• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gullfesten utsatt - til kortid?

Started by BuG, October 21, 2007, 14:43:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Har vel kanskje noe med at det allerede er arrangert to "gullfester" og at vi ennå ikke ha vunnet noe som helst...

Kjedelig at da ikke blir fest når vi faktisk vinner (i kveld).

Red Rabitt

DRIT! No i om det skjer noe organisert eller ikke! Skulle jo tro at vi levde i tyskland under andre verdenskrig og ventet på utalelser fra høyeste hold om hva og hvordan vi skal gjøre ting visst sånn og sånn! Jeg spretter mine gullpils nok en gang i dag og ser viking- stabæk med nervøsitet og spenthet og med et håp om å få feire gullet i kveld! Det er ingen tvil for mennesker med en viss spontanitet og iq over 50 om at; ja gullet skal selvfølgelig feires den dagen gullet blir tatt! Det blir det samme som at du vinner 20 millioner i lotto og venter med den spontane jubelen til uken etter for da passer det best!? Trøndere feirer med kånemor,karsk,kaffe og fettete bart i sofakroken, skal vi bergensere liksom feire på samme måten? Nei! Ser det for meg: Nrk rapporterer fra Bergen sentrum i timene etter at seriegullet er sikret ; og slik så det ut i bergen i timene etter...og ingen mennesker møter opp, det skulle tatt seg ut! Vi som skal være så god på fest og liv? Kom dere ned på pubene og begynn å hyl nedpå, drit i morgendagen og håp på seriegull og gullfest i kveld om 4 timer!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Super Hasund

Ah fuck it. Glem det eg sa tidligere. No vil eg ha gullet. Tar med meg bluss te byn. Det ska feires.

Blå mandag ble te gull mandag. Gullet kom hem den 22 oktober 2007
La Folket Synge

*Feltz*

Red Rabitt

De som har fyrverkeri bør fyre det opp i dag om Brann skulle bli seriemester! Det kan bli en fin vekkelse for de som går i dvale og tror at det ikkje blir feiring i dag!

No har ihvertfall eg gravd frem det eg har av fyrverkeri i kjelleren!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

hansagutt1

Bluss tas med til byn her og, deilig at medgangsklovnene skal se kampen i sofaen og ikkje drar til sentrum. Vi får den spontane feiringen for de mest trofaste ikveld!! La det bli en magisk kveld i bergens gater i duskregn og tåke.

Northside

Quote from: "hansagutt1"Bluss tas med til byn her og, deilig at medgangsklovnene skal se kampen i sofaen og ikkje drar til sentrum. Vi får den spontane feiringen for de mest trofaste ikveld!! La det bli en magisk kveld i bergens gater i duskregn og tåke.



Vi er vel også de som blir mest skuffet dersom gullet ikke kommer hem i kveld :wink:

På tide å rable gal!

SKBMiller

jeg får dessverre ikke festet i kveld =( men håper virkelig alle drar til byen og skaper flotte scener! etter viking-stabæk setter de sikkert over til Bergen for å se på stemningen. Surt om det da er  kun 10 stk tilfeldig forbipasserende som roper Heia Brann fordi de er på TV.

grei

Ingenting som annonseres på forhånd er spontant, ei heller dette. Og det er bare tull at alle som ikke reiser til sentrum i dag hvis Stabæk ikke vinner er "medgangsklovner". Ganske slitsomt dette at folk skal diktere hva som er riktig supporteroppførsel og ikke. Det ligger ikke for alle å være så dyrisk som enkelte av oss har en tendens til å bli, og folk må få følge laget på sin måte. Om bestefar på 55 foretrekker å feire med å åpne den dyreste konjakken sin og felle noen tårer når ingen ser han, så må han få lov til det.

Scener som sist lørdag får vi ikke i kveld, men blir det gull så skal nok de en god del av de mest dedikerte av oss rable, så får resten av byen heller være med på søndag.

Red Rabitt

Gjentar uansett det med fyrverkeri! Det er en fin indikasjon på at det skjer noe!:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

Quote from: "grei"Ingenting som annonseres på forhånd er spontant, ei heller dette. Og det er bare tull at alle som ikke reiser til sentrum i dag hvis Stabæk ikke vinner er "medgangsklovner". Ganske slitsomt dette at folk skal diktere hva som er riktig supporteroppførsel og ikke. Det ligger ikke for alle å være så dyrisk som enkelte av oss har en tendens til å bli, og folk må få følge laget på sin måte. Om bestefar på 55 foretrekker å feire med å åpne den dyreste konjakken sin og felle noen tårer når ingen ser han, så må han få lov til det.


