• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ring og støtt brann

Started by Stoffi, July 28, 2003, 08:17:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Regner med at alle her har ringt nummeret som gir brann 100kr.  8)  

Nummerene står på www.brann.no
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Thorleif

:D Da har ihvertfall styret i BBB ringt inn sine tre hundrelapper..... Oppfordrer så mange som mulig til å gjøre det samme!

Nummerene finnes her: http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3071&brann=f00a489cb33e02f747f2cb1167f748a0

Ricky

Jaja, Lånekasse-pengene er jo rett rundt hjørnet... Så får jeg håpe mitt bidrag faktisk blir gull verdt! Bokstavelig talt!

Branntilegdør

har ringt 3 ganger selv =) gjør alle de som er "hardbarket" i tilllegg det, så kan det bli penger... 10000 x 100?? =) og kanskje litt mer penger fra chess eller vollvik, de vurderer jo det.

KennethS

tå på Brann

Ricky

Dekker Chess gebyrene ved denne innsamlingen? Er ikke gratis å sette opp og benytte 820-numre, uansett hvor hederlig hensikten måtte være... :)

Karsten

Jeg har ringt noen ganger nå..

Jepp Chess betaler for det.. ALLE pengene går til en ny forsterkning.

Ricky

Resultatene etter 5 dager ligger ute på Brann.no

82043405 Ikke bergenser - men Brannsupporter likevel... 5000
82043400 Eksilbergenser 4700
82043404 Bergen vest 4400
82043402 Bergen nord 4100
82043403 Bergen sør 3800
82043401 Bergen sentrum 2600

Til sammen 24.600 kr på de fem første dagene (altså 246 oppringninger).

Magnus

Tror dette kan bli bra etterhvert jeg :!:  :D
Håper alle ringer inn, minst en gang!
lt for Norge

Karsten

Tror ikke d blir no særlig ut av d..
De får litt penger de første dagene så etterhvert så glemmer folk d..
Håper selvfølgelig ikke det blir sånn..

n17020

Hei, jeg heter Martin Riber Sparre, og har sammen med ordfører i Andøy kommune i Nordland, Jonni Helge Solsvik, tatt iniativet til denne innsamlingen.

Ser at det er noen som lurer på dette med gebyrer og sånn i forbindelse med innringingen til teletorgnumrene.

Svaret er: Hver eneste av de hundre kronene går til Brann. Hvis det var noen utgifter ved opprettelse av numrene, så er de dekket av Chess. Ellers betaler innringerne 65 øre minuttet mens de er ringer inn. Men gjennomsnittlig innringingstid er under minuttet, så det blir ikke så mye dyrere.

I det hele tatt er denne aksjonen kommet i gang uten at det har kostet en eneste krone.

Ellers registrerer jeg skepsisen til om det er mulig å få inn noe særlig. Den skepsisen deler jeg fullt ut. Det har vært flere tilsvarende aksjoner tidligere, som ikke har gitt de store beløpene. I fjor arrangerte næringslivet i Bergen en aksjon, og den gav 60.000 kroner. Vi har gitt over 30.000 så langt, men det er selvfølgelig ikke nok.

Men det er bare opptil folk sjøl, egentlig. Tenkt på dette: Vi har numrene, og vi er mer enn mange nok til å kunne gjøre følgende: Innen en time kunne 10.000 stykker tatt opp hver sin telefon og gitt hundre kroner. Da ville Brann på en to tre hatt nok penger til en ny Olofiana.

Det er bare oss selv som setter begrensninger. Potensialet er 25 millioner kroner hvis alle bergensere gir. Men vi skal altså ikke være mer enn 10.000 før Brann har fått et bidrag som virkelig monner!

Men sånn tenker dessverre ikke mange nok. Foreløpig. Men vi står på, kanskje det løsner skikkelig snart.

PS: Vi får trolig reklame på BAs og BTs internettsider, dersom dere i Bataljonen går med på å ha en rullerende reklamebanner der hvor dere nå annonserer!

Dere her inne skal i alle fall ha stor takk for opitimistmen og engasjementet så langt. Hold ut!
artin Riber Sparre, Bodø

n17020

Eller Brann Supporter Team er død, leve Bataljonen, om du vil.

Må bare få si at det gleder meg dypt, dypt inn i hjerteroten at Branns supportere har fått en organisasjon med et skikkelig navn.

