg ser stort frem til om han får tillit. Tror han er en kjempe spiller (i motsettning til Bjønson).

Om han ikke får tilit mot Tromsø til helgen skjønner jeg ikke helt hva som skjer.

Er det noen andre som kan gi meg en logisk forklaring på hvorfor Bjørnson spiller istedenfor Sjöhage?

Høyrebacken

Pr. i dag er begge disse spillerne bare reserver. På BT sin årsspillerbørs i går (29.10) fikk Sjöhage 1. Der pekte man på at svensken i kamper for 2. laget har vist klare ferdighetsmangler. Jeg vet ikke nok om det til å uttale meg, men det er klart at det er en grunn til at det er Bjørnsson som kommer innpå istedenfor Jokke.
Jeg er i likhet med en del andre, spent på å se hva svenske Sjöhage kan bidra med, for det ville foruundre meg veldig om Brann blar opp millioner for en spiller som bare skal bidra til å fylle benken og Brann 2.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Xminator

Epler og appelsiner. 194 mot 180. Treg mot rask. To forskjellige spillertyper, og samtlige 22 kan ikke ha de samme ferdighetene. Viktige som reserver, og begge har mye å gå på.

Stoffi

Hvis Armann er den beste spissreserven vi har, er det vel like greit å sette inn et ungt, egenprodusert talent.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Er det virkelig så lenge siden Arve Walde viste at "det ikke bare" er å sette inn noe ungt og lokalt?

Rasten

Knall bra eksempel.

Men jeg synes likevel Sjöhage skulle få en sjans mot Tromsø jeg, Jeg har vanskelig for og tenke meg at Sjöhage får like dårlig treff prosent som bjørnson..

Innlandsmax

Burde være mulig å teste ut Sjøhage i Tromsø. Noe vettug bør jo den kampen brukes til også.

fettnok

er vel som å velge mellom pest og kolera. ingen av alternativene er ønskelig...
ette går aaaaaldri bra!

Innlandsmax

Men Sjøhage begynner jo å bli et aldri så lite mysterium. En slags forundringspakke. Det blir vel ikke så mange kamper i fremtiden som kan sies å være betydningsløse, og samtidig representere kamptrening på øverste nivå. La oss få se litt av Sjøhage, da!! Bjørnsson har vi jo tross alt sett en del av.

Candyman

Svensker generellt er forundringspakker spør du meg. Noen vi har fått fra söta bror har vært enorm, andre skandaløs...

En ting er sikkert iallefall, Brann trenger en klassespiss før neste sesong. Dersom det er meningen at Karadas blir renspikka stopper til neste år, så må vi få en klassemakker til Helstad. Noen som sa Veigard Pall? Når de prøver å fokke oppunder med å kjøpe Huseklepp, noe de forøvrig kan drite i, så kan jo vi fokke litt oppunder tilbake.

Kjør på med rykter. Jeg spiste kebab i Oslo forrige helg, og da kom det to svensker inn og snakket om fotball, og om en fetter som skulle til Bergen på jobb! Kan det være Nannskog?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Baunebob

Sjøhage har da trent og vært proffesjonell fotballspiller i en klubb som vant den svenske serien ? Hvor dårlig kan man være ? Brann må da ha sett noe i han når de kjøpte han ?

Skuffendes hvis Bjørnsson prioriteres mot Tromsø. Han fikk jo nok engang vist sine eminente avslutteregenskapene sine mot Viking.

Erlend

Nekter Ã¥ tro at noen kan være dÃ¥rligere enn Bjørnsson.  Mannen kan ikke sentre, ikke avslutte, ikke løpe, og pÃ¥ de lange oppspillene han er ment for Ã¥ vinne posisjonerer han seg helt feil eller taper hodeduellen.

enavgutta

Foten hadde jo seg en fin bom på åpen mål som bare understreker nivået.
Underlig at Sjøhage ikke får komme innpå isteden. Tjokken og foten e vel perlevenner

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

enavgutta

Men hallo, vi ledet 4-1 på det tidspunktet da foten på død og liv skulle inn.

hatelsk

Det er uforstÃ¥elig at Sjøhage ikkje har fÃ¥tt sjansen til Ã¥ komme innpÃ¥ mot slutten i flere av kampene som allerede har vært avgjort.    Det gÃ¥r an Ã¥ bruke 2 spisser som er litt like i spillestilen, man finner jo ikkje ut om det fungerer bra eller ikkje før man faktisk har prøvd dem sammen i kamp(er), men man burde jo forsøke..    Sjøhage bør fÃ¥ sjansen mot Tromsø, ihvertfall et innhopp.