Helt enig. Ens forhold til Brann trenger ikke på død og liv å være offentlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: "grei"Ingenting som annonseres på forhånd er spontant, ei heller dette. Og det er bare tull at alle som ikke reiser til sentrum i dag hvis Stabæk ikke vinner er "medgangsklovner". Ganske slitsomt dette at folk skal diktere hva som er riktig supporteroppførsel og ikke. Det ligger ikke for alle å være så dyrisk som enkelte av oss har en tendens til å bli, og folk må få følge laget på sin måte. Om bestefar på 55 foretrekker å feire med å åpne den dyreste konjakken sin og felle noen tårer når ingen ser han, så må han få lov til det.

Scener som sist lørdag får vi ikke i kveld, men blir det gull så skal nok de en god del av de mest dedikerte av oss rable, så får resten av byen heller være med på søndag.


Veldig bra innlegg!
Jeg skal se kampen hjemme i sofaen, og jeg venter til Viking (evt.) tar ledelsen med å åpne en gullpils, og venter til dommeren blåser av med å ta med sjampis, sigar og bluss ned i by`n..Folk har forskjellige måter å feire på. Jeg tok meg "fri" dagen etter Lyn kampen og det godtok sjefen, men jeg vet ikke helt om ho er like fornøyd hvis jeg tar meg "fri" både i morra og neste uke.
Gullet ska hem, forhåpentligvis i kveld
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Nei akkurat som trønderene gjør det mener du? Det vil ta seg ut det ja! Feire hjemme i stuen. Nei, la oss vise hele landet at vi kan feire seriegull uansett om det er mandag,regn og uten Brann kamp,spillere,ordfører eller noe.
Raketter og bluss ordner vi på egenhånd,alkohol selges i butikkene også på mandager og den spontante sinnsyke glede vil nok uansett ordne det meste:)
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Veronica

Jeg har bestilt billetter hjem til Bergen for lenge siden for å være med på en eventuell gullfeiring. Problemet er at jeg har bestilt de til 3.nov siden d er siste kampen. Hva skjer visst brann tar gull ikveld eller mot viking? blir det ingen offisiell feiring etter serien er ferdig da? har gledet meg sånn til dette!
 Stolt og kry

dudo

Det blir jo sikkert en markering, men ikke 100 000 i gatene slik det var spådd på lørdag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pissepåengen

gledar meg til byn seinare:D:D:D
Bergen ut av norge!

Ricky

Brann skal ut i bortekamp i europa-cup et par dager etter Tromsø-kampen, og det er helt sikkert uaktuelt å ta en gullfeiring da med mindre de "må".

Håper og tror den offisielle feiringen vil gå av stabelen denne uken.

Klaus_Brann

Quote from: "Red Rabitt"Nei akkurat som trønderene gjør det mener du? Det vil ta seg ut det ja! Feire hjemme i stuen. Nei, la oss vise hele landet at vi kan feire seriegull uansett om det er mandag,regn og uten Brann kamp,spillere,ordfører eller noe.
Raketter og bluss ordner vi på egenhånd,alkohol selges i butikkene også på mandager og den spontante sinnsyke glede vil nok uansett ordne det meste:)


Jeg mener bare det at man må ha forståelse for at folk kanskje ikke feirer like vilt en mandagsnatt etter at laget vårt ikke engang har spilt, enn en lørdagsnatt hvor vi på egenhånd kunne sikret det. Vi har vel allerede vist at vi kan feste, og hadde vi tatt poeng på lørdag vet du selv hvordan det hadde blitt.

Vi får se, jeg skal i alle fall en liten tur ut i kveld hvis Viking tar poeng, og jeg kommer til å kose meg selv om det ikke er 100.000 i gatene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

lmjt

Quote from: "Red Rabitt"Nei akkurat som trønderene gjør det mener du? Det vil ta seg ut det ja! Feire hjemme i stuen. Nei, la oss vise hele landet at vi kan feire seriegull uansett om det er mandag,regn og uten Brann kamp,spillere,ordfører eller noe.
Raketter og bluss ordner vi på egenhånd,alkohol selges i butikkene også på mandager og den spontante sinnsyke glede vil nok uansett ordne det meste:)


Om bergenserne ikke ER så spontane så er det bare slik. Liten vits i å skulle tvinge seg til noe bare for å vise at bergensere er noe vi evt. faktisk ikke egentlig er. Og hvem i helsike bryr seg om hvordan det TAR SEG UT f.eks. på TV(nevnt tidligere i tråden)? Det er jo like fjollete som de som tok til tårene fordi de mistet sin kjære fest på lørdag. Om man virkelig bryr seg om klubben og gullet er det da blankt uvesentlig hva alle andre foretar seg så lenge man selv føler gleden og lar evt. seiersrus få utspill på sitt individuelle vis? Personlig har eg hatt en rævva mandag og skal prøve se kampen på nett etter en varm dusj. Hvordan eg reagerer om Stabæk bæsjer på leggen aner eg ikke. Kanskje blir eg bare sittende og grine til eg sovner, kanskje rusler eg bort til stadion og mimrer litt, og kanskje får eg så makk i ræven at eg kaster meg rett på sykkelen til byn uten helt å vite hvorfor. Om det ene eller andre gjør meg til trønder eller rabiat spanjol gir eg en blank faen i. Det som betyr noe er at Brann vinner seriegull og at alle som har et hjerte for klubben får oppleve og feire det på sitt eget vis, med eller uten andre.