Brann Supporter Team var et pretensiøst og ubergensk, ja til og med unorsk navn.

Bataljonen har alt: Det er tøft, signaliserer at medlemmene er villige til å gå i krigen. Det er stolt: Bataljonen har en historisk forbindelse til noe av det vi er mest av alt stolt av i Bergen utenom Brann, nemlig bauekorpsene (eks: Nordnæs Bataljon). Og sist men ikke minst: Navnet begynner på den fineste bokstaven av alle: B for Bergen, B for Brann, B for Bataljonen!

Angrriiiiiiiiiiiiip!!!!!
artin Riber Sparre, Bodø

Thorleif

Bataljonen takker for informasjonen ovenfor, og følger oppfordringen fra Bodø om å trø til her..... Utfordre gjerne venner og familie, kollegaer og bekjendte til å ringe inn en hundrelapp eller fler. La oss vise resten av Norge at det står en hel by bak Brann...... Ikke bare investorer som ikke ser ut til å kjenne sin besøkelsestid lenger........

Stå på..... RING!


Nummerene har dere her:
82043400
Eksilbergenser

82043401
Bergen sentrum

82043402
Bergen nord

82043403
Bergen sør

82043404
Bergen vest

82043405
Ikke bergenser - men Brannsupporter likevel...


Mer info kan dere finne her: http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=3076&brann=67ca80e4473d1ad5680fb67450dc57bc

Mvh,
Thorleif
Bataljonen

Ricky

Okey, okey, jeg skal ta å ringe det nummeret en gang til

Thorleif

:lol: Ikke bare du Ricky...... La oss dra med oss så mange som mulig!!!! Men bevares, det står respekt av innringingen din Ricky....

n17020

artin Riber Sparre, Bodø

Ricky

Det var nye 100 kr fra Sentrum... Nå har jeg også gått hen og satset 300 kr på Brann-seier i kveld - til 11 i odds.
Går den inn, så får innsamlingsaksjonen 20% av overskuddet (600 kr).
Går den ikke inn pga dårlig effektivitet foran mål, får aksjonen 300 kr.
Går den ikke inn pga enhver annen grunn, så får det bli med den ene ekstra oppringningen i dag :)

Når det gjelder taktikk, så må vel kampprogrammet til Brann være et opplagt utstillingsvindu.

sigg

Jepp. Kampproggramet er viktig. Når en ser på kor dårlig oppslutningen har vært til no, så kan man jo lure på om det ikkje når godt nok ut til det faste stadion-publikumet...

Skumling

den labre oppslutningen kan kanskje ha noe med det pengesluket Brann har vært i en del årtier nå, i tillegg til de siste års dårlige sportslige resultater selvsagt. Nå er vi på vei oppover, økonomien er under kontroll, vi har endelig profiler og gode spillere på laget igjen. Jeg ser ihvertfall veldig lyst på fremtiden om dagen og tror denne aksjonen tar aaaaav!

Kjempeinitiativ av dere der oppe i nord

plukk opp telefonrøret folkens

n17020

At jeg ikke har tenkt på det med kampprogrammet?!!! Der ser man hvor lurt det er å invitere flere hoder inn i prosessen. Skal ta kontakt med Brann i dag :-)  :D
artin Riber Sparre, Bodø

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

n17020

Takk for flere gode innspill!

Når vi ser hva som bor i dette laget, kan man jo spørre seg: Hvor hadde Brann ligget på tabellen dersom vi hadde hatt en virkelig klassespiss?

Tenk deg en Sigurd Rushfeldt på topp. Eller Bengt Sæternes? Eller en spiss-utgave av Olofiana!

Motivasjonen for å støtte Brann så de kan handle nå burde absolutt være tilstede. Og det BLIR et bikkjeslagsmål om å unngå nedrykk, selv om Brann nå viser gode tendenser!
artin Riber Sparre, Bodø

snekkmeister

I forbindelse med denne innsamlingsaksjonen kan det være en idé å prøve på følgende:

1. Annonsering på www.brann.no og www.bataljonen.no
2. Løpende oppdatering av hvor meget som har blitt ringt inn
3. Få Radio1 til å lage en sak der initiativtaker etc blir intervjuet. Dette er sikkert Erik Hanøy villig til å behjelpe med.

