• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mons Ivar Mjelde må IKKE gå!

Started by Klaus_Brann, October 23, 2007, 09:51:57 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Her er en liten tråd jeg har drømt om å starte, den er vel hovedsaklig rettet FOR å beholde Mjelde, men jeg ser helst at diverse forumbrukere kommer seg inn her, bøyer seg i støvet, bejubler og takker Mjelde for det han har fått til med klubben vår.

På en dag som denne, og for alltid i historiebøkene kommer Mjelde til å bli stående som mannen som løftet Brann fra 44 års lidelse, og opp i toppen i norsk fotball, og kanskje et stykke i internasjonal fotball også...

Uavhengig av diverse faktorer som, selvfølgelig var med på å bidra til å gjøre veien mot målet lettere for Mjelde, så vil jeg hylle han og minne ALLE på at det faktisk er han som skal ha en stor del av æren for dette!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannmann rob

Fyr opp en statue av mannen sier bare eg..
Takk Mons Ivar Mjelde, takk for at du fikk gullet hem, du er og blir en av de største i Branns historie.

maximus1963

Kniksen var kongen

Nixon

Som den store Mjelde-skeptikeren jeg har vært må jeg nå snu kappen etter vinden og bare henge meg på det store hylekoret: Mjelde må bli!!!:)

En episode oppe på Stadion i går viser vel egentlig Mjelde i et nøtteskall. Han ville ikke gå frem for å motta hyllesten fra supporterne før han fikk med seg Steffensen, Hauge og Hansson. En stor mann!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

nummer9


blubbin

Ikke gå? Med en skikkelig motivator/taktiker ville Brann hatt over 70 poeng allerede!

tormi

Mjelde må bli. INGEN trenere kan ha de resultatene Brann har hatt i serien de siste årene uten å ha noe å fare med.

Brann har latt Mjelde gå skolen den tunge veien. Nå har han likevel stått eksamen. Da er det ikke vits å få inn andre som skal prøve og feile!

Gratulerer Mjelde, det må være en stor personlig seier for deg dette i tillegg til den generelle om man kan si det slik :)
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

ostraume

Neinei. Han har jo gjort flere bytter som jeg er uenig i og hvem vet hvordan det skal gå til neste år? Mjelde må gå ;)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


ChRiStEr87

Mjelde blir bare bedre å bedre, la mannen bli!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

xTaTic

Jeg er klart med i denne tråden her.

Mjelde er nok ikke den fullkomne fotballtrener, men jeg synes han traff spikeren på hodet selv når han løftet frem hele det sportslige apparatet som er bygget opp rundt ham.
Mjelde har gått fra å være et billig alternativ som trener for sportsklubben Brann, til å bli Branns klare nummer 1 i en "Manager" rolle.
Personlig håper jeg han sitter i førersetet i 15år til, og at han på sikt vil få et bredt trenerteam tilgjengelig rundt seg som kan drille Brann til å bli skandinavias ledende fotball lag.

Ps. Ser ut som Tørum snart blir ledig på jobbmarkedet, og kanskje han kan brukes til å trene opp ballguttene eller.no :D

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"Okey, Mjelde skal få bli!


Det var vel denne jeg ventet og håpet mest på...Takk:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stoffi

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"Okey, Mjelde skal få bli!


Det var vel denne jeg ventet og håpet mest på...Takk:-)



Tenkte meg det. :) Er selvsagt idiotisk å ville sparke Mjelde etter dette, man må nesten være Real Madrid direktør for å gjøre noe så idiotisk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sogningen

Mons Ivar er gullverdt. Beviset har vi fått. SERIEGULL 2007!! Han må bli hos oss.

Satan 3

Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.
Striler ut av Bergen

Klaus_Brann

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Stoffi"Okey, Mjelde skal få bli!


Det var vel denne jeg ventet og håpet mest på...Takk:-)



Tenkte meg det. :) Er selvsagt idiotisk å ville sparke Mjelde etter dette, man må nesten være Real Madrid direktør for å gjøre noe så idiotisk.


Det var bra. Glad på dine vegne Stoffi, hehe.
Håper og tror at han kan ta oss et enda et steg videre. Om ikke allerede i UEFA-cupen (grunnet dagens skadesituasjon) men i så fall neste år, hvor vi bør kjempe om seriegullet helt inn, og forhåpentligvis komme til CL!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: "Satan 3"Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.

Uwe Rösler sa det greit i går. Det er en ting å ha en haug med gode spillere i stallen, men du skal klare å holde de fornøyde også. Det har Mjelde klart og det er jeg slett ikke like sikker på at alle hadde klart.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Satan 3"Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.

Uwe Rösler sa det greit i går. Det er en ting å ha en haug med gode spillere i stallen, men du skal klare å holde de fornøyde også. Det har Mjelde klart og det er jeg slett ikke like sikker på at alle hadde klart.


Akkurat. En ting er hans taktiske evner, men han er en inkluderende, lyttende, jordnær og god leder slik jeg ser det. En person som folk liker lett, og som er veldig dyktig på det psykiske planet...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Quote from: "Satan 3"Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.