Klaus_Brann

Quote from: "lmjt"
Quote from: "Red Rabitt"Nei akkurat som trønderene gjør det mener du? Det vil ta seg ut det ja! Feire hjemme i stuen. Nei, la oss vise hele landet at vi kan feire seriegull uansett om det er mandag,regn og uten Brann kamp,spillere,ordfører eller noe.
Raketter og bluss ordner vi på egenhånd,alkohol selges i butikkene også på mandager og den spontante sinnsyke glede vil nok uansett ordne det meste:)


Om bergenserne ikke ER så spontane så er det bare slik. Liten vits i å skulle tvinge seg til noe bare for å vise at bergensere er noe vi evt. faktisk ikke egentlig er. Og hvem i helsike bryr seg om hvordan det TAR SEG UT f.eks. på TV(nevnt tidligere i tråden)? Det er jo like fjollete som de som tok til tårene fordi de mistet sin kjære fest på lørdag. Om man virkelig bryr seg om klubben og gullet er det da blankt uvesentlig hva alle andre foretar seg så lenge man selv føler gleden og lar evt. seiersrus få utspill på sitt individuelle vis? Personlig har eg hatt en rævva mandag og skal prøve se kampen på nett etter en varm dusj. Hvordan eg reagerer om Stabæk bæsjer på leggen aner eg ikke. Kanskje blir eg bare sittende og grine til eg sovner, kanskje rusler eg bort til stadion og mimrer litt, og kanskje får eg så makk i ræven at eg kaster meg rett på sykkelen til byn uten helt å vite hvorfor. Om det ene eller andre gjør meg til trønder eller rabiat spanjol gir eg en blank faen i. Det som betyr noe er at Brann vinner seriegull og at alle som har et hjerte for klubben får oppleve og feire det på sitt eget vis, med eller uten andre.


Takk!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Høyrebacken

Ja, da leder Viking 2-0 til pause over Stabæk, og nå er vi 45 minutter + tilleggstid fra seriegullet! Hadde vært konge om dette gikk veien nå!
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

benny

Ser ut som gullet er på vei hem nå :D og takk for det. Orker ikke flere nervepåkjenninger nå. Gjør regne med det blir en samling på fetsplassen/torgallmenningen på søndag etter kampen med spillerne og pokalen slik at vi får hylle laget skikkelig.

Markmus

Blir nok ikke byn på meg i kveld. Halsverk og feber etter lørdagen, så feiringen utsettes til etter Viking-kampen :)
Ka du ve?

Ricky

Er godt i gang med gull-ølet, og har champagnen på kjøl :D
Deretter blir det vel en tur ned i byen

fortune

First is first, second is nothing

sambaen

Stabæk presser, nære på ved et par anledninger, mye neglebiting nå!! Skal uansett en tur til byn og se på evt. liv om Viking klarer dette:-)

sambaen

9 minutter + tillegg, fra seriegull, dette ser ut til å gå veien:-)

Baunebob

Har hørt rykter om at det blir fest etter viking kampen. Den går vel kl. 18 ?
Noe ala det som var forberedt mot Aafk.

Så kan vel tenkes at denne "gullfesten" som alle snakker om blir satt til da.

sambaen

Ser ut som de kommer til å feire i bystyret i kveld.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=176311

Tingeling

Kort spørsmål...

Mye diskusjon om feiringen i Bergen, men hva med oss i Oslo???
Noen andre fra Oslo her? Hvor? når?

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

hansagutt1

Så fantastisk deilig å ta gull, så deilig å slippe å se fjortisser malt i trynet og med gullhatter. 44 år og vi e tilbake der vi hører heme. Ikveld var det Brann sin sjel som var ute å feiret gullet i et herlig spontant kaos uten opprsatte scener med taler, orkester og regisert gullfeiring.

Det e VI som er Brann Bergens Stolthet!

Gratulerer med dagen alle sammen!!!

SKBMiller

dette shelt villt ut. synd jeg ikke kunne bli noen ekstra dager. men regner med feiringa fortsetter til helgen når gullet blir delt ut. det blir knall stemning på den kampen.

bra at spillerne tok turen ut for og feire =) det fortjente alle de som feiret!

Go Up