Stoffi

Quote from: "dudo"Og vi nevner i fleng...?


Min bestemor? Tante Hubro? Kjegle?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dudo

Er din bestemor og tante Hubro et ungt, egenprodusert talent? Yikes! ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Candyman

Syns det faller på sin egen urimelighet dersom folk her inne nå begynner å påstå å ha produsert sine egne bestemødre...

(Greit, den var tynn men det er kl. 02.00 og jeg venter på nedlastingen...)
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

KennethS

Quote from: "Rasten"Sjöhage skal sitte på benken og ikke få ut delt gull siden han mangler en kamp mot Viking.


Sjøhage fikk gull, men må levere det tilbake hvis han ikke får spilletid mot Tromsø.
tå på Brann

Mick

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Rasten"Sjöhage skal sitte på benken og ikke få ut delt gull siden han mangler en kamp mot Viking.


Sjøhage fikk gull, men må levere det tilbake hvis han ikke får spilletid mot Tromsø.


Hva hvis han nekter, sender da NFF folk på døra til jokke for å hente den. Espeseth? Gull-innkasso?

Nei tilbake til tema: Jokke trenger tid, han er ung og det er feil Ã¥ utelukke han ennÃ¥. Mjelde har vært veldig forsiktig med Ã¥ gjøre for mange utskiftninger i laget. Tillogmed Huseklepp som gang pÃ¥ gang har vist seg verdig en plass fra start har ikke fÃ¥tt det fordi Mjelde er livredd for Ã¥ bryte kontuiniteten.  Bjørnson er et sikkrere valg fordi Brann ofte har tatt ledelsen først i kampene pÃ¥ høsten og mjelde vil ha en ekstra hodesterk spiller pÃ¥ defansive dødballer.  Jeg tror vi skal vente med Ã¥ trekke noen konklusjoner om Sjøhage før vÃ¥ren kommer. Han har noen ting Ã¥ jobbe med, men med tanke pÃ¥ de ekstreme ferdighetene han har blandt annet i fart burde han kunne ha potensialet til Ã¥ jobbe seg inn i a-laget. Han har tydelgivis et par ting Ã¥ jobbe med nÃ¥r det gjelder holdninger og innstilling.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Yngve

Og det er i slike tilfeller som Sjøhage at Royal League vil kome godt med, slik at dei får kamptrening på eit relativt høgt nivå. Inntill det motsatte er bevist har eg trua på han. Han viste jo prov på ting når han var i Sverige, og i det klippet som ligg her, så noko må no Brann ha sett i han.

Xminator

Nå er vel sjansen stor for at Bjørnson og Sjøhage starter mot Tromsø, så da er gullmedaljene i boks for ham også.

dudo

Grøss. Jeg håper i det lengste på Karadas/Sjöhage...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Høyrebacken

I dagens BA antyder Mjelde langt på vei at det blir aktuelt med Sjøhage fra start. Helstad skal visst spares, siden det er kunstgress på Alfheim. Kan bli interessant å se Jokke vise seg frem.
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

RC

Mener det er feil å sammenlikne disse to.
AB ble jo hentet som midtstopper mens Sjøhage er spiss.
Hvorfor i all verden han spiller spiss og ikke bak, vet jeg ikke.
Men vi har 5 stoppere nå, seks med Erlend som faktisk er bedre der enn back.

fettnok

tror det har noe med at han er like bås i begge posisjoner. men muligheten for å gjøre katastrofale tabber som ender i baklengs ses på som ørliten mindre når han blir brukt som spiss.
ette går aaaaaldri bra!

RC

Jeg mener han har vært ok som stopper. Som spiss duger han nok ikke.

steinbygger

Quote from: "Erlend"Nekter Ã¥ tro at noen kan være dÃ¥rligere enn Bjørnsson.  Mannen kan ikke sentre, ikke avslutte, ikke løpe, og pÃ¥ de lange oppspillene han er ment for Ã¥ vinne posisjonerer han seg helt feil eller taper hodeduellen.