Den påstanden er tvers gjennom piss! Det finnes uttalige eksempler ellers rundt i europa hvor klubber har kjøpt for ekstreme summer, har en fantastisk stall men ikke får det til å fungere.

All creed til Mons for at dette laget fungerer som det gjør!

nummer9

Quote from: "Satan 3"Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.


Jaha? Mjelde må vel være innenfor definisjonen av "hvem som helst". Hvorfor ikke bare la han bli i jobben da?

Klaus_Brann

Quote from: "Satan 3"Hvem som helst kunne trent årets utgave av Brann til gull.
Til og med undertegnede.


Det er vel bare å ta en kikk på RBK det, hvordan de gjør det i år, med en stall som fint kan sammenlignes med vår.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Mjelde må selvsagt bli. det trengs ikke nevnes en gang etter dette =)

Fotballjent'n=)

ølv betyr ikke en skitt!:)

gitarbroiler

Det er selvsagt bare sprøyt å sparke en trener etter at laget har tatt gull, med mindre det ligger andre svært tungtveiende grunner for å gjøre det. Det kjenner ikke jeg til her i hvertfall.

QuoteUwe Rösler sa det greit i går. Det er en ting å ha en haug med gode spillere i stallen, men du skal klare å holde de fornøyde også. Det har Mjelde klart og det er jeg slett ikke like sikker på at alle hadde klart.


Akkurat dette er jeg nok villig til Ã¥ diskutere, for det er ikke tvil om at det har vært til dels store uenigheter mellom Mjelde og enkelte profilerte (og noen mindre profilerte) spillere. I Ã¥r har dette imidlertid vært løst, og man har fokusert pÃ¥ hovedmÃ¥let. SÃ¥ den diskusjonen fÃ¥r vi heller ta i en annen trÃ¥d, siden dette skal være en "hyllest" trÃ¥d til Mjelde. Kanskje det  burde blitt en slik en til Winters og Andresen ogsÃ¥? I mine øyne har de vært minst like viktig som Mjelde til gullet i Ã¥r.

Akkurat nå gleder jeg meg STORT over gullet, og skal gjøre det i flere uker/måneder fremover. Bekymre meg for neste sesong gidder jeg ikke å gjøre før over nyttår ihvertfall :-)

445

Jeg slenger meg på denne tråden.... Lett!!!
usen tusen tusen tusen takk gutter!!!

Baunebob

Mjelde må bli !

Tørr faktisk å påstå at vi har den mest sympatiske treneren i Norge. Har aldri hørt Mons klage over en dommeravgjørelse o.l.

Et lite angrep på Hanstveit er noe man må regne med. =p

Xminator

Mjelde sier vel i avisen i dag at han hadde blitt uavhengig av resultat.

Langeland derimot, joda han klarer å bruke halve lederen sin til å snakke om hvorfor Mjelde bør trekke seg. Patetisk menneske...

Satan 3

[/quote]Uwe Rösler sa det greit i går. Det er en ting å ha en haug med gode spillere i stallen, men du skal klare å holde de fornøyde også. Det har Mjelde klart og det er jeg slett ikke like sikker på at alle hadde klart.[/quote]

Sier du det?
Jeg syntes det ikke har vært noe annet enn syt å gnål i spillergruppen.

Man skal ikke lengre tilbake enn til nå i sommer før det virket som hele laget var i oppløsning.
Striler ut av Bergen

Nixon

Quote from: "Satan 3"Sier du det?
Jeg syntes det ikke har vært noe annet enn syt å gnål i spillergruppen.


Synes du det?
Jeg kan ikke huske mange spillere som har beklaget seg offentlig.
Det har dog vært spekulert i media at mange har vært misfornøyde. Noe man som alltid må ta med en klype salt. Spesielt etter denne høsten. Intet lag i full oppløsning hadde jobbet så godt sammen som høstens gullag!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Hvis du tar alt bergenspressen skriver for god fisk så har du kanskje rett i det. Bergenspressen har vel hovedsaklig hengt seg opp i Huseklepp-saken, Gashi-avgangen og festingen etter Lyn-tapet. Utover det har det vel stort sett vært ganske fordragelig oppe i Idrettsveien?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

At det blir litt støy etter å ha trynt 6-0 mot Viking må vi nesten regne med.

Candyman

Quote from: "Fotballjent'n=)"Ja, til Mjelde på sokkel!

Hehe!! Grattis Mjelde. Må gjerne på sokkel for min del ;-)

Mjelde må bli! Cupgull, seriegull, hva blir det neste? CL gull? ;-)



Satan 3 (Stråhmyr) bør få ett brennende bluss en viss plass!
Drit i han!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Satan 3

I motsetning til BA så tror jeg ikke BT skriver det som passer dem.
SÃ¥ jeg kan ikke tenke meg det som skrives er tilfeldig piss.

Brann hadde tatt gull ifjor og året før der med en skikkelig trener.

La Mjelde prøve seg som trener i Sandefjord eller andre drittklubber som trenger en sterk leder for å prestere.
Serien i år skulle vært vunnet med 20 poengs margin med de spillerene Brann har i stallen.