Ellers håper jeg at BBB blir en supporterklubb som kan samle alle Brannsupportere. Klarer vi det har vi igjen norges beste supporterskare.

n17020

Annonseringen på Brann.no kommer forhåpentligvis snart - så langt har vi hatt to nyhetssaker på det, og det fungerer så lenge saken ligger øverst på siden. Men Hans Lokøy i Brann er på saken og skal lage nettopp et slikt barometer som viser hvem som leder til enhver tid. (men akkurat nå har vi problemer med å få ut statistikken).

Bataljonen.no har guttene der allerede vært sitt ansvar bevisst og laget en egen reklame for aksjonen (takk skal dere ha!)

Ideen med kampprogrammet er god, og den sjekker jeg ut nå.

Dessuten håper vi å få reklame på både bt.no og ba.no i morgen.
artin Riber Sparre, Bodø

razor

Det er veldig fokus på at privatpersoner skal ringe inn å støtte Brann. Men hva med å spesifikt rette seg mot bedriftsmarkedet ? Hva om de ansatte ringte fra jobben og støttet Brann ? Stort sett har jo bedrifter "mer" råd til å betale feks. 1000,- mer i tlf regning enn en privatperson.

Eller ???

Magnus

Ikke dumt forslag 8)
Tror vi kunne bringe inn litt ekstra penger, på forslaget til razor.
lt for Norge

n17020

Chess-sjef Idar Vollvik har så vidt jeg har forstått gitt et intervju til BT der han snakker om å dra i gang en tilsvarende aksjon rettet mot næringslivet.

Og det kunne jo vært en fin gimmick å kjørt to parallelle aksjoner - folket mot næringslivet!

Men foreløpig er det allmuen som skal gi sitt. Det triste er at alt for få bergensere er villig til å satse 100 kroner på å støtte Brann. Samsvaret mellom engasjementet rundt klubben og viljen til å ofre noe er veldig dårlig, etter min mening.

Men aksjonen er altså ikke over, og dette er en type innsamling der det plutselig kan "løsne". I teorien kan dem som er på Brann stadion søndag alene gi en million kroner i løpet av kampen. Det skjønner alle at ville monne skikkelig (Olufen kostet en mill).

Så kunne vi dessuten sagt: Se her, nå har folket vist ansvar! Nå må næringslivet vise at de ikke er noe dårligere!

Tilsammen kunne det fort blitt nok penger til en virkelig god spiss. Og tenk hvor dette Brannlaget ville havnet hen da? En cuptriumf i år kan ikke utelukkes!
artin Riber Sparre, Bodø

snekkmeister

Ingen dum idé nei. Kanskje vi kan få et nummer for folk som ønsker å gi kr 1000? Vil forøvrig oppfordre alle som sitter på jobben til å ringe et par ganger, jeg har gjordt det flere ganger allerede..

Bergen Sin Gutt

Quote from: "snekkmeister"Vil forøvrig oppfordre alle som sitter på jobben til å ringe et par ganger, jeg har gjordt det flere ganger allerede..


Ha ha, eg og! :D

snekkmeister

Kan vi få en oppdatering av hvor meget som er ringt inn på Chess sin hotline?

Har man snakket med Erik Hanøy på Radio1? Kanon om han kan nevne numrene et par ganger i løpet av sendingen..

Selv om jeg ikke liker det, kan det kanskje være en idé å lage en såkalt kjedemail som kan sendes til venner og ukjente.

n17020

Svar på spm: Kjedemailen har jeg allerede laget og sendt til Brann for utsendelse til brann-mailens 5.000 abonnenter. Det skulle vært sendt ut i går, så jeg må ringe og purre (som vanlig :-)

Har snakket med Radio1 og tilbudt dem intervjuer til redaksjonell omtale. Om de ønsker å reklamere for innsamlingen tviler jeg på. Det blir en interessekonflikt mellom den frie redaksjonelle sportsdekningen og en binding til Brann. (på den annen side jobber jo Hanøy både for Brann og for Radio1, så så veldig nøye på integriteten er de ikke).