Du er vel en av de som kritiserte Opdal og Sigurdson i deres første sesong i Brann? Jeg nekter å kaste meg på hylekoret over hvor dårlig Bjørnson er. Skal ikke si at han har spillt som en gud, men han overbeviste stort som stopper mot LSK og han har det enten dere liker det eller ikke en imponerende statestikk på scoringer i forhold til spillte minutter i år (selv om mange av målene var i cupen)

Bolsen

Jaja på søndag får vi vel kanskje svaret om mjelde har gjort riktig i hele år da

Nixon

Quote from: "Bolsen"Jaja på søndag får vi vel kanskje svaret om mjelde har gjort riktig i hele år da


Vel, selv om Sjøhage skulle putte oppe i nord trenger det ikke å bety at Mjelde er en dust. Det kan selvsagt bety det. Men det trenger ikke!;)

Men det skal bli spennende å se han spille på topp sammen med Armann.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bolsen

Kommer ikkje te å kalle mjelde for en dust om sjøhage putter 5 mål, men vil seff tenke korfor han har brukt armann så mye som han gjort

Kjell249

Quote from: "Bolsen"Kommer ikkje te å kalle mjelde for en dust om sjøhage putter 5 mål, men vil seff tenke korfor han har brukt armann så mye som han gjort


Hvis han putter 5 sammen med Armann, så bør du kanskje tenke på hvorfor Mjelde har valgt Helstad og ikke Sjøhage :) Kan jo kanskje ha noe å gjøre med hvilke spiller typer som passer sammen, eller hva tror du?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Bolsen

Nei Helstad har 22 mål han så undrer meg ikke over det valget, men uansett så passer ikke armann me noen så lenge det er spissplass det e snakk om

steinbygger

Quote from: "Bolsen"Nei Helstad har 22 mål han så undrer meg ikke over det valget, men uansett så passer ikke armann me noen så lenge det er spissplass det e snakk om


Nei for Armann har bare scoret 9 mål i år og med den spilletiden han har fått så skulle selvfølgelig han ha scoret 22 han også.....

Bolsen

E det 1 kamp som stopper og 13 som spiss? Som har resultert i 2 mål i tippeligan på 14 kamper.. Så har han 7 mål mot 1-2 div lag og miniputt lag ute i Europa. Missen mot Viking? Hadde han falt på ballen hadde den gått inn der

tossen82

Quote from: "Erlend"Du er vel en av de som kritiserte Opdal og Sigurdson i deres første sesong i Brann? Jeg nekter å kaste meg på hylekoret over hvor dårlig Bjørnson er.


Hårreisende sammenligning av kritikk. Opdal og Krissy hadde åpenbare kvaliteter, men mangel henholdsvis rutine og pasningsfot til å helt ut fylle rollene sine.

Armann mangler ALT. Absolutt alt. Spør du meg.

Ricky

Quote from: "Bolsen"E det 1 kamp som stopper og 13 som spiss? Som har resultert i 2 mål i tippeligan på 14 kamper.. Så har han 7 mål mot 1-2 div lag og miniputt lag ute i Europa. Missen mot Viking? Hadde han falt på ballen hadde den gått inn der


Faktisk har vi jo hatt en del slike misser i år. Helstad, Andresen og Huseklepp har misset for blank kasse, og hvem glemmer ikke Erlend Hanstveit mot RBK? Hadde Armann satt den sjansen, så hadde han faktisk vært rundt topp 10 effektive spisser i Tippeligaen hva angår mål pr spilte minutter.

Bolsen

Klepp ekke noe avslutter så den e grei. Og om Armann hadde sotte den sjangsen så hadde det blitt 3 mål på 15 kamper? Uansett om mange av de kampene er som innbytter ekke mål på spilte min imponerende uansett


Bolsen

Syns vi ska se bort i fra targetspissen som Mjelde e så gla i.
Var ingen som skrek etter 190cm spillere når Helstad og Løvik goalet inn mål etter mål.

Selv om Armann er stor og sterk, er han all for snill, og de fleste hodedueller han vinner er det aldri noen i nærheten å ta andreballen.