Mjelde må gå, ferdig arbeid!
Striler ut av Bergen

SKBMiller

denne brukeren er sikkert bare useriøs. jeg bare ler jeg.

gitarbroiler

Selv om jeg er kritisk til Mjelde videre, så er jeg til dels enig med deg. Blir litt for dumt å kreve trenerens hode på et fat når gullet akkurat er sikret.

ChRiStEr87

Mange her som sier hvem som helst kunne tatt gull med den stallen Brann har i år.

Er det ikke jammen meg godt at det er en Bergenser som gjør det?

Mons Ivar Mjelde!
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

kapteinen

Quote from: "Satan 3"I motsetning til BA så tror jeg ikke BT skriver det som passer dem.
SÃ¥ jeg kan ikke tenke meg det som skrives er tilfeldig piss.

Brann hadde tatt gull ifjor og året før der med en skikkelig trener.

La Mjelde prøve seg som trener i Sandefjord eller andre drittklubber som trenger en sterk leder for å prestere.
Serien i år skulle vært vunnet med 20 poengs margin med de spillerene Brann har i stallen.

Mjelde må gå, ferdig arbeid!


Tosk.
Du får dra hem til rompisvennen Langeland og sutre med han
Z

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bolsen

At Mjelde ikke skal få ta del i det han har vært med å bygge opp igjennom 5 år e bare sprøyt!

Satan 3

Striler ut av Bergen

dudo

Quote from: "Satan 3"
La Mjelde prøve seg som trener i Sandefjord eller andre drittklubber som trenger en sterk leder for å prestere.
Serien i år skulle vært vunnet med 20 poengs margin med de spillerene Brann har i stallen.

Mjelde må gå, ferdig arbeid!


Tja, han har prøvd seg i den klubben som kanskje i størst grad trenger en sterk leder. Enden på visen? 6. plass første året, så cupgull, bronse, hvileår med ny 6. plass, sølv og gull. Helt ok, spør du meg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Quote from: "Satan 3"Mjelde må gå


MOD: kan dere lempe denne mannen ut asap? er jo kun useriøst/usakelig piss..

Brannesen

Quote from: "Satan 3"I motsetning til BA så tror jeg ikke BT skriver det som passer dem.
SÃ¥ jeg kan ikke tenke meg det som skrives er tilfeldig piss.

Brann hadde tatt gull ifjor og året før der med en skikkelig trener.

La Mjelde prøve seg som trener i Sandefjord eller andre drittklubber som trenger en sterk leder for å prestere.
Serien i år skulle vært vunnet med 20 poengs margin med de spillerene Brann har i stallen.

Mjelde må gå, ferdig arbeid!


Ja for dette går jo an å vite! At vi hadde vunnet ifjor med en annen trener eller at brann ville fått flere poeng i år med annen trener! Her er det jo så mye piss at jeg bare må le...hoho!!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

Klaus_Brann

Dette er IKKE ment som en tråd hvor folk skal slenge dritt om Mjelde, uavhengig om det er saklig eller ei!Ta det et annet sted.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

zyntax

Statue av MiM utenfor Stadion hadde vært på sin plass spør du meg.
Forøvrig burde den vært laget av stein.

RC

Hvordan kan det være mulig å kritisre MIM dagen etter at ett så etterlengtet gull er sikret?

Noen uker etter at vi har sikret oss spill i gruppespillet i UEFA Cupen?

En trener som har vunnet det som går an å vinne innen norsk fotball?

Hvordan kan vi kritisere en trener som har vunnet alle medaljer som er mulig i norsk fotball?

En trener som er helt fersk, men likevel sa han at han hadde en plan når han tok over Brann. En plan han har gjennomført med så mange rundt som har kritisert han.

Ser vi ikke at vi har ett trenertalent i Brann? Mons Ivar Mjelde er 39(?) år. Hvilken andre trenere i verden, ja verden (kanskje jeg driter meg ut nå) har klart dette før de er 40 år gammel?

Jeg forstår ikke.

gitarbroiler

QuoteDette er IKKE ment som en tråd hvor folk skal slenge dritt om Mjelde, uavhengig om det er saklig eller ei!Ta det et annet sted.


Er enig i dette. Mjelde skal få den skryten han fortjener, men da må vel også skryten være saklig også?

QuoteStatue av MiM utenfor Stadion hadde vært på sin plass spør du meg.

Klaus_Brann

Quote from: "gitarbroiler"
QuoteDette er IKKE ment som en tråd hvor folk skal slenge dritt om Mjelde, uavhengig om det er saklig eller ei!Ta det et annet sted.


Er enig i dette. Mjelde skal få den skryten han fortjener, men da må vel også skryten være saklig også?


Denne var mest rettet til Satan3, som kun forsøpler.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Liker ikke nrks reportasje om mjeldes mulige avgang, ser vi konturene av mjeldes avgang bygge seg opp? Var det dette som var de store endringene etter sesongslutt som ville være mange supporteres våte drøm? Håper inderlig at mjelde blir i Brann i mange år fremover slik at vi kan fortsette å bygge på den kontuiniteten vi nå har opparbeidet oss.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Go Up