Status på hvor mye som er kommet inn finnes ikke, pga problemer med beregningen for dagene i juli. Men så snart nye tall foreligger, skal jeg legge det ut her, samt få Brann.no til å lage sak på det.
artin Riber Sparre, Bodø

snekkmeister

Blir det gjordt noe for å markedsføre innsamlingsaksjonen i forbindelse med kampen i morgen?

n17020

Ja, Brann har sagt at de i kampprogrammet vil trykke en reklame for pengerullingen, som jeg har sendt dem.

Dessuten har jeg skrevet et leserinnlegg til Bergens Tidende som jeg håper kommer på trykk i morgen. Der forsøker jeg å provosere bergenserene nok til å får "ræven i gir"....

For øvrig sysler jeg med tanken på å lage en promo-trailer som de kan spille over høytalerne på staddaen. Men det har jeg ikke gjort ennå, så det spørs om jeg rekker det.
artin Riber Sparre, Bodø

Eivind

Må bare få rose deg for alt arbeidet du ligger ned i dette Martin Riber Sparre!

Nå må det bare være opp til bergenserne å ringe inn. Alle har råd til og ofre 100,-kr.

har allerede ringt 2 ganger hjemmefra, og 2 fra jobben  :wink:

n17020

He he, får håpe arbeidsgiveren din ikke leser disse sidene da! Men som du sier: Det er altså opptil oss. Vi får se hvilket utslag reklamen i kampprogrammet på stadion i dag gir. (Bare de har klart å få det på trykk denne gangen!)

Så regner jeg med at det har kommet et innlegg på trykk på leserbrevsidene i BT i dag...?

Dessuten har jeg tipset mine kollegaer i NRK Hordaland om en skjønn sak som fint kan havne på Dagsrevyen: En mann ringte og fortalte meg at han og en kompis har samlet flasker til inntekt for Brann siden 1999. Nå ville de ringe inn beløpet (over 5000 kroner)! For ellers kunne de komme i skade for å drikke opp pengene, sa han. Ikke øl, nei, men brus! Det kan bli en kanonsak, som får folk rørt og som gjør at andre også vil gi "flaskepenger".

Akkurat nå er det imidlertid bare å gjøre en ting, nemlig krysse fingrene foran Aalesund-kampen! Den er utrolig viktig!
artin Riber Sparre, Bodø

n17020

Dersom noen med ansvar for bataljonen sine hjemmesider leser dette:
Klarer dere å legge ut numrene til kronerullingen på førstesiden? Jeg tror kanskje det er flere inne på denne siden enn på Brann.no, i og med at dere reklamerer på bt.no.

I alle fall, numrene du kan ringe for å vise hvor patriotismen bor er:

820 43 400: Eksilbergensere (bergensere som bor utenfor Bergen)
820 43 401: Bergen Sentrum
820 43 402: Bergen Nord
820 43 403: Bergen Sør
820 43 404: Bergen Vest
820 43 405: Ikke bergenser, men patriot likevel!
artin Riber Sparre, Bodø


smurfeslayer

hadde du begynt å samle flasker så hadde vel brann sluppet å solgt helstad

brannidiot

Hvor finner jeg oversikt over hvordan ståa er?

--
Idioten

Stoffi

Noen som vet noe om noe? for eksempel hvor mye penger som er samlet inn?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

tintin

kjekt å se på gamle tråder, godt denne tiden er forbi:)

Bassew

Herre min hatt. Denne saker er jo fra 2003!!!
noen som vet hva som skjedde her da?
Hvor mye penger har det blitt?
Hvor ble det av pengene?
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

tippetuppen

Ble vel brukt til det nye store bon apetit teltet i hansa :P:P
E det så nøye då

olebrann3

dette kan ikke ha vært veldig utbredt ellers har eg dårlig hukomelse for hadde ikke fått med meg dette, var ikke på denne siden men fikk ikke med meg noe i ba og bt

Bassew

Det var helt nytt for meg også. Har aldri hørt noe om dette før, men det ser jo ut som at det er en del som har ringt inn og gitt penger. Det er viktig å få vite hva som har skjedd med pengene som har kommet inn. Det er også viktig å få vite hvor mye penger som har kommet inn, spesielt om vi kommer i lignende situasjoner på et senere tidspunkt eller av noen andre grunner trenger penger.
Fra Nordnes til Loddefjord Torg

olebrann3

Tror aldri dette må gjøres igjen, eller kanskje vi skal samle inn til en gave til 100 års dagen:P

Go Up