• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mons Ivar Mjelde må IKKE gå!

Started by Klaus_Brann, October 23, 2007, 09:51:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

PIXMA

Hiver meg på her, Mjelden må bli.
Problemet mitt som brann supporter er at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle den roen og sindigheten som preger hele Brann organisasjonen. I tillegg den langsiktige planleggingen osv. Jeg venter liksom at det skal falle tilbake til det normale. Det er vel kanskje derfor jeg ikke vil at vi skal rokke ved organisasjonen rundt spillerene som Mjelde er endel av. I tillegg har han vist at han kan lære av sine feil og mangler som trener.

Klaus_Brann

Quote from: "PIXMA"Hiver meg på her, Mjelden må bli.
Problemet mitt som brann supporter er at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle den roen og sindigheten som preger hele Brann organisasjonen. I tillegg den langsiktige planleggingen osv. Jeg venter liksom at det skal falle tilbake til det normale. Det er vel kanskje derfor jeg ikke vil at vi skal rokke ved organisasjonen rundt spillerene som Mjelde er endel av. I tillegg har han vist at han kan lære av sine feil og mangler som trener.


Det er akkurat det som er det beste ved Brann. At vi har fått ro, kontinuitet og at Mjelde har fått tid til å prøve å feile, noe som har endt i SUKSESS, og han har nådd målet, og oppnådd det største man kan oppnå som Brann-trener.

Vi trenger ikke fler spekulasjoner eller uroligheter i klubben vår, alt er på stell og med et par forsterkninger før neste sesong, samtidig som vi i alle fall beholder Helstad og Sigurdsson, så blir dette meget bra med Mjelde ved roret!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Innlandsmax

Quote from: "Satan 3"I motsetning til BA så tror jeg ikke BT skriver det som passer dem.
Så jeg kan ikke tenke meg det som skrives er tilfeldig piss.

Brann hadde tatt gull ifjor og året før der med en skikkelig trener.

La Mjelde prøve seg som trener i Sandefjord eller andre drittklubber som trenger en sterk leder for å prestere.
Serien i år skulle vært vunnet med 20 poengs margin med de spillerene Brann har i stallen.

Mjelde må gå, ferdig arbeid!
Satan 3, du har et bra nick, det skal du ha.

Innlandsmax

Quote from: "Red Rabitt"Liker ikke nrks reportasje om mjeldes mulige avgang, ser vi konturene av mjeldes avgang bygge seg opp? Var det dette som var de store endringene etter sesongslutt som ville være mange supporteres våte drøm? Håper inderlig at mjelde blir i Brann i mange år fremover slik at vi kan fortsette å bygge på den kontuiniteten vi nå har opparbeidet oss.


Tror kontinuitet er en suksess-faktor. Selvfølgelig ikke kontinuitet for en hver pris, men det er viktig å se at når utviklingen går i riktig retning, så må kontinuiteten få fortsette (stein på stein!). Mjelde og de som har evaluert han og hans arbeid har funnet at krav og prestasjoner har balansert, og hatt en utviklingslinje.

Mjelde sier sjøl at han er blitt både tryggere og tydeligere som trener. Han har også gitt Brann en tydelighet i spillestil, og det i en offensiv og attraktiv spillestil. Spillestilen er ikke bare offensiv og attraktiv, den er også preget av at man tør å ty til ballbesittelse for å gi laget ro, overblikk og mulighet til å ny-posisjonere seg. Det er ikke bare løp, løp, løp.

Det er ingen vits i å prøve å etterligne RBK fra deres storhetstid, men akkurat kontinuitet på trenersida var ikke det dummeste de hadde å bidra med. Også viktig å beholde kontinuitet i en stamme i laget, slik at spillestilen kan beholdes og videreutvikles, og slik at nykjøp kan lære seg stilen og det allerede etablerte samspillet, ikke slik at nykjøp kommer inn og blir forstyrrende og fremmedelementer. Her sliter RBK nå.

Syns Mjelde fremstår som en kjernekar og med stadig større fotballfaglig pondus og med fotballfaglig stadig større integritet og egenart. Syns han skal få tillit til å lede laget videre. Om han kan bli en like ruvende Mr.Brann som Gamle-Eggen i sin tid var Mr. RBK er kanskje ikke et mål, men tror han har kapasitet til å bli det. Men der Gamle-Eggen var svulstig, selvgod og pompøs, der er Mjelde jordnær, ydmyk og lyttende - men samtidig myndig.

Eneste grunn til å gi slipp på Mjelde er om Mjelde faktisk selv ønsker å gå. Disse årene har kostet han mye.

gitarbroiler

Edit: Dette skulle være en Mjelde "hyllest" tråd, så jeg trekker tilbake det jeg skrev.

Og nei, det var ikke noe negativt OM Mjelde.

Go Up