Nei eg vil ha en bevegelig spiller som har potensialle te 10+ mål pr serie

Så får det være opp te Mjelde å finne ut ka og kem som e best egnet te det beste for Brann

Knasen

Er enig med deg. Han er litt for snill, og blir aldri det helt store ut av det. Men, jeg f¨r da lov til å gi han litt skryt da? Han er flink på hodet. Når han først får ballen så går den til de han vil, men som sakt...aldri de helt store sjangsene.

Baunebob

Det fungerte jo glimrende tidligere i høst når Winters Helstad spillte sammen.

Winters er vel ikke akkurat denne "target mannen" heller.

Gi meg en helstad i bakrom og en teknisk god spillere som drar stoppere med på løpeturer og en kløpper på gjennomspill.

Xminator

Det har jo ikke noe med hva som stemmer best. Det handler om å ha komplimentærferdigheter i stallen.

QuoteVar ingen som skrek etter 190cm spillere når Helstad og Løvik goalet inn mål etter mål.


Forumet var fult av skriking etter slike spisser før Sæternes kom. Folk var desperate nok til å ta imot Aarøy med åpne armer. Andre tider selvsagt.

Når det gjelder Bjørnsson så tror jeg han er god nok til å score 10-12 mål på en sesong. Ikke god nok til at han blir solgt, god nok til å være stallfyll, og som #13-15 i stallen blir han en av bærebjelkene i Brann de neste 8 årene.

Bolsen

Må være hvis man teller me cup kamper mot gneist, og sånne lag.

Og e det bare meg eller kommer Bjørnson svært sjeldent te sjangser på cornere? Kan ikke huske i farten at han har vært så mye i nærheten av å score på cornere.

Selv om han sku fått 20-26 kamper fra start i Tippeligaen tror eg aldri at han hadde havnet på over 10 scoringer..No chance

KEO

Quote from: "Bolsen"Må være hvis man teller me cup kamper mot gneist, og sånne lag.

Og e det bare meg eller kommer Bjørnson svært sjeldent te sjangser på cornere? Kan ikke huske i farten at han har vært så mye i nærheten av å score på cornere.

Selv om han sku fått 20-26 kamper fra start i Tippeligaen tror eg aldri at han hadde havnet på over 10 scoringer..No chance


Snu litt på flisen! Hadde du spilt stopper og hadde corner imot, hvem får mest oppmerksomhet? garantert spilleren på 1.90 og dette lager plass i feltet til andre spillere. Dette er jo fordelen med å ha en target spiss, og si at Bjørnson har skuffet i år blir litt feil.Han ble hentet som stopper og hadde spilt stopper de siste årene, man blir ikke noen notorisk goalgetter på noen mnd. Bjørnson har absolutt potensialet til å bli en god spiss,men det kommer ikke over natten. Og han er jo ikke 30+ heller.
Nu kør vi!


Xminator

Råheten mangler, bevegeligheten til Azar mangler, men målteften er der. Det viser han ved å faktisk score mål mot "dårligere lag". Akkurat det er langt fra noen selvfølge.

Helst skulle jeg sett det var Azar som fikk rollen som "den hodesterke spissen" i neste års Brannstall. Nå vil han jo ikke det, og da er Bjørnsson nestemann på listen. At han er i stallen betyr ikke at han kommer til å starte 26 kamper... Likevel en nyttig spiller å ha i innledende cuprunder, i CL-kvalikk og når taktiske hensyn tilsier at en ekstra hodespiller blir viktig.

Utfordringen for Brann neste år blir å holde spiller "13-22" varme. Det er noe av det vi ikke har klart i år.

Erlend

nÃ¥ mÃ¥ vi forresten huske at Ludde kommer hjem igjen.  Noen som vet hvordan han har gjort det i Godset? Kan han være et alternativ?

Quote from: "tossen82"
Quote from: "Erlend"
Du er vel en av de som kritiserte Opdal og Sigurdson i deres første sesong i Brann? Jeg nekter å kaste meg på hylekoret over hvor dårlig Bjørnson er.



Hårreisende sammenligning av kritikk. Opdal og Krissy hadde åpenbare kvaliteter, men mangel henholdsvis rutine og pasningsfot til å helt ut fylle rollene sine.

Armann mangler ALT. Absolutt alt. Spør du meg.

Roter vi ikke litt med siteringen nÃ¥??  Er enig i det meste du sier her

Go Up